abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_171229697
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 20:46 schreef DrDentz het volgende:
"Welkom Sinterklaas" zou wel racistisch zijn
Niet per se, zolang het maar van Zwarte Piet gevrijwaard blijft.
pi_171229702
quote:
13s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 19:58 schreef Marsenal het volgende:
Pfffff wat een vermoeiend topic zeg.

En dat iedereen het opeens opneemt voor die kutchristenfeesten begrijp ik al helemaal niet.
Lekker makkelijk trollen.
pi_171229705
quote:
17s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 20:43 schreef rosalinde93 het volgende:
Je zou maar een keer rekening houden met al die tienduizenden moslims in dit land. Stel je voor.

Gejank om niks.
Dat tuig houdt ook rekening met ons?
pi_171229733
quote:
8s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 19:48 schreef maffehenkie het volgende:
Seriously, eerst zwarte piet weg, paaseieren worden verstopeieren. Maar 'oh nee' daar mogen we niks van zeggen. Hoort er gewoon bij. Heeft niks te maken met islam of moslims.

Maar als je dan dit ziet in de lokale AH, dan zakt de moed je toch in de schoenen? :r

Ik kan hier zo boos om worden he!!

[ afbeelding ]
Waarom?
Ze hebben met Sinterklaas, Kerst en Pasen toch ook een assortiment dat is aangepast op die feesten? Wat maakt Ramadan / Suikerfeest anders?

In de grote steden zijn genoeg AH's waar >40% van de bezoekers allochtoon is, dan is het toch logisch dat je niet alleen kaas en spruitjes verkoopt?

Sowieso is 6% van alle Nederlanders moslim, ofwel zo'n 1 miljoen mensen.
Dat is een behoorlijke groep voor een supermarkt.
pi_171229771
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 20:48 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Waarom?
Ze hebben met Sinterklaas, Kerst en Pasen toch ook een assortiment dat is aangepast op die feesten? Wat maakt Ramadan / Suikerfeest anders?

In de grote steden zijn genoeg AH's waar >40% van de bezoekers allochtoon is, dan is het toch logisch dat je niet alleen kaas en spruitjes verkoopt?
gewoon kassa inderdaad. Maar TS gaat liever failliet
pi_171229811
quote:
13s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 19:58 schreef Marsenal het volgende:
Pfffff wat een vermoeiend topic zeg.

En dat iedereen het opeens opneemt voor die kutchristenfeesten begrijp ik al helemaal niet.
Kenmerkend voor west Europa dit. Het Christendom is kut en atheïsme is helemaal hip en modern. En tegelijkertijd wint de islam aan terrein omdat niemand iets geeft om de Christelijke cultuur of om de moslims die nieuwe moskeeën bouwen terwijl de kerken massaal worden gesloten.
pi_171229835
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 20:51 schreef Sapstengel het volgende:
En tegelijkertijd wint de islam aan terrein omdat niemand iets geeft om de Christelijke cultuur.
Wat is het probleem? Waarom vasthouden aan iets waar niemand iets om geeft?
pi_171229890
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 20:52 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Wat is het probleem? Waarom vasthouden aan iets waar niemand iets om geeft?
Omdat het deel is van ons land en onze cultuur. Maar mensen beseffen dit niet tot het te laat is.
pi_171229944
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 20:54 schreef Sapstengel het volgende:

[..]

Omdat het deel is van ons land en onze cultuur. Maar mensen beseffen dit niet tot het te laat is.
De Islam hoort er nu ook bij , accepteer het maar.

Anders moet je maar lekker emigreren :W :W
  Moderator / Social Media snolleke vrijdag 26 mei 2017 @ 20:57:03 #60
358144 crew  capuchon_jongen
Belg
pi_171229950
Blanken in 2017 zijn zoals zwarten in 1960
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
pi_171229965
quote:

[..]

Pinksteren en hemelvaart zijn onderdeel van de Nederlandse cultuur ja? Vertel eens, wat voor specifieke dingen doe je op die dagen die zo typisch voor die dag zijn, dat pinksteren en hemelvaart niet door islamitische feestdagen vervangen zouden kunnen worden?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 26-05-2017 20:58:54 ]
pi_171229989
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 20:57 schreef capuchon_jongen het volgende:
Blanken in 2017 zijn zoals zwarten in 1960
slachtofferrol :')
pi_171230012
quote:

[..]

Hoe bedoel je "te laat" en welke mogelijkheid zie je om dat te veranderen?
pi_171230235
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 20:57 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Pinksteren en hemelvaart zijn onderdeel van de Nederlandse cultuur ja? Vertel eens, wat voor specifieke dingen doe je op die dagen die zo typisch voor die dag zijn, dat pinksteren en hemelvaart niet door islamitische feestdagen vervangen zouden kunnen worden?
Mensen hebben gister genoten van Hemelvaart :)

De Maza is trouwens ook in de aanbieding deze week, compenseert dat voldoende?
pi_171230329
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 21:04 schreef MevrouwPuff het volgende:

Mensen hebben gister genoten van Hemelvaart :)
Ja maar dat kan net zo goed tijdens een islamitische feestdag. Ik denk dat nog geen 0,1% van de Nederlandse bevolking iets specifieks gericht op hemelvaart gedaan heeft. Totaal zinloze feestdag, terwijl er juist een grote behoefte is aan islamitische officiële feestdagen in Nederland.
pi_171230403
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 21:06 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Ja maar dat kan net zo goed tijdens een islamitische feestdag. Ik denk dat nog geen 0,1% van de Nederlandse bevolking iets specifieks gericht op hemelvaart gedaan heeft. Totaal zinloze feestdag, terwijl er juist een grote behoefte is aan islamitische officiële feestdagen in Nederland.
Klopt, maar wat moet Nederlanders nou met een islamitische feestdag? _O- 8)7 We kunnen net zo goed onze eigen feestdagen bedenken zoals Sinterklaas.
pi_171230424
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 21:08 schreef 6star6lord6 het volgende:

[..]

Klopt, maar wat moet Nederlanders nou met een islamitische feestdag?
Net zo veel/weinig als een een christelijke feestdag als hemelvaart waar ze niets mee hebben?
pi_171230435
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 21:06 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Dat denk jij.

Nederland heeft erg weinig feestdagen, dus een christelijke feestdag afpakken ten gunste van een islamitische is absoluut niet wenselijk.
Om meer vragen kan natuurlijk altijd.
pi_171230497
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 21:09 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Net zo veel/weinig als een een christelijke feestdag als hemelvaart waar ze niets mee hebben?
Maar kom op Nederlanders hebben nog minder te maken met de islam dan het christendom. Als je christelijke feestdagen gaat vervangen voor islamitische dan komt er nog meer verdeeldheid in onze maatschappij.
pi_171230511
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 21:09 schreef MevrouwPuff het volgende:

Nederland heeft erg weinig feestdagen, dus een christelijke feestdag afpakken ten gunste van een islamitische is absoluut niet wenselijk.
We begrijpen elkaar niet vrees ik. Als je een christelijke feestdag vervangt door een islamitische feestdag houd je per saldo toch net zoveel feestdagen over? :?
pi_171230566
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 21:11 schreef 6star6lord6 het volgende:

[..]

Maar kom op Nederlanders hebben nog minder te maken met de islam dan het christendom. Als je christelijke feestdagen gaat vervangen voor islamitische dan komt er nog meer verdeeldheid in onze maatschappij.
Ik denk juist het tegendeel. Mensen zijn dan blij met een Eid, want vrije dag. En misschien verdiepen ze zich dan misschien ook nog in de achtergrond waarom ze een vrije dag hebben. Dubbel positief zou ik zeggen.
pi_171230645
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 21:12 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

We begrijpen elkaar niet vrees ik. Als je een christelijke feestdag vervangt door een islamitische feestdag houd je per saldo toch net zoveel feestdagen over? :?
Het zou schandelijk zijn om het aantal christelijke feestdagen te verminderen ten gunste van islamitische dagen. Omdat Nederland een christelijk land is.
pi_171230725
Die moslimtrollen hier
pi_171230730
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 21:15 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Het zou schandelijk zijn om het aantal christelijke feestdagen te verminderen ten gunste van islamitische dagen. Omdat Nederland een christelijk land is.
Oh really? En waarom doet niemand iets met pinksteren, hemelvaart? Fuck it, de meeste Nederlandse weten niet eens waar pinksteren voor staat, laat staan dat ze het vieren. :')

Het is gewoon een vrije dag, niets meer. Kan dus prima vervangen worden door een een andere vrije dag.

Leg nou eens uit, welk objectief bezwaar je daar tegen hebt? Kerst kan ik me voorstellen, daar doe je specifieke dingen, met pinksteren niet.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 26-05-2017 21:19:35 ]
pi_171230788
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 21:18 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Oh really? En waarom doet niemand iets met pinksteren, hemelvaart? Fuck it, de meeste Nederlandse weten niet eens waar pinksteren voor staat, laat staan dat ze het vieren. :')

Het is gewoon een vrijdag, niets meer. Kan dus prima vervangen worden door een een andere vrije dag.

Leg nou eens uit, welk objectief bezwaar je daar tegen hebt? Kerst kan ik me voorstellen, daar doe je specifieke dingen, met pinksteren niet.
Natuurlijk wel. We vieren dat de heilige geest op de discipelen is neergedaald nadat Jezus ten hemel gevaren is. Dat sommige mensen niet naar de kerk gaan doet daar niets aan af, veel doen dat ook wel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')