Ach als de beste man een ton van de aankoopprijs weet af te lullen heb ik er geen enkele moeite mee om hem 10.000 euro te betalen. Misschien zit de beste man vooral in een andere categorie huizen.quote:Op dinsdag 30 mei 2017 21:34 schreef Itam het volgende:
en (de extreemste die ik gehoord heb, so far) ¤10.000,-.
Je gaat lekker in dit topicquote:Op dinsdag 30 mei 2017 22:11 schreef TourOfData het volgende:
Het ergste is nog wel dat iedereen zich voor makelaar mag uitgeven, het is geen beschermde titel. Dus Henk en Ingrid kunnen net zo goed ook je makelaars zijn.
In dit geval prijst de verkoopmakelaar hem een aankoopmakelaar aan. Je kan er donder op zeggen dat die twee koehandel gaan plegen om zo de prijs op te drijven en TS een poot uit te draaien voor een veel te dure woning.quote:Op dinsdag 30 mei 2017 16:56 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Een aankoopmakelaar heeft in principe een voordeel door ervaring met de onderhandeling en kan op die manier duizenden euro's van de prijs halen. Dat is de voornaamste reden dat je hem in de arm neemt.
TS is al even weg. maar volgens mij staat er dat de makelaar adviseerde om EEN aankoopmakelaar te nemen. Niet je moet een bepaalde makelaar nemen.quote:Op woensdag 31 mei 2017 12:21 schreef Stoney3K het volgende:
In dit geval prijst de verkoopmakelaar hem een aankoopmakelaar aan.
Ik heb om die reden dat niet gedaan bij mijn 1e aankoop en dat heeft mij aardig at geld bespaard. Ik kan dan ook goed onderhandelenquote:Op dinsdag 30 mei 2017 16:51 schreef karr-1 het volgende:
Ik heb destijds zelf een aankoopmakelaar in dienst genomen, maar dat was puur omdat ik voor het eerst een huis kocht en geen idee had wat ik moest doen.
Nu ik achteraf weet wat de man heeft gedaan had ik dat ook best zelf kunnen doen, maar ja, wist ik veel.
Voor de hypotheek?quote:Op woensdag 31 mei 2017 20:53 schreef sjorsie1982 het volgende:
waarbij ik de taxatie pas heb laten uitvoeren na de koop, omdat het verplicht was![]()
Dat kan, ik voelde me wat minder zeker en had die paar 100 euri er graag voor over.quote:Op woensdag 31 mei 2017 20:53 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Ik heb om die reden dat niet gedaan bij mijn 1e aankoop en dat heeft mij aardig at geld bespaard. Ik kan dan ook goed onderhandelenIk heb het huis gekocht onder de laagste taxatie waarde
waarbij ik de taxatie pas heb laten uitvoeren na de koop, omdat het verplicht was
![]()
Nee, de makelaar bood ZIJN aankoopmakelaar aan.quote:Op woensdag 31 mei 2017 12:37 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
TS is al even weg. maar volgens mij staat er dat de makelaar adviseerde om EEN aankoopmakelaar te nemen. Niet je moet een bepaalde makelaar nemen.
En de rede dat ze het adviseerde is omdat de verkoopmakelaar door had dat TS geen snars van huizen kopen begreep en dat het verstandig was om hulp te halen. Een goed bedoeld advies dus om volgende keer niet achter het net te vissen of een huis onder de verkeerde voorwaarden te kopen.
Maar ja, wat TS bedoelde komen we niet achter want TS is er al even niet.
jaquote:
Er zijn tegenwoordig (al 5 jaar geleden de ING) zat hypotheekaanbieders die daarvoor de WOZ-waarde accepteren.quote:Op donderdag 1 juni 2017 20:27 schreef sjorsie1982 het volgende:
ja![]()
Wat ik niet snap, want de waarde van het huis stond al vast omdat ik dat heb bepaald samen met de verkoper....
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |