abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_171456606
Ketel gaat al 3-4 dagen in de week naar de gastouder, dat moet maar genoeg zijn. :P Dat soort groepjes lijken me ook heel leuk, maar zou echt niet weten waar ik de tijd vandaan zou moeten halen.
pi_171456922
N vindt het echt leuk met andere kindjes spelen, die heeft daar echt behoefte aan. Net nog een jongetje van 2,5 bij ons op visite gehad, ze speelden ook echt samen. Superschattig O+
Verder gaat ze een middag per week naar het kdv, na de zomer wordt dat anderhalve dag op een nieuw kdv (van de vrije school). En we doen 1x per week peuterdans. En verder gaan we vaak naar de bieb, of de kinderboerderij, indoor speeltuin of vrienden met kinderen.
Als ze alleen met ons is, vindt ze dat duidelijk wel saai. Dus voor haar is het wel nodig.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_171457020
Ha dat stelt wel gerust weer,ze spelen idd wel samen (naast elkaar vooral inderdaad) en met mij erbij. Ik zal eens kijken of er iets leuks in de buurt is om te proberen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zondag 4 juni 2017 @ 21:19:45 #129
56471 pinquit
oh my lama!
pi_171457111
quote:
1s.gif Op zondag 4 juni 2017 21:02 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Ligt denk ik aan hoe jong ze daar al mee beginnen, W. speelt al wel samen (bal overgooien etc), maar die komt natuurlijk al vanaf heel klein op 't kdv met een verticale groep.
Ah, ik dacht dat dat bij elk kind een beetje rond dezelfde leeftijd lag :) hoewel Alex idd ook samen met ons met de bal speelt of met blokken bouwt enzo
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  zondag 4 juni 2017 @ 21:24:06 #130
56471 pinquit
oh my lama!
pi_171457247
quote:
1s.gif Op zondag 4 juni 2017 21:17 schreef Madivi het volgende:
Ha dat stelt wel gerust weer,ze spelen idd wel samen (naast elkaar vooral inderdaad) en met mij erbij. Ik zal eens kijken of er iets leuks in de buurt is om te proberen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar dat is toch ook allemaal lastig? Daar ben je niet de enige in iig :) voor jou ws nog extra lastig, want je moet 't voor twee doen, en ook nog voor twee verschillende kinderen tegelijk! Daarnaast kan je nooit overleggen met de andere ouder, dus alle beslissingen moet je alleen maken. Dat is zo moeilijk! Maar ik denk dat zolang je van je gevoel uitgaat (moedergevoel is niet niks O+ ) en kijkt naar de behoeften en reacties van je jongens, komt het sowieso goed :)
:* je doet 't goed, vertrouwen hebben!
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_171457524
Hey allemaal.
Ik heb behoorlijk gefaalt in het meelezen en posten lately, maar ik wou toch even fatsoenlijk afscheid komen nemen.
Mijn Mies is vandaag een peuter geworden O+

pi_171457662
Gefeliciteerd met Mies, MLB! *O* Wat een grote dame al zeg.
pi_171457827
Gefeliciteerd met je mooie peuter MLB! En wat een leuke glijbaan (en taart! :9)

A gaat 3 dagen naar het kdv. Ik ben heel erg blij dat ze daar lekker met andere kindjes kan spelen (verticale groep). Ik heb amper vrienden (heb ze wel, maar zij hebben het alleen maar "drukdrukdruk", dus zie ze gemiddeld 2x per jaar een uurtje ofzo), dus ze krijgt nauwelijks de tijd om - bijvoorbeeld - met de kinderen van die vrienden te spelen. Elke woensdag ben ik vrij en dan gaan we zwemmen/indoorspeeltuin/kinderboerderij/dierentuin. Als ze maar andere kindjes kan zien en lekker kan rennen/klimmen/klauteren vindt ze het tof! O+

Madivi: herkenbaar :) Maar idd, wat pinq zegt: vertrouwen hebben! Het is wel een groot gemis soms dat je bepaalde onzekerheden niet 's avonds even met je partner op de bank kan bespreken. Heeft jouw ex-partner nog iets met de opvoeding/verzorging van de jongens te maken?
pi_171458298
Pinquit, zo lief en erg welkom, dank je.

Van harte gefeliciteerd, wat een grote, knappe dame! O+

Aerenia, de zorg ligt bij mij (zeg er online liever niets over).
pi_171461914
Madivi, die onzekerheid heeft iedereen wel in meer of mindere mate denk ik. Je mag trots zijn op hoe je het in je eentje doet! Een dreumes met twee volwassenen vind ik soms al vermoeiend, ik kan me bijna niet voorstellen hoe dat voor jou is.

Gefeliciteerd MLB *O*

O vind andere kindjes heel erg interessant, hij komt er alleen te weinig mee in aanraking wegens geen kdv. Als hij er een ziet van een a twee jaar ouder is hij gelijk heel handtastelijk wat hen dan weer afschrikt. En als ze handtastelijk terug doen is hij daar weer niet van gediend :')

Hij is vandaag wegens extreme moeheid om 19:15 naar bed gegaan, uiteindelijk rond 20:30 gaan slapen en nu ligt hij alweer een kwartier hard te giechelen in z'n bed :') Bumba zal wel weer gekke dingen aan het doen zijn in het pikkedonker... Als het goed is komt volgende week de camera met nachtmodus erop binnen, kan ik eens zien wat er nou zo grappig is :)
pi_171472950
Gefeliciteerd met Mies, wat een "groot" kindje alweer!
pi_171485523
Gefeliciteerd MLB! Leuk om te zien hoe groot ze al is! :)

Hier gaat L 1 dag per week naar het KDV. Verder speelt ze ook weinig met andere kindjes. De vrienden die wij hebben, hebben nog allemaal geen kinderen en degenen die wel kinderen hebben zien we niet vaak, dus daar speelt ze zelden mee. Ze vindt het wel superleuk andere kindjes. Vrijdag was ik met haar naar het speeltuintje, toen kwam er na een tijdje een ander, groter jongetje & vervolgens kon ze echt lange tijd geīnteresseerd gaan zitten kijken wat hij allemaal aan het doen was. Kon ik mooi even een fotootje van L maken waarop ze ook echt stilzit en ook nog heel schattig zat te kijken O+ . Dat valt niet meer mee tegenwoordig.

Hoe is het bij jullie allemaal met de slaapperikelen? Hier nog steeds niet echt top. De laatste avonden gaat ze bij het naar bed brengen echt even huilen, terwijl ze voorheen lekker ging liggen en vaak meteen ging slapen. & haar slaapje overdag lijkt ze ook echt niet meer te willen doen. Gistermiddag ging ik even met haar wandelen en viel ze toch in slaap & ze heeft toen wel 2 uur geslapen. Ze lijkt het dus toch nog nodig te hebben. Als ze niet/weinig slaapt dan is er gedurende dag meer drama/verdriet/onrust... Lastig zeg! Misschien toch een soort overgangsfase, maar ik weet nog niet zo goed hoe we hier het beste mee om kunnen gaan...
pi_171492046
Samen spelen kan ik het hier nog niet echt noemen. Dan is het meer naast elkaar spelen (en duwen). Maar dat komt vast nog wel goed.

Slapen is hier wisselend. Op zich slaapt hij een stuk beter dan een tijd geleden, maar toch nog regelmatig tussen ons in of drama's als hij naar bed moet.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_171492455
Samen spelen gebeurt hier ook nog niet. Ik dacht dat M. andere kindjes altijd wel leuk vond, maar laatst was een buurjongetje (wel wat ouder, een jaar of 4?) hier even in de tuin. Hij ging gelijk enthousiast spelen met de tent, de watertafel en de bal hier in de tuin. en M. rende er luid roepend nee, nee, NEE! achteraan. Ze vond het echt helemaal niks haha. Ze begint ook bezitterig te worden qua speelgoed. Zelfs naar de kat toe, arm beest :') Ze gaat overigens 1 dag per week naar het kdv.

Misschien niet helemaal het juiste topic, maar ik zag net iemand de verticale groep noemen op het kdv. Bevalt dat goed? (Toelichting: onze zoon is (per ongeluk?) door het kdv ingedeeld in de verticale groep ipv de horizontale en die laatste zit nu dus vol. We staan wel op de wachtlijst, maar het is de vraag of er voor oktober een plekje vrij komt..) Mij lijkt een verticale groep nogal druk voor een baby, maar misschien valt het wel mee?
  dinsdag 6 juni 2017 @ 09:16:10 #140
328503 Jagärtrut
ik ben moe
pi_171492490
T gaat 5 dagen in de week naar het kdv, en snapt samen spelen ook nog niet. Al probeerde hij laatst de bal aan een meisje te geven, en hetzelfde meisje voerde hij ook taart O+ .

Wij slapen de laatste tijd ook bagger. Vannacht ben ik er 8 keer uitgeweest, en uiteindelijk is T tussen ons in (ok, aan mij vastgeplakt) in bed geeindigd.

Herkennen meer mensen een eenkennigheid naar een van de ouders? T hangt enorm aan mij. Zolang de duutser leuk doet is het ok, maar als T getroost moet worden kan ik het alleen maar doen, en ook dingen als naar bed brengen of zelfs uit bed halen is groot drama als de duutser het doet. Ik kan niet herleiden waar het vandaan komt, en het is voelt voor de duutser natuurlijk heel vervelend, en voor mij ook best wel.
pi_171492598
Kazy: A zit al sinds het begin in een verticale groep. In die groepen hebben baby's hun eigen ritme, los van dat van de grotere kindjes, maar na ruim een jaar is het ritme nagenoeg gelijk.

Ik vond het ontzettend leuk om te zien hoe zorgzaam de grotere kindjes voor A waren toen ze nog een kleine baby was. Ze kreeg 's middags tijdens de middagdut van de grotere kindjes alle aandacht van de leidsters en soms werd de baby uit de andere groep er ook bij gezet. Konden ze samen spelen (nu zijn het zowaar vriendinnetjes O+ ). Grootste voordeel vond ik wel dat A ontzettend veel leerde van de grotere kindjes. Praten ook. Ze kletst nu als een 2 jarige met veel zinnetjes :D
pi_171492642
Over samen spelen had ik het toevallig net nog met de leidster van A's groep. Ze vertelde dat A nu langzaamaan ook wat meer met de andere kindjes gaat spelen (vooral buiten loopt ze vaak met een leeftijdgenootje uit de andere groep te tutten), maar dat ze eigenlijk gewoon nog te klein is om dat echt te begrijpen. Dus het komt vanzelf! ;)
pi_171492811
Heel herkenbaar, Jagar. Helaas voor mij is het vriend voor en na ;( echt hartverscheurend huilen als vriend gaat, in bed alleen maar tegen vriend aan willen liggen, constant achter hem aan lopen.
Gelukkig is hij net zo lief voor mij op de dagen dat ik met hem thuis ben, maar als vriend er is besta ik niet meer.
Nou ja, er komt vast een tijd dat hij met zn moeder wil trouwen O+
pi_171492953
Jagar, hier was dat ook in mindere mate het geval, maar ik ben de afgelopen maanden steeds meer taken aan m'n man over gaan dragen (omdat ik fysiek tegen beperkingen aan liep) en doordat m'n man nu veel meer doet (hij deed altijd al genoeg, maar ik denk dat het nu qua zorg als hij thuis is 80/20 is ipv 40/60) vind O dat nu ook prima. Hij weet nu dat mama s nachts niet komt en dat papa tandenpoetst en naar bed brengt en daardoor is papa nu net zo goed als mama (of misschien wel beter, want papa doet ook nog gek spelen en optillen). Alleen voor groot verdriet voldoet papa niet (als ik er ben).

Dit soort dingen kun je ook alleen doorbreken door het consequent te veranderen denk ik, dus ik zou de Duutser nu juist zoveel mogelijk taken over laten nemen en evt zorgen dat je net even uit huis bent bij het naar bed brengen bijvoorbeeld. Zal vast met tegenstribbelen gaan, maar dat is ook een kwestie van gewenning. En dan kan je het straks weer terug brengen naar een normale verdeling.

O had vannacht en gisternacht waarschijnlijk ook al koorts. Zo vreemd want overdag lijkt er niets aan de hand en is hij gewoon vrolijk, maar s nachts is hij gloeiend heet. En hij wordt er regelmatig hard huilend wakker door, maar is dan zo moe dat hij eenmaal getroost weer als een blok in slaap valt. Maar wij helaas niet. Zo sneu... en een goede reminder dat ik de huisarts nog moet wijzigen
  dinsdag 6 juni 2017 @ 10:02:56 #145
328503 Jagärtrut
ik ben moe
pi_171493056
Ja, dat is inderdaad misschien wel goed, FF. We proberen nu de duutser inderdaad zoveel mogelijk leuke dingen te laten doen, zonder mij erbij. Dus samen naar de speeltuin, etc. etc. En ook de normale dingen, even boodschappen doen enzo. Maar misschien is het inderdaad goed om het nog uitgebreider aan te pakken. Ik vind het maar lastig.

Ach, wat sneu van de koorts...Krijgt hij kiezen, misschien?
pi_171493137
Hmm, dat zou op zich wel kunnen, dat zijn de enige tanden waar hij er nog wat van mist. Maar tot nu toe is het tandenleed hier altijd erg meegevallen. Als hij vanavond terug komt van oma maar even goed in z'n mond kijken, vind het wel een fijn idee als ik iig weet waar de koorts door komt. We waren gisterenavond echt even twee van die beginner-ouders waarvan het kind voor het eerst (merkbaar) koorts had en die Google aanslingeren voor "wat nu?" :')
pi_171496832
Vieve, wat lastig van het slapen savonds, hou je wel een vast ritueel aan? Heb je het idee dat ze oververmoeid-hyper wordt? Misschien juist iets eerder naar bed als ze smiddags niet heeft geslapen?

Ff, hopelijk zijn het alleen kiezen en wordt hij niet echt ziek!

Jagar, wat vervelend dat het slapen zo vreselijk slecht gaat, voor jullie allemaal. Hier zijn de jongens ook een tijd eenkennig geweest maar ze vinden anderen nu steeds interessanter worden.

Dankzij het meelezen hier heb ik de jongens gisteren ook eens voor de trap gezet en ze klommen beide naar boven. Grootste uiteraard wat sneller/handiger.

Wat overigens wel grappig is, hij durft de kleinste drempels in huis niet over, dus dan is kleinste al lang en breed buiten of in de berging en hij zit maar bij de tuindeur te mauwen tot ik m een beetje help.

Heb ik weer een vraag deze keer over zelf eten. Ik laat de jongens nu zoveel mogelijk zelf eten, maar het valt me op dat grootste vaak onverteerd eten in zijn ontlasting heeft (bijv. hele blauwe bessen, stukjes mango, halve druif, boontjes). Hij is vaak wat gulzig en kauwt dus niet alles zo goed. Moet ik dat dan nog fijner aanbieden? Met 13 maand gecorrigeerd is het toch wel de bedoeling om niet meer fijn te snijden toch? :?
pi_171497102
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 10:02 schreef Jagärtrut het volgende:
Ja, dat is inderdaad misschien wel goed, FF. We proberen nu de duutser inderdaad zoveel mogelijk leuke dingen te laten doen, zonder mij erbij. Dus samen naar de speeltuin, etc. etc. En ook de normale dingen, even boodschappen doen enzo. Maar misschien is het inderdaad goed om het nog uitgebreider aan te pakken. Ik vind het maar lastig.

Ach, wat sneu van de koorts...Krijgt hij kiezen, misschien?
Ik denk eerlijk gezegd ook dat het gewoon een fase is. Hier is papa dus de held, terwijl ik veel meer met S. onderneem. Ik leg hem ook altijd ik bed, ben een aantal dagen thuis met hem.
Zoiets gaat volgens mij vanzelf ook wel weer over.
pi_171497185
Madivi, ik zou het toch zo laten geloof ik. Ik kom ook wel ooit stukken eten tegen. Zolang hij er geen last van heeft doe ik er weinig mee.
De ontwikkeling van zelf eten is zo belangrijk dat ik dat liever zo snel mogelijk doe en niet alles gepureerd aan blijf leveren.
pi_171498185
Madivi, sommige dingen verteren ze ook nog amper. Bij O herken ik na druiven eten ook de druivenschillen in zijn luier, en als ik de mais eruit zou filteren en om zou spoelen zou die (in theorie) gewoon weer eetbaar zijn :') Het kauwen gaat vanzelf beter naar mate ze steeds meer tanden krijgen. Zolang je maar oplet dat ze er niet in kunnen stikken (dus geen hele druiven of horizontaal gesneden knakworst).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')