quote:
Op zondag 23 juli 2017 09:27 schreef Reljem het volgende:Tips om een brute boog te maken? Ik ben niet echt thuis in dat enchanten/smithing, nog nooit gedaan ook. Heb wel allemaal Soul Gems, maar die zijn leeg. Hoe vul ik die en hoe werkt het allemaal? Kan het ook opzoeken maar denk dat ik van jou/jullie een simpeler, vollediger antwoord krijg. Alvast dank.
Bogen upgrade je bij een smith, moet je wel de perks hebben om ze te improven (elven smithing, dwarven smithing, orcish... etc etc) en enchanten gaat bij een arcane enchanter table, waar je gevulde soulgems voor nodig hebt, en natuurlijk een rijtje enchants om uit te kiezen, dus enchanted wapens waar je niks aan hebt disenchant je daar (voorbeeld: je vecht met zwaard en schild en loot een two-handed axe met fire damage).
Na het disechanten van de axe kun je die fire damage op je bow zetten, mits je een gevulde soulgem hebt. Het ligt natuurlijk aan de soulgem hoeveel charges je boog krijgt. Het is niet erg om te beginnen met een gevulde petty soulgem die maar 2 of 3 charges geeft, aangezien je later greater en grand soulgems kunt vullen en gebruiken. Om een wapen opnieuw te chargen ga je naar je inventory > weapons > muis over het wapen en druk op T, waarna je een soulgem kiest en aanklikt.
Soultrappen kan op twee manieren: of je koopt de spell, of je vindt een wapen met die enchant er al op

Nuttige plek voor een hele handige enchantment: de Silent Moons Camp ten noorden van Whiterun. Daar liggen bovenin een moon damage enchanted axe en mace bij de moonforge. Gebruik die wapens of disenchant ze en ram die op je eigen wapens zodat je wanneer het nacht is 10 moon dmg extra tegen vijanden doet

quote:
Op zondag 23 juli 2017 09:29 schreef Reljem het volgende:Ennn.. Ik heb allemaal poisons maar die tellen bijvoorbeeld maar voor creatures tot en met level 5. Ik ben nu zelf level 7. Die kan ik wel weggooien allemaal? (ervan uitgaande dat creatures meelevelen).
Creatures/humanoids lvlen niet met je mee, dus die poisons werken nog gewoon op wolves en bandits enzo.
Elke 10 of 15 lvls kom je wel nieuwe tegenstanders tegen, zoals draugr wights en deathlords, maar tegen die tijd heb je zelf ook al sterkere wapens en doe je meer damage. Poison doe ik persoonlijk niet aan aangezien die vaak maar enkele seconden effect geven.
[ Bericht 1% gewijzigd door Drizzt_DoUrden op 23-07-2017 13:45:10 ]
[b]Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: <a href="https://www.twitch.tv/drizzt_dourden" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >
https://www.twitch.tv/drizzt_dourden</a>[/b]