Denk je dan dat mijn productie voldoende zal blijven om M. live te kunnen voeden? Ik werk in principe drie dagen.quote:Op woensdag 7 juni 2017 12:09 schreef ViviRAWRS het volgende:
Mies, dat je productie rond de 9 maanden "stabiel" wordt genoemd, betekent niet dat het principe van vraag en aanbod niet meer werkt. Ze bedoelen dan juist dat je productie wel tegen een stootje kan.Stel dat je (deels) kunstvoeding gaat meegeven naar de opvang, dan is het echt niet meteen einde oefening.
Bij mijn oudste kreeg ik na een maand of 8 a 9 ook niet meer voldoende gekolfd en heeft ze op werkdagen zonodig kunstvoeding bijgekregen. Vanaf een jaar kreeg ze ook water te drinken en rijstemelk of amandelmelk. Ik heb haar uiteindelijk 2,5 jaar gevoed.quote:Op woensdag 7 juni 2017 11:13 schreef Burdie het volgende:
Kuiken kreeg gewoon koemelk bij de gastouder. Maar daar ging hij maar 1 dag in de week naartoe, de rest van de tijd was hij bij mij thuis.
Edit: dat was vanaf 1 jaar, daarvoor kreeg hij moedermelk uit de vriezervoorraad of kv.
Nee, eigenlijk is het door niks vervangen. Ze drinkt wel water en eet op alle eetmomenten (flink) mee, plus nog de fles die niet afgebouwd is (en ochtend/avond/nachtvoedingen). Het kolven is voor mij niet per se een probleem, dus als ze toch nog behoefte aan die fles zou hebben, geef ik liever bv mee. Het is meer dat ik twijfelde of afbouwen niet te vroeg was.. Maar gister gaven ze op het kdv aan dat ze de fles niet gemist heeft, en dat ze juist de afgelopen weken regelmatig moesten puzzelen/schuiven met de rest van het eten om de fles er toch nog een beetje bij te krijgen. 's Nachts ook niks gemerkt van inhalen oid. Dus ik denk dat het wel goed zit..quote:Op dinsdag 6 juni 2017 13:45 schreef Franny_G het volgende:
Drinkt ze ipv afgekolfde melk dan gewone koemelk op het kdv?
Hebben jullie de voeding vervangen voor iets anders? Of kwam hij verder goed uit qua eten enzo? Ik vind het nog een beetje wazig wanneer je een fles moet vervangen door iets anders geloof ik..quote:Op woensdag 7 juni 2017 12:53 schreef Vosje6 het volgende:
Ono; mijn dreumes krijgt nu nog maar 1 flesje mee op kdv dag. Hij liet van de 2e steeds vaker over en ik kreeg nog maar 1 portie gekolfd, dus vond het wel goed zo.
Mies: +1 op Vivi. Dat 'stabiel' had wat mij betreft beter 'flexibel' kunnen heten. Vaak zie je na ongeveer 9 maanden dat je bijv helemaal kunt stoppen met kolven zonder stuwingshorror of enorme ellende bij live voedingen (kind regelt soms wel bij op thuisdagen).
Niet bewust 'vervangen'. Na een jaar begonnen met standaard koemelk bij lunch aanbieden, yoghurt als toetje na het avondeten en gedurende de dag staat er sowieso een rietjesbeker met water ter zelfbedieningquote:Op woensdag 7 juni 2017 20:32 schreef onomatopee het volgende:
[..]
Hebben jullie de voeding vervangen voor iets anders? Of kwam hij verder goed uit qua eten enzo? Ik vind het nog een beetje wazig wanneer je een fles moet vervangen door iets anders geloof ik..
Als ik het me goed herinner, is het kolven (en het kunst- en vliegwerk met domperidon etc) bij jou pas begonnen toen je weer aan het werk ging, om voldoende mee te kunnen geven naar de opvang? Je productie was dus van zichzelf al goed genoeg voor het live voeden. Het lijkt mij onwaarschijnlijk dat je productie zou instorten als je zou stoppen met het kolven thuis, tenzij ze door de verkoudheid/spruw/etc echt een tijdje veel minder drinkt dan normaal.quote:Op woensdag 7 juni 2017 13:08 schreef Mies_poes het volgende:
Denk je dan dat mijn productie voldoende zal blijven om M. live te kunnen voeden? Ik werk in principe drie dagen.
Vosje, Thanks voor het reageren. Toch vind ik het heel spannend om te stoppen met kolven, want als het wel mis gaat...
Ik zou dan een wat grotere fles versgekolfde melk klaarzetten.quote:Op woensdag 7 juni 2017 21:50 schreef Heliotrope het volgende:
Mijn baby is weer herstart met clusteren in de avond, in ieder geval veel korte voedingen willen. Lichtelijke stress voor binnenkort, als ik een avond per week weg ben, man kan moeilijk steeds flesjes van 20 cc gaan geven ofzomaar nu ja, het zal zich vanzelf wel weer wijzen.
wow, 200quote:Op vrijdag 9 juni 2017 13:41 schreef Stormqueen het volgende:
Oh, en nu ik hier toch ben. Deze week weer begonnen met werken en ik ben nog een beetje aan het zoeken hoe vaak ik moet kolven. Mijn baby drinkt namelijk zeer variabel maar overdag echt niet elke drie uur, dan zit er vaak wel meer tijd tussen.
Als ik 'm om half 8 aftank en om half zes weer aan kan leggen na het werken, dan zou ik toch wel met 2 keer uit moeten kunnen? Bijvoorbeeld om half elf en om 2 uur?
Ik probeer nu 3 keer maar ik merkte dat het kolven om 10 uur heel makkelijk ging (200cc in 10 minuten) en om half 1 echt moest worstelen voor een tsr... (90 cc in 30!! minuten).
Mijn collega doet dat ook sinds ze weer aan het werk is. Ideaal, want ik kolf wel 3 keer en zo hoeven we nooit tegelijkertijd in de kolfruimte te zijn.quote:Op vrijdag 9 juni 2017 13:41 schreef Stormqueen het volgende:
Als ik 'm om half 8 aftank en om half zes weer aan kan leggen na het werken, dan zou ik toch wel met 2 keer uit moeten kunnen? Bijvoorbeeld om half elf en om 2 uur?
Mijn ochtendopbrengst is altijd bizar hoog, was bij Mauw ook al zo. In de middag moet ik echt moeite doen voor wat druppelsquote:Op vrijdag 9 juni 2017 13:47 schreef tombolafan het volgende:
[..]
wow, 200
Ik kolf wel 3 keer, ze drinkt ook om de 3 uur maar ook om de productie iig goed op peil te houden (zit in m'n hoofd wrs maar toch) hier tot nu toe max 130 per kolfbeurt
Ja misschien is dat ook wel zo. Even die trigger er op voor tien minuten en dan voor de opbrengst gewoon die ochtendsessie gebruiken.quote:Op vrijdag 9 juni 2017 13:49 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Mijn collega doet dat ook sinds ze weer aan het werk is. Ideaal, want ik kolf wel 3 keer en zo hoeven we nooit tegelijkertijd in de kolfruimte te zijn.Mijn laatste keer kolven is ook altijd ongeveer 90 cc hoor, ik doe het alleen maar om mijn borsten een seintje te geven dat ze veel melk moeten blijven produceren.
hier loopt het wel terug richting eind van de dag jaquote:Op vrijdag 9 juni 2017 13:50 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Mijn ochtendopbrengst is altijd bizar hoog, was bij Mauw ook al zo. In de middag moet ik echt moeite doen voor wat druppels![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |