Dat is helemaal niet passé. Onze cultuur ademt nog altijd het christendom uit.quote:Op vrijdag 26 mei 2017 21:34 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Dat is passé. Als niemand het meer viert is het gekkigheid om in stand te houden.
Nog minder mensen hebben iets met de islam dan met het christendom, dus nee.quote:Op vrijdag 26 mei 2017 21:34 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
En dus lijkt het me normaal om daaraan tegemoet te komen.
Als je in Staphorst woont misschien.quote:Op vrijdag 26 mei 2017 21:34 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat is helemaal niet passé. Onze cultuur ademt nog altijd het christendom uit.
Waarom komen wij de Duitsers dan niet tegen moet om die feestdagen te vieren. (Boeddhisten, joden en andere geloven of landen idem)quote:Op vrijdag 26 mei 2017 21:34 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Brabant is katholiek.quote:Op vrijdag 26 mei 2017 21:36 schreef WethouderHekking het volgende:
[..]
Als je in Staphorst woont misschien.
Niets. Maar zo werkt dat in een heterogene samenleving. We hebben dan veel christelijke feestdagen waar moslims niets mee te maken hebben, en een paar islamitische feestdagen waar christenen niets mee te maken.quote:Op vrijdag 26 mei 2017 21:34 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
En precies wat ik heb met islamitische feestdagen te maken
Juist. Op een populatie van 17 miljoen zijn er, wat... 1 miljoen moslims?quote:Op vrijdag 26 mei 2017 21:37 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Niets. Maar zo werkt dat in een heterogene samenleving. We hebben dan veel christelijke feestdagen waar moslims niets mee te maken hebben, en een paar islamitische feestdagen waar christenen niets mee te maken.
Heel beledigend om het christendom 'gekkigheid' te noemen. Provocateur.quote:Op vrijdag 26 mei 2017 21:34 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Dat is passé. Als niemand het meer viert is het gekkigheid om in stand te houden.
Voor die paar moslims in dit land een nationale vrije dag?quote:Op vrijdag 26 mei 2017 21:34 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
En hoeveel christenen? En dan heb ik het over echt gelovigen, niet over kinderen die gedoopt zijn om de opa en oma te plezieren zodat ze cadeautjes krijgen, en daarna nooit meer een stap in de kerk gezet hebben. Zou me verbazen als er meer dan 3 miljoen zijn.quote:Op vrijdag 26 mei 2017 21:38 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Juist. Op een populatie van 17 miljoen zijn er, wat... 1 miljoen moslims?
Totale waanzin.
Irrelevant; hun wortels zijn christelijk.quote:Op vrijdag 26 mei 2017 21:40 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
En hoeveel christenen? En dan heb ik het over echt gelovigen, niet over kinderen die gedoopt zijn om de opa en oma te plezieren zodat ze cadeautjes krijgen, en daarna nooit meer een stap in de kerk gezet hebben. Zou me verbazen als er meer dan 3 miljoen zijn.
Waarom komen wij de Duitsers dan niet tegen moet om die feestdagen te vieren. (Boeddhisten, joden en andere geloven of landen idem)quote:Op vrijdag 26 mei 2017 21:40 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
En hoeveel christenen? En dan heb ik het over echt gelovigen, niet over kinderen die gedoopt zijn om de opa en oma te plezieren zodat ze cadeautjes krijgen, en daarna nooit meer een stap in de kerk gezet hebben. Zou me verbazen als er meer dan 3 miljoen zijn.
Zonder christendom hadden we nooit de verlichting meegemaaktquote:Op vrijdag 26 mei 2017 21:36 schreef WethouderHekking het volgende:
[..]
Als je in Staphorst woont misschien.
En niemand die er iets mee doet, enkele bejaarden en wat verdwaalde Polen buiten beschouwing gelaten.quote:Op vrijdag 26 mei 2017 21:38 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nee hoor... overal kerken en kapellen, schitterend.
Jawel hoor... kaarsjes branden bij Maria gebeurt nog steeds, door jong en oud. In België nog meer, dat is waar maar Brabant is dan ook eigenlijk gewoon Belgisch.quote:Op vrijdag 26 mei 2017 21:41 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
En niemand die er iets mee doet, enkele bejaarden en wat verdwaalde Polen buiten beschouwing gelaten.
Ik kan geen touw aan deze zin vastknopen, sorry. Probeer het eens opnieuw te formuleren.quote:Op vrijdag 26 mei 2017 21:41 schreef 6star6lord6 het volgende:
[..]
Waarom komen wij de Duitsers dan niet tegen moet om die feestdagen te vieren. (Boeddhisten, joden en andere geloven of landen idem)
Nee, uiterst relevant.quote:
Edison heeft daar een grotere bijdrage aan geleverd.quote:Op vrijdag 26 mei 2017 21:41 schreef boekenplank. het volgende:
[..]
Zonder christendom hadden we nooit de verlichting meegemaakt
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |