abonnement Unibet Coolblue
pi_171339103
Ik vind dit eigenlijk al m'n hele leven een awkward sociaal dingetje dat ik domweg niet snap.

Misschien komt het doordat ik homo ben met enkel mannelijke vrienden en eigenlijk ook compleet niet met vrouwen omga, behalve wanneer die via andere vrienden erbij zijn. Maar hoe groet je een vrouw nou eigenlijk wanneer je gewoon met een groepje gaat chillen of stappen, maar je rekent die vrouwen ook weer niet echt tot je goede vrienden?

Met m'n maten is het lekker eenvoudig; beetje handjes schudden, paar klapjes op de rug, 'de boks', whatever.

Maar als ik met m'n medestudenten ga meeten in de campuskroeg of iets dergelijks heb ik oprecht geen idee hoe die vrouwen te begroeten, waardoor het altijd een beetje quasi-awkward voelt. Ze een hand geven zoals bij mannen voelt een beetje afstandelijk. Maar altijd dat drie kussen geven vind ik ook vreselijk. Bovendien vinden sommige vrouwen dat zelf ook awkward.

Als ik ook wegloop uit een kroeg of zo - in welke situatie ik normaal gesproken iedereen uitgebreid groet - sla ik dat persoonlijke groeten geheel tegen m'n natuur in vaak ook maar gewoon over indien er ook vrouwen bij zijn, want als ik al die mannen uitgebreid een handshake in de lucht geef valt het op dat ik die vrouwen niet groet. Maar zo'n mannelijke amicale handshake kan bij een vrouw echt niet, terwijl een knuffel of kus misschien weer te intiem is.

Leg deze hommel nou voor eens en voor altijd uit hoe dit in hemelsnaam werkt, want in diverse situaties is het eigenlijk wel een tikje storend. Mannen: hoe doen jullie dat? En vrouwen: hoe willen jullie gegroet worden in zulke situaties (als je met een groepje ergens in de stad afspreekt of uitgaat of whatever)? Graag advies van mensen in de leeftijd 18-35.

Edit: ik heb het niet over situaties waarin ik een vrouw voor het eerst ontmoet. Die vind ik wel logisch; even voorstellen en handje schudden. Ik heb het specifiek over de situatie (waarin ik erg vaak verzeild raak) waarbij er tijdens het chillen of stappe vrouwen bij zijn die ik wel soort van ken maar die ik hoogstens als 'vriendelijke kennisen' beschouw.

[ Bericht 1% gewijzigd door Kaas- op 31-05-2017 00:36:04 ]
pi_171339274
de highfive hug
pi_171339299
Wat vind je niet fijn aan 3 zoenen dan? Misschien is 1 een optie? Ik krijg van goede vrienden ook wel eens een knuffel

Maar eigenlijk hou ik niet van aanraken en zou ik het liefst een 'hai :) ' hebben. Is ruim voldoende :@
  woensdag 31 mei 2017 @ 00:14:02 #4
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_171339303
Je moet dit niet verkeerd opvatten hoor, maar ik heb bij homo's altijd het stereotiepe beeld dat ze alleen vrouwelijke vrienden hebben. :@ Hoezo is dit bij jou anders? :D
pi_171339316
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2017 00:13 schreef Allures het volgende:
Wat vind je niet fijn aan 3 zoenen dan? Misschien is 1 een optie? Ik krijg van goede vrienden ook wel eens een knuffel

Maar eigenlijk hou ik niet van aanraken en zou ik het liefst een 'hai :) ' hebben. Is ruim voldoende :@
ikvind zelf ook kussen te ongemakkelijk.
  woensdag 31 mei 2017 @ 00:15:57 #6
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_171339327
Euhm, gewoon hetzelfde als bij mannen?
Een man die je kent groet je anders dan een man die je niet kent. Een man waarvan je weet dat die liever een minder of meer amicale begroeting heeft begroet je in die context. Zo is het ook met vrouwen.
Bij vrouwen die je niet kent wat meer 'algemeen' geaccepteerd, vrouwen die je kent begroet je meer zoals je zelf bent of naar wat je weet dat ze fijn vinden.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  woensdag 31 mei 2017 @ 00:15:59 #7
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_171339328
quote:
10s.gif Op woensdag 31 mei 2017 00:14 schreef tailfox het volgende:

[..]

ikvind zelf ook kussen te ongemakkelijk.
Ik weet nooit aan welke kant van de wang je moet beginnen. :') Ik geef trouwens altijd een hand of een knuffel als ze een bekende is.
pi_171339338
Ligt eraan wat voor vrouw:

Negens en tienen: drie zoenen
Zevens en achten: een knuffel
Vijven en zessen: een hand
Enen tot vieren: een knikje

Maar ik ben hetero. :P

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_171339352
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2017 00:13 schreef Allures het volgende:
Wat vind je niet fijn aan 3 zoenen dan? Misschien is 1 een optie? Ik krijg van goede vrienden ook wel eens een knuffel

Maar eigenlijk hou ik niet van aanraken en zou ik het liefst een 'hai :) ' hebben. Is ruim voldoende :@
Ja maar dit is het probleem:

1. jij en een mannelijke vriend lopen naar me toe
2. ik geef die vriend een hand en misschien wel een 'bro-hug'
3. vervolgens zeg ik enkel "hoi" tegen jou

Dat komt over alsof ik je niet moet of zo. Maar vantevoren weet ik niet hoe ik jou in deze situatie moet groeten, want als ik het wel op dezelfde manier zou doen als bij die vriend van je zou het waarschijnlijk ook niet ok zijn.

En zo is elk mogelijk scenario dat ik bedenk op de een of andere wijze awkward.
pi_171339376
quote:
10s.gif Op woensdag 31 mei 2017 00:14 schreef Gary_Oak het volgende:
Je moet dit niet verkeerd opvatten hoor, maar ik heb bij homo's altijd het stereotiepe beeld dat ze alleen vrouwelijke vrienden hebben. :@ Hoezo is dit bij jou anders? :D
Matcht gewoon niet zo. Vrouwen willen niet naar de kroeg, samen voetbal kijken etc. etc. En een vriendschap met een vrouw is naar en kost veel negatieve energie voor alle betrokkenen, waar vriendschap tussen mannen gewoon lekker oprecht en zonder moeilijk gedoe is. Zijn uiteraard heus wel uitzonderingen, ik generaliseer.
  woensdag 31 mei 2017 @ 00:21:26 #11
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_171339391
quote:
1s.gif Op woensdag 31 mei 2017 00:17 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Ja maar dit is het probleem:

1. jij en een mannelijke vriend lopen naar me toe
2. ik geef die vriend een hand en misschien wel een 'bro-hug'
3. vervolgens zeg ik enkel "hoi" tegen jou

Dat komt over alsof ik je niet moet of zo. Maar vantevoren weet ik niet hoe ik jou in deze situatie moet groeten, want als ik het wel op dezelfde manier zou doen als bij die vriend van je zou het waarschijnlijk ook niet ok zijn.

En zo is elk mogelijk scenario dat ik bedenk op de een of andere wijze awkward.
Als die mannelijke vriend net zo ver weg zou zijn (qua kennis/bekende) zou je hem dan ook een bro-hug geven?

Oh wacht, ik ben te oud om te antwoorden, nou, fijne avond dan maar.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_171339399
quote:
10s.gif Op woensdag 31 mei 2017 00:15 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Ik weet nooit aan welke kant van de wang je moet beginnen. :') Ik geef trouwens altijd een hand of een knuffel als ze een bekende is.
Of dat ze dan ineens 1 kus blijken te verwachten in plaats van 3, of vice versa. Dat is altijd even zo'n awkward momentje waardoor ik ertegenop zie om vrouwen in dergelijke settings te moeten groeten.
  woensdag 31 mei 2017 @ 00:24:42 #13
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_171339426
quote:
1s.gif Op woensdag 31 mei 2017 00:20 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Matcht gewoon niet zo. Vrouwen willen niet naar de kroeg, samen voetbal kijken etc. etc. En een vriendschap met een vrouw is naar en kost veel negatieve energie voor alle betrokkenen, waar vriendschap tussen mannen gewoon lekker oprecht en zonder moeilijk gedoe is. Zijn uiteraard heus wel uitzonderingen, ik generaliseer.
MGTOW. :+

Geintje, maar je hebt zeker een punt. :D
pi_171339428
quote:
1s.gif Op woensdag 31 mei 2017 00:21 schreef Leandra het volgende:

[..]

Als die mannelijke vriend net zo ver weg zou zijn (qua kennis/bekende) zou je hem dan ook een bro-hug geven?

Oh wacht, ik ben te oud om te antwoorden, nou, fijne avond dan maar.
Haha bij jou vond ik het niet awkward trouwens en m'n zoen aan jou was vol overtuiging. :*

Maar jij voelde dan ook meer als 'een van de vrienden', omdat we daar lekker met z'n allen stonden te ouwehoeren en zo en je lekker direct bent ipv een verlegen vrouw. Dat maakt het veel simpeler dan wat ik in dit topic beschrijf.
  woensdag 31 mei 2017 @ 00:25:14 #15
356543 Brammetjuh94
Hihi okay hihi bayyy
pi_171339432
quote:
1s.gif Op woensdag 31 mei 2017 00:17 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Ja maar dit is het probleem:

1. jij en een mannelijke vriend lopen naar me toe
2. ik geef die vriend een hand en misschien wel een 'bro-hug'
3. vervolgens zeg ik enkel "hoi" tegen jou

Dat komt over alsof ik je niet moet of zo. Maar vantevoren weet ik niet hoe ik jou in deze situatie moet groeten, want als ik het wel op dezelfde manier zou doen als bij die vriend van je zou het waarschijnlijk ook niet ok zijn.

En zo is elk mogelijk scenario dat ik bedenk op de een of andere wijze awkward.
Als je iemand niet kent is het toch niet vreemd om die te begroeten met enkel een hoi? Maar je kan direct laten weten dat je het niet vanuit een negatief standpunt bedoeld door bij voorbeeld:

1. jij en een mannelijke vriend lopen naar me toe
2. ik geef die vriend een hand en misschien wel een 'bro-hug'
3. vervolgens terwijl je/aan het einde van de brohug zeg je enthousiast: Hallo en hoe heet jij?
4. Dan leg je de bal bij haar neer en terwijl je je bro-hug beindigd zal zij beslissen hoe jullie begroeten, maar dan is het direct duidelijk dat je geinteresseert bent.
Nobody exists on purpose. Nobody belongs anywhere. We're all going to die. Come watch TV.
  woensdag 31 mei 2017 @ 00:25:16 #16
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_171339433
quote:
10s.gif Op woensdag 31 mei 2017 00:15 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Ik weet nooit aan welke kant van de wang je moet beginnen. :') Ik geef trouwens altijd een hand of een knuffel als ze een bekende is.
is toch gewoon altijd links (eerst)
  woensdag 31 mei 2017 @ 00:26:01 #17
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_171339445
quote:
1s.gif Op woensdag 31 mei 2017 00:22 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Of dat ze dan ineens 1 kus blijken te verwachten in plaats van 3, of vice versa. Dat is altijd even zo'n awkward momentje waardoor ik ertegenop zie om vrouwen in dergelijke settings te moeten groeten.
Nou ja, als ze nieuw voor je is, volstaat een hand naar mijn mening. En dan stel je je meteen ook voor. Als je haar al wat langer kent, is een knuffel wel goed. Wangkussen doe ik alleen als ik haar leuk kan vinden, maar dat gaat voor jou niet op. :+
  woensdag 31 mei 2017 @ 00:26:18 #18
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_171339449
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2017 00:25 schreef hugecooll het volgende:

[..]

is toch gewoon altijd links (eerst)
Geen flauw idee, broer. _O-
pi_171339459
Daarom gewoon een knuffel met een kus :P
Op woensdag 20 april 2011 23:38 schreef luckass het volgende:
bazen zijn alleen vindbaar voor de chicks.
  woensdag 31 mei 2017 @ 00:27:52 #20
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_171339471
quote:
1s.gif Op woensdag 31 mei 2017 00:24 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Haha bij jou vond ik het niet awkward trouwens en m'n zoen aan jou was vol overtuiging. :*

Maar jij voelde dan ook meer als 'een van de vrienden', omdat we daar lekker met z'n allen stonden te ouwehoeren en zo en je lekker direct bent ipv een verlegen vrouw.
:D O+

Maar stel dat je mij met m'n oudste zoon tegen zou komen, zou je hem dan ook een bro-hug geven?
De jongste zou uiteraard een high-five krijgen, dat snap ik :')

Maar mensen die je alleen maar via via kent ben je toch sowieso niet ze amicaal mee?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 31 mei 2017 @ 00:28:33 #21
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_171339479
quote:
14s.gif Op woensdag 31 mei 2017 00:26 schreef yosander het volgende:
Daarom gewoon een knuffel met een kus :P
Zo'n omaknuffel waarbij je genitaliėn elkaar niet aanraken ja. _O- Tenzij ik haar leuk vind, dan grijp ik d'r echt helemaal vast met m'n lichaam. :')
  woensdag 31 mei 2017 @ 00:28:43 #22
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_171339481
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2017 00:25 schreef hugecooll het volgende:

[..]

is toch gewoon altijd links (eerst)
Dat is met uitkijken voor het oversteken; links-rechts-links.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_171339486
Dan kun je ook niet in de clinch komen als het een international betreft of je in het buitenland bent waar 2 kussen de norm is. Sommige vrouwen geven bij de eerste ontmoeting al kussen, maar toen ik ooit de derde wilde inzetten dacht een Poolse vrouw dat ik haar wilde zoenen _O-
Op woensdag 20 april 2011 23:38 schreef luckass het volgende:
bazen zijn alleen vindbaar voor de chicks.
pi_171339493
quote:
1s.gif Op woensdag 31 mei 2017 00:22 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Of dat ze dan ineens 1 kus blijken te verwachten in plaats van 3, of vice versa. Dat is altijd even zo'n awkward momentje waardoor ik ertegenop zie om vrouwen in dergelijke settings te moeten groeten.
Ik begrijp je helemaal en herken de overweging. Alleen je moet er gewoon niet te veel over nadenken.

Gewoon een beetje aankijken en als het awkward is maak je er een grapje over.
pi_171339501
Het liefst geef ik als uitgangspunt gewoon iedereen een hand, mannen en vrouwen, goede vrienden en minder goede vrienden. Maar inderdaad, dat valt niet altijd te sturen. Sommige vrouwen trekken je ook gewoon naar zich toe voor de beruchte drie zoenen, dan ga ik daar maar gewoon braaf in mee. :P
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')