Idd. het veranderen van de (wens)behoefte is de enige oplossing om op (relatief) korte termijn van 20-50 jaar, structureel over te stappen.quote:Op donderdag 25 mei 2017 12:55 schreef hottentot het volgende:
[..]
Die vraagstukken gaan hand in hand. Zelf zie ik nog geen heil in opslag, wil je jouw auto in de avond opladen dan zou je met zonnepanelen overdag een accu kunnen laden, en desnoods om oplaadtijd te verkorten ruil je de accu's om. Maar dit vergt al dat je 2 accu's hebt en de inrichting thuis om dit te doen. Dat brengt ook weer enorme kosten met zich mee.
Voor het Landelijke net is centrale opslag her en der geen oplossing, dat is veel te duur. Nederland heeft ook geen natuurlijke mogelijkheden hiervoor zoals bijvoorbeeld overschotten van wind en zonneenergie gebruiken om een hoger gelegen waterbuffer te vullen welke je indien nodig weer leeg laat lopen om energie te winnen.
Zelf denk ik dat we in toekomst moeten afstappen van het idee van relatief goedkope en onbeperkte individuele mobiliteit voor iedereen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
Weet je ook hoe ze in het begin die druk zo hoog denken te krijgen waardoor het geheel een effectieve wijze is om verderop die druk weer te gebruiken om de energie wederom om te zetten?quote:Op donderdag 25 mei 2017 14:12 schreef Vallon het volgende:
Als het scherm een groot recreatieterrein laat zien is de energievoorziening daarvan interessant. Dit gebeurt via een ondergrondse pijpleiding waardoor water onder hoge druk en temperatuur wordt aangevoerd. Het proces zorgt voor elektriciteitsopwekking die gebruikt wordt voor het pompen van lucht en vloeistoffen, en voor verwarming. Hun doelmatigheid is zo groot dat als hun systemen werden toegepast op Nederland we makkelijk met 300 miljoen mensen konden samenleven
Binnen korte tijd als nieuwkomer in een zeer complexe markt een behoorlijk marktaandeel verkrijgen in het liuxe-segment.quote:
Verlies of winst is een keuze en Tesla kiest ervoor om verlies te lijden. Tesla heeft als de doel de wereld grondig te veranderen, dan investeer je elke euro die er binnenkomt direct weer in iets nieuws. Winst maken is iets wat pas over een jaar of 10 relevant wordt.quote:Op dinsdag 23 mei 2017 04:02 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Tja maar met een verlies van meer dan 300 miljoen dat alsmaar blijft stijgen en een markt die vrijwel 100% draait op subsidies kun je je afvragen wat succes hier betekent.
quote:Op donderdag 25 mei 2017 14:12 schreef Vallon het volgende:
[..]
Idd. het veranderen van de (wens)behoefte is de enige oplossing om op (relatief) korte termijn van 20-50 jaar, structureel over te stappen.
Korte reisjes 10-20km doe je zelf (desnoods elektrisch) en ver(de)re reizen via efficiënt groepsvervoer waarbij je eventueel in je eigen (aankoppelbare) rij(dende)-unit zit.
Het is onhaalbaar en ook onzinnig om iedereen een auto te laten hebben, te berijden die vooral stilstaat en all2gether extreem veel geld kost.Vreemde manier van deterministisch denken. Waarom zou je nu al willen proberen te bepalen wat in de toekomst rendabel is? Je hebt geen idee hoe de markt zich gaat ontwikkelen en wat de invloed van autonome voertuigen gaat zijn op wonen, werken, leven en autobezit, dus ik vind het vrij voorbarig om nu al uitspraken te gaan doen over wat wel en niet rendabel is.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als de techniek eenmaal zo ver is, zal de markt vanzelf uitwijzen wat de meest comfortabele en kosten-efficiënte vervoersmodellen zullen zijn. Persoonlijk denk ik dat mensen ook over 30 jaar nog altijd veel geld over zullen hebben voor vrijheid en mobiliteit.Ten percent faster with a sturdier frame
Dit soort praatjes wordt niemand meer koud of warm van .quote:Op donderdag 25 mei 2017 16:05 schreef TC03 het volgende:
[..]
Verlies of winst is een keuze en Tesla kiest ervoor om verlies te lijden. Tesla heeft als de doel de wereld grondig te veranderen, dan investeer je elke euro die er binnenkomt direct weer in iets nieuws. Winst maken is iets wat pas over een jaar of 10 relevant wordt.
Je hoeft er ook niet warm of koud van te worden, je moet het alleen wel weten, en jij wist het niet, dus ik leg het even uit.quote:Op donderdag 25 mei 2017 16:11 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dit soort praatjes wordt niemand meer koud of warm van .
Geloof je dit nu echt zelf? Tesla is een commercieel bedrijf en heeft als doelsteling net als ieder ander commercieel bedrijf het maken van winst.quote:Op donderdag 25 mei 2017 16:12 schreef TC03 het volgende:
[..]
Je hoeft er ook niet warm of koud van te worden, je moet het alleen wel weten, en jij wist het niet, dus ik leg het even uit.
Dat is niet waar. Het doel van een bedrijf is nooit winst maken. Wel moet Tesla, net zoals elk ander beursgenoteerd bedrijf, zoveel mogelijk waarde voor de aandeelhouders creëren. Die waarde creëer je echter niet door nu winst te maken, want als Tesla nu winst zou maken, zouden ze niet of nauwelijks kunnen investeren en dus ook niet of nauwelijks kunnen groeien. Waarde voor de aandeelhouders creëer je door een wereldspeler van formaat te worden. Hoe word je een wereldspeler van formaat? Door te investeren. Tesla produceert nu enkele tienduizenden auto's per jaar en wil richting het miljoen per jaar, een vertienvoudiging. Die enorme groei kan je niet bekostigen zonder te investeren. En investeren kost geld en zorgt ervoor dat je verlies leidt. Tesla zal de komende 10 jaar enorme verliezen maken om er over een jaar of 10 de vruchten van te plukken en dat weten de aandeelhouders.quote:Op donderdag 25 mei 2017 16:21 schreef vaduz het volgende:
[..]
Geloof je dit nu echt zelf? Tesla is een commercieel bedrijf en heeft als doelsteling net als ieder ander commercieel bedrijf het maken van winst.
Ik had het niet over nu winst maken, maar over winst maken, dus over een tijdspanne die betrekking heeft over de tijd tussen de oprichting van de onderneming tot haar einde. Als een bedrijf nooit winst kan gaan maken heeft het geen waarde voor de aandeelhouders, dat een bedrijf tijdelijk geen winst kan maken doet daar niet aan af. Verder spreek je hiermee je eerdere post tegen, waarin je stelde dat Tesla als doel heeft de wereld te veranderen. De wereld veranderen (het bewerkstelligen van acceptatie voor elektrische automobielen) is voor Tesla slechts een middel om haar doel te bereiken en geen doel opzich.quote:Op donderdag 25 mei 2017 16:25 schreef TC03 het volgende:
[..]
Dat is niet waar. Het doel van een bedrijf is nooit winst maken. Wel moet Tesla, net zoals elk ander beursgenoteerd bedrijf, zoveel mogelijk waarde voor de aandeelhouders creëren. Die waarde creëer je echter niet door nu winst te maken,
Mjaquote:Op donderdag 25 mei 2017 16:25 schreef TC03 het volgende:
[..]
Dat is niet waar. Het doel van een bedrijf is nooit winst maken. Wel moet Tesla, net zoals elk ander beursgenoteerd bedrijf, zoveel mogelijk waarde voor de aandeelhouders creëren. Die waarde creëer je echter niet door nu winst te maken, want als Tesla nu winst zou maken, zouden ze niet of nauwelijks kunnen investeren en dus ook niet of nauwelijks kunnen groeien. Waarde voor de aandeelhouders creëer je door een wereldspeler van formaat te worden. Hoe word je een wereldspeler van formaat? Door te investeren. Tesla produceert nu enkele tienduizenden auto's per jaar en wil richting het miljoen per jaar, een vertienvoudiging. Die enorme groei kan je niet bekostigen zonder te investeren. En investeren kost geld en zorgt ervoor dat je verlies leidt. Tesla zal de komende 10 jaar enorme verliezen maken om er over een jaar of 10 de vruchten van te plukken en dat weten de aandeelhouders.
Hetzelfde geldt voor Amazon. Mensen roepen al >10 jaar dat Amazon geen winst maakt en dat dat belachelijk is, blablabla. Maar in een tijdspanne van nog geen 20 jaar is Amazon wel één van de grootste bedrijven van de VS geworden. Zou er misschien een verband zijn tussen die hele snelle groei en geen winst maken? Ik denk het wel.
[ afbeelding ]
Het is is quote uit een futuristisch boek, wat het lastig maakt het serieus te bespreken.quote:Op donderdag 25 mei 2017 14:17 schreef hottentot het volgende:
[..]
Weet je ook hoe ze in het begin die druk zo hoog denken te krijgen waardoor het geheel een effectieve wijze is om verderop die druk weer te gebruiken om de energie wederom om te zetten?
Mijn ervaring in de industrie is namelijk dat het bijzonder veel energie kost om dingen op druk te krijgen en te transporteren.
Die gaat niet over crash tests.quote:Op woensdag 24 mei 2017 11:56 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
Allemaal leuk en aardig maar de crashtests zijn vaak bij veel lagere snelheden dan wat er daadwerkelijk gereden wordt op weg.
Zo is de frontale aanrijding bij de EuroNCAP test bij een snelheid van 64 km/h.
Doe dat nog eens maar dan bij een snelheid van 100km/h, en kijken wat er dan gebeurt als je een boom kopt.
In Duitsland bijvoorbeeld mag je 100 buiten de bebouwde kom, en daar staan ook veel bomen
Ik kan het ook om draaien dat het een vreemde manier is te denken dat de markt wel zal zorgen voor oplossingen. Als het aan de markt ligt, blijven we tot de laatste moment, fossiele brandstof(fen) gebruiken.quote:Op donderdag 25 mei 2017 16:10 schreef TC03 het volgende:
[..]
Vreemde manier van deterministisch denken. Waarom zou je nu al willen proberen te bepalen wat in de toekomst rendabel is? Je hebt geen idee hoe de markt zich gaat ontwikkelen en wat de invloed van autonome voertuigen gaat zijn op wonen, werken, leven en autobezit, dus ik vind het vrij voorbarig om nu al uitspraken te gaan doen over wat wel en niet rendabel is.
Als de techniek eenmaal zo ver is, zal de markt vanzelf uitwijzen wat de meest comfortabele en kosten-efficiënte vervoersmodellen zullen zijn. Persoonlijk denk ik dat mensen ook over 30 jaar nog altijd veel geld over zullen hebben voor vrijheid en mobiliteit.
Links of rechts, mannen als Elon Musk hebben wel degelijk de ambitie de wereld ten goede te willen veranderen, daar word ik best warm van.quote:Op donderdag 25 mei 2017 16:11 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dit soort praatjes wordt niemand meer koud of warm van .
Een bedrijf waar arbeiders shifts van 12 uur per dag 6 dagen per week draaien, waar meer ongelukken en zware verwondingen optreden dan in andere bedrijven, waar subcontractors in de Fremont fabriek met buitenlanders werken die nauwelijks 5$ per uur betaald krijgen...quote:Op donderdag 25 mei 2017 20:46 schreef Vallon het volgende:
[..]
Links of rechts, mannen als Elon Musk hebben wel degelijk de ambitie de wereld ten goede te willen veranderen, daar word ik best warm van.
Een bedrijf gesticht vanuit een droom door iemand met ruim voldoende geldmiddelen die van begin af aan inzet op verandering en verbetering van de wereld als geheel.
http://www.mercurynews.co(...)duction-set-to-jump/quote:“I’ve seen people pass out on the line,” he said. “Everything is go, go, go, rush, rush, rush.”
Pressure on workers increased last year when Tesla pushed to produce the new Model X and set production records. Workers pulled 12-hour shifts, sometimes seven days a week. The factory floor was fueled by candy bars and energy drinks supplied by managers, Galescu said.
Accidents and injuries were part of the job, he said.
“You’re so worn out,” he said. “Things are going to happen.”
[..]
Last year, an investigation by this newspaper found that about 140 foreign workers employed by a subcontractor were paid as little as $5 an hour for construction work at the Fremont factory.
https://www.theguardian.c(...)conditions-elon-muskquote:Ambulances have been called more than 100 times since 2014 for workers experiencing fainting spells, dizziness, seizures, abnormal breathing and chest pains, according to incident reports obtained by the Guardian. Hundreds more were called for injuries and other medical issues.
[..]
“I’ve seen people pass out, hit the floor like a pancake and smash their face open,” said Jonathan Galescu, a production technician at Tesla. “They just send us to work around him while he’s still lying on the floor.”
He was one of several workers who said they had seen co-workers collapse or be taken away in ambulances. “We had an associate on my line, he just kept working, kept working, kept working, next thing you know – he just fell on the ground,” said Mikey Catura, a worker on the battery pack line.
[..]
However, some Tesla workers argue the company’s treatment of injured workers discourages them from reporting their injuries. If workers are assigned to “light duty” work because of an injury, they are paid a lower wage as well as supplemental benefits from workers’ compensation insurance, a practice that Tesla said was in line with other employers and California law. Tesla said some injured employees are also able to undertake “modified work” on regular pay.
“I went from making $22 an hour to $10 an hour,” said a production worker, who injured his back twice while working at Tesla. “It kind of forces people to go back to work.”
“No one wants to get a pay cut because they’re injured, so everyone just forces themselves to work through it,” added Adam Suarez, who has worked at the factory for about three years.
Noem mij een productiebedrijf waar geen ongelukken zijn of graaiende onderaannemers die er een potje van (willen) maken...... Elon Musk is zeker geen mensenredder maar wel iemand die de ambitie heeft het systeem een andere weg in te laten slaan.quote:Op donderdag 25 mei 2017 21:10 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Een bedrijf waar arbeiders shifts van 12 uur per dag 6 dagen per week draaien, waar meer ongelukken en zware verwondingen optreden dan in andere bedrijven, waar subcontractors in de Fremont fabriek met buitenlanders werken die nauwelijks 5$ per uur betaald krijgen...
[..]
http://www.mercurynews.co(...)duction-set-to-jump/
Serious injuries at Elon Musk's Tesla factory are DOUBLE the industry average, according to a safety report
[..]
https://www.theguardian.c(...)conditions-elon-musk
Winst maken is nooit een doel. Het doel van Tesla is om waarde voor de aandeelhouders te creëeren door de volgende dingen te realiseren:quote:Op donderdag 25 mei 2017 16:44 schreef vaduz het volgende:
[..]
Ik had het niet over nu winst maken, maar over winst maken, dus over een tijdspanne die betrekking heeft over de tijd tussen de oprichting van de onderneming tot haar einde. Als een bedrijf nooit winst kan gaan maken heeft het geen waarde voor de aandeelhouders, dat een bedrijf tijdelijk geen winst kan maken doet daar niet aan af. Verder spreek je hiermee je eerdere post tegen, waarin je stelde dat Tesla als doel heeft de wereld te veranderen. De wereld veranderen (het bewerkstelligen van acceptatie voor elektrische automobielen) is voor Tesla slechts een middel om haar doel te bereiken en geen doel opzich.
That's it.quote:Create stunning solar roofs with seamlessly integrated battery storage
Expand the electric vehicle product line to address all major segments
Develop a self-driving capability that is 10X safer than manual via massive fleet learning
Enable your car to make money for you when you aren't using it
De techniek komt niet vanzelf, maar wat rendabel is zal zichzelf wel vanzelf uitwijzen.quote:Op donderdag 25 mei 2017 20:41 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ik kan het ook om draaien dat het een vreemde manier is te denken dat de markt wel zal zorgen voor oplossingen. Als het aan de markt ligt, blijven we tot de laatste moment, fossiele brandstof(fen) gebruiken.
De techniek komt ook niet vanzelf. Sterker nog, de huidige markt werkt de technische vooruitgang die alternatieven (als bedreiging van de markt) kunnen hebben, per definitie tegen. De markt heeft helemaal geen belang bij alternatieven, die ziet het liefst dat we allemaal als individu, tegen hoge kosten onze eigen vervoer(sgadgets) blijven najagen.
Je hoeft geen graad te hebben te begrijpen dat wanneer je alle mensen op aarde hun recht op gelijke kansen en basiskwaliteit van leven gaan opeisen, je wel zult moeten nadenken over over hoe je dat denkt te gaan invullen. Hierbij moet je nuchter blijven en je ogen open willen houden.
Onze discussie(s), ook hier, zijn onderdeel van dat proces.
Herhaal jezelf nog maar een keer. Ik ga daardoor echt niet geloven dat Tesla een liefdadigheidsinstelling is.quote:Op vrijdag 26 mei 2017 16:56 schreef TC03 het volgende:
[..]
Winst maken is nooit een doel. Het doel van Tesla is om waarde voor de aandeelhouders te creëeren door de volgende dingen te realiseren:
[..]
That's it.
De markt (lees: globale spelers) zal (willen) voorkomen dat die concurrentie heeft, laat staan krijgt.quote:Op vrijdag 26 mei 2017 16:59 schreef TC03 het volgende:
[..]
De techniek komt niet vanzelf, maar wat rendabel is zal zichzelf wel vanzelf uitwijzen.
Zou......Volvo is natuurlijk ook niet gek en houdt een slag om de arm. Zelf heb ik ook georiënteerd op een elektrische auto maar met mijn grillige rittenpatroon is dat vooralsnog toekomstmuziek. Daarnaast is er het nadeel dat accu's de helft minder presteren bij vrieskou. Voor mij een reden om elektrisch links te laten liggen, alleen al het extra verbruik voor verwarming zou de actieradius flink omlaag halen. Aangezien ik een bus vol spullen heb die ik ook mee moet hebben en een laadstation niet eenvoudig te realiseren is bij een flat blijf ik voorlopig dieselen vanwege de hoge energiedichtheid en het snel kunnen tanken.quote:Op maandag 22 mei 2017 23:25 schreef vigen98 het volgende:
vanaf 2023 zou het produceren van dieselmotoren kunnen stoppen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |