Na het tweede Vaticaanse concilie is het anders hard achter uit gegaan met het katholieke zuiden. Dat was echt het keerpunt, de aanzet tot ontzuiling en uiteindelijk tot vrijwel gehele ontkerkelijking van katholiek Brabant.quote:Op vrijdag 26 mei 2017 21:59 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat is de ironie; de hel is een concept bedacht door de vroege katholieke kerk. In de Bijbel is er nergens sprake van een letterlijke plaats van even zo letterlijke eeuwige pijniging. Reden ook dat het Vaticaan al decennia is afgestapt van dat idee.
Ja, en? De cultuur is nog altijd doordesemd met het katholicisme.quote:Op vrijdag 26 mei 2017 22:04 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Na het tweede Vaticaanse concilie is het anders hard achter uit gegaan met het katholieke zuiden. Dat was echt het keerpunt, de aanzet tot ontzuiling en uiteindelijk tot vrijwel gehele ontkerkelijking van katholiek Brabant.
Nee man, voor jou misschien, omdat je een van de laatste katholieke Mohikanen bent. Voor de rest echt niet.quote:Op vrijdag 26 mei 2017 22:04 schreef EttovanBelgie het volgende:
De cultuur is nog altijd doordesemd met het katholicisme.
Jawel hoor, zowel in het OT als het NT.quote:Op vrijdag 26 mei 2017 21:59 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
In de Bijbel is er nergens sprake van een letterlijke plaats van even zo letterlijke eeuwige pijniging.
Het begin van de 40-dagentijd wordt bijvoorbeeld zeer uitbundig gevierdquote:Op vrijdag 26 mei 2017 22:04 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ja, en? De cultuur is nog altijd doordesemd met het katholicisme.
Nee. In het Oude Testament sowieso niet.quote:Op vrijdag 26 mei 2017 22:08 schreef Deshain het volgende:
[..]
Jawel hoor, zowel in het OT als het NT.
Openbaringen doen sinds Luther niet meer mee.quote:Op vrijdag 26 mei 2017 22:08 schreef Deshain het volgende:
[..]
Jawel hoor, zowel in het OT als het NT.
Godslastering, Tr gemachtquote:Op vrijdag 26 mei 2017 22:03 schreef Bolleke_666 het volgende:
Ach wat maakt het uit, de paashaas, zwarte piet, god, allah, ze bestaan allemaal niet.
Ook zoiets ja, carnaval. 99,9% van de mensen die dat viert, gaat daarna niet vasten. Dit heeft dus 0,0 met het geloof te maken.quote:Op vrijdag 26 mei 2017 22:08 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Het begin van de 40-dagentijd wordt bijvoorbeeld zeer uitbundig gevierd
Openbaringen is een symbolisch boek, of denk jij dat er echt gesproken wordt over paarden met leeuwenkoppen en slangenstaarten?quote:Op vrijdag 26 mei 2017 22:09 schreef WodanIsGroot het volgende:
[..]
Openbaringen doen sinds Luther niet meer mee.
En waarom is dat jouw probleem? Nog minder hebben namelijk enige affiniteit met de islam...quote:Op vrijdag 26 mei 2017 22:13 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Ook zoiets ja, carnaval. 99,9% van de mensen die dat viert, gaat daarna niet vasten. Dit heeft dus 0,0 met het geloof te maken.
Er zijn meer mensen die islamtische feestdagen vieren in Nederland, dan katholieken die vasten, dus lul niet.quote:Op vrijdag 26 mei 2017 22:16 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
En waarom is dat jouw probleem? Nog minder hebben namelijk enige affiniteit met de islam...
Al is dat zo... en dan? Vieren kan niet zonder dat het OFFICIËLE feestdagen worden?quote:Op vrijdag 26 mei 2017 22:16 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Er zijn meer mensen die islamtische feestdagen vieren in Nederland, dan katholieken die vasten, dus lul niet.
Nog eens. Een viering die voortgekomen is uit een christelijke traditie heeft niets met het geloof te maken omdat mensen daarna niet gaan vasten?quote:Op vrijdag 26 mei 2017 22:13 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Ook zoiets ja, carnaval. 99,9% van de mensen die dat viert, gaat daarna niet vasten. Dit heeft dus 0,0 met het geloof te maken.
Kan, dat gebeurt nu ook. Maar als we allerlei onzinnige christelijke feestdagen hebben, die geen hond viert, lijkt het mij logisch om hier eens naar te kijken wanneer er aan de andere kant wel een behoefte is aan een islamitisch feestdag. Dit is ook een stukje erkenning he.quote:Op vrijdag 26 mei 2017 22:17 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Al is dat zo... en dan? Vieren kan niet zonder dat het OFFICIËLE feestdagen worden?
correct.quote:Op vrijdag 26 mei 2017 22:18 schreef MevrouwPuff het volgende:
Een viering die voortgekomen is uit een christelijke traditie heeft niets met het geloof te maken omdat mensen daarna niet gaan vasten?
En alsnog doet niemand het.quote:Op vrijdag 26 mei 2017 22:18 schreef MevrouwPuff het volgende:
Overigens heeft de 40 dagentijd een gezondere manier van vasten: geen vlees en geen alcohol.
Ik denk wat Luther erover schreef: dat de teksten van openbaringen niet door de heilige geest zijn ingegeven, en dat het van hem part geen onderdeel van de bijbel is.quote:Op vrijdag 26 mei 2017 22:14 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Openbaringen is een symbolisch boek, of denk jij dat er echt gesproken wordt over paarden met leeuwenkoppen en slangenstaarten?
Het is je gelukt, ik ben boos op je met je getrol.quote:Op vrijdag 26 mei 2017 22:19 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Kan, dat gebeurt nu ook. Maar als we allerlei onzinnige christelijke feestdagen hebben, die geen hond viert, lijkt het mij logisch om hier eens naar te kijken wanneer er aan de andere kant wel een behoefte is aan een islamitisch feestdag. Dit is ook een stukje erkenning he.
Ik begrijp dat je door het hitte een korter lontje hebt dan normaal, dat is begrijpelijk. Maar je boosheid is niet nodig, ik bedoel het niet verkeerd. Waar ben je nu precies gepikeerd over?quote:Op vrijdag 26 mei 2017 22:25 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Het is je gelukt, ik ben boos op je met je getrol.
Er is geen behoefte aan een nationale Islamistische feestdag. Deal with it.quote:Op vrijdag 26 mei 2017 22:19 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Kan, dat gebeurt nu ook. Maar als we allerlei onzinnige christelijke feestdagen hebben, die geen hond viert, lijkt het mij logisch om hier eens naar te kijken wanneer er aan de andere kant wel een behoefte is aan een islamitisch feestdag. Dit is ook een stukje erkenning he.
,quote:Op vrijdag 26 mei 2017 19:46 schreef maffehenkie het volgende:
[..]
Hahha ik ga even een troll klb topic open hierover
Jawel. Wedden dat deze er binnen nu en 20 jaar ook is?quote:Op vrijdag 26 mei 2017 22:28 schreef Asphyx het volgende:
[..]
Er is geen behoefte aan een nationale Islamistische feestdag.
Jawelquote:Op vrijdag 26 mei 2017 22:28 schreef Asphyx het volgende:
[..]
Er is geen behoefte aan een nationale Islamistische feestdag. Deal with it.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |