abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_171093900
Sinds 2012 zijn wij de trotse eigenaars van een lief en mooi zwart labradorteefje; Nori. Al vanaf de aanschaf wisten we dat we t.z.t. graag ook zelf een nestje wilden fokken, en toen Nori 3 werd, was het daar eindelijk tijd voor.

Inmiddels is ze 5 jaar en ergens tussen 21 en 24 mei verwacht ze haar tweede nest. In dit topic wil ik de voorbereidingen en straks de dracht, bevalling en het opgroeien van de puppy's bijhouden voor wie dat leuk vindt :)

In de voorgaande topics alle informatie over de aanloop, dekking, dracht, geboorte en verzorging van Nori's vorige nestje met Bowie, een bruine reu. Nori kreeg toen een prachtig nestje van 8 pups, 4 reutjes:


En 4 teefjes:


Daar hebben we een bruin teefje uit gehouden, onze Cookie.



Dit keer is ze gedekt door een gele reu, Buddy.


We verwachten deze keer alleen zwarte pups, en we hopen uit dit nest weer een teefje te kunnen houden <-- schreef ik de vorige keer nog. Inmiddels weet ik wel beter, want in de werpkist hebben we 7 prachtige pupjes liggen, waarvan er -totaal onverwacht- maarliefst 4 geel zijn! Waaronder één geel teefje, dat naar alle waarschijnlijkheid bij ons blijft wonen O+

Hier verder, met puppycam:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
en foto's!

"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  zondag 21 mei 2017 @ 13:57:03 #2
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_171094227
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_171095052
En de fotospam die ik beloofd had.

De werpkist, toen nog fris en schoon (nu weer onder de groene vlekken en puppypoep, want Nori (normaal toch niet vies van een hapje poep) laat het schoonpoetsen zo af en toe toch ook graag aan ons over)


Drinkende puppy's O+






Doosje vol pups de gewogen moeten worden tijdens het verschonen van de kist:


En even voorstellen, dit zijn ze:

Nr 1, zwart reutje, donkerblauw bandje. Geboren 20-05-2017 om 5.28 uur


Werknaam Bluestar (maar in het dagelijks leven gewoon Donkerblauw)

Geboortegewicht 366 gram, vanochtend 388 gram.

Nr 2 (technisch gezien nr 3, vanwege overleden broertje)
zwart reutje, (lime) groen bandje. Geboren 20-05-2017 om 7.00 uur


Werknaam Hellebore ik sta nog open voor betere suggesties; Engelse naam, moet een groenige bloem zijn die mannelijk genoeg klinkt :+ (in het dagelijks leven gewoon Groen)

Geboortegewicht 460 gram, vanochtend 496 gram.

En hij kan al 'geef poot' :+


Nr 3, geel reutje, geel bandje. Geboren 20-05-2017 om 7.20 uur


Werknaam Sunflower (maar in het dagelijks leven gewoon Geel)

Geboortegewicht 425 gram, vanochtend 470 gram

Nr 4, zwart teefje, roze bandje. Geboren 20-05-2017 om 7.56 uur


Werknaam Daisy wat weliswaar niet echt iets met roze bloemen te maken heeft maar ik vind het gewoon een lieve naam (in het dagelijks leven gewoon Roze)

Geboortegewicht 410 gram, vanochtend 444 gram

Nr 5, geel teefje, paars bandje. Geboren 20-05-2017 om 9.45 uur


Werknaam en uiteindelijke roepnaam Lily (maar vooralsnog is ook zij in het dagelijks leven gewoon Paars)

Geboortegewicht 380 gram, vanochtend 401 gram

Nr 6, geel reutje lichtblauw bandje. Geboren 20-05-2017 om 12.50 uur


Werknaam Forget-me-not (maar in het dagelijks leven, je raad het misschien al, gewoon Lichtblauw)


en Nr 7, geel reutje, wit bandje (en witte teentjes). Geboren 20-05-2017 om 14.15 uur


Werknaam Daffodil ja die zijn geel en niet wit, maar ach (en jawel, in het dagelijks leven gewoon Wit)

Geboortegewicht 460 gram, vanochtend 485 gram

En dat zijn ze dan, onze zeven dwergjes :)
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 21 mei 2017 @ 14:38:31 #4
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_171095266
Lief O+

Linkje over groene bloemen, ik zou absoluut kiezen voor Stinkende Nieswortel })
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
pi_171095498
Lily moet meer drinken! Vetmesten die handel. :+
Your opinion of me is none of my business.
pi_171095688
Ahh lief!! O+
Wel grappig te zien dat sommige ook witte plekjes hebben. Als ik mij goed herinner noemde je dat bij het vorige nestje een 'fout'? Dus dat blijft of kan dat nog weg trekken? Ik vind het persoonlijk wel schattig hoor!
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 21 mei 2017 @ 14:56:39 #7
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_171095763
Lily's volledige naam wordt toch zeker wel Lily-of-the-Valley? O-)

Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
  zondag 21 mei 2017 @ 15:15:12 #8
386633 Adnap
I love Life !
pi_171096157
Wat tof! En ik vind Lily een hele lieve naam.

Zal nog ff nadenken over andere bloemen namen
I live life, i love life
Op Youtube dagelijks vlogs en kookvideo's bij Vraag 't Suus
pi_171096430
quote:
0s.gif Op zondag 21 mei 2017 14:38 schreef Rewimo het volgende:
Lief O+

Linkje over groene bloemen, ik zou absoluut kiezen voor Stinkende Nieswortel })
Meh... toch maar niet :P En Brandnetel klinkt ook al niet zo leuk :') Misschien Arum (Aronskelk), maar dan moet ik er nog wel wat bij verzinnen.

Awesome Arum ofzo. Hmm, nog even over nadenken. Hellebore vind ik ook nog niet echt je-van-het dus moet eigenlijk wel iets anders verzinnen. Of ik moet gewoon helemaal af van het idee dat het te maken moet hebben met de kleur van het bandje.

Lily-of-the-valley vind ik ook wel een leuke toevoeging :) Ik dacht zelf aan 'Lovely Lily' (en een lelie kan ook paars zijn) maar Lily of the valley past wel weer mooi bij Forget me not.

Even denken...

1. Bluestar Boy
2. Awesome Arum (?)
3. Sunflower Suprise
4. Double Daisy
5. Lovely Lily (/Lily of the Valley?)
6. Fiery(?) Forget me Not (?) (beetje tegenstrijdig, een vurig vergeetmenietje, maar omdat hij zo rood is)
7. Dancing(?) Daffodil (?) (kan maar weinig leuke adjectives verzinnen met een D)

Of nog wat anders, dus... We moeten binnenkort geboorteaangifte doen dus wel handig om dit snel voor elkaar te hebben bedenk ik me nu :X :')
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 21 mei 2017 @ 15:29:15 #10
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_171096496
Helleborus vind ik eigenlijk een beter passende versie, omdat het een mannetje is. Klinkt stoerder 8-)
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 21 mei 2017 @ 15:30:26 #11
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_171096520
quote:
0s.gif Op zondag 21 mei 2017 15:26 schreef Miss_Isis het volgende:
6. Fiery(?) Forget me Not (?) (beetje tegenstrijdig, een vurig vergeetmenietje, maar omdat hij zo rood is)
Forget me Hot? :D
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
  zondag 21 mei 2017 @ 15:34:38 #12
249756 Symphonic
Look o Look
pi_171096617
Wat een prachtig stel ^O^
Juin uit Eigen Tuin!
  zondag 21 mei 2017 @ 15:36:03 #13
249756 Symphonic
Look o Look
pi_171096677
En 2 wordt natuurlijk Pawsome Arum
Juin uit Eigen Tuin!
pi_171096760
quote:
0s.gif Op zondag 21 mei 2017 14:53 schreef fresta het volgende:
Ahh lief!! O+
Wel grappig te zien dat sommige ook witte plekjes hebben. Als ik mij goed herinner noemde je dat bij het vorige nestje een 'fout'? Dus dat blijft of kan dat nog weg trekken? Ik vind het persoonlijk wel schattig hoor!
Klopt, er zijn er een paar met witte vlekjes :Y Borstvlekjes zijn geen fout, wel iets minder 'mooi' (al is dat natuurlijk een kwestie van smaak) maar gewoon toegestaan in de rasstandaard. Witte pootjes/teentjes (zoals puppy Wit uit het vorige nest) is wel een fout.

De puppy Wit uit dit nest heeft ook witte teentjes, en sommige van de andere gele pups hebben ook wat lichtere pootjes. Maar voor een deel kan dat nog weg trekken (als het om een paar witte haartjes gaat) en daarnaast valt het bij gele honden meestal iets minder op dan bij bruin of zwart. Hoe het echt gaat worden weet je pas als ze wat groter zijn.
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_171096832
quote:
0s.gif Op zondag 21 mei 2017 15:38 schreef Miss_Isis het volgende:

[..]

Klopt, er zijn er een paar met witte vlekjes :Y Borstvlekjes zijn geen fout, wel iets minder 'mooi' (al is dat natuurlijk een kwestie van smaak) maar gewoon toegestaan in de rasstandaard. Witte pootjes/teentjes (zoals puppy Wit uit het vorige nest) is wel een fout.

De puppy Wit uit dit nest heeft ook witte teentjes, en sommige van de andere gele pups hebben ook wat lichtere pootjes. Maar voor een deel kan dat nog weg trekken (als het om een paar witte haartjes gaat) en daarnaast valt het bij gele honden meestal iets minder op dan bij bruin of zwart. Hoe het echt gaat worden weet je pas als ze wat groter zijn.
Duidelijk! Bedankt voor je uitleg iedere keer *O*
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 21 mei 2017 @ 15:45:53 #16
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_171096937
quote:
0s.gif Op zondag 21 mei 2017 15:36 schreef Symphonic het volgende:
En 2 wordt natuurlijk Pawsome Arum
:D
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
pi_171097171
Dus je hebt een roze teefje, en die noem je 'Daisy'... Want 'Rose' leek te omslachtig?
En Paars heet 'Lily' in plaats van 'Violet'.

Heb jij toevallig ook last van zwangerschapshersenen?

Ik krijg een sterke Keeping Up Appearances-vibe, btw
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_171097510
Ik vind forget-me-not een beetje vreemde naam voor een reu. Noem hem dan Gentian, naar het diepblauwe alpenbloempje, de gentiaan.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_171097544
Nieuwe poging...

1. Donkerblauw:
Bluestar Boy

2. Groen:
Awesome Arum

3. Geel:
Sunflower Suprise

4. Roze:
Double Daisy

5. Paars:
Lovely Lily

6. Lichtblauw:
Bold Brunnera

7. Wit:
Yellow Yucca

Zo moet het worden denk ik. Namen passen bij elkaar, alles allitereert, en het past ook nog bij de kleur van het bandje :)
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_171097627
quote:
0s.gif Op zondag 21 mei 2017 15:52 schreef Jordy-B het volgende:
Dus je hebt een roze teefje, en die noem je 'Daisy'... Want 'Rose' leek te omslachtig?
En Paars heet 'Lily' in plaats van 'Violet'.

Heb jij toevallig ook last van zwangerschapshersenen?

Ik krijg een sterke Keeping Up Appearances-vibe, btw
Rose bewust niet, want mijn dochtertje heet Roos/Rosie(Rosalie). En Paars gaan we houden dus die noem ik Lily, omdat dat ook haar roepnaam gaat worden :)

En forget me not vond ik het ook niet helemaal, dat is nu Brunnera. Best mannelijk vind ik :)
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  zondag 21 mei 2017 @ 16:19:17 #21
235382 tombolafan
-Miauw-fan
pi_171097917
Groen zou je ook nog Shamrock kunnen noemen *G*

Ik vroeg me af, als cookie ook het geelgen draagt en je een gele reu met Bb uitkiest, kan je dan een nest met geel, bruin èn zwart krijgen? :o
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen &lt;3
pi_171097966
Van harte met de geboorte van al die kleine wondertjes.
Dat je er maar veel plezier mee mag beleven tot ze het huis verlaten.
pi_171098072
quote:
0s.gif Op zondag 21 mei 2017 16:19 schreef tombolafan het volgende:
Groen zou je ook nog Shamrock kunnen noemen *G*

Ik vroeg me af, als cookie ook het geelgen draagt en je een gele reu met Bb uitkiest, kan je dan een nest met geel, bruin èn zwart krijgen? :o
AFAIK: theoretisch gezien volgens mij wel, maar dan in de verhouding 0.5 geel, 0.25 zwart en 0.25 bruin. :) (Niet per nest precies, maar in theorie.)

Maar vertrouw niet op mij. Miss_Isis heeft ervoor geleerd. :+
Your opinion of me is none of my business.
  zondag 21 mei 2017 @ 16:37:33 #24
430139 Valerie.
C'est magnifique.
pi_171098365
Bells of Ireland
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_171098400
Of Dianthus is zo'n groen bolletje.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_171098597
quote:
0s.gif Op zondag 21 mei 2017 16:19 schreef tombolafan het volgende:
Groen zou je ook nog Shamrock kunnen noemen *G*

Ik vroeg me af, als cookie ook het geelgen draagt en je een gele reu met Bb uitkiest, kan je dan een nest met geel, bruin èn zwart krijgen? :o
Wat Sarasi zegt klopt :Y

Stel Cookie is bb,Ee en een reu is Bb,ee dan kunnen er Bb Ee (zwarte), bb Ee (bruine) en Bb/bb ee (gele) pups geboren worden. Dan is (in theorie, uiteraard) 50% bruin en 50% zwart, en 50% geel en 50% niet geel. Dat uit zich in zo op het oog 50% gele pups en 25% bruine en 25% zwarte. Van die 50% gele heeft dan de helft zwart (='normaal') pigment en de andere helft bruin pigment. Dat laatste (bruin pigment bij een gele hond) wordt gezien als een kleurfout, en is een reden voor sommige fokkers om niet zo'n combinatie te maken.
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  zondag 21 mei 2017 @ 16:49:43 #27
235382 tombolafan
-Miauw-fan
pi_171098678
quote:
0s.gif Op zondag 21 mei 2017 16:46 schreef Miss_Isis het volgende:

[..]

Wat Sarasi zegt klopt :Y

Stel Cookie is bb,Ee en een reu is Bb,ee dan kunnen er Bb Ee (zwarte), bb Ee (bruine) en Bb/bb ee (gele) pups geboren worden. Dan is (in theorie, uiteraard) 50% bruin en 50% zwart, en 50% geel en 50% niet geel. Dat uit zich in zo op het oog 50% gele pups en 25% bruine en 25% zwarte. Van die 50% gele heeft dan de helft zwart (='normaal') pigment en de andere helft bruin pigment. Dat laatste (bruin pigment bij een gele hond) wordt gezien als een kleurfout, en is een reden voor sommige fokkers om niet zo'n combinatie te maken.
ja dat laatste bedacht ik me ook net :D
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen &lt;3
pi_171099190
Ik ga voor nr 6, lichtblauw, op dit moment *O*

(Vond ik vorige keer zo leuk, kijken welke ik t leukste koppie vond hebben en of dat zo blijft :') toen vond ik al heel snel t tweede teefje van links t leukst geloof ik :@ )
compact en kleverig.
  zondag 21 mei 2017 @ 17:29:46 #29
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_171099466
Paars had natuurlijk Lilac moeten heten, naar de lilac fairy in Doornroosje, die de strijd met Malficent aangaat.

En lilac:
  zondag 21 mei 2017 @ 17:35:23 #30
235382 tombolafan
-Miauw-fan
pi_171099557
quote:
0s.gif Op zondag 21 mei 2017 17:29 schreef Gaoxing het volgende:
Paars had natuurlijk Lilac moeten heten, naar de lilac fairy in Doornroosje, die de strijd met Malficent aangaat.

En lilac:
[ afbeelding ]
maar Lilac en Lily lijkt wat veel op elkaar denk ik :+
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen &lt;3
pi_171099917
quote:
1s.gif Op zondag 21 mei 2017 17:14 schreef JaniesBrownie het volgende:
Ik ga voor nr 6, lichtblauw, op dit moment *O*

(Vond ik vorige keer zo leuk, kijken welke ik t leukste koppie vond hebben en of dat zo blijft :') toen vond ik al heel snel t tweede teefje van links t leukst geloof ik :@ )
Lichtblauw staat ook wel erg flatteus op de foto vind ik :Y zijn kleur komt ook heel mooi uit, hij heeft de donkerste kleur van de gele pups.

En Lilac/Lily: ik ben puur voor Lily gegaan omdat ik dat een leuke roepnaam vind, zo wilde ik de pup die we gingen houden noemen. En ik vind het leuk als haar stamboomnaam hetzelfde is als de roepnaam ;) De naam kwam dus nog voor de kleur, het is meer een gelukkig toeval dat er ook paarse lelies bestaan :+

Zojuist de geboorteaangifte de deur uit gedaan (en direct betaald, alles gaat online tegenwoordig), dus dat is weer geregeld :)

Nori heeft vandaag een beetje last van haar hormonen; Cookie kreeg vanochtend al ontzettend op haar kop omdat ze de puppyren in ging terwijl Nori dat niet wilde, en daarnet kon ik nog net optijd FOEI! roepen voordat ze de poes even een lesje ging leren. De rest van de tijd zit ze piepend bij de pups, ze is eigenlijk alleen helemaal ontspannen als de pups rustig bij haar liggen te drinken of slapen. Gaat allemaal wel weer over met een dag of twee, maar voor nu is het wel irritant :P
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_171100278
Leuk al die updates! Ik hoop alleen dat je bij de aangifte wel surprise en niet suprise hebt geschreven.. dacht eerst een typo, maar daarna deed je het nog een keer, vandaar dat ik het even noem.

[ Bericht 1% gewijzigd door TwinkleStar001 op 22-05-2017 07:06:01 ]
  zondag 21 mei 2017 @ 19:06:48 #33
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_171101238
puppensnoetjes O+

Wat ontzettend leuk dat het nestje 2 kleuren heeft. Mooi dat donkere geel.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_171101615
quote:
0s.gif Op zondag 21 mei 2017 18:13 schreef TwinkleStar001 het volgende:
Leuk al die updates! Ik hoop alleen dat je bij de aangifte wel surprise en suprise hebt geschreven.. dacht eerst een typo, maar daarna deed je het nog een keer, vandaar dat ik het even noem.
Uhhhh...

Dat zou wel echt enorm stupide zijn, ik erger me altijd zo aan typfouten in namen :') uhhg, ik moet straks direct even kijken (en dan hopen dat het eventueel nog veranderd kan worden :X ) god wat stom :')

God volgens mij heb ik het inderdaad fout geschreven maar kan het pas straks nakijken, argh!
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  zondag 21 mei 2017 @ 19:37:02 #35
386633 Adnap
I love Life !
pi_171101878
Toffe namen en leuk met al die bloemen erbij.

Jullie mogen wel bij de pups en Nori? Of is ze puur bazig naar de andere dieren ?
I live life, i love life
Op Youtube dagelijks vlogs en kookvideo's bij Vraag 't Suus
pi_171102403
quote:
0s.gif Op zondag 21 mei 2017 19:37 schreef Adnap het volgende:
Toffe namen en leuk met al die bloemen erbij.

Jullie mogen wel bij de pups en Nori? Of is ze puur bazig naar de andere dieren ?
Ja hoor, ze wil ons (mij) er zelfs graag bij. Elke keer dat er een pup in haar beleving verkeerd ligt, of de verkeerde kant op kruipt, of begint te piepen oid roept ze mij/ons (lees: ze begint net zo lang te piepen en janken totdat we naar haar toe komen) zodat wij het probleem op kunnen lossen en haar de pup geven. Ik loop dus de hele dag heen en weer om pups goed te leggen, want Nori vindt dat ze allemaal bij haar moeten liggen. Ook de kleuter kan er gewoon bij en mag Nori en de pups gewoon aaien (al mag ze dat beslist niet zonder dat wij er bij zijn; Nori doet niets, maar het blijft een hond en op dit moment vol rondgierende 'ik bescherm mijn pups'-hormonen en ik wil geen enkel risico lopen).

Het is vooral de andere honden en de poezen die ze weg jaagt. Waarbij ze geen slachtoffers maakt hoor, maar poezen zijn best kwetsbaar vergeleken met een grote labrador en ik wil niet dat ze die denkt te moeten corrigeren. Stel dat ze per ongeluk toch zou happen dan kan het precies verkeerd terecht komen, en die poezen zijn te dom om Nori's lichaamstaal te lezen en de waarschuwingen serieus te nemen. Normaal zijn ze altijd heel lief met elkaar, wassen elkaars oren, etc. Maar nu is dat een paar dagen helemaal anders.

De ergste hormonen zijn over een dag of drie, vier wel weer wat bedaard gelukkig. En ik verwacht dat ze over een week of twee wel weer zichzelf is. Maar dit is wel een belangrijke reden om de eerste weken geen bezoek te willen. Nori ondergaat het wel, bezoek van onbekende mensen, maar ze zou zich er niet prettig bij voelen. Daarom wachten we tot de leeftijd waarop de pups uit zichzelf op onderzoek uit gaan (3 weken), dat is het natuurlijke moment om nieuwe indrukken op te doen en nieuwe mensen te ontmoeten.
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  zondag 21 mei 2017 @ 20:10:28 #37
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_171102794
quote:
0s.gif Op zondag 21 mei 2017 15:52 schreef Jordy-B het volgende:
Dus je hebt een roze teefje, en die noem je 'Daisy'... Want 'Rose' leek te omslachtig?
En Paars heet 'Lily' in plaats van 'Violet'.

Heb jij toevallig ook last van zwangerschapshersenen?

Ik krijg een sterke Keeping Up Appearances-vibe, btw
Pretty Perrywinkle!
***
  maandag 22 mei 2017 @ 07:13:08 #38
386633 Adnap
I love Life !
pi_171110324
quote:
1s.gif Op zondag 21 mei 2017 19:58 schreef Miss_Isis het volgende:

[..]

Ja hoor, ze wil ons (mij) er zelfs graag bij. Elke keer dat er een pup in haar beleving verkeerd ligt, of de verkeerde kant op kruipt, of begint te piepen oid roept ze mij/ons (lees: ze begint net zo lang te piepen en janken totdat we naar haar toe komen) zodat wij het probleem op kunnen lossen en haar de pup geven. Ik loop dus de hele dag heen en weer om pups goed te leggen, want Nori vindt dat ze allemaal bij haar moeten liggen. Ook de kleuter kan er gewoon bij en mag Nori en de pups gewoon aaien (al mag ze dat beslist niet zonder dat wij er bij zijn; Nori doet niets, maar het blijft een hond en op dit moment vol rondgierende 'ik bescherm mijn pups'-hormonen en ik wil geen enkel risico lopen).

Het is vooral de andere honden en de poezen die ze weg jaagt. Waarbij ze geen slachtoffers maakt hoor, maar poezen zijn best kwetsbaar vergeleken met een grote labrador en ik wil niet dat ze die denkt te moeten corrigeren. Stel dat ze per ongeluk toch zou happen dan kan het precies verkeerd terecht komen, en die poezen zijn te dom om Nori's lichaamstaal te lezen en de waarschuwingen serieus te nemen. Normaal zijn ze altijd heel lief met elkaar, wassen elkaars oren, etc. Maar nu is dat een paar dagen helemaal anders.

De ergste hormonen zijn over een dag of drie, vier wel weer wat bedaard gelukkig. En ik verwacht dat ze over een week of twee wel weer zichzelf is. Maar dit is wel een belangrijke reden om de eerste weken geen bezoek te willen. Nori ondergaat het wel, bezoek van onbekende mensen, maar ze zou zich er niet prettig bij voelen. Daarom wachten we tot de leeftijd waarop de pups uit zichzelf op onderzoek uit gaan (3 weken), dat is het natuurlijke moment om nieuwe indrukken op te doen en nieuwe mensen te ontmoeten.
Goed om te horen.je legt t altijd zo goed uit.
Hoe is deze nacht gegaan?
I live life, i love life
Op Youtube dagelijks vlogs en kookvideo's bij Vraag 't Suus
pi_171110637
De nacht ging (voor mij) goed, eindelijk een beetje bijgeslapen van 12 tot 7. Man ging er om 3u en 6u uit voor Nori en de pups. Hij had alleen een beetje moeite met het aanleggen van Donkerblauw, dat lukte kennelijk niet zo goed.

Het is alleen wel belangrijk dat dat gebeurt, want Donkerblauw was gisteren het minste aangekomen in vergelijking met de rest. Hij was tussen gisteravond en eergisteravond in totaal maar 18 gram gegroeid, terwijl de volgende pup 36 gram gegroeid was en de rest allemaal rond de 50 gram. Reden om hem dus extra aan te leggen en ook af en toe alleen te laten drinken zonder broers en zussen, zodat hij de kans krijgt om beter te groeien. Daar ga ik mij vandaag (en waarschijnlijk komende nacht) dan ook maar mee bezig houden.

Verder hebben we inmiddels al een paar mensen van de lijst gebeld. Een waarvoor we helaas geen teefje hadden, maar die toevallig wel precies voldeden aan het 'baasjesprofiel' wat een andere fokker zocht voor een al iets ouder teefje van 7 weken, daar kunnen zij kennis mee gaan maken. En een ander stel (die eerder gebeld hadden dat ze elders een pup konden krijgen, maar toch liever voor ons gingen) om ze een reutje aan te bieden. Ze wilden graag een zwarte, maar toen ze de foto's hadden gezien bleken ze de gele toch wel heel mooi te vinden, en hebben ze vanochtend aangegeven toch graag een geel reutje te willen. De eerste gele is dus onderdak :)

Vandaag ga ik maar even verder bellen. Afhankelijk van hoe goed Donkerblauw het doet bel ik iedereen, of wacht ik nog even zodra ik iemand heb gesproken die een zwart reutje wil. Ik wil nog graag een slag om de arm houden en niet twee zwarte reutjes al beloven, stel dat het niet goed zou gaan met die kleine...
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_171110790
quote:
0s.gif Op maandag 22 mei 2017 08:18 schreef Miss_Isis het volgende:
De nacht ging (voor mij) goed, eindelijk een beetje bijgeslapen van 12 tot 7. Man ging er om 3u en 6u uit voor Nori en de pups. Hij had alleen een beetje moeite met het aanleggen van Donkerblauw, dat lukte kennelijk niet zo goed.

Het is alleen wel belangrijk dat dat gebeurt, want Donkerblauw was gisteren het minste aangekomen in vergelijking met de rest. Hij was tussen gisteravond en eergisteravond in totaal maar 18 gram gegroeid, terwijl de volgende pup 36 gram gegroeid was en de rest allemaal rond de 50 gram. Reden om hem dus extra aan te leggen en ook af en toe alleen te laten drinken zonder broers en zussen, zodat hij de kans krijgt om beter te groeien. Daar ga ik mij vandaag (en waarschijnlijk komende nacht) dan ook maar mee bezig houden.

Verder hebben we inmiddels al een paar mensen van de lijst gebeld. Een waarvoor we helaas geen teefje hadden, maar die toevallig wel precies voldeden aan het 'baasjesprofiel' wat een andere fokker zocht voor een al iets ouder teefje van 7 weken, daar kunnen zij kennis mee gaan maken. En een ander stel (die eerder gebeld hadden dat ze elders een pup konden krijgen, maar toch liever voor ons gingen) om ze een reutje aan te bieden. Ze wilden graag een zwarte, maar toen ze de foto's hadden gezien bleken ze de gele toch wel heel mooi te vinden, en hebben ze vanochtend aangegeven toch graag een geel reutje te willen. De eerste gele is dus onderdak :)

Vandaag ga ik maar even verder bellen. Afhankelijk van hoe goed Donkerblauw het doet bel ik iedereen, of wacht ik nog even zodra ik iemand heb gesproken die een zwart reutje wil. Ik wil nog graag een slag om de arm houden en niet twee zwarte reutjes al beloven, stel dat het niet goed zou gaan met die kleine...
Awwwww donkerblauw, zet hem op! Even lekker bijtanken bij Nori :*

Fijn dat die mensen die elders een puppy konden krijgen ook blij zijn met geel. Is ook wel even schakelen natuurlijk. Je hebt toch een beeld in je hoofd dat je een zwarte labrador verwacht.
  maandag 22 mei 2017 @ 09:03:17 #41
386633 Adnap
I love Life !
pi_171110971
Go donker blauw !!! Aan de melk bar jij !

Fijn dat je 1 gele al *kwijt* bent
I live life, i love life
Op Youtube dagelijks vlogs en kookvideo's bij Vraag 't Suus
pi_171111550
Ja het was wel toevallig, want die mensen hadden eerder bij een fokker op de lijst gestaan voor een rode/donker gele pup, maar waren toen te laat. Daarna kwamen ze bij ons uit en hadden ze zich helemaal ingesteld op zwart, dus toen ik belde en de keus gaf tussen zwart of geel wilden ze liever bij zwart blijven. Maar nadat ze in de geheime Facebook groep de foto's hadden gezien en zagen hoe mooi donkergeel de pups zijn kwamen ze er toch op terug en willen ze nu liever zo'n donkergele. Hebben ze straks dus toch nog waar ze oorspronkelijk voor wilden kiezen :)

Daarnet hebben we even schoongemaakt en pupjes gewogen, en Donkerblauw lijkt het toch best heel aardig te doen gelukkig. Ik heb de gewichtstoename op een andere manier uitgerekend om eerlijker te kunnen vergelijken, ik heb nu naast het aantal grammen ook gekeken naar percentage van hun geboortegewicht. Het blijkt dat hij wel ietsje minder is gegroeid dan de grootsten, maar niet zorgwekkend. Hij is 17,5% van zijn geboortegewicht bijgekomen, Wit 17,6%, en Paars het minst: 14,6%. De rest zo rond de 20%, met Lichtblauw als uitschieter: die is ruim 23% aangekomen. De focus ligt nu dus even vooral op Paars, zij krijgt een beetje extra aandacht en de kans extra te drinken, samen met Donkerblauw en Wit.
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_171112030
Awww puppies, hun buikjes en bekkies met dat tongetje eruit.
Zo ontzettend schattig O+
pi_171112325
Ik zie dat de camera verkeerd staat, waarschijnlijk omdat de stekker er net uit ging. Ik kan hem helaas niet zelf weer goed zetten, sorry! Hopelijk vanmiddag weer opgelost.
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_171112487
Hihi, ik wilde al zeggen 'mooi plafond'. Goede reden om dan maar even hard te werken. :s)
pi_171112590
Ik kwam ook al alarm slaan, haha. :P Fijn dat dat stel wel een gele pup wil! *O* Zou ik ook willen. 8-)

Hopelijk blijft het goed gaan met alle pupjes. :)
Your opinion of me is none of my business.
  maandag 22 mei 2017 @ 11:03:06 #47
386633 Adnap
I love Life !
pi_171112841
En hier melder nr 3 maar we wachten geduldig hoor.

Fijn dat ze het goed doen. Wat is normaal om aan te komen?
I live life, i love life
Op Youtube dagelijks vlogs en kookvideo's bij Vraag 't Suus
pi_171113189
Camera doet het inmiddels weer, manlief heeft ingelogd vanaf zijn werk en kon hem zo bijdraaien (bij mij deed de inlog het niet) :)

Wat normaal is per dag weet ik zo eigenlijk niet. Ik weet wel dat ze rond een week ongeveer moeten zijn verdubbeld in gewicht, dus dan moeten ze 100% van hun geboortegewicht aangekomen zijn. Maar het gebeurd ook heel vaak dat pups de eerste dag/twee dagen helemaal niet aankomen of zelfs een beetje afvallen. Meestal gaan ze ook een beetje met ups en downs, dagen dat ze veel groeien en dagen dat ze minder of zelfs niet groeien. Maar uiteindelijk komen ze er wel als het goed is :)

edit: en net de Raad van Beheer gesproken, en mijn stomme spelfout is gewijzigd. Geel wordt straks dus gewoon Sunflower SuRpirse :D

[ Bericht 12% gewijzigd door Miss_Isis op 22-05-2017 11:26:23 ]
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_171113295
Heb je de spelfout nog kunnen corrigeren? :@
Your opinion of me is none of my business.
pi_171113307
quote:
0s.gif Op maandag 22 mei 2017 11:26 schreef Sarasi het volgende:
Heb je de spelfout nog kunnen corrigeren? :@
Haha, deed net hier boven een edit! Net de RvB aan de telefoon gehad en het is aangepast :)
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  maandag 22 mei 2017 @ 11:31:43 #51
386633 Adnap
I love Life !
pi_171113392
Wat voor knuffel staat er eigenlijk in de hoek? En weetje ik kan m streamen naar de tv :D dus hele dag puppy tv
I live life, i love life
Op Youtube dagelijks vlogs en kookvideo's bij Vraag 't Suus
pi_171113434
quote:
0s.gif Op maandag 22 mei 2017 11:19 schreef Miss_Isis het volgende:
edit: en net de Raad van Beheer gesproken, en mijn stomme spelfout is gewijzigd. Geel wordt straks dus gewoon Sunflower SuRpirse :D
Maar Miss_Isis, dat is nog steeds niet goed :o !
Of ben ik nu te bijdehand?

Puppy-foto's O+. Ik lees stiekem ook alweer eventjes mee, maar heb niet zoveel te zeggen, behalve oeh en ah.
pi_171113566
quote:
12s.gif Op maandag 22 mei 2017 11:34 schreef Anne het volgende:

[..]

Maar Miss_Isis, dat is nog steeds niet goed :o !
Of ben ik nu te bijdehand?

Puppy-foto's O+. Ik lees stiekem ook alweer eventjes mee, maar heb niet zoveel te zeggen, behalve oeh en ah.
Ehhh nee maar nu was het alleen hier een typfout :') op de stamboom komt het goed! Sunflower Surprise dus :')

En oeh en ah zeg ik ook heel de dag zo'n beetje hoor. Hooguit afgewisseld met ehh... als er weer eentje op me gepoept heeft :+

En Adnap, puppy-TV :D gezellig!

Welke knuffel bedoel je? Er staat rechts achter een bruine beer, rechts voor een knalroze aap, links voor een of ander wit (inmiddels meer geel gevlekt) konijn achtig ding met gekleurde pootjes, en links achter een speciaal hondenspeelgoedknuffelding in de vorm van een uil (zo ongeveer dan, met touwklosjes er aan enzo).
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  maandag 22 mei 2017 @ 11:53:40 #54
386633 Adnap
I love Life !
pi_171113920
Die uil ja, ikkon t niet zo goed bedenken, maar nu je t zegt
I live life, i love life
Op Youtube dagelijks vlogs en kookvideo's bij Vraag 't Suus
pi_171114374
Weer een stel blij gemaakt met een pup, altijd leuk :) Helaas ook weer mensen teleur moeten stellen. Ik wacht nu nog op een telefoontje terug van een ander stel, ik kan pas door met bellen als ik hun antwoord heb...
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_171117427
Inmiddels zijn alle pups voorzien van een baasje, nu alleen nog een paar minder leuke telefoontjes die gepleegd moeten worden. De gele pupjes waren voor de andere twee pupkopers (die een zwart reutje hadden verwacht) eigenlijk niet echt een probleem; ze moesten even overleggen met hun partner maar beide belden ze binnen 5 minuten terug dat ze graag wilden. Toch fijn :)
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_171117596
quote:
0s.gif Op maandag 22 mei 2017 14:59 schreef Miss_Isis het volgende:
Inmiddels zijn alle pups voorzien van een baasje, nu alleen nog een paar minder leuke telefoontjes die gepleegd moeten worden. De gele pupjes waren voor de andere twee pupkopers (die een zwart reutje hadden verwacht) eigenlijk niet echt een probleem; ze moesten even overleggen met hun partner maar beide belden ze binnen 5 minuten terug dat ze graag wilden. Toch fijn :)
Wauw dat ging vlot! Fijn dat het voor die mensen een makkelijke keuze was.

Hoeveel moet je er teleurstellen?
pi_171117983
quote:
1s.gif Op maandag 22 mei 2017 15:07 schreef Lingue het volgende:

[..]

Wauw dat ging vlot! Fijn dat het voor die mensen een makkelijke keuze was.

Hoeveel moet je er teleurstellen?
Best veel, we hadden 14 mensen over op de lijst en 6 pups te vergeven. Ik kon wel nog twee stellen doorverwijzen naar een andere fokker die toevallig een teefje over had. Dat waren twee stellen die heel graag een zwart teefje wilden en aan een paar voorwaarden van die fokker voldeden (rustig, geen kinderen oa). Het eerste stel verwees ik door en had met de andere fokker gesproken en een afspraak gemaakt, maar een dag later afgebeld omdat ze het te ver weg vonden en ze (zo ineens?) dichterbij een fokker hadden gevonden. Toen heb ik vanmiddag het tweede stel gebeld en doorgestuurd, of zij ook met die fokker contact op gaan nemen weet ik niet.

De andere stellen hebben we helaas echt teleur moeten stellen, ik hoop dat die snel zelf ergens een leuke pup vinden. Er zat een stel bij met jonge kinderen die speciaal een tekening hadden gemaakt enzo, extra sneu ;( Maar zij wilden per se een teefje en daar hebben we er helaas maar 1 van te vergeven.

Oh,en nog even iets over het overleden pupje: ik speelde al even met de gedachte of die misschien nog nuttig zou kunnen zijn voor een dierenarts oid, of iemand die misschien dat soort gevallen verzameld. Daarom had ik vanochtend de grote dierenkliniek gebeld die banden met de opleiding in Utrecht heeft en waar ik ook geweest ben voor progesteron bepaling e.d., maar zij hadden geen belangstelling. Daarmee was het voor mij eigenlijk wel klaar (ik was het inmiddels wel een beetje zat er steeds tegenaan te kijken als ik de koelkast open deed :') ) Maar later dacht ik laat ik toch nog even de andere dierenarts bellen. Dat is onze lokale dierenarts/veearts waar we al heel lang met alle dieren komen en die wilde het wel even zien, hij vond het wel interessant. Daar is het lichaampje dus nu naar onderweg.

Ik weet niet of hij het wil bewaren of het alleen wil bekijken en later af laat voeren, maar toch, ik vind het wel mooi dat we er toch nog iets mee kunnen doen. Ik heb er ook heel veel foto's vanuit alle hoeken van gemaakt; voor het geval iemand ooit een voorbeeld van deze afwijking (ik vermoed dat het anencephalie is) zou willen zien of zo, of zodat het misschien ooit eens dienst kan doen als lesmateriaal ergens. Bij de fokkerscursus die ik heb gevolgd lieten ze ook een aantal van dat soort foto's van pups met verschillende soorten afwijkingen zien, dus het leek me wel handig om dit ook maar te bewaren.
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_171118543
Oh dat is idd nog veel. Vervelend. Maar ook fijn dat je meedenkt met de mogelijkheden van andere fokkers. Heb je iig het maximale geprobeerd te bereiken.

De keuze van dat ene teefje, hoe heb je die gemaakt? Want blijkbaar dus meer gegadigden. Gevoelsdingetje?

Ah ja ik was al benieuwd wat je met zo een pup zou doen. Maar misschien heeft idd een dierenarts er iets aan. Kan zoiets erfelijk zijn? Of gewoon domme pech bij aanleg?
pi_171119844
quote:
1s.gif Op maandag 22 mei 2017 15:45 schreef Lingue het volgende:
Oh dat is idd nog veel. Vervelend. Maar ook fijn dat je meedenkt met de mogelijkheden van andere fokkers. Heb je iig het maximale geprobeerd te bereiken.

De keuze van dat ene teefje, hoe heb je die gemaakt? Want blijkbaar dus meer gegadigden. Gevoelsdingetje?

Ah ja ik was al benieuwd wat je met zo een pup zou doen. Maar misschien heeft idd een dierenarts er iets aan. Kan zoiets erfelijk zijn? Of gewoon domme pech bij aanleg?
We hebben een lijst met punten zeg maar die mensen kunnen scoren (klinkt een beetje gek zo maar zo is het wel :P ) op verschillende vlakken. En aan de hand van het kennismakingsgesprek voeren we de antwoorden die mensen daar op onze vragen geven in op die lijst, en dan rolt daar een volgorde uit met punten van 1 t/m 10 (10 is het maximum). En daar komen dan nog wat dingetjes bij zoals voorkeur voor karakter en voor reu of teef waar we ook rekening mee moeten houden, en dan nog puur ons gevoel. En dat alles gecombineerd leverde één stel op met de wens voor een teefje wat net wat hoger stond dan de andere gegadigden voor een teefje, dus zij kregen haar aangeboden. En toen zij aangaven dat ze haar inderdaad graag wilden hebben moesten we dus de rest afbellen.

Toen konden we dus de teefjes mensen afstrepen, en hadden we nog reutjes en 'geen voorkeur' mensen over, en begonnen we weer van boven naar beneden zo'n beetje te bellen. Totdat ze allemaal verzegd waren (en dat was vrij snel, want er heeft niemand een hondje afgewezen). De vorige keer waren er van de eerste 5 mensen 3 die ineens al ergens anders een pup hadden gevonden, maar dat gebeurde deze keer dus niet.

Wat betreft de misvormde pup: als het is wat ik denk dat het is (anencephalie; beter geen plaatjes google-en als je nog niet gegeten hebt) dan is dat een defect in dezelfde categorie als een open ruggetje enzo. Dat ontstaat in een heel vroeg stadium in de ontwikkeling, als de schedel niet goed sluit en de hersens zich niet goed ontwikkelen. Het zou eventueel erfelijk kunnen zijn, maar het is zeldzaam (gelukkig) en bij mijn weten zijn er geen concrete aanwijzingen dat het inderdaad erfelijk is. Het kan ook uitgelokt worden door bv medicatiegebruik tijdens de dracht, dat kan de ontwikkeling van het embryo verstoren. En soms is het gewoon 'pech'.
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  maandag 22 mei 2017 @ 17:54:02 #61
386633 Adnap
I love Life !
pi_171121817
Nieuwsgierig als ik ben wel gehoord en ziet er idd niet fijn uit, maar wel interessant, zal ook wel door mijn medische interesse komen.
Fijn dat alle pups een plaatsje hebben dan hoef ik niet langer te roepen tegen de heren hier neee.....dat kan niet. :D
I live life, i love life
Op Youtube dagelijks vlogs en kookvideo's bij Vraag 't Suus
pi_171123279
Ah ok. Echt goed gestroomlijnd proces bij jullie. :D

Fijn dat het zo soepel ging met het 'vergeven' vd pups.

Ik was vanmiddag wel ff 'jaloers' dat hé zo lekker op de rand gewoon heerlijk naar de pups kon kijken en soms even goed leggen of een 'betere' tepel te geven.

Voel je je niet bekeken de hele tijd? :D

Hopelijk niet erfelijk dan. Mochten er meer nestjes komen.
pi_171124588
Nori ligt ook lief te wachten op haar pups haha
pi_171126481
quote:
1s.gif Op maandag 22 mei 2017 19:20 schreef Lingue het volgende:
Ah ok. Echt goed gestroomlijnd proces bij jullie. :D

Fijn dat het zo soepel ging met het 'vergeven' vd pups.

Ik was vanmiddag wel ff 'jaloers' dat hé zo lekker op de rand gewoon heerlijk naar de pups kon kijken en soms even goed leggen of een 'betere' tepel te geven.

Voel je je niet bekeken de hele tijd? :D

Hopelijk niet erfelijk dan. Mochten er meer nestjes komen.
Mwah, het voelde niet heel gestroomlijnd hoor, al klinkt het op papier misschien wel zo :+

En ja, het is echt wel heel fijn om er zo lekker bij te kunnen zitten O+ Nori hangt ook best aan mij, die vindt het prettig als ik er bij ben en de pups bij haar neerleg enzo. En ik moest vanmiddag de 2 grootste pups aan 2 bepaalde tepels leggen steeds, omdat daar een harde plek tussen lijkt te zitten :{ Dat zou eventueel kunnen leiden tot een mastitis (borstontsteking) als dat niet goed gemasseerd en leeg gedronken wordt. Vandaar dat ik de grootste reutjes daar aan heb gelegd. Het is nog niet rood of warm en eigenlijk ook niet gespannen,Nori heeft geen koorts, en het lijkt geen pijn te doen als ik er masseer of zelfs in knijp. Dat is opzich allemaal gunstig. Maar ik ben wel oplettend, want echt normaal voelt het ook niet, zo'n verdikking in de melkklieren. Voor de zekerheid heb ik het vanmiddag twee keer ingesmeerd met gekneusde koolbladeren. Nu maar goed in de gaten houden en hopen dat het niets ernstigs is of wordt.

Oh en ja, als ik er bij stilsta (zoals nu :P ) voel ik me wel een beetje bekeken. Maar meestal denk ik er niet bij na. We krijgen vooral heel veel positieve reacties van bv de pupkopers, en vanmiddag van de juf van mijn Kleuter (die hebben vandaag tijdens de pauze ook puppy's gekeken). Dus dat maakt het bekeken worden wel goed ;)
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_171127490
Haha, zie ze aanvallen die pups op die tepels O+
Drinken alsof hun leven er vanaf hangt.

Ah ok, ja wel belangrijk om even in de gaten te houden. Ik zag je idd even bezig, maar nu kan ik ook de link leggen met wat ik zag. Hopelijk geen beginnende borstontsteking!

Awww, ja wel leuk natuurlijk zoveel positieve berichten. Niet te veel over nadenken dan maar. Het is een prachtig proces wat we zien!
pi_171132264
quote:
0s.gif Op maandag 22 mei 2017 21:21 schreef Lingue het volgende:
Haha, zie ze aanvallen die pups op die tepels O+
Drinken alsof hun leven er vanaf hangt.

Ah ok, ja wel belangrijk om even in de gaten te houden. Ik zag je idd even bezig, maar nu kan ik ook de link leggen met wat ik zag. Hopelijk geen beginnende borstontsteking!

Awww, ja wel leuk natuurlijk zoveel positieve berichten. Niet te veel over nadenken dan maar. Het is een prachtig proces wat we zien!
Dat doet het ook natuurlijk he :+ Dat hebben ze wel goed gezien :P

Fotootjes van vanmiddag, want ze zijn zo schattig O+















En Cookie wilde heeeel graag even kijken naar haar kleine broertjes en zusjes tijdens het wegen


Ze zijn zo schattig, ik kan er wel de hele dag naar kijken (wat ik ook doe, want Nori vindt regelmatig dat ik mee moet helpen)

[ Bericht 0% gewijzigd door Miss_Isis op 23-05-2017 00:10:42 ]
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_171134268
:O toch maar (weer) een latertje vannacht, heb het gevoel dat de verdikking in Nori's melkklieren groter is geworden. Steeds maar pupjes aanleggen en masseren dus.
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_171135077
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2017 02:12 schreef Miss_Isis het volgende:
:O toch maar (weer) een latertje vannacht, heb het gevoel dat de verdikking in Nori's melkklieren groter is geworden. Steeds maar pupjes aanleggen en masseren dus.
Ai! Sterkte vandaag. Ik hoop dat je koffie drinkt om de dag door te komen.

Hoe is het met de verdikking? Heeft het geholpen?
  dinsdag 23 mei 2017 @ 06:20:59 #69
386633 Adnap
I love Life !
pi_171135110
Hoe is het vannacht gegaan? De harde plek al wat minder ?
I live life, i love life
Op Youtube dagelijks vlogs en kookvideo's bij Vraag 't Suus
  dinsdag 23 mei 2017 @ 08:19:21 #70
386633 Adnap
I love Life !
pi_171135969
Cookie kwam de spieken :o
I live life, i love life
Op Youtube dagelijks vlogs en kookvideo's bij Vraag 't Suus
  dinsdag 23 mei 2017 @ 08:28:18 #71
430139 Valerie.
C'est magnifique.
pi_171136103
-edit wow er was al veel meer
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_171136572
Puppies O+.
Als ik even een vrolijk momentje nodig heb op de dag, dan kom ik hier even bijlezen...hier word je toch gelukkig van O+ *O*.
Duvel & Niels
pi_171136822
Goedemorgen allemaal :O

Kort nachtje, heb vannacht tot 3 uur bij Nori gezeten en pups aangelegd. En om 6uur was mijn man er weer bij. Helaas lijkt de harde plek erger te zijn geworden ;( ze lijkt er nog steeds geen pijn aan te hebben (ik kan behoorlijk knijpen/masseren en ze trekt zich niet terug en piept ook niet), het is niet rood of vurig, de pups mogen er gewoon drinken en er komt ook normale melk uit, en ze heeft ook geen koorts (38,8 nu) dus dat is allemaal wel goed. Maar hoewel ik helemaal geen fan ben van antibiotica heb ik toch de dierenarts gebeld en hij heeft een kuurtje ab voor ons klaar gezet. Daar gaan we straks maar mee beginnen in de hoop dat het dan snel weg trekt.

Als je zoiets als dit niet goed in de gaten houdt kan het heel snel heel naar worden, binnen een paar uur kan er letterlijk een enorm gat in de tepel(hof) vallen als de ontsteking doorbreekt (Adnap, ook leuk om even te Google-en :P ). En hoewel het daarna schijnbaar dan snel beter gaat omdat de druk er af is, wil ik dat toch liever voorkomen. Dus hopelijk werkt die ab snel en goed. Ondertussen blijf ik maar veel pupjes aanleggen, masseren, en ik pluk nog maar een paar extra koolbladeren straks denk ik om het mee in te wrijven.
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_171136856
Nori heeft toch ook wel jantoeternuitjes veel geluk met d'r baasjes. O+
Your opinion of me is none of my business.
  dinsdag 23 mei 2017 @ 10:26:39 #75
386633 Adnap
I love Life !
pi_171138426
Ze hebben nieuwe bandjes 😍
Jeetje wat een nacht zeg. Balen dat het niet minder is. Hopelijk doet de AB wat het moet doen.
Zal steeaks even googlen, lig nu weer de plat.

Vind dat drinken er zo lief uitzien, elke keer even een reflex opwekken bij mammie voor meer melk.
Heerlijke tv voor mij 😍
I live life, i love life
Op Youtube dagelijks vlogs en kookvideo's bij Vraag 't Suus
pi_171140108
Ja, nieuwe bandjes! Ze zijn er nu (bijna) groot genoeg voor, dit is ook wat duidelijker. Hier kunnen ze nog even ingroeien.

En wij hebben vooral ook veel geluk met Nori hoor, ze is echt zo'n lieverd O+ het is ook niet voor niets dat bijna alle pupkopers op de vraag 'wat voor karakter zoeken jullie in een hond' zeiden dat ze eigenlijk gewoon Nori wilden ;)

De pups zijn daarnet allemaal weer gewogen, en waar ze gisteren gemiddeld rond de 20% waren aangekomen tov hun geboortegewicht is dat nu al 40%! Puppy Geel spande de kroon, hij is maarliefst 48% gegroeid :D Paars blijft nog een beetje achter met 36%, maar dat vind ik nog steeds heel behoorlijk. Zo fijn dat ik me daar op dit moment in ieder geval geen zorgen over hoef te maken, drinken en groeien doen ze goed.

Nori heeft inmiddels een paar gekneusde koolbladeren op de harde plek, hopelijk helpt dat iets. Straks haalt mijn man de antibiotica op.
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  dinsdag 23 mei 2017 @ 14:12:43 #77
386633 Adnap
I love Life !
pi_171144306
Fijn dat ze zo super goed groeien, echt mooi om te zien ook.
En zo rustig alsl Nori ligt als ze drinken O+ O+ O+
I live life, i love life
Op Youtube dagelijks vlogs en kookvideo's bij Vraag 't Suus
pi_171151007
Ohh puppies <3 heerlijk teruglezen dit na een weekendje weg!
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
pi_171151108
Iedere keer als ik een spiekmomentje had lag er niets in beeld ;(

Straks nog maar ff puppy kijken O+
pi_171151977
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 mei 2017 18:24 schreef Lingue het volgende:
Iedere keer als ik een spiekmomentje had lag er niets in beeld ;(

Straks nog maar ff puppy kijken O+
Ze zijn er echt nog hoor! :+
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_171152197
Wat een drommeltjes. :P
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_171152833
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2017 19:08 schreef Miss_Isis het volgende:

[..]

Ze zijn er echt nog hoor! :+
Jaaaaaa heb ze net lief bij Nori zien drinken. Kan ik weer rustig slapen vanavond ;)

Zo lief om te zien hoe ze als wurmpjes voortbewegen. O+
pi_171153683
Ik zie een plant op de camera!
One cannot make an omelette without
breaking eggs -- but it is amazing how
many eggs one can break without making
a decent omelette.
pi_171154367
quote:
11s.gif Op dinsdag 23 mei 2017 20:08 schreef nightsleeper het volgende:
Ik zie een plant op de camera!
De plant is weer geweken. :)
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_171154742
De plant was waarschijnlijk dankzij mijn man die de camera even wegdraait als hij verschoond ;) Inmiddels weer een schone kist :)
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  woensdag 24 mei 2017 @ 07:06:18 #86
430139 Valerie.
C'est magnifique.
pi_171162060
Afgelopen dagen niet echt kunnen kijken, wat een verschil dat alweer maakt zeg!
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 24 mei 2017 @ 07:07:41 #87
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_171162067
't Is wastijd :9
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
pi_171162090
Hoe is het met de harde plekken? Neemt het af nu met antibioticum?

En ze lijken al weer ze groot.

Heb jij ook weer wat kunnen slapen Miss_Isis?
pi_171162583
quote:
1s.gif Op woensdag 24 mei 2017 07:16 schreef Lingue het volgende:
Hoe is het met de harde plekken? Neemt het af nu met antibioticum?

En ze lijken al weer ze groot.

Heb jij ook weer wat kunnen slapen Miss_Isis?
Ja, ze groeien echt onvoorstelbaar hard. Gisteravond allemaal rond de 60% van hun geboortegewicht gegroeid, dus ze zijn letterlijk meer dan 1.5 keer zo groot nu.

De antibiotica moesten we gisteravond mee beginnen, en nu 2x daags 1,5 pilletje. Ik weet dus niet of het nu al veel effect heeft (heb nog niet gevoeld, man had ochtenddienst, ik ben nog bij de baby). Haar temp was vanochtend wel mooi, 38,5 hoorde ik. Ik heb wel redelijk geslapen nu, van 1 tot 7 ongeveer :) man is er uit geweest om 3 uur om nori uit te laten en pups aan te leggen en om 6 uur voor de ochtenddienst. Zometeen als ik beneden ben met baby krijgt Nori haar voer, antibiotica, calcium pilletje (niet noodzakelijk hoor, meer voor mijn gemoedsrust om haar een beetje te supplementeren omdat ze geen extra bot eet momenteel) en gaan we weer schoonmaken en wegen.
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  woensdag 24 mei 2017 @ 08:51:10 #90
386633 Adnap
I love Life !
pi_171162729
Je ziet ze gewoon groeien en ontwikkelen.
Wat fijn dat je wat hebt kunnen slapen.

Nu de cam weer aan 😁
I live life, i love life
Op Youtube dagelijks vlogs en kookvideo's bij Vraag 't Suus
pi_171163159
Net gevoeld, en de harde plek is echt duidelijk veel minder :D weet niet of dat dat ene (1,5) pilletje antibiotica is geweest of het aanleggen/masseren/koolbladeren/minder voeren of een combinatie. Maar hoe dan ook is de plek dus echt duidelijk minder groot en minder hard nu *O*
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  woensdag 24 mei 2017 @ 10:11:28 #92
386633 Adnap
I love Life !
pi_171164214
quote:
0s.gif Op woensdag 24 mei 2017 09:23 schreef Miss_Isis het volgende:
Net gevoeld, en de harde plek is echt duidelijk veel minder :D weet niet of dat dat ene (1,5) pilletje antibiotica is geweest of het aanleggen/masseren/koolbladeren/minder voeren of een combinatie. Maar hoe dan ook is de plek dus echt duidelijk minder groot en minder hard nu *O*
Yeah!

Top fokster ben je! Zoveel liefde voor je hondjes ❤
I live life, i love life
Op Youtube dagelijks vlogs en kookvideo's bij Vraag 't Suus
pi_171165111
Dankjewel, dat is leuk om te horen O+ maar ik ben niet echt uitzonderlijk hierin ofzo hoor ;)

Inmiddels zijn alle pupjes weer gewogen, geknuffeld, en voorzien van een schone kist :) Bij de gele pups kun je nu echt het pigment door zien komen op hun neusjes, ze waren eerst helemaal roze en worden nu donker gevlekt. Hopelijk hebben ze over een poosje allemaal een snoetje met mooi zwart pigment (voor zolang het duurt dan, want de neuzen van de meeste gele honden verkleuren helaas als ze wat ouder worden vrij snel weer naar vlekkerig of -deels- vleeskleurig).

Zo leuk, elke keer als ik ze zie ben ik weer helemaal blij met ons prachtige nestje O+ we hebben weer een boel geluk gehad tot nu toe met hoe goed het allemaal is gegaan!
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_171165720
Ik vind vleeskleurige neusjes juist altijd zoooo svhattig :@ maar dat mag niet kennelijk?
compact en kleverig.
pi_171165774
quote:
0s.gif Op woensdag 24 mei 2017 07:06 schreef Valerie. het volgende:
Afgelopen dagen niet echt kunnen kijken
wat gek :+ :* O+
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen &lt;3
pi_171166716
quote:
0s.gif Op woensdag 24 mei 2017 07:06 schreef Valerie. het volgende:
Afgelopen dagen niet echt kunnen kijken, wat een verschil dat alweer maakt zeg!
quote:
1s.gif Op woensdag 24 mei 2017 11:19 schreef tombolafan het volgende:

[..]

wat gek :+ :* O+
:o , zelf je puppy gekregen, Valerie? Zo ja, gefeliciteerd!! *O* O+

quote:
1s.gif Op woensdag 24 mei 2017 11:17 schreef JaniesBrownie het volgende:
Ik vind vleeskleurige neusjes juist altijd zoooo svhattig :@ maar dat mag niet kennelijk?
Een gele hond met echt vleeskleurig/bruin pigment (dus dezelfde kleur neus, lippen en oogranden die een bruine hond heeft) is niet de bedoeling nee. Ik vind het persoonlijk ook niet zo mooi, donker pigment staat veel sprekender op de een of andere manier.

Kijk, dit is een hond met bruin pigment:



Als je dat vergelijkt met dit:


Dan vind ik de tweede toch veel mooier met mooi donker pigment in het gezicht.

Maar dat donkere pigment verkleurd dus vaak met leeftijd en onder invloed van hormonen en het weer en zo.

Deze gele reu is nog niet zo oud, maar je ziet dat zijn neus al iets lichter is:


En hier zie je het bij een andere hond nog beter:


En zo ziet het er nu uit bij onze pupjes (dit is puppy Wit)


Vergeleken met dit, 2 dagen geleden


Zo'n roze neusje vind ik bij een kleine puppy dan wel weer heel schattig trouwens O+
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_171166862
Ik vind dit bv heel mooi qua kleur:





Ook bij andere lichte honden zoals labjes.
O+
Dat donkere vind ik juist weer zoveel contrast.
Maar ik snap wel dat t de bedoeling is ;)
compact en kleverig.
pi_171167050
quote:
1s.gif Op woensdag 24 mei 2017 12:06 schreef JaniesBrownie het volgende:
Ik vind dit bv heel mooi qua kleur:


[ afbeelding ]

Ook bij andere lichte honden zoals labjes.
O+
Dat donkere vind ik juist weer zoveel contrast.
Maar ik snap wel dat t de bedoeling is ;)
Ah ja, dat is een kwestie van smaak dan denk ik :P

Vizsla's hebben ook allemaal die kleur (donkergeel met bruin pigment) :)

Maar bij Labradors kan ik er toch niet echt aan wennen... :P Al zijn er ongetwijfeld liefhebbers voor, ik heb wel eens gehoord dat die kleur tegenwoordig wordt gemarket als bijzondere 'witte chocolade' Labrador (ook op dat plaatje wat ik hier boven postte van die hond met bruin pigment).
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  woensdag 24 mei 2017 @ 12:32:58 #99
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_171167474
quote:
0s.gif Op woensdag 24 mei 2017 10:49 schreef Miss_Isis het volgende:
Zo leuk, elke keer als ik ze zie ben ik weer helemaal blij met ons prachtige nestje O+ we hebben weer een boel geluk gehad tot nu toe met hoe goed het allemaal is gegaan!
O+ Aw :)
pi_171168209
quote:
0s.gif Op woensdag 24 mei 2017 12:13 schreef Miss_Isis het volgende:

[..]

Ah ja, dat is een kwestie van smaak dan denk ik :P

Vizsla's hebben ook allemaal die kleur (donkergeel met bruin pigment) :)

Maar bij Labradors kan ik er toch niet echt aan wennen... :P Al zijn er ongetwijfeld liefhebbers voor, ik heb wel eens gehoord dat die kleur tegenwoordig wordt gemarket als bijzondere 'witte chocolade' Labrador (ook op dat plaatje wat ik hier boven postte van die hond met bruin pigment).
dat vind ik dan weer wel raar, als t niet 'hoort'. Om het dan speciaal te noemen.

En idd, is ook gewoon n kwestie van smaak.
compact en kleverig.
pi_171171084
quote:
1s.gif Op woensdag 24 mei 2017 13:11 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

dat vind ik dan weer wel raar, als t niet 'hoort'. Om het dan speciaal te noemen.

En idd, is ook gewoon n kwestie van smaak.
Is wel slimme marketing, noem het bijzonder en speciaal en mensen betalen de volle prijs plus nog wat extra :7 Zo heb je ook 'silver', 'charcoal' en 'champagne' Labradors. Eigenlijk gewoon Labradors met een dubbel dilute (verdunnings) gen dat de normale kleur verdund (zwart wordt blauw/charcoal, bruin wordt grijs/silver en geel wordt ietsje lichter geel/champage). Dat gen is er naar alle waarschijnlijkheid in gefokt door te kruisen met Weimaraners; de kleuren zijn niet toegestaan en Labradors met die kleur hebben dus ook geen FCI stamboom. Maar het heeft een bijzondere naam, het kost een flink bedrag, dus mensen zijn er heilig van overtuigd dat ze iets heel bijzonders en unieks hebben gekocht.

En kijk nou wat ik vanmiddag in de post kreeg O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Van een jong stel dat ongeveer 2,5-3 uur rijden bij ons vandaan woont, wordt hun eerste hond samen. Lief he O+
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  woensdag 24 mei 2017 @ 15:29:38 #102
386633 Adnap
I love Life !
pi_171171609
Oh wat lief!
I live life, i love life
Op Youtube dagelijks vlogs en kookvideo's bij Vraag 't Suus
pi_171172604
Oh er liggen overal puppies O+ O+ O+
pi_171172612
En wat een lieve kaart zeg.
pi_171176759
Puppies O+
Your opinion of me is none of my business.
pi_171176824
Die kleintjes drinken wat af zeg :)
pi_171179913
Ik vond de kaart ook heel lief, aan de binnenkant hadden ze de 'Labra-law' geschreven, en dat ze zo blij waren dat ze een pupje kregen O+

En ik kreeg vandaag ook al een mooie foto van puppy Groen uit het vorige nest met een leuk compliment: iedereen in het dorp vond hem zo mooi en er had zelfs iemand geïnformeerd waar hij vandaan kwam omdat ze zelf ook zo'n mooie labrador wilden. Hoe leuk is dat :) Is natuurlijk ook een compliment voor de baasjes die hem zo goed verzorgen, maar toch voel ik me ook een beetje gevleid :P

En ons kleine grut drinkt inderdaad wat af, en ze groeien dan ook enorm hard! De eersten zijn alweer over de 700 gram, het is echt onvoorstelbaar hoe snel dat gaat. Paars is bijvoorbeeld tussen de weegmomenten van vanochtend en vanavond van 595 naar 659 gram gegaan!
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_171179950
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_171180851
Haha dat wassen gaat ook hardhandig he! Pupje wit wilde volgens mij rustig richting melkbar maar werd alle kanten op 'gegooid' :D
pi_171180870
Dat kaartje!
Your opinion of me is none of my business.
  woensdag 24 mei 2017 @ 20:52:43 #111
203250 Diconnected
Zeg maar Dico.
pi_171180966
Holyshit ik kijk 2 dagen niet en de pups zijn echt een stuk groter :D O+
it's the map in my mind that sends me on my way.
  woensdag 24 mei 2017 @ 20:58:01 #112
203250 Diconnected
Zeg maar Dico.
pi_171181171
Omg zo schattig dit
it's the map in my mind that sends me on my way.
pi_171182161
Haha, Cookie komt net thuis van de training, en ze duikt meteen de werpkist in om dag te zeggen tegen haar broertjes en zusjes O+

We hebben Cookie trouwens ingeschreven voor twee shows, 18 juni en 16 (geloof ik...) september. Ik hoop echt dat ze een beetje een fatsoenlijke beoordeling kan halen; qua bouw is ze denk ik wel goed genoeg voor een ZG maar we hebben echt veel te weinig tijd besteed aan ringtraining. Dus of ze zich fatsoenlijk laat bekijken en niet gewoon de keurmeester bespringt is nog de vraag :')
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  donderdag 25 mei 2017 @ 09:15:05 #114
208890 June.
Seriously?
pi_171191181
Wanneer gaan de puppy's eigenlijk lopen? Je ziet ze nu vooral met de voorpoten kruipen en en de achterpootjes blijven nog een beetje achter. Wel schattig om te zien O+
Shine bright like a diamond.
  donderdag 25 mei 2017 @ 09:27:09 #115
386633 Adnap
I love Life !
pi_171191291
Spannend voor cookie! Wat houdt ringtrainjng in?

Ze groeien echt goed, wow zeg. Die halen de 100% wel binnen de week.
I live life, i love life
Op Youtube dagelijks vlogs en kookvideo's bij Vraag 't Suus
pi_171192187
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2017 09:15 schreef June. het volgende:
Wanneer gaan de puppy's eigenlijk lopen? Je ziet ze nu vooral met de voorpoten kruipen en en de achterpootjes blijven nog een beetje achter. Wel schattig om te zien O+
Ze zetten nu hun achterpootjes al wel een beetje bij, maar ze kruipen inderdaad vooral met hun voorpootjes. Wanneer precies het moment is dat ze echt lopen durf ik zo niet te zeggen eigenlijk. Dat gaat ook best geleidelijk, ze gaan op een gegeven moment steeds iets meer en langer met hun buikjes van de grond. Ergens in de komende twee weken wordt het kruipen/lopen in ieder geval steeds beter, en met een week of 2/3 lopen (waggelen) ze echt al.

Adnap, ringtraining is zeg maar oefenen voor een show. Daar leert de hond om netjes mee te lopen en de andere honden te negeren, en om netjes te gaan staan (hoofd omhoog, staart naar achter, pootjes iets uit elkaar en netjes naast elkaar) en zich te laten bevoelen en bekijken door een vreemde.

En de baas leert hoe hij de hond zo goed mogelijk kan laten staan (pootjes precies goed enzo, mooi recht, op het juiste moment de aandacht van de hond vasthouden, en op zo'n manier dat de eventuele minpuntjes van de hond verdoezeld worden en de pluspunten extra goed naar voren komen), en hoe hij op precies het goede tempo loopt waardoor de hond zo mooi mogelijk mee loopt (recht, in draf, zonder rondzwaaiende poten of misstappen en mooi vloeiend).

Eigenlijk is dat iets waar je veel mee moet oefenen. Maar cookie heeft zondag haar eerste les, en dan elke woensdag en zondag tot 18 juni. Hopelijk gaat dat genoeg zijn...
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  donderdag 25 mei 2017 @ 11:26:35 #117
386633 Adnap
I love Life !
pi_171192940
quote:
1s.gif Op donderdag 25 mei 2017 10:37 schreef Miss_Isis het volgende:

[..]

Ze zetten nu hun achterpootjes al wel een beetje bij, maar ze kruipen inderdaad vooral met hun voorpootjes. Wanneer precies het moment is dat ze echt lopen durf ik zo niet te zeggen eigenlijk. Dat gaat ook best geleidelijk, ze gaan op een gegeven moment steeds iets meer en langer met hun buikjes van de grond. Ergens in de komende twee weken wordt het kruipen/lopen in ieder geval steeds beter, en met een week of 2/3 lopen (waggelen) ze echt al.

Adnap, ringtraining is zeg maar oefenen voor een show. Daar leert de hond om netjes mee te lopen en de andere honden te negeren, en om netjes te gaan staan (hoofd omhoog, staart naar achter, pootjes iets uit elkaar en netjes naast elkaar) en zich te laten bevoelen en bekijken door een vreemde.

En de baas leert hoe hij de hond zo goed mogelijk kan laten staan (pootjes precies goed enzo, mooi recht, op het juiste moment de aandacht van de hond vasthouden, en op zo'n manier dat de eventuele minpuntjes van de hond verdoezeld worden en de pluspunten extra goed naar voren komen), en hoe hij op precies het goede tempo loopt waardoor de hond zo mooi mogelijk mee loopt (recht, in draf, zonder rondzwaaiende poten of misstappen en mooi vloeiend).

Eigenlijk is dat iets waar je veel mee moet oefenen. Maar cookie heeft zondag haar eerste les, en dan elke woensdag en zondag tot 18 juni. Hopelijk gaat dat genoeg zijn...
Das nog heel wat werk maar komt vast goed!
I live life, i love life
Op Youtube dagelijks vlogs en kookvideo's bij Vraag 't Suus
pi_171202770
Vanmiddag was mijn schoonvader er even, dus de pupjes staan weer op de foto :)



















En natuurlijk geen foto zonder Cookie, zij houdt haar broertjes en zusjes uitstekend in de gaten O+
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_171203003
Nohhhh O+ O+ O+ O+ O+ O+
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen &lt;3
pi_171203085
Ik ben helemaal verkocht O+ En jarig, dus doe er maar n mooie strik om ofzo :P

Vriend vindt ze nog iets te klein -O-
compact en kleverig.
pi_171203310
quote:
1s.gif Op donderdag 25 mei 2017 18:53 schreef JaniesBrownie het volgende:
Ik ben helemaal verkocht O+ En jarig, dus doe er maar n mooie strik om ofzo :P

Vriend vindt ze nog iets te klein -O-
Gefeliciteerd!

Maar helaas, ik vrees dat ik nog niet jarig zou zijn als ik er eentje weg zou geven :+
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  donderdag 25 mei 2017 @ 19:09:31 #122
430139 Valerie.
C'est magnifique.
pi_171203359
quote:
1s.gif Op woensdag 24 mei 2017 11:19 schreef tombolafan het volgende:

[..]

wat gek :+ :* O+
:') :D
quote:
0s.gif Op woensdag 24 mei 2017 11:59 schreef Miss_Isis het volgende:

:o , zelf je puppy gekregen, Valerie? Zo ja, gefeliciteerd!! *O* O+
Vertrok zaterdagochtend naar het ziekenhuis met de puppycam, dacht misschien doe ik het wel tegelijk met Nori, maar helaas :+
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_171203428
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2017 19:06 schreef Miss_Isis het volgende:

[..]

Gefeliciteerd!

Maar helaas, ik vrees dat ik nog niet jarig zou zijn als ik er eentje weg zou geven :+
begrijpelijk. Helaas ;)
compact en kleverig.
pi_171203530
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2017 19:09 schreef Valerie. het volgende:

[..]

:') :D

[..]

Vertrok zaterdagochtend naar het ziekenhuis met de puppycam, dacht misschien doe ik het wel tegelijk met Nori, maar helaas :+
Ah, dan was het wel mooi geweest als jij ook gewoon om 14.15u klaar was geweest ja :D maar gefeliciteerd! O+
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_171203816
Wat een geweldige foto's! O+ Met cookie ook, super schattig!
  donderdag 25 mei 2017 @ 19:41:48 #126
386633 Adnap
I love Life !
pi_171203845
O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+

Oh wat zijn ze lief, en ook zo lief zoals ze liggen te dromen, pootjes die bewegen, de hik hebben O+ O+
I live life, i love life
Op Youtube dagelijks vlogs en kookvideo's bij Vraag 't Suus
  donderdag 25 mei 2017 @ 19:41:54 #127
430139 Valerie.
C'est magnifique.
pi_171203849
quote:
1s.gif Op donderdag 25 mei 2017 19:19 schreef Miss_Isis het volgende:

[..]

Ah, dan was het wel mooi geweest als jij ook gewoon om 14.15u klaar was geweest ja :D maar gefeliciteerd! O+
Wel zo goed als hetzelfde tijdstip, alleen twee dagen later _O- Dankje O+
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  donderdag 25 mei 2017 @ 20:10:33 #128
249756 Symphonic
Look o Look
pi_171204403
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2017 18:38 schreef Miss_Isis het volgende:
Vanmiddag was mijn schoonvader er even, dus de pupjes staan weer op de foto :)

[ link | afbeelding ]

[ link | afbeelding ]

[ link | afbeelding ]

[ link | afbeelding ]

[ link | afbeelding ]

[ link | afbeelding ]

[ link | afbeelding ]

[ link | afbeelding ]

[ link | afbeelding ]

En natuurlijk geen foto zonder Cookie, zij houdt haar broertjes en zusjes uitstekend in de gaten O+
die laatste twee _O_
Juin uit Eigen Tuin!
pi_171204638
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2017 19:41 schreef Valerie. het volgende:

[..]

Wel zo goed als hetzelfde tijdstip, alleen twee dagen later _O- Dankje O+
Oef, 2 dagen... Ik benijd je niet! Dan heeft een hond het toch beter getroffen.

Aan de andere kant, als het gaat over hoe omgaan met platenta's of luiers ben ik persoonlijk toch weer liever mens :+
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_171208308
quote:
1s.gif Op donderdag 25 mei 2017 20:22 schreef Miss_Isis het volgende:

[..]

Oef, 2 dagen... Ik benijd je niet! Dan heeft een hond het toch beter getroffen.

Aan de andere kant, als het gaat over hoe omgaan met platenta's of luiers ben ik persoonlijk toch weer liever mens :+
er zijn er zat die de placenta opeten toch? :Y)
Dat andere dan weer niet :X
Denk ik...
Hoop ik...
Wil ik!
_O-
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen &lt;3
pi_171209820
quote:
1s.gif Op donderdag 25 mei 2017 22:37 schreef tombolafan het volgende:

[..]

er zijn er zat die de placenta opeten toch? :Y)
Dat andere dan weer niet :X
Denk ik...
Hoop ik...
Wil ik!
_O-
Meh... :X

Ik denk daar liever niet al teveel over na :')

Oh, vandaag nageltjes geknipt bij alle pups, ging relatief snel en makkelijk en ze zijn nu dus weer een ervaring rijker :) En de eerste pup is nu al, 5 dagen oud, verdubbeld in gewicht! Lichtblauw is 109% aangekomen per vandaag. Dat is echt enorm veel en enorm snel. Groen is momenteel de hekkensluiter, hij is 'nog maar' 78% aangekomen. Paars heeft een flinke inhaalslag gemaakt, die was een tijdje de kleinste maar zit nu al op 92%. Toch prettig dat ze het allemaal goed doen :)
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  donderdag 25 mei 2017 @ 23:37:17 #132
132477 Zo-is-dat
of nie dan?
pi_171209967
Ach gossie wat een dropjes, heel mooi zo die foto's en cookie erbij O+ O+
Die oortjes ook! Smelt!
  vrijdag 26 mei 2017 @ 11:04:24 #133
386633 Adnap
I love Life !
pi_171216549
Nageltjes knippen is dat voor mama of voor gewenning?
Ze zijn zo groot geworden al in die kleine week.
Puppy tv blijft genieten O+
I live life, i love life
Op Youtube dagelijks vlogs en kookvideo's bij Vraag 't Suus
  vrijdag 26 mei 2017 @ 11:28:17 #134
386633 Adnap
I love Life !
pi_171217116


Dit is toch zo lief, paars ligt rechts, midden een zwarte en links geel ❤❤❤❤
I live life, i love life
Op Youtube dagelijks vlogs en kookvideo's bij Vraag 't Suus
pi_171218364
Die slaapstuipjes O+ O+ O+
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
pi_171218925
Leuk dat jullie genieten van de puppy tv :D

Mijn man opperde al om straks als ze groter zijn en overdag buiten spelen daar de camera heen te verhuizen een live stream op youtube te zetten van hun buitenren. Hij dacht dat we, gezien de populariteit, slapend rijk zouden worden van de advertentieopbrengsten :P

De dames en heren zijn vanochtend op 2 na allemaal de 100% gepasseerd :) Alleen Donkerblauw en Groen zitten in de 90%, de rest is dus allemaal al verdubbeld in gewicht. En dat in 6 dagen! De nageltjes knippen we trouwens vooral voor Nori, ze krabbelen met hun pootjes als ze drinken en met scherpe nageltjes is dat niet zo fijn. En we doen het ook zodat ze niet blijven haken in het vetbed (die wit met roze vlekjes dekens waar ze op liggen). De gewenning van de pups is mooi meegenomen, maar heel veel zullen ze er wel niet van mee krijgen nog denk ik ;)

En ach, vanochtend met het schoonmaken was zo schattig... Geel en Lichtblauw (de reuzenpups) mochten even apart blijven terwijl de rest op volgorde van minst naar meest gegroeid mocht drinken. Cookie vond het zó spannend, Nori lag in de kist de andere pups te voeden en Cookie was bij mij op schoot gekropen (ik zat voor de kist) om maar bij de pupjes te kunnen zijn. Uiteindelijk heb ik ze even aan haar gegeven, en ze was er zooo blij mee, helemaal in haar nopje dat ze twee pupjes mocht 'hebben' O+ Ze ging er meteen helemaal omheen gekruld liggen, gaf ze kleine likjes, snuffelde de hele tijd... Ze is echt helemaal dol op en zorgzaam voor dat kleine grut. Ze wil ook heel graag in de werpkist kijken steeds, maar er echt in mag ze niet van Nori. Toen ze dus van mij buiten de werpkist twee pupjes kreeg om even over te moederen was ze helemaal blij O+ We hebben er een paar foto's van gemaakt, zal ze straks even uploaden. Ze kan zo mooi oefenen voor als ze volgend jaar hopelijk zelf een nestje heeft!
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  vrijdag 26 mei 2017 @ 13:06:19 #137
386633 Adnap
I love Life !
pi_171219220
Wat lief zeg, cookie zal zelf ook wel een lieve moeder worden denk ik. Ben benieuwd naar de foto's

En jahhhhhhh YouTube graag! Ik zal zeker kijken. Hebben jullie al een linkje? Dan abonneer ik vast
I live life, i love life
Op Youtube dagelijks vlogs en kookvideo's bij Vraag 't Suus
pi_171223389




Cookie met broertjes Geel en Lichtblauw O+

En dat we een stream op youtube moesten zetten was meer een grapje van mijn man ;) We hebben niet eens een account daar of wat dan ook, dus dat gaat denk ik niet gebeuren. Misschien dat we wel af en toe de cam naar buiten kunnen zetten om ze daar te filmen :)
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_171223419
Ah gossie :D O+


[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
pi_171223467
Wat een dotjes zeg 😍 Heerlijk!
pi_171223500
Ahh wat lief met Cookie! Dat wordt net zo'n goed moedertje! O+
  vrijdag 26 mei 2017 @ 16:23:52 #142
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_171223752
Aw, Cookie toch.
Spoilers!
  vrijdag 26 mei 2017 @ 16:29:38 #143
235382 tombolafan
-Miauw-fan
pi_171223889
Superlief O+
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen &lt;3
pi_171224438
Ja ze is echt zó lief met die kleintjes! Ik had wel verwacht dat ze geïnteresseerd zou zijn en er mee zou willen spelen als ze groter zijn, maar dat ze nu al helemaal zorgzaam zit te moederen had ik niet verwacht.

Het is wel heel natuurlijk gedrag; haar loopsheid loopt ongeveer gelijk met die van Nori. Dat is in het wild ook zo, omdat op die manier alle teefjes in een roedel op hetzelfde moment op hetzelfde punt zitten in hun cyclus. Dus als de alpha teef een nestje verwacht worden de andere teefjes ongeveer op hetzelfde moment schijndrachtig (de hormonen zoals progesteron zijn vrijwel gelijk bij teefjes of ze nu gedekt zijn of niet, dus eigenlijk worden alle teefjes na elke loopsheid een beetje schijndrachtig) en kunnen zij zo nodig ook voor de pups zorgen :)

Voor Cookie is het wel jammer dat Nori, hoewel inmiddels een stuk relaxter, haar nog steeds niet in de werpkist wil laten. Zelfs in de puppyren vlakbij de werpkist is niet de bedoeling, tenzij ik er bij ben. Cookie maakt dan ook graag van mijn aanwezigheid gebruik om op mijn schoot te kimmen en op die manier veilig zo dicht mogelijk bij de kist en de pups te komen. Vanmiddag probeerde ze terwijl Nori onder de tafel een dutje deed toch zelfstandig even bij de pups te gaan kijken, en toen kwam Nori er heel snel aan om haar de toegang tot de ren te blokkeren. Dat was dus duidelijk nog een stapje te ver.
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  vrijdag 26 mei 2017 @ 16:55:07 #145
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_171224637
Ze heeft gewoon rammelende eierstokjes :o
Spoilers!
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 26 mei 2017 @ 17:22:01 #146
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_171225372
Ohhh Cookie, wat een lieverd O+ Ze doen het allemaal geweldig zeg! Helemaal super. Die foto's O+ Vraag schoonvader es wat vaker op de c_/ O-)
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
pi_171225722
Schoonpa gaat helaas op vakantie binnenkort, dus het duurt nog ruim 2 weken tot de volgende set puppy-portretfoto's :( Tot die tijd zullen jullie het moeten doen met af en toe wat crappy telefoonfoto's en de puppycam :P
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 26 mei 2017 @ 20:11:39 #148
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_171228832
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 17:37 schreef Miss_Isis het volgende:
Schoonpa gaat helaas op vakantie binnenkort, dus het duurt nog ruim 2 weken tot de volgende set puppy-portretfoto's :( Tot die tijd zullen jullie het moeten doen met af en toe wat crappy telefoonfoto's en de puppycam :P
Nah wat een crappy planning zeg :P
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
pi_171229238
Interessant over die cyclus! Hoop voor Cookie dat Nori snel beetje relaxter wordt :Y
pi_171229451
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 16:48 schreef Miss_Isis het volgende:
Ja ze is echt zó lief met die kleintjes! Ik had wel verwacht dat ze geïnteresseerd zou zijn en er mee zou willen spelen als ze groter zijn, maar dat ze nu al helemaal zorgzaam zit te moederen had ik niet verwacht.

Het is wel heel natuurlijk gedrag; haar loopsheid loopt ongeveer gelijk met die van Nori. Dat is in het wild ook zo, omdat op die manier alle teefjes in een roedel op hetzelfde moment op hetzelfde punt zitten in hun cyclus. Dus als de alpha teef een nestje verwacht worden de andere teefjes ongeveer op hetzelfde moment schijndrachtig (de hormonen zoals progesteron zijn vrijwel gelijk bij teefjes of ze nu gedekt zijn of niet, dus eigenlijk worden alle teefjes na elke loopsheid een beetje schijndrachtig) en kunnen zij zo nodig ook voor de pups zorgen :)

Voor Cookie is het wel jammer dat Nori, hoewel inmiddels een stuk relaxter, haar nog steeds niet in de werpkist wil laten. Zelfs in de puppyren vlakbij de werpkist is niet de bedoeling, tenzij ik er bij ben. Cookie maakt dan ook graag van mijn aanwezigheid gebruik om op mijn schoot te kimmen en op die manier veilig zo dicht mogelijk bij de kist en de pups te komen. Vanmiddag probeerde ze terwijl Nori onder de tafel een dutje deed toch zelfstandig even bij de pups te gaan kijken, en toen kwam Nori er heel snel aan om haar de toegang tot de ren te blokkeren. Dat was dus duidelijk nog een stapje te ver.
Ah grappig zo veel interesse van d'r, maar het kan niet overslaan in jaloezie of zo?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  vrijdag 26 mei 2017 @ 20:57:21 #151
203250 Diconnected
Zeg maar Dico.
pi_171229955
Omg die foto's O+ en met Cookie O+
it's the map in my mind that sends me on my way.
pi_171231787
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 20:38 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Ah grappig zo veel interesse van d'r, maar het kan niet overslaan in jaloezie of zo?
Nou, dat is een kwestie van inschatting denk ik. Ik heb wel eens verhalen gehoord van teefjes die de pups van een andere teef willen stelen, en dat daar ruzie door kan komen (dus de teefjes onderling). Maar Cookie en Nori kennende schat ik in dat dat niet zomaar gaat gebeuren.

Afreageren op pups (dat ze jaloers zou worden op de pupjes zegmaar) zou een normale gezonde hond niet doen. Althans, ik heb daar nog nooit van gehoord en kan het me ook totaal niet voorstellen. Zeker niet van een hond zoals Cookie.

En ja Rewimo, ik vond de planning ook niet zo handig, maarja :P
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_171232793
Feel good topic O+ O+

Ze laten je hart weer smelten O+
pi_171233172
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 21:49 schreef Miss_Isis het volgende:

[..]

Nou, dat is een kwestie van inschatting denk ik. Ik heb wel eens verhalen gehoord van teefjes die de pups van een andere teef willen stelen, en dat daar ruzie door kan komen (dus de teefjes onderling). Maar Cookie en Nori kennende schat ik in dat dat niet zomaar gaat gebeuren.

Afreageren op pups (dat ze jaloers zou worden op de pupjes zegmaar) zou een normale gezonde hond niet doen. Althans, ik heb daar nog nooit van gehoord en kan het me ook totaal niet voorstellen. Zeker niet van een hond zoals Cookie.

En ja Rewimo, ik vond de planning ook niet zo handig, maarja :P
Ah oké, gelukkig maar dat het afreageren niet voorkomt bij honden en dat het goed gaat met jullie honden. :) Leuke club hondjes zo bij elkaar. :P
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  zaterdag 27 mei 2017 @ 10:25:43 #155
386633 Adnap
I love Life !
pi_171240711
En hoe gaat het met de pupsels?

Vanmorgen was paars samen met geel aan t vechten om dezelfde tepel, paars won.
I live life, i love life
Op Youtube dagelijks vlogs en kookvideo's bij Vraag 't Suus
pi_171240772
Die foto's van pup met cookie O+
Nieuw is niet altijd beter.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 27 mei 2017 @ 10:44:13 #157
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_171240944
Je zíet ze gewoon groeien :o Zo schattig O+
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 27 mei 2017 @ 10:45:35 #158
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_171240965
Groen tijgert gewoon die hele kist door :D
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
pi_171241276
Gaat goed vanochtend! Zometeen even wegen en kijken hoeveel ze nu weer gegroeid zijn :) de stangen hebben we inmiddels weg gehaald, daar gingen ze steeds tussen liggen en nu ze groter worden kunnen ze klem komen te zitten. Dus nu is de kist stangloos :)

Vanochtend kregen we nog wel een minder prettig telefoontje, de mensen van puppy Roze hebben afgezegd :( ze vonden haar toch teveel witte vlekjes hebben. Nu maar heel snel het andere gezin op de lijst bellen in de hoop dat we hen nog blij kunnen maken, hopelijk bellen zij nog terug. Anders moeten we even verder kijken.
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  zaterdag 27 mei 2017 @ 11:31:57 #160
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_171241615
Heb je dit keer wel al baasjes aan pups gekoppeld dan? De eerste keer wachtte je daarmee tot het karakter van de pups wat meer naar boven kwam toch?
Spoilers!
pi_171241810
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 mei 2017 11:31 schreef Lucky_Strike het volgende:
Heb je dit keer wel al baasjes aan pups gekoppeld dan? De eerste keer wachtte je daarmee tot het karakter van de pups wat meer naar boven kwam toch?
Klopt, deze keer ook behalve in dit geval. Er was namelijk maar een teefje te vergeven, dus de mensen die een teefje wilden wisten al dat zij dat zou worden.

Ik baal best behoorlijk eigenlijk :( vooral ook omdat we de mensen zelf erg aardig vonden en er een goed gesprek mee hebben gehad. Bij het opbellen dat we een pup voor ze hadden waren ze eerst blij maar toen daarna behoorlijk lauw toen mijn man vertelde dat ze wel een borstvlekje en een wit teentje heeft; ze zouden het in de groep gooien en terug bellen. Toen had ik al zoiets van graag of helemaal niet! Maar toen ze terug belden wilden ze het toch wel graag, dus nou ok, top. Op Facebook reageerden ze nog op een foto Van Roze dat ze nu al verliefd waren. Maar nu bellen ze dus alsnog af, en daar baal ik dus echt van :(
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_171241974
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 mei 2017 11:42 schreef Miss_Isis het volgende:

[..]

Klopt, deze keer ook behalve in dit geval. Er was namelijk maar een teefje te vergeven, dus de mensen die een teefje wilden wisten al dat zij dat zou worden.

Ik baal best behoorlijk eigenlijk :( vooral ook omdat we de mensen zelf erg aardig vonden en er een goed gesprek mee hebben gehad. Bij het opbellen dat we een pup voor ze hadden waren ze eerst blij maar toen daarna behoorlijk lauw toen mijn man vertelde dat ze wel een borstvlekje en een wit teentje heeft; ze zouden het in de groep gooien en terug bellen. Toen had ik al zoiets van graag of helemaal niet! Maar toen ze terug belden wilden ze het toch wel graag, dus nou ok, top. Op Facebook reageerden ze nog op een foto Van Roze dat ze nu al verliefd waren. Maar nu bellen ze dus alsnog af, en daar baal ik dus echt van :(
En terecht, vind ik. Niet echt netjes op die manier. :{
Your opinion of me is none of my business.
  zaterdag 27 mei 2017 @ 11:53:25 #163
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_171241996
Dat is echt wel balen ja. Ik snap ook niet dat mensen zich niet over wat witte haartjes heen kunnen zetten.
Spoilers!
pi_171242049
Als ze enerzijds zeggen nu al verliefd te zijn, en een dag later dat ze er van af willen zien door een vlekje zegt ook een hoop.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_171242146
Tja, ik snap het wel als je echt geen vlekje aan je hond wilt, dat kan. Maar tijdens het gesprek bleek dat het merendeel van het gezin een vlekje geen probleem vond. En nu bleek aan de telefoon dat er toch best concrete fokplannen waren, en dat ze daarom ook geen vlekjes wilden. Als dat nou iets eerder allemaal duidelijk was geweest.. ;(

Nouja ik hoop dat de mensen van de wachtlijst die ik net gebeld heb nog terug bellen. Ik wil graag zo snel mogelijk weer een baasje voor haar hebben, het voelt voor mij erg onbehaaglijk zo ;(
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_171242209
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 mei 2017 12:01 schreef Miss_Isis het volgende:
Tja, ik snap het wel als je echt geen vlekje aan je hond wilt, dat kan. Maar tijdens het gesprek bleek dat het merendeel van het gezin een vlekje geen probleem vond. En nu bleek aan de telefoon dat er toch best concrete fokplannen waren, en dat ze daarom ook geen vlekjes wilden. Als dat nou iets eerder allemaal duidelijk was geweest.. ;(

Nouja ik hoop dat de mensen van de wachtlijst die ik net gebeld heb nog terug bellen. Ik wil graag zo snel mogelijk weer een baasje voor haar hebben, het voelt voor mij erg onbehaaglijk zo ;(
Beetje duf dat ze niet meteen gezegd hebben dat ze echt wilden fokken. :') Maar komt wel goed. Je pups zijn super schattig en toen er opeens gele tussen zaten was je ook niet bezorgd dat je ze niet 'kwijt zou raken'. Roze gaat sowieso nog iemand heel erg blij maken. O+
Your opinion of me is none of my business.
  zaterdag 27 mei 2017 @ 12:36:25 #167
386633 Adnap
I love Life !
pi_171242822
Grrrr echt niet leuk en heel terecht dat je boos bent.
Zoonlief zei gelijk oh dan mag Roze hier wel komen hoor ;)
I live life, i love life
Op Youtube dagelijks vlogs en kookvideo's bij Vraag 't Suus
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 27 mei 2017 @ 12:43:49 #168
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_171242997
Niet erg handig van ze om dat niet meteen te zeggen. Maar Roze vindt vast een heel lief baasje dat van haar houdt, vlekken of geen vlekken O+

Het is mij ook gelukt met mijn vitiligo :P
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
  zaterdag 27 mei 2017 @ 14:16:20 #169
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_171244791
Puppies O+
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_171245709
Ik heb er ook alle vertrouwen in dat ze een goed huis gaat vinden hoor, vlekjes of niet :) maar ik heb altijd een beetje moeite met omschakelen en de onzekerheid nu. Fokken (in ieder geval gewoon een nestje huishondjes fokken waar niet mee wordt geshowd) kan trouwens prima met de mate van vlekjes die Roze heeft. Paars lijkt ook witte teentjes te hebben (meer dan Roze) en daar ga ik me ook echt niet door tegen laten houden om te fokken als ze verder lief en gezond zou blijken.

Maar goed, nu een nieuw baasje vinden. We hebben inmiddels contact met iemand van de wachtlijst en zij leek heel positief, ze hadden nog niet elders een pup maar ze moest nog wel even overleggen met haar partner die nu nog in het buitenland zit. Zij belt hopelijk vandaag nog terug.
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  zaterdag 27 mei 2017 @ 18:13:40 #171
386633 Adnap
I love Life !
pi_171251057
Komt goed, echt

Hoe gaat het met nori en de pups in deze hitte ?
I live life, i love life
Op Youtube dagelijks vlogs en kookvideo's bij Vraag 't Suus
pi_171254568
Gaat goed hier, al waren er vanochtend 2 pups maar een paar gram gegroeid en eentje (Groen) zelfs 5 gram afgevallen. Nou was die gisteren behoorlijk veel aangekomen, dus waarschijnlijk had het daar mee te,maken. Een andere optie is dat ze er last van hebben gehad dat we gisteravond de warmtelamp uit hadden gelaten. Maar de andere pups zijn wel goed gegroeid dus weet niet zeker of het daar aan ligt. Straks maar even kijken hoe het nu staat met de gewichten.

Nori heeft vandaag minder zin om in de kist te liggen, ik kan het haar niet echt kwalijk nemen want met dit weer onder 7 hongerige pups bedolven worden lijkt mij ook niet alles. We sturen haar er af en toe maar verplicht bij in, dan drinken de pups, en daarna gaat Nori gauw weer ergens op een koeler plekje liggen.
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_171264788
Awwwww puppy roze.... Hopelijk snel een ander baasje die jou wel helemaal perfect vindt met hé witte vlekjes. O+

ik heb erg weinig tijd om te awww en ahhh en O+ O+ O+. Maar spiekmomentjes heb ik zeker nog wel tussendoor want dat maakt de dag weer een beetje fijner.

Wat groeien ze hard!! Hoe is het met de tepels van Nori? Helemaal weg die verdikking?
En snap wel dat Nori met dit weer de verkoeling zoekt.
  zondag 28 mei 2017 @ 08:04:28 #174
386633 Adnap
I love Life !
pi_171264820
Geloof ik graag dat ze verkoeling zoekt, t is bizar warm nu.
Hier kwam gisteren wind van zee, in een dik uur 10 gr kouder, was heerlijk.

Zou de warmte ook invloed hebben op t groeien? Dat ze meer energie kwijt zijn aan verkoeling zoeken dan aan groeien? En ze bewegen ook veel meer natuurlijk
I live life, i love life
Op Youtube dagelijks vlogs en kookvideo's bij Vraag 't Suus
pi_171266931
De puppies zijn gepupnapt! :o Hoe gaat het nu met de niet-echt-aangekomen pups?
Your opinion of me is none of my business.
  zondag 28 mei 2017 @ 11:07:33 #176
386633 Adnap
I love Life !
pi_171267159
quote:
0s.gif Op zondag 28 mei 2017 10:56 schreef Sarasi het volgende:
De puppies zijn gepupnapt! :o Hoe gaat het nu met de niet-echt-aangekomen pups?
Dr werd net ook gezwabberd ;)
I live life, i love life
Op Youtube dagelijks vlogs en kookvideo's bij Vraag 't Suus
pi_171267771
quote:
0s.gif Op zondag 28 mei 2017 11:07 schreef Adnap het volgende:

[..]

Dr werd net ook gezwabberd ;)
Ja I know. :P
Your opinion of me is none of my business.
pi_171271934
Het gaat goed :) Vanochtend was iedereen weer fatsoenlijk gegroeid, inmiddels zijn er 4 pups over de kilo! Waaronder ook puppy Groen, die gisterochtend 5 gram was afgevallen maar nu dus goed een kilo weegt (met een geboortegewicht van zo uit mijn hoofd 460 of 466 gram).

En Cookie heeft vanochtend haar eerste ringtraining gehad, volgens mijn man was ze een natuurtalent :D helaas zit ze momenteel niet echt heel mooi in haar vacht (ze verhaard altijd na de loopsheid) maar hopelijk is ze 18 juni niet meer zo aan het verharen en kan ze een fatsoenlijke beoordeling halen :)
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_171285069
Inmiddels heeft Roze sinds vanmiddag weer een baas :) het stel van de wachtlijst waar we gisteren contact mee hadden belde vanmiddag terug dat ze haar graag wilden hebben :)
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  zondag 28 mei 2017 @ 21:03:49 #180
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_171285127
*O*
Spoilers!
pi_171285251
quote:
0s.gif Op zondag 28 mei 2017 21:02 schreef Miss_Isis het volgende:
Inmiddels heeft Roze sinds vanmiddag weer een baas :) het stel van de wachtlijst waar we gisteren contact mee hadden belde vanmiddag terug dat ze haar graag wilden hebben :)
Daar hebben ze geluk mee. :) Hoe lang blijven de gene die naar een andere baas gaan nog bij jullie?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_171286012
quote:
0s.gif Op zondag 28 mei 2017 21:02 schreef Miss_Isis het volgende:
Inmiddels heeft Roze sinds vanmiddag weer een baas :) het stel van de wachtlijst waar we gisteren contact mee hadden belde vanmiddag terug dat ze haar graag wilden hebben :)
*O* *O* *O*
Your opinion of me is none of my business.
pi_171289278
quote:
0s.gif Op zondag 28 mei 2017 21:07 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Daar hebben ze geluk mee. :) Hoe lang blijven de gene die naar een andere baas gaan nog bij jullie?
In principe mogen ze vanaf zaterdag 15 juli verhuizen. Maar er zijn twee stellen die nog met vakantie gaan, ik geloof tot 25 en tot 30 juli of zo. Ik weet het niet precies meer zeker.

Het ene gezin gaan naar het buitenland en konden in ieder geval niet meer afzeggen, de anderen konden misschien nog wel wat aanpassen zeiden ze tijdens de kennismaking. Maar we moeten nog even kortsluiten hoe we dat aan gaan pakken.

Voor pups die 9 weken of langer blijven vragen we trouwens ook wel wat meer ivm de extra vaccinatie, ontworming en voeding die ze dan nog krijgen.
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  maandag 29 mei 2017 @ 08:48:31 #184
386633 Adnap
I love Life !
pi_171293634
Mag ik ff een compliment geven voor hoe netjes jullie alles verzorgen !
Toevallig gisterenavond bij een ander nest puppies geweest en boy wat stonk het daar naar ontlasting. Was bij buren van mij. Dit waren wel iets oudere pups (2 weken ouder) maar volgens mij hoort er geen ontlasting van zeker een dag oud in t nest te liggen
I live life, i love life
Op Youtube dagelijks vlogs en kookvideo's bij Vraag 't Suus
pi_171294595
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 08:48 schreef Adnap het volgende:
Mag ik ff een compliment geven voor hoe netjes jullie alles verzorgen !
Toevallig gisterenavond bij een ander nest puppies geweest en boy wat stonk het daar naar ontlasting. Was bij buren van mij. Dit waren wel iets oudere pups (2 weken ouder) maar volgens mij hoort er geen ontlasting van zeker een dag oud in t nest te liggen
Dankjewel :)

En nee, je ruikt puppy's wel (zeker als je in de ochtend binnen komt, en dan is het af en toe ook wel echt een smeerboel) maar dat maak je direct schoon natuurlijk. En het hoort de rest van de tijd dan absoluut niet naar ontlasting te stinken. En er hoort zeker geen poep in het nest te liggen.

Normaal gesproken maak je (ook/vooral) bij oudere pups twee keer per dag de hele bups schoon (nieuwe dekentjes, dweilen). En poep kun je het beste zodra je het ziet schoonmaken en weg gooien. We hebben hier een wc rol naast de kist staan en een doos tissues, zodra ik ergens een drolletje zie liggen dat Nori niet direct opruimt pak ik het. Anders kruipen de andere pups er ook doorheen enzo, dat is echt niet prettig.

Vanaf een week of drie kunnen pups trouwens ook op een bak leren poepen/plassen, dat scheelt ook een boel viezigheid.

Zijn je buren serieuze fokkers dan, of hebben ze 'gewoon' een keer een nestje? Want de meeste fokkers weten wel hoe je fatsoenlijk schoon maakt ;)
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  maandag 29 mei 2017 @ 09:58:03 #186
386633 Adnap
I love Life !
pi_171294689
quote:
1s.gif Op maandag 29 mei 2017 09:54 schreef Miss_Isis het volgende:

[..]

Dankjewel :)

En nee, je ruikt puppy's wel (zeker als je in de ochtend binnen komt, en dan is het af en toe ook wel echt een smeerboel) maar dat maak je direct schoon natuurlijk. En het hoort de rest van de tijd dan absoluut niet naar ontlasting te stinken. En er hoort zeker geen poep in het nest te liggen.

Normaal gesproken maak je (ook/vooral) bij oudere pups twee keer per dag de hele bups schoon (nieuwe dekentjes, dweilen). En poep kun je het beste zodra je het ziet schoonmaken en weg gooien. We hebben hier een wc rol naast de kist staan en een doos tissues, zodra ik ergens een drolletje zie liggen dat Nori niet direct opruimt pak ik het. Anders kruipen de andere pups er ook doorheen enzo, dat is echt niet prettig.

Vanaf een week of drie kunnen pups trouwens ook op een bak leren poepen/plassen, dat scheelt ook een boel viezigheid.

Zijn je buren serieuze fokkers dan, of hebben ze 'gewoon' een keer een nestje? Want de meeste fokkers weten wel hoe je fatsoenlijk schoon maakt ;)
Een ongelukje... zijn kruising jackrussel en nog iets. Mama is jackrussel
I live life, i love life
Op Youtube dagelijks vlogs en kookvideo's bij Vraag 't Suus
pi_171296412
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 09:58 schreef Adnap het volgende:

[..]

Een ongelukje... zijn kruising jackrussel en nog iets. Mama is jackrussel
Ah...

Nou dat zullen dan vast geen hele grote pups zijn, en ik verwacht ook niet zo heel erg veel? Dat zou wel schoon te houden moeten zijn zou je denken. Misschien weten ze gewoon niet hoe het beter/anders kan...
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  maandag 29 mei 2017 @ 14:05:26 #188
386633 Adnap
I love Life !
pi_171300154
quote:
1s.gif Op maandag 29 mei 2017 11:18 schreef Miss_Isis het volgende:

[..]

Ah...

Nou dat zullen dan vast geen hele grote pups zijn, en ik verwacht ook niet zo heel erg veel? Dat zou wel schoon te houden moeten zijn zou je denken. Misschien weten ze gewoon niet hoe het beter/anders kan...
Kom niet zo vaak bij ze. Rest van t huis is ook wat eh rommelig zeg maar
I live life, i love life
Op Youtube dagelijks vlogs en kookvideo's bij Vraag 't Suus
  maandag 29 mei 2017 @ 15:52:11 #189
430139 Valerie.
C'est magnifique.
pi_171302731
quote:
1s.gif Op maandag 29 mei 2017 11:18 schreef Miss_Isis het volgende:

[..]

Ah...

Nou dat zullen dan vast geen hele grote pups zijn, en ik verwacht ook niet zo heel erg veel? Dat zou wel schoon te houden moeten zijn zou je denken. Misschien weten ze gewoon niet hoe het beter/anders kan...
Gek vind ik dat altijd, dat je niet kan bedenken dat je kak of andere smerige zooi moet opruimen :+ :+ :+

Maak er verder maar geen woorden aan vuil.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  maandag 29 mei 2017 @ 16:03:17 #190
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_171303041
quote:
1s.gif Op zondag 28 mei 2017 22:40 schreef Miss_Isis het volgende:

[..]

In principe mogen ze vanaf zaterdag 15 juli verhuizen. Maar er zijn twee stellen die nog met vakantie gaan, ik geloof tot 25 en tot 30 juli of zo. Ik weet het niet precies meer zeker.

Het ene gezin gaan naar het buitenland en konden in ieder geval niet meer afzeggen, de anderen konden misschien nog wel wat aanpassen zeiden ze tijdens de kennismaking. Maar we moeten nog even kortsluiten hoe we dat aan gaan pakken.

Voor pups die 9 weken of langer blijven vragen we trouwens ook wel wat meer ivm de extra vaccinatie, ontworming en voeding die ze dan nog krijgen.
Doen jullie ook nog wat extra mbt socialisatie met de pups die langer blijven? Of blijven ze op jullie eigen terrein en krijgen ze de normale (zo te lezen meer dan keurige) socialisatie?
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_171305074
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 15:52 schreef Valerie. het volgende:

[..]

Gek vind ik dat altijd, dat je niet kan bedenken dat je kak of andere smerige zooi moet opruimen :+ :+ :+

Maak er verder maar geen woorden aan vuil.
Mja, ach, laten we zeggen dat ik daar ook wel een mening over heb, maar goed... Ik hoef er in ieder geval geen pup van, laten we het zo zeggen :P Lastiger zindelijk maken ook, als de pups gewend zijn door hun eigen viezigheid te lopen.

quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 16:03 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Doen jullie ook nog wat extra mbt socialisatie met de pups die langer blijven? Of blijven ze op jullie eigen terrein en krijgen ze de normale (zo te lezen meer dan keurige) socialisatie?
We houden zelf puppy Paars, en degenen die iets langer (max. tot 10 weken deze keer) blijven gaan mee met waar zij ook heen gaat. Keer naar de markt, de buren, lopen op straat, een terrasje, mee als we weg gaan op een verjaardag ofzo, wandelen in het bos... En als de nieuwe baasjes specifieke omstandigheden hebben doen we dat ook nog; vorige keer zijn we naar een fietsenwinkel geweest want die pup die toen langer bleef ging wonen bij mensen die zelf een fietsenwinkel hadden :)

Het is alleen wel best een boel meer werk, want alle extra activiteiten doen we afzonderlijk: allemaal een apart rondje markt, allemaal een apart trainingsmoment (komen op de fluit), allemaal apart mee op straat... En het kost wel veel tijd want voor ons is het elke keer met meerdere mensen al snel 2 uurtjes die je kwijt bent als je vanaf hier naar bv een tuincentrum of stad wilt. Ik ben dan ook wel blij dat het maar hooguit 2 pups extra voor maximaal 2 weekjes is want als ik eerlijk ben focus ik me het liefst na de 8 weken alleen op mijn eigen pup. Ik heb het met 2 kleine kinderen en één eigen pup al druk zat :P Maar goed, het is zo en de pups krijgen zeker weten een heel goed huis, dus we doen het er gewoon bij :)

Het is nooit hetzelfde als bij de nieuwe baasjes natuurlijk, want het grootste deel van de tijd brengen ze door op eigen terrein en we gaan ze niet allemaal afzonderlijk 6x per dag uitlaten op straat aan de riem. En zelfs als we dat wel zouden doen dan wonen we nog behoorlijk buitenaf dus niet vergelijkbaar met een dorp of stad. Maar we doen (naast alle activiteiten in week 6 t/m 8, zoals een keer naar school en naar het station en naar jachttraining ed) dus wel wat extra.
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  maandag 29 mei 2017 @ 17:38:46 #192
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_171305147
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 17:34 schreef Miss_Isis het volgende:

[..]

Mja, ach, laten we zeggen dat ik daar ook wel een mening over heb, maar goed... Ik hoef er in ieder geval geen pup van, laten we het zo zeggen :P Lastiger zindelijk maken ook, als de pups gewend zijn door hun eigen viezigheid te lopen.

[..]

We houden zelf puppy Paars, en degenen die iets langer (max. tot 10 weken deze keer) blijven gaan mee met waar zij ook heen gaat. Keer naar de markt, de buren, lopen op straat, een terrasje, mee als we weg gaan op een verjaardag ofzo, wandelen in het bos... En als de nieuwe baasjes specifieke omstandigheden hebben doen we dat ook nog; vorige keer zijn we naar een fietsenwinkel geweest want die pup die toen langer bleef ging wonen bij mensen die zelf een fietsenwinkel hadden :)

Het is alleen wel best een boel meer werk, want alle extra activiteiten doen we afzonderlijk: allemaal een apart rondje markt, allemaal een apart trainingsmoment (komen op de fluit), allemaal apart mee op straat... En het kost wel veel tijd want voor ons is het elke keer met meerdere mensen al snel 2 uurtjes die je kwijt bent als je vanaf hier naar bv een tuincentrum of stad wilt. Ik ben dan ook wel blij dat het maar hooguit 2 pups extra voor maximaal 2 weekjes is want als ik eerlijk ben focus ik me het liefst na de 8 weken alleen op mijn eigen pup. Ik heb het met 2 kleine kinderen en één eigen pup al druk zat :P Maar goed, het is zo en de pups krijgen zeker weten een heel goed huis, dus we doen het er gewoon bij :)

Het is nooit hetzelfde als bij de nieuwe baasjes natuurlijk, want het grootste deel van de tijd brengen ze door op eigen terrein en we gaan ze niet allemaal afzonderlijk 6x per dag uitlaten op straat aan de riem. En zelfs als we dat wel zouden doen dan wonen we nog behoorlijk buitenaf dus niet vergelijkbaar met een dorp of stad. Maar we doen (naast alle activiteiten in week 6 t/m 8, zoals een keer naar school en naar het station en naar jachttraining ed) dus wel wat extra.
Ronduit fantastisch, de mensen die van jullie een pup krijgen mogen zich gelukkig prijzen. Waren alle fokkers maar zo.

Als alle pups naar hun nieuwe baasjes zijn een welverdiende vakantie? ;)
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_171305225
quote:
1s.gif Op maandag 29 mei 2017 17:38 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Ronduit fantastisch, de mensen die van jullie een pup krijgen mogen zich gelukkig prijzen. Waren alle fokkers maar zo.

Als alle pups naar hun nieuwe baasjes zijn een welverdiende vakantie? ;)
Bedankt voor het compliment, we doen ons best :)

En haha, vakantie... Nee geen tijd en geld helaas :P Vrije dagen van mijn man gaan ook allemaal zo'n beetje op aan de socialisatiedingen met de pups, en kerstmis dit jaar. En straks hebben we zelf onze eigen pup natuurlijk, dus dan gaan we ook nog lekker daar mee bezig :)

Maar aan de andere kant, tegen die tijd zal het wel als vakantie voelen als alle pups weg zijn ;)
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_171321108
Ze groeien zo snel! :o
Your opinion of me is none of my business.
pi_171321480
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 mei 2017 10:26 schreef Sarasi het volgende:
Ze groeien zo snel! :o
Ja, echt enorm. Van kleine wurmpjes van rond de 400 gram zitten er nu al vijf boven de kilo. En van de laatste twee verwacht ik dat ze morgenochtend of anders morgenavond toch ook wel de kilo gepasseerd zullen zijn.

Gisteren hebben we de eerste bezoekjes gepland, 10 en 11 juni komen alle pupkopers voor het eerst kennismaken. De ene helft komt de 10e en de andere helft de 11e. Het weekend erna op 17 juni komt waarschijnlijk familie kijken, op 18 juni gaat Cookie haar eerste show lopen, en het weekend daarna op 25 juni krijgen we bezoek van Cookie's nieuwe 'verloofde' met zijn gezin. En dat weekend zullen er ook wel weer pupkopers en familieleden willen komen kijken. We gaan dus een paar drukke weekenden tegemoet :)
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_171329286
Wanneer gaan de oogjes open Miss_Isis?
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
pi_171329627
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 mei 2017 16:53 schreef Kirb het volgende:
Wanneer gaan de oogjes open Miss_Isis?
Ik verwacht komend weekend ongeveer. Meestal vanaf een dag of 10-14, vorige keer was het geloof ik met 14 dagen :) Dan worden ze echt kleine hondjes, en de week erna gaan ze dan ook vaak al een beetje beginnen met heel voorzichtig spelen enzo, heel schattig O+ En vanaf 3 weken gaan ze ook echt op onderzoek buiten de kist.
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_171329887
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 mei 2017 17:10 schreef Miss_Isis het volgende:

[..]

Ik verwacht komend weekend ongeveer. Meestal vanaf een dag of 10-14, vorige keer was het geloof ik met 14 dagen :) Dan worden ze echt kleine hondjes, en de week erna gaan ze dan ook vaak al een beetje beginnen met heel voorzichtig spelen enzo, heel schattig O+ En vanaf 3 weken gaan ze ook echt op onderzoek buiten de kist.
Superleuk! Ik vind dat ze nu langzamerhand inderdaad echt op hondjes beginnen te lijken O+. Blijft leuk om af en toe even op de webcam te spieken!
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
pi_171330533
💕💕💕 paars 💕💕💕
Die ligt zo lief op de rug.

[ Bericht 2% gewijzigd door Angelfrouk op 30-05-2017 18:19:17 ]
  dinsdag 30 mei 2017 @ 19:08:45 #200
386633 Adnap
I love Life !
pi_171331959
De halsbandjes die zo los zaten....das nu wel over zeg. Wat gaan ze hard! Nog een paar daagjes en dan de oogjes open ❤
I live life, i love life
Op Youtube dagelijks vlogs en kookvideo's bij Vraag 't Suus
pi_171332273
quote:
1s.gif Op zondag 28 mei 2017 22:40 schreef Miss_Isis het volgende:

[..]

In principe mogen ze vanaf zaterdag 15 juli verhuizen. Maar er zijn twee stellen die nog met vakantie gaan, ik geloof tot 25 en tot 30 juli of zo. Ik weet het niet precies meer zeker.

Het ene gezin gaan naar het buitenland en konden in ieder geval niet meer afzeggen, de anderen konden misschien nog wel wat aanpassen zeiden ze tijdens de kennismaking. Maar we moeten nog even kortsluiten hoe we dat aan gaan pakken.

Voor pups die 9 weken of langer blijven vragen we trouwens ook wel wat meer ivm de extra vaccinatie, ontworming en voeding die ze dan nog krijgen.
Ja logisch dat jullie dan iets meer vragen, maar ook wel begrijpelijk dat er mensen op vakantie zijn deze periode daar veel mensen lang van te voren boeken. Maar leuk dat ze nog even blijven. :D
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  woensdag 31 mei 2017 @ 11:16:51 #202
386633 Adnap
I love Life !
pi_171344089
En hoe gaat het met de pups? Ze zien er erg goed uit.
Kun je een overzicht geven van hun gewichten? Hou je dat ook bij in bijv Excel?
I live life, i love life
Op Youtube dagelijks vlogs en kookvideo's bij Vraag 't Suus
  woensdag 31 mei 2017 @ 11:24:47 #203
386633 Adnap
I love Life !
pi_171344235
Een berg wriemelende pups...let vooral op paars 😁 als je dr kunt vinden

I live life, i love life
Op Youtube dagelijks vlogs en kookvideo's bij Vraag 't Suus
pi_171344523
Het gaat (nog steeds :P ) heel goed! Er is weinig opvallends te melden eigenlijk, ze drinken en slapen.

Het enige 'bijzondere' is dat ze af beginnen te bladeren :P op het puntje van hun staartje hebben een paar pups wat losse velletjes zag ik. Dat was me nog niet eerder opgevallen dus ik vraag me wel af wat het is, maar ik maak me na de eerste paniekstuip (arrgh! Schurft! Schimmel! Mijten! Enge huidziekten! Helpppp!) nu niet meer zo ongerust omdat het puur wat kleine losse velletjes lijken te zijn (zoals je van je huid af kan pulken als je erg verband bent door de zon zeg maar :9 ). Het zit verder uitsluitend op het uiterste staartpuntje, en er zijn geen schilfers, pijn, jeuk, kale plekken, haaruitval, enge kruipbeestjes, of wat dan ook. Dus geen spoedgeval wat mij betreft. Wat het is of waar het door komt weet ik nog steeds niet, maar ik kijk het voorlopig nog even aan.

Oh, verder hebben ze wel iets leuks geleerd... Een aantal van de pups probeert soms te 'drinken' bij hun broertjes :') het schijnt heel normaal te zijn en veel voor te komen maar ik vind het vies en onwenselijk (en het lijkt me niet gezond voor beide pupjes; vanwege urine binnen krijgen voor de ene en irritatie bij de ander) dus elke keer als ik geslobber hoor terwijl Nori er niet bij in ligt grijp ik in :')

Gewichten houden we inderdaad bij in Excel (mijn man doet dat, met tabelletjes en grafiekjes en alles). Overzichtje hier onder:

Donkerblauw 20-5 366gr, 27-5 772gr, vanochtend 1002gr

Groen 20-5 469gr, 27-5 950gr, vanochtend 1214gr

Geel 20-5 425gr, 27-5 935gr, vanochtend 1169gr

Roze 20-5 410gr, 27-5 870gr, vanochtend 1090gr

Paars 20-5 380gr, 27-5 801gr, vanochtend 1050gr

Lichtblauw 20-5 421gr, 27-5 968gr, vanochtend 1208gr

Wit 20-5 469gr, 27-5 1010gr, vanochtend 1270gr

Allemaal over een kilo dus :)
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  woensdag 31 mei 2017 @ 14:42:26 #205
386633 Adnap
I love Life !
pi_171348510
Oh wauw wat goed, sommigen zijn al bijna verviervoudigd in gewicht

Dat bij elkaar drinken lijkt me ook niet zo wenselijk nee, dus maar goed in de smiezen houden.
I live life, i love life
Op Youtube dagelijks vlogs en kookvideo's bij Vraag 't Suus
  woensdag 31 mei 2017 @ 14:47:41 #206
430139 Valerie.
C'est magnifique.
pi_171348618
_O- _O- Wat een viespeuken
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_171349561
Ja, het is niet zo'n smakelijk idee inderdaad :')

Het schijnt echt heel vaak voor te komen en heel normaal te zijn. Maar ik vind het toch echt vies :') dus ik doe er wat aan zodra ik het merk.
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_171352528
Heerlijk topic weer! O+

Wat betreft het drinken, dit heb ik bij opvang flessenkittens ook gezien. Gaf inderdaad behoorlijk wat irritatie en een opgezwollen geheel, zag er pijnlijk uit :X Tip, watje met azijn op de geslachtsdeeltjes deppen, dat deed wonderen hier.
pi_171355136
quote:
1s.gif Op woensdag 31 mei 2017 16:58 schreef Holyme het volgende:
Heerlijk topic weer! O+

Wat betreft het drinken, dit heb ik bij opvang flessenkittens ook gezien. Gaf inderdaad behoorlijk wat irritatie en een opgezwollen geheel, zag er pijnlijk uit :X Tip, watje met azijn op de geslachtsdeeltjes deppen, dat deed wonderen hier.
Doe je die azijn dan voor of na het zuigen? Tegen de irritatie of preventief dat het vies smaakt zegmaar? Ik kan er niet zomaar iets onsmakelijks op smeren, want Nori moet ze nog wel schoon kunnen en willen likken natuurlijk ;)

Het valt tot nu toe gelukkig redelijk mee. Ik probeer ze wat vaker aan te leggen, dat helpt ook wel. Ik heb de indruk dat.Nori er nu ook weer vaker uit zichzelf bij in gaat nu het wat minder warm is.
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_171356049
quote:
1s.gif Op woensdag 31 mei 2017 18:46 schreef Miss_Isis het volgende:

[..]

Doe je die azijn dan voor of na het zuigen? Tegen de irritatie of preventief dat het vies smaakt zegmaar? Ik kan er niet zomaar iets onsmakelijks op smeren, want Nori moet ze nog wel schoon kunnen en willen likken natuurlijk ;)
Ja, dat bedacht ik me net ook, jij hebt natuurlijk wel de moeder erbij :P Hier was het na flessen en laten plassen/poepen, preventief. Maar die hadden verder niks anders om hun zuigbehoefte mee te voldoen (geboden opties werden geweigerd), dus het resultaat was vrij dramatisch, arm katertje. Vies smaakje hielp goed, maar kan me voorstellen dat Nori dat eraf wil hebben.
pi_171358178
Ik zat vanmiddag weer eens even te spieken na een paar dagen. Maar wat zijn ze groot zeg! Jeetje.

Fijn dat alles goed gaat. O+
pi_171359145
quote:
1s.gif Op woensdag 31 mei 2017 19:21 schreef Holyme het volgende:

[..]

Ja, dat bedacht ik me net ook, jij hebt natuurlijk wel de moeder erbij :P Hier was het na flessen en laten plassen/poepen, preventief. Maar die hadden verder niks anders om hun zuigbehoefte mee te voldoen (geboden opties werden geweigerd), dus het resultaat was vrij dramatisch, arm katertje. Vies smaakje hielp goed, maar kan me voorstellen dat Nori dat eraf wil hebben.
Zielig, lijkt me voor zo'n katje ook geen pretje ;( Hier is het gelukkig niet zo erg. Ik grijp zsm in, en ze hebben inderdaad gewoon hun moeder om zuigbehoefte op af te reageren. Ik denk dat ze er wel binnen afzienbare tijd overheen gaan groeien, misschien helpt het ook wel als ze straks kunnen zien en op speelgoedjes kunnen kluiven/sabbelen.
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  donderdag 1 juni 2017 @ 20:10:10 #213
386633 Adnap
I love Life !
pi_171381611
Heerlijk die berg wriemels. Ze gaat steeds meer echt waggelend lopen.
I live life, i love life
Op Youtube dagelijks vlogs en kookvideo's bij Vraag 't Suus
pi_171383407
Houd de piemeltjes goed in de gaten! Bij kittens kan dit gedrag leiden tot ontsteking van de plasbuis en bij mij in de opvang hebben een daardoor als eens kittens moeten laten inslapen.
(Live vanuit Rusland waar de lay-out van fok dramatisch is en ik geen spelcheck kan doen. Maar.wel pups kan kijken +O )
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_171385791
Haha, onze pups zijn internationaal beroemd! Mijn broer had onze cam ook al doorgestuurd naar een vriendin in Maleisië. Grappig dat men vanuit overal onze werpkist in kijkt :P

De piemeltjes hou ik zeker in de gaten, het valt mee gelukkig doordat we steeds ingrijpen als het gebeurt. Ze doen het ook niet aan de lopende band ofzo, dat scheelt.

Inmiddels wegen ze allemaal meer dan 1100 gram, het groeien gaat goed :) het 'afbladeren' van de staartpuntjes is ook zo goed als weg heb ik de indruk.

Maar er heeft zich alweer iets nieuws aangediend, want ik vond vanochtend een kwakje natte poep op het vetbed :') minimaal eentje is er aan de natte poep dus, en ik kon het vetbed direct weer verschonen. Zo blijven we lekker bezig. De antiworm (zaterdag zijn ze 2 weken oud, meestal ontworm je dan voor de eerste keer) en een probiotica gel is inmiddels al besteld, we gaan eens kijken of het daar mee op te lossen is. Volgens mij is het puppy Wit die de natte poep heeft, zijn staartje had een klein vlekje net tijdens het wegen. Hopelijk gaat het snel over, want een nest pups met diarree is echt niet leuk (en zorgt voor heeeeel veel extra wasgoed).
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  vrijdag 2 juni 2017 @ 08:12:50 #216
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_171390510
quote:
1s.gif Op donderdag 1 juni 2017 22:40 schreef Miss_Isis het volgende:
Haha, onze pups zijn internationaal beroemd! Mijn broer had onze cam ook al doorgestuurd naar een vriendin in Maleisië. Grappig dat men vanuit overal onze werpkist in kijkt :P
Dat realiseerde je je nog niet? :) Dit is de tweede keer dat ik vanuit Dubai het nestje geboren zie worden w/

quote:
Maar er heeft zich alweer iets nieuws aangediend, want ik vond vanochtend een kwakje natte poep op het vetbed :') minimaal eentje is er aan de natte poep dus, en ik kon het vetbed direct weer verschonen. Zo blijven we lekker bezig. De antiworm (zaterdag zijn ze 2 weken oud, meestal ontworm je dan voor de eerste keer) en een probiotica gel is inmiddels al besteld, we gaan eens kijken of het daar mee op te lossen is. Volgens mij is het puppy Wit die de natte poep heeft, zijn staartje had een klein vlekje net tijdens het wegen. Hopelijk gaat het snel over, want een nest pups met diarree is echt niet leuk (en zorgt voor heeeeel veel extra wasgoed).
Oei. Sterkte! Ik hoop dat het meevalt.
  vrijdag 2 juni 2017 @ 11:19:30 #217
386633 Adnap
I love Life !
pi_171393413
En nog meer dunne poep gezien of was t eenmalig?

En al oogjes op kiertjes? Of zelfs al open?
I live life, i love life
Op Youtube dagelijks vlogs en kookvideo's bij Vraag 't Suus
pi_171400780
Ze hebben nog steeds wel dunne poep, helaas. Paars heeft vanochtend tijdens het wegen mijn broertje die even kwam helpen en de tafel ondergepoept :9 Maar in de werpkist valt het tot nu toe mee.

Wit heeft helaas wel overgegeven vanochtend, dat was echt sneu ;( ik heb toen ook de dierenarts gebeld en die heeft probiotica voorgeschreven. Daarnet gaf ik ze het spul dat de dierenarts heeft voorgeschreven, maar dat is een nogal taaie pasta. Wit kreeg het niet weg, en spuugde het dus prompt weer uit. Plus zijn hele maaginhoud ;( ze hebben nu dus maar een heel klein beetje gehad, en dan krijgen ze vanavond nog een keer, en vanaf morgen 4x per dag 1 milliliter (ipv 2x2). Nori heeft ook een portie gehad, die vond het wel lekker en ik dacht dat kan geen kwaad.

Oogjes zijn nog dicht, maar wel 'anders' dicht. Alsof ze hun oogjes nu zelf dicht houden, in plaats van hoe het er eerst uit zag als volledig dichtgegroeide oogleden. Dit weekend verwacht ik wel de eerste kiertjes.

Oh, en ontwormen wordt op advies van de dierenarts uitgesteld totdat ze allemaal weer normale poep hebben.
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  vrijdag 2 juni 2017 @ 18:41:38 #219
386633 Adnap
I love Life !
pi_171402119
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 juni 2017 17:13 schreef Miss_Isis het volgende:
Ze hebben nog steeds wel dunne poep, helaas. Paars heeft vanochtend tijdens het wegen mijn broertje die even kwam helpen en de tafel ondergepoept :9 Maar in de werpkist valt het tot nu toe mee.

Wit heeft helaas wel overgegeven vanochtend, dat was echt sneu ;( ik heb toen ook de dierenarts gebeld en die heeft probiotica voorgeschreven. Daarnet gaf ik ze het spul dat de dierenarts heeft voorgeschreven, maar dat is een nogal taaie pasta. Wit kreeg het niet weg, en spuugde het dus prompt weer uit. Plus zijn hele maaginhoud ;( ze hebben nu dus maar een heel klein beetje gehad, en dan krijgen ze vanavond nog een keer, en vanaf morgen 4x per dag 1 milliliter (ipv 2x2). Nori heeft ook een portie gehad, die vond het wel lekker en ik dacht dat kan geen kwaad.

Oogjes zijn nog dicht, maar wel 'anders' dicht. Alsof ze hun oogjes nu zelf dicht houden, in plaats van hoe het er eerst uit zag als volledig dichtgegroeide oogleden. Dit weekend verwacht ik wel de eerste kiertjes.

Oh, en ontwormen wordt op advies van de dierenarts uitgesteld totdat ze allemaal weer normale poep hebben.
Oh was sneu, nou hopen dat de probiotica snel zijn werk doet.
Heb de ljjnk trouwens naar vrienden in canassa gestuurd, daar kijken ze dus ook 😁
I live life, i love life
Op Youtube dagelijks vlogs en kookvideo's bij Vraag 't Suus
pi_171406673
Nou, inmiddels gaat het voorzichtig de goede kant op hoop ik *klopt af*

De probiotica is niet zo'n succes om te geven, de pups krijgen het maar moeilijk weg en doen hun best het uit te spugen. Het is vrij taai en een beetje korrelig, een beetje zoals dikke klei-achtige modder ofzo. Dus niet echt ideaal. Morgen krijg ik een ander merk probiotica gel binnen, daar heb ik goede dingen over gehoord dus eens kijken of dat makkelijker toe te dienen is.

Maar, het goede nieuws, de pups zijn allemaal ondanks diarree nog goed aangekomen de afgelopen 24u! Ze zijn nu ruim 210% gegroeid tov hun geboortegewicht. En zojuist zag ik Wit poepen, en dat was toch al wat steviger dan vanochtend, dus goed nieuws! Ik heb hem ook niet meer zien spugen, dus heel voorzichtig hoop ik dat het de goede kant op gaat.

Ennnn... de eerste oogspleetjes zag ik vanavond bij Roze en Paars! Morgen vast meer open oogjes O+ Een aantal beginnen ook al echt te oefenen met staan en lopen, het gaat nu best snel ineens. Volgende week komen de pupkopers al kijken, tegen die tijd zijn het al een beetje echte hondjes die zelfs al kunnen spelen.
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  zaterdag 3 juni 2017 @ 13:14:38 #221
386633 Adnap
I love Life !
pi_171417443
Waar fijn!! Hopelijk werkt de gel beter met innemen.
I live life, i love life
Op Youtube dagelijks vlogs en kookvideo's bij Vraag 't Suus
pi_171417482
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juni 2017 22:10 schreef Miss_Isis het volgende:
Nou, inmiddels gaat het voorzichtig de goede kant op hoop ik *klopt af*

De probiotica is niet zo'n succes om te geven, de pups krijgen het maar moeilijk weg en doen hun best het uit te spugen. Het is vrij taai en een beetje korrelig, een beetje zoals dikke klei-achtige modder ofzo. Dus niet echt ideaal. Morgen krijg ik een ander merk probiotica gel binnen, daar heb ik goede dingen over gehoord dus eens kijken of dat makkelijker toe te dienen is.

Maar, het goede nieuws, de pups zijn allemaal ondanks diarree nog goed aangekomen de afgelopen 24u! Ze zijn nu ruim 210% gegroeid tov hun geboortegewicht. En zojuist zag ik Wit poepen, en dat was toch al wat steviger dan vanochtend, dus goed nieuws! Ik heb hem ook niet meer zien spugen, dus heel voorzichtig hoop ik dat het de goede kant op gaat.

Ennnn... de eerste oogspleetjes zag ik vanavond bij Roze en Paars! Morgen vast meer open oogjes O+ Een aantal beginnen ook al echt te oefenen met staan en lopen, het gaat nu best snel ineens. Volgende week komen de pupkopers al kijken, tegen die tijd zijn het al een beetje echte hondjes die zelfs al kunnen spelen.
Mooi dag het goed gaat, puppies die nog lekker lomp beginnen met lopen en rennen zijn erg leuk om te zien.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_171427930
Oh fijn dat het weer de betere kant op gaat. En dat ze blijven groeien.

Iedere keer als ik even spiek zie ik er maar 5 liggen 😂. Die andere zijn camera schuw? :P

Fijn dat het allemaal goed gaat. Morgen 2 weken toch?
  zaterdag 3 juni 2017 @ 21:26:51 #224
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_171428526
De zwarte met een roze bandje zette daarnet dappere ( eerste ) stapjes. Wat een bikkeltje is dat ! ^O^
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  zaterdag 3 juni 2017 @ 21:44:23 #225
386633 Adnap
I love Life !
pi_171429112
Vandaag 2 weken. Ze zijn op 20 mei geboren.
I live life, i love life
Op Youtube dagelijks vlogs en kookvideo's bij Vraag 't Suus
pi_171430641
Vandaag twee weken ja! En Groen en Roze hebben inmiddels allebei hun oogjes open, en zowel Roze, Groen, Geel en Donkerblauw kunnen al echt een beetje staan en stapjes lopen O+ het gaat nu echt heel hard, binnen paar dagen hebben ze straks allemaal hun oogjes en oortjes open en lopen (waggelen) ze door de kist.
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_171441391
Cookie <3 wat doet ze lief!
pi_171441425
Ow wat zijn ze schattig als je ze zo kriebelt zeg. Die pootjes die dan zo spartelen O+

En Cookie is ook zo lief en nieuwsgierig tegelijk.

Ah ok, gisteren 2 weken. Tijd vliegt.
  zondag 4 juni 2017 @ 12:19:54 #229
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_171442338
Wie is er daar in het hoekje van overtuigd dat er vast wel ergens melk uit de tenen van je dochter komt? :D
pi_171443224
Haha, oh we hadden weer publiek :D ja, Geel (dacht ik?) probeerde te sabbelen aan de tenen van mijn kleuter. Daarna liep hij er overheen en kraste hij met een nageltje een kras er overheen, dat was even een iets minder momentje. Maar gelukkig heeft kleuter hem vergeven ;)

En ja, ze trappelen zo lief met hun pootjes als je kriebelt O+ en Cookie vindt ze ook echt helemaal geweldig. Ze duwt ze soms een beetje lomp omver met haar neus, maar dat doet Nori ook wel als ze ze gaat wassen dus de pups kunnen het hebben.

Vanochtend was het vetbed weer redelijk schoon, de diarree lijkt echt af te nemen nu. Ze groeien ook nogsteeds allemaal goed, dus eigenlijk gaat alles heel voorspoedig :) ik heb ze gisteravond laat bij het wegen allemaal een nieuwe soort probiotica gegeven (eerst had ik canicur via de dierenarts en gister kreeg ik benebac binnen die ik zelf had besteld). De benebac werkte (qua toedienen dan) echt heel veel beter dan de canicur, de textuur is veel prettiger, zachter en niet zo korrelig en 'droog', en de pups kunnen het echt veel makkelijker doorslikken. Dat scheelde echt enorm! Ik hoop dat het qua werkzaamheid ook wat doet (daar lijkt het tot nu toe wel op, al kan het ook toeval zijn natuurlijk) dan ben ik helemaal tevreden :)
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  maandag 5 juni 2017 @ 11:25:35 #231
386633 Adnap
I love Life !
pi_171469159
De meeste lopen nu echt rond en ze beginnen te spelen. 💓💓💓💓💓💓
I live life, i love life
Op Youtube dagelijks vlogs en kookvideo's bij Vraag 't Suus
pi_171472040
Ik check tijdens het studeren elk uur eventjes de puppycam, om weer even vrolijk te worden. O+
Your opinion of me is none of my business.
  maandag 5 juni 2017 @ 13:29:26 #233
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_171472399
't wordt nu een wilde boel op de cam :D
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  maandag 5 juni 2017 @ 18:28:01 #234
208890 June.
Seriously?
pi_171480045
Elke keer als ik kijk liggen ze te slapen haha. Wel schattig die schokjes af en toe.
Shine bright like a diamond.
pi_171480484
Het spelen is ook gelijk een wedstrijd domineren.
De zwarte met geel bandje is wel een vastbesloten aanrandertje.
pi_171482296
quote:
0s.gif Op maandag 5 juni 2017 18:52 schreef Teslynd het volgende:
Het spelen is ook gelijk een wedstrijd domineren.
De zwarte met geel bandje is wel een vastbesloten aanrandertje.
We hebben alleen een gele met geel bandje ;) de zwarten hebben donkerblauw, groen en roze.

Als ze honger hebben zijn ze inderdaad behoorlijk vastberaden om te drinken, en soms dus bij een broertje... Gelukkig komt dat niet zo veel voor want als we het merken grijpen we direct in. Donkerblauw en Geel zijn de ergsten heb ik de indruk, of misschien hebben die gewoon het vaakst honger.

Vanmiddag heeft zelfs onze kleuter ingegrepen hoorde ik. Ze zat naast de kist de pups te aaien terwijl ik haar broertje naar bed bracht, en mijn man was even aan het werk gegaan in zijn kantoortje (grenst aan de woonkamer). Toen zag Kleuter dat Donkerblauw probeerde bij Geel te drinken of andersom, en greep ze in: ze haalde ze uit elkaar, riep Nori, die ging er braaf bij in zitten, en toen legde ze Donkerblauw en Geel bij Nori aan ('helemaal precies bij de tepel, mama'). Daarna ging Nori liggen en legde ze voor de goede orde ook Groen maar aan ('ik heb het echt heel goed gedaan hoor, mama'). Niet helemaal de bedoeling (ze mag normaal niet zonder toezicht bij de pups), maar wel met de beste bedoelingen (en een goed resultaat gelukkig) :)
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_171484377
Glimmen de bandjes? Het was een zwarte die een blonde op het oog had en een andere blonde zat achter de zwarte aan en keerde het onderlijfje om (dat zien natuurlijk Nori ook doen). 't Werd een klein groepsgevecht.

Ja, het is wel een dilemma met kleine kinderen die nog niet zelfstandig bij de jonge hondjes mogen. Je dochter weet waarom ze het doen en dan is het logisch dat ze dan doet wat ze jullie ziet doen. Als de pootjes langer en sterker worden, is het lastiger voor een kleuter om ertussen te komen.
pi_171485768
quote:
0s.gif Op maandag 5 juni 2017 21:10 schreef Teslynd het volgende:
Glimmen de bandjes? Het was een zwarte die een blonde op het oog had en een andere blonde zat achter de zwarte aan en keerde het onderlijfje om (dat zien natuurlijk Nori ook doen). 't Werd een klein groepsgevecht.
Nee, de bandjes glimmen niet echt, het is gewoon een soort nylon. Misschien dat het licht er net iets anders op scheen, misschien was het Roze. Die heeft een vrij licht gekleurd bandje.

Ze beginnen nu de oogjes open zijn inderdaad ook onderling te spelen, Groen 'speelde' vanavond al even met mij(n hand). Hij beet in mijn vinger (zonder tandjes, want die heeft hij nog niet) en probeerde er een pootje op te leggen enzo, zo grappig om ze grote-honden-dingen te zien doen met een piepklein puppylijfje dat nog niet helemaal meewerkt O+

quote:
Ja, het is wel een dilemma met kleine kinderen die nog niet zelfstandig bij de jonge hondjes mogen. Je dochter weet waarom ze het doen en dan is het logisch dat ze dan doet wat ze jullie ziet doen. Als de pootjes langer en sterker worden, is het lastiger voor een kleuter om ertussen te komen.
Ja, ze weet precies hoe het werkt. Ze let heel goed op wat wij doen, we leggen ook veel uit, en ze heeft het idee dat ze zelf ook echt al een grote meid is die het allemaal wel even kan regelen. Gelukkig is ze over het algemeen ook wel echt voorzichtig en verantwoordelijk, en ze is dol op de puppy's ('mama, ik hou duizend van jou! En van de puppy's hou ik honderdachtentwintigduizend!! Ik hou net zo veel van de puppy's als van P.(broertje)!')

Straks als de pups tandjes krijgen en los in de ren lopen zal ze er wel wat minder bij zitten. Dan grijpt ze niet zo makkelijk meer in.
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_171486280
Miss isis ik kijk regelnatig en geniet ervan. Ik heb de situatie met je dochter gezien en ze deed dit echt heel voorzichtig en pakte het goed aan. Ze deed het zo goed dat ik de indruk had dat 1 van jullie haar instructies gaf. Ik heb steeds het idee dat blauw het rustigst is, zie hem steeds een plekje alleen zoeken om te slapen. Echt heerlijk om af en toe te mogen meekijken.
pi_171490254
quote:
0s.gif Op maandag 5 juni 2017 22:10 schreef Mirella_Soer het volgende:
Miss isis ik kijk regelnatig en geniet ervan. Ik heb de situatie met je dochter gezien en ze deed dit echt heel voorzichtig en pakte het goed aan. Ze deed het zo goed dat ik de indruk had dat 1 van jullie haar instructies gaf. Ik heb steeds het idee dat blauw het rustigst is, zie hem steeds een plekje alleen zoeken om te slapen. Echt heerlijk om af en toe te mogen meekijken.
Ah, was er dus toch nog een volwassene die toezicht hield vanmiddag :+

Leuk dat je het leuk vindt om te kijken! :)

Lichtblauw (denk dat je die bedoeld, een gele pup?) lijkt inderdaad vrij rustig. Hij ligt vaak relaxed ergens een beetje apart te slapen, kruipt nog veel ipv te lopen. Donkerblauw (zwarte pup, de kleinste) is veel beweeglijker; die randt regelmatig broertjes aan, loopt al echt, hij lijkt in zijn algemeenheid wat actiever dan zijn lichtblauwe broer :)

Maar hoe ze echt zijn komt straks beter uit de verf; als ze meer kunnen en meer gaan spelen, en als ze bv voor het eerst naar buiten gaan. Het is echt leuk om te zien hoe ze zich dan ontwikkelen :)
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_171490569
Ik bedoelde donkerblauw, begint nu idd wel aan te randen haha. Maar zag steeds dat hij alleen sliep waardoor het leek of hij rustiger is. Wat is vandaag weer een verschil t.o.v. de andere dagen zeg, bizar hoe snel dat gaat. Vind het ook zo schattig dat (volgens mij) geel steeds met zn koppie ergens op slaapt. Mijn kinderen roepen steeds maar dat ze een puppie willen haha, helaas voor hun blijft het bij 1 hond (labrador reu)
pi_171491771
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 00:56 schreef Mirella_Soer het volgende:
Ik bedoelde donkerblauw, begint nu idd wel aan te randen haha. Maar zag steeds dat hij alleen sliep waardoor het leek of hij rustiger is. Wat is vandaag weer een verschil t.o.v. de andere dagen zeg, bizar hoe snel dat gaat. Vind het ook zo schattig dat (volgens mij) geel steeds met zn koppie ergens op slaapt. Mijn kinderen roepen steeds maar dat ze een puppie willen haha, helaas voor hun blijft het bij 1 hond (labrador reu)
Ach, 1 Labrador is ook leuk hoor ;)

Ja, de pups vinden het bijna allemaal wel fijn om met hun koppie omhoog te liggen, dat is een van de redenen dat er knuffels e.d. in de kist liggen. De pups kruipen er graag half op of liggen er met hun kop op :)

En ze ontwikkelen zich inderdaad heel erg snel, nu hun oogjes open zijn en ze allemaal oefenen met staan en lopen lijken ze ineens zoveel groter en meer hond-achtig. Ze gaan nu soms ook al echt zitten op hun kontje zoals een echte grote hond, en ze maken echt behoorlijk lawaai ook als ze wakker zijn. Janken, kreunen, piepen, kleine blafjes en grommetjes... Alleen als ze allemaal diep in slaap zijn is het even iets stiller. Als je er eentje ziet bewegen dan maakt hij sowieso ook lawaai.
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  dinsdag 6 juni 2017 @ 07:39:00 #243
286949 Thinkk-Pinkk
Tickety-boo
pi_171491844
Onze Loebes (ook een labrador) die ligt ook altijd graag met zijn kop ergens op. Dus in zijn mand ligt ook een kussen en om en op de bank ligt hij ook altijd bovenop de kussens.

Als hij op de grond ligt gebruikt hij mijn been ofzo :')
I solemnly swear i'm up to no good
pi_171491993
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 07:22 schreef Miss_Isis het volgende:

[..]

Ach, 1 Labrador is ook leuk hoor ;)

Ja, de pups vinden het bijna allemaal wel fijn om met hun koppie omhoog te liggen, dat is een van de redenen dat er knuffels e.d. in de kist liggen. De pups kruipen er graag half op of liggen er met hun kop op :)

En ze ontwikkelen zich inderdaad heel erg snel, nu hun oogjes open zijn en ze allemaal oefenen met staan en lopen lijken ze ineens zoveel groter en meer hond-achtig. Ze gaan nu soms ook al echt zitten op hun kontje zoals een echte grote hond, en ze maken echt behoorlijk lawaai ook als ze wakker zijn. Janken, kreunen, piepen, kleine blafjes en grommetjes... Alleen als ze allemaal diep in slaap zijn is het even iets stiller. Als je er eentje ziet bewegen dan maakt hij sowieso ook lawaai.
Heerlijk! Dat lawaai horen we natuurliji niet maar ik kan me er iets bij voorstellen haha.
  dinsdag 6 juni 2017 @ 10:30:00 #245
386633 Adnap
I love Life !
pi_171493490
Dr beweegt van alles als ze slapen en mam ligt er nhu uitgeteld bij.
I live life, i love life
Op Youtube dagelijks vlogs en kookvideo's bij Vraag 't Suus
pi_171501378
Zo schattig dat ze nu een beetje rondwandelen en kwispelen O+
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
pi_171502482
quote:
0s.gif Op maandag 5 juni 2017 18:28 schreef June. het volgende:
Elke keer als ik kijk liggen ze te slapen haha. Wel schattig die schokjes af en toe.
Haha dat heb ik ook! Maar wat vaker gaan kijken denk ik O+
pi_171509113
Ja, ze bewegen ook echt wel eens hoor ;) niet zo vaak nog, maar toch steeds meer :) Vanavond waren ze zelfs weer met elkaar aan het ouwehoeren en spelen, op elkaar klimmen, beetje proberen te bijten (sabbelen eigenlijk, want tandloos) echt schattig O+
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  woensdag 7 juni 2017 @ 13:48:01 #249
386633 Adnap
I love Life !
pi_171523411
Drinken ze inmiddelsmmook water uit de bak of stat die er ter gewenning?
I live life, i love life
Op Youtube dagelijks vlogs en kookvideo's bij Vraag 't Suus
pi_171523523
Pups hebben echt een prachtige gele kleur ook.
I solemnly swear i'm up to no good
  woensdag 7 juni 2017 @ 14:06:21 #251
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_171523794
Ahw, mama erbij, alle pups actief en op zoek en hup mama weer weg. :o

Lief hoor, dat gescharrel van die kleintjes! <3
***
pi_171525163
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 13:48 schreef Adnap het volgende:
Drinken ze inmiddelsmmook water uit de bak of stat die er ter gewenning?
:o Nee ze hebben geen waterbak, water krijgen ze pas als ze ook voer krijgen (rond 3,5 week ongeveer). Er hoort ook geen bak bij in te staan, als er een bakje in stond dan zal dat dankzij Cookie zijn die weer eens de voerbakjes van de katten heeft gejat :( die hond is echt onverbeterlijk :(
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_171525332
quote:
1s.gif Op woensdag 7 juni 2017 15:02 schreef Miss_Isis het volgende:

[..]

:o Nee ze hebben geen waterbak, water krijgen ze pas als ze ook voer krijgen (rond 3,5 week ongeveer). Er hoort ook geen bak bij in te staan, als er een bakje in stond dan zal dat dankzij Cookie zijn die weer eens de voerbakjes van de katten heeft gejat :( die hond is echt onverbeterlijk :(
_O- :@.
pi_171525995
Geweldig hoe ze als een stel gekken naar mama kruipen als die in de kist komt 💕
pi_171526039
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 15:33 schreef Angelfrouk het volgende:
Geweldig hoe ze als een stel gekken naar mama kruipen als die in de kist komt 💕
Nou inderdaad! Ik zat ook mee te kijken :D

Nori wordt al behoorlijk aangevallen door al die pups :o
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
pi_171526580
Ik zat er net naast toen Nori er bij in ging, en ik riep de pups. Ze kunnen nu duidelijk echt horen, want toen ik riep keken ze op, toen zagen ze Nori en renden (nouja, waggelden) ze direct op haar af. Ze zijn echt al best groot en bestormen haar inderdaad een beetje; ze verdwijnt al half onder de pups inmiddels als ze gaat liggen. Nog even en ze zal ze wel staand gaan voeren :)
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_171526898
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 15:51 schreef Miss_Isis het volgende:
Ik zat er net naast toen Nori er bij in ging, en ik riep de pups. Ze kunnen nu duidelijk echt horen, want toen ik riep keken ze op, toen zagen ze Nori en renden (nouja, waggelden) ze direct op haar af. Ze zijn echt al best groot en bestormen haar inderdaad een beetje; ze verdwijnt al half onder de pups inmiddels als ze gaat liggen. Nog even en ze zal ze wel staand gaan voeren :)
Ik zag je hand inderdaad. Grappig, ik haar niet de indruk dat ze op een roep reageerden.
pi_171529400
Ik zag die bak idd ook. Was zon ronde ijzeren bak en hij stond ook keurig aan de kant haha
  woensdag 7 juni 2017 @ 17:59:45 #259
430139 Valerie.
C'est magnifique.
pi_171529496
quote:
1s.gif Op woensdag 7 juni 2017 15:02 schreef Miss_Isis het volgende:

[..]

:o Nee ze hebben geen waterbak, water krijgen ze pas als ze ook voer krijgen (rond 3,5 week ongeveer). Er hoort ook geen bak bij in te staan, als er een bakje in stond dan zal dat dankzij Cookie zijn die weer eens de voerbakjes van de katten heeft gejat :( die hond is echt onverbeterlijk :(
_O- aww ik mis een hondje
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_171532009
Ahh ik zie ze eindelijk lopen! O+
  woensdag 7 juni 2017 @ 19:40:03 #261
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_171532189
Oh, er staat inderdaad een bak op het moment :D
pi_171532801
Ja dezelfde bak als gisteren
pi_171535866
Ja, ik had het tweede bakje ook alweer gevonden :(

We hebben allemaal roestvrijstalen voer/waterbakjes in verschillende formaten. De katten krijgen daar voer in en de honden, en water voor de honden zit in de grootste versie van die bakken.

Maar Cookie heeft dus uitgevonden hoe ze op het aanrecht kan klimmen om de bakjes van de poezen leeg te vreten. De bakjes vallen dan vaak op de grond (of in de kist, want die staat onder de bar/het aanrecht), en Nori neemt die dan soms mee ergens naartoe. Ze brengt ze ook vaak naar mij, dan weet ik weer hoe laat het is...

Vanavond was het weer zo ver, alleen nu weet ik zeker dat Cookie onschuldig was. Nori heeft ze nu zelf van het aanrecht gegooid en leeg gegeten want Cookie was naar training.
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_171536445
Lol, ze houden je wel bezig zo!
pi_171536792
Ach, altijd wat te doen hier in huis ;) nu moet ik alleen wel even bedenken hoe ik dat ga regelen zodat de poezen gewoon kunnen eten. Die hebben altijd onbeperkt voer staan, en dat gaat normaal altijd goed. Behalve nu dus met een eeuwig hongerige Nori en Cookie die ook altijd wel in is voor een verzetje en iets te snacken :')
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_171537211
Mijn ouders hebben in de bijkeukendeur een kattenluik daar staanook de kattenbakken gezet. En dan staat het voer ook nog eens op hoogte in een kast met een kattenluik.
Ze hebben ook labradors en katten. Een van de honden heeft helaas geleerd de deur te openen en nu staat het kattenvoer echt achter slot en grendel.
pi_171537568
quote:
1s.gif Op woensdag 7 juni 2017 22:03 schreef Charlie_Brown het volgende:
Mijn ouders hebben in de bijkeukendeur een kattenluik daar staanook de kattenbakken gezet. En dan staat het voer ook nog eens op hoogte in een kast met een kattenluik.
Ze hebben ook labradors en katten. Een van de honden heeft helaas geleerd de deur te openen en nu staat het kattenvoer echt achter slot en grendel.
Haha, knappe hond :D ja ze zijn soms echt heel gemotiveerd als het om eten gaat!

Ons probleem is gelukkig tijdelijk, ze (Cookie) klimt via een tafeltje dat naast de werpkist staat op het aanrecht en dan kan ze bij het voer. Nori doet dat volgens mij niet, ik denk dat die gewoon tegen het aanrecht aan gaat staan en met haar poot hengelt.

De oplossing gaat zijn om het tafeltje steeds weg te halen als we er niet bij zijn, en de bakjes zo ver mogelijk achterop het aanrecht te zetten. Dan is het alleen nog lastig voor onze bejaarde poes die niet zo goed kan springen; zij heeft dan geen opstapje meer om op het aanrecht te komen. Dus die zullen we af en toe even moeten tillen, en/of accepteren dat ze ondanks een beetje artrose toch de sprong gaat wagen als ze dat in haar hoofd heeft (maar dat vind ik zielig want ik weet dat dat voor haar niet pijnloos is. Vandaar het tafeltje op die plek).
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_171550231
Kijk die blauwe zo op zn rug liggen en de pootjes omhoog O+

Awww ze beginnen ook langzaam te zitten. En dan zitten wiebelen om het evenwicht O+ O+

Ze gaan hard zeg, worden nu echt hondjes. En Nori is wel echt veel rustiger dan vorige keer he.
  donderdag 8 juni 2017 @ 17:12:49 #269
132477 Zo-is-dat
of nie dan?
pi_171552457
Wat is t toch wil om dit zo allemaal te volgen O+ Dank!
pi_171566892
Awwww, lieve Nori O+
Ze doet het echt goed he. Zo lief en makkelijk. Ze laat het gewoon gebeuren en blijft heel rustig.
pi_171567934
Ja, Nori doet het echt heel goed O+ Ze is inderdaad best relaxed en rustig, ze maakt zich niet zo druk maar poetst en verzorgt de pupjes goed. Ze vindt ook veel goed als Cookie bijvoorbeeld even bij de pups wil kijken, maar gisteren liet ze met een heel rustig en beschaafd grommetje weten dat Cookie even een stapje terug moest doen. En Cookie snapt het ook precies, ze hoorde het en trok zich direct terug uit de kist, uit de ren, en ging gauw naast mij op de bank zitten. 2 weken geleden was Nori nog een stuk strenger (en minder subtiel), maar zo kun je goed zien hoe dat zich ontwikkeld :)
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_171570036
Pupje paars loopt echt al best goed! ^O^
pi_171570121
Vanochtend weer iedereen gewogen, ze zijn morgen 3 weken en allemaal meer dan 300% aangekomen ten opzichte van hun geboortegewicht! De gewichten liggen tussen de 1580 (Donkerblauw) en 1965 gram (Groen). Ze ontwikkelen zich echt heel snel nu, er beginnen tandjes door te komen, ze gaan spelen met elkaar, en allemaal lopen ze nu (met wat vallen en opstaan) in plaats van te kruipen.

We hebben nog wel wat gedoe met diarree. Gisteren zag ik toch nog wel de nodige vieze natte plekjes op het vetbed en heb ik twee pups natte ontlasting zien hebben, maar vanochtend was het vetbed ineens nog helemaal schoon, en tot nu toe heb ik ook nog geen pups zien poepen. Misschien gaat het dan nu toch de goede kant op? Er komt vanmiddag nog een hulpniddeltje tegen diarree waar ik goede ervaringen van andere fokkers van heb gehoord (finidiar), en nieuwe benebac (probiotica). Als er vanmiddag toch nog diarree gesignaleerd wordt gebruik ik vanavond de finidiar en kijken we het even aan, als dat ook niet werkt gaan we over op grover geschut (een antibiotica kuurtje, synolux druppels, voorgeschreven door de dierenarts toen ik over de diarree belde). Ontwormen hebben we nog steeds niet gedaan (moest van de dierenarts pas als de ontlasting beter was). Wie weet komen we daar volgend weekend met 4 weken dan aan toe. Gelukkig doen ze het echt super goed verder, dus ik durf het nog wel even aan te kijken. Het is gelukkig ook niet zo dat ze de hele dag door poepen of zo, of dat ze ziek lijken of risico lopen op uitdroging oid. Maar toch, ik zie liever goede stevige puppypoepjes :9

Morgen en overmorgen komen de pupkopers voor het eerst kijken, dat is ook leuk. Er komen zaterdagochtend 3 stellen en zondag de andere 3. Kunnen we even patsen met onze super leuke lieve schattige pupjes O+
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  vrijdag 9 juni 2017 @ 13:59:51 #274
386633 Adnap
I love Life !
pi_171572442
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juni 2017 12:20 schreef Miss_Isis het volgende:
Vanochtend weer iedereen gewogen, ze zijn morgen 3 weken en allemaal meer dan 300% aangekomen ten opzichte van hun geboortegewicht! De gewichten liggen tussen de 1580 (Donkerblauw) en 1965 gram (Groen). Ze ontwikkelen zich echt heel snel nu, er beginnen tandjes door te komen, ze gaan spelen met elkaar, en allemaal lopen ze nu (met wat vallen en opstaan) in plaats van te kruipen.

We hebben nog wel wat gedoe met diarree. Gisteren zag ik toch nog wel de nodige vieze natte plekjes op het vetbed en heb ik twee pups natte ontlasting zien hebben, maar vanochtend was het vetbed ineens nog helemaal schoon, en tot nu toe heb ik ook nog geen pups zien poepen. Misschien gaat het dan nu toch de goede kant op? Er komt vanmiddag nog een hulpniddeltje tegen diarree waar ik goede ervaringen van andere fokkers van heb gehoord (finidiar), en nieuwe benebac (probiotica). Als er vanmiddag toch nog diarree gesignaleerd wordt gebruik ik vanavond de finidiar en kijken we het even aan, als dat ook niet werkt gaan we over op grover geschut (een antibiotica kuurtje, synolux druppels, voorgeschreven door de dierenarts toen ik over de diarree belde). Ontwormen hebben we nog steeds niet gedaan (moest van de dierenarts pas als de ontlasting beter was). Wie weet komen we daar volgend weekend met 4 weken dan aan toe. Gelukkig doen ze het echt super goed verder, dus ik durf het nog wel even aan te kijken. Het is gelukkig ook niet zo dat ze de hele dag door poepen of zo, of dat ze ziek lijken of risico lopen op uitdroging oid. Maar toch, ik zie liever goede stevige puppypoepjes :9

Morgen en overmorgen komen de pupkopers voor het eerst kijken, dat is ook leuk. Er komen zaterdagochtend 3 stellen en zondag de andere 3. Kunnen we even patsen met onze super leuke lieve schattige pupjes O+
Ze zijn echt geweldig vermaak. Zo heerlijk lomp en onhandig en toch schattig net elkaar spelen.. Alleen reageert de cam nu niet.
💜❤💜

[ Bericht 0% gewijzigd door Adnap op 09-06-2017 14:06:48 ]
I live life, i love life
Op Youtube dagelijks vlogs en kookvideo's bij Vraag 't Suus
pi_171574009
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juni 2017 13:59 schreef Adnap het volgende:

[..]

Ze zijn echt geweldig vermaak. Zo heerlijk lomp en onhandig en toch schattig net elkaar spelen.. Alleen reageert de cam nu niet.
💜❤💜
Ja, ik kan er ook gerust een dag naar kijken O+

En bedankt voor het melden, de cam doet het inmiddels weer :) volgens mijn man lag het aan de server die er uit was. Ofzo.
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_171590225
:o vanochtend waren ze op Geel na allemaal ontsnapt! Dat hebben ze nog niet eerder gedaan, maar kennelijk vonden ze het vannacht tijd worden om hun horizon te verbreden. De ren is nu een slagveld met poep en plas overal, en iets wat lijkt op een klein restantje overgegeven macaroni. Nori heeft gisteravond een restje macaroni gehad wat de kleuter over had gelaten en ik denk dat ze gespuugd heeft, waarschijnlijk niet omdat ze zich niet lekker voelde (want ze had ook weer het kattenvoer gejat :( ) maar misschien voor de pups? Dat zou wel echt heel vroeg zijn. Kortom, we gaan straks een flinke kluif aan de schoonmaak hebben. Vanaf vanavond gaan ze in de kist met het hogere plankje voor de ingang. En volgende week moet de kist maar weg denk ik.
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  zaterdag 10 juni 2017 @ 08:22:42 #277
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_171590278
Hmmm, er ligt nu ook een aardige vlek in de kist, zo groot had ik het nog niet eerder gezien.
pi_171590301
Nee er is idd een pupje flink aan de diarree lijkt het. Maar misschien komt dat door het nieuwe middeltje? Het bakje ligt er ook weer haha.
pi_171592091
Dat was dus geen diarree zag ik tijdens het schoonmaken, maar ook een plek waar Nori had gespuugd! :o ze heeft in totaal op twee plekken in de kist en een plek er buiten gespuugd. Ik vond op alle plekken stukje paprika en tomaat en wat half verteerde macaroni-elleboogjes dus zeker geen diarree :9

De pups hebben alleen buiten de kist gepoept, en dat waren niet zulke grote plekken gelukkig. Nog steeds wel natte poep (vanochtend voor het eerst begonnen met het nieuwe middel) maar gelukkig niet zo extreem. Gewoon kleine bergjes zeg maar :9 behalve waar er andere pups doorheen waren gerold en gewandeld, daar was het lekker uitgesmeerd :')

Maar, alles is schoon voor zolang het duurt, de kist is open, de poepbak is neergezet, de koffie staat aan en over 10 minuten komt het bezoek!
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_171592628
Succes!
pi_171595067
Zo, we hebben het overleefd, alle pupjes zijn er nog (en liggen voor pampus in de kist), en iedereen vond ze geweldig schattig O+ eerste dag geslaagd dus!

Morgen de tweede groep pupkopers, dat wordt nog iets drukker want dat zijn drie gezinnen met kinderen (vandaag 1 gezin en 2 stellen). Zometeen maar even cake gaan bakken voor morgenochtend bij de koffie :)
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  zaterdag 10 juni 2017 @ 14:11:23 #282
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_171595990
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juni 2017 10:52 schreef Miss_Isis het volgende:
Dat was dus geen diarree zag ik tijdens het schoonmaken, maar ook een plek waar Nori had gespuugd! :o ze heeft in totaal op twee plekken in de kist en een plek er buiten gespuugd. Ik vond op alle plekken stukje paprika en tomaat en wat half verteerde macaroni-elleboogjes dus zeker geen diarree :9
Arme Nori, maar toch: gelukkig. Als het idd diarree was geweest van een puppy, was het best veel geweest.
quote:
behalve waar er andere pups doorheen waren gerold en gewandeld, daar was het lekker uitgesmeerd :')
Voorlopig maar geen roomba in Enter? ;)
pi_171596111
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juni 2017 14:11 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

Arme Nori, maar toch: gelukkig. Als het idd diarree was geweest van een puppy, was het best veel geweest.

[..]

Voorlopig maar geen roomba in Enter? ;)
Nee, voorlopig maar gewoon ouderwetsch dweilwerk :P (deze keer is er 3x achter elkaar gedweild zelfs, voor het schoon was).

En inderdaad gelukkig was het geen diarree :) Voor Nori valt het nog wel mee, ik denk dat ze gewoon op instinct begon te spugen, om de pups te voeren (hoewel dat wel echt heel erg vroeg is). Ze heeft verder heel goed gegeten vandaag de hele dag en ze is gewoon vrolijk dus er is verder geen enkele aanwijzing dat ze zich niet lekker zou voelen :)
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_171596678
Wat een lekkere dikkies als ze zo liggen te slapen O+
  zaterdag 10 juni 2017 @ 15:29:34 #285
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_171597750
Die staartjes tijdens het drinken! O+
pi_171600704
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juni 2017 10:52 schreef Miss_Isis het volgende:
Dat was dus geen diarree zag ik tijdens het schoonmaken, maar ook een plek waar Nori had gespuugd! :o ze heeft in totaal op twee plekken in de kist en een plek er buiten gespuugd. Ik vond op alle plekken stukje paprika en tomaat en wat half verteerde macaroni-elleboogjes dus zeker geen diarree :9

De pups hebben alleen buiten de kist gepoept, en dat waren niet zulke grote plekken gelukkig. Nog steeds wel natte poep (vanochtend voor het eerst begonnen met het nieuwe middel) maar gelukkig niet zo extreem. Gewoon kleine bergjes zeg maar :9 behalve waar er andere pups doorheen waren gerold en gewandeld, daar was het lekker uitgesmeerd :')

Maar, alles is schoon voor zolang het duurt, de kist is open, de poepbak is neergezet, de koffie staat aan en over 10 minuten komt het bezoek!
Zoiets zag ik. Eerst die grote vlek. Nori was aan het zogen en stond op. Eentje waggelde direct haastig naar het midden van een barrière die gevormd werd door 2 grote beesten en deed daar half overheen hangend iets fanatieks. Ik vroeg me af of daar een zwarte lag of dat hij stond over te geven. Later bleek het een tweede grote vlek te zijn. Een andere pup heeft er ook aan gesnuffeld en misschien van gegeten.

Dus ze lopen weg, terwijl ze nog maar amper echt lopen kunnen. Ik vroeg me al af waarom ik zo weinig van die groot geworden pups zag.
  zaterdag 10 juni 2017 @ 18:50:03 #287
386633 Adnap
I love Life !
pi_171601456
Die beer op die berg pups :)
I live life, i love life
Op Youtube dagelijks vlogs en kookvideo's bij Vraag 't Suus
  zondag 11 juni 2017 @ 11:38:04 #288
203250 Diconnected
Zeg maar Dico.
pi_171613665
Ik dacht, even kijken naar de puppycam. Zitten er allemaal kids in die bak met de pups te knuffelen. En nu ben ik jaloers :P
it's the map in my mind that sends me on my way.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 11 juni 2017 @ 11:47:17 #289
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_171613826
O wat schattig zo die kinderen met de puppy's O+
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
pi_171614963
Haha, ja vanochtend deel twee van het puppybezoek, 3 gezinnen met kinderen :) en die wilden allemaal in de bak om met de pups te knuffelen natuurlijk O+ best intensief, maar wel heel leuk om te zien hoe leuk iedereen de pups vindt O+
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_171623436
quote:
0s.gif Op zondag 11 juni 2017 11:38 schreef Diconnected het volgende:
Ik dacht, even kijken naar de puppycam. Zitten er allemaal kids in die bak met de pups te knuffelen. En nu ben ik jaloers :P
Nou, ik heb het helemaal niet gezien, dus ik ben jaloerser.
pi_171624820
Wat lag Nori er net goed bij (cameratechnisch) alle puppies aan het drinken en op de camera goed zichtbaar. Mooi ook om te zien hoe geel over iedereen heen klauterde om een andere tepel te bemachtigen.

Blijft mooi om elke dag even te kijken hoe lief en schattig ze zijn. O+
pi_171626442
Ja, ze zijn echt heel schattig O+ het is jammer dat de camera alleen op de werpkist gericht staat, want ze beginnen nu ook in de ren te spelen. Dat is nu allemaal niet te zien op de camera.

Volgend weekend gaan we denk ik de werpkist weg halen, misschien dat we dan ook de cam anders neer kunnen zetten zodat er wat meer zicht op de activiteiten van de pupjes is. Ik wil alleen niet dat echt mijn halve huiskamer de hele dag gestreamd wordt en ik vol in beeld ben elke keer dat ik een pupje knuffel, dus daar moeten we nog even iets op bedenken :P

Ze hebben sinds de ontsnapping nu dus de hele ren tot hun beschikking, en er staat nu ook een poepbak in om te oefenen met zindelijkheid. Roze ging vanavond al heel knap uit de kist, op de bak, deed een plasje, en liep toen weer terug de kist in :D zo mooi om te zien hoe ze toch echt al de neiging hebben hun kist schoon te houden. Ze gaan nu vrijwel allemaal als ze de kans krijgen buiten de kist om hun behoefte te doen. Helaas doen ze het nog niet allemaal netjes op de bak, dus voorlopig hebben we gewoon heel veel extra wasgoed en dweilwerk :')
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_171627268
Het is zo leuk om de ontwikkelingen te volgen.
Misschien kan je de ren in tweeën delen en als je zelf met de pups bezig bent, de scheiding open zetten. Ze zullen dan vanzelf wel naar je toe gaan.
pi_171637607
Ik ben inmiddels een beetje aan het experimenteren met andere plekken voor de camera, stay tuned.
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_171637762
Leuk om ze zo te kunnen blijven volgen!
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
pi_171637976
Nog 5 posts en dan is het topic dicht, ik zal even vast wat foto's verzamelen voor in het nieuwe topic :) Wie helpt dichtgooien?

De camera staat trouwens nu op een nieuwe plek (wel ietwat provosorisch: op een speelgoed-kinderstoeltje bovenop een omgekeerde wasmand, en die wasmand staat dan weer op een stoel). Maar voor nu kan het zo wel even :)
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  maandag 12 juni 2017 @ 11:22:54 #298
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_171638084
Goede plek voor de camera :D
  maandag 12 juni 2017 @ 11:23:33 #299
386633 Adnap
I love Life !
pi_171638111
In
H ff kijken. Ik zat n net ff te zappen
I live life, i love life
Op Youtube dagelijks vlogs en kookvideo's bij Vraag 't Suus
  maandag 12 juni 2017 @ 11:24:20 #300
386633 Adnap
I love Life !
pi_171638138
Ja toffe plek enne nog 1 post ;)
I live life, i love life
Op Youtube dagelijks vlogs en kookvideo's bij Vraag 't Suus
  maandag 12 juni 2017 @ 11:26:18 #301
456593 Jinkx
It's Monsoon season!
pi_171638195
Miss, jij opent een nieuwe :) ?
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')