abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 25 mei 2017 @ 11:28:07 #51
3542 Gia
User under construction
pi_171192971
quote:
0s.gif Op woensdag 24 mei 2017 18:00 schreef nickhguitar het volgende:
Dieren die boeten voor de nalatigheid van mensen. Jammer.
Als de eigenaresse meteen die hond gemuilkorfd had, was dit niet gebeurd en had ze haar hond nog gehad.

Het klopt dat het aan de opvoeding van mensen ligt wanneer een hond 'vals' wordt, bijterig dus.
Dit krijg je er dan ook niet meer uit. De hond herplaatsen heeft dan ook geen zin meer. Helaas.

Hopelijk krijgt het vrouwtje ook een mooie boete en taakstraf. Dat zou ik in deze zeker terecht vinden.

Ik ben, net zoals jij, meestal best wat voorzichtig met honden veroordelen; het meisje kan ook onverwachte bewegingen hebben gemaakt waar de hond van schrok. Maar hier gaat het om een tweede incident in een half jaar tijd.

Jammer van die mooie hond, maar dat ligt helemaal bij de eigenaresse.
  Trouwste user 2022 donderdag 25 mei 2017 @ 11:31:41 #52
7889 tong80
Spleenheup
pi_171193057
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2017 11:21 schreef maryen65 het volgende:

[..]

Ik hou me in ;)
:D

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  donderdag 25 mei 2017 @ 11:35:02 #53
3542 Gia
User under construction
pi_171193101
quote:
1s.gif Op woensdag 24 mei 2017 22:56 schreef SOG het volgende:

[..]

Het beest had ogv het Nederlands recht nog geen muilkorf moeten hebben. De gemeente heeft de muilkorfplicht op de plank laten liggen. Waarschijnlijk te druk met plantjes oprollen. Er is dus in die zin (baasje had muilkorf moeten plaatsen ivm plicht) geen sprake van grove nalatigheid.
Sorry hoor, maar als mijn hond iemand zou bijten en er wordt een muilkorfplicht aangevraagd, dan ben ik al blij dat ie niet meteen wordt afgemaakt. En dan gaat hij minimaal altijd aan de lijn, om een tweede incident te voorkomen en als ik zelf de hond niet meer zou vertrouwen naar andere honden of mensen toe, zelfs aangelijnd, dan gaat daar tijdens het wandelen een muilkorf om.
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2017 10:39 schreef tong80 het volgende:

[..]

Je bent nog mild. Is een misdaad. :(

:P
Ze had minimaal de hulpdiensten kunnen bellen. Maar ze dacht er waarschijnlijk mee weg te komen, omdat ze de afloop voor haar hond al aan zag komen.

Misschien had ze de hond ergens vast kunnen binden, of op enige afstand blijven staan tot er hulp is, maar weglopen is schuld bekennen.
  donderdag 25 mei 2017 @ 11:40:27 #54
438527 MissButterflyy
Fladderend vlindertje
pi_171193215
quote:
15s.gif Op woensdag 24 mei 2017 19:26 schreef Elfletterig het volgende:
De eigenaar van die hond zou minimaal strafrechtelijk vervolgd mogen worden voor het feit dat ze een 6-jarig meisje, dat door haar hond was gebeten, aan haar lot overliet.
Eens. Dat is gewoon strafbaar lijkt me
Wie dit leest is een lezer van dit
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')