Aha, dus ik mag niet reageren! Is verboden in Nederland: leeftijdsdiscriminatie. Net als andere discriminatie. Behalve positieve discriminatie, en DIE zou verboden moeten worden.quote:Op woensdag 31 mei 2017 00:01 schreef Kaas- het volgende:
Ik vind dit eigenlijk al m'n hele leven een awkward sociaal dingetje dat ik domweg niet snap.
Misschien komt het doordat ik homo ben met enkel mannelijke vrienden en eigenlijk ook compleet niet met vrouwen omga, behalve wanneer die via andere vrienden erbij zijn. Maar hoe groet je een vrouw nou eigenlijk wanneer je gewoon met een groepje gaat chillen of stappen, maar je rekent die vrouwen ook weer niet echt tot je goede vrienden?
Met m'n maten is het lekker eenvoudig; beetje handjes schudden, paar klapjes op de rug, 'de boks', whatever.
Maar als ik met m'n medestudenten ga meeten in de campuskroeg of iets dergelijks heb ik oprecht geen idee hoe die vrouwen te begroeten, waardoor het altijd een beetje quasi-awkward voelt. Ze een hand geven zoals bij mannen voelt een beetje afstandelijk. Maar altijd dat drie kussen geven vind ik ook vreselijk. Bovendien vinden sommige vrouwen dat zelf ook awkward.
Als ik ook wegloop uit een kroeg of zo - in welke situatie ik normaal gesproken iedereen uitgebreid groet - sla ik dat persoonlijke groeten geheel tegen m'n natuur in vaak ook maar gewoon over indien er ook vrouwen bij zijn, want als ik al die mannen uitgebreid een handshake in de lucht geef valt het op dat ik die vrouwen niet groet. Maar zo'n mannelijke amicale handshake kan bij een vrouw echt niet, terwijl een knuffel of kus misschien weer te intiem is.
Leg deze hommel nou voor eens en voor altijd uit hoe dit in hemelsnaam werkt, want in diverse situaties is het eigenlijk wel een tikje storend. Mannen: hoe doen jullie dat? En vrouwen: hoe willen jullie gegroet worden in zulke situaties (als je met een groepje ergens in de stad afspreekt of uitgaat of whatever)? Graag advies van mensen in de leeftijd 18-35.
Edit: ik heb het niet over situaties waarin ik een vrouw voor het eerst ontmoet. Die vind ik wel logisch; even voorstellen en handje schudden. Ik heb het specifiek over de situatie (waarin ik erg vaak verzeild raak) waarbij er tijdens het chillen of stappe vrouwen bij zijn die ik wel soort van ken maar die ik hoogstens als 'vriendelijke kennisen' beschouw.
Tong jij niet met je oma? Of zij met jou? Vreemd ....quote:Op woensdag 31 mei 2017 00:33 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Die omaknuffel geef ik dan ook als ik absoluut niet de indruk wil wekken dat ik haar aantrekkelijk of leuk vind.Zo'n lul ben ik dan weer wel.
Hoi Veraquote:Op woensdag 31 mei 2017 12:43 schreef vera166 het volgende:
"Hoi Vera" is meer dan voldoende. Ik wil geen handen schudden, knuffelen, drie kussenHet is net iets meer dan 'hoi' en het is vanzelfsprekend een stuk beter dan helemaal niets doen. Alhoewel ik daar ook niet wakker van lig, tenzij het iemand is die ik geregeld zie.
Kijk TS, moet lukken zo toch?quote:
Teach us, master.quote:Op woensdag 31 mei 2017 15:38 schreef LeesFoknl het volgende:
Verder groet ik vrouwen alsof het gewone mensen zijn.
Staat er toch achter:quote:
Serieus?quote:Op woensdag 31 mei 2017 20:53 schreef LeesFoknl het volgende:
Misschien nog iets bij groeten: ik merk het op als een vrouw iets leuks aan heeft, anders dan ze anders draagt.
Gewoon "hoi" zeggen.quote:Op woensdag 31 mei 2017 00:01 schreef Kaas- het volgende:
Ik vind dit eigenlijk al m'n hele leven een awkward sociaal dingetje dat ik domweg niet snap.
Misschien komt het doordat ik homo ben met enkel mannelijke vrienden en eigenlijk ook compleet niet met vrouwen omga, behalve wanneer die via andere vrienden erbij zijn. Maar hoe groet je een vrouw nou eigenlijk wanneer je gewoon met een groepje gaat chillen of stappen, maar je rekent die vrouwen ook weer niet echt tot je goede vrienden?
Met m'n maten is het lekker eenvoudig; beetje handjes schudden, paar klapjes op de rug, 'de boks', whatever.
Maar als ik met m'n medestudenten ga meeten in de campuskroeg of iets dergelijks heb ik oprecht geen idee hoe die vrouwen te begroeten, waardoor het altijd een beetje quasi-awkward voelt. Ze een hand geven zoals bij mannen voelt een beetje afstandelijk. Maar altijd dat drie kussen geven vind ik ook vreselijk. Bovendien vinden sommige vrouwen dat zelf ook awkward.
Dat is ook een kwestie van aanvoelen.quote:Als ik ook wegloop uit een kroeg of zo - in welke situatie ik normaal gesproken iedereen uitgebreid groet - sla ik dat persoonlijke groeten geheel tegen m'n natuur in vaak ook maar gewoon over indien er ook vrouwen bij zijn, want als ik al die mannen uitgebreid een handshake in de lucht geef valt het op dat ik die vrouwen niet groet. Maar zo'n mannelijke amicale handshake kan bij een vrouw echt niet, terwijl een knuffel of kus misschien weer te intiem is.
Leg deze hommel nou voor eens en voor altijd uit hoe dit in hemelsnaam werkt, want in diverse situaties is het eigenlijk wel een tikje storend. Mannen: hoe doen jullie dat? En vrouwen: hoe willen jullie gegroet worden in zulke situaties (als je met een groepje ergens in de stad afspreekt of uitgaat of whatever)? Graag advies van mensen in de leeftijd 18-35.
Gewoon "hoi" en "doei" doen. Lekker makkelijk en zelfs een braindead kan dit bijna niet fout doenquote:Edit: ik heb het niet over situaties waarin ik een vrouw voor het eerst ontmoet. Die vind ik wel logisch; even voorstellen en handje schudden. Ik heb het specifiek over de situatie (waarin ik erg vaak verzeild raak) waarbij er tijdens het chillen of stappe vrouwen bij zijn die ik wel soort van ken maar die ik hoogstens als 'vriendelijke kennisen' beschouw.
Heb je dat rancuneuze wijf weer.quote:Op woensdag 31 mei 2017 11:02 schreef Myrr het volgende:
[..]
Omdat het niet allemaal wijventypes zijn. Er zijn homo's die mannelijker zijn dan jij.
Leuke doordenker. Homos zijn dus het normale groeten kennelijk verleerd. Evolutiequote:Op donderdag 1 juni 2017 00:28 schreef yosander het volgende:
Ik zat even op een possetje wijze te filosoferen over de kwestie en daar kwam deze gedachtegang uit.
Stel het zou ooit gebruikelijk worden om elkaar met de genitaliën te begroeten, daaruit kan mogelijk bevruchting plaatsvinden. Daardoor zou deze manier van begroeten ook groter/gebruikelijker worden. En uiteindelijk gemeengoed. Zijn wij nog niet zo ver geëvolueerd of is dit een manier van begroeten die nooit bij de mens zal voorkomen?
Evolutie heeft geen doel an zich. Homo's hebben ook een rol in de evolutieleer omdat zij bijvoorbeeld beter voor de opvoeding van het nageslacht kunnen zorgen dan de "alfa" heteroseksuele mannen. (Lesbiennes even buiten beschouwing gelaten)quote:Op donderdag 1 juni 2017 00:31 schreef Tamabralski het volgende:
[..]
Leuke doordenker. Homos zijn dus het normale groeten kennelijk verleerd. Evolutie
Kanttekening:quote:Op donderdag 1 juni 2017 00:28 schreef yosander het volgende:
Ik zat even op een possetje wijze te filosoferen over de kwestie en daar kwam deze gedachtegang uit.
Stel het zou ooit gebruikelijk worden om elkaar met de genitaliën te begroeten, daaruit kan mogelijk bevruchting plaatsvinden. Daardoor zou deze manier van begroeten ook groter/gebruikelijker worden. En uiteindelijk gemeengoed. Zijn wij nog niet zo ver geëvolueerd of is dit een manier van begroeten die nooit bij de mens zal voorkomen?
Maar het is kaas.quote:Op woensdag 31 mei 2017 14:06 schreef Libertarisch het volgende:
[..]
Nee je kan beter mij flashen, die homo heb er toch niks an.
Zoals de Bonobo aap? Ontzettend vredelievende beestjes die alles oplossen met sex.quote:Op donderdag 1 juni 2017 00:28 schreef yosander het volgende:
Gewoon iedereen een hand geven.quote:Op woensdag 31 mei 2017 00:01 schreef Kaas- het volgende:
Als ik ook wegloop uit een kroeg of zo - in welke situatie ik normaal gesproken iedereen uitgebreid groet - sla ik dat persoonlijke groeten geheel tegen m'n natuur in vaak ook maar gewoon over indien er ook vrouwen bij zijn, want als ik al die mannen uitgebreid een handshake in de lucht geef valt het op dat ik die vrouwen niet groet. Maar zo'n mannelijke amicale handshake kan bij een vrouw echt niet, terwijl een knuffel of kus misschien weer te intiem is.
Edit: ik heb het niet over situaties waarin ik een vrouw voor het eerst ontmoet. Die vind ik wel logisch; even voorstellen en handje schudden. Ik heb het specifiek over de situatie (waarin ik erg vaak verzeild raak) waarbij er tijdens het chillen of stappe vrouwen bij zijn die ik wel soort van ken maar die ik hoogstens als 'vriendelijke kennisen' beschouw.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |