We hebben het hier over de werkende bevolking. Buiten Spanje en Griekenland valt het overigens wel mee. En vergis je niet hoeveel er daar ook nog eens in het zwart gewerkt wordt, wat dus niet meegenomen wordt in die statistieken. Officiële werkloosheid in Griekenland ligt op en rond de 20% maar het is echt niet zo dat één op de vijf daar de hele dag thuis op de bank hangt met een ouzootje.quote:Op vrijdag 15 september 2017 08:10 schreef Roces18 het volgende:
[..]
Nou er is heel veel werkloosheid rondom de middelandse zee. Dus ik denk niet dat ze niet zouden tekenen. Zelfde als een Nederlander die werkloos is, die zou ook voor 2250 tekenen. Althans ik wel, beter dan niks.
Ik zou er niks over zeggen, de baan accepteren en pas als je bij die tweede baan wordt aangenomen baan 1 afzeggen.quote:Op vrijdag 15 september 2017 09:37 schreef motorbloempje het volgende:
Even een 'stel nou dat'-vraagje.
Stel ik word vanmiddag gebeld met aanbod: ik heb de baan van gisteren.
Maarrrrrr, dat interview/die presentatie voor de andere baan is pas ergens volgende week (nog geen datum geprikt).
Ik wil ze niet aan het lijntje houden, maar ook niet duidelijk maken dat ze tweede keus zijn. Mocht de andere optie er namelijk niet geweest zijn, dan had ik zonder enige twijfel voor de baan van het gesprek van gisteren gegaan, maar nu die andere mogelijkheid er is... wil ik wel weten of dat inderdaad een mogelijkheid is, en niet die kans verspelen, want die optie is een stuk beter voor m'n carriereontwikkeling/toekomst.
Nu heb ik bedacht dat ik zeg, STEL dát ik de baan aangeboden krijg, dat ik nog een ander interview gepland heb op woensdag (ergens midden van de week) en dat ik graag alle informatie heb voordat ik een weloverwogen keus maak, dat ik als dat gesprek pas later gepland was (na dit aanbod) dat ik 'nee' had gezegd, maar dat ik nu het beide gepland is beide af wil wachten en ze vrijdag ofzo laat weten wat 't wordt. Waarna ik natuurlijk bij 'keus 1' moet laten weten dat ze daar dan wel vaart achter moeten zetten, zeg maar.
Kijk, misschien is dit helemaal geen probleem en willen ze me sowieso nietmaar ik wil niet al stammerend aan de telefoon zitten als wel
Ik vond jouw optie heel netjes. Aangeven dat je nog een gesprek had staan en graag een weloverwogen keuze wil maken. Ik denk niet dat ze je dan zomaar aan de kant zetten.quote:Op vrijdag 15 september 2017 09:49 schreef motorbloempje het volgende:
Ja, dat wil ik dus niet doen. Dat heb ik één keer eerder gedaan een paar jaar geleden, en dat voelde echt kut. Ze waren er ook echt terecht niet blij mee, en ik vond het zelf ook totaal niet netjes.
Dank voor de input.quote:Op vrijdag 15 september 2017 10:02 schreef Yesse het volgende:
[..]
Ik vond jouw optie heel netjes. Aangeven dat je nog een gesprek had staan en graag een weloverwogen keuze wil maken. Ik denk niet dat ze je dan zomaar aan de kant zetten.
Dat kan ja, maar gaan ze uit van eerlijk? Ik zou het niet vermelden. Fuck it zeg, die werkgevers gaan ook niet poeslief met sollicitanten om. Zo zit de wereld in elkaar. Gaanquote:Op vrijdag 15 september 2017 16:51 schreef BlueMage het volgende:
Zou idd altijd eerlijk zijn over welke opties je nog meer hebt lopen, soms werkt dat zelfs in je voordeel en komt "de tweede keus" met 'n beter aanbod omdat ze merken dat ze concurrentie hebben...
Ben je al Gary Broke?quote:Op maandag 18 september 2017 19:08 schreef Gary_Oak het volgende:
Is het normaal dat men tegenwoordig niet het fatsoen heeft om een ontvangstbevestiging stuurt, terwijl je er wel om vroeg? Heb er pas 1 gekregen van de 10 sollicitaties de afgelopen anderhalve week.
Gefeliciteerd, wanneer mag je?quote:Op maandag 18 september 2017 16:22 schreef Mishu het volgende:
Ik ben uitgenodigd voor een sol gesprek als beleidsadviseur
Van toiletjuffvrouw naar beleidsadviseur
Woensdag, vrijwel daarna gebeld voor een andere baan die me morgen willen sprekenquote:Op maandag 18 september 2017 20:02 schreef DoubleDip het volgende:
[..]
Gefeliciteerd, wanneer mag je?
Spannend, succes.quote:Op maandag 18 september 2017 20:41 schreef Mishu het volgende:
[..]
Woensdag, vrijwel daarna gebeld voor een andere baan die me morgen willen spreken
Wat tof!!!quote:Op dinsdag 19 september 2017 11:31 schreef motorbloempje het volgende:
Haaaaaaaaaaaaaaa!
Wat er ook gebeurt, ik heb werk
Heb inderdaad de baan aangeboden gekregen van donderdag, en ben eerlijk geweest over het andere gesprek (die is dus woensdag volgende week omdat ze erg druk en weg zijn). Ik ga wel proberen om het wat naar voren te schuiven om ze tegemoet te komen, en misschien dat de andere organisatie dat ook wel wil nu ze weten dat ik ook een ander aanbod heb, maar hoezee![]()
Gefeliciteerd!!quote:Op dinsdag 19 september 2017 11:31 schreef motorbloempje het volgende:
Haaaaaaaaaaaaaaa!
hoezee![]()
WOOOOHOOOquote:Op dinsdag 19 september 2017 11:31 schreef motorbloempje het volgende:
Haaaaaaaaaaaaaaa!
Heb inderdaad de baan aangeboden gekregen van donderdag, en ben eerlijk geweest over het andere gesprek (die is dus woensdag volgende week omdat ze erg druk en weg zijn). Ik ga wel proberen om het wat naar voren te schuiven om ze tegemoet te komen, en misschien dat de andere organisatie dat ook wel wil nu ze weten dat ik ook een ander aanbod heb, maar hoezee![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |