abonnement Unibet Coolblue
pi_171195959
Mooi nieuws wel dit. Verder geen verrassing natuurlijk, maar toch.
  donderdag 25 mei 2017 @ 14:12:20 #152
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_171196327
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2017 12:55 schreef hottentot het volgende:

[..]

Die vraagstukken gaan hand in hand. Zelf zie ik nog geen heil in opslag, wil je jouw auto in de avond opladen dan zou je met zonnepanelen overdag een accu kunnen laden, en desnoods om oplaadtijd te verkorten ruil je de accu's om. Maar dit vergt al dat je 2 accu's hebt en de inrichting thuis om dit te doen. Dat brengt ook weer enorme kosten met zich mee.

Voor het Landelijke net is centrale opslag her en der geen oplossing, dat is veel te duur. Nederland heeft ook geen natuurlijke mogelijkheden hiervoor zoals bijvoorbeeld overschotten van wind en zonneenergie gebruiken om een hoger gelegen waterbuffer te vullen welke je indien nodig weer leeg laat lopen om energie te winnen.

Zelf denk ik dat we in toekomst moeten afstappen van het idee van relatief goedkope en onbeperkte individuele mobiliteit voor iedereen.
Idd. het veranderen van de (wens)behoefte is de enige oplossing om op (relatief) korte termijn van 20-50 jaar, structureel over te stappen.
Korte reisjes 10-20km doe je zelf (desnoods elektrisch) en ver(de)re reizen via efficiënt groepsvervoer waarbij je eventueel in je eigen (aankoppelbare) rij(dende)-unit zit.

Het is onhaalbaar en ook onzinnig om iedereen een auto te laten hebben, te berijden die vooral stilstaat en all2gether extreem veel geld kost.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_171196436
quote:
14s.gif Op donderdag 25 mei 2017 14:12 schreef Vallon het volgende:
Als het scherm een groot recreatieterrein laat zien is de energievoorziening daarvan interessant. Dit gebeurt via een ondergrondse pijpleiding waardoor water onder hoge druk en temperatuur wordt aangevoerd. Het proces zorgt voor elektriciteitsopwekking die gebruikt wordt voor het pompen van lucht en vloeistoffen, en voor verwarming. Hun doelmatigheid is zo groot dat als hun systemen werden toegepast op Nederland we makkelijk met 300 miljoen mensen konden samenleven
Weet je ook hoe ze in het begin die druk zo hoog denken te krijgen waardoor het geheel een effectieve wijze is om verderop die druk weer te gebruiken om de energie wederom om te zetten?

Mijn ervaring in de industrie is namelijk dat het bijzonder veel energie kost om dingen op druk te krijgen en te transporteren.
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
  donderdag 25 mei 2017 @ 16:05:17 #154
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_171199224
quote:
5s.gif Op dinsdag 23 mei 2017 03:57 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Wat noem je succes?
Binnen korte tijd als nieuwkomer in een zeer complexe markt een behoorlijk marktaandeel verkrijgen in het liuxe-segment.
quote:
14s.gif Op dinsdag 23 mei 2017 04:02 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Tja maar met een verlies van meer dan 300 miljoen dat alsmaar blijft stijgen en een markt die vrijwel 100% draait op subsidies kun je je afvragen wat succes hier betekent.
Verlies of winst is een keuze en Tesla kiest ervoor om verlies te lijden. Tesla heeft als de doel de wereld grondig te veranderen, dan investeer je elke euro die er binnenkomt direct weer in iets nieuws. Winst maken is iets wat pas over een jaar of 10 relevant wordt.
Ten percent faster with a sturdier frame
  donderdag 25 mei 2017 @ 16:10:44 #155
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_171199376
quote:
14s.gif Op donderdag 25 mei 2017 14:12 schreef Vallon het volgende:

[..]

Idd. het veranderen van de (wens)behoefte is de enige oplossing om op (relatief) korte termijn van 20-50 jaar, structureel over te stappen.
Korte reisjes 10-20km doe je zelf (desnoods elektrisch) en ver(de)re reizen via efficiënt groepsvervoer waarbij je eventueel in je eigen (aankoppelbare) rij(dende)-unit zit.

Het is onhaalbaar en ook onzinnig om iedereen een auto te laten hebben, te berijden die vooral stilstaat en all2gether extreem veel geld kost.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vreemde manier van deterministisch denken. Waarom zou je nu al willen proberen te bepalen wat in de toekomst rendabel is? Je hebt geen idee hoe de markt zich gaat ontwikkelen en wat de invloed van autonome voertuigen gaat zijn op wonen, werken, leven en autobezit, dus ik vind het vrij voorbarig om nu al uitspraken te gaan doen over wat wel en niet rendabel is.

Als de techniek eenmaal zo ver is, zal de markt vanzelf uitwijzen wat de meest comfortabele en kosten-efficiënte vervoersmodellen zullen zijn. Persoonlijk denk ik dat mensen ook over 30 jaar nog altijd veel geld over zullen hebben voor vrijheid en mobiliteit.
Ten percent faster with a sturdier frame
  donderdag 25 mei 2017 @ 16:11:51 #156
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_171199405
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2017 16:05 schreef TC03 het volgende:

[..]

Verlies of winst is een keuze en Tesla kiest ervoor om verlies te lijden. Tesla heeft als de doel de wereld grondig te veranderen, dan investeer je elke euro die er binnenkomt direct weer in iets nieuws. Winst maken is iets wat pas over een jaar of 10 relevant wordt.
Dit soort praatjes wordt niemand meer koud of warm van :O.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  donderdag 25 mei 2017 @ 16:12:31 #157
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_171199424
quote:
14s.gif Op donderdag 25 mei 2017 16:11 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Dit soort praatjes wordt niemand meer koud of warm van :O.
Je hoeft er ook niet warm of koud van te worden, je moet het alleen wel weten, en jij wist het niet, dus ik leg het even uit.
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_171199647
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2017 16:12 schreef TC03 het volgende:

[..]

Je hoeft er ook niet warm of koud van te worden, je moet het alleen wel weten, en jij wist het niet, dus ik leg het even uit.
Geloof je dit nu echt zelf? Tesla is een commercieel bedrijf en heeft als doelsteling net als ieder ander commercieel bedrijf het maken van winst.
  donderdag 25 mei 2017 @ 16:25:04 #159
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_171199715
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2017 16:21 schreef vaduz het volgende:

[..]

Geloof je dit nu echt zelf? Tesla is een commercieel bedrijf en heeft als doelsteling net als ieder ander commercieel bedrijf het maken van winst.
Dat is niet waar. Het doel van een bedrijf is nooit winst maken. Wel moet Tesla, net zoals elk ander beursgenoteerd bedrijf, zoveel mogelijk waarde voor de aandeelhouders creëren. Die waarde creëer je echter niet door nu winst te maken, want als Tesla nu winst zou maken, zouden ze niet of nauwelijks kunnen investeren en dus ook niet of nauwelijks kunnen groeien. Waarde voor de aandeelhouders creëer je door een wereldspeler van formaat te worden. Hoe word je een wereldspeler van formaat? Door te investeren. Tesla produceert nu enkele tienduizenden auto's per jaar en wil richting het miljoen per jaar, een vertienvoudiging. Die enorme groei kan je niet bekostigen zonder te investeren. En investeren kost geld en zorgt ervoor dat je verlies leidt. Tesla zal de komende 10 jaar enorme verliezen maken om er over een jaar of 10 de vruchten van te plukken en dat weten de aandeelhouders.

Hetzelfde geldt voor Amazon. Mensen roepen al >10 jaar dat Amazon geen winst maakt en dat dat belachelijk is, blablabla. Maar in een tijdspanne van nog geen 20 jaar is Amazon wel één van de grootste bedrijven van de VS geworden. Zou er misschien een verband zijn tussen die hele snelle groei en geen winst maken? Ik denk het wel.

Ten percent faster with a sturdier frame
pi_171200161
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2017 16:25 schreef TC03 het volgende:

[..]

Dat is niet waar. Het doel van een bedrijf is nooit winst maken. Wel moet Tesla, net zoals elk ander beursgenoteerd bedrijf, zoveel mogelijk waarde voor de aandeelhouders creëren. Die waarde creëer je echter niet door nu winst te maken,
Ik had het niet over nu winst maken, maar over winst maken, dus over een tijdspanne die betrekking heeft over de tijd tussen de oprichting van de onderneming tot haar einde. Als een bedrijf nooit winst kan gaan maken heeft het geen waarde voor de aandeelhouders, dat een bedrijf tijdelijk geen winst kan maken doet daar niet aan af. Verder spreek je hiermee je eerdere post tegen, waarin je stelde dat Tesla als doel heeft de wereld te veranderen. De wereld veranderen (het bewerkstelligen van acceptatie voor elektrische automobielen) is voor Tesla slechts een middel om haar doel te bereiken en geen doel opzich.
  donderdag 25 mei 2017 @ 17:13:00 #161
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_171201131
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2017 16:25 schreef TC03 het volgende:

[..]

Dat is niet waar. Het doel van een bedrijf is nooit winst maken. Wel moet Tesla, net zoals elk ander beursgenoteerd bedrijf, zoveel mogelijk waarde voor de aandeelhouders creëren. Die waarde creëer je echter niet door nu winst te maken, want als Tesla nu winst zou maken, zouden ze niet of nauwelijks kunnen investeren en dus ook niet of nauwelijks kunnen groeien. Waarde voor de aandeelhouders creëer je door een wereldspeler van formaat te worden. Hoe word je een wereldspeler van formaat? Door te investeren. Tesla produceert nu enkele tienduizenden auto's per jaar en wil richting het miljoen per jaar, een vertienvoudiging. Die enorme groei kan je niet bekostigen zonder te investeren. En investeren kost geld en zorgt ervoor dat je verlies leidt. Tesla zal de komende 10 jaar enorme verliezen maken om er over een jaar of 10 de vruchten van te plukken en dat weten de aandeelhouders.

Hetzelfde geldt voor Amazon. Mensen roepen al >10 jaar dat Amazon geen winst maakt en dat dat belachelijk is, blablabla. Maar in een tijdspanne van nog geen 20 jaar is Amazon wel één van de grootste bedrijven van de VS geworden. Zou er misschien een verband zijn tussen die hele snelle groei en geen winst maken? Ik denk het wel.

[ afbeelding ]

Mja
Aan de andere kant, Apple is van een niche fabrikant van computers met hun eigen OS naar een game changer in de mobiele telefoon industrie gegaan, is daar de grootste in en maakt enorme winsten. De winst van Apple is meer dan die in de mobiele telefoon industrie, omdat er vooral verlies gemaakt wordt door de meeste fabrikanten.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  donderdag 25 mei 2017 @ 20:30:20 #162
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_171204787
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2017 14:17 schreef hottentot het volgende:

[..]

Weet je ook hoe ze in het begin die druk zo hoog denken te krijgen waardoor het geheel een effectieve wijze is om verderop die druk weer te gebruiken om de energie wederom om te zetten?

Mijn ervaring in de industrie is namelijk dat het bijzonder veel energie kost om dingen op druk te krijgen en te transporteren.
Het is is quote uit een futuristisch boek, wat het lastig maakt het serieus te bespreken.
In de grondslag zit imo een zekere mate van haalbaarheid..

Hoe je dan zonder mechaniek, de omzetting van hitte/druk naar electra doet; is (wordt) een interessante. Hoewel...., het is denkbaar dat wanneer je moleculen maar snel genoeg laat bewegen (hitte & druk), deze een (magnetisch)veld zullen opbouwen dat je weer kunt aftappen.
Natuurlijk zullen ook leidingverliezen een grote rol spelen.
Nogmaals het is SF waar natuurkundig imho wel degelijk uitvoerbaarheid in zit.

Kerngedachte die ik lees is dat verplaatsing van energie(omzetting) en opslag in de vorm van hitte en druk, dit mij efficiënter lijkt dan dit nog 's om te zetten in elektriciteit en dat vervolgens ter plaatse weer om te zetten naar hitte/druk/beweging.

Ik denk aan onze stadsverwarming wat naast een behoorlijk capaciteit, the next best thing is om je huis comfortabel te verwarmen.

Ik ben met je eens dat het opwekken van hitte en druk, energie kost wat echter (de stoommachine danwel turbine) vrij simpel is en business-as-usual is in onze energiecentrales.

[ Bericht 0% gewijzigd door Vallon op 25-05-2017 20:48:05 ]
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_171204860
quote:
0s.gif Op woensdag 24 mei 2017 11:56 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Allemaal leuk en aardig maar de crashtests zijn vaak bij veel lagere snelheden dan wat er daadwerkelijk gereden wordt op weg.
Zo is de frontale aanrijding bij de EuroNCAP test bij een snelheid van 64 km/h.
Doe dat nog eens maar dan bij een snelheid van 100km/h, en kijken wat er dan gebeurt als je een boom kopt.
In Duitsland bijvoorbeeld mag je 100 buiten de bebouwde kom, en daar staan ook veel bomen ;)
Die gaat niet over crash tests.

De Volvo XC90 heeft in de v.s. al jaren geen doden.
Zwitser, woont vaak in Amsterdam, rijdt RaR en i8, is arts, woest aantrekkelijk en geeft modellen.
  donderdag 25 mei 2017 @ 20:34:40 #164
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_171204864
Goed nieuws. Weg met die smerige roetbakken :r

Het is onbegrijpelijk dat dit type aandrijving voor personenvervoer nog niet verboden is voor nieuwe voertuigen terwijl er tal van alternatieven zijn die aanzienlijk schoner en zuiniger zijn.

Sterker nog, sjoemeldiesels worden nog steeds gesubsidieerd met de accijnskorting. Het zou mooi zijn als het nieuwe kabinet de dieselrijder aanmoedigt over te stappen naar een schoner type vervoermiddel.
  donderdag 25 mei 2017 @ 20:41:31 #165
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_171205040
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2017 16:10 schreef TC03 het volgende:

[..]

Vreemde manier van deterministisch denken. Waarom zou je nu al willen proberen te bepalen wat in de toekomst rendabel is? Je hebt geen idee hoe de markt zich gaat ontwikkelen en wat de invloed van autonome voertuigen gaat zijn op wonen, werken, leven en autobezit, dus ik vind het vrij voorbarig om nu al uitspraken te gaan doen over wat wel en niet rendabel is.

Als de techniek eenmaal zo ver is, zal de markt vanzelf uitwijzen wat de meest comfortabele en kosten-efficiënte vervoersmodellen zullen zijn. Persoonlijk denk ik dat mensen ook over 30 jaar nog altijd veel geld over zullen hebben voor vrijheid en mobiliteit.
Ik kan het ook om draaien dat het een vreemde manier is te denken dat de markt wel zal zorgen voor oplossingen. Als het aan de markt ligt, blijven we tot de laatste moment, fossiele brandstof(fen) gebruiken.

De techniek komt ook niet vanzelf. Sterker nog, de huidige markt werkt de technische vooruitgang die alternatieven (als bedreiging van de markt) kunnen hebben, per definitie tegen. De markt heeft helemaal geen belang bij alternatieven, die ziet het liefst dat we allemaal als individu, tegen hoge kosten onze eigen vervoer(sgadgets) blijven najagen.

Je hoeft geen graad te hebben te begrijpen dat wanneer je alle mensen op aarde hun recht op gelijke kansen en basiskwaliteit van leven gaan opeisen, je wel zult moeten nadenken over over hoe je dat denkt te gaan invullen. Hierbij moet je nuchter blijven en je ogen open willen houden.
Onze discussie(s), ook hier, zijn onderdeel van dat proces.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  donderdag 25 mei 2017 @ 20:46:10 #166
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_171205184
quote:
14s.gif Op donderdag 25 mei 2017 16:11 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Dit soort praatjes wordt niemand meer koud of warm van :O.
Links of rechts, mannen als Elon Musk hebben wel degelijk de ambitie de wereld ten goede te willen veranderen, daar word ik best warm van.
Een bedrijf gesticht vanuit een droom door iemand met ruim voldoende geldmiddelen die van begin af aan inzet op verandering en verbetering van de wereld als geheel.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  donderdag 25 mei 2017 @ 20:51:24 #167
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_171205333
Je wilt ook elektrisch rijden omdat dit (op de actieradius na) gewoon op alle fronter beter is dan een plofmotor.

Voordelen:
Meer comfort.
Stil.
Instant koppel.
Aandrijflijn zeer eenvoudig qua opzet dus aanzienlijk minder onderhoud.
Betrouwbaarder.
Niet afhankelijk van een broker voor energie, je kan de auto immers opladen met zelf opgewekte stroom.
Zuinig, een Tesla met meer vermogen dan een Audi RS6 heeft een "tankinhoud" van 10 liter benzine en heeft een range van 500km.
pi_171205939
quote:
12s.gif Op donderdag 25 mei 2017 20:46 schreef Vallon het volgende:

[..]

Links of rechts, mannen als Elon Musk hebben wel degelijk de ambitie de wereld ten goede te willen veranderen, daar word ik best warm van.
Een bedrijf gesticht vanuit een droom door iemand met ruim voldoende geldmiddelen die van begin af aan inzet op verandering en verbetering van de wereld als geheel.
Een bedrijf waar arbeiders shifts van 12 uur per dag 6 dagen per week draaien, waar meer ongelukken en zware verwondingen optreden dan in andere bedrijven, waar subcontractors in de Fremont fabriek met buitenlanders werken die nauwelijks 5$ per uur betaald krijgen...
quote:
“I’ve seen people pass out on the line,” he said. “Everything is go, go, go, rush, rush, rush.”

Pressure on workers increased last year when Tesla pushed to produce the new Model X and set production records. Workers pulled 12-hour shifts, sometimes seven days a week. The factory floor was fueled by candy bars and energy drinks supplied by managers, Galescu said.

Accidents and injuries were part of the job, he said.

“You’re so worn out,” he said. “Things are going to happen.”

[..]

Last year, an investigation by this newspaper found that about 140 foreign workers employed by a subcontractor were paid as little as $5 an hour for construction work at the Fremont factory.
http://www.mercurynews.co(...)duction-set-to-jump/

Serious injuries at Elon Musk's Tesla factory are DOUBLE the industry average, according to a safety report
quote:
Ambulances have been called more than 100 times since 2014 for workers experiencing fainting spells, dizziness, seizures, abnormal breathing and chest pains, according to incident reports obtained by the Guardian. Hundreds more were called for injuries and other medical issues.

[..]

“I’ve seen people pass out, hit the floor like a pancake and smash their face open,” said Jonathan Galescu, a production technician at Tesla. “They just send us to work around him while he’s still lying on the floor.”

He was one of several workers who said they had seen co-workers collapse or be taken away in ambulances. “We had an associate on my line, he just kept working, kept working, kept working, next thing you know – he just fell on the ground,” said Mikey Catura, a worker on the battery pack line.

[..]

However, some Tesla workers argue the company’s treatment of injured workers discourages them from reporting their injuries. If workers are assigned to “light duty” work because of an injury, they are paid a lower wage as well as supplemental benefits from workers’ compensation insurance, a practice that Tesla said was in line with other employers and California law. Tesla said some injured employees are also able to undertake “modified work” on regular pay.

“I went from making $22 an hour to $10 an hour,” said a production worker, who injured his back twice while working at Tesla. “It kind of forces people to go back to work.”

“No one wants to get a pay cut because they’re injured, so everyone just forces themselves to work through it,” added Adam Suarez, who has worked at the factory for about three years.
https://www.theguardian.c(...)conditions-elon-musk
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  donderdag 25 mei 2017 @ 21:24:49 #169
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_171206449
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2017 21:10 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Een bedrijf waar arbeiders shifts van 12 uur per dag 6 dagen per week draaien, waar meer ongelukken en zware verwondingen optreden dan in andere bedrijven, waar subcontractors in de Fremont fabriek met buitenlanders werken die nauwelijks 5$ per uur betaald krijgen...

[..]

http://www.mercurynews.co(...)duction-set-to-jump/

Serious injuries at Elon Musk's Tesla factory are DOUBLE the industry average, according to a safety report

[..]

https://www.theguardian.c(...)conditions-elon-musk
Noem mij een productiebedrijf waar geen ongelukken zijn of graaiende onderaannemers die er een potje van (willen) maken...... Elon Musk is zeker geen mensenredder maar wel iemand die de ambitie heeft het systeem een andere weg in te laten slaan.

Je kan dan zeggen wegwezen met Elon Musk & Co en lekker blijven voortzitten met Ford & GM's en de Shells die minstens slechter zijn (en vooral waren) voor hun werknemers.

Spreek verder mensen die bij Tesla werken zoals in Tilburg en vraag ze of zij zich uitgebuit voelen. Mensen zijn er apetrots op dat ze bij zo'n innoverend bedrijf werken.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  vrijdag 26 mei 2017 @ 16:56:54 #170
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_171224677
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2017 16:44 schreef vaduz het volgende:

[..]

Ik had het niet over nu winst maken, maar over winst maken, dus over een tijdspanne die betrekking heeft over de tijd tussen de oprichting van de onderneming tot haar einde. Als een bedrijf nooit winst kan gaan maken heeft het geen waarde voor de aandeelhouders, dat een bedrijf tijdelijk geen winst kan maken doet daar niet aan af. Verder spreek je hiermee je eerdere post tegen, waarin je stelde dat Tesla als doel heeft de wereld te veranderen. De wereld veranderen (het bewerkstelligen van acceptatie voor elektrische automobielen) is voor Tesla slechts een middel om haar doel te bereiken en geen doel opzich.
Winst maken is nooit een doel. Het doel van Tesla is om waarde voor de aandeelhouders te creëeren door de volgende dingen te realiseren:
quote:
Create stunning solar roofs with seamlessly integrated battery storage
Expand the electric vehicle product line to address all major segments
Develop a self-driving capability that is 10X safer than manual via massive fleet learning
Enable your car to make money for you when you aren't using it
That's it.
Ten percent faster with a sturdier frame
  vrijdag 26 mei 2017 @ 16:59:07 #171
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_171224745
quote:
12s.gif Op donderdag 25 mei 2017 20:41 schreef Vallon het volgende:

[..]

Ik kan het ook om draaien dat het een vreemde manier is te denken dat de markt wel zal zorgen voor oplossingen. Als het aan de markt ligt, blijven we tot de laatste moment, fossiele brandstof(fen) gebruiken.

De techniek komt ook niet vanzelf. Sterker nog, de huidige markt werkt de technische vooruitgang die alternatieven (als bedreiging van de markt) kunnen hebben, per definitie tegen. De markt heeft helemaal geen belang bij alternatieven, die ziet het liefst dat we allemaal als individu, tegen hoge kosten onze eigen vervoer(sgadgets) blijven najagen.

Je hoeft geen graad te hebben te begrijpen dat wanneer je alle mensen op aarde hun recht op gelijke kansen en basiskwaliteit van leven gaan opeisen, je wel zult moeten nadenken over over hoe je dat denkt te gaan invullen. Hierbij moet je nuchter blijven en je ogen open willen houden.
Onze discussie(s), ook hier, zijn onderdeel van dat proces.
De techniek komt niet vanzelf, maar wat rendabel is zal zichzelf wel vanzelf uitwijzen.
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_171224807
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 16:56 schreef TC03 het volgende:

[..]

Winst maken is nooit een doel. Het doel van Tesla is om waarde voor de aandeelhouders te creëeren door de volgende dingen te realiseren:

[..]

That's it.
Herhaal jezelf nog maar een keer. Ik ga daardoor echt niet geloven dat Tesla een liefdadigheidsinstelling is.
pi_171231919
Het blijft een suf merk
  vrijdag 26 mei 2017 @ 22:36:19 #174
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_171233384
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 16:59 schreef TC03 het volgende:
[..]
De techniek komt niet vanzelf, maar wat rendabel is zal zichzelf wel vanzelf uitwijzen.
De markt (lees: globale spelers) zal (willen) voorkomen dat die concurrentie heeft, laat staan krijgt.
Het gebeurt vrij frequent dat innoverende techniek in een vroeg stadium wordt afgestopt omdat het de "markt" bedreigd (d.m.v. stoppen onderzoek, opwerpen van (patent)regels, uitvinder wordt weggepromoveerd, opkopen conrurrent etc.etc.)

Uiteindelijk zal de slechtere het afleggen tegen het betere waarbij je je alleen kunt afvragen waarom dat in bepaalde gevallen zo lang moet duren.

Afijn ik heb zelf niet zoveel geloof dat wat markt doorgaans levert, werkelijk rendabel is... ja in winst voor de aandeelhouders maar niet noodzakelijkerwijs voor de gebruikers, laat staan duurzaam op lange termijn. De visie daarop wordt deels bepaald door: aan welke kant van de markt je je bevindt.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  vrijdag 26 mei 2017 @ 22:39:49 #175
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_171233502
quote:
3s.gif Op maandag 22 mei 2017 23:25 schreef vigen98 het volgende:
vanaf 2023 zou het produceren van dieselmotoren kunnen stoppen
Zou......Volvo is natuurlijk ook niet gek en houdt een slag om de arm. Zelf heb ik ook georiënteerd op een elektrische auto maar met mijn grillige rittenpatroon is dat vooralsnog toekomstmuziek. Daarnaast is er het nadeel dat accu's de helft minder presteren bij vrieskou. Voor mij een reden om elektrisch links te laten liggen, alleen al het extra verbruik voor verwarming zou de actieradius flink omlaag halen. Aangezien ik een bus vol spullen heb die ik ook mee moet hebben en een laadstation niet eenvoudig te realiseren is bij een flat blijf ik voorlopig dieselen vanwege de hoge energiedichtheid en het snel kunnen tanken.

Forenzen zouden meer buiten hun kaders moeten denken, want we proberen nu een standaard relatief zware auto te transformeren naar een elektrische met alle nadelen van dien, terwijl de essentie personenvervoer is. Moet dat per sé met een zware auto gebeuren? Of is de elektrische fiets niet een beter alternatief? Luxeproblemen zijn er om te overwinnen, maar er is op vele vlakken een aanpassing in onze infrastructuur nodig om dat te realiseren. Dat doet je niet in 5 jaar, maar met een langetermijnvisie van 20 à 30 jaar. In een overdekte fiets zit je lekker droog met het voordeel van een lage gewicht. Je moet alleen willen veranderen voor zover je situatie dat toelaat.

Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')