Deze stelling is niets waard zonder er een tijd bij te noemen. Ooit zal er geld moeten verdienen, maar het is de markt die beslist wanneer dat moet.quote:Op woensdag 31 mei 2017 01:07 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Het is leuk dat je het woord 'economie' kunt spellen (leren ze dat ook al op het AJLO?) , maar als Musk geen geld gaat verdienen, gaat zijn bedrijf ophouden met bestaan. Punt.
Hij maakt geen winst omdat er veel geïnvesteerd wordt. Er gaat meer uit dan in. En dat is nodig om te groeien. Niet heel moeilijk te snappen toch?quote:Op woensdag 31 mei 2017 01:01 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Leuk verhaal, hoor. En leuk dat je in het verleden leeft, maar in het NU heerst de hebzucht. Dat Musk het anders wil doen, siert hem, maar als hij geen geld gaat verdienen houdt Tesla op met bestaan. En het is niet een kwestie van de winst investeren in zijn bedrijf, want hij MAAKT GEEN WINST.
Hehe....nuff said.quote:
Hij maakt geen winst, omdat de kostprijs van een unit veel hoger ligt dan de marktwaarde. Niet heel moeilijk te snappen, toch?quote:Op woensdag 31 mei 2017 01:20 schreef TC03 het volgende:
[..]
Hij maakt geen winst omdat er veel geïnvesteerd wordt. Er gaat meer uit dan in. En dat is nodig om te groeien. Niet heel moeilijk te snappen toch?
goede onderbouwing wel Gelukkig dat jij het wel snapt. Misschien kun je bij Tesla gaan werken om betaald hun product te evangeliseren?quote:Op dinsdag 30 mei 2017 23:19 schreef TC03 het volgende:
[..]
Uit al jouw posts blijkt dat jij er niks van snapt.
Laten we het dan anders benaderen: over dat "hebzucht" dingetje, hoe zou hij dat moeten inpassen in zijn strategie? M.a.w. wat doet ie nou precies fout volgens jou?quote:Op woensdag 31 mei 2017 01:01 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Leuk verhaal, hoor. En leuk dat je in het verleden leeft, maar in het NU heerst de hebzucht. Dat Musk het anders wil doen, siert hem, maar als hij geen geld gaat verdienen houdt Tesla op met bestaan. En het is niet een kwestie van de winst investeren in zijn bedrijf, want hij MAAKT GEEN WINST.
Ik heb het niet over beter of slechter. Hij investeert enorme bedragen in een produkt waarvan hij redelijkerwijs niet kan weten of het ooit rendabel gaat zijn. Als iemand dan roept dat het een succesverhaal is, dan vraag ik me af welke glazen bol hij daarvoor gebruikt. Het gegeven is vrij simpel, hij zal binnen een redelijke termijn een unit op de markt moeten brengen waarvan de actuele verkooprijs hoger is dan de kostprijs. Lukt hem dat niet, dan gaat Tesla op den duur verdwijnen. Of wordt overgenomen.quote:Op woensdag 31 mei 2017 05:27 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Laten we het dan anders benaderen: over dat "hebzucht" dingetje, hoe zou hij dat moeten inpassen in zijn strategie? M.a.w. wat doet ie nou precies fout volgens jou?
En het is natuurlijk niet zo dat de wijze van bedrijfsvoering (winst investeren) in het kader van "kapitalisme" vroeger slechter was dan het systeem van "aandeelhouderswaarde" nu. Ik zou zeggen juist niet. Maar dat hangt samen met je positie in het geheel.
Ah zo. Het succesverhaal blijkt enkel in retrospectief inderdaad. Persoonlijk vind ik dat hij het probeert en de manier waarop (ondanks bepaalde scherpe randjes...) al een succesverhaal op zich. De man produceert geen gebakken lucht zoals we veel te veel zien in "financiële sferen".quote:Op woensdag 31 mei 2017 05:35 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Ik heb het niet over beter of slechter. Hij investeert enorme bedragen in een produkt waarvan hij redelijkerwijs niet kan weten of het ooit rendabel gaat zijn. Als iemand dan roept dat het een succesverhaal is, dan vraag ik me af welke glazen bol hij daarvoor gebruikt. Het gegeven is vrij simpel, hij zal binnen een redelijke termijn een unit op de markt moeten brengen waarvan de actuele verkooprijs hoger is dan de kostprijs. Lukt hem dat niet, dan gaat Tesla op den duur verdwijnen.
Nee, hij maakt een echt produkt. En het heeft zeker potentie. En de fans denken dat het Model 3 de grote ommekeer gaat zijn. Maar ook dat gaat een auto zijn die voor veel mensen niet bereikbaar is. En zal voor veel leaserijders of niet genoeg actieradius hebben of niet flexibel genoeg zijn. Dus ik ben vooralsnog sceptisch. Maar ook mijn glazen bol is beslagen.quote:Op woensdag 31 mei 2017 05:41 schreef Bart2002 het volgende:
Ah zo. Het succesverhaal blijkt enkel in retrospectief inderdaad. Persoonlijk vind ik dat hij het probeert en de manier waarop (ondanks bepaalde scherpe randjes...) al een succesverhaal op zich. De man produceert geen gebakken lucht zoals we veel te veel zien in "financiële sferen".
Heb al ge-edit.quote:Verdwijnen hoeft niet, een grote partij die er iets in ziet zou het op een gegeven moment over kunnen nemen omdat zij (wel) zien hoe zo'n winstmakende unit te realiseren.
Zijn "visie" is blijkbaar dat het zo moet, via model S en zo lager. Het is wel een puntje van aandacht dat model S in principe een cadeautje is aan "zakelijke" rijders (en aan Musk) van de Nederlandse belastingbetaler. Als die laatste niet zo welwillend was dan zou het succesverhaal lang niet zo groot zijn geweest als het nu is.... Hoe het zit met subsidie elders in de wereld weet ik niet. Dus of men elders wel zelf de volle mep betaalt voor die prachtige bolide.quote:Op woensdag 31 mei 2017 05:46 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Nee, hij maakt een echt produkt. En het heeft zeker potentie. En de fans denken dat het Model 3 de grote ommekeer gaat zijn. Maar ook dat gaat een auto zijn die voor veel mensen niet bereikbaar is. En zal voor veel leaserijders of niet genoeg actieradius hebben of niet flexibel genoeg zijn. Dus ik ben vooralsnog sceptisch. Maar ook mijn glazen bol is beslagen.
De tijd zal het leren.
[..]
Heb al ge-edit.
Voor zover ik weet is de situatie overal hetzelfde, en zo gauw overheden door hebben dat ze met belastinggeld leuke speeltjes aan het financieren zijn van een miljardair wordt die subsidie vaak ook weer ingetrokken, met een complete instorting van de gehele sector als gevolg. Dan blijven alleen de gelovige kopers over die zich compleet hebben overgegeven aan de religie van de profeet Musk (zie de voorbeelden in dit topic). Dat gebeurde dus in Georgia oa.quote:Op woensdag 31 mei 2017 05:56 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Hoe het zit met subsidie elders in de wereld weet ik niet. Dus of men elders wel zelf de volle mep betaalt voor die prachtige bolide.
Dat heet ondernemen waarbij Elon Musk dat zelf niet (meer) zal doen om te kunnen graaien.quote:Op woensdag 31 mei 2017 05:35 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Ik heb het niet over beter of slechter. Hij investeert enorme bedragen in een produkt waarvan hij redelijkerwijs niet kan weten of het ooit rendabel gaat zijn. Als iemand dan roept dat het een succesverhaal is, dan vraag ik me af welke glazen bol hij daarvoor gebruikt. Het gegeven is vrij simpel, hij zal binnen een redelijke termijn een unit op de markt moeten brengen waarvan de actuele verkooprijs hoger is dan de kostprijs. Lukt hem dat niet, dan gaat Tesla op den duur verdwijnen. Of wordt overgenomen.
De kostprijs ligt hoger omdat er veel geinvesteerd wordt en gebouwd wordt aan de toekomst, zoals ik al 1000x heb gezegd.quote:Op woensdag 31 mei 2017 01:22 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Hij maakt geen winst, omdat de kostprijs van een unit veel hoger ligt dan de marktwaarde. Niet heel moeilijk te snappen, toch?
Ik evangeliseer helemaal niks, hoe kom je erbij. Ik heb in dit topic met geen punt of komma mijn mening gegeven over Tesla. Ik heb niks subjectiefs gezegd.quote:Op woensdag 31 mei 2017 05:24 schreef vaduz het volgende:
[..]
goede onderbouwing wel Gelukkig dat jij het wel snapt. Misschien kun je bij Tesla gaan werken om betaald hun product te evangeliseren?
Dat ik er niets van snap? Dat is niet subjectief? Heb je toevallig ook bronnen die dat bevestigen?quote:
Ik heb niks subjectiefs over Tesla gezegd.quote:Op woensdag 31 mei 2017 22:35 schreef vaduz het volgende:
[..]
Dat ik er niets van snap? Dat is niet subjectief? Heb je toevallig ook bronnen die dat bevestigen?
!quote:Op woensdag 31 mei 2017 22:36 schreef TC03 het volgende:
[..]
Ik heb niks subjectiefs over Tesla gezegd.
Waar lach je om? Doe eens een quote waar ik iets subjectiefs over Tesla zeg?quote:
"De wereld veranderen"quote:Op donderdag 1 juni 2017 08:54 schreef TC03 het volgende:
[..]
Waar lach je om? Doe eens een quote waar ik iets subjectiefs over Tesla zeg?
Men kan niet tweemaal in dezelfde rivier stappen / Potamooi ouk estin embènai dis tooi autooiquote:Op donderdag 1 juni 2017 14:19 schreef Solstice1 het volgende:
[..]
Alles wat je doet verandert de wereld. Dus derhalve sowieso een feit.
Dat zeg ik.quote:
No it doesn't. 90% van de dingen die we doen verandert helemaal niets. Dus geen feit, maar een wens = subjectief.quote:Op donderdag 1 juni 2017 14:19 schreef Solstice1 het volgende:
Alles wat je doet verandert de wereld. Dus derhalve sowieso een feit.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |