abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_171572553
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juni 2017 13:37 schreef Stormqueen het volgende:
mijn idee is eigenlijk dat borstbaby's niet clusteren aan de fles? Clusteren gaat niet alleen om voeding namelijk. Dus hij zal het wel niet nodig hebben.
Dan heet het huiluurtje(s). Alhoewel ik nu een baby heb geproduceerd die zich ook had ingelezen op het fenomeen huiluurtje.
  vrijdag 9 juni 2017 @ 14:09:39 #177
149959 SQ
snelle trees
pi_171572669
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 juni 2017 14:04 schreef WupWup het volgende:

[..]

Dan heet het huiluurtje(s). Alhoewel ik nu een baby heb geproduceerd die zich ook had ingelezen op het fenomeen huiluurtje.
huilt ie dan tijdens het clusteren of er na? :+

Noud is soms heel moe en heel hongerig tegelijk. Dat is echt een topcombo. Aanzuigen, een slok nemen, loslaten, huilen. Repeat x 1000.
disclaimer
pi_171572932
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 juni 2017 14:09 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Noud is soms heel moe en heel hongerig tegelijk. Dat is echt een topcombo. Aanzuigen, een slok nemen, loslaten, huilen. Repeat x 1000.
Inmiddels niet meer hoor. Dat heeft tot een week of 7 geduurd? Eindeloos dus, jeweets. Nu clustert hij gewoon als een echte baby.

Klinkt idd als een handige aanpak van Noud.
  vrijdag 9 juni 2017 @ 14:51:21 #179
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_171573616
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 juni 2017 14:09 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Dit doet Ella ook vaak, maar ik dacht dat ze dan geen honger heeft, maar alleen wil sabbelen en elke keer baalt dat er melk komt.
Ik heb al een paar keer een speen of duim geopperd, maar ze blijft koppig :P
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_171574459
Zo een heb ik er ook gebakken. O+

Ik probeer om de 3 uur te kolven, wat meestal prima lukt met mijn korte werkdagen tot aan de zomervakantie. Na de zomervakantie wil ik wel afgebouwd hebben tot 1 keer per dag, ik vond het bij N. destijds zo ellendig dat ik steeds weg moest bij mijn klassen om te kolven.
  Manager PR/Moderator vrijdag 9 juni 2017 @ 17:45:47 #181
269689 crew  Viv
pi_171578027
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juni 2017 13:52 schreef Stormqueen het volgende:
Gek, het blijft toch in mijn hoofd zitten dat ik "veel" moet kolven per sessie.
Oh, dat gebeurt mij ook nog steeds. Ze drinkt een liter moedermelk per dag zonder dat ik een vriezervoorraad heb, dus ik heb echt genoeg opbrengst over de gehele dag genomen. En dan toch beteuterd staan te kijken naar die 90 cc aan het einde van de middag, en zelfs denken "Doet mijn kolf het nog wel goed? Is mijn productie aan het teruglopen?" :')
quote:
En 't jong drinkt het niet eens :')
:X
  vrijdag 9 juni 2017 @ 19:16:43 #182
149959 SQ
snelle trees
pi_171579416
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 juni 2017 14:51 schreef Sylver_ het volgende:

[..]

Dit doet Ella ook vaak, maar ik dacht dat ze dan geen honger heeft, maar alleen wil sabbelen en elke keer baalt dat er melk komt.
Ik heb al een paar keer een speen of duim geopperd, maar ze blijft koppig :P
nee dat is het niet want hij heeft zn eigen duim gevonden O+

Selvaria, drinkt L. nu gewoon goed de fles?
disclaimer
pi_171579513
Ik heb het zelf nog niet weer geprobeerd SQ, maar zowel bij man als op het kdv gaat het goed. Wel alleen kleine hoeveelheden: rond de 90cc met af en toe een uitschieter naar 120, maar dat vind ik eigenlijk alleen maar fijn ivm dat kleine maagje. :)

Gisteren ben ik wel weer tussendoor op het kdv geweest, maar dit keer om meer melk te brengen ipv zelf daar te voeden. *O*
pi_171583955
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juni 2017 13:41 schreef Stormqueen het volgende:
Oh, en nu ik hier toch ben. Deze week weer begonnen met werken en ik ben nog een beetje aan het zoeken hoe vaak ik moet kolven. Mijn baby drinkt namelijk zeer variabel maar overdag echt niet elke drie uur, dan zit er vaak wel meer tijd tussen.
Als ik 'm om half 8 aftank en om half zes weer aan kan leggen na het werken, dan zou ik toch wel met 2 keer uit moeten kunnen? Bijvoorbeeld om half elf en om 2 uur?
Ik probeer nu 3 keer maar ik merkte dat het kolven om 10 uur heel makkelijk ging (200cc in 10 minuten) en om half 1 echt moest worstelen voor een tsr... (90 cc in 30!! minuten).
Ik heb bij de andere 2 kids ook nooit meer dan 2 keer gekolfd, en was ook zo lang de deur uit. Zeker als je opbrengst voldoende is, zou ik het bij 2 keer houden. Mocht het toch teruglopen, kan je altijd nog naar 3 keer gaan, toch?
pi_171584210
Fijn dat de fles nu goed gaat, Selvaria!

En wat is dit topic toch fijn voor herkenning. Ook hier aanhappen, slok, huilen x 1000. En clusteren van 7 tot 11 's avonds. Ik zei van de week nog tegen manlief dat ik het lang vindt duren, andere kids sliepen rond deze tijd gewoon 's avonds. Maar niks geks dus, mooi!

Ik mag volgende week weer werken en er wordt nog steeds geen fles gedronken. Man heeft zich pas al een ochtend gered met bekertje en lepeltje. Hopelijk gaat dat ook goed als ik een dag weg ben. Hoe doet Noud het nu op je werkdagen, SQ? Fles of ga je live voeden?
  vrijdag 9 juni 2017 @ 22:09:28 #186
149959 SQ
snelle trees
pi_171584236
Drinkt de jouwe het inmiddels?

-edit: nee dus. Kut.

Noud drinkt nu gewoon niet. 20 cc overdag ofzo. Ik ben 1 keer teruggegaan om te voeden en toen was ie hysterisch boos en moe en vertikte aan te happen. Hij blijft wel vrolijk en in leven enzo :?
disclaimer
pi_171584479
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 juni 2017 22:09 schreef Stormqueen het volgende:
Drinkt de jouwe het inmiddels?

-edit: nee dus. Kut.

Noud drinkt nu gewoon niet. 20 cc overdag ofzo. Ik ben 1 keer teruggegaan om te voeden en toen was ie hysterisch boos en moe en vertikte aan te happen. Hij blijft wel vrolijk en in leven enzo :?
Wat kunnen ze toch eigenwijs zijn hè... En krijst hij dan niet de halve dag van de honger?
Mocht je nog willen experimenteren, zo'n bekertje is supercute. Helemaal niet handig, een enorm melkballet met de helft op shirt en spuugdoek, maar cute! O+
pi_171584836
Wat ontzettend stom dat ze niet uit de fles willen drinken, marel en sq :{
  vrijdag 9 juni 2017 @ 22:45:41 #189
73386 Fazz
onderweg
pi_171585515
Wat frustrerend Marel en SQ :{

Wij wilden vanavond gaan oefenen met de fles. Ging niet goed, ik was bij een vriendin en ben weer naar huis gekomen. De komende dagen maar gewoon door gaan met oefenen lijkt me...
  vrijdag 9 juni 2017 @ 22:46:12 #190
149959 SQ
snelle trees
pi_171585534
Ik hou het maar op zn vleugje achterhoekse bloed :')
disclaimer
pi_171586272
Ik heb vandaag voor het eerst wat gekolfd. Morgenochtend gaan we ook eens proberen met een flesje, ben benieuwd!
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  vrijdag 9 juni 2017 @ 23:27:35 #192
149959 SQ
snelle trees
pi_171586720
Hopelijk pikken jullie baby's het beter op, Fazz en franny!
disclaimer
pi_171589917
Hoop ik ook, wat lastig SQ en Marel :*
pi_171590963
Nou, ik zit in een koffietentje aan een latte met een boek bij me. Ben benieuwd wat voor berichten ik krijg van het thuisfront. 😀
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_171592122
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juni 2017 09:43 schreef Franny_G het volgende:
Nou, ik zit in een koffietentje aan een latte met een boek bij me. Ben benieuwd wat voor berichten ik krijg van het thuisfront. 😀
Wauw, wat snel :D goed van je! Lekker genieten van je Latte O+
pi_171592302
Mijn idee was inderdaad om niet in een keer te stoppen met kolven, maar minder te gaan kolven. Voorheen voedde ik om 6 uur en kolfde om 10 en 13 uur. Die kolftijden wijzig ik naar een keer om 11.15. Tenminste, dat was wat ik van plan was.
Waar ik tot een paar dagen geleden nog 50cc 's avonds kolfde, kolfde ik gister 10cc in 30 minuten. Vanmorgen 1.5 uur na het voeden ook gekolfd om te kijken of ik dan meer kolf; 2cc in 20 minuten :{ ik vind het zo bizar hoe dit ineens kan, zo van de een op de andere dag en vraag me dus af hoeveel ik op een werkdag zal kolven en of het nog zin heeft.
Vandaag is ze in vier uur ook al drie keer gekomen dus vraag me af of het live nog wel goed zal gaan. Bizar dat het ineens zo om kan slaan.

Even iets anders: mijn lk zei dat het niet per se nodig is om kv mee te geven op werkdagen, omdat M. genoeg drinkt bij live voeden. Dus dan zou ze overdag water drinken en als ik 's avonds thuis ben aan haar melkbehoefte komen door live te voeden.
Is er hier iemand die dit heeft gedaan? Geloof niet dat ik er op zit te wachten dat ze het 's nachts gaat inhalen, want ze slaapt momenteel redelijk door en dat bevalt me wel. Bovendien vraagt ze ook echt om een fles en het voelt zo tegennatuurlijk om dan maar water te geven. Maar het idee van kv voelt ook zo tegennatuurlijk en staat me zo tegen. Dit maakt het zo lastig. -O-

[ Bericht 4% gewijzigd door Mies_poes op 10-06-2017 11:10:26 ]
pi_171592668
Ik lees even mee Mies, want ik ben ook het kolven op het werk aan het afbouwen (begon met 3x, nu van 2 naar 1 aan het gaan). Mn dochter krijgt nu aanvulling met poeder aangezien ik sowieso niet altijd voldoende kolf overdag. Mijn lk zei dat ik een voeding kon vervangen door yoghurt. Wat we nu doen is haar wat yoghurt (naast brood en fruit etc) geven voor een voeding, en kijken of ze die zelf laat vallen. Maar door met een combinatie met poedermelk vind ik eigenlijk ook wel prima. Ze is 9 maanden.
Proper names are scopally inert.
Normality is an invention of the power.
pi_171594172
Mies, het is even overschakelen maar ik denk dat een combi met kv of zoals lemonline voorstelt je wel veel rust zal kunnen geven. Als je dan verder op een paar vaste momenten blijft voeden dan kun je dat nog best lang volhouden. Zie je wel dat ze tijdens voeden melk aan het wegslikken is?

Ik ben zelf ook geen kolfwonder... Y heeft echt vaak moeite met het wegslikken van de melk aan de borst. Toch duurde het gisteren ook vrij lang voor het met het kolven op gang kwam. Zo ging het bij I ook. Ik weet dus dat wat en hoe ik kolf maar weinig zegt over mijn productie live.

Maar, Y heeft dus een flesje met 60 ml gedronken. 😀. Nadat hij eerst in de draagzak lekker met z'n papa heeft kunnen knuffelen.

Ik probeer het nu vooral snel uit omdat ik het fijn vind als ik weer eens een ochtendje met mijn peuter alleen op stap kan en dat mijn vriend dan 1 op 1 tijd kan doorbrengen met baby.
  zaterdag 10 juni 2017 @ 14:15:15 #199
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_171596064
Groot gelijk, Franny! Het is gewoon fijn te weten dat dat dan kan en dat je baby het dan ook prima heeft zonder borst in de buurt.
Guppy wil inmiddels soms een fles, dus het gaat de goede kant op.

Ik had nog een vraag. Want het voeden doet mij nog altijd pijn. Gup maakt maar een klein hapje met zijn mondje. Ik had gedacht dat het over zou gaan als zijn mondje zou groeien, maar 7 maanden later doet het nog steeds pijn. Of nouja pijn, het is iig gevoelig. Zou een LK hier nog wat mee kunnen , of is dit gewoon hoe het is? Op zich loopt het prima verder, ik moet alleen afleiding hebben tijdens het voeden. Ik besef me ook echt nu pas dat dat misschien niet hoort/nodig is :').
KuikenGuppy
pi_171597387
Burdie, dat hoort niet nee. Een lactatiekundige is natuurlijk bij uitstek degene die pijn tijdens het voeden kan beoordelen.

Mies, kan het zijn dat je menstruatie komt? Daar kun je vreselijk van dippen. (Of zwanger :X )
Ik zou absoluut geen voedingen vervangen door water. Als je baby een voeding nodig heeft, gaat het niet alleen om dorstlessen, maar ook om voedingsstoffen. Hoe lastig ook, als je vervanging nodig hebt voor moedermelk, heb je kunstvoeding nodig.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')