Nee, ga morgen weg inderdaad.quote:Op vrijdag 26 mei 2017 21:50 schreef DKS het volgende:
[..]
Staat me iets bij van 27 mei dat je ging?? Maar je blijft nog even dus??
Ga je vasten?quote:Op vrijdag 26 mei 2017 22:28 schreef Sigaartje het volgende:
Dat wordt megapizza's naar binnen schuiven voordat het allemaal begint
Eh nee, ik ben geen moslim, ik ben een christen. We hebben geen vastentijd, alhoewel ik het wel een verstandig idee vind. Om geld te geven aan de armen. Het geld dat je normaal aan eten besteedt. Met water en brood kom je ook wel de weken door.quote:
Maar als je dan s'nachts en voor aanvang mega pizza's naar binnenschuift blijft er niet veel over.quote:Op vrijdag 26 mei 2017 22:33 schreef Sigaartje het volgende:
[..]
Eh nee, ik ben geen moslim, ik ben een christen. We hebben geen vastentijd, alhoewel ik het wel een verstandig idee vind. Om geld te geven aan de armen. Het geld dat je normaal aan eten besteedt. Met water en brood kom je ook wel de weken door.
Dat klinkt wel mooi en positief inderdaad.quote:Op vrijdag 26 mei 2017 22:36 schreef Sigaartje het volgende:
Geloof hoort geen ideologie te zijn, maar een dienstbaarheid aan de gemeenschap.
Geloof maakt nu veel kapot omdat het als een ideologie wordt gezien, maar ik zie dat als onjuist.
Geloof is je zending op aarde, dat je iedereen dient, dat je mensen helpt, iedereen. Want iedereen is een kind, een kind van God.
Ok. Ik dacht dat christenen ook vasten kennen.quote:Op vrijdag 26 mei 2017 22:33 schreef Sigaartje het volgende:
[..]
Eh nee, ik ben geen moslim, ik ben een christen. We hebben geen vastentijd, alhoewel ik het wel een verstandig idee vind. Om geld te geven aan de armen. Het geld dat je normaal aan eten besteedt. Met water en brood kom je ook wel de weken door.
Ik doe het niet, maar als ik de verhalen van Maghrebijnse zo lees is die zich behoorlijk aan het voorbereiden. Dat bedoelde ik.quote:Op vrijdag 26 mei 2017 22:36 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Maar als je dan s'nachts en voor aanvang mega pizza's naar binnenschuift blijft er niet veel over.
Sigaartjequote:Op vrijdag 26 mei 2017 22:36 schreef Sigaartje het volgende:
Geloof hoort geen ideologie te zijn, maar een dienstbaarheid aan de gemeenschap.
Geloof maakt nu veel kapot omdat het als een ideologie wordt gezien, maar ik zie dat als onjuist.
Geloof is je zending op aarde, dat je iedereen dient, dat je mensen helpt, iedereen. Want iedereen is een kind, een kind van God.
Christenen hebben geen vastentijd? Naar welke kerk en zondagschool ging jij man? Denk even aan carnaval enzovoort..quote:Op vrijdag 26 mei 2017 22:33 schreef Sigaartje het volgende:
[..]
Dat kennen we ook!quote:Op vrijdag 26 mei 2017 22:38 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Ok. Ik dacht dat christenen ook vasten kennen.
Dat zijn de Katholieken (ik ben gereformeerd), maar dat vasten daar, met dat achterlijke carnavalsfeest, praat me er niet van. Dat mensen zichzelf zo belachelijk willen maken, ik vind zoiets onbegrijpelijk, als je dan wel vast met dienstbaarheid aan de armen, ok, doe dan maar gek.quote:Op vrijdag 26 mei 2017 22:38 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Ok. Ik dacht dat christenen ook vasten kennen.
Ramadan is meer dan alleen arme mensen helpen. Ramadan is vooral een periode voor jezelf en daar horen de nodige voorbereidingen bij, ja, maar die vertel ik niet hier omdat ik slechts hetgeen deel wat ik wil delen.quote:Op vrijdag 26 mei 2017 22:38 schreef Sigaartje het volgende:
[..]
Ik doe het niet, maar als ik de verhalen van Maghrebijnse zo lees is die zich behoorlijk aan het voorbereiden. Dat bedoelde ik.
Ik vind de Ramadam een nuttig iets. Maar ik hoor of lees nooit iets wat daarmee is bereikt. De Ramadam heeft namelijk een doel en dat is arme mensen helpen en bezinning, maar ik lees nooit iets over wat er dan gedaan is.
Daarbij moet ik wel zeggen dat ik lang niet alles lees.
Maar de basis, het idee, is gewoon uitstekend.
Ik ben protestants.quote:Op vrijdag 26 mei 2017 22:39 schreef DKS het volgende:
[..]
Christenen hebben geen vastentijd? Naar welke kerk en zondagschool ging jij man? Denk even aan carnaval enzovoort..
Christenen hebben wel een vastentijd, die begint op Aswoensdag en duurt 40 dagen, in die tijd eten we geen vlees, en snoep enzovoort. Wel vis op vrijdag.quote:
Sinds Vaticaan II zijn alleen aswoensdag en goede vrijdag nog echt vleesloos.quote:Op vrijdag 26 mei 2017 22:48 schreef DKS het volgende:
Christenen hebben wel een vastentijd, die begint op Aswoensdag en duurt 40 dagen, in die tijd eten we geen vlees, en snoep enzovoort. Wel vis op vrijdag.
Je kan het christelijke vasten toch niet vergelijken met hoe wij vasten.quote:Op vrijdag 26 mei 2017 22:48 schreef DKS het volgende:
[..]
Christenen hebben wel een vastentijd, die begint op Aswoensdag en duurt 40 dagen, in die tijd eten we geen vlees, en snoep enzovoort. Wel vis op vrijdag.
Och m'n familie vast wel, en een heleboel andere families ook. Ik heb het altijd al onzinnig gevonden, die hele geloofstoestand.quote:Op vrijdag 26 mei 2017 22:50 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Sinds Vaticaan II zijn alleen aswoensdag en goede vrijdag nog echt vleesloos.
In het Christendom is jezelf ongans eten inderdaad altijd verboden, ook als de zon onder is.quote:Op vrijdag 26 mei 2017 22:51 schreef Fushia2 het volgende:
Je kan het christelijke vasten toch niet vergelijken met hoe wij vasten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |