Die zit hier niet in de buurt. Helaas.quote:Op woensdag 31 mei 2017 11:24 schreef 6star6lord6 het volgende:
Ik denk dat je dan beter naar de Lidl kan gaan. Die heeft betere producten en is ook niet zo duur.
Welke producten?quote:Op woensdag 31 mei 2017 11:26 schreef Hallojo het volgende:
Lidl inderdaad. Is beter en goedkoper dan AH.
Vlees, vis, groente, fruit, schoonmaakmiddelen om maar wat te noemen.quote:
Ja. Dat doe ik dus niet meer.quote:Op woensdag 31 mei 2017 11:30 schreef Erosjuhhh het volgende:
Ingevroren biefstuk / vlees moet je sowieso niet te hoge verwachtingen van hebben.
Verder is vrijwel alles gelijk aan de kwaliteit van de ah.
Alleen geen a-merken.
Ja. Dat deden we. Liet het ook vaak bezorgen.quote:
pasta'squote:Op woensdag 31 mei 2017 11:21 schreef agter het volgende:
Ik had gisteren voor de grap de diepvries ossenhaas van de Aldi klaargemaakt.
Maar wat smerig is dat!
Nooit meer.
Normaal doe ik mijn boodschappen bij AH (en soms vlees van de slager etc). Maar wil wat goedkoper gaan leven.
Welk eten kun je goed bij de Aldi halen? En is qua kwaliteit een beetje vergelijkbaar met de AH?
Noem hier de producten:
Haalde altijd de 3-sterren beter-leven bij de AH. Maar zag dat Aldi dat ook op sommige producten heeft. En ook redelijke wat biologisch.quote:Op woensdag 31 mei 2017 11:45 schreef Tinkepink het volgende:
Vlees en vleeswaren haal ik het liefst bij geen enkele supermarkt. Het smaakt gewoon niet.
De rest van het Aldi assortiment is prima. In sommige gevallen is de Ah goedkoper.
Zet om te beginnen in het algemeen je inkomsten en uitgaven eens onder elkaar.quote:Op woensdag 31 mei 2017 11:21 schreef agter het volgende:
[..]Maar wil wat goedkoper gaan leven. [..]
Ja. Dat heb ik al een tijdje vrij strak scherp.quote:Op woensdag 31 mei 2017 11:53 schreef Eleiko het volgende:
[..]
Zet om te beginnen in het algemeen je inkomsten en uitgaven eens onder elkaar.
Tenzij je idioot veel (gemaks)produkten in de supermarkt koop is daar niet al te veel te besparen.
Dit.quote:
Als je er voor om moet rijden is het (financiële) voordeel zo weg.quote:Op woensdag 31 mei 2017 12:13 schreef agter het volgende:
Ik wil ook best wel naar de Lidl rijden. Als die zoveel beter is dan de Aldi.
Groenten, pleepapier, Jus D'orange, bier, koekjes, schoonmaakspul oh en ze hebben nog best prima supermarktwijnen.quote:Op woensdag 31 mei 2017 12:13 schreef agter het volgende:
Ik wil ook best wel naar de Lidl rijden. Als die zoveel beter is dan de Aldi.
Maar welke producten dan?
Nee. Maakt niet zoveel uit. Leasewagen.quote:Op woensdag 31 mei 2017 12:24 schreef Eleiko het volgende:
[..]
Dit.
[..]
Als je er voor om moet rijden is het (financiële) voordeel zo weg.
Met name het niet bewerkte voedsel is bij een Lidl of Aldi niet veel goedkoper.quote:Op woensdag 31 mei 2017 12:00 schreef agter het volgende:
[..]
Ja. Dat heb ik al een tijdje vrij strak scherp.
We hebben het over een gezin. En de grootste kostenpost is de AH.
Je denkt niet dat het veel scheelt op gewoon vers eten?
Ja. Wijn. Dat moet ik idd elders gaan halen.quote:Op woensdag 31 mei 2017 12:28 schreef borisz het volgende:
[..]
Groenten, pleepapier, Jus D'orange, bier, koekjes, schoonmaakspul oh en ze hebben nog best prima supermarktwijnen.
Om maar wat te noemen.
Bespaartip #1.quote:Op woensdag 31 mei 2017 12:31 schreef agter het volgende:
Daarom laten we nu meestal alles bezorgen door de AH.
Huh?quote:Op woensdag 31 mei 2017 12:32 schreef Eleiko het volgende:
[..]
Met name het niet bewerkte voedsel is bij een Lidl of Aldi niet veel goedkoper.
Hoe zit het met de inkomsten: is daar nog potentieel of werken jullie beide al 3-5 dagen/week? Ander, beter betalend werk?
Wel vervelend om als gezin krap te zitten, lijkt me.
Ja. Dat zag ik dus ook. Ding liep gewoon leeg.quote:Op woensdag 31 mei 2017 12:45 schreef Weltschmerz het volgende:
Je moet ook gewoon geen ossenhaas uit de diepvries eten. Na het ontdooien loopt het gewoon leeg, dat heeft niet zoveel met de supermarkt te maken. Kip houdt zich nog wel aardig in de vriezer.
Jazeker.quote:
Mooi! Ga ik proberen.quote:Op woensdag 31 mei 2017 13:10 schreef Haarbalpasta het volgende:
[..]
Jazeker.
Tijgerbrood blijft aanzienlijk langer vers dan die van de AH of Lidl. Ook prima te eten en niet duur! (onder de euro)
Dan kan je beter naar Duitsland. Daar is alles goedkoper. Ook bezine maar ook etenswaren.quote:Op woensdag 31 mei 2017 11:21 schreef agter het volgende:
Ik had gisteren voor de grap de diepvries ossenhaas van de Aldi klaargemaakt.
Maar wat smerig is dat!
Nooit meer.
Normaal doe ik mijn boodschappen bij AH (en soms vlees van de slager etc). Maar wil wat goedkoper gaan leven.
Welk eten kun je goed bij de Aldi halen? En is qua kwaliteit een beetje vergelijkbaar met de AH?
Noem hier de producten:
Ik weet niet hoeveel kinderen je hebt, maar 250 euro/week aan boodschappen is erg veel. Post eens een kassabon.quote:Op woensdag 31 mei 2017 12:34 schreef agter het volgende:
[..]
Maar vind dat er gewoon veel geld naar boodschappen gaat. Ongeveer 250 euro per week.
[..]
Ik wist niet dat AH gratis bezorgde. Of is dat vanaf 200 of 250 euro?quote:Op woensdag 31 mei 2017 12:35 schreef agter het volgende:
[..]
Excuse me?
Ik krijg geen bezorgkosten berekend.
Meer dan 1000 euro per maand aan boodschappen?quote:Op woensdag 31 mei 2017 12:34 schreef agter het volgende:
Maar vind dat er gewoon veel geld naar boodschappen gaat. Ongeveer 250 euro per week.
quote:Op woensdag 31 mei 2017 14:43 schreef CrashO het volgende:
[..]
Meer dan 1000 euro per maand aan boodschappen?
Iedere dag filet mignon met truffels of wat?
Zou ook wel eens graag een kassabon willen zien
Wat maakt het uit?quote:Op woensdag 31 mei 2017 14:19 schreef Eleiko het volgende:
[..]
Ik weet niet hoeveel kinderen je hebt, maar 250 euro/week aan boodschappen is erg veel. Post eens een kassabon.
[..]
Puur voor welke producten goed zijn, zijn er al Centrale topics voor beide supermarkten.quote:Op woensdag 31 mei 2017 15:07 schreef agter het volgende:
Wat maakt het uit?
Nogmaals, de insteek van het topic is welke producten er goed zijn bij de Aldi en de Lidl.
Mijn kassabonnen zijn niet echt relevant.
Aldi heeft inderdaad bazenbrood.quote:Op woensdag 31 mei 2017 13:10 schreef Haarbalpasta het volgende:
[..]
Jazeker.
Tijgerbrood blijft aanzienlijk langer vers dan die van de AH of Lidl. Ook prima te eten en niet duur! (onder de euro)
Ik ga de broden daar eens halen, ja!quote:Op woensdag 31 mei 2017 15:14 schreef nogeenoudebekende het volgende:
[..]
Aldi heeft inderdaad bazenbrood..
Ja.quote:Op woensdag 31 mei 2017 15:24 schreef isax het volgende:
groenten uit de vrieser kan veel schelen en maakt vaak geen donder uit.
In elk geval geen ossenhaas van de Aldi meer. Haha!quote:Op woensdag 31 mei 2017 15:21 schreef fathank het volgende:
Geen ossenhaas eten helpt al een stuk.
250 piek aan boodschappen per week. Run je een daklozenopvang ofzo?
Bespaarpuntje danquote:Op woensdag 31 mei 2017 15:27 schreef agter het volgende:
[..]
In elk geval geen ossenhaas van de Aldi meer. Haha!
Maar we zijn wel gek op een goed stuk rund. En dat is geen 100 gram pp.
voor smoothies is het helemaal onzin om vers te gebruiken.quote:Op woensdag 31 mei 2017 15:25 schreef agter het volgende:
[..]
Ja.
Daar ga ik ook mee starten.
Idem met fruit: de blauwe bessen, en smoothies maken etc, ga ik vaker diepvriesfruit voor gebruiken.
verse vis in de supermarkt is doorgaans gewoon ontdooide diepvriesvis in een plastic bakjequote:Op woensdag 31 mei 2017 15:28 schreef agter het volgende:
Diepvries vis, ga ik ook naar kijken.
We eten vaak vis, maar ook dat tikt aan.
We gooien bijna niets weg. Restjes worden vaak de volgende dag verwerkt in lunch gerechten.quote:Op woensdag 31 mei 2017 15:28 schreef isax het volgende:
[..]
voor smoothies is het helemaal onzin om vers te gebruiken.
ik zou meer naar zulke dingen kijken dan andere winkels. albert heijn hoeft niet duurder te zijn.
kijk ook naar de gerechten die je maakt en wat je weggooit door bederven.
heb je dat al eens bijgehouden?
oh en een keer een dagje geen vlees ipv 3 sterren (denk dat je daar veel geld aan kwijt bent)
Oh, het is hier meestal vis van de visboer.quote:Op woensdag 31 mei 2017 15:28 schreef fathank het volgende:
Ik weet niet waar je woont, maar hier in de buurt zitten een aantal Iraanse/Syrische/Marokkaanse levensmiddelen winkels.
Groenten, fruit, aardappelen kosten er doorgaans geen drol. Hanteren vaak dag/weekprijzen en hebben vaak seizoensspul.
[..]
verse vis in de supermarkt is doorgaans gewoon ontdooide diepvriesvis in een plastic bakje.
Ja dat tikt wel lekker aan. Als ik zo even tussen de regels door lees valt me op dat je vooral een hoop 'luxe'producten koopt en eigenlijk geen idee hebt hoeveel dat allemaal bij elkaar kost.quote:Op woensdag 31 mei 2017 15:31 schreef agter het volgende:
[..]
Oh, het is hier meestal vis van de visboer.
Ben ik zo 25 euro aan kwijt.
Ik weet het.quote:Op woensdag 31 mei 2017 15:31 schreef fathank het volgende:
Die skyr kun je ook vervangen met huismerk magere kwark bijv. als je eiwitten zoekt.
vis kan je ook gewoon uit de vriezer halen zoals gezegd.quote:Op woensdag 31 mei 2017 15:30 schreef agter het volgende:
[..]
We gooien bijna niets weg. Restjes worden vaak de volgende dag verwerkt in lunch gerechten.
Maar wel een focus op eiwitten: gerookte kipfilet (scharrel), 10 pakken Skyr per week, veel verse vis etc.
Hebben en gebruiken we ook, eiwitpoeder.quote:Op woensdag 31 mei 2017 15:33 schreef isax het volgende:
[..]
vis kan je ook gewoon uit de vriezer halen zoals gezegd.
je zou kunnen overwegen eiwit poeder te halen. wellicht scheelt dat.
zou die 10 pakken skyr dan laten varen want dat is per week alleen al 15 euro.quote:Op woensdag 31 mei 2017 15:34 schreef agter het volgende:
[..]
Hebben en gebruiken we ook, eiwitpoeder.
Ik weet precies wat ik waaraan uitgeef. En ik weet precies welke luxe producten ik koop.quote:Op woensdag 31 mei 2017 15:31 schreef fathank het volgende:
[..]
Ja dat tikt wel lekker aan. Als ik zo even tussen de regels door lees valt me op dat je vooral een hoop 'luxe'producten koopt en eigenlijk geen idee hebt hoeveel dat allemaal bij elkaar kost.
Want besparen in de supermarkt is misschien tientjeswerk als je iedere week al 50 euro vis haalt bij de visboer en biologisch vlees eet.
CUL / [ALDI] #5 Wat kopen jullie er meestal?quote:Op woensdag 31 mei 2017 15:35 schreef agter het volgende:
Ik vraag gewoon welke producten er goed zijn bij de Aldi/Lidl.
Dan nog, dat wordt nog geeneens tientjeswerk op deze manier.quote:Op woensdag 31 mei 2017 15:35 schreef agter het volgende:
[..]
Ik weet precies wat ik waaraan uitgeef. En ik weet precies welke luxe producten ik koop.
Dat is ook helemaal het issue niet.
Ik vraag gewoon welke producten er goed zijn bij de Aldi/Lidl.
Nou, als ik zo lees dat het brood goed is bij de Aldi en voor 1 euro, is dat al een mooie wijziging.quote:Op woensdag 31 mei 2017 15:35 schreef isax het volgende:
[..]
zou die 10 pakken skyr dan laten varen want dat is per week alleen al 15 euro.
of ten minste minderen.
maar als je zo wil blijven leven valt er weinig te behalen op je voedingsbudget.
dat valt in het niets bij die 250 euro.quote:Op woensdag 31 mei 2017 15:37 schreef agter het volgende:
[..]
Nou, als ik zo lees dat het brood goed is bij de Aldi en voor 1 euro, is dat al een mooie wijziging.
Koolhydraatarm dieet. Gokje.quote:Op woensdag 31 mei 2017 15:36 schreef fathank het volgende:
ik vraag me af wat je met zoveel eiwitten moet.
Of ik ga 4 dagen blijven eten zoals we nu doen. En 3 dagen Aldi-eten in de week.quote:
8 euro per week aan brood ipv 11quote:
Verse kip goed? Mooi.quote:Op woensdag 31 mei 2017 15:41 schreef Postbus100 het volgende:
Griekse yoghurt van de Aldi![]()
Verse roomkaas, brie, verse kip, groenten en fruit, rijst, fritessaus, etc.
Bij mijn ouders ook.quote:Op woensdag 31 mei 2017 15:43 schreef Atak het volgende:
Bij de kerk kan je trouwens gratis eten halen volgens mij.
Oh! Dat is helemaal zalig.quote:Op woensdag 31 mei 2017 15:44 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
En misschien nog wel meer: de verse biologische kipdijfilet
Nope.quote:Op woensdag 31 mei 2017 15:53 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ik heb niet alles doorgelezen hoor. Maar zit er een nettorama in de buurt? Scheelt ook een hoop
Waarom zal hij dat moeten zijn? Ik vind het ook veel, maar zijn boodschappen gaan niemand wat aan.quote:Op woensdag 31 mei 2017 16:37 schreef Eleiko het volgende:
Waarom is TS niet gewoon open waar die 250 euro per week, ex vis, want visboer aan opgaan?
Wel als je om advies vraagt om te besparen.quote:Op woensdag 31 mei 2017 16:38 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
[..]
Waarom zal hij dat moeten zijn? Ik vind het ook veel, maar zijn boodschappen gaan niemand wat aan.
Vomar doet ook aan bezorgen en heeft alle A-merken voor lagere prijzen dan de AH.quote:
Maar zijn voornaamste vraag was welke producten van de Aldi te pruimen zijn. Als hij specifieke producten zou vragen, zou je gelijk hebben.quote:Op woensdag 31 mei 2017 16:53 schreef Eleiko het volgende:
[..]
Wel als je om advies vraagt om te besparen.
Lidl heeft bijna ook alleen beter leven vlees, nep Skyr heb ik daar ook gezien. Anders ga je toch gewoon een keer kijken. Ze hebben ook verse gebakken broodjes. Ik vind tijgerbollen wel lekker.quote:Op woensdag 31 mei 2017 15:30 schreef agter het volgende:
[..]
We gooien bijna niets weg. Restjes worden vaak de volgende dag verwerkt in lunch gerechten.
Maar wel een focus op eiwitten: gerookte kipfilet (scharrel), 10 pakken Skyr per week, veel verse vis etc.
Ik ga binnenkort wel even de Lidl bezoeken.quote:Op woensdag 31 mei 2017 18:02 schreef Mylene het volgende:
[..]
Lidl heeft bijna ook alleen beter leven vlees, nep Skyr heb ik daar ook gezien. Anders ga je toch gewoon een keer kijken. Ze hebben ook verse gebakken broodjes. Ik vind tijgerbollen wel lekker.
Het is echt wel een groot verschil. Ik heb door verhuizing geen Lidl meer in de buurt en ga dus niet meer zo vaak. Nu ga ik eens in de twee weken, de rest komt bij AH vandaan. Af en toe ga ik naar de Aldi maar daar zijn er (voor ons) significant minder dingen die ik kan kopen in plaats van iets soortgelijks bij AH. Daardoor lonen die boodschappen eigenlijk ook niet.quote:Op woensdag 31 mei 2017 18:26 schreef agter het volgende:
[..]
Ik ga binnenkort wel even de Lidl bezoeken.
Door dit topic hoor ik daar veel goeds over. Dacht altijd dat Lidl en Aldi beetje hetzelfde waren.
Vind je de AH veel duurder dan de Lidl? (Of Aldi)quote:Op woensdag 31 mei 2017 19:09 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Het is echt wel een groot verschil. Ik heb door verhuizing geen Lidl meer in de buurt en ga dus niet meer zo vaak. Nu ga ik eens in de twee weken, de rest komt bij AH vandaan. Af en toe ga ik naar de Aldi maar daar zijn er (voor ons) significant minder dingen die ik kan kopen in plaats van iets soortgelijks bij AH. Daardoor lonen die boodschappen eigenlijk ook niet.
Er is ook veel te behalen door goed op aanbiedingen te letten en verstandig met kliekjes om te gaan. Of om meer te koken dan nodig en dat in te vriezen.
Groenten en fruit zijn bij Lidl echt superieur ten opzichte van welke supermarkt dan ook.
Je kunt bij beide supermarkten dure en goedkope spullen kopen. AH heeft goede aanbiedingen en goedkope basicvarianten. Het is dat ik verslingerd ben aan bepaalde Lidlproducten (kwark, melk, een groot aantal artikelen uit de themaweken) maar het liefst zou ik alles bij AH kopen want dat is veel makkelijker.quote:Op woensdag 31 mei 2017 19:22 schreef agter het volgende:
[..]
Vind je de AH veel duurder dan de Lidl? (Of Aldi)
Want ik haal ook sommige AH basic producten. Denk aan een kilo koffiebonen, of AH toiletpapier, keukenrollen etc.
Alsof je niet al genoeg eiwitten binnenkrijgt zeg, of bestaat je gezin uit bodybuilders?quote:Op woensdag 31 mei 2017 15:32 schreef agter het volgende:
[..]
Ik weet het.
Maar Skyr vinden we lekkerder. En heeft toch net wat meer eiwitten.
Je wil dat ik mijn leefstijl aan je uitleg. Is dat je vraag?quote:Op woensdag 31 mei 2017 20:03 schreef MCH het volgende:
[..]
Alsof je niet al genoeg eiwitten binnenkrijgt zeg, of bestaat je gezin uit bodybuilders?
Ik doe dat niet, het is bij mij meer nattevingerwerk om een verdeling tussen goedkope en dure maaltijden te maken. Als ik echt op mijn geld zou gaan letten, is dat wel een methode die ik zou hanteren.quote:Op woensdag 31 mei 2017 20:02 schreef agter het volgende:
En dan stel je dat budget per persoon?
Heb regelmatig vrienden die mee-eten. En afgelopen weekend was het iedere avond raak met de BBQ en mee-eters (bevriende gezinnen).
Dus 5 euro pp voor een avondmaaltijd of zo, stel je dan?
Nee, ik merk op dat je belachelijke overwegingen maakt.quote:Op woensdag 31 mei 2017 20:05 schreef agter het volgende:
[..]
Je wil dat ik mijn leefstijl aan je uitleg. Is dat je vraag?
Of wil je gewoon graag wat opmerken?
Denk dat het wel een methode zou zijn, ja.quote:Op woensdag 31 mei 2017 20:05 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik doe dat niet, het is bij mij meer nattevingerwerk om een verdeling tussen goedkope en dure maaltijden te maken. Als ik echt op mijn geld zou gaan letten, is dat wel een methode die ik zou hanteren.
Wat je inkomen ook is, het kan nooit kwaad om eens over je uitgaven na te denken. Ik ga ook weer eens wat beter opletten n.a.v. dit topic.quote:Op woensdag 31 mei 2017 20:09 schreef agter het volgende:
[..]
Denk dat het wel een methode zou zijn, ja.
4 avonden duur, 3 avonden Lidl/Aldi of anderszins goedkoop (of andersom, maakt me niet echt uit).
Zat zelf ook al een beetje die kant op te denken.
Het kan geen kwaad. En ik denk dat het goed is voor de bankrekening.
En over dat laatste: nee. Wij eten niet zo vaak bij anderen.quote:Op woensdag 31 mei 2017 20:05 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik doe dat niet, het is bij mij meer nattevingerwerk om een verdeling tussen goedkope en dure maaltijden te maken. Als ik echt op mijn geld zou gaan letten, is dat wel een methode die ik zou hanteren.
5 Euro lijkt me een leuk bedrag per persoon. Daar kan je echt wel wat mee. Er zijn ook mensen die daar hun hele gezin van te eten geven, dat lijkt me in jouw geval ook weer niet nodig.
Als er zo vaak mensen bij jullie eten, eten jullie dan ook vaak bij anderen? Je kunt mensen ook vragen om de drank mee te nemen. Of salade of brood ofzo.
En wat schiet je daar mee op? Iedereen zegt hier dat de magere kwark bij Aldi/Lidl goedkoper en minstens gelijkwaardig is dan Skyr. En jij vind van niet. Smaken verschillen, dus enigste manier is het zelf uitproberen.quote:Op woensdag 31 mei 2017 20:26 schreef agter het volgende:
[..]
Ik zou alleen graag wat beter willen weten of een bepaald product goedkoper (en minstens gelijkwaardig) is in winkel B tov winkel A.
Die kwark kennen we. En eten we ook. Naast de Skyr.quote:Op woensdag 31 mei 2017 21:05 schreef JAOC het volgende:
[..]
En wat schiet je daar mee op? Iedereen zegt hier dat de magere kwark bij Aldi/Lidl goedkoper en minstens gelijkwaardig is dan Skyr. En jij vind van niet. Smaken verschillen, dus enigste manier is het zelf uitproberen.
Sowieso is al het voorgemarineerde vlees uit welke willekeurige supermarkt dan ook niet iets wat je wilt kopen. In elk geval proef je daar geen verschil tussen aangezien het al dagenlang ligt te verzuipen in die marinade.
Persoonlijk vind ik brood uit welke willekeurige supermarkt dan ook een stuk minder lekker dan van de bakker. Ik vergeet wel eens brood te halen en de bakkers zijn meestal om 18:00 al dicht dus dan heb je geen andere keus dan eens supermarktbrood te halen.
Is daar wat mis mee? Ik heb de ballen verstand van kinderen.quote:Op donderdag 1 juni 2017 10:14 schreef fathank het volgende:
Je gaat je kinderen toch geen riblappen voorschotelen![]()
Inpandige slager is meestal een keuze van de franchisenemer.quote:Op donderdag 1 juni 2017 07:13 schreef Sunshine1982 het volgende:
Is wel grappig, want aldi is,in Nederland een beetje ondergeschoven kindje, terwijl het in België veel beter loopt. Daar hebben ze ook in veel aldi's een verse slager.
Waarom niet?quote:Op donderdag 1 juni 2017 10:14 schreef fathank het volgende:
Je gaat je kinderen toch geen riblappen voorschotelen![]()
Zondag's eten met stoofperen en sperciebonen. En Ijs toequote:Op donderdag 1 juni 2017 18:12 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Waarom niet?![]()
Wat is daar in godsnaam mis mee? Volgens mij was dat zo'n beetje mijn favoriet vroeger. Lekkere, malse sudderlappen met jus.
Ja, heerlijk. Krijg er meteen trek van.quote:Op donderdag 1 juni 2017 18:12 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Waarom niet?![]()
Wat is daar in godsnaam mis mee? Volgens mij was dat zo'n beetje mijn favoriet vroeger. Lekkere, malse sudderlappen met jus.
Ja ik ben er nog!quote:Op vrijdag 16 juni 2017 15:39 schreef THEFXR het volgende:
voor OP indien ze uit dit topic niet gevlucht is.
AH vs Aldi vergelijken is als een Mercedes met een fiat panda vergelijken.
als je AH gewend bent krijg je alleen maar teleurstellingen van de Aldi.
Je kant beter bij de AH blijven en kijken voor eigen merken van AH en de bonus aanbiedingen in de gaten houden.
ik ga niks zeggen over hoeveel je besteed aan je boodschappen, dat moet iedereen zelf weten.
zelf gebuik ik deze sites/apps voor aanbiedingen.
1)https://www.voordeelmuis.nl/
2) https://allefolders.nl/
veel succes
Oh, die ga ik zeker binnenkort een keertje kijken.quote:Op vrijdag 2 juni 2017 18:30 schreef liedetector het volgende:
Misschien een leuk programma voor TS
http://seamovie.net/watch(...)r-less-season-1.html
Beste tip is saaier gaan eten. Geen verse kruiden, geen goede kaas, geen duur bier etc. Dat bespaart gigantisch. Ken mensen die minder per maand uitgeven aan eten dan jij in een week, maar ja, die eten dan ook super saai. Boterhammetjes 's morgens en 's middags met goedkoop beleg en 's avonds aardappelen, groente uit de reclame en goedkoop vlees (hamburgers, worstjes, karbonade) uit de reclame.quote:Op vrijdag 16 juni 2017 15:47 schreef agter het volgende:
En de helft moest ik alsnog bij de AH halen (goede kaas/mozzarella, verse pasta, verse kruiden, Palmbier etc).
Ja.quote:Op woensdag 21 juni 2017 08:32 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Beste tip is saaier gaan eten. Geen verse kruiden, geen goede kaas, geen duur bier etc. Dat bespaart gigantisch. Ken mensen die minder per maand uitgeven aan eten dan jij in een week, maar ja, die eten dan ook super saai. Boterhammetjes 's morgens en 's middags met goedkoop beleg en 's avonds aardappelen, groente uit de reclame en goedkoop vlees (hamburgers, worstjes, karbonade) uit de reclame.
Maar dat moet je wel willen/liggenIk zou daar heel ongelukkig van worden, dus me er nu maar bij neergelegd dat we eigenlijk te veel uitgeven per maand aan eten. Ik ga ook niet prutsen met 30 cent goedkopere basisproducten en daarvoor bij verschillende supermarkten boodschappen doen. Want daar zit het probleem niet qua kosten. Probleem zit bij de verse pasta's, de kruiden, duur vlees, dure vis bij de visboer, speciaalbieren etc.
of dat ook echt zo is? je koopt misschien meer op voorraad en op dat moment voor meer geld, dus in plaats van 1 blijkje tonijn voor 2 Euro in de dure supermarkt, 5 blikjes voor 1 Euro p.st. in de aanbieding, maar op ten duur verbruik je dat toch ook, gaan wij er maar vanuit dat je geen/wenig eten weggooid en afgezien van de tijd en eventueel kilometers dat het extra kostquote:Op woensdag 21 juni 2017 09:01 schreef Isabeau het volgende:
En wat boodschappen doen bij verschillende supermarkten betreft herinner ik me deze nog: http://www.nu.nl/wetensch(...)kten-loont-niet.html
Gek op een goed stuk rund. Dat kan je niet eens bij een super kopenquote:Op woensdag 31 mei 2017 15:27 schreef agter het volgende:
[..]
In elk geval geen ossenhaas van de Aldi meer. Haha!
Maar we zijn wel gek op een goed stuk rund. En dat is geen 100 gram pp.
Dat cijfert elkaar weg he, want je zult mensen hebben die die blikken kopen tijdens het onderzoek en mensen die nog teren op hun blikken tonijn.quote:Op woensdag 21 juni 2017 21:29 schreef Zana het volgende:
[..]
of dat ook echt zo is? je koopt misschien meer op voorraad en op dat moment voor meer geld, dus in plaats van 1 blijkje tonijn voor 2 Euro in de dure supermarkt, 5 blikjes voor 1 Euro p.st. in de aanbieding, maar op ten duur verbruik je dat toch ook, gaan wij er maar vanuit dat je geen/wenig eten weggooid en afgezien van de tijd en eventueel kilometers dat het extra kost
Dat wissel ik dan ook een beetje af tussen de AH en de keurslager.quote:Op zaterdag 1 juli 2017 12:23 schreef fotostarter het volgende:
[..]
Gek op een goed stuk rund. Dat kan je niet eens bij een super kopen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |