abonnement Unibet Coolblue
pi_171042670
quote:
14s.gif Op donderdag 18 mei 2017 17:18 schreef Guus_Geluk7 het volgende:

[..]

Allereerst bedankt voor het antwoorden van mijn vragen, wordt zeker op prijs gesteld! ^O^

Is er al enige indicatie of de gematigde of extremere vleugel zijn zin zal krijgen? Of is de verwachting dat parlementsleden massaal de fractiediscipline naast zich neer zullen leggen en deze onderlinge strijd dus nog 5 jaar zal gaan duren?

En terugkomend op het niet aansluiten bij REM maar wel deelnemen: doen zij nu mee als onafhankelijk lid, of mogen zij toch nog meedoen namens de Republikeinen? En wie wordt dan hun running mate? Een republikein, een onafhankelijke kandidaat of een lid van REM?
Thanks

Baroin en Wauquiez die de partij nu leiden willen hard oppositie voeren tegen Macron. Baroin zou ik zeker niet extreem noemen btw. Ik weet niet wat er met de LR gaat gebeuren, want het is een beetje complex. Macron doet in sommige districten niet mee, vooral tegen aantal gematigde LR en PS leden, ik weet niet of er een deal is met Macron of dat Macron bewust beide partijen wil destabiliseren, ook omdat hij onvoldoende kandidaten kan vinden.

Ik denk dat er nu en zeker na de parlementsverkiezingen een machtsstrijd zou komen in de LR, de partij kan dan scheuren, maar dat hoeft niet. Het hangt ook erg af hoe goed Macron het doet. Als hij populair is en veel steun geniet, zou een deel van de LR geneigd zijn samen te willen werken. Als dat niet zo is, dan zullen ze samen optrekken tegen Macron.

Volgens mij doet alleen Le Maire van de (ex) republikein aan de parlementsverkiezingen als minister. Ik weet niet wie er running mate is, maar die zou ongetwijfeld loyaal zijn aan Le Maire.
pi_171042864
OpinionWay heeft ook een poll met prognose voor aantal deputees. 289 is meerderheid. Poll is exclusief Overseese gebieden (27 deputees) en Expats in het buitenland (11 deputees)

REM 27% (280-300 deputees)
LR-UDI 20% (150-170 deputees)
FN 20% (10-15 deputees)
FI 14% (20-25 deputees)
PS-PRG-EELV 11% (40-50 deputees)

Ook poll (Harris) in kiesdistrict waar Melenchon meedoet

Mélenchon (FI): 35%
Versini (REM): 25%
Menucci (PS): 13%
Marti (FN): 12%
Biaggi (LR): 9%

Melenchon 56%
Versini 44%
  vrijdag 19 mei 2017 @ 00:38:55 #28
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_171043984
Wat betekent iets als 280-300 deputees? Wat is het percentage kans wat ze die range geven?
pi_171047769
Er was een NOODPLAN in geval Marine de verkiezingen had gewonnen

https://www.theguardian.c(...)ench-republic-emerge
pi_171049784
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 11:10 schreef riazop het volgende:
Er was een NOODPLAN in geval Marine de verkiezingen had gewonnen

https://www.theguardian.c(...)ench-republic-emerge
Kun je nagaan.
pi_171050114
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 11:10 schreef riazop het volgende:
Er was een NOODPLAN in geval Marine de verkiezingen had gewonnen

https://www.theguardian.c(...)ench-republic-emerge
Niet heel gek als je ziet wat voor effect een populistische dwaas aan de macht kan hebben in de VS.
pi_171053175
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 23:23 schreef L3gend het volgende:

[..]

Thanks

Baroin en Wauquiez die de partij nu leiden willen hard oppositie voeren tegen Macron. Baroin zou ik zeker niet extreem noemen btw. Ik weet niet wat er met de LR gaat gebeuren, want het is een beetje complex. Macron doet in sommige districten niet mee, vooral tegen aantal gematigde LR en PS leden, ik weet niet of er een deal is met Macron of dat Macron bewust beide partijen wil destabiliseren, ook omdat hij onvoldoende kandidaten kan vinden.

Ik denk dat er nu en zeker na de parlementsverkiezingen een machtsstrijd zou komen in de LR, de partij kan dan scheuren, maar dat hoeft niet. Het hangt ook erg af hoe goed Macron het doet. Als hij populair is en veel steun geniet, zou een deel van de LR geneigd zijn samen te willen werken. Als dat niet zo is, dan zullen ze samen optrekken tegen Macron.

Volgens mij doet alleen Le Maire van de (ex) republikein aan de parlementsverkiezingen als minister. Ik weet niet wie er running mate is, maar die zou ongetwijfeld loyaal zijn aan Le Maire.
Wederom bedankt voor de uitleg.

Wordt vooral afwachten wat er na de parlementsverkiezingen gaat gebeuren dus.
pi_171053464
quote:
7s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 12:53 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Niet heel gek als je ziet wat voor effect een populistische dwaas aan de macht kan hebben in de VS.
zegt ook iets over hoe democratisch zo 'n land ook is
pi_171053695
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 15:13 schreef riazop het volgende:

[..]

zegt ook iets over hoe democratisch zo 'n land ook is
Dit was de belangrijkste filosofie.
quote:
“The philosophy, and the absolute imperative, was to keep the peace, while also respecting our constitutional rules.”
Zeer democratisch dus.
  vrijdag 19 mei 2017 @ 16:18:03 #35
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_171054841
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 11:10 schreef riazop het volgende:
Er was een NOODPLAN in geval Marine de verkiezingen had gewonnen

https://www.theguardian.c(...)ench-republic-emerge
Haha lol :')
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
  maandag 22 mei 2017 @ 01:58:11 #36
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_171109905
Ik kijk nu de docu Macron: les coulisses d'une victoire op Netflix. Gaat over de politieke opkomst van de beste man en de weg naar het presidentschap inclusief de winst. Best interessant. :P Erg sympathieke man ook verder
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
pi_171145225
Op zich wel zo gezond voor de EU en voor de eurozone dat er een grote kans is dat Duitsland het leiderschap opnieuw met Frankrijk zal delen, waar Duitsland nu eigenlijk al jaren de enige leider is doordat het onder Hollande verder verzwakte Frankrijk definitief af leek te taaien. Maar het is nogal wat waar de Fransen nu naar streven; o.a. diepe integratie van de eurozone met zelfs een gemeenschappelijk parlement en een gemeenschappelijke minister van financiën, en naar een flinke verdieping van de Europese defensiesamenwerking.

Eerste grote test - ook om goodwill bij de Duitsers te kweken - zal zijn of het gaat lukken om arbeidswetgeving drastisch te hervormen. Het is de topprioriteit van de nieuwe regering, maar het zal me niet verbazen als het halve land binnenkort plat ligt door stakingen. Eerst de uitslag van de parlementsverkiezingen van volgende week maar eens afwachten Voor wie het programma van z'n partij EM wil lezen: https://en-marche.fr/emmanuel-macron/le-programme .

Leuke meevaller is in elk geval dat Frankrijk een deel van de Britse financiële sector binnen te kunnen halen, inclusief wellicht een of meerdere belangrijke EU-instellingen. Als hij in ruil daarvoor nou eens het EP-parlement op zou zeggen... ;)
quote:
14s.gif Op maandag 22 mei 2017 01:58 schreef richolio het volgende:
Ik kijk nu de docu Macron: les coulisses d'une victoire op Netflix. Gaat over de politieke opkomst van de beste man en de weg naar het presidentschap inclusief de winst. Best interessant. :P Erg sympathieke man ook verder
Die ga ik vanavond maar eens kijken!
pi_171166810
Oei, vergeten die docu te kijken door kroegbezoek.

In ander nieuws: Frankrijk onderzoekt nieuwe wetgeving in strijd tegen terrorisme
http://nu.nl/terrorisme-i(...)rijd-terrorisme.html

Macron gaat dus zelfs die mondjes snoeren.
pi_171195105
De Netflix-docu gekeken (Emmanuel Macron: Les Coulisses d'une Victoire). Erg leuke en interessante documentaire over een buitengewoon bewonderenswaardige man. Aanradertje. Past ook bij zijn partij om zoveel openheid te bieden.
  donderdag 25 mei 2017 @ 20:15:07 #41
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_171204494
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2017 14:46 schreef Kaas- het volgende:
Leuke meevaller is in elk geval dat Frankrijk een deel van de Britse financiële sector binnen te kunnen halen, inclusief wellicht een of meerdere belangrijke EU-instellingen. Als hij in ruil daarvoor nou eens het EP-parlement op zou zeggen... ;)
Waarom vallen kleine landen bij voorbaat af? Niet dat ik ze in Nederland wil trouwens
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  donderdag 25 mei 2017 @ 20:15:40 #42
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_171204507
quote:
14s.gif Op donderdag 25 mei 2017 13:14 schreef Kaas- het volgende:
De Netflix-docu gekeken (Emmanuel Macron: Les Coulisses d'une Victoire). Erg leuke en interessante documentaire over een buitengewoon bewonderenswaardige man. Aanradertje. Past ook bij zijn partij om zoveel openheid te bieden.
In Nederland waren Wim Kok en Wouter Bos de eersten... Ik weet niet of je die openheid nu aan een stroming kan hangen
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_171205323
quote:
1s.gif Op donderdag 25 mei 2017 20:15 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Waarom vallen kleine landen bij voorbaat af? Niet dat ik ze in Nederland wil trouwens
Dat is niet zo; gaat ook een significant deel naar Luxemburg en Ierland. Maar laten we dat niet hier bespreken.
pi_171305386
Wat is Macron vooralsnog een enorm genot in de internationale betrekkingen. Relatie met Duitsland is weer hersteld, hij telt weer heftig mee in Europa en dicteert de agenda, hij is Trump op alle fronten de baas en kondigt aan er deze week lekker vol in te gaan bij Poetin. Belooft veel goeds.
pi_171309604
Hop http://www.politico.eu/ar(...)rt-of-ukraine-talks/ na het meermaals vernederen van Trump doet hij het bij Poetin ook helemaal pri-ma

Intussen zorgt Trumpgod ervoor dat Europa verder zal federaliseren, waarvoor hulde http://www.politico.eu/ar(...)boy-for-more-europe/
pi_171309691
Zie nu wat hierover bij Terzake. Boeiende ontwikkelingen.
pi_171322175
https://www.nrc.nl/nieuws(...)en-10632246-a1560896

Ik denk dat heel Le Pen-stemmend Frankrijk inmiddels ook wel om is ten aanzien van deze bazenpresident.


_O-

[ Bericht 26% gewijzigd door Kaas- op 30-05-2017 11:44:51 ]
  dinsdag 30 mei 2017 @ 11:50:44 #48
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_171322762
Whehehe

Volgens mij ben ik een beetje fan van hem
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
pi_171322827
quote:
11s.gif Op dinsdag 30 mei 2017 11:50 schreef richolio het volgende:
Whehehe

Volgens mij ben ik een beetje fan van hem
Ik ook. ^O^

Overigens viel het me zojuist ineens op dat die vrouw uit de horrorfilm The Ring ook achterin z'n golfkarretje zit. :s
  dinsdag 30 mei 2017 @ 11:57:03 #50
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_171322902
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 mei 2017 11:24 schreef Kaas- het volgende:
https://www.nrc.nl/nieuws(...)en-10632246-a1560896

Ik denk dat heel Le Pen-stemmend Frankrijk inmiddels ook wel om is ten aanzien van deze bazenpresident.

[ afbeelding ]
_O-
Welnee, die hebben dezelfde reflex als Wilders-stemmers. Schoppen tegen alles wat establishment is (ook al maakt hun idool daar deel van uit): zo'n elitaire, hoogopgeleide Rothschild-bankier bahbah, daar kan toch niks goeds in zitten?
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')