abonnement Unibet Coolblue
pi_171314961
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 22:59 schreef Odaiba het volgende:

[..]

Het valt me alleen op. Ik heb er verder ook weinig moeite mee hoor, maar persoonlijk hoeft het van mij niet.
Je hoeft ook niet te kijken. Op de EO wordt je ook flink geïnformeerd over christelijke feestdagen enzo, maar dat kijk ik ook nooit.
Hoeveel jonko's moeten we smoken, voordat we vrij zijn, van dit regime?
pi_171316875
quote:
2s.gif Op maandag 29 mei 2017 23:01 schreef NgInE het volgende:

[..]

Je hoeft ook niet te kijken. Op de EO wordt je ook flink geïnformeerd over christelijke feestdagen enzo, maar dat kijk ik ook nooit.
Hou het dan ook bij de Moslim omroep...
pi_171320103
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 23:59 schreef Odaiba het volgende:

[..]

Hou het dan ook bij de Moslim omroep...
Een soort media apartheid?
Hoeveel jonko's moeten we smoken, voordat we vrij zijn, van dit regime?
pi_171320918
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 22:44 schreef Odaiba het volgende:
Wordt een beetje moe van al die aandacht voor de Ramadan in de media... Ieder jaar lijken ze hetzelfde te doen en we weten het onderhand wel, of zijn ze stiekem bezig met de islamisering van Nederland.
Dat laatste. Nederland islamiseert. Moslims zijn 6% van de bevolking, maar er gaat ontzettend veel aandacht naar uit, positief als negatief. Je merkt het verschil als je in een ander land bent waar de islam niet aanwezig is. Was laatst in Portugal, daar heb je nauwelijks islam. Is gewoon geen onderwerp. Lissabon is een stad zonder migrantenwijken, kan je Amsterdam of Rotterdam nog voorstellen zonder al die marokkanen en turken wijken?
pi_171321687
quote:
11s.gif Op dinsdag 30 mei 2017 09:13 schreef NgInE het volgende:

[..]

Een soort media apartheid?
Je begint zelf over de EO.
pi_171321698
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 mei 2017 10:12 schreef Homey het volgende:

[..]

Dat laatste. Nederland islamiseert. Moslims zijn 6% van de bevolking, maar er gaat ontzettend veel aandacht naar uit, positief als negatief. Je merkt het verschil als je in een ander land bent waar de islam niet aanwezig is. Was laatst in Portugal, daar heb je nauwelijks islam. Is gewoon geen onderwerp. Lissabon is een stad zonder migrantenwijken, kan je Amsterdam of Rotterdam nog voorstellen zonder al die marokkanen en turken wijken?
Precies, dit bedoel ik.
pi_171321699
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 mei 2017 10:59 schreef Odaiba het volgende:

[..]

Je begint zelf over de EO.
Klopt, maar ik vind het helemaal niet erg als christelijke informatie verschijnt in mainstream media. Als ik het niet wil kijken, dan kijk ik wat anders.
Hoeveel jonko's moeten we smoken, voordat we vrij zijn, van dit regime?
pi_171321903
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 mei 2017 11:00 schreef Odaiba het volgende:

[..]

Precies, dit bedoel ik.
Zag laatst een overzicht wat ik heel treffend vond. Ging over het percentage islam in een land, en de invloed ervan. Bij circa 10% eisen ze een speciale status, en dat gaat gepaard met veel gedram, intimidatie en rechtlijnigheid. In dat proces zit Nederland nu. Terecht dat heel veel mensen bang zijn voor islamisering, want de historie leert dat dat bijzonder onprettig kan uitpakken voor iedereen die toevallig geen moslim is. Ook de economie krijgt een klap als een land teveel islamiseert. Toch gaat iedereen anders om met die angst. De een onderwerpt zich aan de islam (dat betekent het woord islam ook), de ander wil er niks meer over horen en nog anderen gaan zich actief verzetten op welke manier dan ook.

De aanslagen van IS zijn een wezenlijk onderdeel van hun strategie om landen als Nederland te islamiseren. Aanslagen wakkeren angst aan, en in een status van angst en shock onderwerpen mensen zich aan de islam, zonder zichzelf direct moslim te noemen. Dat is de politieke correctheid, een dhimmi-achtige stroming van angst voor de islam. Mensen buigen voor de islam in de hoop met rust te worden gelaten. Of gaan de islam bezingen alsof het iets heel bijzonder en mooi is, getuige de brei aan de kritiekloze pro-islam artikelen in de Volkskrant en trouw. Ik hoop dat Nederland verschoont blijft van aanslagen, tot nu toe gaat dat goed.

Nog over Portugal, dat land heeft voelsprieten voor de islam zoals Nederland voelsprieten heeft voor neo-nazisme. Portugal is eeuwen bezet door de islam, kerken waren daar vroeger moskeeen. Portugal heeft daarom totaal geen trek in de islam en doen daarom niet aan massa-immigratie. Maar 0,2% is islamitisch daar, versus 8% in Nederland of 15% in Frankrijk.
pi_171321950
In je vorige post had NL nog 6% moslims en nu al 8? Gaat hard die Islamisering inderdaad..
pi_171322166
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 mei 2017 11:13 schreef bamibij het volgende:
In je vorige post had NL nog 6% moslims en nu al 8? Gaat hard die Islamisering inderdaad..
Feit en mijn perceptie. De bevolking percepieert overigens maar liefst 19%: http://nos.nl/artikel/216(...)aar-met-hoeveel.html

Geeft aan hoeveel aandacht de islam krijgt, dan denken mensen dat ze dus met veel meer dan zijn daadwerkelijk het geval is.
  dinsdag 30 mei 2017 @ 11:34:41 #111
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_171322372
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 19:19 schreef havanagila het volgende:
Wordt de ramadan überhaupt nog echt nageleefd? Als in niet iedere avond een kerstdiner weghappen als compensatie voor het overdag niet eten/drinken?
Het vasten wellicht niet, maar de jihad in je straat is zeker nog een ding hier.
  dinsdag 30 mei 2017 @ 11:40:57 #112
3542 Gia
User under construction
pi_171322520
Steeds meer moslims doen niet meer aan de ramadan, of zijn geen moslim meer.
Dat is dus de andere kant van de medaille.

Wat zie je? Een Nederland dat islamiseert of steeds meer moslims die het wel gehad hebben, eigenlijk.

Waar dat aan ligt? Misschien aan 't feit dat bepaalde zaken op weerstand stuiten, of het teveel moeite kost om te geloven zoals van je gevraagd wordt.
Sprak gisteren een vrouw die vroeger moslima was, van huis uit. Ze vertelde me dat ze als kind erg uit keek naar de ramadan, vanwege feestelijke maaltijden gedurende de nacht. Maar dat ze nu geen moslim meer is.

Een turkse jongen die bij mijn zoon op school zit, doet niet mee aan de ramadan en gaat ook niet naar de moskee. Feitelijk ziet hij dat hele moslimgedoe niet meer zitten.

Het valt ook niet mee om streng gelovig te blijven in een niet islamitisch land.
Scholen houden geen rekening met de ramadan, waardoor islamitische leerlingen die wel aan de ramadan doen, ernstig slaaptekort krijgen, want overdag zit je op school, 's avonds moet je huiswerk maken en 's nachts eten.
Ook moslims die werken hebben het er moeilijk mee. Mannen kunnen nog slapen op de avond, maar vrouwen die overdag werken, staan 's avonds in de keuken en kunnen hooguit 's nachts een paar uurtjes slapen.
En dan heb je nog het feit dat je overal wordt geconfronteerd met mensen die vrolijk eten en drinken gedurende de dag.

Dat sloopt je! Maar het is en blijft een eigen keuze, waar Nederland zich niet aan hoeft aan te passen.

Dus, je ziet aan de ene kant moslims die lopen te eisen dat er rekening gehouden moet worden met hun geloof (wat hier dus nauwelijks gebeurt) en aan de andere kant moslims die juist gematigder worden.

Nu gaat het er, nmm, vooral om hoe Nederland voet bij stuk houdt.
Dan komt het vanzelf goed.
pi_171323925
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 mei 2017 11:23 schreef Homey het volgende:

[..]

Feit en mijn perceptie. De bevolking percepieert overigens maar liefst 19%: http://nos.nl/artikel/216(...)aar-met-hoeveel.html

Geeft aan hoeveel aandacht de islam krijgt, dan denken mensen dat ze dus met veel meer dan zijn daadwerkelijk het geval is.
Het geeft aan dat de NL bevolking overdrijft :')
pi_171324178
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 mei 2017 11:23 schreef Homey het volgende:

[..]

Feit en mijn perceptie. De bevolking percepieert overigens maar liefst 19%: http://nos.nl/artikel/216(...)aar-met-hoeveel.html

Geeft aan hoeveel aandacht de islam krijgt claimt, dan denken mensen dat ze dus met veel meer dan zijn daadwerkelijk het geval is.
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_171324436
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 mei 2017 11:10 schreef Homey het volgende:

[..]

Zag laatst een overzicht wat ik heel treffend vond. Ging over het percentage islam in een land, en de invloed ervan. Bij circa 10% eisen ze een speciale status, en dat gaat gepaard met veel gedram, intimidatie en rechtlijnigheid. In dat proces zit Nederland nu. Terecht dat heel veel mensen bang zijn voor islamisering, want de historie leert dat dat bijzonder onprettig kan uitpakken voor iedereen die toevallig geen moslim is. Ook de economie krijgt een klap als een land teveel islamiseert. Toch gaat iedereen anders om met die angst. De een onderwerpt zich aan de islam (dat betekent het woord islam ook), de ander wil er niks meer over horen en nog anderen gaan zich actief verzetten op welke manier dan ook.

De aanslagen van IS zijn een wezenlijk onderdeel van hun strategie om landen als Nederland te islamiseren. Aanslagen wakkeren angst aan, en in een status van angst en shock onderwerpen mensen zich aan de islam, zonder zichzelf direct moslim te noemen. Dat is de politieke correctheid, een dhimmi-achtige stroming van angst voor de islam. Mensen buigen voor de islam in de hoop met rust te worden gelaten. Of gaan de islam bezingen alsof het iets heel bijzonder en mooi is, getuige de brei aan de kritiekloze pro-islam artikelen in de Volkskrant en trouw. Ik hoop dat Nederland verschoont blijft van aanslagen, tot nu toe gaat dat goed.

Nog over Portugal, dat land heeft voelsprieten voor de islam zoals Nederland voelsprieten heeft voor neo-nazisme. Portugal is eeuwen bezet door de islam, kerken waren daar vroeger moskeeen. Portugal heeft daarom totaal geen trek in de islam en doen daarom niet aan massa-immigratie. Maar 0,2% is islamitisch daar, versus 8% in Nederland of 15% in Frankrijk.
Wat een bullshit weer:

quote:
With an estimated total of 5 to 7 percent of the national population, France has the largest number of Muslims in Western Europe.
Bron: https://en.wikipedia.org/wiki/Islam_in_France

Als Frankrijk niet verder komt dan 5 tot 7 procent, hoeveel moslims wonen er dan in Nederland?

quote:
Islam is the second largest religion in the Netherlands after various forms of Christianity, practiced by 4% of the population according to 2012 estimates.
Bron: https://en.wikipedia.org/wiki/Islam_in_the_Netherlands

Dat zijn dus 2x minder moslims dan dat jij beweert.
Hoeveel jonko's moeten we smoken, voordat we vrij zijn, van dit regime?
  dinsdag 30 mei 2017 @ 13:29:23 #116
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_171324519
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 mei 2017 11:23 schreef Homey het volgende:

[..]

Feit en mijn perceptie. De bevolking percepieert overigens maar liefst 19%: http://nos.nl/artikel/216(...)aar-met-hoeveel.html

Geeft aan hoeveel aandacht de islam krijgt, dan denken mensen dat ze dus met veel meer dan zijn daadwerkelijk het geval is.
Dat krijg je ervan als er in elke groep van meer dan één persoon op de publieke omroep een allochtoon wordt toegevoegd.
  dinsdag 30 mei 2017 @ 13:51:58 #117
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_171325091
quote:
10s.gif Op dinsdag 30 mei 2017 13:25 schreef NgInE het volgende:

Dat zijn dus 2x minder moslims dan dat jij beweert.
Nee: in 2012 was dat zo.
pi_171325224
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 mei 2017 13:51 schreef Kopiko het volgende:

[..]

Nee: in 2012 was dat zo.
Oei, ja dat is zo. En nu blijkt dat daar 0.1 % meer bovenop is gekomen.
Bron: http://nos.nl/artikel/216(...)aar-met-hoeveel.html
Die stijging rekt zich trouwens uit over meerdere jaren.
Hoeveel jonko's moeten we smoken, voordat we vrij zijn, van dit regime?
  dinsdag 30 mei 2017 @ 13:59:38 #119
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_171325265
quote:
14s.gif Op dinsdag 30 mei 2017 13:57 schreef NgInE het volgende:

[..]

Oei, ja dat is zo. En nu blijkt dat daar 0.1 % meer bovenop is gekomen.
Bron: http://nos.nl/artikel/216(...)aar-met-hoeveel.html
Die stijging rekt zich trouwens uit over meerdere jaren.
In datzelfde artikel rept men van 6%. Oei.
pi_171325354
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 mei 2017 13:59 schreef Kopiko het volgende:

[..]

In datzelfde artikel rept men van 6%. Oei.
Ai...Klopt, maar dat is dan wel een Amerikaans onderzoekbureau die met die cijfers komt. Waar ze dat op baseren weet ik niet. Gaan ze de straat op om te tellen?
Het CBS schat dat getal lager in en zij zouden het moeten weten.


LOL:

quote:
Het onderzoeksbureau vroeg in veertig landen aan mensen hoeveel moslims er in hun land wonen. In bijna alle landen werd het zwaar overschat. In Nederland dachten mensen gemiddeld dat 19 procent van alle inwoners moslim is.
Hoeveel jonko's moeten we smoken, voordat we vrij zijn, van dit regime?
  dinsdag 30 mei 2017 @ 14:04:34 #121
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_171325379
Beetje rekening houden met elkaar is geen verkeerd iets, maar het moet ook geen op de tenen gaan lopen worden.

Dus ik doe geen nanadienana met mijn eten en ik verwacht dat er niet gezeurd wordt over mijn normale eetgedrag.
De hele tijd vragen of iemand er last van heeft als je eet lijkt me alleen maar irritant, meer de aandacht op het "gemis" leggen, dus daar begin ik niet aan. Iemand een fijne ramadan wensen vind ik dan wel weer heel normaal, dat heet gewoon vriendelijk zijn tegen elkaar.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_171325500
Ik zeg er niks over en doe gewoon mn ding en verwacht ook dat anderen mij niet met die ongein storen. Iemands religie interesseert me echt geen moer.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
  dinsdag 30 mei 2017 @ 14:11:13 #123
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_171325514
quote:
11s.gif Op dinsdag 30 mei 2017 14:03 schreef NgInE het volgende:
LOL: In Nederland dachten mensen gemiddeld dat 19 procent van alle inwoners moslim is.
Van bewoners van bepaalde wijken kan ik me een dergelijke schatting goed voorstellen.
pi_171325531
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 mei 2017 14:11 schreef Kopiko het volgende:

[..]

Van bewoners van bepaalde wijken kan ik me een dergelijke schatting goed voorstellen.
Uiteraard zijn dat nationale cijfers die plaatselijk anders kunnen zijn.
Hoeveel jonko's moeten we smoken, voordat we vrij zijn, van dit regime?
pi_171325541
Ramadan :') Achterlijkheid in het kwadraat.
Conscience do cost.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')