abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 7 juni 2017 @ 10:12:58 #151
149959 SQ
snelle trees
pi_171518352
Groenten en fruit bestaan voor 95% uit vocht he ;)
disclaimer
  woensdag 7 juni 2017 @ 11:13:10 #152
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_171519576
Kuiken kreeg gewoon koemelk bij de gastouder. Maar daar ging hij maar 1 dag in de week naartoe, de rest van de tijd was hij bij mij thuis.

Edit: dat was vanaf 1 jaar, daarvoor kreeg hij moedermelk uit de vriezervoorraad of kv.

[ Bericht 26% gewijzigd door Burdie op 07-06-2017 11:59:27 ]
KuikenGuppy
  Manager PR/Moderator woensdag 7 juni 2017 @ 12:09:58 #153
269689 crew  Viv
pi_171520924
Mies, dat je productie rond de 9 maanden "stabiel" wordt genoemd, betekent niet dat het principe van vraag en aanbod niet meer werkt. Ze bedoelen dan juist dat je productie wel tegen een stootje kan. :) Stel dat je (deels) kunstvoeding gaat meegeven naar de opvang, dan is het echt niet meteen einde oefening.
pi_171521969
Ono; mijn dreumes krijgt nu nog maar 1 flesje mee op kdv dag. Hij liet van de 2e steeds vaker over en ik kreeg nog maar 1 portie gekolfd, dus vond het wel goed zo.
Mies: +1 op Vivi. Dat 'stabiel' had wat mij betreft beter 'flexibel' kunnen heten. Vaak zie je na ongeveer 9 maanden dat je bijv helemaal kunt stoppen met kolven zonder stuwingshorror of enorme ellende bij live voedingen (kind regelt soms wel bij op thuisdagen).
pi_171522361
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 12:09 schreef ViviRAWRS het volgende:
Mies, dat je productie rond de 9 maanden "stabiel" wordt genoemd, betekent niet dat het principe van vraag en aanbod niet meer werkt. Ze bedoelen dan juist dat je productie wel tegen een stootje kan. :) Stel dat je (deels) kunstvoeding gaat meegeven naar de opvang, dan is het echt niet meteen einde oefening.
Denk je dan dat mijn productie voldoende zal blijven om M. live te kunnen voeden? Ik werk in principe drie dagen.

Vosje, Thanks voor het reageren. Toch vind ik het heel spannend om te stoppen met kolven, want als het wel mis gaat...
pi_171522677
Dan doe je het 2 dagen wel 1 dag niet? En na een poosje andersom en dan niet meer evt? Om vertrouwen te kweken.
pi_171522815
Mies; ik zag in een eerdere post van je dat je met behoorlijk wat moeite in vaak kolven 1 voeding bij elkaar krijgt. Is heel begrijpelijk dat je dan ongerust bent. Kan het misschien zo zijn dat je mups ook gewoon niet zoveel meer in volume bij je drinkt? Of juist bijtankt op andere tijdstippen? Mijn ervaring was dat ik in het begin als ik vaker kolfde ook echt meer opbrengst had, terwijl het na verloop van tijd steeds meer een vast volume werd onafhankelijk van het aantal maal kolven. Zo kan ik op het moment 1, 2 of vaker kolven, maar de opbrengst is nu met 16 mnd altijd 120 ml. Als ik thuis ben hoeft meneer overdag niet zo nodig meer (als ik het aanbied wordt er wel een slokje gedaan), maar de ochtend en avondvoeding zijn nog steeds behoorlijk, dus daar haalt hij zijn gewenste dosis moedermelk volgens mij
pi_171525970
Vosje, dat kan zeker, denk idd dat ze niet zo veel meer bij me drinkt, want binnen een paar minuten is ze er meestal al klaar mee. Op kdv dagen drinkt ze wel zo 180cc weg.
Fijn om jullie ervaringen te lezen :Y

Uni, goed idee.
pi_171528285
quote:
1s.gif Op woensdag 7 juni 2017 11:13 schreef Burdie het volgende:
Kuiken kreeg gewoon koemelk bij de gastouder. Maar daar ging hij maar 1 dag in de week naartoe, de rest van de tijd was hij bij mij thuis.

Edit: dat was vanaf 1 jaar, daarvoor kreeg hij moedermelk uit de vriezervoorraad of kv.
Bij mijn oudste kreeg ik na een maand of 8 a 9 ook niet meer voldoende gekolfd en heeft ze op werkdagen zonodig kunstvoeding bijgekregen. Vanaf een jaar kreeg ze ook water te drinken en rijstemelk of amandelmelk. Ik heb haar uiteindelijk 2,5 jaar gevoed.
pi_171533867
quote:
2s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 13:45 schreef Franny_G het volgende:
Drinkt ze ipv afgekolfde melk dan gewone koemelk op het kdv?
Nee, eigenlijk is het door niks vervangen. Ze drinkt wel water en eet op alle eetmomenten (flink) mee, plus nog de fles die niet afgebouwd is (en ochtend/avond/nachtvoedingen). Het kolven is voor mij niet per se een probleem, dus als ze toch nog behoefte aan die fles zou hebben, geef ik liever bv mee. Het is meer dat ik twijfelde of afbouwen niet te vroeg was.. Maar gister gaven ze op het kdv aan dat ze de fles niet gemist heeft, en dat ze juist de afgelopen weken regelmatig moesten puzzelen/schuiven met de rest van het eten om de fles er toch nog een beetje bij te krijgen. 's Nachts ook niks gemerkt van inhalen oid. Dus ik denk dat het wel goed zit..

Mies_poes, over kolven: bij mij ging het vanaf rond die periode ook moeizamer. Ik merk dat ik het moeilijker vind om m'n productie op te krikken (ik heb rond menstruaties altijd een dip), maar ook dat ik relaxter met kolven om kan gaan. Rond de 12 maanden merkte ik dat als ik een keer kolven oversloeg, ik de keer daarop ook echt meer kolfde en een soort van stuwing op het moment zelf kreeg :? Dus wat Vosje zegt over hoeveelheden die gelijk blijven, dat herken ik wel een beetje. Is het een idee om ipv te stoppen met kolven steeds wat meer tijd ertussen te laten zitten, dat je langzaam een keer kolven afbouwt? Dan merk je iig snel genoeg of het iets doet met je productie :)
pi_171533928
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 12:53 schreef Vosje6 het volgende:
Ono; mijn dreumes krijgt nu nog maar 1 flesje mee op kdv dag. Hij liet van de 2e steeds vaker over en ik kreeg nog maar 1 portie gekolfd, dus vond het wel goed zo.
Mies: +1 op Vivi. Dat 'stabiel' had wat mij betreft beter 'flexibel' kunnen heten. Vaak zie je na ongeveer 9 maanden dat je bijv helemaal kunt stoppen met kolven zonder stuwingshorror of enorme ellende bij live voedingen (kind regelt soms wel bij op thuisdagen).
Hebben jullie de voeding vervangen voor iets anders? Of kwam hij verder goed uit qua eten enzo? Ik vind het nog een beetje wazig wanneer je een fles moet vervangen door iets anders geloof ik..
pi_171536776
Dat verschilt volgens mij erg per kind ono, en per ouders natuurlijk, het is maar kijken hoe het uitkomt, eigenlijk is alles goed. Heb je niets aan verder..

Bij mijn oudste ging het vanzelf eigenlijk. Ik heb wel eens een fles af proberen toen ik te weinig begon te kolven, maar dat accepteerde ze niet. Een tijdje later ging ze zoveel meer eten dat het vanzelf ging. En toen ze 1 was ben ik gestopt met kolven overdag en trok ze dat ook prima, dronk ze alleen ochtend/avond/nacht. Het was niet een kwestie van het drinkmoment vervangen met iets anders ofzo.

Mies, de tip van uni lijkt me ook een goede!

Mijn baby is weer herstart met clusteren in de avond, in ieder geval veel korte voedingen willen. Lichtelijke stress voor binnenkort, als ik een avond per week weg ben, man kan moeilijk steeds flesjes van 20 cc gaan geven ofzo :P maar nu ja, het zal zich vanzelf wel weer wijzen.
pi_171537240
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 20:32 schreef onomatopee het volgende:

[..]

Hebben jullie de voeding vervangen voor iets anders? Of kwam hij verder goed uit qua eten enzo? Ik vind het nog een beetje wazig wanneer je een fles moet vervangen door iets anders geloof ik..
Niet bewust 'vervangen'. Na een jaar begonnen met standaard koemelk bij lunch aanbieden, yoghurt als toetje na het avondeten en gedurende de dag staat er sowieso een rietjesbeker met water ter zelfbediening :). Allemaal met de gedachte dat kind zelf wel neemt wat nodig is. Soms wordt er gretig gedronken, soms wat minder. Koemelk is geen favoriet, yoghurt wel. Ook bunkert meneer als een malle van bijna al het eten wat we aanbieden.

[ Bericht 0% gewijzigd door Vosje6 op 07-06-2017 22:15:15 ]
  Manager PR/Moderator woensdag 7 juni 2017 @ 22:08:27 #164
269689 crew  Viv
pi_171537362
quote:
1s.gif Op woensdag 7 juni 2017 13:08 schreef Mies_poes het volgende:
Denk je dan dat mijn productie voldoende zal blijven om M. live te kunnen voeden? Ik werk in principe drie dagen.

Vosje, Thanks voor het reageren. Toch vind ik het heel spannend om te stoppen met kolven, want als het wel mis gaat...
Als ik het me goed herinner, is het kolven (en het kunst- en vliegwerk met domperidon etc) bij jou pas begonnen toen je weer aan het werk ging, om voldoende mee te kunnen geven naar de opvang? Je productie was dus van zichzelf al goed genoeg voor het live voeden. Het lijkt mij onwaarschijnlijk dat je productie zou instorten als je zou stoppen met het kolven thuis, tenzij ze door de verkoudheid/spruw/etc echt een tijdje veel minder drinkt dan normaal.
pi_171537370
Helio, ik heb nu een mental image van je manlief die een avond in de week een hele rits miniflesjes klaar heeft staan voor beebje! Lekker veel afwas :D. Kan zomaar zijn dat als mama niet aanwezig is er ineens 1 grote voeding zo wordt weggeklokt want eieren en geld en zo :P
  Manager PR/Moderator woensdag 7 juni 2017 @ 22:13:30 #166
269689 crew  Viv
pi_171537508
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 21:50 schreef Heliotrope het volgende:
Mijn baby is weer herstart met clusteren in de avond, in ieder geval veel korte voedingen willen. Lichtelijke stress voor binnenkort, als ik een avond per week weg ben, man kan moeilijk steeds flesjes van 20 cc gaan geven ofzo :P maar nu ja, het zal zich vanzelf wel weer wijzen.
Ik zou dan een wat grotere fles versgekolfde melk klaarzetten. :) Dat blijft uren goed buiten de koelkast dus qua temperatuur hoeft hij er ook niks mee, en dan kan hij steeds een paar slokjes uit dezelfde fles geven.
pi_171551691
Vosje :D ja wie weet, daar hoop ik op.
En Vivi, goede tip voor als ik tussendoor thuis kom. Dat is niet altijd zo, maar dan is het misschien maar uit de koelkast (drinkt ze ook wel) of iets langer in de flessenwarmer.
Het wijst zich vast 8-)
pi_171552299
Groot volume in fles in koelkast, tweede flesje waar manlief telkens beetje ingiet om te verwarmen en te voeden. Dan hoef je geen melk weg te gooien :7
  vrijdag 9 juni 2017 @ 13:37:58 #169
149959 SQ
snelle trees
pi_171571885
mijn idee is eigenlijk dat borstbaby's niet clusteren aan de fles? Clusteren gaat niet alleen om voeding namelijk. Dus hij zal het wel niet nodig hebben.
disclaimer
  vrijdag 9 juni 2017 @ 13:41:19 #170
149959 SQ
snelle trees
pi_171571971
Oh, en nu ik hier toch ben. Deze week weer begonnen met werken en ik ben nog een beetje aan het zoeken hoe vaak ik moet kolven. Mijn baby drinkt namelijk zeer variabel maar overdag echt niet elke drie uur, dan zit er vaak wel meer tijd tussen.
Als ik 'm om half 8 aftank en om half zes weer aan kan leggen na het werken, dan zou ik toch wel met 2 keer uit moeten kunnen? Bijvoorbeeld om half elf en om 2 uur?
Ik probeer nu 3 keer maar ik merkte dat het kolven om 10 uur heel makkelijk ging (200cc in 10 minuten) en om half 1 echt moest worstelen voor een tsr... (90 cc in 30!! minuten).
disclaimer
  vrijdag 9 juni 2017 @ 13:47:59 #171
235382 tombolafan
-Miauw-fan
pi_171572175
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juni 2017 13:41 schreef Stormqueen het volgende:
Oh, en nu ik hier toch ben. Deze week weer begonnen met werken en ik ben nog een beetje aan het zoeken hoe vaak ik moet kolven. Mijn baby drinkt namelijk zeer variabel maar overdag echt niet elke drie uur, dan zit er vaak wel meer tijd tussen.
Als ik 'm om half 8 aftank en om half zes weer aan kan leggen na het werken, dan zou ik toch wel met 2 keer uit moeten kunnen? Bijvoorbeeld om half elf en om 2 uur?
Ik probeer nu 3 keer maar ik merkte dat het kolven om 10 uur heel makkelijk ging (200cc in 10 minuten) en om half 1 echt moest worstelen voor een tsr... (90 cc in 30!! minuten).
wow, 200 _O_

Ik kolf wel 3 keer, ze drinkt ook om de 3 uur maar ook om de productie iig goed op peil te houden (zit in m'n hoofd wrs maar toch) hier tot nu toe max 130 per kolfbeurt :D
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
  Manager PR/Moderator vrijdag 9 juni 2017 @ 13:49:55 #172
269689 crew  Viv
pi_171572235
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juni 2017 13:41 schreef Stormqueen het volgende:
Mijn collega doet dat ook sinds ze weer aan het werk is. Ideaal, want ik kolf wel 3 keer en zo hoeven we nooit tegelijkertijd in de kolfruimte te zijn. :Y) Mijn laatste keer kolven is ook altijd ongeveer 90 cc hoor, ik doe het alleen maar om mijn borsten een seintje te geven dat ze veel melk moeten blijven produceren.
  vrijdag 9 juni 2017 @ 13:50:54 #173
149959 SQ
snelle trees
pi_171572256
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 juni 2017 13:47 schreef tombolafan het volgende:

[..]

wow, 200 _O_

Ik kolf wel 3 keer, ze drinkt ook om de 3 uur maar ook om de productie iig goed op peil te houden (zit in m'n hoofd wrs maar toch) hier tot nu toe max 130 per kolfbeurt :D
Mijn ochtendopbrengst is altijd bizar hoog, was bij Mauw ook al zo. In de middag moet ik echt moeite doen voor wat druppels :? :')
disclaimer
  vrijdag 9 juni 2017 @ 13:52:03 #174
149959 SQ
snelle trees
pi_171572282
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juni 2017 13:49 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Mijn collega doet dat ook sinds ze weer aan het werk is. Ideaal, want ik kolf wel 3 keer en zo hoeven we nooit tegelijkertijd in de kolfruimte te zijn. :Y) Mijn laatste keer kolven is ook altijd ongeveer 90 cc hoor, ik doe het alleen maar om mijn borsten een seintje te geven dat ze veel melk moeten blijven produceren.
Ja misschien is dat ook wel zo. Even die trigger er op voor tien minuten en dan voor de opbrengst gewoon die ochtendsessie gebruiken.
Gek, het blijft toch in mijn hoofd zitten dat ik "veel" moet kolven per sessie.

En 't jong drinkt het niet eens :')
disclaimer
  vrijdag 9 juni 2017 @ 13:53:50 #175
235382 tombolafan
-Miauw-fan
pi_171572321
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juni 2017 13:50 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Mijn ochtendopbrengst is altijd bizar hoog, was bij Mauw ook al zo. In de middag moet ik echt moeite doen voor wat druppels :? :')
hier loopt het wel terug richting eind van de dag ja :Y

En m'n borsten zijn omgedraaid denk ik :')

Eerst produceerde rechts altijd beter, nu links :o
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')