Waarom dan geen boedhistische of joodse feestdagen?quote:Op vrijdag 26 mei 2017 21:13 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Ik denk juist het tegendeel. Mensen zijn dan blij met een Eid, want vrije dag. En misschien verdiepen ze zich dan misschien ook nog in de achtergrond waarom ze een vrije dag hebben. Dubbel positief zou ik zeggen.
Dat dus. En kaasstengels mochten ook al niet meer hoorde ik laatstquote:Op vrijdag 26 mei 2017 21:21 schreef DrDentz het volgende:
Het paasweekend is voor Nederlanders het heilige weekend van de meubels en bezoeken we massaal meubelboulevards, aan die tradities kom je niet godverdomme
LOL, dat heb je net gegoogled.quote:Op vrijdag 26 mei 2017 21:20 schreef MevrouwPuff het volgende:
Natuurlijk wel. We vieren dat de heilige geest op de discipelen is neergedaald nadat Jezus ten hemel gevaren is.
Tenzij dat je in de bible belt woont is dit onzin. Ik ken helemaal niemand die pinksteren viert, echt niemand. Toevallig hadden we het er van de week nog met collega's over, vrijwel niemand wist waar het voor stond, en helemaal niet vierde het, of kent iemand die het viert.quote:Dat sommige mensen niet naar de kerk gaan doet daar niets aan af, veel doen dat ook wel.
Jij spreekt alleen mensen in je lokale theehuis, geen wonder dat niemand het daar weet.quote:Op vrijdag 26 mei 2017 21:23 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
LOL, dat heb je net gegoogled.
[..]
Tenzij dat je in de bible belt woont is dit onzin. Ik ken helemaal niemand die pinksteren viert, echt niemand. Toevallig hadden we het er van de week nog met collega's over, vrijwel niemand wist waar het voor stond, en helemaal niet vierde het, of kent iemand die het viert.
Omdat dat marginale groepen zijn.quote:Op vrijdag 26 mei 2017 21:21 schreef 6star6lord6 het volgende:
[..]
Waarom dan geen boedhistische of joodse feestdagen?
Dit ja. Royal sadness. Maar goed, laat ze dan maar lekker tijdens een Eid de meubelboulevard bezoeken. Het zal Henk en Ingrid niet deren.quote:Op vrijdag 26 mei 2017 21:21 schreef DrDentz het volgende:
Het paasweekend is voor Nederlanders het heilige weekend van de meubels en bezoeken we massaal meubelboulevards, aan die tradities kom je niet godverdomme
Nee, op mijn werk. Kantoor in het zuiden van Nederland, grotendeels autochtone Nederlanders.quote:Op vrijdag 26 mei 2017 21:23 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Jij spreekt alleen mensen in je lokale theehuis, geen wonder dat niemand het daar weet.
Nee, er zijn 415 miljoen boeddhisten in de wereld.quote:Op vrijdag 26 mei 2017 21:24 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Omdat dat marginale groepen zijn.
[..]
Dit ja. Royal sadness. Maar goed, laat ze dan maar lekker tijdens een Eid de meubelboulevard bezoeken. Het zal Henk en Ingrid niet deren.
Wat een belediging. Je hebt denk ik een verkeerd beeld van Nederland.quote:
ligt toch echt aan je collega's danquote:Op vrijdag 26 mei 2017 21:25 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Nee, op mijn werk. Kantoor in het zuiden van Nederland, grotendeels autochtone Nederlanders.
Ik ben agnost, europa zoekt het maar uit.quote:Op vrijdag 26 mei 2017 20:51 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Kenmerkend voor west Europa dit. Het Christendom is kut en atheïsme is helemaal hip en modern. En tegelijkertijd wint de islam aan terrein omdat niemand iets geeft om de Christelijke cultuur of om de moslims die nieuwe moskeeën bouwen terwijl de kerken massaal worden gesloten.
Sorry, dat was niet de bedoelingquote:
Geloof je het zelf? Onder de bejaarden misschien ja. Een groot deel staat als christen geregistreerd, dat wil niet zeggen dat ze nog gelovig zijn.quote:
quote:Op vrijdag 26 mei 2017 20:06 schreef JimmyDean het volgende:
Krijg je als je inferieure rassen binnenhaalt.
Mejaquote:
Zou je denken? Of de regio wellicht? Denk jij dat bij jou de meeste collega's het wel weten? Test het maandag maar eens zou ik zeggen.quote:Op vrijdag 26 mei 2017 21:27 schreef rosalinde93 het volgende:
[..]
ligt toch echt aan je collega's dan
Nee, die is er niet.quote:Op vrijdag 26 mei 2017 21:06 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Ja maar dat kan net zo goed tijdens een islamitische feestdag. Ik denk dat nog geen 0,1% van de Nederlandse bevolking iets specifieks gericht op hemelvaart gedaan heeft. Totaal zinloze feestdag, terwijl er juist een grote behoefte is aan islamitische officiële feestdagen in Nederland.
Het christelijk geloof heeft onze cultuur eeuwenlang bepaald. Daarom.quote:Op vrijdag 26 mei 2017 21:09 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Net zo veel/weinig als een een christelijke feestdag als hemelvaart waar ze niets mee hebben?
Valt wel mee hoor, hier winkelen best veel moslim bij de AH. Hier is ook halal broodbeleg etc.quote:Op vrijdag 26 mei 2017 21:30 schreef WethouderHekking het volgende:
[..]
Meja
Maar volgens mij is de AH geen winkel waar Turken en Marokkanen veel komen. Die gaan naar de goedkopere supers en de islamitische winkels.
Dat is passé. Als niemand het meer viert is het gekkigheid om in stand te houden.quote:Op vrijdag 26 mei 2017 21:32 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Het christelijk geloof heeft onze cultuur eeuwenlang bepaald. Daarom.
En precies wat ik heb met islamitische feestdagen te makenquote:Op vrijdag 26 mei 2017 21:18 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Oh really? En waarom doet niemand iets met pinksteren, hemelvaart? Fuck it, de meeste Nederlandse weten niet eens waar pinksteren voor staat, laat staan dat ze het vieren.
Het is gewoon een vrije dag, niets meer. Kan dus prima vervangen worden door een een andere vrije dag.
Leg nou eens uit, welk objectief bezwaar je daar tegen hebt? Kerst kan ik me voorstellen, daar doe je specifieke dingen, met pinksteren niet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |