SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Deelnemers:
NamensNEDERLAND
gaan deze jongens schroeien in de Giro
:
Steven Kruijswijk. Solide tijdrit, aardig als we aankomen op een berg en op zijn best als de etappes het profiel van de tanden van een zaag hebben. Als meesterknechten zijn dit jaar Jurgen van den Broeck en Stef Clement aangetrokken. Voeg daarbij een wegkapitein als Twan Castelijns en de inspirerende teksten van types als Addy Engels en Jan Boven en dan kan het eigenlijk al niet meer fout. Kan verder alleen tegengehouden worden door sneeuwmuren.
Bauke Mollema. Het verhaal van Bauke kennen we allemaal: elke dag op en naar naar school (2x per dag tegenwind) en pas laat serieus gaan wielrennen. Hij ontwikkelde zich gestaag onder wie anders dan coach Luicito met als hoogtepunt 'De Tour van Bau en Lau'. In die Tour kwam hij in de eindfase ten val en zo komt hij elke ronde wel wat tegen waardoor het allemaal net wat minder wordt aan het einde. Daar komt dit keer natuurlijk verandering in, want onze Bauke laat zich niet tegenhouden door het aantrekken van Alberto Contador waardoor hij moet uitwijken naar de Giro. Bauke harkt gewoon elke berg naar boven en zet de concurrentie in hun hemd.
Wist u trouwens dat Bauke Mollema, net als Thomas Voeckler, een vader heeft waarvan het lot onbekend is? Als u het nog niet wist dan weet u het nu. Wellicht leest Herbert Dijkstra mee en kan hij hier vanaf nu tijdens elke koers aan refereren.
Tom Dumoulin. Tom had een droom: een gouden medaille winnen in de tijdrit op de Olympische Spelen van Rio. Daar stuitte hij op een ijzersterke Fabian Cancellara. Vanaf dat moment ging de focus op het transformeren naar een ronderenner. Schrikt u dus niet als Tom straks 3x zo smal is als dat u gewend bent. In de Tirreno was zijn tijdrit niet naar behoren, maar we hebben er uiteraard alle vertrouwen in dat dit in de Giro wel het geval gaat zijn. Om in de tijdrit op de slotdag de het roze binnen te hengelen dient hij wel eerst het zware klimwerk in de dagen voordien te overleven, maar dat lijkt me een formaliteit.
Wilco Kelderman. Oh nee een MOTO!
Deze jongens gaan in deze honderdste Giro zorgen voor een:
Wie gaan er dan strijden voor de ereplaatsjes?
Sprinters?
We kunnen uitkijken naar onder meer Greipel, Viviani, Ewan, Bennett (en een stuk of vijf anderen uit de sprintarmada van Bora), Modolo, Nizzolo (mits z'n knie heel is) en, als hij een keer op z'n fiets blijft zitten, Gaviria.
Essentiële twitteraars:
https://twitter.com/tourdejose
https://twitter.com/thijszonneveld
https://twitter.com/raykerckhoffs
https://twitter.com/Twan_Castelijns![]()
TV:
Met dank aan het geweldige Eurosport blijven we dit jaar verstoken van uitzendingen op Sporza. Dat betekent dat de fans van Buren opgelucht adem kunnen halen. Maar ook dat we geen begeleidende woorden van Renaat Schotte en José de Cauwer krijgen, maar van:
Week 1: Jeroen van Belleghem + Michael Boogerd
Week 2: Jeroen van Belleghem + Karsten Kroon
Week 3: Jeroen van Belleghem + Bobbie Traksel
Niet te vergeten:
Het dagelijkse momentje waar de verschillende truien aan ons getoond worden:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wielerspellen:
Scorito subpoule: Klik
Cyclingmaster subpoule: Klik - Wachtwoord: prayforrenaatenjosé
Wielerprono: SPT / Wielerprono 2017 #2
De Garibaldi![]()
Dagjesvolkquote:
Dat is wel veel voor 27km tijdrit...quote:Op vrijdag 26 mei 2017 17:15 schreef Arcee het volgende:
[..]
Tenzij-ie maar 1 matige dag heeft. Vandaag dus.
Het kan nog steeds.
1. Nairo Quintana,Col,Mov 85.02.40
2. TOM DUMOULIN,Sun + 0.38
3. Vincenzo Nibali,Ita,Bhr + 0.43
Geen echte killersmentaliteit.quote:Op vrijdag 26 mei 2017 17:17 schreef MakkieR het volgende:
Deze Giro lijkt verdacht veel op die van vorig jaar, gewoon twee dagen weer voor de eindstreep het verknallen, hoe krijgen Nederlanders dit voor elkaar.
Ja, dat zei Fignon ook in 1989...quote:
Als ze liever Pinot zien winnen dan Dumoulin...quote:Op vrijdag 26 mei 2017 17:18 schreef Koffieplanter het volgende:
Ik ben erg benieuwd wat Nairo, Nibali en Pinot gaan doen morgen. Zullen ze al alleen met elkaar bezig zijn, of slaan ze eerst de handen ineen om definitief af te rekenen met Tom.
Vraag me af wat ze denken van hun tijdrit, all drie.quote:Op vrijdag 26 mei 2017 17:18 schreef Koffieplanter het volgende:
Ik ben erg benieuwd wat Nairo, Nibali en Pinot gaan doen morgen. Zullen ze al alleen met elkaar bezig zijn, of slaan ze eerst de handen ineen om definitief af te rekenen met Tom.
De huidige achterstand is het probleem ook niet, morgen is het probleemquote:Op vrijdag 26 mei 2017 17:18 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Je weet dat Tom een van de beste tijdrijders van de wereld is he?
Die geeft nog steeds alles en iedereen de schuld, let maar op.quote:Op vrijdag 26 mei 2017 17:18 schreef Harmankardon het volgende:
Hoe dan ook een lesje in arrogantie en communicatie voor Tom, daar gaat ie later sws profijt van hebben.
Inderdaad maar veel mensen hier hebben geen idee hoe goed Tom is qua tijdrijden. Alsof die andere maar enige kans hebben in een tijdrit tegen Tom.quote:Op vrijdag 26 mei 2017 17:18 schreef heywoodu het volgende:
[..]
De huidige achterstand is het probleem ook niet, morgen is het probleem
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Moet je wel in vorm zijnquote:Op vrijdag 26 mei 2017 17:18 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Je hebt het tegen poepzor... De man met een enorme bord voor z'n kopquote:Op vrijdag 26 mei 2017 17:18 schreef heywoodu het volgende:
[..]
De huidige achterstand is het probleem ook niet, morgen is het probleem
We hebben nog geen bewijs hoe de tijdrit van Tom is als ie de hele week voor het klassement heeft gestreden in de bergenquote:Op vrijdag 26 mei 2017 17:18 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Zou leuk zijn als ie gewoon op kop gaat sleuren, just for the lolz.quote:Op vrijdag 26 mei 2017 17:17 schreef Dale__Cooper het volgende:
Benieuwd wat Landa morgen gaat doen als ie niet meezit. Die klimt eenvoudig mee met deze gasten. Kan nog een bepalende rol gaan vertolken.
38 seconden is al veel, morgen gaat hij nog meer verknallen. Het is maar een minuut of 25 a 30 wat je hebt. 1 minuut winst is 3% beter dan je tegenstander.. Dat is veel.quote:Op vrijdag 26 mei 2017 17:18 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Dit heeft in alle kranten gestaan.quote:Op vrijdag 26 mei 2017 17:19 schreef marcodej het volgende:
BREKEND: Route Tour de France is bekend.
http://www.steephill.tv/tour-de-france/
De meesten weten dat wel, daar gaat het al weken over.quote:Op vrijdag 26 mei 2017 17:19 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Inderdaad maar veel mensen hier hebben geen idee hoe goed Tom is qua tijdrijden. Alsof die andere maar enige kans hebben in een tijdrit tegen Tom.
Bedankt Hans.quote:Op vrijdag 26 mei 2017 17:19 schreef marcodej het volgende:
BREKEND: Route Tour de France is bekend.
http://www.steephill.tv/tour-de-france/
twitter:thijszonneveld twitterde op vrijdag 26-05-2017 om 17:19:58Dumoulin: "Ze flirten me in de afdaling. Maar het was mijn eigen rookie mistake. I was just at the back." reageer retweet
twitter:thijszonneveld twitterde op vrijdag 26-05-2017 om 17:20:10Dumoulin: "Ik had gewoon slechte benen." reageer retweet
Die keutel is beslissend.quote:Op vrijdag 26 mei 2017 17:19 schreef Max23 het volgende:
Dadelijk verliest die hem op 5 seconden, worden die Quintana bonificaties van die ene rit nog beslissend
twitter:Ed0Sturm twitterde op vrijdag 26-05-2017 om 17:20:05'Slechte benen maar niet gebroken' @tom_dumoulin #giro100 https://t.co/XKQ33F0iLw reageer retweet
wat is dat voor taal?quote:Op vrijdag 26 mei 2017 17:20 schreef Koffieplanter het volgende:
twitter:thijszonneveld twitterde op vrijdag 26-05-2017 om 17:19:58Dumoulin: "Ze flirten me in de afdaling. Maar het was mijn eigen rookie mistake. I was just at the back." reageer retweet
twitter:thijszonneveld twitterde op vrijdag 26-05-2017 om 17:20:10Dumoulin: "Ik had gewoon slechte benen." reageer retweet
Een tijdrit van 29 kilometer afwerken in 25 minuten?quote:Op vrijdag 26 mei 2017 17:19 schreef Red_85 het volgende:
[..]
38 seconden is al veel, morgen gaat hij nog meer verknallen. Het is maar een minuut of 25 a 30 wat je hebt. 1 minuut winst is 3% beter dan je tegenstander.. Dat is veel.
Zo is dat, het is niet verloren.quote:Op vrijdag 26 mei 2017 17:20 schreef Momo... het volgende:
twitter:Ed0Sturm twitterde op vrijdag 26-05-2017 om 17:20:05'Slechte benen maar niet gebroken' @tom_dumoulin #giro100 https://t.co/XKQ33F0iLw reageer retweet
Daar worden we nou juist mee dood gegooid, maar er is een groot verschil tussen tijdrijden en tijdrijden in een klassement na drie weken giro. ik moet nog maar zien hoe goed zijn vorm is.quote:Op vrijdag 26 mei 2017 17:20 schreef heywoodu het volgende:
[..]
De meesten weten dat wel, daar gaat het al weken over.
Pinot etc storten niet in denk je?quote:Op vrijdag 26 mei 2017 17:19 schreef Red_85 het volgende:
[..]
38 seconden is al veel, morgen gaat hij nog meer verknallen. Het is maar een minuut of 25 a 30 wat je hebt. 1 minuut winst is 3% beter dan je tegenstander.. Dat is veel.
quote:Op vrijdag 26 mei 2017 17:19 schreef Red_85 het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 26 mei 2017 17:21 schreef Momo... het volgende:
Stel dat je nog 2 minuten extra tijd had...
Stel dat je Kelderman nog had.quote:Op vrijdag 26 mei 2017 17:21 schreef Momo... het volgende:
Stel dat je nog 2 minuten extra tijd had...
Wat verwacht je van Nairo morgen? Hij moet wel een kunststukje neerzetten om de Sjiero te kunnen winnen.quote:Op vrijdag 26 mei 2017 17:20 schreef Koffieplanter het volgende:
Je hebt hem toch weleens tijdritten zien rijden na 2-3 weken klassement?quote:Op vrijdag 26 mei 2017 17:21 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Daar worden we nou juist mee dood gegooid, maar er is een groot verschil tussen tijdrijden en tijdrijden in een klassement na drie weken giro. ik moet nog maar zien hoe goed zijn vorm is.
quote:Op vrijdag 26 mei 2017 17:21 schreef Pedroso het volgende:
Slechte dag ook weer gehad, morgen weer schroeien. Zo moeilijk is het allemaal niet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |