quote:Op maandag 15 mei 2017 09:38 schreef Miss_Isis het volgende:
Gisteren de puntjes op de i gezet; puppyren staat en werpkist staat!
Linkje naar 2 foto's in spoiler:De ren staat, de kist staat, de bandjes zijn gehaakt, mijn aantekeningenschrift ligt klaar, ik heb een stapel theedoeken en handdoeken voor het grijpen, we zijn er dus zo goed als klaar voor!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Facebook vertelde me dat we twee jaar geleden precies 1 dag eerder de boel hadden opgezet (op 13 mei ipv 14). Toch grappig om te zien hoe we steeds zo synchroon lopen.
En ik heb 10 verschillend gekleurde bandjes gehaakt voor de eerste dagen (voor als de pups nog te klein zijn voor een echt halsbandje). Geen idee of we ze alle 10 nodig gaan hebben, maar beter mee verlegen dan om verlegen dacht ik
Het eerste gezin heeft zich trouwens inmiddels al teruggetrokken van de wachtlijst, dus nu nog 14 wachtenden. Als er nog een stuk of 4-5 zich besluiten terug te trekken hebben we misschien zelfs wel voor iedereen een pup
...Ik hoop op 10 pupjes, 12 lijkt me een beetje teveel van het goedequote:Al is dat natuurlijk wel fijn voor alle mensen op de wachtlijst, dan hoeven we niet zoveel mensen teleur te stellen.
Maar zo'n groot nest daar gaat nogal wat tijd en energie in zitten, een kennis heeft onlangs een nestje van 12 pups gekregen bij zijn teefje (ook een Labrador, teefje ongeveer even oud als Nori) en daar zijn ondanks alle goede zorgen, de slapeloze nachten, het bijvoeden, etc. twee pupjes van overleden. Eentje na een dag en eentje nog na een week. Die was dus al verzegd/beloofd aan een pupkoper en toen ging het alsnog mis. Dat hoop ik toch niet mee te hoeven maken...![]()
Nee, doe mij maar een mooi gezond nestje van een stuk of 10Bedankt!quote:
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
Ik heb aangegeven dat ik alle mensen op de wachtlijst de 25ste 's avonds ga bellen met nieuws of er voor hen een pup bij zit (nouja, mijn man gaat waarschijnlijk bellen want ik vind dat nooit zo prettigquote:Op dinsdag 16 mei 2017 13:46 schreef Sarasi het volgende:
Hoe lang duurt het na het werpen tot je de pups aan de kopers matcht?
En hoe zit het met de pupenthousiasten? Is er een beetje een goede verdeling van mensen die een reutje/teefje willen? Of kan het zijn dat je straks 'over' hebt als alle pups hetzelfde geslacht hebben? En als je nou alleen reutjes krijgt of de teefjes die je hebt voldoen eigenlijk niet voor jullie, houd je dan zelf niks?quote:Op dinsdag 16 mei 2017 14:06 schreef Miss_Isis het volgende:
[..]
Ik heb aangegeven dat ik alle mensen op de wachtlijst de 25ste 's avonds ga bellen met nieuws of er voor hen een pup bij zit (nouja, mijn man gaat waarschijnlijk bellen want ik vind dat nooit zo prettig). Als het goed is is dat een paar dagen na de geboorte, dus dan hoop ik een idee te hebben van de hoeveelheid reutjes en teefjes die we hebben. Mochten er pups bij zijn die het niet goed doen of waar ik over twijfel dan wacht ik nog even met dingen beloven, uiteraard.
Het uiteindelijke matchen van specifieke pups aan een bepaald baasje doen we pas als ze 7 weken zijn. Ook omdat we zelf een teefje willen houden en waarschijnlijk dna onderzoek willen laten doen om onze keuze mede te bepalen, en dat duurt 4 weken ongeveer voor je daar de uitslag van hebt. We moeten dus sowieso daarom wat langer wachten.
En ik heb net even gebeld met onze dichtstbijzijnde dierenarts, daar zijn ze nu op de hoogte dat we binnenkort pups verwachten. Ze hebben puppymelk en flesjes op voorraad dus dan hoef ik het niet zelf te kopen. Mocht ik het nodig hebben dan bel ik en zetten ze het voor ons klaar, maar hopelijk gaan we het niet nodig hebben
Je hoeft geen sorry te zeggen hoor, er is weinig waar ik liever over door zaag dan dit onderwerp dus ik typ gerust en met plezier 2 A4'tjes aan antwoordenquote:Op dinsdag 16 mei 2017 15:10 schreef Sarasi het volgende:
[..]
En hoe zit het met de pupenthousiasten? Is er een beetje een goede verdeling van mensen die een reutje/teefje willen? Of kan het zijn dat je straks 'over' hebt als alle pups hetzelfde geslacht hebben? En als je nou alleen reutjes krijgt of de teefjes die je hebt voldoen eigenlijk niet voor jullie, houd je dan zelf niks?![]()
Sorry voor alle vragen maar ik vind jullie methode zo interessant en leuk en dit zijn soms van die vragen die ik dan al tijden heb maar aan niemand kan stellen.![]()
Oh en ik kan me van vorige keer vaag iets herinneren dat jullie uiteindelijk naar een bepaalde kleur (geel?) wilden fokken, is dat nog steeds een plan? Is dat dan ook waarom je DNA onderzoek wol laten doen, of is dat vooral voor erfelijke aandoeningen? En als dat kleurplan er nog is, hoe moet ik dat dan voor me zien met Nori, Cookie en dan nu weer een zwarte pup?
Heb het vanmiddag geprobeerd te filmen maar dat is niet echt gelukt... Ze is zwart natuurlijk en in combinatie met al dat haar is er eigenlijk op de camera (met mijn telefoon iig) niets te zienquote:Op dinsdag 16 mei 2017 20:09 schreef Adnap het volgende:
Zeker interessant. Voorlopig dus nog wel even puppen topicstarter 😍
Brutale vraag is het te filmen de bewegende buik van Nori ?
De bedrading van de camera is een beetje opgegeten door onze lieve Cookie, helaas. Mijn man heeft nieuwe draadjes besteld en hij gaat er denk ik dit weekend even mee aan de slag. Als hij het ding weer aan de praat krijgt (als...) dan proberen we zeker weer een stream te regelenquote:Op dinsdag 16 mei 2017 21:21 schreef Najieto het volgende:
Ga je ook weer een cam op de pups richten en streamen?
Leuk.quote:Op dinsdag 16 mei 2017 21:28 schreef Miss_Isis het volgende:
[..]
De bedrading van de camera is een beetje opgegeten door onze lieve Cookie, helaas. Mijn man heeft nieuwe draadjes besteld en hij gaat er denk ik dit weekend even mee aan de slag. Als hij het ding weer aan de praat krijgt (als...) dan proberen we zeker weer een stream te regelen
Ja de vorige keer moest ze er de eerste dag of twee nog even in komen, maar al met al verliep dat gelukkig best goed (zeker vergeleken met sommige verhalen die ik sindsdien gehoord heb...). Ik denk dat dat deze keer -uitgaande van een natuurlijke bevalling- nog sneller zal gaan, omdat ze het nu allemaal al eens heeft meegemaakt.quote:Op dinsdag 16 mei 2017 23:02 schreef Lingue het volgende:
Na een heftig en druk dagje word ik helemaal blij van dit puppytopic
Ben zo benieuwd wat je allemaal voor puppies gaat hebben. En ben ook benieuwd of Nori haar moederinstinct direct heeft. Dat kostte de vorige keer toch een beetje moeite staat mij bij.
Wachten duurt lang.
Kan ook nog jaquote:Op woensdag 17 mei 2017 17:48 schreef Valerie. het volgende:
Als ze meer pups draagt kan ze ook weer eerder bevallen toch?
Fijn dat dit je een beetje afleiding kan bieden in zo'n heftige tijd *insert knuffelsmiley die ik niet kan vinden op mijn telefoon*quote:Op woensdag 17 mei 2017 21:11 schreef Adnap het volgende:
Aftellen!
Voor mij geldt ook dat in deze voor mij zware tijd het een heerlijke afleiding is.
Ik hoop dat de webcam lukt, zou tof zijn.
Geef d'r maar een dikke knuffel van mij
Heb je de nieuwe eigenaren hiervan op de hoogte gesteld? Jij hebt er met jouw honden geen problemen mee (blijkbaar) maar als het in de genen zit (en dat zit het)... Dragerschap kan lijderschap voortbrengen he en dan wordt het natuurlijk wel vervelend. Het is heel belangrijk dit soort informatie te vermelden, vanuit eerlijkheid maar ook ivm eventuele toekomstplannen met de hond (activiteiten, nestje etc.).quote:Tenzij daar echt iets niet goed aan zou zijn natuurlijk, maar een gemiddeld uiterlijk en eventueel dragerschap van EIC en/of PRA neem ik wel op de koop toe. Dat zijn voor mij geen fokuitsluitende zaken, anders had ik ook niet met Nori moeten fokken. Het is voor mij gewoon hobby, ik wil graag verder fokken, en zolang zo'n hondje een beetje goed in elkaar zit en lief is en geen medische problemen heeft vind ik het wel prima
Zie vorige topic voor een gedetailleerde uitleg.quote:Op donderdag 18 mei 2017 07:37 schreef blondetrien het volgende:
[..]
Heb je de nieuwe eigenaren hiervan op de hoogte gesteld? Jij hebt er met jouw honden geen problemen mee (blijkbaar) maar als het in de genen zit (en dat zit het)... Dragerschap kan lijderschap voortbrengen he en dan wordt het natuurlijk wel vervelend. Het is heel belangrijk dit soort informatie te vermelden, vanuit eerlijkheid maar ook ivm eventuele toekomstplannen met de hond (activiteiten, nestje etc.).
Verder leuk topic, mooie hondjes 😍 Zag dit tijdens het doorlezen staan en schrok er eigenlijk een beetje van, vandaar mijn opmerking.
Wat Sarasi zegt, in het vorige topic is het er ook uitgebreid over gegaan na een opmerking van ouder1.quote:Op donderdag 18 mei 2017 07:37 schreef blondetrien het volgende:
[..]
Heb je de nieuwe eigenaren hiervan op de hoogte gesteld? Jij hebt er met jouw honden geen problemen mee (blijkbaar) maar als het in de genen zit (en dat zit het)... Dragerschap kan lijderschap voortbrengen he en dan wordt het natuurlijk wel vervelend. Het is heel belangrijk dit soort informatie te vermelden, vanuit eerlijkheid maar ook ivm eventuele toekomstplannen met de hond (activiteiten, nestje etc.).
Verder leuk topic, mooie hondjes 😍 Zag dit tijdens het doorlezen staan en schrok er eigenlijk een beetje van, vandaar mijn opmerking.
Whehe, nou dit was voor mijn doen al best 'stevig'quote:Op donderdag 18 mei 2017 10:14 schreef Sarasi het volgende:
Jij bent altijd zo goed in wel duidelijk maar niet aanvallend zijn. Ik wil dat ook kunnen.
Ik snap het wel. 😉 Vandaar juist mijn berichtje. Mijn reactie was ook niet vervelend bedoeld, goed juist dat je er bewust mee bezig ben. Het had meer betrekking op toekomstige generaties / fokambities met het nest want dan is het wel degelijk belangrijk je hier enorm bewust van te zijn (wat jij dus bent, en over kunt dragen naar een toekomstige pupkoper).quote:Op donderdag 18 mei 2017 10:11 schreef Miss_Isis het volgende:
[..]
Tevens, en dit is niet persoonlijk bedoeld, maar dit soort reacties is dus wel precies waarom lang niet iedereen dit zomaar aan de grote klok hangt. Want mensen lezen iets en snappen het kennelijk niet helemaal
Echt even een grotequote:
Er is dan ook geen reden om je aangevallen te voelen op basis van mijn bericht, excuus als ik zo overkom, dat had ik niet doorquote:Op donderdag 18 mei 2017 10:18 schreef Miss_Isis het volgende:
[..]
Whehe, nou dit was voor mijn doen al best 'stevig'![]()
Maar ik geloof in educatie, mensen luisteren en begrijpen beter als je beschaafd blijft en gewoon uitlegt hoe het zit. Hoop ik
Komt dat diploma psychologie toch nog eens van pas
Nouja, een beetje aangevallen voelde ik me wel eigenlijkquote:Op donderdag 18 mei 2017 10:44 schreef blondetrien het volgende:
[..]
Er is dan ook geen reden om je aangevallen te voelen op basis van mijn bericht, excuus als ik zo overkom, dat had ik niet door
Oh, ik snap best dat het gevoelig ligt. Er zijn echter voor jou tien anderen die er dus niet bewust mee bezig zijn (niet omdat ze het niet willen, iedereen wil het beste voor zijn hond, maar vaak gewoon omdat ze het niet (willen) weten). Ik heb inmiddels een olifantenhuid gekweekt hierin - heb inmiddels bij de hondenwereld geleerd dat "doe wat u wilt, het is altijd voor iemand niet goed" hier zeker geldt. ;-) Maar dat mensen dus ook vaak wel openstaan voor educatie en advies. Daarom heel goed dat je ondanks dat je je beledigd voelde door mijn berichtje de weg van positieve voorlichting koosquote:Op donderdag 18 mei 2017 11:02 schreef Miss_Isis het volgende:
[..]
Nouja, een beetje aangevallen voelde ik me wel eigenlijkEn een beetje beledigd bij het idee dat ik mensen misschien niet goed zou voorlichten, terwijl dit hele topic (deze hele reeks) in mijn beleving één grote illustratie/voorlichting is van wat er allemaal bij fokken komt kijken
Al was jouw reactie wel een stukje subtieler en tactischer dan de reactie hier over in het vorige topic
![]()
Maar dit is bij mij ook gewoon een gevoelig puntje, ik probeer heel bewust keuzes te maken en zo eerlijk mogelijk te zijn, en ik probeer dat hele proces hier ook uit de doeken te doen. Als dat dan bij iemand kennelijk toch de suggestie wekt dat ik misschien informatie achterhoud of mensen niet goed voorlicht vind ik dat wel vervelend. Maar ik snap dat het niet zo bedoeld was, het zijn waarschijnlijk vooral mijn lange tenen
Dat klopt zeker ja. Ik lees/hoor/zie ook wel eens dingen waar ik echt wel iets van vind... En andersom zullen er ongetwijfeld genoeg anderen (andere fokkers ook) zijn die het niet eens zijn met wat ik doe. Maar dat moet dan maar, zolang ik mezelf nog in de spiegel aan kan kijken zie ik geen probleem. En als iemand er naar vraagt ben ik altijd bereid om uit te leggen wat en waarom ik iets doequote:Op donderdag 18 mei 2017 11:13 schreef blondetrien het volgende:
[..]
Oh, ik snap best dat het gevoelig ligt. Er zijn echter voor jou tien anderen die er dus niet bewust mee bezig zijn (niet omdat ze het niet willen, iedereen wil het beste voor zijn hond, maar vaak gewoon omdat ze het niet (willen) weten). Ik heb inmiddels een olifantenhuid gekweekt hierin - heb inmiddels bij de hondenwereld geleerd dat "doe wat u wilt, het is altijd voor iemand niet goed" hier zeker geldt. ;-) Maar dat mensen dus ook vaak wel openstaan voor educatie en advies. Daarom heel goed dat je ondanks dat je je beledigd voelde door mijn berichtje de weg van positieve voorlichting koosEn daarom stel ik altijd vragen als ik ergens een vraagteken voel prikken.
En ik snap dat dat vanuit die visie beledigend opgevat kan worden, excuus zo was het zeker niet bedoeld. Ik had niet het hele topic teruggescrollt.(Sorry 😷)
Ja best wel!quote:
quote:Op vrijdag 19 mei 2017 20:14 schreef Valerie. het volgende:
Zag je post voorbij komen op de facebooks, dacht even dat ze er al waren
Jippie! Werkende cameraquote:Op vrijdag 19 mei 2017 20:35 schreef Miss_Isis het volgende:
[..]
Hoe zie jij mijn berichten op FB dan? Via de FB van Q ofzo? Of ken ik jou op FB?*nieuwsgierig is*
update: nog niets nieuws op puppy-front, Nori is nog net zo onrustig en hijgerig als eerst. Maar, mijn man heeft wel beeld op de camera kunnen krijgen! Schijnbaar is er iets met een browser die het niet doet en dat het alleen nog met IE werkt ofzo. Maar, dus, beeld! Hopelijk kan het ding morgen of overmorgen geïnstalleerd worden. Ik zou eigenlijk willen kijken of ik ook de geboorte van een pup of misschien alle pups kan opnemen ofzo, maar ik weet niet of dat gaat lukken. Misschien kan ik wel een filmpje maken met mijn telefoon, als ik er aan denk (en als mijn handen tegen die tijd nog schoon genoeg zijn om de telefoon mee vast te pakken).
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.edit: oh nu krijg ik ineens een error
Laten we het er op houden dat het nog niet helemaal foutloos werkt![]()
Ah, met hoofdletter C werkt het nu wel weer!
[ Bericht 10% gewijzigd door Miss_Isis op 19-05-2017 21:32:19 ]"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
quote:Op vrijdag 19 mei 2017 21:26 schreef Miss_Isis het volgende:
Cam werkt! Kan zelfs bekeken worden via onze site, er is alleen nog niets op te zien (behalve ons plafond, met 12 seconden vertraging) Man wil hem morgen op de goede plek zetten
JippieSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.edit: oh nu krijg ik ineens een error
Ah, met hoofdletter C werkt het nu wel weer!![]()
![]()
Hij doet het idd.
Ik ben er klaar voor Nori. Zet hem op!
quote:Op vrijdag 19 mei 2017 21:26 schreef Miss_Isis het volgende:
Cam werkt! Kan zelfs bekeken worden via onze site, er is alleen nog niets op te zien (behalve ons plafond, met 12 seconden vertraging) Man wil hem morgen op de goede plek zetten
Leuke foto's op je website.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.edit: oh nu krijg ik ineens een error
Ah, met hoofdletter C werkt het nu wel weer!
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
Bedankt!quote:
Ja daar zal best nog wat tijd in gaan zitten, maar die puppy foto's van Cookie.quote:Op vrijdag 19 mei 2017 21:50 schreef Miss_Isis het volgende:
[..]
Bedankt!Veel zijn er gemaakt door mijn schoonvader, zelf ben ik helaas niet zo'n goede fotograaf
We moeten er eigenlijk nog wat meer bij plaatsen en wat aanpassen hier en daar, maar daar lijken we haast nooit echt tijd voor te hebben...
Die in de bloemetjes? Die zijn door een kennis gemaakt die met mij KK1 en KK2 (hondencursussen, zeg maar) heeft gedaanquote:Op vrijdag 19 mei 2017 21:51 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Ja daar zal best nog wat tijd in gaan zitten, maar die puppy foto's van Cookie.
Ja met die bloem inderdaad, labrador pups zijn geweldig.quote:Op vrijdag 19 mei 2017 21:54 schreef Miss_Isis het volgende:
[..]
Die in de bloemetjes? Die zijn door een kennis gemaakt die met mij KK1 en KK2 (hondencursussen, zeg maar) heeft gedaanZij is (hobby)dierenfotograaf, ze heeft ook de foto's van de 4 pups op een rijtje in de OP gemaakt. Was alleen op een hele druilerige grijze dag, anders waren ze nog mooier geworden denk ik.
Nou, als je ringtraining volgt dan leren ze zo te staan, want dat is de houding waar ze in geshowd worden. Maar als je dat niet doet dan is het een kwestie van balletje vasthouden buiten beeld, hond enthousiast maken, en ondertussen 10000 foto's maken en daar die ene goede uit zoekenquote:Op vrijdag 19 mei 2017 22:11 schreef fresta het volgende:
Inderdaad mooie foto's! En super schattig Cookie als pup![]()
Hoe leer je ze eigenlijk zo te poseren? (recht staan, staart lang, kop omhoog etc)
quote:Op vrijdag 19 mei 2017 22:16 schreef Miss_Isis het volgende:
[..]
Nou, als je ringtraining volgt dan leren ze zo te staan, want dat is de houding waar ze in geshowd worden. Maar als je dat niet doet dan is het een kwestie van balletje vasthouden buiten beeld, hond enthousiast maken, en ondertussen 10000 foto's maken en daar die ene goede uit zoeken
(wij gaan doorgaans voor optie 2)
Nee, via Q zie ik soms dingen inderdaadquote:Op vrijdag 19 mei 2017 20:35 schreef Miss_Isis het volgende:
[..]
Hoe zie jij mijn berichten op FB dan? Via de FB van Q ofzo? Of ken ik jou op FB?*nieuwsgierig is*
Ja, dat had ik ook al gezien, moet morgen oid even aan worden gepast.quote:Op zaterdag 20 mei 2017 01:41 schreef Valerie. het volgende:
[..]
Nee, via Q zie ik soms dingen inderdaad
Bij nestje Nori 2017 staat overigens dit: "Op 19 april bleek uit een echo dat Nori daadwerkelijk drachtis is!" zag ik zojuist
Jep... Ze heeft een beetje diarree dus elke 10 minuten wil ze naar buiten, dan draaft ze 3 minuten rond op zoek naar een plekje, poept ze twee 'druppels' en wil ze weer naar binnen. Vermoeiend, wel.quote:
dat er tijd tussen zit? dat is wel normaal ja. gemiddeld 45min tussen pups, maar kan ook langer. zolang ze niet perst zonder resultaat is het nog niet ergquote:
ja idd!! hoop op nog een paar teefjes, alleen jongens is wel wat karig.quote:Op zaterdag 20 mei 2017 07:33 schreef tombolafan het volgende:
Wauw weer geel!en wat veel reutjes
![]()
Hopen voor jou dat er een geel teefje bij zit, dan heb je je kleuren al compleet
oepsquote:Op zaterdag 20 mei 2017 07:35 schreef Miss_Isis het volgende:
[..]
ja idd!! hoop op nog een paar teefjes, alleen jongens is wel wat karig.
heb ik straks vast alsnog een probleem met de wachtlijst; staan er 14 mensen op maar allemaal willen ze zwart
Linkje?quote:Op zaterdag 20 mei 2017 08:06 schreef Miss_Isis het volgende:
jongens, webcam gaat aan voor wie mee wil kijken!
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.heeft een limiet van 100 kijkers dus niet allemaal tegelijk
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Ik zag je rommelen net, ja. Geel steeds verplaatsen, de poten van Nori wéér opzij leggen.quote:Op zaterdag 20 mei 2017 08:23 schreef Miss_Isis het volgende:
Nori heeft nu even pauze volgens mijMeeste pups liggen zeer tevreden te drinken, gele had geen tepel, maar groen en blauw liggen echt te tanken alsof ze niet anders weten. Zelfs roze heeft al even gedronken. Geel moet alleen nog iets beter zijn best doen, heb geprobeerd te helpen net maar Nori ligt er niet helemaal goed voor
Is dat die steeds nu aan de wandel ging?quote:Op zaterdag 20 mei 2017 08:29 schreef Miss_Isis het volgende:
ja ze zorgt er wel goed vooralleen moe nu, dus gaat net niet lekker liggen. Groen is trouwens echt een vretertje, die hield vast en liet niet meer los
Nu net los gelaten, misschien genoeg gehad
Haha ik zat hier echt zo van vriend je gaat de verkeerde kant op.quote:Op zaterdag 20 mei 2017 08:33 schreef Miss_Isis het volgende:
Haha, ja Cookie kwam even onaangekondigd kijkenZe vond het reuze spannend, en Nori gromde niet eens. Te moe denk ik. Nu weer terug gebonjourd naar opa en oma. En ja Groen probeerde net weer terug te kruipen naar waar hij vandaan kwam
Hehe, jep, Nori moest even plassen en poepen. En het werkt goed, zo'n lekker warm nestje. Pupjes zijn nu lekker stil. Kan nori zich op de volgende(n) concentreren.quote:Op zaterdag 20 mei 2017 08:54 schreef tombolafan het volgende:
Lief zeg, dat gewurm
Mister_Isis die de pups warm legt
vader is blond toch? Dan heeft Nori kennelijk ook iets blonds ergens?quote:Op zaterdag 20 mei 2017 09:14 schreef Angelfrouk het volgende:
Gekke vraag misschien, maar hoe kunnen er nu toch gele tussen zitten?
Ik word zeker niet door enige kennis van genetica gehinderd, maar ik meen dat blond een recessief gen is. Bij de eerste, doodgeboren, pup dacht ik even aan een genetisch foutje, maar gezien dat er nog eentje is lijkt me dat niet logisch.
Wisten jullie niet dat beide honden een recessief blond gen (zouden kunnen) hebben?
Ook goeiemorgen...quote:Op zaterdag 20 mei 2017 09:21 schreef tombolafan het volgende:
[..]
vader is blond toch? Dan heeft Nori kennelijk ook iets blonds ergens?
Of het erft met geslacht mee, dat alleen reutjes nu geel kunnen zijn?
op de site van miss_isis staat alles over de kleuren heel helder uitgelegdquote:Op zaterdag 20 mei 2017 09:28 schreef Angelfrouk het volgende:
[..]
Ook goeiemorgen...![]()
Ik ga me in een hoekje even zitten schamen...
Nee geen kleur laten testen want kans was zo klein dat ik geen geld wilde verspillenquote:Op zaterdag 20 mei 2017 09:30 schreef tombolafan het volgende:
[..]
op de site van miss_isis staat alles over de kleuren heel helder uitgelegd
Maar Isis, hadden jullie een DNA test gedaan dat je geen geel verwachtte? Of is dit een Ivory (in navolging van Ebony)?
En kun je nu niet alsnog bruine pups ook krijgen? Of is Buddy 100% zeker BB?
Hihi ja jammer he. Ik zit ook braaf te wachten. Maar misschien voelt Nori zich bekeken door 100 luiquote:
Jaaaaquote:
Zijn net mensjes...quote:
Oh ja, niet aan gedacht, haha. Stom van mequote:Op zaterdag 20 mei 2017 09:55 schreef Miss_Isis het volgende:
ja die kleine poept, nori wil haar schoonmaken
of deze blijft weet ik niet, misschien krijgt ze nog wel 3 gele zussen
quote:Op zaterdag 20 mei 2017 10:35 schreef Njosnavelin het volgende:
Mooi nestje
Ik gok op nog 1 zwarte pup, teefje.
Leuke inkijk ook trouwens, Miss_Isis
Weet ik nog niet, ligt er aan hoe erg ik twijfel denk ik. Aan de ene kant wel geruststellend als de dierenarts zegt dat ze inderdaad klaar is, aan de andere kant wel weer een onbekende bij de pups en stress voor Nori (dierenarts die haar aan moet raken) en natuurlijk weekend-thuisvisite tarief voor onsquote:Op zaterdag 20 mei 2017 11:19 schreef fresta het volgende:
Straks als je denkt dat ze klaar is, laat je haar dan ook controleren oid? Om zeker te zijn dat er geen pups meer zitten? Of merk je dat gewoon aan je hond?
haha, ja met blote voeten in de werpkistquote:Op zaterdag 20 mei 2017 11:20 schreef Adnap het volgende:
Spannend hoor, wij kijken hier inmiddels met zijn allen naar Nori en haar pups en jouw mooie nagels 😉
Ja, echt onverwacht maar heel erg leuk!quote:Op zaterdag 20 mei 2017 11:32 schreef Sarasi het volgende:
Ze zijn zo vreselijk schattig!En wat leuk dat er tóch gele pupjes bij zitten!
Wel als je Cam met een hoofdletter schrijftquote:Op zaterdag 20 mei 2017 11:40 schreef JaniesBrownie het volgende:
Cam doet t niet bij mij![]()
Maar heb nog wel even t gele teefje gezien net nadat ze geboren was, die bekkies zijn ook echt gemaakt om te zuigen he![]()
nee, de WiFi van de trein kan t niet handelenquote:Op zaterdag 20 mei 2017 11:43 schreef Jopie78 het volgende:
[..]
Wel als je Cam met een hoofdletter schrijft
Oh ja, das ruk.quote:Op zaterdag 20 mei 2017 11:44 schreef JaniesBrownie het volgende:
nee, de WiFi van de trein kan t niet handelen
Haha ik ben allang blij dat de webcamstream werkt!quote:Op zaterdag 20 mei 2017 11:59 schreef Miss_Isis het volgende:
Ja sorry voor alle technische moeilijkheden dames en heren, daar gaat mijn man over![]()
Daarnet mocht Cookie even bij de pups, nou die vond het wel extreem spannend! Heel geïnteresseerd en voorzichtig snuffelen aan de pups... En Nori leek het zelfs goed te vinden ook nog. Wie weet wordt ons Cookje straks nog een super zorgzame grote zus
Och wat lief ❤Zie je nu duidelijk dat ze het allemaal minder eng vindt dan vorige keer?quote:Op zaterdag 20 mei 2017 11:28 schreef Miss_Isis het volgende:
Ze is zo lief en zorgzaam, twee pupjes zijn aan het mopperen en ze gaat staan, loopt er naar toe, en gaat er vervolgens heel voorzichtig gekruld omheen liggenWat hebben we toch een geluk
Jaaa dat zag ik net, wat ontzettend liefquote:Op zaterdag 20 mei 2017 11:59 schreef Miss_Isis het volgende:
Ja sorry voor alle technische moeilijkheden dames en heren, daar gaat mijn man over![]()
Daarnet mocht Cookie even bij de pups, nou die vond het wel extreem spannend! Heel geïnteresseerd en voorzichtig snuffelen aan de pups... En Nori leek het zelfs goed te vinden ook nog. Wie weet wordt ons Cookje straks nog een super zorgzame grote zus
Dat likken was denk ik omdat ze buiten had gelopen, door het natte gras. Ik weet niet of en wanneer er nu nog meer komt, ik leg de pups steeds aan en laat haar regelmatig even lopen, dat stimuleert het indalen en de weeën. Ik weet ook eigenlijk niet hoe lang mijn geduld het vol blijft houden voordat ik naar de dierenarts ga voor voelen of een echo of fotoquote:Op zaterdag 20 mei 2017 12:00 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Haha ik ben allang blij dat de webcamstream werkt!Nori is zo aan het likken, denk je dat er zo nog een pupje aankomt?
quote:Op zaterdag 20 mei 2017 08:08 schreef Miss_Isis het volgende:
[..]Wow is dit nu live? zet 'm net aan en was even aan het kijken met mijn dochter van 10, gelijk gezien hoe een pup geboren wordtSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.heeft een limiet van 100 kijkers dus niet allemaal tegelijk![]()
Jep was live! (nouja, 12 seconden vertraging oid) Pup 7 geboren! Gele reu 421 gramquote:Op zaterdag 20 mei 2017 12:53 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Wow is dit nu live? zet 'm net aan en was even aan het kijken met mijn dochter van 10, gelijk gezien hoe een pup geboren wordt
Super leuk! gefeliciteerd!quote:Op zaterdag 20 mei 2017 12:55 schreef Miss_Isis het volgende:
[..]
Jep was live! (nouja, 12 seconden vertraging oid) Pup 7 geboren! Gele reu 421 gram
Ja, dan is het wat beter te zienquote:
Weet ik nog niet... Komt een!quote:Op zaterdag 20 mei 2017 14:07 schreef Adnap het volgende:
Spannend ja ! Hoe lang wacht je voor je een hulplijn in zet?
Nee, heb alleen benoemd 'we krijgen alléén zwarte pupjes. Theoretisch zou er heeeeeeeel misschien een gele bij kunnen zitten maar die kans is zo klein daar gaan we niet van uit'. Heb ze niet gevraagd of ze een gele zouden overwegen ook. Ben heel benieuwd...quote:Op zaterdag 20 mei 2017 14:28 schreef LadyS het volgende:
Wéér een gele
Heb je met de kandidaten überhaupt de mogelijkheid van gele pups besproken? Of heb je de kans zo klein geacht dat het niet eens in je opgekomen het te bespreken?
Ben benieuwd naar de reacties
Ach, als er al mensen zijn die geen gele willen kun je die gelijk van de lijst schrappen.quote:Op zaterdag 20 mei 2017 14:29 schreef Miss_Isis het volgende:
[..]
Nee, heb alleen benoemd 'we krijgen alléén zwarte pupjes. Theoretisch zou er heeeeeeeel misschien een gele bij kunnen zitten maar die kans is zo klein daar gaan we niet van uit'. Heb ze niet gevraagd of ze een gele zouden overwegen ook. Ben heel benieuwd...
Nou precies, of na de geboorte in moeten laten slapen, dat wil je ook niet. Dan beter zo. Ik vind het wel heel zonde en jammer, maar ik lig er niet wakker van zegmaar. Misschien afgestompt door het boeren levenquote:Op zaterdag 20 mei 2017 14:34 schreef Cat-astrophe het volgende:
*slobberslobber*![]()
Felies met de gezinsuitbreiding! Jammer van de doodgeboren pup maar dat is altijd het risico wat je hebt natuurlijk. ikzelf vind doodgeboren altijd beter te handlen dan levend geboren en later overleden Gelukkig kwam hij er zonder complicaties uit.
Anders wil ik wel een gele puupie!quote:Op zaterdag 20 mei 2017 14:49 schreef Miss_Isis het volgende:
[..]
Nou precies, of na de geboorte in moeten laten slapen, dat wil je ook niet. Dan beter zo. Ik vind het wel heel zonde en jammer, maar ik lig er niet wakker van zegmaar. Misschien afgestompt door het boeren levenzeker nu het maar eentje is in een verder (zo op het oog) gezond nest, dan is het jammer maar that's it. Ik ben vooral heel blij dat nori hem er zelf uit kreeg, als je een keizersnede moet doen voor zoiets dan is het helemaal sneu.
En het is maar een geluk dat we zoveel wachtenden hebben, nu hebben we inderdaad de luxe om mensen die geen geel willen af te laten haken zonder dat we daarna nieuwe mensen moeten zoeken (hopelijk dan...)
Die gaan we inderdaad achter in de tuin begraven denk ik. En Nori negeerde hem niet, ze wilde hem graag schoonpoetsen en dergelijke maar ik heb hem direct afgepakt en haar de al eerder geboren pup gegeven. Ik wilde niet dat ze zich er aan ging hechten (of dat ze zou gaan poetsen aan die open liggende hersentjes... *ril*quote:Op zaterdag 20 mei 2017 14:55 schreef fresta het volgende:
Misschien stomme vraag maar wat ga je met het overleden hondje doen? Ik denk zelf dan aan begraven in de achtertuin oid maar?
En hoe reageerde Nori op een overleden puppy? Negeert ze die gelijk?
Hehe, ik denk niet dat we er moeilijk af gaan komenquote:Op zaterdag 20 mei 2017 15:02 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Anders wil ik wel een gele puupie!Oké realistisch gezien niet echt, maar in een ideale wereld...
Dat is wel duidelijk jaquote:
Ze ademt inderdaad snel, maar dat kan ook gewoon de temperatuur zijn. Het is hier vrij warm in huis en ze ligt onder/bij de lamp natuurlijk (die ik daarnet al even uit had gezet om die reden). Teefjes hebben na de bevalling vaak een beetje verhoging, tot 39,5 is nog normaal, daar kan ze dus ook door gaan hijgen. En ze zal ook naweeën voelen, dat is ook niet zo prettig.quote:Op zaterdag 20 mei 2017 15:46 schreef Lingue het volgende:
Ik kan gewoon de hele dag naar de puppycam kijken![]()
Wat een rijkdom en mooie beelden.
Denk je dat er nog wat zit? Ze ademt wel nog snel of niet?
Ja Nori was weer even buiten en dan ligt het grut opgestapeld in een hoekje. Dan zie je ze niet zo goedquote:Op zaterdag 20 mei 2017 15:55 schreef Rewimo het volgende:
Ha, ik keek net weer even, zie ik ineens meerdere geeltjes liggenGauw teruggelezen - maar nu zijn ze allemaal foetsie op de cam
Ik ben de tel overigens kwijt
Ja, bijzonder veel geelquote:Op zaterdag 20 mei 2017 16:31 schreef Rewimo het volgende:
Dat zijn best wel veel gele pups voor een zwart nestjeDus 7 mini's
Denk je dat Nori klaar is nu?
Ja, ze heeft het echt heel goed gedaanquote:Op zaterdag 20 mei 2017 18:45 schreef Lingue het volgende:
awwww, heeft Nori goed gedaan. Weer 8 pups, alleen verdrietig van de doodgeboren pup
Fijn dat Nori rustig is en de pups ook er tevreden bij liggen.
Nu komt het harde werken voor jou. De boel schoonmaken en houden en binnenkort de wachtlijst informeren over de gele pups. Spannend hoor.
Maar vooral ook genieten. Want de tijd zal wel voorbij vliegen wanneer ze naar hun nieuwe baasje mogen.
Lief dat we zo mee mochten kijken hoe het Nori verging met de bevalling. Bijzonder om te kunnen zien
Weet ik niet, zou maar zo kunnen van wel natuurlijk. Beetje Google-en en je bent er, zo anoniem ben ik niet. Maar nouja, dat is dan maar zoquote:Op zondag 21 mei 2017 08:02 schreef Valerie. het volgende:
Heeft niemand jullie hier nog gevonden? Van de potentiële pupkopers
Nacht ging goed, paar keer pupjes ergens weggevist waar ze niet moesten zijn en weer terug gelegd bij Nori, paar keer een piepend pupje bij haar aangelegd. Uiteindelijk ben ik om 2u een tikje ingestort achter de laptop (je kent vast wel van die filmpjes van knikkebollede peuters die dan met hun gezicht voorover in hun eten in slaap vallen, nou zo ongeveer maar dan zonder eten en met een toetsenbordquote:Op zondag 21 mei 2017 08:27 schreef mrien het volgende:
Hoe is de nacht gegaan? Heb je zelf ook nog wat kunnen slapen?
Ja, stom van mij. Ze heeft een bot gekregen (ivm calcium) maar is dat gaan begraven in de werpkistquote:Op zondag 21 mei 2017 09:36 schreef fresta het volgende:
Wat doet Nori??
Edit: Ze lijkt ze te 'verstoppen' in die wollige deken?
Ja ik zag dat alles goed is gelukkig!quote:Op zondag 21 mei 2017 10:01 schreef Miss_Isis het volgende:
[..]
Ja, stom van mij. Ze heeft een bot gekregen (ivm calcium) maar is dat gaan begraven in de werpkistdus alles door de war. Pups nergens last van gelukkig, zijn verzameld en liggen nu weer lekker te slapen onder de lamp. Nori is nu buiten met bot, maar neemt nu niet de tijd te eten want wil naar pups. Was de bedoeling dat ze het bot in de ren zou eten maar dat snapte ze dus niet
zometeen alles schoonmaken.
Ja, ze deed dit de vorige keer ook met het vleesbot dat ze kreeg, maar ik dacht dat het deze keer wel mee zou vallen. Niet dusquote:Op zondag 21 mei 2017 10:06 schreef fresta het volgende:
[..]
Ja ik zag dat alles goed is gelukkig!![]()
Schrok ervan, ik deed nl net de camera aan toen ze daarmee bezig was
Zelf houden we het gele teefje als het aan mij ligt (en let's face it, het ligt aan mijquote:Op zondag 21 mei 2017 11:13 schreef fresta het volgende:
Wat fijn dat het zo goed gaat met de pups e Nori.![]()
Ben je er al een beetje uit wbt de nieuwe eigenaren? En welke je zelf waarschijnlijk wil houden?
Ja, drinken en groeien moeten ze. Niet dat gelanterfant onder de lamp, gewoon zuipenquote:Op zondag 21 mei 2017 11:34 schreef Rewimo het volgende:
Er is er eentje heel ijverig aan het tankenEn een andere heeft de warmtelampp opgezocht
Edit: die is dus net door een paar zorgzame handen weer teruggezet bij de restNu met zijn allen aan de bar
![]()
Roze bandje om Lily doen: allebei tevredenquote:Op zondag 21 mei 2017 11:59 schreef Miss_Isis het volgende:
Zelf houden we het gele teefje als het aan mij ligt (en let's face it, het ligt aan mij). Ik wil haar Lily noemen, we gaan deze keer wat stamboomnamen betreft ook voor een bloementhema. Heb al een aantal bloemen bedacht, gericht op o.a. de kleur van het bandje van de pups
Het zwarte teefje is ook een schatje (en Kleuter vindt die het leukst: 'weet je waarom mama, want omdat die het roze bandje heeft en roze is mijn allerliefste lievelingskleur!!!') maar ik wilde al heel lang een gele dus ja, dat moet haar wel worden
Dat zei mijn moeder ook alquote:Op zondag 21 mei 2017 12:19 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Roze bandje om Lily doen: allebei tevreden
Klopt, heb het doorgegeven aan mijn man, maar geen idee of hij daar iets mee kan/wil doenquote:Op zondag 21 mei 2017 12:21 schreef Geralt het volgende:
De tijd van je camera staat niet goed. Die loopt 6 uur voor!!!
Yepquote:
Gefeliciteerd! U wint een uurtje puppyknuffelen naar keuze, te innen tussen 20 juni 2017 en 20 juli 2017!quote:
Ah, leukquote:Op zondag 21 mei 2017 12:32 schreef Sarasi het volgende:
Eventjes een sidenote complimentje: als je googelt op 'Labrador kleuren genetica' is jullie website de eerste hit.![]()
Oké en na het lezen daarvan, even een check. Je verwachtte alleen zwarte pups, en dat kan alleen als puppypappa BB ee is, toch? Want Nori heeft met een bb reu zowel bruine als zwarte pups gekregen, dus Nori moet dan Bb zijn (en dus blijkbaar ook Ee). Dus... Alle pups zijn 'zwart' geel en hebben dus daarvan in ieder geval geen 'fout'?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |