abonnement Unibet Coolblue
  zondag 28 mei 2017 @ 18:19:17 #51
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_171280128
quote:
1s.gif Op zondag 28 mei 2017 18:13 schreef Physsic het volgende:

[..]

Ik vind die bollenplaatvloer er ook maar onbetrouwbaar uitzien voor in een parkeergarage (veel gewicht), maar blijkbaar wordt dat vaker gebruikt dus moet gewoon kunnen. Ik ben echt benieuwd waar het is misgegaan. De parkeergarage zou binnenkort voor gebruik worden geopend.
Is het idee van een bolleplaatvloer nu juist niet een lichtere vloer te maken met een grotere stijfheid?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_171285963
quote:
1s.gif Op zondag 28 mei 2017 18:19 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Is het idee van een bolleplaatvloer nu juist niet een lichtere vloer te maken met een grotere stijfheid?
Volgens mij wel.
  zondag 28 mei 2017 @ 21:42:05 #53
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_171286774
quote:
1s.gif Op zondag 28 mei 2017 21:25 schreef Physsic het volgende:

[..]

Volgens mij wel.
Wat bedoel je dan met "veel gewicht"? De autos?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_171292349
quote:
1s.gif Op zondag 28 mei 2017 21:42 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Wat bedoel je dan met "veel gewicht"? De autos?
Dat bedoelde ik inderdaad. :) Maar dat sloeg sowieso nergens op, want ik heb er geen verstand van.
pi_171329936

:D
pi_171329959
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 mei 2017 17:26 schreef Zipportal het volgende:
[ afbeelding ]
:D
zelf gepaint?
pi_171329983
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 mei 2017 17:28 schreef vaduz het volgende:

[..]

zelf gepaint?
Internet jongen.
pi_171334848
Beton gesmolten door de warmte?
pi_171335023
Het lijkt precies bij die ronde ballen afgebroken te zijn. Ik zie het al, te weinig beton eromheen.
http://www.ed.nl/eindhove(...)nden-duren~a0bad10c/

Is beton duur tegenwoordig?
  dinsdag 30 mei 2017 @ 22:59:41 #60
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_171337829
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 mei 2017 21:10 schreef Loekie1 het volgende:
Beton gesmolten door de warmte?
Ik weet niet hoe warm het toen was, maar denk toch zeker onder de 1500 graden
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_171338152
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 mei 2017 21:16 schreef Loekie1 het volgende:
Het lijkt precies bij die ronde ballen afgebroken te zijn. Ik zie het al, te weinig beton eromheen.
http://www.ed.nl/eindhove(...)nden-duren~a0bad10c/

Is beton duur tegenwoordig?
Opgelost, hulde

Mail jij het naar info@bambouwentechniek.nl
  dinsdag 30 mei 2017 @ 23:55:04 #62
321876 Cherna
Fuck the System
pi_171338976
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 mei 2017 20:03 schreef vaduz het volgende:

[..]

verkeerd mengsel?
Een van de vele mogelijkheden. We wachten het af. Hoop ooit nog de verklaring te kunnen lezen.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  woensdag 31 mei 2017 @ 00:06:45 #63
321876 Cherna
Fuck the System
pi_171339204
quote:
1s.gif Op zondag 28 mei 2017 09:29 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Niet als je het multifunctioneel wil laten zijn als een soort lego, maar dat geeft idd kansen op zulke fouten.

Ik ben in ieder geval blij dat het tijdens de constructiefase is ingestort en niet een paar weken nadat dit ding in gebruik zou zijn genomen en er dus mensen in het object geweest waren.
Inderdaad.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_171354278
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 mei 2017 23:55 schreef Cherna het volgende:

[..]

Een van de vele mogelijkheden. We wachten het af. Hoop ooit nog de verklaring te kunnen lezen.
Ik vermoed dat we nooit gaan horen waardoor het nu kwam aangezien het geen openbaar onderzoek is maar zoals ik het lees door bam gedaan wordt.
  woensdag 31 mei 2017 @ 18:13:53 #65
321876 Cherna
Fuck the System
pi_171354303
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2017 18:11 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ik vermoed dat we nooit gaan horen waardoor het nu kwam aangezien het geen openbaar onderzoek is maar zoals ik het lees door bam gedaan wordt.
Jammer. Het zou een leerzaam traject zijn om herhaling te voorkomen en lesmateriaal voor studenten civiele techniek/bouwkunde.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_171357869
quote:
0s.gif Op zondag 28 mei 2017 17:24 schreef Resistor het volgende:
BAM en parkeergarages is geen goede combinatie...
http://www.lc.nl/frieslan(...)lossen-21934621.html

Als ik die kolommen op de foto's zo zie lijken die mij wel erg dun, maar ik ben ook geen bouwkundige. Klein parkeerongelukje met een zware auto en je hebt een probleem lijkt mij zo :X
Zeker op de begane grond, hoog en dun. Lijken wel rietjes.
Daarom is de 4e draagweg verplicht in deze situatie en vele anderen waar het kan voorkomen, bij het weghalen van kolommen zorgt de constructie ervoor dat het gebouw overeind blijft.
quote:
1s.gif Op zondag 28 mei 2017 18:13 schreef Physsic het volgende:

[..]

Ik vind die bollenplaatvloer er ook maar onbetrouwbaar uitzien voor in een parkeergarage (veel gewicht), maar blijkbaar wordt dat vaker gebruikt dus moet gewoon kunnen. Ik ben echt benieuwd waar het is misgegaan. De parkeergarage zou binnenkort voor gebruik worden geopend.
Niets mis mee, prima vloersysteem en zoals bij elk ander systeem moeten de berekeningen, het ontwerp en de uitvoering gewoon goed zijn om een degelijk gebouw te krijgen.
quote:
1s.gif Op zondag 28 mei 2017 18:19 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Is het idee van een bolleplaatvloer nu juist niet een lichtere vloer te maken met een grotere stijfheid?
Geen grotere stijfheid, wel een lichtere vloer door de bollen. Daarnaast heeft deze vloer geen oplegging dus hoef je geen balken dergelijke eronder te plaatsen, die wapen je gewoon weg in de vloer.

quote:
0s.gif Op dinsdag 30 mei 2017 21:16 schreef Loekie1 het volgende:
Het lijkt precies bij die ronde ballen afgebroken te zijn. Ik zie het al, te weinig beton eromheen.
http://www.ed.nl/eindhove(...)nden-duren~a0bad10c/

Is beton duur tegenwoordig?
Goud is goedkoper, jezus. Je weet dat beton geen trekkrachten kan hebben?
  woensdag 31 mei 2017 @ 20:54:48 #67
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_171358863
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2017 20:19 schreef kurk_droog het volgende:


Geen grotere stijfheid, wel een lichtere vloer door de bollen. Daarnaast heeft deze vloer geen oplegging dus hoef je geen balken dergelijke eronder te plaatsen, die wapen je gewoon weg in de vloer.


Ik bedoel, als je een vloer hebt met bollen van laten we zeggen, 400 kilo de vierkante meter en een vloer zonder bollen van 400 kilo de vierkante meter, dan is de bollenvloer toch stijver? Net zoals een meter buis van hetzelfde gewicht (en hetzelfde staal) ook stijver is dan een massieve staaf? (Geen idee wat een betonnen vloer per meter weegt, is slechts om hetzelfde gewicht aan te geven)
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_171358942
quote:
1s.gif Op woensdag 31 mei 2017 20:54 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ik bedoel, als je een vloer hebt met bollen van laten we zeggen, 400 kilo de vierkante meter en een vloer zonder bollen van 400 kilo de vierkante meter, dan is de bollenvloer toch stijver? Net zoals een meter buis van hetzelfde gewicht (en hetzelfde staal) ook stijver is dan een massieve staaf? (Geen idee wat een betonnen vloer per meter weegt, is slechts om hetzelfde gewicht aan te geven)
Die bollen doen niets en werken hetzelfde als de kanalen van een kanaalplaatvloer. De wapening zorgt voor de stijfheid.
  woensdag 31 mei 2017 @ 21:00:31 #69
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_171359034
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2017 20:57 schreef kurk_droog het volgende:

[..]

Die bollen doen niets en werken hetzelfde als de kanalen van een kanaalplaatvloer. De wapening zorgt voor de stijfheid.
Maar bij hetzelfde gewicht is de vloer twee keer zo dik, dat heeft constructie technisch toch invloed? Zoals een honinggraat structuur dat ook heeft
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_171359154
quote:
1s.gif Op woensdag 31 mei 2017 21:00 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Maar bij hetzelfde gewicht is de vloer twee keer zo dik, dat heeft constructie technisch toch invloed? Zoals een honinggraat structuur dat ook heeft
Je vergelijk gaat mank en doet er hier niet toe ook verder. Een betonvloer krijgt sterkte door de betonklasse, de dikte en de wapening. Die bollen zorgen puur voor lucht en dat het 4-zijdig opgelegd kan worden op kolommen en wanden.

Als de vloer in Eindhoven al de oorzaak is komt dat door alles behalve het systeem van de bollenplaatvloer zelf.
  woensdag 31 mei 2017 @ 21:18:16 #71
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_171359710
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2017 21:04 schreef kurk_droog het volgende:

[..]

Je vergelijk gaat mank en doet er hier niet toe ook verder. Een betonvloer krijgt sterkte door de betonklasse, de dikte en de wapening. Die bollen zorgen puur voor lucht en dat het 4-zijdig opgelegd kan worden op kolommen en wanden.

Als de vloer in Eindhoven al de oorzaak is komt dat door alles behalve het systeem van de bollenplaatvloer zelf.
Ik zeg ook niet dat het instorten door de bollenplaatvloer komt. Mijn insteek was dat als verder alles hetzelfde is (behalve de dikte), de stevigheid of stijfheid van een bollenvloer hoger zou moeten zijn als een massive vloer. Waarom zou je anders een bollenvloer maken.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 2 juni 2017 @ 15:29:56 #72
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_171398311
Interessant stukje over nieuwe methode van lichte beton constructies
https://www.heise.de/tr/a(...)ndecken-3702659.html
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 2 juni 2017 @ 16:31:36 #73
321876 Cherna
Fuck the System
pi_171399816
quote:
1s.gif Op woensdag 31 mei 2017 21:18 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ik zeg ook niet dat het instorten door de bollenplaatvloer komt. Mijn insteek was dat als verder alles hetzelfde is (behalve de dikte), de stevigheid of stijfheid van een bollenvloer hoger zou moeten zijn als een massive vloer. Waarom zou je anders een bollenvloer maken.
Je verhaal klopt wel immers kun je bij dit soort vloeren een langere overspanning hanteren. Aan het systeem zal het dus niet liggen. Er zijn zoveel factoren. Beton samenstelling en klasse waarbij het cement als lijm dient. Door kruip bij een verkeerde samenstelling kunnen er scheuren ontstaan. Wapening die de trekkracht moet kunnen opvangen. De voorspanning van die wapening. Verkeerde berekeningen. Verkeerde montage. En niet te vergeten de scope van een opdrachtgever. Een ontwerp kan deugen maar als de gebruiker en of opdrachtgever onjuiste info geeft kan het ook fout gaan. Dat laatste komt steeds vaker voor.

In een vloer onstaan altijd druk en trekkrachten bij een belasting op de vloer. Kolommen op knik.

Enfin teveel factoren die een rol spelen. Het blijft gissen.

Een beton constructeur of civiel engineer zou ons nog meer kunnen vertellen.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  vrijdag 2 juni 2017 @ 16:48:09 #74
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_171400176
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 juni 2017 16:31 schreef Cherna het volgende:

[..]

Je verhaal klopt wel immers kun je bij dit soort vloeren een langere overspanning hanteren. Aan het systeem zal het dus niet liggen. Er zijn zoveel factoren. Beton samenstelling en klasse waarbij het cement als lijm dient. Door kruip bij een verkeerde samenstelling kunnen er scheuren ontstaan. Wapening die de trekkracht moet kunnen opvangen. De voorspanning van die wapening. Verkeerde berekeningen. Verkeerde montage. En niet te vergeten de scope van een opdrachtgever. Een ontwerp kan deugen maar als de gebruiker en of opdrachtgever onjuiste info geeft kan het ook fout gaan. Dat laatste komt steeds vaker voor.

In een vloer onstaan altijd druk en trekkrachten bij een belasting op de vloer. Kolommen op knik.

Enfin teveel factoren die een rol spelen. Het blijft gissen.

Een beton constructeur of civiel engineer zou ons nog meer kunnen vertellen.
Ik vind hier de oorzaak geeneens zo interessant, ik vond de bollenvloer (kende ik niet) een interessante innovatie. Net zoals Textielbeton, kevlar als wapening in beton. Prachtig!
Zo heb ik hier een stuk beton van de koepel van de snelle kweekreactor Kalkar, het is rood, heel zwaar en volgens bij is het met staal ipv kiezels als granulaat.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 2 juni 2017 @ 16:53:36 #75
321876 Cherna
Fuck the System
pi_171400350
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 juni 2017 16:48 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ik vind hier de oorzaak geeneens zo interessant, ik vond de bollenvloer (kende ik niet) een interessante innovatie. Net zoals Textielbeton, kevlar als wapening in beton. Prachtig!
Inderdaad. Minder gewicht om dezelfde stijheid te behouden en een daardoor een langere overspanning dat gunstig is voor parkeergarages. Zo lees ik het als het om die bollenvloer gaat.

Maar de oorzaak is inzoverre interessant als het om lering trekken gaat.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')