abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 31 mei 2017 @ 11:00:45 #26
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_171343841
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 mei 2017 21:34 schreef Itam het volgende:
en (de extreemste die ik gehoord heb, so far) ¤10.000,-.
Ach als de beste man een ton van de aankoopprijs weet af te lullen heb ik er geen enkele moeite mee om hem 10.000 euro te betalen. Misschien zit de beste man vooral in een andere categorie huizen.
Tot nooit .......
pi_171344734
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 mei 2017 22:11 schreef TourOfData het volgende:
Het ergste is nog wel dat iedereen zich voor makelaar mag uitgeven, het is geen beschermde titel. Dus Henk en Ingrid kunnen net zo goed ook je makelaars zijn.
Je gaat lekker in dit topic :{ maar waarom zou het een beschermde titel moeten zijn?
  woensdag 31 mei 2017 @ 12:21:15 #28
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_171345322
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 mei 2017 16:56 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Een aankoopmakelaar heeft in principe een voordeel door ervaring met de onderhandeling en kan op die manier duizenden euro's van de prijs halen. Dat is de voornaamste reden dat je hem in de arm neemt.
In dit geval prijst de verkoopmakelaar hem een aankoopmakelaar aan. Je kan er donder op zeggen dat die twee koehandel gaan plegen om zo de prijs op te drijven en TS een poot uit te draaien voor een veel te dure woning.

Dat is volgens de regels van de NVM verboden, dus ik zou er een klacht over indienen.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
  woensdag 31 mei 2017 @ 12:37:26 #29
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_171345663
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2017 12:21 schreef Stoney3K het volgende:
In dit geval prijst de verkoopmakelaar hem een aankoopmakelaar aan.
TS is al even weg. maar volgens mij staat er dat de makelaar adviseerde om EEN aankoopmakelaar te nemen. Niet je moet een bepaalde makelaar nemen.

En de rede dat ze het adviseerde is omdat de verkoopmakelaar door had dat TS geen snars van huizen kopen begreep en dat het verstandig was om hulp te halen. Een goed bedoeld advies dus om volgende keer niet achter het net te vissen of een huis onder de verkeerde voorwaarden te kopen.

Maar ja, wat TS bedoelde komen we niet achter want TS is er al even niet.
Tot nooit .......
pi_171358831
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 mei 2017 16:51 schreef karr-1 het volgende:
Ik heb destijds zelf een aankoopmakelaar in dienst genomen, maar dat was puur omdat ik voor het eerst een huis kocht en geen idee had wat ik moest doen.

Nu ik achteraf weet wat de man heeft gedaan had ik dat ook best zelf kunnen doen, maar ja, wist ik veel.
Ik heb om die reden dat niet gedaan bij mijn 1e aankoop en dat heeft mij aardig at geld bespaard. Ik kan dan ook goed onderhandelen :Y Ik heb het huis gekocht onder de laagste taxatie waarde :Y waarbij ik de taxatie pas heb laten uitvoeren na de koop, omdat het verplicht was :N
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_171359185
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2017 20:53 schreef sjorsie1982 het volgende:
waarbij ik de taxatie pas heb laten uitvoeren na de koop, omdat het verplicht was :N
Voor de hypotheek?
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  woensdag 31 mei 2017 @ 21:21:09 #32
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_171359807
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2017 20:53 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Ik heb om die reden dat niet gedaan bij mijn 1e aankoop en dat heeft mij aardig at geld bespaard. Ik kan dan ook goed onderhandelen :Y Ik heb het huis gekocht onder de laagste taxatie waarde :Y waarbij ik de taxatie pas heb laten uitvoeren na de koop, omdat het verplicht was :N
Dat kan, ik voelde me wat minder zeker en had die paar 100 euri er graag voor over.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_171362986
In Amsterdam lijkt het nog de enige manier waarop ze je serieus nemen; ook in het woningaanbod worden (bevriende) aankoopmakelaars eerst op de hoogte gesteld van nieuwe woningen voordat ze openbaar beschikbaar komen.

Ze hebben in wezen geen meerwaarde; en in Amsterdam gaan ze ook geen duizenden euro's van de woning afkrijgen aangezien je boven de vraagprijs betaald voor een beetje woning.
  woensdag 31 mei 2017 @ 23:59:51 #34
385546 corehype
ogen uitgestoken
pi_171364711
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2017 12:37 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

TS is al even weg. maar volgens mij staat er dat de makelaar adviseerde om EEN aankoopmakelaar te nemen. Niet je moet een bepaalde makelaar nemen.

En de rede dat ze het adviseerde is omdat de verkoopmakelaar door had dat TS geen snars van huizen kopen begreep en dat het verstandig was om hulp te halen. Een goed bedoeld advies dus om volgende keer niet achter het net te vissen of een huis onder de verkeerde voorwaarden te kopen.

Maar ja, wat TS bedoelde komen we niet achter want TS is er al even niet.
Nee, de makelaar bood ZIJN aankoopmakelaar aan.
Ik heb het niet nodig omdat ik hun kennis niet nodig heb.

Maar het zijn witwassers en maffiapraktijken.
Schijnbaar kan je in Amsterdam alleen nog een huis krijgen met aankoopmakelaar...
"Geen kut is ooit nat geworden van een autist die 100 cijfers achter de komma van Pi uit zijn kop kan drummen."
corehype in KLB / Wiskundige bewijzen
pi_171381972
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2017 21:04 schreef blomke het volgende:

[..]

Voor de hypotheek?
ja :(
Wat ik niet snap, want de waarde van het huis stond al vast omdat ik dat heb bepaald samen met de verkoper....
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_171382613
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2017 20:27 schreef sjorsie1982 het volgende:
ja :(
Wat ik niet snap, want de waarde van het huis stond al vast omdat ik dat heb bepaald samen met de verkoper....
Er zijn tegenwoordig (al 5 jaar geleden de ING) zat hypotheekaanbieders die daarvoor de WOZ-waarde accepteren.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_171401839
Ik heb destijds toen ik mijn appartement kocht mijn eigen aankoopmakelaar uitgezocht,die heeft voor mij onderhandeld en een redelijk bedrag van de prijs afgekregen zodat het betalen van de courtage er makkelijk vanaf kon,een paar jaar later heb ik een garage aangeschaft die toevallig bij de oude aankoopmakelaar van mijn appartement te koop stond,de prijs was redelijk en op zijn advies geprobeerd een p.l. aangevraagd bij de Postbank,die was snel akkoord en in 2 jaar afbetaald,er zat toevallig een Notaris in hetzelfde gebouw,dus even de trap opgelopen en een afspraak gemaakt en kort daarna was hij van mij.

Dit was nog wel in de tijd van de guldens allemaal maar ik heb hier nooit spijt van gehad,hier is het nu nog niet betaald parkeren maar eens zal dat waarschijnlijk wel komen en bovendien hoef ik als het vriest niet mijn ramen te krabben of ijsvrij te maken en dan is een plekje waar je kunt parkeren altijd handig.
Beloftes en uitspraken van politici gedaan in het verleden & heden bieden geen garantie voor de toekomst.
pi_171408541
Mijn aankoopmakelaar heeft zichzelf ook dubbel en dwars terug verdiend. Was 2 jaar geleden een oververhitte periode bij ons in de stad. Ik had al bij 2 woningen naast de pot gepiest, deze werden overboden op de vraagprijs. Bij de 3e woning toch maar aankoopmakelaar in dienst genomen. Ik wilde zelf al een bod van 2500 boven de vraagprijs doen. Nee zei mijn aankoopmakelaar, we bieden minder. 5000 onder de vraagprijs. En verdomd, ik had hem. Heeft mij dus 6500 euro bespaart. 7500 - 1000 euro wat ik hem moest betalen.
Uiteraard kennen ze elkaar volop. en er zijn ook gewoon makelaars die veel verdienen, maar voor jou ook willen verdienen. Zij hebben gewoon een betere kijk op wat de waarde is is van het betreffende huis. En zij weten ook hoe het huis gewild is en baseren daar hun plan van aanpak op.
  Moderator maandag 5 juni 2017 @ 20:16:48 #39
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_171482687
Niet gehad. Maar wel hebben ze her voordeel dat ze voordat een huis op de markt komt, al een huis kan aansmeren :)
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')