abonnement Unibet Coolblue
pi_171094997
quote:
7s.gif Op zondag 21 mei 2017 14:27 schreef k_man het volgende:

[..]

Het ging niet om de absolute getallen, maar om de verschuivingen sinds de verkiezingen. Die zijn minimaal, zowel links als rechts. Waarschijnlijk zijn de verschuivingen zelfs kleiner dan de foutmarge van de peiling.
PvdA -2, SP -5. Samen -7. En bij partijen als VVD en FvD is er winst.
pi_171095020
quote:
0s.gif Op zondag 21 mei 2017 14:28 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

PvdA -2, SP -5. Samen -7. En bij partijen als VVD en FvD is er winst.
Is dit bedoeld als reactie op mijn post? Zo ja, dan zou ik die nog eens lezen. :)
pi_171095160
quote:
7s.gif Op zondag 21 mei 2017 14:29 schreef k_man het volgende:

[..]

Is dit bedoeld als reactie op mijn post? Zo ja, dan zou ik die nog eens lezen. :)
Als je de cijfers optelt is er wel degelijk een verdere verschuiving van links naar rechts zichtbaar. Gering, maar wel zichtbaar. Bedenk ook dat links al historisch slecht heeft gescoord bij deze verkiezingen, maar dat het dus kennelijk nóg slechter kan. Zo heb ik nog nooit een peiling gezien waarin de PvdA op slechts 7 zetels staat...
pi_171095416
quote:
0s.gif Op zondag 21 mei 2017 14:28 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

PvdA -2, SP -5. Samen -7. En bij partijen als VVD en FvD is er winst.
Misschien bij links nog +2 voor D66? Ik weet niet of zij dat in de categorie 'links' plaatsen.
  zondag 21 mei 2017 @ 14:48:46 #55
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_171095572
quote:
1s.gif Op zondag 21 mei 2017 14:26 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Nee, je reageerde op een post, waarvan je de acceptatie beoordeelde met: 'fair enough.' Nergens gaat het in die of jouw post over 'moeten kiezen'. Het wordt slechts duidelijk gemaakt dat er een afkeer is jegens het vreemde (concreet: wat niet blank en christelijk is): zoals een boer niet vreet wat ie kent.
Met 'fair enough' geef ik aan dat ik een dergelijke redenatie kan volgen en begrijp dat dit een rol kan spelen voor een ieder.

Dat jij daar iets anders in leest dan wat er staat is echter voor je eigen rekening. Ik ga graag verder met je in gesprek over hoe de redenatie in elkaar zit.
wooblabalurg
pi_171095586
quote:
0s.gif Op zondag 21 mei 2017 14:34 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Als je de cijfers optelt is er wel degelijk een verdere verschuiving van links naar rechts zichtbaar. Gering, maar wel zichtbaar. Bedenk ook dat links al historisch slecht heeft gescoord bij deze verkiezingen, maar dat het dus kennelijk nóg slechter kan. Zo heb ik nog nooit een peiling gezien waarin de PvdA op slechts 7 zetels staat...
Je hebt een nogal vreemde definitie van links, of je leest alleen wat in je straatje past. Links is niet alleen PvdA en SP.

Bovendien zijn, zoals ik inmiddels al een paar keer heb aangegeven, de verschuivingen zó gering dat ze waarschijnlijk niet eens de foutmarge te boven gaan.

Het is een peiling die helemaal niets zegt. Voor geen enkele partij.
pi_171095837
quote:
0s.gif Op zondag 21 mei 2017 12:02 schreef -Strawberry- het volgende:
Baudet :')
hiddemagod _O_
pi_171095849
quote:
17s.gif Op zondag 21 mei 2017 14:48 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Met 'fair enough' geef ik aan dat ik een dergelijke redenatie kan volgen en begrijp dat dit een rol kan spelen voor een ieder.

Dat jij daar iets anders in leest dan wat er staat is echter voor je eigen rekening. Ik ga graag verder met je in gesprek over hoe de redenatie in elkaar zit.
'een ieder', ja, ja...hier betreden we inderdaad het terrein waar aannames vechten tegen leugens.
pi_171095923
quote:
1s.gif Op zondag 21 mei 2017 14:43 schreef Physsic het volgende:

[..]

Misschien bij links nog +2 voor D66? Ik weet niet of zij dat in de categorie 'links' plaatsen.
D66 is alleen links op de verkeerde onderwerpen.

D66 is links waar ze rechts moeten zijn en rechts waar ze links moeten zijn. Stond bij mij dan ook stijf onderaan in de Stemwijzer (op de Niet-Stemmers na).
  zondag 21 mei 2017 @ 15:19:04 #60
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_171096246
quote:
0s.gif Op zondag 21 mei 2017 15:00 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

'een ieder', ja, ja...hier betreden we inderdaad het terrein waar aannames vechten tegen leugens.
Ik kan er weinig aan doen dat jij dingen leest die er niet staan.
Dat is iets waar je zelf mee zal moeten leren omgaan.
wooblabalurg
pi_171096409
quote:
1s.gif Op zondag 21 mei 2017 15:00 schreef Murdera het volgende:

[..]

hiddemagod _O_
Hiddema zegt verstandige woorden maar ik vind hem zo langdradig.
pi_171096730
quote:
0s.gif Op zondag 21 mei 2017 13:36 schreef Jigzoz het volgende:
Toch bijzonder dat zoveel mensen denken dat ze genoeg verdienen om beter te worden van een rechts kabinet.
Genoeg mensen die niet stemmen vanuit hun huidige positie maar vanuit hun gewenste positie. Beetje hetzelfde idee bij dat hele 'american dream' praatje en de republikeinen.

Maar idd toch opmerkelijk.
"Pools are perfect for holding water"
pi_171096949
Thierry, Geert, en Mark _O_
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_171096957
quote:
0s.gif Op zondag 21 mei 2017 15:37 schreef probeer het volgende:

[..]

Genoeg mensen die niet stemmen vanuit hun huidige positie maar vanuit hun gewenste positie. Beetje hetzelfde idee bij dat hele 'american dream' praatje en de republikeinen.

Maar idd toch opmerkelijk.
Over Amerikanen gesproken: die kiezen doodleuk een multimiljardair als president en geloven dat hij namens 'het volk' (want daar hoort hij als magnaat natuurlijk bij) 'de elite' gaat aanpakken.

Donald Trump die het op gaat nemen tegen 'de elite'. Wie zou daar ooit intrappen... Nou, bijna de helft van de Amerikaanse bevolking dus.
  Moderator / Redactie Sport zondag 21 mei 2017 @ 15:50:55 #65
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_171097111
Ik kan alvast verklappen dat economie niet het enige punt is waarop rechts en links verschillen :O
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  zondag 21 mei 2017 @ 16:25:04 #66
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_171098035
Waarom verliest de SP eigenlijk zoveel zetels?
pi_171098884


Volgens het artikeltje uit de OP zijn dit Baudet en Hiddema.
pi_171099264
Het zoveelste voorbeeld van de oprukkende islamhaat in Nederland. En maar verbaasd zijn waarom Denk steeds groter aan het worden is.
pi_171099326
quote:
0s.gif Op zondag 21 mei 2017 17:18 schreef Glazenmaker het volgende:
En maar verbaasd zijn waarom Denk steeds groter aan het worden is.
En maar verbaast zijn dat de islamhaat nóg groter aan het worden is.
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_171099369
quote:
15s.gif Op zondag 21 mei 2017 17:21 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

En maar verbaast zijn dat de islamhaat nóg groter aan het worden is.
Allah is groot. Je wil nu leven in zonde omdat het zo lekker makkelijk en op korte termijn plezierig is, maar denk toch over je leven na de dood!
pi_171099372
quote:
15s.gif Op zondag 21 mei 2017 17:21 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

En maar verbaast zijn dat de islamhaat nóg groter aan het worden is.
20 years later...

En maar verbaasd zijn dat de burgeroolog niet tot een einde komt.
pi_171100856
quote:
0s.gif Op zondag 21 mei 2017 17:24 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Allah is groot. Je wil nu leven in zonde omdat het zo lekker makkelijk en op korte termijn plezierig is, maar denk toch over je leven na de dood!
Ja heel fijn en leuk voor jou dat jij jouw zingeving in het leven haalt uit een religie, maar val een niet- of anders- gelovige zoals mij of een ander daar niet mee lastig.

Allereerst vind ik het dom gezwets, (maar hé, nogmaals; zoals ik recht heb op een overtuiging, zo heb jij dat ook), maar het immer en altijd opdringerige, zeurderige, ''beter-wetende'', slachtoffer-rol-achtige en claimende nare toontje over jouw indoctrinerende, intolerante, haatzaaiende, hypocriete en in mijn optiek compleet belachelijke sprookjes-geloof komt mij inmiddels de strot uit.

Bonus; enkele verdere kenmerken van de islam om aan te geven waarom ik niet zo'n fan ben van de islam.
- Er zijn cellen die zich onbeheerst vermenigvuldigen en dit blijven doen;
- De woekerende cellen breiden zich uit in omliggend (.......) en richten hier schade aan (invasieve groei of infiltratie);
- De woekerende cellen verspreiden zich ook naar ver weg gelegen plaatsen.

Hé, ik zie trouwens een parallel.
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_171101005
quote:
15s.gif Op zondag 21 mei 2017 18:48 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Ja heel fijn en leuk voor jou dat jij jouw zingeving in het leven haalt uit een religie, maar val een niet- of anders- gelovige zoals mij of een ander daar niet mee lastig.

Allereerst vind ik het dom gezwets, (maar hé, nogmaals; zoals ik recht heb op een overtuiging, zo heb jij dat ook), maar het immer en altijd opdringerige, zeurderige, ''beter-wetende'', slachtoffer-rol-achtige en claimende nare toontje over jouw indoctrinerende, intolerante, haatzaaiende, hypocriete en in mijn optiek compleet belachelijke sprookjes-geloof komt mij inmiddels de strot uit.

Bonus; enkele verdere kenmerken van de islam om aan te geven waarom ik niet zo'n fan ben van de islam.
- Er zijn cellen die zich onbeheerst vermenigvuldigen en dit blijven doen;
- De woekerende cellen breiden zich uit in omliggend (.......) en richten hier schade aan (invasieve groei of infiltratie);
- De woekerende cellen verspreiden zich ook naar ver weg gelegen plaatsen.

Hé, ik zie trouwens een parallel.
Hier heb je nog twee atheistische parallellen.

Grappig hoe je mij van haatdragendheid beschuldigd terwijl je mij voor kanker uitmaakt.
pi_171101018
quote:
0s.gif Op zondag 21 mei 2017 16:25 schreef YazooW het volgende:
Waarom verliest de SP eigenlijk zoveel zetels?
Waarschijnlijk omdat ze zichzelf weer eens anti-democratisch opstellen door niet mee te willen praten in de coalitieonderhandelingen.
pi_171101053
quote:
0s.gif Op zondag 21 mei 2017 17:18 schreef Glazenmaker het volgende:
Het zoveelste voorbeeld van de oprukkende islamhaat in Nederland. En maar verbaasd zijn waarom Denk steeds groter aan het worden is.
Ieder weldenkend mens haat de islam omdat de islam navenant aan het nazisme beschouwd kan worden.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')