abonnement Unibet Coolblue
pi_171233208
Waarom niet een zakenkabinet met vooraf bepaalde ethische thema's waarbij geen kabinetsdiscipline geldt?
Joris.
pi_171235118
Waarom wel, Joris?
Conscience do cost.
  zaterdag 27 mei 2017 @ 06:12:31 #3
13250 Lod
Sapere aude!
pi_171239023
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 22:31 schreef Joris3Punter het volgende:
met vooraf bepaalde ethische thema's waarbij geen kabinetsdiscipline geldt?
Joris.
Bedoel je hiermee dat ze bij die bepaalde thema's volledig los mogen gaan? Of dat ze overal los mogen gaan, behalve bij die thema's?

Ik heb die fixatie op zakenkabinetten nooit begrepen. Er is een reden waarom politiek politiek is, een land is geen bedrijf. En het besturen daarvan werkt ook niet als een bedrijf. Kijk maar naar Trump, die dacht dat hij even iemand aan de kant kon zetten die hem onwelvallig is (Comey), maar daar nu de wind van voren krijgt. En terecht. Het is een democratie en geen dictatuur, dit zou in elk land moeten gebeuren.

Mijn grootste angst van een zakenkabinet is dat wij dan ook een VS gaan worden. Waarbij alle beslissingen​ ten gunste van bedrijven en een paar superrijken genomen gaan worden en ten koste van gewone mensen, hun welzijn en van hun leefomgeving.
GNU Terry Pratchett
pi_171240627
Een land is niet hetzelfde als een bedrijf. Daarom zou ik bij een land besturen het niet raar vinden, zelfs democratischer wellicht, dat overeenstemming wordt bereikt over financiën binnen het kabinet en overeenstemming op ethiek binnen de 2e kamer. Er doen dan meer partijen mee met het land besturen dan alleen de coalitie, hoe democratisch is dat.
Joris.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')