abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_171231889
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 21:50 schreef DKS het volgende:

[..]

Staat me iets bij van 27 mei dat je ging?? Maar je blijft nog even dus??
Nee, ga morgen weg inderdaad.
pi_171232919
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 21:52 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Jammer.
misunderstood
pi_171233120
Dat wordt megapizza's naar binnen schuiven voordat het allemaal begint *O*
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_171233137
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 21:52 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Ik ga je missen, mijn lieve Maghrebijnse. O+
pi_171233236
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 22:28 schreef Sigaartje het volgende:
Dat wordt megapizza's naar binnen schuiven voordat het allemaal begint *O*
Ga je vasten?
pi_171233304
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 22:31 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Ga je vasten?
Eh nee, ik ben geen moslim, ik ben een christen. We hebben geen vastentijd, alhoewel ik het wel een verstandig idee vind. Om geld te geven aan de armen. Het geld dat je normaal aan eten besteedt. Met water en brood kom je ook wel de weken door.
  vrijdag 26 mei 2017 @ 22:36:06 #182
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_171233375
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 22:33 schreef Sigaartje het volgende:

[..]

Eh nee, ik ben geen moslim, ik ben een christen. We hebben geen vastentijd, alhoewel ik het wel een verstandig idee vind. Om geld te geven aan de armen. Het geld dat je normaal aan eten besteedt. Met water en brood kom je ook wel de weken door.
Maar als je dan s'nachts en voor aanvang mega pizza's naar binnenschuift blijft er niet veel over. :P
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_171233401
Geloof hoort geen ideologie te zijn, maar een dienstbaarheid aan de gemeenschap.
Geloof maakt nu veel kapot omdat het als een ideologie wordt gezien, maar ik zie dat als onjuist.
Geloof is je zending op aarde, dat je iedereen dient, dat je mensen helpt, iedereen. Want iedereen is een kind, een kind van God.
  vrijdag 26 mei 2017 @ 22:37:41 #184
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_171233439
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 22:36 schreef Sigaartje het volgende:
Geloof hoort geen ideologie te zijn, maar een dienstbaarheid aan de gemeenschap.
Geloof maakt nu veel kapot omdat het als een ideologie wordt gezien, maar ik zie dat als onjuist.
Geloof is je zending op aarde, dat je iedereen dient, dat je mensen helpt, iedereen. Want iedereen is een kind, een kind van God.
Dat klinkt wel mooi en positief inderdaad.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_171233459
quote:

[..]

Ok. Ik dacht dat christenen ook vasten kennen.
pi_171233477
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 22:36 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Maar als je dan s'nachts en voor aanvang mega pizza's naar binnenschuift blijft er niet veel over. :P
Ik doe het niet, maar als ik de verhalen van Maghrebijnse zo lees is die zich behoorlijk aan het voorbereiden. Dat bedoelde ik.

Ik vind de Ramadam een nuttig iets. Maar ik hoor of lees nooit iets wat daarmee is bereikt. De Ramadam heeft namelijk een doel en dat is arme mensen helpen en bezinning, maar ik lees nooit iets over wat er dan gedaan is.
Daarbij moet ik wel zeggen dat ik lang niet alles lees.
Maar de basis, het idee, is gewoon uitstekend.
pi_171233491
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 22:36 schreef Sigaartje het volgende:
Sigaartje _O_
pi_171233498
quote:

[..]

Christenen hebben geen vastentijd? Naar welke kerk en zondagschool ging jij man? Denk even aan carnaval enzovoort..
misunderstood
pi_171233523
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 22:38 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Dat kennen we ook!
misunderstood
pi_171233526
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 22:38 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Dat zijn de Katholieken (ik ben gereformeerd), maar dat vasten daar, met dat achterlijke carnavalsfeest, praat me er niet van. Dat mensen zichzelf zo belachelijk willen maken, ik vind zoiets onbegrijpelijk, als je dan wel vast met dienstbaarheid aan de armen, ok, doe dan maar gek.
pi_171233537
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 22:38 schreef Sigaartje het volgende:

[..]

Ik doe het niet, maar als ik de verhalen van Maghrebijnse zo lees is die zich behoorlijk aan het voorbereiden. Dat bedoelde ik.

Ik vind de Ramadam een nuttig iets. Maar ik hoor of lees nooit iets wat daarmee is bereikt. De Ramadam heeft namelijk een doel en dat is arme mensen helpen en bezinning, maar ik lees nooit iets over wat er dan gedaan is.
Daarbij moet ik wel zeggen dat ik lang niet alles lees.
Maar de basis, het idee, is gewoon uitstekend.
Ramadan is meer dan alleen arme mensen helpen. Ramadan is vooral een periode voor jezelf en daar horen de nodige voorbereidingen bij, ja, maar die vertel ik niet hier omdat ik slechts hetgeen deel wat ik wil delen.
pi_171233543
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 22:39 schreef DKS het volgende:

[..]

Christenen hebben geen vastentijd? Naar welke kerk en zondagschool ging jij man? Denk even aan carnaval enzovoort..
Ik ben protestants.
pi_171233617
Het zou heel goed zijn als moslims zich meer lieten horen in hun goede werken naar de maatschappij toe. Dat zou enorm schelen. Nu horen we alleen over bommen en granaten.
Maar ik ga hier verder niet op in, er zijn al bans uitgedeeld over dit onderwerp.
pi_171233829
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 22:41 schreef Sigaartje het volgende:

[..]

Ik ben protestants.
Christenen hebben wel een vastentijd, die begint op Aswoensdag en duurt 40 dagen, in die tijd eten we geen vlees, en snoep enzovoort. Wel vis op vrijdag.
misunderstood
pi_171233861
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 21:40 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Oprotten debiel. Serieus.
Maghrebijnse zoals we haar allemaal kennen.
pi_171233923
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 22:48 schreef DKS het volgende:
Christenen hebben wel een vastentijd, die begint op Aswoensdag en duurt 40 dagen, in die tijd eten we geen vlees, en snoep enzovoort. Wel vis op vrijdag.
Sinds Vaticaan II zijn alleen aswoensdag en goede vrijdag nog echt vleesloos.
Alles dankzij God en alles op eigen kracht
pi_171233955
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 22:48 schreef DKS het volgende:

[..]

Je kan het christelijke vasten toch niet vergelijken met hoe wij vasten.

Met alle respect, maar geen vlees en niet snoep is toch simpel? :')
pi_171234012
Ga denk ik vandaag wakker blijven en na het ochtendgebed gaan slapen. Morgen mss iftar in Brussel :D
pi_171234045
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 22:50 schreef Insomnia_ het volgende:

[..]

Sinds Vaticaan II zijn alleen aswoensdag en goede vrijdag nog echt vleesloos.
Och m'n familie vast wel, en een heleboel andere families ook. Ik heb het altijd al onzinnig gevonden, die hele geloofstoestand.
misunderstood
pi_171234108
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 22:51 schreef Fushia2 het volgende:
Je kan het christelijke vasten toch niet vergelijken met hoe wij vasten.
In het Christendom is jezelf ongans eten inderdaad altijd verboden, ook als de zon onder is.
Alles dankzij God en alles op eigen kracht
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')