't Is net als roken denk ik. Zolang je gestopt bent hou je het wel aardig vol, maar als je voor één keer weer eens begint dan versterkt het zichzelf weer, een soort cirkel ofzo. Zie het zelf nog altijd niet als een echt probleem. (Maar als ik OP teruglees zag ik het eerder wel als probleem). Zie het nu meer als symptoom ofzo. Wat het eigenlijk ook is natuurlijk, als je google moet geloven en de mensen hier

Weet niet hoe of wat hier exact mag besproken worden. Maar het is wel iets waar je ook in je hoofd gewoon veel mee bezig bent, soms. Altijd bang dat er nog iets rondslingert als er familie/vrienden langskomen, verband enz kopen, nadenken over het liedje erbij. Dan wordt het een heel ritueel haast, zoveel keer dit doen op dat been enz enz.
Mja. Bedoel dus de vergelijking met roken. Dus, roken begin je weer uit drang of door een trigger ofzo. En daarna rook je een pakje weg waarvan je de meeste peuken gewoon oprookt omdat het 'tijd' is, niet omdat je drang voelt. AM is een beetje hetzelfde. Zodra het een habit wordt doe je (ik) het vaker, ook als er geen echte aanleiding is. Soort meditatiemomentje haast.
[ Bericht 22% gewijzigd door maffehenkie op 05-06-2017 15:28:40 ]