abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_171043778


Het klaag-, praat en vraagtopic voor medewerkers van PostNL.
Sinds 1 Juni 2012 heet TNT Post PostNL.

Alle postbodes, postbezorgers, pakketchauffeurs, dames van de klantenservice, de medewerkers van de kantoren en alle andere PostNL'ers zijn van harte welkom!

Klanten kunnen hier al hun vragen stellen over het versturen van poststukken!






Betaaldata:


Emolumententabel:



Handige linkjes voor klanten:

Consumenten:
PostNL voor Thuis
Posttarieven
Adres zoeken
Postcode zoeken
Verhuisservice
Bewaarservice
Postzegeluitgiftekalender
Klantenservice voor complimenten en klachten

Zakelijke klanten:
PostNL Zakelijk



Veel gebruikte afkortingen en termen:
HAH = Huis aan Huis
HSM = HuisNummerSorteermachine
Lola = Los en Laad ruimte
VOS = Vroege Ochtend Sortering
TC = Teamcoach
VBL/VBG = Voorbereidingslocatie/gebied
CVL = Centrale voorbereidingslocatie
Afschrijven = (Verkeerd gesorteerde) post herstellen/retourneren m.b.v. sticker
SP = Senior Planner
OR = Ondernemingsraad
TOT = Toeslag Onregelmatige Tijdstippen
VM = Vestigingsmanager
BSK = BesturingsStructuurKeten



Overige linkjes:
Over PostNL
IntranetMail-Thuis voor PostNL'ers



Mensen die hier vaak langskomen

Atmosphere82, werkzaam in Roosendaal
Superkimmi , werkzaam in Roosendaal
KatrienDuck, voorbereidster
Deezertje
ophaling10
Peterselieman
4EverBlackEyed
VixenFromHell
Yreal
dud0r, teamcoach
Sebastiaan92
gelestipjes
Kramerica-Industries
Dale__Cooper
Rafierafie
MissionPhailed
Herfstblad
gridjuh
ikwilookevenwatzeggen
posje
V__L_N
DeVliegendeHollander
Houdjemond
Stacking
Thomas-sama
Pietertje71
Globetrottertje

  vrijdag 19 mei 2017 @ 08:00:59 #2
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_171045081
Mogguh Skippy's :-)


Ik ben oud.... 8)7
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_171045521
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 08:00 schreef Pietertje71 het volgende:
Mogguh Skippy's :-)
[ afbeelding ]

Ik ben oud.... 8)7
Dat wisten we al.
Wil je niet weer terugkomen? Ook ouderen hebben lichaamsbeweging nodig. :Y
pi_171046026
TV-gids, Libelle? Moet u bij die oranje kangoeroe zijn :)
pi_171046242
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 22:57 schreef V__L_N het volgende:

[..]

Sorteerders zijn inderdaad duurder. Maar de fnv heeft ruige plannen, die wil af van de aparte cao voor postbezorger. Alles weer onder 1 cao.
Een sympathiek plan, maar volkomen onhaalbaar. Al was het maar omdat het merendeel van de postbezorgers niet eens lid is van de vakbond. De weinigen die wel lid zijn zitten volgens mij allemaal bij de BVPP (want laagste contributie) en niet bij de FNV. En de BVPP gaat zich hier echt niet hard voor maken, want dat is in feite de "huisbond" van PostNL. De BVPP is nota bene destijds opgericht door managers van de toenmalige PTT zelf, en nog zie je dat diverse hooggeplaatste BVPP-bondsbonzen tevens manager bij PostNL zijn.

Maar goed, we mogen al blij zijn dat we nog geen Jumbo-achtige toestanden hebben waarbij het bedrijf de bonden volledig aan de kant schuift.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_171046474
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 09:46 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Een sympathiek plan, maar volkomen onhaalbaar. Al was het maar omdat het merendeel van de postbezorgers niet eens lid is van de vakbond. De weinigen die wel lid zijn zitten volgens mij allemaal bij de BVPP (want laagste contributie) en niet bij de FNV. En de BVPP gaat zich hier echt niet hard voor maken, want dat is in feite de "huisbond" van PostNL. De BVPP is nota bene destijds opgericht door managers van de toenmalige PTT zelf, en nog zie je dat diverse hooggeplaatste BVPP-bondsbonzen tevens manager bij PostNL zijn.

Maar goed, we mogen al blij zijn dat we nog geen Jumbo-achtige toestanden hebben waarbij het bedrijf de bonden volledig aan de kant schuift.
Jumbo-achtige toestanden? Weet je nog hoe het een tijd geleden bij Sandd ging? _O-

Er kwam laatst bij ons op het depot een mannetje van de BVPP. We waren niet onder de indruk.
  vrijdag 19 mei 2017 @ 12:08:35 #7
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_171049023
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 09:46 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Een sympathiek plan, maar volkomen onhaalbaar. Al was het maar omdat het merendeel van de postbezorgers niet eens lid is van de vakbond. De weinigen die wel lid zijn zitten volgens mij allemaal bij de BVPP (want laagste contributie) en niet bij de FNV. En de BVPP gaat zich hier echt niet hard voor maken, want dat is in feite de "huisbond" van PostNL. De BVPP is nota bene destijds opgericht door managers van de toenmalige PTT zelf, en nog zie je dat diverse hooggeplaatste BVPP-bondsbonzen tevens manager bij PostNL zijn.

Maar goed, we mogen al blij zijn dat we nog geen Jumbo-achtige toestanden hebben waarbij het bedrijf de bonden volledig aan de kant schuift.
Dat is de reden dat ik geswitcht ben. Fnv zit iets minder in de broekzak van de postnl. Bvpp heeft me de vorige keer echt zwaar teleurgesteld.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_171049712
Die BVPP leek mij ook niet echt wat.

Ik heb hier wel de bevestiging dat woensdag idd een piekdag wordt, en ze hebben 1 wijk weg gehaald. Mooi zo :Y hopelijk zitten mijn collega's niet te slapen.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_171049997
Heb even wat advies van medewerkers nodig denk ik.

Dinsdag is een pakketje aangeboden met handtekening. Ik was er niet.
Op de site staat dat er voor getekend is, er straat een krul bij. Er staat bezorgd op mijn huisnr.
Er zat geen briefje in de bus waar hij is.
Heb de dichtstbijzijnde 4 buren gesproken, die weten van niks.

Wat kan ik het beste doen. Heb al contact gehad met de chat en die gingen me terug bellen maar nog niks gehoord.
Denken jullie dat de bezorger het pakje heeft gejat? Het was een horloge.
Hopelijk hebben jullie er ervaring mee.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 19 mei 2017 @ 12:54:39 #10
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_171050145
was het van de pakketbezorger? Zo ja, dan zou ik hem op straat even aanspreken. Misschien weet hij/zij het nog.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_171051304
quote:
14s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 12:54 schreef Peterselieman het volgende:
was het van de pakketbezorger? Zo ja, dan zou ik hem op straat even aanspreken. Misschien weet hij/zij het nog.
Ik denk het? Geen idee?
Ja dan moet je wel de hele dag naar buiten kunnen staren, iets wat wat lastig is een een appartementencomplex.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  vrijdag 19 mei 2017 @ 13:51:03 #12
327191 RobertNL
For your gear.
pi_171051745
*O* PostNL is lekker afgescheept met de nieuwe powerbanks.

Die van mij viel uit de zwarte behuizing weg. Daarin zat een andere powerbank:


Die heeft natuurlijk een typenummer:


Blijkt een powerbank te zijn die gratis opgeladen kan worden:
quote:
This power bank is free to use in UK if you are a customer at EE, Orange or T-Mobile. It is possible to swap the power bank in any EE shop to a fully charged one.
Handig als je ooit eens in de UK bent dus, kan je hem omwisselen voor een nieuwe.

Dat is ook wel nodig want:
quote:
The ones marked E1-06 has been recalled, because some of them has burned.
Niet zo gek, dat ding kan echt heet worden.

Voor meer info:
http://lygte-info.dk/revi(...)ar%20E1-03%20UK.html
https://community.ee.co.u(...)ch-E1-06/td-p/331202

Kan hij wel TUV gekeurd zijn, maar ik gebruik hem niet meer. Er mist een beveiliging op te snel laden of ontladen. Overladen van de batterij zit bij deze dan wel weer goed.
;(

Edit: ook de andere units zijn uiteindelijk gerecalled :')
Nieuw hoesje eromheen en zo komen ze de markt weer op :r

Edit 2: Grootste probleem met de powerbank is een kabel die stuk is, of een oplader die meer van 5V aan het apparaat levert. Daar heeft hij geen beveiliging voor en kunnen er dus problemen ontstaan.

Maar goed nog steeds matig dat een recall product zo weer op de markt komt.

[ Bericht 6% gewijzigd door RobertNL op 19-05-2017 14:10:28 ]
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
  vrijdag 19 mei 2017 @ 14:24:36 #13
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_171052439
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 08:52 schreef Rafierafie het volgende:

[..]

Dat wisten we al.
Wil je niet weer terugkomen? Ook ouderen hebben lichaamsbeweging nodig. :Y
Ik loop al genoeg met mijn rollator in de weg in winkel gangpaden en armbeweging dmv met gebalde vuist VLEGELS SCHAVUITEN e.d. te roepen.
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
  vrijdag 19 mei 2017 @ 14:26:31 #14
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_171052487
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 13:51 schreef RobertNL het volgende:
*O* PostNL is lekker afgescheept met de nieuwe powerbanks.

_O-
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_171054626
Ooh ik had toch wel een stomme situatie vanmiddag. Kwam bij een verpleeghuis, en net op het moment dat ik naar binnen wil lopen kwamen er mensen met een kist naar buiten toe. Dus ik wacht tot iedereen buiten is, loop naar binnen.. En toen stonden personeel en bewoners dus rondom de ingang in een cirkel, dus iedereen keek me aan, sommige mensen echt met een boze blik. Hoorde van mijn moeder dat ze dan zo staan tot de kist in de auto is, en dat het toch wel redelijk not done is om dan naar binnen te lopen. Ja.. hoe moet ik dat weten dan. Hopelijk komt er geen klacht of zo :X
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_171055198
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 16:06 schreef VixenFromHell het volgende:
Ooh ik had toch wel een stomme situatie vanmiddag. Kwam bij een verpleeghuis, en net op het moment dat ik naar binnen wil lopen kwamen er mensen met een kist naar buiten toe. Dus ik wacht tot iedereen buiten is, loop naar binnen.. En toen stonden personeel en bewoners dus rondom de ingang in een cirkel, dus iedereen keek me aan, sommige mensen echt met een boze blik. Hoorde van mijn moeder dat ze dan zo staan tot de kist in de auto is, en dat het toch wel redelijk not done is om dan naar binnen te lopen. Ja.. hoe moet ik dat weten dan. Hopelijk komt er geen klacht of zo :X
Tja het leven, sommig leven gaat gewoon door. Ik vond dat ook altijd wel lastig. Natuurlijk banjer je uit respect niet gewoon door, maar het is niet altijd te vermijden. Als je het op tijd door hebt kun je de plek even overslaan, of even stilstaan. Maar met de grote begraafplaats, crematorium en diverse uitvaartbedrijven in mijn vaste wijk - waar het haast letterlijk aan de lopende band ging... maar dan een stuk l a n g z a m e r ;) - was er soms geen beginnen meer aan.
  vrijdag 19 mei 2017 @ 17:26:40 #17
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_171056161
En het is niet dat jij het weet dat dat de regel is.

Delano; de Verzender een klacht in laten dienen is de meest gangbare procedure. Vaak komt er dan wel actie vanuit de postnl. Best kans dat als je in een flat woont, dat ze hem bij iemand op een andere etage hebben gedumpt.

Robertnl: dus die moeten we binnenkort ook weer inleveren... Heb je het gemeld aan het bedrijf?
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_171056472
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 17:26 schreef V__L_N het volgende:
En het is niet dat jij het weet dat dat de regel is.

Delano; de Verzender een klacht in laten dienen is de meest gangbare procedure. Vaak komt er dan wel actie vanuit de postnl. Best kans dat als je in een flat woont, dat ze hem bij iemand op een andere etage hebben gedumpt.

Robertnl: dus die moeten we binnenkort ook weer inleveren... Heb je het gemeld aan het bedrijf?
T zal ongetwijfeld wel ergens in de flat gegeven zijn, maarja, waarom dan
-Geen briefje
-Op de site staat mijn huisnr en achternaam (met een andere handtekening)
-Niks van buren gehoord

Blijft een vreemd verhaal.
Maargoed, ben net inderdaad gebeld, ze gaan proberen de bezorger te bereiken en hoor volgende week weer wat. Vraag me af of de bezorger dat nog weet een week later..
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_171056481
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 12:48 schreef delano.888 het volgende:
Heb even wat advies van medewerkers nodig denk ik.

Dinsdag is een pakketje aangeboden met handtekening. Ik was er niet.
Op de site staat dat er voor getekend is, er straat een krul bij. Er staat bezorgd op mijn huisnr.
Er zat geen briefje in de bus waar hij is.
Heb de dichtstbijzijnde 4 buren gesproken, die weten van niks.

Wat kan ik het beste doen. Heb al contact gehad met de chat en die gingen me terug bellen maar nog niks gehoord.
Denken jullie dat de bezorger het pakje heeft gejat? Het was een horloge.
Hopelijk hebben jullie er ervaring mee.
Lees dat het vaker voorkomt (of ben jij dat?): morgen behandeld in Radar Radio (NPO radio 1, 15.00 uur) Inderdaad vreemd dat er getekend is. Heb ook wel eens gehad dat het kruisje verkeerd stond, kwam de bezorger de volgende dag gewoon weer (maar zo zie je je buren nog eens).
pi_171056502
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 17:46 schreef diesnelle het volgende:

[..]

Lees dat het vaker voorkomt (of ben jij dat?): morgen behandeld in Radar Radio (NPO radio 1, 15.00 uur)
Nee ben ik niet haha, ook toevallig.
Ik heb altijd pech met pakketjes. Postnl is nog niks vergeleken met UPS, pfff.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  vrijdag 19 mei 2017 @ 18:17:03 #21
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_171057034
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 16:06 schreef VixenFromHell het volgende:
Ooh ik had toch wel een stomme situatie vanmiddag. Kwam bij een verpleeghuis, en net op het moment dat ik naar binnen wil lopen kwamen er mensen met een kist naar buiten toe. Dus ik wacht tot iedereen buiten is, loop naar binnen.. En toen stonden personeel en bewoners dus rondom de ingang in een cirkel, dus iedereen keek me aan, sommige mensen echt met een boze blik. Hoorde van mijn moeder dat ze dan zo staan tot de kist in de auto is, en dat het toch wel redelijk not done is om dan naar binnen te lopen. Ja.. hoe moet ik dat weten dan. Hopelijk komt er geen klacht of zo :X
Ik hoor dat ook voor het eerst. Wellicht is het een onbruik geraakte "ouderwetsche" regel uit het boekje van Amy Groskamp-ten Have? Uit de tijd dat een man binnenshuis absoluut geen hoofddeksel mocht dragen, het ordinair werd gevonden als vrouwen op straat rookten (voor mannen was dit geenszins bezwaarlijk) en men een koelkast nog een ijskast placht te noemen?
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_171064515
PostNL twitterde op donderdag 18-05-2017 om 12:33:02 Wij fietsten al heel veel en dat wordt vanaf vandaag in Amsterdam nóg meer met de elektrische bakfiets!… https://t.co/isN1GAOwo7 reageer retweet
Dat ding lijkt wel een ijscokar. De hoorntjes kunnen in het postvest bewaard worden.
pi_171064687
Ik hoorde via-via-via dat PostNL het AH bonuskrantje kwijt raakt binnenkort. Zijn deze geruchten waar?
En oh ja, wie heeft de betrokkenheidsmonitor (what's in a name) ingevuld?
pi_171065448
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 23:28 schreef Hondsdraf het volgende:
Ik hoorde via-via-via dat PostNL het AH bonuskrantje kwijt raakt binnenkort. Zijn deze geruchten waar?
En oh ja, wie heeft de betrokkenheidsmonitor (what's in a name) ingevuld?
weg met de hah _O_
  zaterdag 20 mei 2017 @ 00:03:47 #25
327191 RobertNL
For your gear.
pi_171065503
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 17:26 schreef V__L_N het volgende:


Robertnl: dus die moeten we binnenkort ook weer inleveren... Heb je het gemeld aan het bedrijf?
Geen idee, gezien het een recall batch is zou dat wellicht wel beter zijn. Maar wellicht zijn ze stuk voor stuk gecheckt.
Zou ook niet weten waar je zoiets moest melden :P
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 23:28 schreef Hondsdraf het volgende:
Ik hoorde via-via-via dat PostNL het AH bonuskrantje kwijt raakt binnenkort. Zijn deze geruchten waar?

Jammer, tijd inleveren dan gok ik. Is vaak alle hah hier.
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
  Redactie Sport zaterdag 20 mei 2017 @ 09:02:59 #26
274204 crew  Mexicanobakker
pi_171067971
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 23:28 schreef Hondsdraf het volgende:
Ik hoorde via-via-via dat PostNL het AH bonuskrantje kwijt raakt binnenkort. Zijn deze geruchten waar?
En oh ja, wie heeft de betrokkenheidsmonitor (what's in a name) ingevuld?
Zou zonde zijn, dat kost best wel veel tijd
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_171068070
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 mei 2017 09:02 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Zou zonde zijn, dat kost best wel veel tijd
Ja, dan kunnen ze er haast wel een daldag van maken...
pi_171068881
Ja dat is een beetje dubbel, aan de ene kant vinden de meesten het niet leuk om met HAH te lopen, maar zonder folder krijg je wel minder tijd.

Ik vraag me nu ook af of ze hier donderdag misschien al het eea voor vandaag geregeld hebben, toen ik hun telefoontje gemist had. Sta nog steeds op een dienst van 2,5 uur, terwijl 2 collega's 3 wijken hebben nu en een paar anderen hebben een 2e wijk gekregen terwijl ze er normaal meestal maar 1 lopen. Nuja, ze hadden kunnen mailen natuurlijk ;)
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 20 mei 2017 @ 14:55:07 #29
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_171073090
Was wel een erg rustig dagje :P
Altijd onderweg naar het avontuur
  zaterdag 20 mei 2017 @ 15:02:41 #30
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_171073205
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 23:28 schreef Hondsdraf het volgende:
Ik hoorde via-via-via dat PostNL het AH bonuskrantje kwijt raakt binnenkort. Zijn deze geruchten waar?
En oh ja, wie heeft de betrokkenheidsmonitor (what's in a name) ingevuld?
Het lijkt me sterk, aangezien bij mijn weten die contracten met grote klanten vaak een looptijd hebben van een heel kalenderjaar (of meerdere).
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_171074983
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 17:47 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Nee ben ik niet haha, ook toevallig.
Ik heb altijd pech met pakketjes. Postnl is nog niks vergeleken met UPS, pfff.
Over de schutting gooien, zo kom je nog eens op een idee ;)

http://www.nporadio1.nl/c(...)-zelf-voor-ontvangst
pi_171075453
Die staaf-powerbank wordt bij mij nog warmer dan die platte die we eerst kregen. Snap nu wel waarom dus.
Misschien moet PostNL eens een duppie meer uitgeven per powerbank?
pi_171091781
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 mei 2017 15:02 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Het lijkt me sterk, aangezien bij mijn weten die contracten met grote klanten vaak een looptijd hebben van een heel kalenderjaar (of meerdere).
Het zou ook over volgend jaar gaan. Nou ja, we wachten het wel af. ;)
  zondag 21 mei 2017 @ 12:52:52 #34
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_171092960
quote:
0s.gif Op zondag 21 mei 2017 11:43 schreef Hondsdraf het volgende:

[..]

Het zou ook over volgend jaar gaan. Nou ja, we wachten het wel af. ;)
Je had het over "binnenkort".........

Overigens mogen ze van mij die hah afschaffen. Het kost je meer tijd dan je aan extra tijd er voor krijgt, en zeker in combinatie met dat postvest lijkt het me erg kut werken. Overigens denk ik dat dat postvest zodanig veel extra looptijd gaat kosten dat dit het wegvallen van de AH-bonusfolder ruimschoots compenseert.

[ Bericht 20% gewijzigd door Kramerica-Industries op 21-05-2017 13:34:32 ]
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_171098013
quote:
0s.gif Op zondag 21 mei 2017 12:52 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Je had het over "binnenkort".........

Overigens mogen ze van mij die hah afschaffen. Het kost je meer tijd dan je aan extra tijd er voor krijgt, en zeker in combinatie met dat postvest lijkt het me erg kut werken. Overigens denk ik dat dat postvest zodanig veel extra looptijd gaat kosten dat dit het wegvallen van de AH-bonusfolder ruimschoots compenseert.
mwah, als het huis aan huis eraf gaat, en die geruchten heb ik inderdaad ook gehoord, dan denk ik dat er weinig tijd overblijft van je zaterdagtijd. Dan is de zaterdag meer een veredelde daldag, dus ik weet niet of we daar nou op moeten hopen.
  zondag 21 mei 2017 @ 18:00:53 #36
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_171100032
Hier gaan we natuurlijk straks op de ja - ja sticker over. Denk dat ook wel erg veel invloed heeft.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_171100090
Dat denk ik ook wel ja, denk niet dat er veel mensen zullen zijn die zo'n sticker gaan plakken.
pi_171116229
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 23:28 schreef Hondsdraf het volgende:
Ik hoorde via-via-via dat PostNL het AH bonuskrantje kwijt raakt binnenkort. Zijn deze geruchten waar?
En oh ja, wie heeft de betrokkenheidsmonitor (what's in a name) ingevuld?
gaat dat niet naar vsp dan?
pi_171116254
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 00:18 schreef Thomas-sama het volgende:
[ afbeelding ]

Het klaag-, praat en vraagtopic voor medewerkers van PostNL.
Sinds 1 Juni 2012 heet TNT Post PostNL.

[ afbeelding ]
vind de titel geweldig :)
pi_171116567
Ik zie hier woensdag ook opeens HAH staan. Geen gewicht staat er bij. Iemand idee wat we kunnen verwachten?
  maandag 22 mei 2017 @ 15:12:32 #41
451613 Globetrottertje
globetrottertje
pi_171117740
Hier staat nog niets en er staan de reguliere daldagtijden. Maar... dat zegt bij ons niets.
pi_171118148
quote:
0s.gif Op maandag 22 mei 2017 13:59 schreef ophaling10 het volgende:

[..]

vind de titel geweldig :)
Danku :D

Hier alleen bericht gehad dat woensdag een rustige piekdag wordt. Geen HAH.
pi_171118511
Hier is uberhaupt niet gecommuniceerd over de woensdag. En in dat oude prikbordnieuws ging het alleen over Koningsdag. Ik zie over deze week ook niets staan bij de berichten op mijn werk. Was voor mijn collega's iig wel een verrassing toen ik het vertelde. Dus er zullen best wat collega's zijn die een daldag verwachten en misschien dus wel 4 wijken hebben, want ik heb natuurlijk niet iedereen gesproken. Als ik niets gezegd had, dan had ik 3 grote wijken gehad. Zie gelukkig nog geen HAH staan. Waarschijnlijk komt er wel een mailtje morgen: denk eraan, woensdag is een piekdag! :')

[ Bericht 15% gewijzigd door VixenFromHell op 22-05-2017 15:55:13 ]
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_171120473
quote:
0s.gif Op maandag 22 mei 2017 15:43 schreef VixenFromHell het volgende:
Hier is uberhaupt niet gecommuniceerd over de woensdag. En in dat oude prikbordnieuws ging het alleen over Koningsdag. Ik zie over deze week ook niets staan bij de berichten op mijn werk. Was voor mijn collega's iig wel een verrassing toen ik het vertelde. Dus er zullen best wat collega's zijn die een daldag verwachten en misschien dus wel 4 wijken hebben, want ik heb natuurlijk niet iedereen gesproken. Als ik niets gezegd had, dan had ik 3 grote wijken gehad. Zie gelukkig nog geen HAH staan. Waarschijnlijk komt er wel een mailtje morgen: denk eraan, woensdag is een piekdag! :')
maar wanneer hadden je collega's dan een piekdag verwacht? Het is toch altijd zo dat een daldag een piekdag wordt als er een echte piekdag uitvalt?
pi_171120827
Er waren er iig een aantal die er nog helemaal niet bij stil hadden gestaan dat er volgende week weer een vrije dag is. Nou kun je het wel zien op je rooster, maar het kan alsnog woensdag of vrijdag worden natuurlijk. Tegenwoordig kiezen ze volgens mij meestal wel voor de woensdag, maar in het verleden is er ook al wel eens het eea naar de vrijdag gezet. En dat rooster komt een week van te voren, maar mensen plannen op daldagen soms nog wel eens wat anders. Die denken dan niet van ohja het is die week hemelvaart dus dan zal de woensdag wel een piekdag worden. Dat zie je dan als je je rooster krijgt en dan denk je, oh ja.

Maar we hebben hier ook nog een paar redelijk nieuwe bezorgers. Die weten dat soort dingen nog niet, of ze hebben het 1x mee gemaakt nu. En aan de tijd op het rooster kun je het niet zien, want die passen ze niet aan. Ik vind dat ze dat gewoon duidelijk aan moeten geven van te voren, hebben ze bij andere feestdagen ook gedaan. Vind het ook niet netjes dat ze vervolgens wel inplannen alsof het een daldag is. Het is toch net alsof ze hopen dat je dat niet door hebt en akkoord gaat.

Ik snap je trouwens wel hoor, ik had het dus zelf ook al wel bedacht :P maar hier op het depot duidelijk de meesten toch niet, aan de reacties te merken ;)

[ Bericht 13% gewijzigd door VixenFromHell op 22-05-2017 17:46:34 ]
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_171122092
Nou ja, toen ik vorige week gebeld werd of ik een keer op woensdag bezorging kon doen was ik me er ook niet van bewust dat het op donderdag hemelvaart was, en dat werd er ook niet bij verteld dus pas nadat ik ja had gezegd en had opgehangen dacht ik "hey shit, wacht eens even, is dat geen piekdag volgende week?"
Dus ja, op het moment dat je niet weet dat het hemelvaart is kan ik me de verrassing wel voorstellen, als je wel weet dat het hemelvaart is kan het niet echt een verrassing zijn (tenzij je inderdaad net nieuw bent).
Overigens ben ik het wel met je eens dat de communicatie wel beter kan hoor, ik zie dat alleen niet echt gebeuren, communicatie is al jaren een zwak punt :P
pi_171123127
quote:
0s.gif Op maandag 22 mei 2017 17:12 schreef VixenFromHell het volgende:
Er waren er iig een aantal die er nog helemaal niet bij stil hadden gestaan dat er volgende week weer een vrije dag is. Nou kun je het wel zien op je rooster, maar het kan alsnog woensdag of vrijdag worden natuurlijk. Tegenwoordig kiezen ze volgens mij meestal wel voor de woensdag, maar in het verleden is er ook al wel eens het eea naar de vrijdag gezet. En dat rooster komt een week van te voren, maar mensen plannen op daldagen soms nog wel eens wat anders. Die denken dan niet van ohja het is die week hemelvaart dus dan zal de woensdag wel een piekdag worden. Dat zie je dan als je je rooster krijgt en dan denk je, oh ja.

Maar we hebben hier ook nog een paar redelijk nieuwe bezorgers. Die weten dat soort dingen nog niet, of ze hebben het 1x mee gemaakt nu. En aan de tijd op het rooster kun je het niet zien, want die passen ze niet aan. Ik vind dat ze dat gewoon duidelijk aan moeten geven van te voren, hebben ze bij andere feestdagen ook gedaan. Vind het ook niet netjes dat ze vervolgens wel inplannen alsof het een daldag is. Het is toch net alsof ze hopen dat je dat niet door hebt en akkoord gaat.

Ik snap je trouwens wel hoor, ik had het dus zelf ook al wel bedacht :P maar hier op het depot duidelijk de meesten toch niet, aan de reacties te merken ;)

Hier was het eerder al bekent dat de woensdag een 'piekdag' zou worden. Onze TC maakt er zelf een nieuwsbrief van. En dat het naar de woensdag gaat is met hemelvaart ook ergens wel weer logisch, zullen toch veel mensen vrij willen hebben op vrijdag en zaterdag.
pi_171125537
Heeft iemand ergens die tabel met wat je per uur per leeftijd verdient?
pi_171127782
quote:
0s.gif Op maandag 22 mei 2017 20:34 schreef RokStarr het volgende:
Heeft iemand ergens die tabel met wat je per uur per leeftijd verdient?
Als ik het goed heb - en ik hoop dat jij een beetje goed bent in wiskunde - is dat het minimum jeugdloon per maand voor die leeftijd (zie tabel op minimumloon.nl) gedeeld door 165,2
In elk geval niet genoeg ;)
  maandag 22 mei 2017 @ 22:29:52 #50
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_171129994
quote:
0s.gif Op maandag 22 mei 2017 20:34 schreef RokStarr het volgende:
Heeft iemand ergens die tabel met wat je per uur per leeftijd verdient?
Voor welke functie?
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_171130860
quote:
0s.gif Op maandag 22 mei 2017 22:29 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Voor welke functie?
Zaterdagbezorger
  maandag 22 mei 2017 @ 23:06:09 #52
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_171131000
quote:
1s.gif Op maandag 22 mei 2017 23:00 schreef RokStarr het volgende:

[..]

Zaterdagbezorger
Heb je ergens een vacature gezien? Ik had eerlijk gezegd begrepen dat er geen bezorgers meer werden aangenomen voor enkel de zaterdag.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_171131732
quote:
0s.gif Op maandag 22 mei 2017 20:34 schreef RokStarr het volgende:
Heeft iemand ergens die tabel met wat je per uur per leeftijd verdient?
https://www.loonwijzer.nl/home/salaris/minimumloon-check
pi_171135846
quote:
0s.gif Op maandag 22 mei 2017 23:06 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Heb je ergens een vacature gezien? Ik had eerlijk gezegd begrepen dat er geen bezorgers meer werden aangenomen voor enkel de zaterdag.
Nope, geen vacature gezien maar recentelijk vaste aanstelling als zaterdagbezorger gekregen
pi_171137032
quote:
Willen jullie er voor zorgen dat als de planning je belt, je gewoon je telefoon opneemt. Dit maakt het leven van de planners een stuk makkelijker.
Natuurlijk zal ik de volgende keer als ze weer in mijn vrije tijd bellen, terwijl ik met mijn hoofd onder de motorkap van een auto zit, de telefoon opnemen met mijn handen die onder het vet zitten.
Ik doe alles om de planners het leven makkelijker te maken. ^O^
pi_171137310
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2017 09:24 schreef Rafierafie het volgende:

[..]

Natuurlijk zal ik de volgende keer als ze weer in mijn vrije tijd bellen, terwijl ik met mijn hoofd onder de motorkap van een auto zit, de telefoon opnemen met mijn handen die onder het vet zitten.
Ik doe alles om de planners het leven makkelijker te maken. ^O^
Haha mooi bericht weer. Moeten ze niet bellen tijdens mijn vakantie natuurlijk. Hoewel je dan natuurlijk ook altijd klaar moet staan voor de post :D En tijdens de voorbereiding ben ik af en toe wat te druk om die telefoon op te merken (naast het feit dat je hem daar officieel geen eens mag opnemen :D ).

De folder van morgen blijkt het veel te slappe ding van de pizzatent te zijn.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 23 mei 2017 @ 09:45:02 #57
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_171137454
Richting het weekend krijgen we te maken met temperaturen die bijna de 30 graden aantikken ...

* Peterselieman is daar niet zo blij mee, omdat het dan te warm loopweer is
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_171137541
quote:
11s.gif Op dinsdag 23 mei 2017 09:45 schreef Peterselieman het volgende:
Richting het weekend krijgen we te maken met temperaturen die bijna de 30 graden aantikken ...

* Peterselieman is daar niet zo blij mee, omdat het dan te warm loopweer is
Misschien kan je lobbyen voor het enige echte PostNL-IJsvest!
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 23 mei 2017 @ 10:02:57 #59
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_171137808
_O-
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_171139336
Wel mooi die reacties op Mijn Werk bij die chatfunctie, over een hitteplan. Het blijft vast wel weer bij 'veel drinken!'..

Ik werd hier ook weer gebeld door de planners, maar ik kreeg een kleinere wijk :D ze hebben hulp ingeschakeld van iemand die vrij zou zijn, maar die kent maar 2 wijken. Dus mijn grootste wijk van vandaag en morgen is naar haar gegaan :D. Maar hier nemen mensen ook soms niet op, ik zelf ook niet altijd. Als je wel opneemt gaan ze soms enorm pushen dat je wat er bij moet nemen, daar heb ik dan geen trek in. Nee accepteren is soms lastig voor ze, dan krijg je dit soort dingen ;)

Volgens mij is dit nu al de 2e keer in korte tijd dat ze mensen inschakelen die vrij zouden zijn, zaterdag was er ook al iemand.. al vond die dat niet zo erg want die had @ random maar wat weekjes vrij genomen om uren op te maken. Maar bij mij hoeven ze dat toch echt niet te proberen, maar ik heb dan ook niet zo erg veel vrij. Had nog een weekje van vorig jaar, voor de rest alleen de wettelijke uren. Als ze me dan bellen, neem ik zeker weten niet op :P

Collega heeft in de zomer 2 complete maanden vrij + nog een boel losse weekjes, omdat die alle extra uren in verlof om had gezet :o
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  dinsdag 23 mei 2017 @ 12:04:34 #61
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_171140816
Ik heb hier m'n telefoonnummer gewijzigd. Die gaat naar m'n werk foon. En ja die staat alleen aan als ik moet scannen. Vrij is vrij hoor.

Nog paar uurtjes werken en dan lekker 2,5 week vrij O+
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
  dinsdag 23 mei 2017 @ 20:33:05 #62
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_171154436
https://www.postnl.nl/ove(...)epostnl_v-Leeuwarden
Ik denk dat ik maar eens ga solliciteren :-) ;-)
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_171154854
V__L_N, geniet van de vrije dagen :D

Hier hebben ze dan dus afgelopen zaterdag dan 1 laten werken die vrij zou zijn, maar ook 1 standby laten staan :o, en vandaag en morgen werkt er dus ook nog weer 1 die vrij zou zijn. Dus dat zijn er 3 die ze in hun vakantie hebben opgeroepen. En een zieke collega is onder druk toch maar weer begonnen vandaag. Gaat lekker :') en dan voel ik me nog schuldig nu ook, dat ik donderdag niet terug heb gebeld. Toen waren ze dus aan het rondbellen ivm zaterdag. Maar goed, ze hebben ook geen bericht ingesproken of mail gestuurd. Best kans dat die zieke collega morgen weer uitvalt, die heeft een pijnlijke blessure en is morgen ingepland op 2 wijken terwijl die op een piekdag normaal maar 1 loopt. Nuja, ik heb duidelijk aangegeven er niet meer dan 2 te gaan lopen, dus mij hoeven ze dan niet te bellen ;) ze maken het er zelf ook gewoon naar door 0,0 rekening te houden met mensen.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 23 mei 2017 @ 20:50:54 #64
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_171154920
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2017 20:33 schreef Pietertje71 het volgende:
https://www.postnl.nl/ove(...)epostnl_v-Leeuwarden
Ik denk dat ik maar eens ga solliciteren :-) ;-)
Je hebt ervaring :P
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_171156885
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2017 20:33 schreef Pietertje71 het volgende:
https://www.postnl.nl/ove(...)epostnl_v-Leeuwarden
Ik denk dat ik maar eens ga solliciteren :-) ;-)
Is dat een goed idee? Mensen van jouw leeftijd vinden het vaak moeilijk om in balans te blijven. Een gebroken heup is geen pretje hoor!

Even serieus: zou je ooit nog overwegen om terug te komen bij PostNL?
  dinsdag 23 mei 2017 @ 21:57:20 #66
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_171157046
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2017 20:33 schreef Pietertje71 het volgende:
https://www.postnl.nl/ove(...)epostnl_v-Leeuwarden
Ik denk dat ik maar eens ga solliciteren :-) ;-)
Wordt onze naam in het Noorden des lands anders uitgesproken qua klemtoon, of weet de bezorger uit het filmpje gewoon niet hoe zijn werkgever heet? Want bij mijn weten ligt de klemtoon op de L en niet op de Post.

Overigens spreken ze in het filmpje over 2 tot 4 uur werk per dag, en in de vacaturetekst staat 1 a 2 uur. Of misschien is dat wat ze bedoelen met "hou je van snelheid?".
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_171157645
Wel apart volk in het noorden ;) maar volgens mij is dat filmpje daar niet opgenomen :P
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  dinsdag 23 mei 2017 @ 23:22:54 #68
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_171159826
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2017 22:16 schreef VixenFromHell het volgende:
Wel apart volk in het noorden ;) maar volgens mij is dat filmpje daar niet opgenomen :P
Dat dacht ik omdat het een vacature voor Leeuwarden betrof. Maar die staat natuurlijk los van het filmpje. Het filmpje is, als ik mij niet vergis, opgenomen in Purmerend.

[ Bericht 0% gewijzigd door Kramerica-Industries op 24-05-2017 00:03:23 ]
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_171159965
Ja, daar zit iig die garage die in beeld was :Y
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_171161328
quote:
0s.gif Op zondag 21 mei 2017 12:52 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Je had het over "binnenkort".........

Overigens mogen ze van mij die hah afschaffen. Het kost je meer tijd dan je aan extra tijd er voor krijgt, en zeker in combinatie met dat postvest lijkt het me erg kut werken. Overigens denk ik dat dat postvest zodanig veel extra looptijd gaat kosten dat dit het wegvallen van de AH-bonusfolder ruimschoots compenseert.
Aja, beetje onduidelijk, sorry! Maar het was dan ook een gerucht. En houd maar op over dat postvest. Ik zie dat echt helemaal niet zitten. :{
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 24 mei 2017 @ 00:48:55 #71
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_171161365
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2017 22:16 schreef VixenFromHell het volgende:
Wel apart volk in het noorden ;)
Dat klopt :+
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_171161378
En oh ja, morgen blijkt het hier inderdaad een piekdag te zijn. Post wordt zowel in de ochtend als in de middag aangeleverd. (Leuk, heb twee middag-wijken).
Het is dat een collega (die toevallig de TC gesproken had) me dit vertelde, anders had ik van niets geweten. :{
  woensdag 24 mei 2017 @ 07:24:10 #73
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_171162115
quote:
10s.gif Op dinsdag 23 mei 2017 20:50 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Je hebt ervaring :P
:P
quote:
10s.gif Op woensdag 24 mei 2017 00:48 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Dat klopt :+
:X 8-)

quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2017 21:53 schreef Rafierafie het volgende:

[..]

Is dat een goed idee? Mensen van jouw leeftijd vinden het vaak moeilijk om in balans te blijven. Een gebroken heup is geen pretje hoor!

Even serieus: zou je ooit nog overwegen om terug te komen bij PostNL?
En bedankt.... :P
Als pakketbezorger/chauffeur denk ik wel, maar dan rechtstreeks bij PostNL.
Maar gezien de manier waarop PostNL en ik uit elkaar zijn gegaan, denk ik niet dat dit ooit verwezenlijkt gaat worden.
Alhoewel PostNL de enige werkgever was die nooit om mijn CV heeft gevraagd :P
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_171162363
quote:
0s.gif Op woensdag 24 mei 2017 07:24 schreef Pietertje71 het volgende:

Alhoewel PostNL de enige werkgever was die nooit om mijn CV heeft gevraagd :P
Even goeie vrienden... straks nog even de winstuitkering claimen ;)
pi_171162747
quote:
0s.gif Op woensdag 24 mei 2017 08:14 schreef diesnelle het volgende:

[..]

Even goeie vrienden... straks nog even de winstuitkering claimen ;)
Resultaatafhankelijke uitkering zul je bedoelen. Dat klinkt veel interessanter. :P
pi_171167607
Hoorde viavia alweer dat ze in de voorbereiding met spoed extra mensen nodig hadden, en er is nog geen appje dat de post er is. Normaal is die er uiterlijk om half 1 wel, dus het zal wel flink druk zijn :X
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  woensdag 24 mei 2017 @ 13:00:37 #77
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_171167999
quote:
0s.gif Op woensdag 24 mei 2017 08:14 schreef diesnelle het volgende:

[..]

Even goeie vrienden... straks nog even de winstuitkering claimen ;)
YESS.... :P
Daar zeg je wat trouwens. Zou ik daar nog recht op hebben?
Ik ben gestopt in augustus 2016 namelijk :-)
Of was ik de oorzaak van minder resultaatafhankelijke uitkering? :P
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_171168397
quote:
0s.gif Op woensdag 24 mei 2017 08:53 schreef Rafierafie het volgende:

[..]

Resultaatafhankelijke uitkering zul je bedoelen. Dat klinkt veel interessanter. :P
Yep, het resultaat kan ook negatief zijn. Krijg ik weer een naheffing ;)
pi_171170145
quote:
0s.gif Op woensdag 24 mei 2017 13:00 schreef Pietertje71 het volgende:

[..]

YESS.... :P
Daar zeg je wat trouwens. Zou ik daar nog recht op hebben?
Ik ben gestopt in augustus 2016 namelijk :-)
Of was ik de oorzaak van minder resultaatafhankelijke uitkering? :P
Ik heb daar bij uitdiensttreding een formulier voor gekregen, jij niet? (Verzoek betaalbaarstelling Resultaatafhankelijke uitkering ex-werknemer.)
  woensdag 24 mei 2017 @ 15:12:24 #80
451613 Globetrottertje
globetrottertje
pi_171171138
Hebben jullie dit nu ook? Staan er in mijn takenlijst twee scanpakjes, heb ik er in werkelijkheid 13, verspreid over twee wijken.

Vorige week ook al een paar keer.
pi_171171738
Meerdere mensen hebben dat hier. Al die pakjes schijnen bij één iemand in de lijst te staan. Als je de gelukkige met al die pakjes kan je lekker 100x op "niet in tas" gaan drukken :'(
pi_171173419
quote:
0s.gif Op woensdag 24 mei 2017 15:34 schreef Sebastiaan92 het volgende:
Meerdere mensen hebben dat hier. Al die pakjes schijnen bij één iemand in de lijst te staan. Als je de gelukkige met al die pakjes kan je lekker 100x op "niet in tas" gaan drukken :'(
Als het goed is verdwijnen die pakjes gewoon uit je lijst als een ander ze scant.
  woensdag 24 mei 2017 @ 17:20:37 #83
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_171174401
quote:
0s.gif Op woensdag 24 mei 2017 14:31 schreef diesnelle het volgende:

[..]

Ik heb daar bij uitdiensttreding een formulier voor gekregen, jij niet? (Verzoek betaalbaarstelling Resultaatafhankelijke uitkering ex-werknemer.)
Nee.
Maar wanneer wordt het uitgekeerd, dan kan ik PostNL op dit enorme bedrag(elk centje is meegenomen :-) aanspreken... ;-)
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_171175409
Er waren hier dus wel mensen pissig dat het zo druk was. Onder andere eentje waarmee ik het gister of zaterdag nog gehad heb over dat het een piekdag ging worden, maar die nu dus toch zijn kar niet bij zich had. De TC vroeg nog of ik verbaasd was dat het druk was, toen heb ik wel eerlijk gezegd dat ik het al verwacht had, en dat ik het ook al wel met anderen besproken had... dat had ik dus beter niet kunnen zeggen denk ik. Hopelijk heeft hij dat niet tegen mijn collega gezegd, want hij moest daar nog achteraan om een tas na te brengen (verkeerd neer gezet). Uiteindelijk is het hun verantwoordelijkheid om dit soort dingen te melden en ik kan natuurlijk wel zoveel roepen richting mijn collega's, misschien heeft die collega wel gedacht dat het zo'n vaart niet zou lopen. Hoop niet dat ik daar nu gezeik van ga krijgen :') heb met goede bedoelingen geprobeerd mensen er van bewust te maken dat het druk zou gaan worden.

Mijn TC zei trouwens dat er toch echt wel een mededeling gedaan was. Ik gaf aan dat er volgens mij alleen eentje op Mijn Werk stond over Pasen en Koningsdag, maar volgens hem ging dat ook over Hemelvaart en Pinksteren. Ik zie het niet staan.. ben ik nou gek? :P Heb de mail ook al nagezocht, maar ook niets. Met Koningsdag had hij op dinsdag nog wel een waarschuwingsmailtje gestuurd.

Wel hier een aankondiging dat er 1 juni Praxis HAH is.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_171179173
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2017 21:57 schreef Kramerica-Industries het volgende:

Wordt onze naam in het Noorden des lands anders uitgesproken qua klemtoon, of weet de bezorger uit het filmpje gewoon niet hoe zijn werkgever heet? Want bij mijn weten ligt de klemtoon op de L en niet op de Post.
Wat mij, inmiddels al lang geleden, opviel was dat Noorderlingen bij de frase 'voor elkaar'
de klemtoon op 'voor' leggen, terwijl men in zuidelijker streken meestal de klemtoon op 'kaar' legt.

Rotjeknorders hebben ook hun eigen manier van beklemtonen, zij leggen bij 'Hofplein' de klemtoon op 'plein' terwijl de doorsnee Nederlander de klemtoon op 'Hof' zou leggen.
  woensdag 24 mei 2017 @ 21:36:34 #86
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_171182722
quote:
0s.gif Op woensdag 24 mei 2017 20:12 schreef blijevis het volgende:

[..]

Wat mij, inmiddels al lang geleden, opviel was dat Noorderlingen bij de frase 'voor elkaar'
de klemtoon op 'voor' leggen, terwijl men in zuidelijker streken meestal de klemtoon op 'kaar' legt.

Rotjeknorders hebben ook hun eigen manier van beklemtonen, zij leggen bij 'Hofplein' de klemtoon op 'plein' terwijl de doorsnee Nederlander de klemtoon op 'Hof' zou leggen.
Ik had een Groningse collega. Die zei ook een keer dat ik die post voor nummer 2 en 2A bij elkaar mocht doen. Dus klemtoon op bij.

Ik zou Hofplein eerlijk gezegd ook uitspreken als Hofplein. Net als Leidseplein, Rembrandtplein, etc.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_171191628
Mij vader komt uit Rotjeknor. Hahaha en inderdaad, ik zal het daar wel van hebben, maar ik ook.. klemtoon laatste stukkie. _O-

P.s. wat die scanpakjes betreft, die waren allemaal wel voor de wijken die ik liep. Heb zes weken een invalwijk van een collega van mijn oude depot die zes weekies op familiebezoek is naar land van herkomst ergens in verweggistan. Leuke wijkkies.

Maar niet al zijn scanpakjes komen dus op de takenlijst te staan.

Maakt niet zoveel uit want ik scan ze toch wel. Maar je verwacht wee pakjes en je krijgt er twintig of zo.. 8)7 _O-

[ Bericht 0% gewijzigd door Globetrottertje op 25-05-2017 11:18:43 ]
pi_171205652
Hier sinds vorige week ook weer continu een takenlijst die van geen kant klopt.
Wat mij betreft gooien ze deze app in de prullenbak en laten ze een nieuwe maken door competente makers.

Overigens lijkt het hier de nieuwste trend te zijn om sms'jes te sturen die bedoeld zijn om op het schuldgevoel te werken van collega's die geen extra wijken lopen.
"Depot X komt niet goed zonder jouw hulp". "Iedereen die weer heeft geholpen om alles weg te krijgen, bedankt". Dat soort ongein.
pi_171205819
Ik zag afgelopen dinsdag nog iemand om 18.00 uur met een postboy lopen, lijkt me niet helemaal de bedoeling :')
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_171206057
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2017 21:02 schreef Rafierafie het volgende:
Hier sinds vorige week ook weer continu een takenlijst die van geen kant klopt.
Wat mij betreft gooien ze deze app in de prullenbak en laten ze een nieuwe maken door competente makers.

Overigens lijkt het hier de nieuwste trend te zijn om sms'jes te sturen die bedoeld zijn om op het schuldgevoel te werken van collega's die geen extra wijken lopen.
"Depot X komt niet goed zonder jouw hulp". "Iedereen die weer heeft geholpen om alles weg te krijgen, bedankt". Dat soort ongein.
Ik krijg al die smsjes gelukkig niet. Wel handig want op die manier kan je altijd tijd claimen als de post weer eens te laat is, en kunnen ze het niet weigeren door te zeggen : "Maar we hebben een smsje gestuurd een uurtje geleden".

Ik zag trouwens in die chat op mijn werk mensen praten over routes die waren "geoptimaliseerd" met de computer. Krijgen we na een nieuwe poging van het postvest nu ook weer een nieuwe poging van het "succesvolle" geo-route?
pi_171206384
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2017 21:13 schreef Sebastiaan92 het volgende:

[..]

Ik krijg al die smsjes gelukkig niet. Wel handig want op die manier kan je altijd tijd claimen als de post weer eens te laat is, en kunnen ze het niet weigeren door te zeggen : "Maar we hebben een smsje gestuurd een uurtje geleden".

Ik zag trouwens in die chat op mijn werk mensen praten over routes die waren "geoptimaliseerd" met de computer. Krijgen we na een nieuwe poging van het postvest nu ook weer een nieuwe poging van het "succesvolle" geo-route?
Flexibel bezorgen noemt men dat. Dit is inderdaad de meest recente incarnatie van geo-route.
Wat ik uit het verhaal in de chat begrijp moet je zo flexibel als een slangenmens zijn. Je moet in ieder geval goed voorover kunnen buigen. ;)
Ik heb het vermoeden dat veel collega's haar voorbeeld zullen volgen en het simpelweg opgeven.

[ Bericht 0% gewijzigd door Rafierafie op 25-05-2017 21:45:12 ]
pi_171206940
Nu ik die laatste reacties lees. Ze kunnen beter gewoon op het depot een sorteerding neerzetten. Kan je een logischere volgorde maken en de kleine post tussen de grote post zetten. Kunnen we weer terug naar het systeem waar iedereen zijn eigen wijk zet ;)
pi_171207173
Aaaah shit, de extra tijd van gisteren niet doorgegeven en nu kan dat niet meer. Dan maar even mailen of dat nog geregeld kan worden. Anders is dat mooi 2 uur voor niets gewerkt. Heb dat ooit een keer eerder gehad, en toen werd me duidelijk gemaakt dat ze dat de volgende keer niet meer gingen corrigeren :')

Gebeurt me wel eens vaker trouwens :') maar dan ga ik niet zeuren om die 10 minuutjes omdat het mijn eigen fout is. Maar nu hebben zij er voor gekozen om de tijd van een daldag te laten staan ipv gewoon als een piekdag te rekenen, dus daar ga ik toch maar even achteraan.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_171207244
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2017 21:53 schreef VixenFromHell het volgende:
Aaaah shit, de extra tijd van gisteren niet doorgegeven en nu kan dat niet meer. Dan maar even mailen of dat nog geregeld kan worden. Anders is dat mooi 2 uur voor niets gewerkt. Heb dat ooit een keer eerder gehad, en toen werd me duidelijk gemaakt dat ze dat de volgende keer niet meer gingen corrigeren :')
Anders dan plus je morgen onder "calamiteiten' en laatje TC/Admie even weten dat het om tijd van gister gaat ;)
pi_171207294
Hmm ja morgen ben ik nou net niet ingepland :P. En mijn eigen TC is uiteraard nu met vakantie. Heb de admie maar even gemaild of er nog wat te regelen is. Hoop van wel.

Zit nu ook af en toe op die chat te loeren, en zelfs daar hebben mensen het over post.nl :')
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  vrijdag 26 mei 2017 @ 15:50:20 #96
373648 KatrienDuck
Cookie lover
pi_171223023
"Everybody lies..."
House M.D.
pi_171223191
Ik heb woensdag wel de extra tijd doorgegeven, maar het is nog steeds niet goedgekeurd, duurt wel erg lang.
pi_171224524
Maar, we hebben een winstdeling?
pi_171224543
quote:
Hé daar gaat m'n nieuwe iMac ;) Vergeten te sorteren?
Hoop niet dat dat was wat-ie nog over had, eind van de dag.
pi_171231827
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 16:50 schreef Yreal het volgende:
Maar, we hebben een winstdeling?
Je vraag is een beetje van de vreemde. :P
In juni wordt er 2,93% over je jaarsalaris van 2016 uitgekeerd. Ik denk dat dat het antwoord is waar je naar zocht.
pi_171232452
FNV heat stress calculator
Voor iedereen die zijn of haar heat stress wil calculaten.
  vrijdag 26 mei 2017 @ 22:17:09 #103
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_171232760
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 22:09 schreef Rafierafie het volgende:
FNV heat stress calculator
Voor iedereen die zijn of haar heat stress wil calculaten.
Ovb de verwachte temperatuur morgen krijg ik het advies om na ieder half uur werk, een half uur te pauzeren. Dat is als ik het werk als "gemiddeld zwaar" classificeer. Kies ik voor "zwaar", dan luidt het advies 15 min. werken en 45 min. pauze.

Bedankt! Ik ga dit melden bij mijn TC en morgen 75% extra tijd schrijven. ;)
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 26 mei 2017 @ 22:22:44 #104
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_171232932
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 22:17 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Ovb de verwachte temperatuur morgen krijg ik het advies om na ieder half uur werk, een half uur te pauzeren. Dat is als ik het werk als "gemiddeld zwaar" classificeer. Kies ik voor "zwaar", dan luidt het advies 15 min. werken en 45 min. pauze.

Bedankt! Ik ga dit melden bij mijn TC en morgen 75% extra tijd schrijven. ;)
Als ik dat ga doen ben ik zondagochtend nog bezig _O-
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_171235398
quote:
1s.gif Op donderdag 25 mei 2017 21:07 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Ik zag afgelopen dinsdag nog iemand om 18.00 uur met een postboy lopen, lijkt me niet helemaal de bedoeling :')
Als er veel post is, en als zo'n bezorger bijvoorbeeld drie of vier wijken moet bezorgen, dan kan dat voorkomen.
Jij kunt dat niet de bedoeling vinden, maar wat is je oplossing? Dat die bezorger om 17:00 stopt met bezorgen en de rest van de post in het kanaal dumpt? Daar zullen de verzenders en de ontvangers van die post ook niet echt blij mee zijn.

[ Bericht 3% gewijzigd door blijevis op 26-05-2017 23:40:10 ]
pi_171235747
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 23:34 schreef blijevis het volgende:

[..]

Als er veel post is, en als zo'n bezorger bijvoorbeeld drie of vier wijken moet bezorgen, dan kan dat voorkomen.
Jij kunt dat niet de bedoeling vinden, maar wat is je oplossing? Dat die bezorger om 17:00 stopt met bezorgen en de rest van de post in het kanaal dumpt? Daar zullen de verzenders en de ontvangers van die post ook niet echt blij mee zijn.
Dat zeg ik toch niet ? :{

Een opmerking uit z'n verband trekken is ook een kunst.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_171235781
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 23:46 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Dat zeg ik toch niet ? :{

Een opmerking uit z'n verband trekken is ook een kunst.
Waarom klaag je er dan over dat een bezorger om 18:00 nog bezig is?
Die bezorger probeert zo goed mogelijk zijn/haar werk te doen.
Wat wil je nu eigenlijk wel zeggen?
Wat is jouw oplossing voor deze gang van zaken?

[ Bericht 2% gewijzigd door blijevis op 27-05-2017 00:14:35 ]
  vrijdag 26 mei 2017 @ 23:51:32 #108
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_171235921
quote:
Ik heb ze ook wel eens van PostNL hier in de straat pakketjes van de ene in de andere bus zien overgooien. Gooien, letterlijk.
pi_171236108
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 23:51 schreef Zelva het volgende:

[..]

Ik heb ze ook wel eens van PostNL hier in de straat pakketjes van de ene in de andere bus zien overgooien. Gooien, letterlijk.
Hoe zou je het zelf aanpakken?
  zaterdag 27 mei 2017 @ 00:19:54 #110
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_171236885
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 23:57 schreef blijevis het volgende:

[..]

Hoe zou je het zelf aanpakken?
Nou, ik zou ze niet van de ene de andere bus in smijten in ieder geval.
pi_171237102
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 mei 2017 00:19 schreef Zelva het volgende:

[..]

Nou, ik zou ze niet van de ene de andere bus in smijten in ieder geval.
Ik vroeg niet wat je niet zou doen, ik vroeg hoe je het wel zou doen.
pi_171237916
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 23:47 schreef blijevis het volgende:

[..]

Waarom klaag je er dan over dat een bezorger om 18:00 nog bezig is?
Die bezorger probeert zo goed mogelijk zijn/haar werk te doen.
Wat wil je nu eigenlijk wel zeggen?
Wat is jouw oplossing voor deze gang van zaken?
Het is was een constatering, geen klacht.
Succes met je aannames verder.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  zaterdag 27 mei 2017 @ 07:20:11 #113
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_171239126
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 mei 2017 00:29 schreef blijevis het volgende:

[..]

Ik vroeg niet wat je niet zou doen, ik vroeg hoe je het wel zou doen.
Die pakketjes liggen toch op postcode(tenminste in de regel). Iig niet gooien. Ook al heb je haast.
En nogmaals uitzoeken kost meer tijd.
Ook al staat het in je handheld(?of hoe dat ook heet) op juiste volgorde, wat volgens mij, tenminste de laatste keer dat ik mee liep met de pakketbezorger, niet.
Nu meen ik dat de PostNL-bezorger wel alles op volgorde krijgt aangeboden en de ZZPer niet.
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_171239352
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 23:34 schreef blijevis het volgende:

[..]

Als er veel post is, en als zo'n bezorger bijvoorbeeld drie of vier wijken moet bezorgen, dan kan dat voorkomen.
Jij kunt dat niet de bedoeling vinden, maar wat is je oplossing? Dat die bezorger om 17:00 stopt met bezorgen en de rest van de post in het kanaal dumpt? Daar zullen de verzenders en de ontvangers van die post ook niet echt blij mee zijn.
Dat bezorgers om 18 uur nog volop bezig zijn ligt vaak aan de je-kunt-toch-plussen-mentaliteit. Meer zaak van TC/planner om daar iets aan te doen, bijvoorbeeld uitgaan van meer realistische basistijden. En als bezorgers vóór de officiële aanvoertijd (onbetaald) op de post staan te wachten moeten ze helemaal niet piepen. Laat staan dat ze tussendoor nog de kinderen van school kunnen halen en dat soort onzin van de wervingsfilmpjes. Zwemvest/harnas aan en doorlopen :)
  zaterdag 27 mei 2017 @ 09:25:17 #115
258802 Yreal
henk..!
pi_171240052
Mensen die commentaar leveren dat de post laat is wil ik altijd standrechtelijk executeren. Maar dat ben ik.
pi_171240139
Zo, het is hier straks 30 graden en van PostNL nog niets gehoord. Wel een uurtje of 6 lopen. Post komt wel eerder voor sommigen, maar dat is omdat ze wijken kwijt moesten ivm veel zieken. Geen idee hoe laat, wachten op telefoontje.
Nog niet eens een 'veel drinken' tot nu toe :P. Maar goed, normaal kunnen we pas rond half 1 gaan lopen natuurlijk.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  zaterdag 27 mei 2017 @ 11:08:22 #117
325019 jennie-pen
het is wat het is.....
pi_171241251
Van de week idd wel een sms dat de post eerder kwam. Hoop vandaag ook op een sms anders pas om 13.15 starten en dan loop je oo t heetst van de dag..
mijn eerste week begon in Januari met de vrieskou en dat vond ik erg maar dit is ook afzien.. bij mijn sollicitatie zeiden ze dat je tussen 11 en 13 kon starten maar dat is dus niet zo... wel jammer want als je om 11 kan starten zou ik rond 14 uur klaar zijn en dan zou ik nu niet twijfelen om ontslag te nemen want lekker naar t strand met me kids kan ik op mijn buik schrijven. Als hun thuiskomen ben ik net weg en dat zorgt toch wel voor een schuldgevoel als ik dan gaar thuis kom.
  zaterdag 27 mei 2017 @ 11:17:34 #118
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_171241362
Met het huidige tempo van naar achter schuiven van depottijden hoef je alleen nog maar een paar jaar te wachten. Dan kun je pas om 16.45 uur starten en kun je 's morgens en een groot gedeelte van de middag nog lekker naar het strand. *O*
  zaterdag 27 mei 2017 @ 11:19:26 #119
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_171241392
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 mei 2017 09:33 schreef VixenFromHell het volgende:
Zo, het is hier straks 30 graden en van PostNL nog niets gehoord. Wel een uurtje of 6 lopen.
Alle problemen met warm weer zijn volledig opgelost met het leveren van de Dopper. :Y
  zaterdag 27 mei 2017 @ 11:21:46 #120
325019 jennie-pen
het is wat het is.....
pi_171241432
Haha ja mag t dan na 18 uur want kids zijn om 14 uur uit school 😜
pi_171246953
3u20 erop zitten, nog minstens 2u15 te gaan. Eerst toch maar even pauze
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_171247869
wat een kutweer. En dan die mensen die, terwijl je daar halfdood langs de deuren strompelt, zeggen "je hebt er in ieder geval lekker weer bij", terwijl ze zelf op hun luie reet in de schaduw zitten met een koud glas drinken, ja, als je niks hoeft te doen en zo zal het inderdaad best uit te houden zijn ja.
Of "Heb jij het niet warm?" Nee joh, donkerpaars is mijn natuurlijke huidskleur....
Ja, ik ben geen fan van dit weer :P
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 27 mei 2017 @ 17:25:01 #123
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_171249854
Pff, ja, het was warm. Ik denk dat ik in mijn ruim vijf uur lopen meer dan vijf liter vocht kwijt ben geraakt. Had zelf anderhalve liter bij me. Dat was duidelijk te weinig, dus onderweg nog wat gehaald en hier en daar nog wat water gekregen van mensen. Ben gesloopt :P

En dat terwijl het vanochtend om kwart over vijf op de fiets nog heerlijk weer was. 14 graden en een zonnetje dat net op kwam.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_171249970
Veel te warm ja, was op een gegeven een moment een soort zwembad in mijn kleding. Na het weekend zal het sorteercentrum ook wel weer een gigantische broeikas zijn.
pi_171253120
quote:
14s.gif Op zaterdag 27 mei 2017 01:17 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Het is was een constatering, geen klacht.
Succes met je aannames verder.
Als je had gezegd: "Ik zag afgelopen dinsdag nog iemand om 18.00 uur met een postboy lopen."
dan was dat een constatering geweest.
Maar je zei "Ik zag afgelopen dinsdag nog iemand om 18.00 uur met een postboy lopen, lijkt me niet helemaal de bedoeling", en dat klinkt toch alsof je niet alleen iets constateert, maar er ook negatief over oordeelt.

Vandaag had ik weer drie wijken op een zaterdag, en was om 18:30 klaar, terwijl ik toch netjes om 10:45 begonnen was met de eerste wijk. En ook vandaag waren er weer wijsneuzige types die me aan het eind van de laatste wijk meenden de les te moeten lezen omdat de post wel erg laat was. Omdat me dit vaker overkomt ben ik nogal allergisch voor dit soort reacties, ik hoop dat je dat begrijpt.

[ Bericht 1% gewijzigd door blijevis op 27-05-2017 20:05:55 ]
pi_171253681
quote:
0s.gif Op woensdag 24 mei 2017 13:00 schreef Pietertje71 het volgende:

[..]

YESS.... :P
Daar zeg je wat trouwens. Zou ik daar nog recht op hebben?
Ik ben gestopt in augustus 2016 namelijk :-)
Of was ik de oorzaak van minder resultaatafhankelijke uitkering? :P
Heb het nog even nagekeken, CAO Postbezorgers, bijlage 4, artikel 3:

Recht ex-medewerker
1 De ex-medewerker die in het boekjaar in dienst is geweest en van wie de
arbeidsovereenkomst op grond van pensionering, structureel functionele
beperking of overlijden is geëindigd voor het moment van betaalbaarstelling
van de resultaatafhankelijke uitkering, heeft recht op een
resultaatafhankelijke uitkering.
2 De ex-medewerker van wie de arbeidsovereenkomst voor het moment van
betaalbaarstelling van de resultaatafhankelijke uitkering is geëindigd op
andere gronden dan genoemd in lid 1, heeft recht op een
resultaatafhankelijke uitkering indien hij in het boekjaar ten minste 6
maanden in dienst is geweest.


(Tenzij er sprake is van verwijtbaar gedrag)

Dus hebbes Pietertje, mits ze binnen drie maanden na betaalbaarstelling een schriftelijk verzoek van je hebben ontvangen (artikel 9).
pi_171254243
Dit overigens na net de laatste financiële loodjes met PostNL te hebben afgehandeld: in januari kreeg ik tot mijn verbazing een vordering wegens afkoop vakantie-uren, terwijl ik a. nog wat verlofuren tegoed dacht te hebben en b. in december (3 weken gewerkt) nog een hoop meeruren had gemaakt.
Ik kon ook niet meer bij mijn Vakantiekaart, maar mijn TC - met wie ik gelukkig een hele mailwisseling had gehad over mijn laatste werkdag, na opmaken van verlof en MIVT - snapte er gelukkig ook niets van, waarna het is rechtgezet: technisch probleempje.
Maand erna werd door een ander technisch probleempje een te groot bedrag overgemaakt, waarvan de helft weer zou worden teruggevorderd..... waartoe ik laatst weer een verzoek kreeg met als reden weer een tekort aan vakantie-uren (niks technisch probleempje), maar goed... we zijn nog niet van elkaar af, nu weer een vordering van mijn kant :)
pi_171254836
Mooie belofte dat er iets eerder gebracht zou worden. Dat kwam allemaal pas om 11.30, normaal tussen 10 en 10.30. En toen was het alleen de halve wijk die ik bovenop mijn 2 wijken zou doen. Kom ik terug op het depot na die halve wijk, is de post er nog niet :'). Normaal 12 uur, maar die chauffeur was vrij dus nu pas rond 12.50 weer op pad. Eerste volledige wijk 2u45, tweede volledige wijk 2u20. Op het depot maar even gepauzeerd :X

Dat doen we dus ook niet meer, extra dingen erbij.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  zaterdag 27 mei 2017 @ 21:42:24 #129
291107 joppie_saus
FootballCulture
pi_171256549
Ik heb 22-5 een pakje besteld, die 's avonds verzonden is. Nu staat die sinds 22-5 al op 'zending aangemeld, nog niet ontvangen door PostNL'. Er staat ook: 'bezorgmoment nog niet bekend'. Hoe lang duurt die ellende? Zelfde verhaal met een pakje die ik gisteren heb besteld en toen verzonden is. Daar staat overigens bezorgmoment vandaag, maar wel met dezelfde melding :')
#26 || Luciano da Silva
  zaterdag 27 mei 2017 @ 22:23:20 #130
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_171257998
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 mei 2017 21:42 schreef joppie_saus het volgende:
Ik heb 22-5 een pakje besteld, die 's avonds verzonden is. Nu staat die sinds 22-5 al op 'zending aangemeld, nog niet ontvangen door PostNL'. Er staat ook: 'bezorgmoment nog niet bekend'. Hoe lang duurt die ellende? Zelfde verhaal met een pakje die ik gisteren heb besteld en toen verzonden is. Daar staat overigens bezorgmoment vandaag, maar wel met dezelfde melding :')
Dit betekent dat de afzender al wel online een verzendlabel heeft aangemaakt, maar het pakje nog niet bij PostNL heeft aangeboden. Dus als je wil weten hoe lang je nog moet wachten zul je je bij de afzender moeten vervoegen.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  zaterdag 27 mei 2017 @ 22:36:24 #131
291107 joppie_saus
FootballCulture
pi_171258403
Dat heb ik gedaan, en die zegt dat pakje al lang en breed opgehaald is :')

En hoe kan PostNL wel zeggen dat het vandaag komt, als het het pakje nog niet gekregen heeft?
#26 || Luciano da Silva
  zondag 28 mei 2017 @ 10:18:10 #132
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_171266101
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 mei 2017 22:36 schreef joppie_saus het volgende:
Dat heb ik gedaan, en die zegt dat pakje al lang en breed opgehaald is :')

En hoe kan PostNL wel zeggen dat het vandaag komt, als het het pakje nog niet gekregen heeft?
Kan de afzender bewijzen dat het pakje is afgehaald? Daar zou hij toch een bonnetje van moeten hebben. Ik weet niet of deze afzender iemand is met wie je vaker zaken doet, maar het online aanmaken van een verzendlabel en daarmee de suggestie wekkend dat een pakket al verzonden is, is een bekende oplichterstruc.

Dat er bij een van de pakjes staat dat de zending nog niet ontvangen is, maar wel vandaag bezorgd gaat worden lijkt inderdaad vreemd. Maar dat komt ook omdat dit slechts een indicatie is van het bezorgtijdstip. Maar als het pakje steeds maar niet wordt aangeboden kan PostNL het ook niet bezorgen en zal het voorspelde bezorgmoment ook steeds elke dag een dag verschuiven. Dat blijven ze natuurlijk geen weken volhouden: nadat het bezorgtijdstip een paar maal verschoven is omdat het pakje nog niet aangeboden is door de afzender zal ook dit tweede pakje de status "bezorgmoment onbekend" krijgen.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  zondag 28 mei 2017 @ 10:54:25 #133
291107 joppie_saus
FootballCulture
pi_171266895
Het is besteld bij Zalando en een gerenommeerde online fietsenwinkel. Lijkt me niet dat er van oplichting sprake is.

Heb Zalando ook gebeld, die geven aan dat het verzonden is.

Morgen PostNL maar eens bellen.

Het tweede pakje heeft nu ook 'bezorgmoment onbekend'.
#26 || Luciano da Silva
pi_171268117
PostNL kan waarschijnlijk verder niet zoveel voor jou doen. De afzender moet aan de bel trekken, die is de opdrachtgever. En die is verantwoordelijk richting jou, dat jij de spullen krijgt. Je kunt ook via twitter iets aan PostNL vragen, daar reageren ze wel snel. Maar denk niet dat je veel aan het antwoord zal hebben.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  zondag 28 mei 2017 @ 12:37:41 #135
258802 Yreal
henk..!
pi_171269001
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 21:50 schreef Rafierafie het volgende:

[..]

Je vraag is een beetje van de vreemde. :P
In juni wordt er 2,93% over je jaarsalaris van 2016 uitgekeerd. Ik denk dat dat het antwoord is waar je naar zocht.
Geining. Geld _O_
  zondag 28 mei 2017 @ 14:08:54 #136
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_171271097
quote:
0s.gif Op zondag 28 mei 2017 10:54 schreef joppie_saus het volgende:
Het is besteld bij Zalando en een gerenommeerde online fietsenwinkel. Lijkt me niet dat er van oplichting sprake is.

Heb Zalando ook gebeld, die geven aan dat het verzonden is.

Morgen PostNL maar eens bellen.

Het tweede pakje heeft nu ook 'bezorgmoment onbekend'.
Nee, dat klinkt inderdaad wel bona fide. Maar als de afzender aangeeft dat het verzonden is, dat zullen ze dit toch ook moeten kunnen bewijzen. Track & Trace geeft immers aan dat er niks is aangeboden bij PostNL. De fout zou dus best bij de afzenders kunnen liggen. Voor de rest sluit ik mij aan bij de reactie van VixenFrom Hell.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  maandag 29 mei 2017 @ 10:42:13 #137
291107 joppie_saus
FootballCulture
pi_171295621
Net maar met PostNL gebeld. Kan best zijn dat het daar wel aangekomen is, maar nog niet is verwerkt wegens grote achterstanden ofzo. Niet dat er iets aan die achterstanden gedaan wordt, want ja PostNL hè dus monopoly en we kunnen er niet omheen.

Wanneer gaan ze trouwens mensen in het callcenter zetten die wél Nederlands spreken en duidelijk verstaanbaar zijn?
#26 || Luciano da Silva
pi_171295902
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 10:42 schreef joppie_saus het volgende:
Net maar met PostNL gebeld. Kan best zijn dat het daar wel aangekomen is, maar nog niet is verwerkt wegens grote achterstanden ofzo. Niet dat er iets aan die achterstanden gedaan wordt, want ja PostNL hè dus monopoly en we kunnen er niet omheen.

Wanneer gaan ze trouwens mensen in het callcenter zetten die wél Nederlands spreken en duidelijk verstaanbaar zijn?
monopolie? :') Je bent niet bekend met, ik noem maar wat: gls, ups, dhl, dpd....?
  maandag 29 mei 2017 @ 10:55:38 #139
291107 joppie_saus
FootballCulture
pi_171295945
Want dat zijn Nederlandse bedrijven?
#26 || Luciano da Silva
pi_171296085
Al die bedrijven zijn hier in NL ook gewoon actief. Genoeg webshops die kiezen voor een andere vervoerder dan PostNL.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_171296325
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 10:55 schreef joppie_saus het volgende:
Want dat zijn Nederlandse bedrijven?
alsof het wat uitmaakt of een bedrijf van oorsprong Nederlands is, al die bedrijven bezorgen gewoon hier en zalando en die fietsenzaak hebben er dus voor gekozen om daar geen zaken mee te doen maar met postnl.
Zalando bezorgde vroeger bijvoorbeeld via dhl, maar blijkbaar beviel dat dan toch niet zo goed.
  maandag 29 mei 2017 @ 13:17:27 #142
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_171298911
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 mei 2017 19:57 schreef diesnelle het volgende:

[..]

Heb het nog even nagekeken, CAO Postbezorgers, bijlage 4, artikel 3:

Recht ex-medewerker
1 De ex-medewerker die in het boekjaar in dienst is geweest en van wie de
arbeidsovereenkomst op grond van pensionering, structureel functionele
beperking of overlijden is geëindigd voor het moment van betaalbaarstelling
van de resultaatafhankelijke uitkering, heeft recht op een
resultaatafhankelijke uitkering.
2 De ex-medewerker van wie de arbeidsovereenkomst voor het moment van
betaalbaarstelling van de resultaatafhankelijke uitkering is geëindigd op
andere gronden dan genoemd in lid 1, heeft recht op een
resultaatafhankelijke uitkering indien hij in het boekjaar ten minste 6
maanden in dienst is geweest.


(Tenzij er sprake is van verwijtbaar gedrag)

Dus hebbes Pietertje, mits ze binnen drie maanden na betaalbaarstelling een schriftelijk verzoek van je hebben ontvangen (artikel 9).
Ik heb het formulier vandaag ontvangen en ingevuld. We zullen zien.
Mijn bankrekening staat open voor ontvangst van duizenden...roepies... ;-)
quote:
10s.gif Op zondag 28 mei 2017 12:37 schreef Yreal het volgende:

[..]

Geining. Geld _O_
O dan iig een paar euro misschien. Ik was in dienst tot half augustus(zelf ontslag genomen) :P
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
  maandag 29 mei 2017 @ 16:13:56 #143
327191 RobertNL
For your gear.
pi_171303317
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 21:50 schreef Rafierafie het volgende:

[..]

Je vraag is een beetje van de vreemde. :P
In juni wordt er 2,93% over je jaarsalaris van 2016 uitgekeerd. Ik denk dat dat het antwoord is waar je naar zocht.
Hoe komen we bij de 2,93% :P?

quote:
1. Indien de UCOI marge groter is dan of gelijk is aan 9% bedraagt het uitkeringspercentage 2%.
Bij een UCOI marge van 6% bedraagt het uitkeringspercentage 1%.
Bij een UCOI marge tussen 9% en 6% wordt het uitkeringspercentage naar evenredigheid vastgesteld.
Bij een UCOI marge kleiner dan 6% bedraagt het uitkeringspercentage nihil
Komt dus neer op:
quote:
''In 2016, underlying cash operating income decreased to ¤245
million (2015: 303). Underlying cash operating income margin
was 7.2% in 2016 (2015: 8.8%).''
Dan kom ik uit op: 1% + ( (1,2/3) * 1% ) = 1,4%

quote:
2. Indien de klanttevredenheidscore is gerealiseerd, bedraagt het
uitkeringspercentage 1%. Indien de klanttevredenheidscore niet is
gerealiseerd, bedraagt het uitkeringspercentage nihil.
1,4% + 1% (hebben we gehaald lijkt mij, met 96,4%) = 2,4%

Of maak ik met deze warmte gewoon een foutje in mijn berekeningen?
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_171303434
Vorig jaar was het 2,93%. Volgens mij was het dit jaar rond 2,33% als ik me het goed herinner.
pi_171309438
Na een test bij PostNL zijn er zowaar een keer verbeterpunten gevonden: https://mijnpostnl.mijnpo(...)aceopstempassen.aspx . Gelukkig zegt de bezorger dat het scannen geen extra werk is, dus kunnen de tijden verder omlaag :P

Sinds de nieuwe versie van de app gaat het scannen bij mij trouwens steeds vaker fout. Hij loopt vast, en af en toe komt er pas na een half uur een bericht dat het scannen mislukt is. Nu gaf hij die melding wel vaker, maar het verschil is dat het scannen nu echt niet gelukt is terwijl de foutmelding voorheen gewoon onzin was.
  maandag 29 mei 2017 @ 21:01:25 #146
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_171310722
quote:
10s.gif Op maandag 29 mei 2017 20:19 schreef Sebastiaan92 het volgende:
Na een test bij PostNL zijn er zowaar een keer verbeterpunten gevonden: https://mijnpostnl.mijnpo(...)aceopstempassen.aspx . Gelukkig zegt de bezorger dat het scannen geen extra werk is, dus kunnen de tijden verder omlaag :P

Sinds de nieuwe versie van de app gaat het scannen bij mij trouwens steeds vaker fout. Hij loopt vast, en af en toe komt er pas na een half uur een bericht dat het scannen mislukt is. Nu gaf hij die melding wel vaker, maar het verschil is dat het scannen nu echt niet gelukt is terwijl de foutmelding voorheen gewoon onzin was.
Die bezorger heeft blijkbaar weinig tijdsbesef, want bij het scannen in het filmpje duurt het helemaal niet "een paar milliseconden", maar eerder 1 of 2 seconden. Vermenigvuldig dat met het aantal stempassen wat je voor 1 wijk hebt (vaak al gauw 700 of meer) en je komt toch op een uitloop van 23 minuten op 1 wijk. En dan is mijn berekening nog conservatief.

"Gelukkig" worden hier in de regio de stempassen uberhaupt niet door PostNL bezorgd.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_171319375
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 10:42 schreef joppie_saus het volgende:
Net maar met PostNL gebeld. Kan best zijn dat het daar wel aangekomen is, maar nog niet is verwerkt wegens grote achterstanden ofzo. Niet dat er iets aan die achterstanden gedaan wordt, want ja PostNL hè dus monopoly en we kunnen er niet omheen.

Dat laatste is natuurlijk onzin. Ondanks al het pakketjesgeklaag stromen ze kennelijk over bij PostN. Bij mij staat bij de indicatie:
"Tijdens de zonnige vrije dagen is er extra veel online besteld. Hierdoor is de bezorging van sommige pakketten vertraagd. We stellen alles in het werk om zo snel mogelijk te bezorgen."

Kijk, is het pakketje eenmaal gesorteerd dan gaat het sneller: wat enigszins draagbaar is flikkeren ze bij de gewone-postbezorger in de tassen. ;)
pi_171319939
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 16:13 schreef RobertNL het volgende:

[..]

Hoe komen we bij de 2,93% :P?

[..]

Komt dus neer op:

[..]

Dan kom ik uit op: 1% + ( (1,2/3) * 1% ) = 1,4%

[..]

1,4% + 1% (hebben we gehaald lijkt mij, met 96,4%) = 2,4%

Of maak ik met deze warmte gewoon een foutje in mijn berekeningen?
Oplettend hoor! ^O^
Die 2,93 kwam inderdaad uit een bericht van vorig jaar. Voor dit jaar is het 2,39%.
pi_171320082
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 mei 2017 08:59 schreef Rafierafie het volgende:

[..]

Oplettend hoor! ^O^
Die 2,93 kwam inderdaad uit een bericht van vorig jaar. Voor dit jaar is het 2,39%.
Trek ik de postzegel wel af van de belasting :)
pi_171321115
Jaaa het is zover, nieuwe namen op het rooster! Nu hopelijk dus eindelijk klaar met de overbelasting binnen ons team. Wel meteen ook alleen maar ingepland voor mijn contracturen, maar het is iig fijn dat we nu waarschijnlijk niet meer zo onder druk gezet worden om te grote diensten weg te lopen.

Is nu in principe volgens mij voor elke wijk weer gewoon iemand, dus dat maakt het voor mij wel lastiger. Nu moet ik het echt weer hebben van mensen die vakantie hebben of ziek zijn.

Dit waren overigens dus geen nieuwe medewerkers, maar mensen van voorbereiden. Had iets te maken met het samenvoegen van vestigingen. De laatste nieuwe bezorger, die we er een paar weken geleden bij kregen, is er ook al weer mee gestopt :') dat was al de 4e of zo die er heel snel mee kapte.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_171321330
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 mei 2017 10:26 schreef VixenFromHell het volgende:
Jaaa het is zover, nieuwe namen op het rooster! Nu hopelijk dus eindelijk klaar met de overbelasting binnen ons team. Wel meteen ook alleen maar ingepland voor mijn contracturen, maar het is iig fijn dat we nu waarschijnlijk niet meer zo onder druk gezet worden om te grote diensten weg te lopen.
als je graag meer wil werken, dan is dit natuurlijk het moment om een groter contract te claimen.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_171321509
Ha, dat zei iemand gister ook nog tegen me. Heb nu een contract van 12 uur, zijn een paar collega's met 15 en dat is soms best wel lastig.. om dat te halen dus. Bij 1 van die collega's leggen ze soms echt heel erg veel druk op de piekdagen (3 wijken) terwijl ie op de daldagen bijna niets hoeft te doen. Mijn gemiddelde ligt denk ik ook nog wel onder de 15, dus zoveel schiet ik daar denk ik niet mee op. Weet iemand of je je gemiddelde ergens kan zien?

Viel me gewoon wel op dat ik nu eigenlijk precies 12 uur ingepland ben :D
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  dinsdag 30 mei 2017 @ 11:41:08 #153
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_171322524
quote:
10s.gif Op maandag 29 mei 2017 20:19 schreef Sebastiaan92 het volgende:
Na een test bij PostNL zijn er zowaar een keer verbeterpunten gevonden: https://mijnpostnl.mijnpo(...)aceopstempassen.aspx . Gelukkig zegt de bezorger dat het scannen geen extra werk is, dus kunnen de tijden verder omlaag :P
:|W _O-
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 30 mei 2017 @ 13:17:16 #154
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_171324256
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 mei 2017 10:49 schreef VixenFromHell het volgende:
Ha, dat zei iemand gister ook nog tegen me. Heb nu een contract van 12 uur, zijn een paar collega's met 15 en dat is soms best wel lastig.. om dat te halen dus. Bij 1 van die collega's leggen ze soms echt heel erg veel druk op de piekdagen (3 wijken) terwijl ie op de daldagen bijna niets hoeft te doen. Mijn gemiddelde ligt denk ik ook nog wel onder de 15, dus zoveel schiet ik daar denk ik niet mee op. Weet iemand of je je gemiddelde ergens kan zien?

Viel me gewoon wel op dat ik nu eigenlijk precies 12 uur ingepland ben :D
Volgens mij onder het rooster als je het via de pc bekijkt. Moet je wel enkele weken terug gaan, maar dan zou er een 13 weeks gemiddelde moeten staan.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_171326945
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 mei 2017 10:49 schreef VixenFromHell het volgende:
Ha, dat zei iemand gister ook nog tegen me. Heb nu een contract van 12 uur, zijn een paar collega's met 15 en dat is soms best wel lastig.. om dat te halen dus. Bij 1 van die collega's leggen ze soms echt heel erg veel druk op de piekdagen (3 wijken) terwijl ie op de daldagen bijna niets hoeft te doen. Mijn gemiddelde ligt denk ik ook nog wel onder de 15, dus zoveel schiet ik daar denk ik niet mee op. Weet iemand of je je gemiddelde ergens kan zien?

Viel me gewoon wel op dat ik nu eigenlijk precies 12 uur ingepland ben :D
Rooster van de week ervoor en dan naar beneden scrollen.

En die situatie van jouw collega heb ik zelf ook :{ Al haal ik de contracturen wel met gemak, alleen donderdag maar vooral zaterdag zijn de zwaarste dagen.
pi_171327271
Kun je eigenlijk ergens zien welke tijd je krijgt voor je verlof op feestdag? Of krijg je dan de gemiddelde tijd die daarvoor staat (van dat heerlijke 13-weeks gemiddelde).
pi_171327663
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 mei 2017 15:25 schreef swimmie86 het volgende:
Kun je eigenlijk ergens zien welke tijd je krijgt voor je verlof op feestdag? Of krijg je dan de gemiddelde tijd die daarvoor staat (van dat heerlijke 13-weeks gemiddelde).
Je krijg je 13-weekse gemiddelde van die dag.
pi_171330606
Hallo mensen hier,

Zijn er ZZP pakket bezorgers in dit topic?

Ik heb een vraag.... Ik ben als ZZP'er actief bij DHL maar om aangemerkt te worden als "ondernemer voor de belastingdienst" moet je aan enkele eisen voldoen....

Ondertussen ben ik zover gekomen dat ik gelezen heb dat als er een goedgekeurde modelovereenkomst bestaat dat je hier zeker van kunt zijn.

Mijn vraag: Weet iemand waar ik zo een modelovereenkomst kan vinden? / Wat zijn de eisen om als zelfstandige aangemerkt te worden?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_171331928
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 mei 2017 15:44 schreef Thomas-sama het volgende:

[..]

Je krijg je 13-weekse gemiddelde van die dag.
Ok, dank je. Collega's wisten het niet en ik twijfelde.
Is dat ook te controleren?
pi_171332452
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 mei 2017 19:07 schreef swimmie86 het volgende:

[..]

Ok, dank je. Collega's wisten het niet en ik twijfelde.
Is dat ook te controleren?
Ja morgen even teruggaan naar het rooster van vorige week.
  dinsdag 30 mei 2017 @ 19:41:15 #161
258802 Yreal
henk..!
pi_171332574
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 mei 2017 18:09 schreef ludovico het volgende:
Hallo mensen hier,

Zijn er ZZP pakket bezorgers in dit topic?

Ik heb een vraag.... Ik ben als ZZP'er actief bij DHL maar om aangemerkt te worden als "ondernemer voor de belastingdienst" moet je aan enkele eisen voldoen....

Ondertussen ben ik zover gekomen dat ik gelezen heb dat als er een goedgekeurde modelovereenkomst bestaat dat je hier zeker van kunt zijn.

Mijn vraag: Weet iemand waar ik zo een modelovereenkomst kan vinden? / Wat zijn de eisen om als zelfstandige aangemerkt te worden?
Dat is tijdelijk geanuleerd. Maar goed, als zzp rijder ben je fiscaal gezien sowieso geen ondernemer en wordt dat eigenlijk alleen maar geacepteerd omdat dat zo is afgesproken.
pi_171332885
quote:
14s.gif Op dinsdag 30 mei 2017 13:17 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Volgens mij onder het rooster als je het via de pc bekijkt. Moet je wel enkele weken terug gaan, maar dan zou er een 13 weeks gemiddelde moeten staan.
Dankje! Mijn gemiddelde is 15:03 :P
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_171334604
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 mei 2017 10:26 schreef VixenFromHell het volgende:
Jaaa het is zover, nieuwe namen op het rooster! Nu hopelijk dus eindelijk klaar met de overbelasting binnen ons team. Wel meteen ook alleen maar ingepland voor mijn contracturen, maar het is iig fijn dat we nu waarschijnlijk niet meer zo onder druk gezet worden om te grote diensten weg te lopen.

Is nu in principe volgens mij voor elke wijk weer gewoon iemand, dus dat maakt het voor mij wel lastiger. Nu moet ik het echt weer hebben van mensen die vakantie hebben of ziek zijn.

Dit waren overigens dus geen nieuwe medewerkers, maar mensen van voorbereiden. Had iets te maken met het samenvoegen van vestigingen. De laatste nieuwe bezorger, die we er een paar weken geleden bij kregen, is er ook al weer mee gestopt :') dat was al de 4e of zo die er heel snel mee kapte.
Ik vind het niet zo gek dat mensen gillend wegrennen. :N
pi_171336311
quote:
10s.gif Op dinsdag 30 mei 2017 19:41 schreef Yreal het volgende:

[..]

Dat is tijdelijk geanuleerd. Maar goed, als zzp rijder ben je fiscaal gezien sowieso geen ondernemer en wordt dat eigenlijk alleen maar geacepteerd omdat dat zo is afgesproken.
Geen ondernemer? Dus de ZZP'ers van Post NL hebben geen recht op zelfstandigen aftrek? Lijkt me toch stug?

Ik vraag me echt af hoe hiermee wordt omgegaan.... Pakketbezorgers zitten gewoon op het randje van ondernemerschap, volgens de criteria op de site van de belastingdienst zelf zullen ze onderuitgaan op het aantal opdrachtgevers dat ze hebben en dat ze meer dan 70% van de tijd voor één opdrachtgever werken.

[ Bericht 18% gewijzigd door ludovico op 30-05-2017 22:41:43 ]
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  woensdag 31 mei 2017 @ 07:16:22 #165
258802 Yreal
henk..!
pi_171341101
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 mei 2017 22:05 schreef ludovico het volgende:

[..]

Geen ondernemer? Dus de ZZP'ers van Post NL hebben geen recht op zelfstandigen aftrek? Lijkt me toch stug?
Oh jawel, omdat dat zo is afgesproken. Iets met horizontaal toezicht, wat kolder is van de bovenste plank. Het zijn ondernemers, ook al gaat dat in tegen iedere definitie van ondernemers.
quote:
Ik vraag me echt af hoe hiermee wordt omgegaan.... Pakketbezorgers zitten gewoon op het randje van ondernemerschap, volgens de criteria op de site van de belastingdienst zelf zullen ze onderuitgaan op het aantal opdrachtgevers dat ze hebben en dat ze meer dan 70% van de tijd voor één opdrachtgever werken.
Precies. Je kan toch niet hard maken dat iemand met postnl op zijn bus iets anders is dan een postnl werknemer? Ze nemen in ieder geval niet deel aan het economisch verkeer zoals bedoeld is voor ondernemerschap.
  woensdag 31 mei 2017 @ 08:18:44 #166
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_171341545
Goedemorgen :-)
Hier in de stad nog geen kangaroo-zak gezien.
Wel nogsteeds een postboy ;-)
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_171343106
er staat hier in de app nog steeds geen hah voor donderdag, terwijl dat er wel is. Zullen de mensen die extra diensten hebben geaccepteerd blij mee zijn.
  woensdag 31 mei 2017 @ 11:03:20 #168
451613 Globetrottertje
globetrottertje
pi_171343885
Als je je postbezorgers bijbaantje op wilt zeggen, wie moet je daar schriftelijk van op de hoogte stellen? TC? Admi? Of allebei?

Ik weet dat er een opzegtermijn is van een maand.
pi_171345271
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2017 10:14 schreef gelestipjes het volgende:
er staat hier in de app nog steeds geen hah voor donderdag, terwijl dat er wel is. Zullen de mensen die extra diensten hebben geaccepteerd blij mee zijn.
Hier ook niet. Gelukkig is er dit keer bij ons wel een mail gestuurd, voor de verandering :P
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_171345540
quote:
1s.gif Op woensdag 31 mei 2017 11:03 schreef Globetrottertje het volgende:
Als je je postbezorgers bijbaantje op wilt zeggen, wie moet je daar schriftelijk van op de hoogte stellen? TC? Admi? Of allebei?

Ik weet dat er een opzegtermijn is van een maand.
Ga je stoppen? Loterij gewonnen? ;)

Ze doen (in Arnhem) niet moeilijk over precies een maand, maar officieel moet je voor het einde van de maand (vandaag) opzeggen. Bij mij was TC voldoende. Als je die een mail stuurt, stuurt die het door en dan krijg je een automatisch mailtje terug met: aju en lever op je laatste werkdag je spullen in.
  woensdag 31 mei 2017 @ 13:54:22 #171
291107 joppie_saus
FootballCulture
pi_171347337
Zalando heeft bevestigd; PostNL is mijn pakket kwijtgeraakt in een sorteercentrum :'). Chapeau, amateurs :')
#26 || Luciano da Silva
pi_171348154
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2017 07:16 schreef Yreal het volgende:

[..]

Oh jawel, omdat dat zo is afgesproken. Iets met horizontaal toezicht, wat kolder is van de bovenste plank. Het zijn ondernemers, ook al gaat dat in tegen iedere definitie van ondernemers.

[..]

Precies. Je kan toch niet hard maken dat iemand met postnl op zijn bus iets anders is dan een postnl werknemer? Ze nemen in ieder geval niet deel aan het economisch verkeer zoals bedoeld is voor ondernemerschap.
Okay maar als het hard te maken is dat zij volgens die voorwaarden dus ondernemer zijn volgens de belastingdienst vanwege die afspraken...

Dan moet ik als DHL opdrachtnemer hetzelfde behandeld worden toch?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  woensdag 31 mei 2017 @ 15:02:24 #173
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_171349094
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2017 13:54 schreef joppie_saus het volgende:
Zalando heeft bevestigd; PostNL is mijn pakket kwijtgeraakt in een sorteercentrum :'). Chapeau, amateurs :')
Waar gehakt wordt vallen spaanders...
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
  woensdag 31 mei 2017 @ 15:58:56 #174
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_171350875
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2017 15:02 schreef V__L_N het volgende:

[..]

Waar gehakt wordt vallen pbz's...
Inderdaad ;-)
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
  woensdag 31 mei 2017 @ 16:01:38 #175
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_171350966
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2017 12:31 schreef diesnelle het volgende:

[..]

Ga je stoppen? Loterij gewonnen? ;)

Ze doen (in Arnhem) niet moeilijk over precies een maand, maar officieel moet je voor het einde van de maand (vandaag) opzeggen. Bij mij was TC voldoende. Als je die een mail stuurt, stuurt die het door en dan krijg je een automatisch mailtje terug met: aju en lever op je laatste werkdag je spullen in.
Nounou, zo gaat dat niet hoor.
Eerst krijg je nog een brief of je alsjeblieft wilt blijven. Of zij iets voor je kunnen betekenen om het werk zo aangenaam mogelijk te houden en een loonsverhoging van 10%.
Krijg je dat niet, ja dan heb je nooit iets betekend voor PostNL.......

Ik heb het overigens niet gekregen, terwijl ik toch de toyboy was van de CEO....zucht...mooie tijden....mooiere gleuf was er niet.... :-)
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
  woensdag 31 mei 2017 @ 16:15:06 #176
451613 Globetrottertje
globetrottertje
pi_171351336
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2017 12:31 schreef diesnelle het volgende:

[..]

Ga je stoppen? Loterij gewonnen? ;)

Ze doen (in Arnhem) niet moeilijk over precies een maand, maar officieel moet je voor het einde van de maand (vandaag) opzeggen. Bij mij was TC voldoende. Als je die een mail stuurt, stuurt die het door en dan krijg je een automatisch mailtje terug met: aju en lever op je laatste werkdag je spullen in.
Nee nog niet. Heb in augustus een maand vakantie en hoef pas weer 5 september weer te beginnen.

Ik zit eraan te denken om eind juli op te zeggen. :+
pi_171351706
quote:
1s.gif Op woensdag 31 mei 2017 16:15 schreef Globetrottertje het volgende:

[..]

Nee nog niet. Heb in augustus een maand vakantie en hoef pas weer 5 september weer te beginnen.

Ik zit eraan te denken om eind juli op te zeggen. :+
bevalt het niet meer of denk je tegen die tijd (nog :') ) beter werk gevonden te hebben?
pi_171353319
quote:
1s.gif Op woensdag 31 mei 2017 16:15 schreef Globetrottertje het volgende:

[..]

Nee nog niet. Heb in augustus een maand vakantie en hoef pas weer 5 september weer te beginnen.

Ik zit eraan te denken om eind juli op te zeggen. :+
Oh, eerst nog maar lekker van de vakantie genieten, tot de zwemvesten in beeld komen. Misschien nog een sprankje hoop dat de vijand ooit minimum loon moet gaan betalen. Hoe dan ook, per 1 juli doe IK het niet meer voor minder. (En PS krijgt het nu al niet rond.... niet mijn probleem.)
  woensdag 31 mei 2017 @ 18:38:08 #179
451613 Globetrottertje
globetrottertje
pi_171354920
Het werk vind ik nog steeds ontzettend leuk. Maar het zit me nog steeds niet lekker dat ze zomaar zonder enige overleg mijn vaste wijken hebben afgenomen en ik nu vliegende kiep ben. Ze willen mij ook geen vaste wijken meer geven omdat ik teveel wijken ken en teveel ervaring zou hebben. Tja..

Twee weken geleden werd ik niet eens ingeroosterd omdat er niets open lag. Terwijl er mensen met drie wijken waren en dit niet wilden. Gelukkig voor mij werd er iemand ziek en is die nu met vijf weken met vakantie naar Marokko, dus heb ik even zijn twee wijken zolang.

Maar daarna dan kan ik gewoon weer de kruimels opruimen.

En ondertussen zie ik wel steeds nieuwe namen verschijnen op het depot van mensen die allemaal een of meer wijken vast krijgen. Anderen die graag er nog een extra wijkje bij willen op een daldag krijgen dit gewoon. Een piep en het is geregeld. Ik krijg niets voor elkaar. Er wordt veel met verschillende maten gemeten.

Ik heb teveel ingevallen dus ken teveel wijken volgens TC. Alleen niet goed genoeg vind ik en ik loop liever dezelfde wijken met invallen voor mensen die ziek zijn of met vakantie. Geeft mij veel meer rust.

Dus hier baal ik van. Heb het een aantal keren aangegeven, maar er wordt niets mee gedaan. TC haalt zijn schouders op.

Ik denk dat ik voorlopig via uitzendbureaus ga werken. In mijn oude beroep (reisadviseuze) zal ik niet meer terecht kunnen. Te lang eruit. Maar baliewerk of iets dergelijks zal nog wel kunnen. Of zoiets.

Ik dacht als ik vlak voor mijn vakantie opzeg, kan ik nog even een trap geven. 8-) _O_

[ Bericht 6% gewijzigd door Globetrottertje op 31-05-2017 18:47:10 ]
pi_171355281
quote:
1s.gif Op woensdag 31 mei 2017 18:38 schreef Globetrottertje het volgende:

Ik dacht als ik vlak voor mijn vakantie opzeg, kan ik nog even een trap geven. 8-) _O_
mwah, dat zal tegenvallen, zomerdal he, dus je collega's moeten er dan gewoon allemaal een wijkje bij doen wegens die ENORME afname van de hoeveelheid post in die periode, en daarmee wordt jouw vertrek dan ook mooi opgevangen :P
  woensdag 31 mei 2017 @ 18:53:38 #181
451613 Globetrottertje
globetrottertje
pi_171355284
Oh ja.. het durreppie dat ik had gekregen en dat zo beviel ging naar twee postbodes. Vorige week liepen er al twee anderen. Eentjr bezorgde de post verkeerd en toen ik het terug gaf zei hij dat hij helemaal uit Noord kwam en hier de weg niet kende. De andere.. kwam uit Nijmegen. Deze week is er eentje weer terug en de andere was er alleen gisteren. Vandaag is hij weer afwezig. En loopt die uit Noord weer. Tja..

Geef mij die wijken dan ukkels. Als jullie het niet kunnen. _O-
pi_171355307
quote:
1s.gif Op woensdag 31 mei 2017 18:53 schreef Globetrottertje het volgende:
Oh ja.. het durreppie dat ik had gekregen en dat zo beviel ging naar twee postbodes. Vorige week liepen er al twee anderen. Deze week is er een terug en de andere was er alleen gisteren. Vandaag is hij weer afwezig.

Geef mij die wijken dan ukkels. Als jullie het niet kunnen. _O-
misschien hadden ze gewoon vrij? Of stonden ze in de plus?
  woensdag 31 mei 2017 @ 18:56:22 #183
451613 Globetrottertje
globetrottertje
pi_171355346
Zou kunnen. Maar waarom mensen uit Noord en uit Nijmegen aantrekken als je bezorgers uit het dorp zelf hebt die die wijken hebben gelopen maar het ineens niet meer mogen.

En ze stonden in de min, vandaar dat ik mijn wijken kwijt was. Dat was de reden.
  woensdag 31 mei 2017 @ 18:58:47 #184
451613 Globetrottertje
globetrottertje
pi_171355394
Maar goed. Het maakt mij niet zoveel uit waar ik loop. Ik vind het alleen niet prettig zoals ik behandeld ben. Vandaar iets anders zoeken.
pi_171355440
quote:
1s.gif Op woensdag 31 mei 2017 18:56 schreef Globetrottertje het volgende:
Zou kunnen. Maar waarom mensen uit Noord en uit Nijmegen aantrekken als je bezorgers uit het dorp zelf hebt die die wijken hebben gelopen maar het ineens niet meer mogen.

En ze stonden in de min, vandaar dat ik mijn wijken kwijt was. Dat was de reden.
ja, op het moment dat ze jouw wijken kregen stonden ze in de min, dat zegt weinig over de huidige situatie he.
En ik weet niet hoe oud ze zijn, maar als ze ouder dan 55 zijn krijgen ze vanaf deze week of zo hun normreductie in vrije tijd, dus dan hoeven ze minder uren te werken.
pi_171355451
quote:
1s.gif Op woensdag 31 mei 2017 18:38 schreef Globetrottertje het volgende:
Het werk vind ik nog steeds ontzettend leuk. Maar het zit me nog steeds niet lekker dat ze zomaar zonder enige overleg mijn vaste wijken hebben afgenomen en ik nu vliegende kiep ben. Ze willen mij ook geen vaste wijken meer geven omdat ik teveel wijken ken en teveel ervaring zou hebben. Tja..

Tja.... ooit heb je dat zelf ook moeten leren, door (eigen) schade en schande wijzer geworden....
Ik snap dat wel. Je hebt (=had hier ook) ook bezorgers die nooit een meter verder hebben gelopen dan hun eigen wijk. Daar wordt ook lang niet zoveel (lees: nooit) aan getrokken. Op een dag zijn de planners eraan gewend geraakt dat jij ze wel uit de brand helpt en dan is het: of je nou wil of niet.

Haha, dat 'trap geven' herken ik maar al te goed. Dacht ook: stik maar met je hele zomerplanning. Maar intussen was ik zo aardig (en gewend) om tot en met de KNJ nog bij te springen :)
pi_171355756
Eigenlijk moeten we die nieuwe bezorgers bij het opleiden meteen vertellen dat ze andere wijken altijd moeten weigeren en geen extra diensten moeten accepteren, we weten immers wat er gebeurt als je je flexibel opstelt :P .
Zelf verwacht ik overigens eind augustus mijn ontslag in te dienen als bezorger
  woensdag 31 mei 2017 @ 19:29:37 #188
451613 Globetrottertje
globetrottertje
pi_171356311
Waarom ga jij weg @Gelestipjes?
pi_171357593
quote:
1s.gif Op woensdag 31 mei 2017 19:29 schreef Globetrottertje het volgende:
Waarom ga jij weg @Gelestipjes?
omdat ik de communicatie altijd enorm slecht vind, omdat ze van hun planproblemen altijd ons probleem proberen te maken, als je een keer weigert is het al snel "misschien moet je toch maar eens gaan nadenken of je wel bij het bedrijf past ( :') die zin gebruiken ze ook altijd als je eens een keer een zaterdag echt niet kunt trouwens, ook al was het eigenlijk sowieso al je vrije zaterdag), afspraken die niet na worden gekomen als het hen zo uitkomt, ik heb geen zin in dat postvest of het meerbundelsysteem, en ik red het ook wel zonder dat bezorgen.
pi_171358871
Goedzo _O_
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  woensdag 31 mei 2017 @ 22:43:20 #191
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_171362557
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2017 20:55 schreef VixenFromHell het volgende:
Goedzo _O_
:Y ^O^
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
  donderdag 1 juni 2017 @ 00:22:51 #192
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_171365173
quote:
1s.gif Op woensdag 31 mei 2017 18:38 schreef Globetrottertje het volgende:
Het werk vind ik nog steeds ontzettend leuk. Maar het zit me nog steeds niet lekker dat ze zomaar zonder enige overleg mijn vaste wijken hebben afgenomen en ik nu vliegende kiep ben. Ze willen mij ook geen vaste wijken meer geven omdat ik teveel wijken ken en teveel ervaring zou hebben. Tja..

Twee weken geleden werd ik niet eens ingeroosterd omdat er niets open lag. Terwijl er mensen met drie wijken waren en dit niet wilden. Gelukkig voor mij werd er iemand ziek en is die nu met vijf weken met vakantie naar Marokko, dus heb ik even zijn twee wijken zolang.

Maar daarna dan kan ik gewoon weer de kruimels opruimen.

En ondertussen zie ik wel steeds nieuwe namen verschijnen op het depot van mensen die allemaal een of meer wijken vast krijgen. Anderen die graag er nog een extra wijkje bij willen op een daldag krijgen dit gewoon. Een piep en het is geregeld. Ik krijg niets voor elkaar. Er wordt veel met verschillende maten gemeten.

Ik heb teveel ingevallen dus ken teveel wijken volgens TC. Alleen niet goed genoeg vind ik en ik loop liever dezelfde wijken met invallen voor mensen die ziek zijn of met vakantie. Geeft mij veel meer rust.

Dus hier baal ik van. Heb het een aantal keren aangegeven, maar er wordt niets mee gedaan. TC haalt zijn schouders op.

Ik denk dat ik voorlopig via uitzendbureaus ga werken. In mijn oude beroep (reisadviseuze) zal ik niet meer terecht kunnen. Te lang eruit. Maar baliewerk of iets dergelijks zal nog wel kunnen. Of zoiets.

Ik dacht als ik vlak voor mijn vakantie opzeg, kan ik nog even een trap geven. 8-) _O_
Dit had exact mijn verhaal kunnen zijn. Hoe meer wijken je kent, hoe meer dit tegen je wordt gebruikt. Ik ben mijn vaste wijken om precies dezelfde redenen kwijtgeraakt. En het vervelende is wanneer je vliegende kiep bent en er is ineens niemand ziek of op vakantie, dat je dan geen werk hebt. Dan stapelen de minuren zich op totdat de planner in de laatste week van het tijdvak ineens wakker schrikt, en je je een slag in de rondte mag lopen. En protesteren is dan zinloos, "want je hebt minuren". Dat ze je het hele rayon doortrappen "omdat je zoveel wijken kent" is natuurlijk ook een enorme cirkelredenering, want hoe komt het dan dat je zoveel wijken kent? Precies: Omdat je het hele rayon wordt doorgetrapt.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 1 juni 2017 @ 00:29:32 #193
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_171365310
klinkt bekend.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_171368024
Verschillende wijken lopen en sorteren vind ik over het algemeen wel fijn. Maar het probleem is inderdaad dat je op sommige dagen rustig 10 uur aan het werk bent en op andere dagen af en toe helemaal geen werk hebt.
pi_171368303
Was hier ook het geval, op het laatst. In rustiger tijden zorgde TC dat iedereen toch aan zijn uren kwam en werd ik min of meer gedwongen om vakantie op te nemen: jij hebt toch verlof zat.

Ja, opgespaard in tijden dat ik goed genoeg was om wijken weg te lopen die waren blijven staan.
  donderdag 1 juni 2017 @ 09:18:51 #196
451613 Globetrottertje
globetrottertje
pi_171368637
Vorige week werd er een lijst op de depots gelegd voor week 30 t/m 35. Zodat mensen in die weken konden zien wie er met vakantie waren en welke wijken ze dan extra wilden doen. Ze mochten dan zelf kiezen.

Mij werd gezegd dat ik niets in mocht vullen omdat ik vliegende kiep ben voor drie depots. Zou dan reserve zijn voor mensen die onverwacht ziek zouden worden.

Week 30 en 31 werk ik nog wel en van week 32 t/m 35 ben ik met vakantie. Alleen week 32 t/m 35 sta ik op de dinsdag ingepland voor een wijk. Toch maar even een mailtje erachter aangestuurd dat ik dan toch echt met vakantie ben en niet voor een dag per week terugkom.

Maar ja.. week 30 en 31 is dus maar afwachten en natuurlijk waren de leuke wijken meteen weg.

Maar ja, in principe ben ik gewoon sinds een mei al reserve en wordt ingepland op de kruimels.

Er zijn nog twee anderen die vliegende kiep zijn, maar die hebben wel een vaste wijk en lopen vaak een wijk die open ligt erbij. Ze vinden niet erg om vliegende kiep te zijn en ze hebben de hele week vaste wijk. Ik heb niets meer en vlieg tussen drie depots.

Niet leuk. En ook niet fair. Ik heb vrijwel nooit klachten. En hoor continue hoe blij TC en Postnl is met mij. Maar dat keert zich nu tegen mij..

[ Bericht 11% gewijzigd door Globetrottertje op 01-06-2017 09:47:03 ]
pi_171368849
Inmiddels staat eindelijk op het rooster dat er vandaag HAH is. Maar de tijd zonder HAH is natuurlijk gewoon blijven staan :{ Overigens staat er op zaterdag tegenwoordig ook geen gewicht en aantal meer bij.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 1 juni 2017 @ 09:49:50 #198
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_171369132
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2017 09:32 schreef Sebastiaan92 het volgende:
Inmiddels staat eindelijk op het rooster dat er vandaag HAH is. Maar de tijd zonder HAH is natuurlijk gewoon blijven staan :{ Overigens staat er op zaterdag tegenwoordig ook geen gewicht en aantal meer bij.
Klopt. Dat miste ik afgelopen zaterdag ook al. Wel kon ik aan de hand van het aantal tassen weten hoeveel folders er waren en wat het gewicht ongeveer was. Dat komt door de ervaring.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_171369840
quote:
1s.gif Op donderdag 1 juni 2017 09:18 schreef Globetrottertje het volgende:
Niet leuk. En ook niet fair. Ik heb vrijwel nooit klachten. En hoor continue hoe blij TC en Postnl is met mij. Maar dat keert zich nu tegen mij..
Yep, stank voor dank. Soms denk ik stiekem wel 's dat kwaliteit ze geen ruk meer uitmaakt, integendeel: TC's moeten ook aan hun uren komen, ook daar wordt bezuinigd....
pi_171370370
Er is mij hier duidelijk gemaakt dat als ik akkoord ging met een contract van 5 naar 12 uur, dat ik in principe niets meer te zeggen had over de wijken die ik dan moet lopen. Ik vrees dat ik de komende 2 weken met een klotewijk opgezadeld ga worden. Die wijk was al geen favoriet, maar nu zit er een stuk buitengebied bij aan geplakt dat ik niet ken en het is zo'n 5km extra fietsen.
Wij hebben hier nu 2 mensen zonder vaste wijk en idd ook nog een paar die naast hun vaste wijk nog wel eens dingen erbij lopen. Ik ben begonnen toen ik nog student was, en tot aan mijn eerste zomerperiode had ik vaste wijken. In de zomer begon het invallen en toen was het grotendeels gedaan met de vaste wijken. Ondertussen dus al bijna 9 jaar geen vaste wijken meer. Nu ik een groter contract heb is het moeilijker om grote of rottige diensten te weigeren, omdat ik anders niet aan mijn uren kom. Stoppen is helaas geen optie voor mij, al zie ik het met het vooruitzicht van dat postvest ook niet echt meer zitten.

Ben benieuwd of het hier nu ook nog tot minuren gaat komen, nu we eindelijk wat mensen erbij hebben gekregen. Nu heb ik precies mijn uren, maar er zullen momenten komen dat er niemand met vakantie is. Dan wordt het waarschijnlijk toch al lastig.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  donderdag 1 juni 2017 @ 12:32:09 #201
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_171372426
Mij boden ze ooit een contractverhoging aan van 8 naar 9 uur per week, terwijl ik in principe elke week door extra werk daar al ruim boven zat. _O- 8)7

Mooi niet gedaan, want ze wilden niet vertellen wat dat voor de planning ging inhouden en op welke dag van de week dat extra uur dan zou zijn.
  donderdag 1 juni 2017 @ 13:39:52 #202
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_171373917
Ze nemen nu ook al vast extra mensen aan. Heb begrepen dat ze dat juist doen omdat ze verwachten dat er heeel veel mensen gaan stoppen nu de postvesten er aan komen.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_171374748
Dat 3-bundel systeem was toch een ramp een aantal jaar geleden? :?
pi_171376289
Hier inmiddels wel goed de keerzijde gezien van de versterking op ons depot. Postbodes uit andere plaatsen die hier te horen krijgen je hebt wijk X, succes er mee. En dan niet eens weten waar het depot is, laat staan die wijk.....

Had wel te doen met ze, eentje had al een paar jaar uberhaupt niet meer buiten gewerkt hoorde ik.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  donderdag 1 juni 2017 @ 15:37:00 #205
327191 RobertNL
For your gear.
pi_171376332
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2017 15:34 schreef VixenFromHell het volgende:
Hier inmiddels wel goed de keerzijde gezien van de versterking op ons depot. Postbodes uit andere plaatsen die hier te horen krijgen je hebt wijk X, succes er mee. En dan niet eens weten waar het depot is, laat staan die wijk.....

Had wel te doen met ze, eentje had al een paar jaar uberhaupt niet meer buiten gewerkt hoorde ik.
Ah, postbodes mogen niet plussen natuurlijk, als ik zoiets had dan ging die plusknop aan vanaf het moment dat ik van huis vertrok :P
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_171376349
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2017 14:13 schreef Thomas-sama het volgende:
Dat 3-bundel systeem was toch een ramp een aantal jaar geleden? :?
Ja. Alleen nu hebben ze een iets ander vest. Blijft natuurlijk een waardeloos concept. Als het wel voordeel had, dan was ik vast wel postbodes tegengekomen die deze manier van werken al jaren eerder hadden bedacht.

Vandaag kon ik bepaalde delen al uit drie bundels lopen. Om het extra leuk te maken was de losse post contra t.o.v. de machinepost gesorteerd :X
pi_171376376
Leuk dat samenvoegen van vestigingen. Ze zullen dus ook wel eerst hier voorbereiden, maar ze zijn totaal niet bekend in deze stad. En blijkbaar krijgen ze ook geen enkele hulp :') nuja, er boden wel wat postbodes en bezorgers van ons depot hulp aan. Maar niet vanuit PostNL zelf iets geregeld, zo van zoek het maar uit. Triest dat dat zo gaat.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 1 juni 2017 @ 18:01:41 #208
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_171379072
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2017 15:39 schreef VixenFromHell het volgende:
Leuk dat samenvoegen van vestigingen. Ze zullen dus ook wel eerst hier voorbereiden, maar ze zijn totaal niet bekend in deze stad. En blijkbaar krijgen ze ook geen enkele hulp :') nuja, er boden wel wat postbodes en bezorgers van ons depot hulp aan. Maar niet vanuit PostNL zelf iets geregeld, zo van zoek het maar uit. Triest dat dat zo gaat.
Zo gaat het al jaren, al zijn de TC's nog wel bereid om even een kaartje uit te draaien waar de postbode moet zijn. Alle wijken in de gebieden waar ik nu loop heb ik zo aangeleerd. Dingen die mij onduidelijk lijken vraag ik van te voren nog wel even bij collega's na.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_171379921
Za 10 jun
Geen dienst

WHUT?!

Maar goed.. 3 uur onder mijn contracturen ingepland dus ik zal wel reserve staan en bij ziekte wakker gebeld worden. Zo te zien hebben ze nu al geen werk meer voor me :') als ze me zaterdagochtend ineens nog gaan bellen, ben ik verplicht het dan nog te accepteren? Kan mijn contracturen de week er na ook inhalen natuurlijk.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_171379953
Bij de meeste wijken gaat dat ook wel. Alleen bij (met name) industriewijken zitten er een hoop verborgen brievenbussen. Ook zijn er vaak wel afspraken of het in de buitenbus moet of dat het binnen wordt gebracht.

Een depot niet kunnen vinden is wel erg hinderlijk. Die zaten hier af en toe in een achtertuin, goed verborgen.
pi_171380066
Scheelt ook nog wel gewoon of je in je eigen stad loopt of niet. Ik ken hier ook niet alle routes, maar ik heb wel een globaal beeld van waar een wijk is. Deze nieuwe mensen hebben zelfs dat dus niet. Die worden wel echt compleet in het diepe gegooid.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  donderdag 1 juni 2017 @ 18:59:17 #212
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_171380213
Goh verrassend, ik ben volgende week dinsdag en woensdag gewoon ingepland... Nou dat dacht ik toch even niet.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_171381151
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2017 18:43 schreef VixenFromHell het volgende:
Za 10 jun
Geen dienst

WHUT?!

Maar goed.. 3 uur onder mijn contracturen ingepland dus ik zal wel reserve staan en bij ziekte wakker gebeld worden. Zo te zien hebben ze nu al geen werk meer voor me :') als ze me zaterdagochtend ineens nog gaan bellen, ben ik verplicht het dan nog te accepteren? Kan mijn contracturen de week er na ook inhalen natuurlijk.
gewoon niet opnemen?
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 1 juni 2017 @ 19:53:54 #214
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_171381316
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2017 18:45 schreef Sebastiaan92 het volgende:
Bij de meeste wijken gaat dat ook wel. Alleen bij (met name) industriewijken zitten er een hoop verborgen brievenbussen. Ook zijn er vaak wel afspraken of het in de buitenbus moet of dat het binnen wordt gebracht.
Dat soort wijken zijn er hier nauwelijks of zijn uitbesteed aan pbz met een scooter.
quote:
Een depot niet kunnen vinden is wel erg hinderlijk. Die zaten hier af en toe in een achtertuin, goed verborgen.
Ach, ze stuurden mij ook een keer naar een depot waar geen sleutelkastje was. Hoorde het gelukkig net op tijd van een collega, anders had ik onderweg iemand een sleutel af moeten troggelen.
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2017 18:51 schreef VixenFromHell het volgende:
Scheelt ook nog wel gewoon of je in je eigen stad loopt of niet. Ik ken hier ook niet alle routes, maar ik heb wel een globaal beeld van waar een wijk is. Deze nieuwe mensen hebben zelfs dat dus niet. Die worden wel echt compleet in het diepe gegooid.
mja, ik de gebieden waar ik loop kende ik tot ik er ging lopen ook slechts enkele straten en dan nog zonder nummering ook. Gewoon achter de bundel aan lopen brengt je al een heel eind.
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2017 18:43 schreef VixenFromHell het volgende:
Za 10 jun
Geen dienst

WHUT?!

Maar goed.. 3 uur onder mijn contracturen ingepland dus ik zal wel reserve staan en bij ziekte wakker gebeld worden. Zo te zien hebben ze nu al geen werk meer voor me :') als ze me zaterdagochtend ineens nog gaan bellen, ben ik verplicht het dan nog te accepteren? Kan mijn contracturen de week er na ook inhalen natuurlijk.
Knijp je er toch een dagje tussenuit? :P
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_171381391
quote:
14s.gif Op donderdag 1 juni 2017 19:53 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Dat soort wijken zijn er hier nauwelijks of zijn uitbesteed aan pbz met een scooter.

We hebben er nog een paar over. Waren vroeger wel autowijken overigens. Voor de vaste bezorgers van die wijken zijn er dan wel weer plannen voor elektrische fietsen. Want van een autowijk een fietswijk maken kost PostNL achteraf toch wel erg veel tijd :D
pi_171381414
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2017 19:44 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

gewoon niet opnemen?
Hier willen ze nog wel eens de verandering gewoon doorvoeren als je niet opneemt... en dan kan ik er wel voor kiezen om te doen alsof ik het niet door heb, maar dan komt er wel gezeik van.

Moet trouwens volgende week ook 1 dagje naar dat buitengebied. Zal me benieuwen of dat goed gaat. Ook ivm eventuele honden en zo. Die mensen zijn er natuurlijk aan gewend dat er iemand van het autobedrijf kwam, die ws niet uit de auto kwam. Nu komen we op fiets. Kost mijn collega toch gewoon een half uur extra ook, die 10 tot 15 adressen :') zit ook een sportclub zonder brievenbus bij, die lang niet altijd open is. Is niet hun postadres maar er komt toch af en toe wel post.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  donderdag 1 juni 2017 @ 23:33:37 #217
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_171387334
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2017 19:59 schreef VixenFromHell het volgende:
... zit ook een sportclub zonder brievenbus bij, die lang niet altijd open is. Is niet hun postadres maar er komt toch af en toe wel post.
Daar heb ik toch laatst een mooie oplossing voor ontdekt, per ongeluk. Had hier ook zo'n vervelende sportclub. Geen brievenbus en wel vaak post. Meestal ging de post gewoon retour, wel eens binnengebracht op zaterdag en ook wel eens op hun postadres gebracht. Maar 2 maanden geleden poststuk, geen retouradres en geen tijd om om te lopen langs postadres. Dus naar den haag gestuurd met keurig ingevuld stikkertje... En die slimme lui van de afdeling onbestelbare poststukken hebben gewoon gebeld en gezegd "zonder brievenbus kun je geen post ontvangen en wettelijk gezien ben je verplicht een brievenbus te hebben". Dus nu hangt er na tig jaar eindelijk een brievenbus.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_171397131
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2017 15:39 schreef VixenFromHell het volgende:
Leuk dat samenvoegen van vestigingen. Ze zullen dus ook wel eerst hier voorbereiden, maar ze zijn totaal niet bekend in deze stad. En blijkbaar krijgen ze ook geen enkele hulp :') nuja, er boden wel wat postbodes en bezorgers van ons depot hulp aan. Maar niet vanuit PostNL zelf iets geregeld, zo van zoek het maar uit. Triest dat dat zo gaat.
Fijn dat die app je even de weg wijst!
pi_171400126
Tis wat. Ik ben een zaterdag niet ingepland, en mijn collega heeft een afgekeurde verlofaanvraag. Zij was het sowieso al niet eens met het afkeuren, maar ben benieuwd wat ze nu gaan doen. Mijn collega weet ook dat ik niet ingepland ben.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_171400749
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juni 2017 16:46 schreef VixenFromHell het volgende:
Tis wat. Ik ben een zaterdag niet ingepland, en mijn collega heeft een afgekeurde verlofaanvraag. Zij was het sowieso al niet eens met het afkeuren, maar ben benieuwd wat ze nu gaan doen. Mijn collega weet ook dat ik niet ingepland ben.
Hopelijk gaat ze jou heel goed betalen :)
pi_171401208
Had al wel aangegeven dat ik me niet direct aanbied om haar wijken over te nemen :P begreep ze ook wel.
Als de planning besluit om het mij te vragen, dan zien we dat dan wel weer. Maar ik zou een vrije zaterdag ook wel een keer lekker vinden ;) heb vrijwel nooit gewoon eens een losse zaterdag vrij.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_171413459
In de chat op Mijn Werk staat een samenvatting van bezorgen nieuwe stijl. Niet zo fraai.
Ik hoop echt dat ze deze onzin niet op deze manier landelijk gaan invoeren. Op dit moment zie ik alleen maar bezwaren en geen enkel voordeel van werken met het postvest, combibundel en de nieuwe wijkindeling.
  zaterdag 3 juni 2017 @ 09:20:21 #223
451613 Globetrottertje
globetrottertje
pi_171413569
Wat ik bezwaarlijk en zeer vervelend vind is dat vanalles achter onze rug om beslist wordt en doorgevoerd wordt, onder het mom dat het voor "ons" goed is, maar het eigenlijk goed is voor de top van Postnl. Het draait alleen maar om de centen.

Natuurlijk moet een bedrijf gezond blijven, maar niet over de ruggen van degenen onderaan de ladder.
pi_171413847
Ik kan me niet voorstellen dat dit tijdwinst zou opleveren als iedereen zijn tijd plust die nodig is voor al die onzin. Nu ook al met die Chinese pakjes, er zijn wijken waarvoor je eigenlijk altijd wel naar de retailer moet, en waarvoor je dan zo weer 10 minuten kan plussen. Het lijkt erop dat PostNL vooral gokt op mensen die niet plussen en zo de tijd alsmaar kunnen inperken.

Bij diverse wijken haal je die daltijden alleen met creatief lopen. Maar met meerdere bundels wordt dat natuurlijk steeds lastiger om te doen.
pi_171414316
https://mijnpostnl.mijnpo(...)eromstandigheden.pdf

Deze kwam ik ook nog ergens tegen.



Binnen zorgt de werkgever dus voor drinken en ijsjes, buiten is extra drinken iets waar de werknemer maar voor moet zorgen.

En als men besluit dat je ivm extreem weer wel het werk neer mag leggen, moet je of die uren later inhalen, of verlof inleveren, of plusuren laten wegstrepen. Dus je draait er wel zelf voor op. Dus als je straks sowieso al amper aan je uren kan komen, dan moet je er eigenlijk wel verlof voor inleveren, of toch doorwerken.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_171415542
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2017 10:23 schreef VixenFromHell het volgende:
https://mijnpostnl.mijnpo(...)eromstandigheden.pdf

Deze kwam ik ook nog ergens tegen.

[ afbeelding ]

Binnen zorgt de werkgever dus voor drinken en ijsjes, buiten is extra drinken iets waar de werknemer maar voor moet zorgen.

En als men besluit dat je ivm extreem weer wel het werk neer mag leggen, moet je of die uren later inhalen, of verlof inleveren, of plusuren laten wegstrepen. Dus je draait er wel zelf voor op. Dus als je straks sowieso al amper aan je uren kan komen, dan moet je er eigenlijk wel verlof voor inleveren, of toch doorwerken.
Treurig :') .

"Schaduw zoeken" :D :'( :D 8)7
pi_171415613
Ze moeten toch iets zeggen he :P

Ik vind het allemaal wel erg flauw dat ze de gevolgen van niet kunnen werken bij extreem weer gewoon lekker op ons afschuiven. Ja ik snap dat ze niet willen betalen als je niet werkt, maar als ik niet KAN werken door het weer, waarom moet ik daar dan wel voor opdraaien?
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_171415770
Waar staat die samenvatting van dat nieuwe werken precies trouwens? :o

Ik vind die chat niet echt heel erg overzichtelijk :') soms ook echt van die vage onduidelijke titels bij berichten.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  zaterdag 3 juni 2017 @ 13:01:55 #229
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_171417205
Manon Lesparre schreef het. Als je de onderwerpen sorteert op nieuwste, dan is het het 2de bericht.

Dat warm weer ding is echt zo iets van... We moeten toch iets schrijven.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 3 juni 2017 @ 16:14:22 #230
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_171420859
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_171422657
quote:
O dat had ik ook jaarlijks, hier in de buurt.
pi_171423164
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2017 10:23 schreef VixenFromHell het volgende:
https://mijnpostnl.mijnpo(...)eromstandigheden.pdf

Deze kwam ik ook nog ergens tegen.

[ afbeelding ]

Binnen zorgt de werkgever dus voor drinken en ijsjes, buiten is extra drinken iets waar de werknemer maar voor moet zorgen.

En als men besluit dat je ivm extreem weer wel het werk neer mag leggen, moet je of die uren later inhalen, of verlof inleveren, of plusuren laten wegstrepen. Dus je draait er wel zelf voor op. Dus als je straks sowieso al amper aan je uren kan komen, dan moet je er eigenlijk wel verlof voor inleveren, of toch doorwerken.
Ook binnen zorgt de werkgever niet voor drinken of ijs hoor, je hebt gewoon je gebruikelijke 10 minuten pauze en dat is het. Zonwering is er trouwens ook niet, en die airco/climate control werkt voor geen meter. Zelfs in de winter zweet je je kapot.
En koel pauzeren? Waar dan?

Voor buiten ook wel een onzintip: schaduw opzoeken, 9 van de 10 keer is er simpelweg geen schaduw.
pi_171423174
Opmerkelijk ook in dat verhaal op de chat. De aanlevertijd is bij die persoon van 10:30 naar 12:00 verplaatst. Het kost dus minder tijd in de voorbereiding. Maar waarschijnlijk moet je als voorbereider nog veel meer wijken sorteren waardoor de post alsnog later vertrekt :{
pi_171423193
Dat vertelde een postbode hier idd ook. Waren er binnen ook al wel een paar flauw gevallen met warm weer :X
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_171423208
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2017 18:12 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Ook binnen zorgt de werkgever niet voor drinken of ijs hoor, je hebt gewoon je gebruikelijke 10 minuten pauze en dat is het. Zonwering is er trouwens ook niet, en die airco/climate control werkt voor geen meter. Zelfs in de winter zweet je je kapot.
En koel pauzeren? Waar dan?

Voor buiten ook wel een onzintip: schaduw opzoeken, 9 van de 10 keer is er simpelweg geen schaduw.
Hier heb ik in de zomer wel enkele keren ijs en drinken voorbij zien komen. Nu is mijn locatie wat kleiner. Op het CVL gebeurde dergelijke dingen inderdaad niet.
pi_171423291
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2017 18:14 schreef Sebastiaan92 het volgende:

[..]

Hier heb ik in de zomer wel enkele keren ijs en drinken voorbij zien komen. Nu is mijn locatie wat kleiner. Op het CVL gebeurde dergelijke dingen inderdaad niet.
ja, toen wij nog in een klein kantoor zaten gebeurde het inderdaad ook nog wel. Ik had verwacht dat zo'n cvl als groot pluspunt zou hebben dat er airco danwel climate control was. Nou, op ons kleine kantoor hadden we dat niet, maar daar was het alleen warm als het buiten ook warm was, op het cvl is het echt altijd warm. Ik zweet al zodra ik binnen loop. Daarnaast is de luchtvochtigheid ook nog eens veel te laag, superstoffig daardoor, en heel veel mensen die lopen te hoesten of last hebben van hoofdpijn.
  zaterdag 3 juni 2017 @ 19:22:15 #237
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_171424670
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2017 18:13 schreef Sebastiaan92 het volgende:
Opmerkelijk ook in dat verhaal op de chat. De aanlevertijd is bij die persoon van 10:30 naar 12:00 verplaatst. Het kost dus minder tijd in de voorbereiding. Maar waarschijnlijk moet je als voorbereider nog veel meer wijken sorteren waardoor de post alsnog later vertrekt :{
Wat mij ook verbaasde is dat ze vertelt dat de dunne en de dikke post niet synchroon loopt. Dat haar wijk bijv. 6 bundels dikke post heeft en 1 bundel dunne. In het filmpje op Mijn Werk is echter te zien dat per bundel de dunne post steeds OP de dikke post wordt gelegd, en zo afgebundeld.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 3 juni 2017 @ 19:30:29 #238
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_171424891
Nog voor de kerst zullen ze bij ons ook over zijn op dat systeem. Zou me niet verbazen dat de boel vrijwel geheel machinaal gesorteerd zal gaan worden.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_171424948
Hoe zit dat eigenlijk als die nieuwe machine in werking gaat. Die zou alles moeten kunnen sorteren. Gaat die dan ook meerdre bundels maken of komt dan alles wel weer in één bundel? Die SMK's kunnen ze toch niet blijven lappen met onderdelen van uitgerangeerde machines.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 3 juni 2017 @ 19:38:28 #240
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_171425071
ik zou het niet weten, maar als ze het gaan doen dan betekent het wel dat de eerste wijken al gesorteerd moeten zijn op het moment dat nu de VOS begint. Anders ga je de aanlevertijden niet halen, omdat vrachtwagens maar tassen voor een x aantal depots kunnen vervoeren en straks tot ver het land in moeten rijden naar de hubs waar het spul in kleinere voertuigen geladen wordt.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_171425869
Mijn collega heeft trouwens nav haar bezwaar alsnog verlof gekregen volgende week zaterdag, terwijl dat dus eigenlijk afgekeurd was. Mij is nog niets gevraagd. Ze hebben nu dan 2 wijken open staan, dus ik ga er wel een beetje vanuit dat ze nog gaan bellen. Maar ik neig er steeds meer naar om te zeggen dat ik al andere plannen heb. Het liefst heb ik ook gewoon dat ze me inplannen, ik zie het niet zetten om reserve te staan. Of ze plannen me in, of ze lopen het risico dat ik niet meer beschikbaar ben. Snap dat het lastig is als er nu geen wijken meer zijn zonder vaste bezorger of postbode, maar straks laten ze mijn rooster weer voor de helft leeg om me vervolgens steeds 's ochtends pas te bellen dat ik hier of daar moet lopen. Daar heb ik geen trek meer in. Als ze me 1 wijk inplannen en dan af en toe vragen of ik er 1 bij wil lopen, dat vind ik nog weer wat anders. Ik ga geen dagen vrijhouden voor het geval dat ze me nodig hebben. Dat vind ik dan hun risico, als ze me niet inplannen hebben ze niet de zekerheid dat ik kom werken.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  zaterdag 3 juni 2017 @ 20:57:45 #242
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_171427345
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2017 19:33 schreef Sebastiaan92 het volgende:
Hoe zit dat eigenlijk als die nieuwe machine in werking gaat. Die zou alles moeten kunnen sorteren. Gaat die dan ook meerdre bundels maken of komt dan alles wel weer in één bundel? Die SMK's kunnen ze toch niet blijven lappen met onderdelen van uitgerangeerde machines.
Dit tweebundelsysteem is juist een opmaat voor als straks de SMX gaat draaien. Ook dan blijven we met 2 (of 3) bundels lopen. Omdat die SMX'en erg duur zijn is namelijk besloten dat ze de SMK's nog een tijdje laten doordraaien, want die schijnen nog niet afgeschreven te zijn. De SMK gaat dan de kleine machinepost sorteren, de SMX de grote machinepost. Alleen de pakjes moeten dan nog handmatig gesorteerd worden, plus evt. reject die de machines niet kunnen verwerken.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  zondag 4 juni 2017 @ 12:37:50 #243
373648 KatrienDuck
Cookie lover
pi_171442760
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2017 18:12 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Ook binnen zorgt de werkgever niet voor drinken of ijs hoor, je hebt gewoon je gebruikelijke 10 minuten pauze en dat is het.
En zelfs dát nog niet eens. Hoogstens 1x per week pauze, als het heel druk is!
"Everybody lies..."
House M.D.
pi_171442839
quote:
0s.gif Op zondag 4 juni 2017 12:37 schreef KatrienDuck het volgende:

[..]

En zelfs dát nog niet eens. Hoogstens 1x per week pauze, als het heel druk is!
nou, dat accepteren we hier dan weer niet, als het pauzetijd is gaan we gewoon pauze houden. Hooguit een keer een half uurtje later als we daardoor net wel de eerste afvoertijden halen, maar op die pauze heb je gewoon recht dus die houden we dan ook.
  maandag 5 juni 2017 @ 22:21:55 #245
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_171486618
FNV heeft een werkdruktest voor postbezorgers ontwikkeld:
https://sneltestwerkdruk.nl/ned/index.php de groepstoevoeging is pbz.

Ik heb zware stress blijkbaar... Verrassend.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_171490390
Stortregen :{
pi_171492497
Staan bij jullie ook de loopwijzers verkeerd om in de app? :?
  dinsdag 6 juni 2017 @ 09:18:20 #248
325019 jennie-pen
het is wat het is.....
pi_171492518
Wat een rotweer!
Zaterdag halverwege mijn post gevallen over denneappels die bezaaid liggen over 2 straten. Heb me wijk afgemaakt maar mijn knieen zijn stuk en me broek aan gort.. hoop dat het vandaag beter gaat maar het wordt oppassen want met die regen erbij zal t soms glibberen zijn
  dinsdag 6 juni 2017 @ 09:21:28 #249
325019 jennie-pen
het is wat het is.....
pi_171492549
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 09:16 schreef Rafierafie het volgende:
Staan bij jullie ook de loopwijzers verkeerd om in de app? :?
Nee bij mij staan ze goed
pi_171492612
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 09:16 schreef Rafierafie het volgende:
Staan bij jullie ook de loopwijzers verkeerd om in de app? :?
Nu niet, een tijdje geleden hadden we ook dat probleem. En we hebben laatst ook een wijk gehad die opeens verkeerdom uit de machine kwam. Althans de bundel volgorde, de volgorde binnen de secties was wel gelijk gebleven.
pi_171492660
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 09:29 schreef Sebastiaan92 het volgende:

[..]

Nu niet, een tijdje geleden hadden we ook dat probleem. En we hebben laatst ook een wijk gehad die opeens verkeerdom uit de machine kwam. Althans de bundel volgorde, de volgorde binnen de secties was wel gelijk gebleven.
Dit. Ik hoop dat ik niet straks mijn wijk van achter naar voren aantref in de tassen.
pi_171493305
quote:
15s.gif Op zaterdag 3 juni 2017 19:30 schreef Peterselieman het volgende:
Nog voor de kerst zullen ze bij ons ook over zijn op dat systeem. Zou me niet verbazen dat de boel vrijwel geheel machinaal gesorteerd zal gaan worden.
https://www.postnl.nl/ove(...)systeem-8881-aj.html
  dinsdag 6 juni 2017 @ 12:39:54 #253
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_171495980
Hoe zat het ook al weer met uitbetalen van wachtgeld? Hoeveel uur van te voren moeten ze dat doorgeven zonder dat het uitbetaald moet worden?

Ze berichten nu dat de wijk die om 1 uur aangeleverd wordt, om half 2 komt... (Voor een omleiding die 3 maanden gaat lopen en waarvan ik 6 weken geleden al aan ze heb verteld dat die er komt)
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
  dinsdag 6 juni 2017 @ 16:16:31 #254
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_171501431
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 12:39 schreef V__L_N het volgende:
Hoe zat het ook al weer met uitbetalen van wachtgeld? Hoeveel uur van te voren moeten ze dat doorgeven zonder dat het uitbetaald moet worden?

Ze berichten nu dat de wijk die om 1 uur aangeleverd wordt, om half 2 komt... (Voor een omleiding die 3 maanden gaat lopen en waarvan ik 6 weken geleden al aan ze heb verteld dat die er komt)
Als ze minstens een uur voor de officiële aanlevertijd een vertraging aankondigen, dan hoeven ze het eerste half uur wachten niet door te betalen. Dus als je om 12.39 uur een berichtje krijgt dat de rit van 13.00 uur vertraagd is, dan moeten ze dat halve uur wachten gewoon uitbetalen.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  dinsdag 6 juni 2017 @ 18:40:55 #255
451613 Globetrottertje
globetrottertje
pi_171505245
Bij ons is de uiterste aanlevertijd 12:15 uur bij ene depot en 12:30 bij andere depot.

Als ze geen sms hebben gestuurd (ongeacht wanneer, al is het een minuut voor de uiterste aanlevertijd) dan mogen vanaf dan de tijd laten tellen.
  dinsdag 6 juni 2017 @ 19:24:11 #256
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_171506450
quote:
quote:
2-4 uur per dag, 6-11 uur per week
quote:
Je werkt tussen 09:30 en 18:30 uur
en het dan een

quote:
Reguliere baan
durven te noemen :')
  dinsdag 6 juni 2017 @ 19:55:23 #257
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_171507356
Thanks krama: Heb m'n tijd er ingezet.

Ik ben er ook echt een beetje pissig over. 6 weken geleden al aangekondigd. Grote omleiding, 10 km. Je kan nergens anders langs. Dus ga er vanuit dat het je een kwartier tot 20 minuten gaat kosten.

Dus komen we vandaag om iets na half 2 aanrijden en dan roepen dat je van niks weet... Dat is gewoon onzinnig, lokale pers schrijft al weken nergens anders over. We bezorgen al 4 maanden brieven erover... Joh, en het dan ons probleem maken.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_171507745
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 16:16 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Als ze minstens een uur voor de officiële aanlevertijd een vertraging aankondigen, dan hoeven ze het eerste half uur wachten niet door te betalen. Dus als je om 12.39 uur een berichtje krijgt dat de rit van 13.00 uur vertraagd is, dan moeten ze dat halve uur wachten gewoon uitbetalen.
Heb al dat papieren geneuzel net in de versnipperaar gedaan, heerlijk!
  dinsdag 6 juni 2017 @ 20:21:08 #259
451613 Globetrottertje
globetrottertje
pi_171508211
Holy Moly @V__L_N logisch dat je baalt. Zeker als het ook nog eens drie maanden gaat duren.
  dinsdag 6 juni 2017 @ 21:03:04 #260
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_171509701
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 20:21 schreef Globetrottertje het volgende:
Holy Moly @V__L_N logisch dat je baalt. Zeker als het ook nog eens drie maanden gaat duren.
Ja, en als we elke keer dat er een nieuwe chauffeur komt dit probleem krijgen... Nou dan kunnen we ons hard wel ophalen deze maanden. Leuk met wijken van 3,5 uur op een zaterdag.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_171512378
Hoorde hier ook wel een apart verhaal. Ik vraag me af of er meer achter zit, of dat zulke praktijken vaker voorkomen op de vestigingen. Een postbode hier zou op nonactief gezet zijn, omdat hij zaterdag een extra wijk weigerde weg te lopen. Hij had er al 45 uur opzitten voor die week. Voor de mensen die binnen werken, is dat herkenbaar? Ik kan me wel voorstellen dat eea uit de hand gelopen is, dat er uit boosheid of frustratie dingen gezegd zijn en dat iemand daar voor op nonactief gezet is, maar puur om het weigeren van die extra loop? Ik vind het vreemd. Dat is iig het verhaal zoals ik het te horen heb gekregen.

Ik hoor overigens ook van postbodes hier dat ze geen extra tijd door mogen geven. Dan snap ik wel waarom ze de 'probleem' wijken, de wijken waarbij over de normtijd geklaagd werd, nu aan postbodes geven. Daar hebben ze nu ook nog eens grotendeels de postbodes van de andere vestiging op neer gezet :X

Hier hebben we overigens sinds dat samenvoegen ook nieuwe chauffeurs, en de chauffeur die altijd al om 12 uur kwam is nu foetsie :'(
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  dinsdag 6 juni 2017 @ 23:38:26 #262
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_171514657
Sandd recruteerd 15 jarige om post te bezorgen :o
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 6 juni 2017 @ 23:58:54 #263
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_171515159
Is dat niet een beetje jong?
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_171515795
We hebben hier een paar keer 16 jarigen gehad maar dat was geen succes. Namen het allemaal niet zo serieus, gedoe met niet op komen dagen. Zo'n jongen moest steeds gebeld worden als reminder dat ie moest werken :'). Ik had er een keertje eentje mee in opleiding, die vond het allemaal maar overdreven voor een beetje postbezorgen. Maakte wel veel fouten en was snel weer weg, tja.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_171515858
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_171518284
quote:
11s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 23:58 schreef Peterselieman het volgende:
Is dat niet een beetje jong?
Ik ben er met 16 in gekomen volgens mij (bij PostNL), en was geloof ik niet eens de jongste toen...
  woensdag 7 juni 2017 @ 12:33:40 #268
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_171521467
quote:
11s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 23:58 schreef Peterselieman het volgende:
Is dat niet een beetje jong?
Vind ik wel. Maar er lagen hier flyers in de bus waarop stond "je bent tenminste 15 jaar". Vind dat ook wel erg jong. Ook een leuke manier om de bedrijfskosten laag te houden.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_171521869
Ja hoor, ineens van geen dienst op zaterdag naar een dienst van 2 wijken. Niet eens een telefoontje of wat dan ook. :{
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_171522314
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 23:38 schreef V__L_N het volgende:
Sandd recruteerd 15 jarige om post te bezorgen :o
ach, de ene 15-jarige is de andere niet he. Ik heb ook wel eens 15/16-jarigen mee gehad in opleiding, in veel gevallen deden die het beter dan bijv de huismoeders die ik mee kreeg. Vaak hebben die kinderen wel al een folder- of krantenwijk gehad, dus ze hebben wel al wat handigheid.
pi_171526596
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 12:48 schreef VixenFromHell het volgende:
Ja hoor, ineens van geen dienst op zaterdag naar een dienst van 2 wijken. Niet eens een telefoontje of wat dan ook. :{
Dat is wel heel idioot. Je kan je als planner toch ook wel bedenken dat de kans dan aanwezig is dat er een wijk blijft staan? Als je in die app alleen naar "vandaag" kijkt dan kom je hier namelijk niet achter.

Bij diverse van die Chinese pakjes staat er geen nummer op. Vandaag had ik er eentje waar 2 huisnummers opstonden. Dus ik ging maar even aanbellen bij één van de nummers om te achterhalen waar hij bezorgd moest worden. Toen bleek dat beide nummers fout waren, en het op een ander nummer in de straat bezorgd moest worden.
pi_171526824
Er was iets fout gegaan en de vaste planner zag dat nu pas, die had vorige week vakantie. Die vond het duidelijk heel rot dus ik ga er nu verder maar niet moeilijk om doen. Had in mijn mail al duidelijk gezegd hoe ik denk over inplannen of niet inplannen, dus als het nog een keer gebeurt hebben ze pech. Had geen concrete plannen en het is iig niet pas op vrijdag aangepast :P

Hier een fijne mailing van ziggo voor elke klant, half uur erbij per wijk :N
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_171527022
Er was sowieso vrij veel post voor een woensdag. Gisteren waren er hier nauwelijks pakjes, vandaag heel veel. En de rode bakken zaten vandaag een stuk voller dan gisteren, maar goed, dat zal ook komen doordat gisteren de dag na pinksteren was.
  woensdag 7 juni 2017 @ 17:17:38 #274
451613 Globetrottertje
globetrottertje
pi_171528594
Ik had er vandaag zelfs een pakket formaat schoenendoos bij zitten van DHL. Er stond DHL op. Hoe dat bij ons terechtgekomen is.

En een adres met 30 pakjes van Alieexpress. Twee pakken die sowieso niet door de brievenbus pasten en 28 kleinere pakjes. Godzijdank was de zoon des huizes thuis. We moesten er allebei om lachen. Ik had me een toren op de arm. Hahaha. Zoiets nog nooit meegemaakt.

En een pak van DHL ook niet.
pi_171528768
quote:
1s.gif Op woensdag 7 juni 2017 17:17 schreef Globetrottertje het volgende:

En een adres met 30 pakjes van Alieexpress. Twee pakken die sowieso niet door de brievenbus pasten en 28 kleinere pakjes. Godzijdank was de zoon des huizes thuis. We moesten er allebei om lachen. Ik had me een toren op de arm. Hahaha. Zoiets nog nooit meegemaakt.

Misschien hadden ze ze opgespaard. In december had ik elke dag 1 pakje voor een adres en daar was nooit iemand thuis :(
pi_171530305
quote:
1s.gif Op woensdag 7 juni 2017 17:17 schreef Globetrottertje het volgende:
Ik had er vandaag zelfs een pakket formaat schoenendoos bij zitten van DHL. Er stond DHL op. Hoe dat bij ons terechtgekomen is.

Dat heb ik wel vaker gehad. Ik kan twee opties bedenken. Bij de overgang tussen het buitenland en hier is er een wissel gemaakt van het bezorgbedrijf. Dat gebeurde bij mij wel eens als ik iets bij Amazon bestelde. Dan wisselde het van van DHL naar PostNL.

2. De verzender heeft een verzenddoos bij DHL gekocht en vervolgens toch besloten om een ander bedrijf te gebruiken voor de verzending.
  woensdag 7 juni 2017 @ 20:26:43 #277
451613 Globetrottertje
globetrottertje
pi_171533731
Ah ja dat zou kunnen. Ik keek nog wel naar het verzendlabel rechts bovenaan en daar stond Deutsche Post.
pi_171542719
In de zomerperiode willen ze de aanlevertijden verschuiven.
"Alleen op vrijwillige basis"... Maar natuurlijk.
Grappig dat de OR dit prima vindt terwijl ze ondertussen praten over een hitteplan.
pi_171543187
Waarom zou er iemand akkoord gaan met het later aanleveren van de post. En dan ook nog eens op een zaterdag met kansen op grote hitte 8)7
pi_171543297
quote:
In de zomerperiode willen ze de aanlevertijden verschuiven.
"Alleen op vrijwillige basis"... Maar natuurlijk.
Grappig dat de OR dit prima vindt terwijl ze ondertussen praten over een hitteplan.
Voor depots met een piekdag-levering van 13:00 en dal-dag belevering van 12:00 is dat natuurlijk wel prettig. Maar waarom zou iemand akkoord willen gaan met (nog) later beginnen?Juist op de zaterdag ben je vaak vanwege de hah in het zomerdal net zo lang of zelfs langer bezig dan normaal.

De signalen dat zeker 80% van de bezorgers juist het liefste eerder willen beginnen komen zeker niet door.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 8 juni 2017 @ 10:15:11 #281
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_171543337
Maar je hebt zo wel de hele zaterdagochtend voor jezelf om bijvoorbeeld boodschappen te doen
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_171544969
"Pakket kan vanaf volgende dag 15:00 uur worden opgehaald bij retailer"
Hoe zit dat in de praktijk? Maak ik laat in de middag een kans?
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 8 juni 2017 @ 12:05:49 #283
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_171545579
is het een brievenbuspakje of een echt pakket?

Bij een brievenbuspakje dan is het er vaak dezelfde dag nog. Pakketten zou ik niet weten.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_171545795
Een echt pakket, was net te laat voor de bezorger helaas
  donderdag 8 juni 2017 @ 12:22:44 #285
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_171545877
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juni 2017 09:31 schreef Rafierafie het volgende:
In de zomerperiode willen ze de aanlevertijden verschuiven.
"Alleen op vrijwillige basis"... Maar natuurlijk.
Grappig dat de OR dit prima vindt terwijl ze ondertussen praten over een hitteplan.
De OR praat al jaren over een hitteplan. Maar daar gebeurd niks mee, want de postnl wil niks.

We worden hier op een daldag trouwens 30 minuten eerder beleverd dan op een piekdag. De technische strekking zegt dat het de belevering wordt van een daldag. Tegenstemmen zou dan een beetje raar zijn.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_171553237
aan de reactie's en ervaringen te lezen is de kangoeroestory een waar succes (dus niet :) )
pi_171553406
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juni 2017 17:45 schreef ophaling10 het volgende:
aan de reactie's en ervaringen te lezen is de kangoeroestory een waar succes (dus niet :) )
Zo te zien wel. Wijken waar je veel stukken op een fiets kan bezorgen op een daldag gaan je een hoop extra tijd kosten.

Deze reactie is ook leuk "Toch vind ik het heel lastig werken als je een bundel van 10cm in je postvest moet doen. Ruimte om te bladeren heb je dan niet en de adressen zijn ook niet makkelijk leesbaar."

Ik loop veelal rondjes die veel groter zijn dan een bundel van 10cm. Maar het lijkt erop dat dat dus voor geen meter gaat werken met dat vest.
pi_171553677
Hm, er gaan nog 2 wijken naar de postbodes. Dan hebben we 4 bezorgers (+zaterdagbezorger) zonder vaste wijk, en geen wijken meer zonder vaste bezorger of postbode. Volgens mij zijn er 2 met contract van 12 uur (ik iig), eentje met 15u en die ander weet ik niet. Dat is imo wel erg veel (teveel) reserve.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_171553748
Wanneer komen die Postcodeloterij kookboeken ook alweer? :')
pi_171553755
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juni 2017 17:54 schreef Sebastiaan92 het volgende:

[..]

Zo te zien wel. Wijken waar je veel stukken op een fiets kan bezorgen op een daldag gaan je een hoop extra tijd kosten.

Deze reactie is ook leuk "Toch vind ik het heel lastig werken als je een bundel van 10cm in je postvest moet doen. Ruimte om te bladeren heb je dan niet en de adressen zijn ook niet makkelijk leesbaar."

Ik loop veelal rondjes die veel groter zijn dan een bundel van 10cm. Maar het lijkt erop dat dat dus voor geen meter gaat werken met dat vest.
Goed oefenen jongens (m/v), want straks komen de Ikea's en agenda's daar nog bij.
pi_171553897
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juni 2017 18:12 schreef Thomas-sama het volgende:
Wanneer komen die Postcodeloterij kookboeken ook alweer? :')
Week van 20 juni. Komt een lading op maandag op het depot om te bezorgen op dinsdag en woensdag. Dan komt er woensdag weer een lading voor de donderdag en de vrijdag. Ik weet niet hoe groot die boeken zijn, maar ik ben bang dat er hier een aantal wijken zijn waar je overal kan gaan aanbellen. Vinden ze vast ook leuk bij het pakketpunt :X
  donderdag 8 juni 2017 @ 18:21:47 #292
451613 Globetrottertje
globetrottertje
pi_171553905
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juni 2017 18:12 schreef Thomas-sama het volgende:
Wanneer komen die Postcodeloterij kookboeken ook alweer? :')
Week 25.

Hier worden zomerhulpen gevraagd. Terwijl er niet genoeg werk is voor de flexibelen. Lekker handig.
pi_171554343
quote:
1s.gif Op donderdag 8 juni 2017 18:21 schreef Globetrottertje het volgende:

[..]

Week 25.

Hier worden zomerhulpen gevraagd. Terwijl er niet genoeg werk is voor de flexibelen. Lekker handig.
maar ik neem aan dat er gedurende de zomer ook aardig wat mensen op vakantie gaan?
pi_171554878
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juni 2017 18:21 schreef Sebastiaan92 het volgende:

[..]

Week van 20 juni. Komt een lading op maandag op het depot om te bezorgen op dinsdag en woensdag. Dan komt er woensdag weer een lading voor de donderdag en de vrijdag. Ik weet niet hoe groot die boeken zijn, maar ik ben bang dat er hier een aantal wijken zijn waar je overal kan gaan aanbellen. Vinden ze vast ook leuk bij het pakketpunt :X
Ik weet wel dat ik vorig jaar (door de concurrent) gebeld werd voor een invalwijkje (daar is het altijd
-je) en dat ze *even waren vergeten* erbij te vermelden dat er kookboeken bij zaten. Wel even schrikken, toen er bij thuiskomst van mijn PostNL-wijken 25 kratten in mijn halletje stonden, kreeg de deur bijna niet meer open ;) Ze passen in een normale brievenbus, 't zijn wel van die kiloknallers: knallen letterlijk op de mat.
pi_171554928
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juni 2017 19:11 schreef diesnelle het volgende:

[..]

Ik weet wel dat ik vorig jaar (door de concurrent) gebeld werd voor een invalwijkje (daar is het altijd
-je) en dat ze *even waren vergeten* erbij te vermelden dat er kookboeken bij zaten. Wel even schrikken, toen er bij thuiskomst van mijn PostNL-wijken 25 kratten in mijn halletje stonden, kreeg de deur bijna niet meer open ;) Ze passen in een normale brievenbus, 't zijn wel van die kiloknallers: knallen letterlijk op de mat.
Normale brievenbus ben ik ook niet zo bang voor. Maar er zijn hier enkele wijken waarbij ze allemaal een brievenbus hebben met de opening aan de voorkant. Dan kan je met een beetje boek die knik al niet meer maken ;)
  donderdag 8 juni 2017 @ 19:54:16 #296
451613 Globetrottertje
globetrottertje
pi_171555868
En ik heb er een wijk bij zitten waar de meeste brievenbussen een anti inbraakklep achter de brievenbus hebben zitten.

Wat zullen die lui van de retailer blij zijn. 8-) O-)
  donderdag 8 juni 2017 @ 19:56:38 #297
451613 Globetrottertje
globetrottertje
pi_171555936
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juni 2017 18:44 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

maar ik neem aan dat er gedurende de zomer ook aardig wat mensen op vakantie gaan?
Neu.. de meesten gaan tussen week 35 en eind november. En er zijn er die nu weg zijn.

Er zijn er wel wat die in de zomer
vakantie hebben, maar dan is er nog niet genoeg werk voor en flexibelen en zomerinvallers.
pi_171556007
quote:
1s.gif Op donderdag 8 juni 2017 19:54 schreef Globetrottertje het volgende:
En ik heb er een wijk bij zitten waar de meeste brievenbussen een anti inbraakklep achter de brievenbus hebben zitten.

Yep, fijne van die brievenbussen waar je niks uit krijgt: je krijgt er ook niks in.
pi_171557296
Hier is de TC ook wel op zoek naar vakantiekrachten. Al gaan er hier best wat weg in de zomer, dus dat komt misschien wel goed. Ik vrees meer voor buiten de zomerperiode om, ik geloof niet dat we dan zoveel afwezigen gaan hebben dat de invallers nog fatsoenlijk aan de uren komen. Zijn nu 2 semi flexibelen die wel een vaste wijk hadden maar ook andere wijken liepen, die nu dus hun vaste wijk kwijt zijn. En dus wel contracten van 12 of 15 uur. Ik sluit niet uit dat mensen met vaste wijken maar een kleiner contract uiteindelijk voor ons opzij moeten :').
Hoop niet dat ik de ene week 8 uur ga maken en dan de week erna 16 uur moet gaan doen. Het uitgangspunt moet imo wel gewoon 12 uur per week blijven, maar ik ben er echt bang voor dat dat op deze manier zo lang niet altijd meer haalbaar gaat zijn.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_171559321
Ik denk dat we hier in de zomer juist zullen omkomen in het werk. Als er twee mensen afwezig zijn binnen een depot is het al een grote chaos.
Mensen hier beginnen overbelast te raken.
pi_171559327
Next!
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')