abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 29 mei 2017 @ 20:28:34 #101
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_171309689
Kooks, hapte ze hiervoor wel goed aan? Ik heb er geen ervaring mee dus kan je helaas niet helpen. Laat je iig niet gek maken :*.
KuikenGuppy
  maandag 29 mei 2017 @ 20:52:53 #102
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_171310434
Kooks, hapt ze dan helemaal niet of laat ze snel los?

Het klinkt een beetje zoals bij mijn oudste. Die gaf de voorkeur aan een flesje, omdat ze het geduld niet meer had om op de toeschietreflex te wachten.
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
  maandag 29 mei 2017 @ 20:55:28 #103
327807 Mariposas
יה&#14
pi_171310519
quote:
1s.gif Op maandag 29 mei 2017 20:25 schreef Burdie het volgende:

[..]

Na zes maanden las ik :?. Ik probeer vooral een beetje een indruk te krijgen van wat het evt met mijn productie zou doen. Ben wel een beetje bang dat het afneemt, want ik wil nog zeker anderhalf jaar blijven voeden.
Anders zou ik cerazette overwegen, maar volgens mij komt daar toch iets van in de melk en daar ben ik niet extreem happig op.
Maar bij de nuvaring komen er toch ook oestrogenen (ethinylestradiol) in de moedermelk?

Ik ben de nuvaring gaan gebruiken na 1,5 jaar borstvoeding. Productie daalde toen wel direct, maar dat kon ook door andere omstandigheden komen, het liep toen sowieso wel op zn retour.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  maandag 29 mei 2017 @ 21:06:58 #104
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_171310901
quote:
1s.gif Op maandag 29 mei 2017 20:55 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Maar bij de nuvaring komen er toch ook oestrogenen (ethinylestradiol) in de moedermelk?

Ik ben de nuvaring gaan gebruiken na 1,5 jaar borstvoeding. Productie daalde toen wel direct, maar dat kon ook door andere omstandigheden komen, het liep toen sowieso wel op zn retour.
Oja daar heb je natuurlijk gelijk in... Nuvaring is wat "lokaler", voor mijn gevoel gaat het dan niet je hele lijf door maar dat is natuurlijk onzin :').
KuikenGuppy
pi_171312957
quote:
1s.gif Op maandag 29 mei 2017 20:28 schreef Burdie het volgende:
Kooks, hapte ze hiervoor wel goed aan? Ik heb er geen ervaring mee dus kan je helaas niet helpen. Laat je iig niet gek maken :*.
Ja hiervoor wel. Ik heb wel vorige week van fopspeen gewisseld en sindsdien is het begonnen. Ben inmiddels weer teruggeswitched naar de oude speen en nu is het wel wat beter, maar nog steeds gaat t erg moeizaam.

quote:
1s.gif Op maandag 29 mei 2017 20:52 schreef Sylver_ het volgende:
Kooks, hapt ze dan helemaal niet of laat ze snel los?

Het klinkt een beetje zoals bij mijn oudste. Die gaf de voorkeur aan een flesje, omdat ze het geduld niet meer had om op de toeschietreflex te wachten.
Ze hapt aan maar laat na 3 sec ofzo los. Vooral links lijkt t een probleem. Het lukt me nu vaak om dan maar rechts te voeden, en baby door te schuiven en links te voeden in rugbyhouding. Ik heb ook t idee idd dat mijn toeschietreflex even duurt, ik ben elke keer zooo opgelucht als ik m voel, want dan lijkt t wel goed te gaan, maar de tijd dat ze al is aangehapt en nog geen melk binnenkrijgt lijkt haar inderdaad te lang te duren. het feit dat ik er dan een beetje stress van heb helpt ook niet waarschijnlijk.

Ik heb al oxytocine neus spray voor het kolven, en ik heb nu een paar keer deze gesprayd voor de borstvoeding, in de hoop de TSR wat sneller op te wekken.
  maandag 29 mei 2017 @ 22:21:17 #106
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_171313404
Dat klinkt idd als wat mijn oudste ook had. Alleen heb ik dan geen tips, want ik was toen de borstvoeding al aan het afbouwen.

Geef je vaak een fles? Misschien dat het helpt om daar iets terughoudend in te zijn zodat ze weer goed leert wat geduldiger te zijn?
Geen idee of dat zou helpen hoor.
  Manager PR/Moderator maandag 29 mei 2017 @ 22:34:05 #107
269689 crew  Viv
pi_171313951
quote:
10s.gif Op maandag 29 mei 2017 21:06 schreef Burdie het volgende:
Oja daar heb je natuurlijk gelijk in... Nuvaring is wat "lokaler", voor mijn gevoel gaat het dan niet je hele lijf door maar dat is natuurlijk onzin :').
Als je helemaal geen kunstmatige hormonen in je melk wil kun je inderdaad geen enkele variant gebruiken. Koperspiraaltje leek jou ook niks toch? Hier nu 5 maanden en tot nu toe heel tevreden mee, maar dat verandert misschien zodra ik weer ongesteld word (vanwege mogelijk extra bloedverlies).

kooks11 wat lastig, wel herkenbaar maar hier was het al vanaf de kraamweek. De eerste 3 weken was mijn man thuis, die hielp dan om de baby te kalmeren (zelf kon ik dat niet, want dan rook ze de borst). Daarna op advies van lk met achteroverliggend voeden (biological nurturing) begonnen: veel minder hysterie, maar helaas ook minder controle over het aanhappen.
pi_171314233
quote:
1s.gif Op maandag 29 mei 2017 22:21 schreef Sylver_ het volgende:
Dat klinkt idd als wat mijn oudste ook had. Alleen heb ik dan geen tips, want ik was toen de borstvoeding al aan het afbouwen.

Geef je vaak een fles? Misschien dat het helpt om daar iets terughoudend in te zijn zodat ze weer goed leert wat geduldiger te zijn?
Geen idee of dat zou helpen hoor.
ja dat zou een idee zijn idd. Ik heb er wel al een prematuurspeen op zitten (dr brown fles) dus zo makkelijk zou de flex toch ook niet moeten zijn..maar ik krijg soms wel het gevoel dat ze een voorkeur heeft voor de fles.ik vond t eerst juist een positief gegeven dat ze zo makkelijk aan de fles ging, maar misschien moet ik er toch wat terughoudender mee zijn.

ik ben zelf ook niet uber fan van borstvoeding merk ik, misschien voelt ze dat :@ maar zolang t eruit komt voel ik me wel verplicht om ermee door te gaan ( in ieder geval 3 maanden)
pi_171314345
Als je zo min mogelijk hormonen wil, kun je het beste voor de mirena gaan. Als je geen hormonen wilt, dan heb je de opties koperspiraal, condooms, nfp en sterilisatie.
pi_171314727
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 22:44 schreef WupWup het volgende:
Als je zo min mogelijk hormonen wil, kun je het beste voor de mirena gaan. Als je geen hormonen wilt, dan heb je de opties koperspiraal, condooms, nfp en sterilisatie.
Er is blijkbaar ook een nieuw soort spiraal met nog minder hormonen dan de Mirena, de Kyleena spiraal. Ik heb m vandaag voorgeschreven gekregen
pi_171314839
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 22:34 schreef ViviRAWRS het volgende:

kooks11 wat lastig, wel herkenbaar maar hier was het al vanaf de kraamweek. De eerste 3 weken was mijn man thuis, die hielp dan om de baby te kalmeren (zelf kon ik dat niet, want dan rook ze de borst). Daarna op advies van lk met achteroverliggend voeden (biological nurturing) begonnen: veel minder hysterie, maar helaas ook minder controle over het aanhappen.
Ja ik zag al dat jij ook volledig kolfde, maar kon niet helemaal terugvinden waarom dat was.
Mijn man helpt gelukkig ook haar rustig maken af en toe en dan geeft hij haar weer aan mij (heeft ook als effect dat ikzelf even wat rustiger wordt).

Dat biological nurturing...is dat dat ze zelf op zoek gaan naar de borst?
  Manager PR/Moderator maandag 29 mei 2017 @ 23:50:14 #112
269689 crew  Viv
pi_171316595
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 22:57 schreef kooks11 het volgende:
Ja ik zag al dat jij ook volledig kolfde, maar kon niet helemaal terugvinden waarom dat was.
Behalve de hysterie had ik ook pijn bij het voeden en bleek ze bij 4 weken ondanks vaak aanleggen niet goed meer te groeien, twee aanwijzingen dat het aanhappen niet goed ging. Ik ben gaan kolven als tijdelijke maatregel ( :') ), om mijn tepels rust te geven, haar groei bij te laten trekken en het tongriempje te laten klieven (wat een oorzaak kon zijn). Daarna haalde ze nog steeds geen volledige voeding uit de borst (ook niet met wisselvoeden en borstcompressie op advies van lk). Omdat het kolven wel goed ging en ik moedermelk heel waardevol vind, ben ik het blijven doen. :)
quote:
Dat biological nurturing...is dat dat ze zelf op zoek gaan naar de borst?
Ja, zie bijvoorbeeld https://www.lalecheleague(...)ijke-voedingshouding
Hier lukte het eerst niet (gefrustreerde baby omdat ze de melk al kon ruiken maar de tepel zo snel niet kon vinden), maar bij oefenen met de lk bleek dat je haar best mag helpen (in hoeverre bepaal je zelf).
pi_171319895
viva fijn dat ze even aan de borst dronk.

ik ga jullie denk ik verlaten. al 4 dagen niet aangelegd/gekolfd mijn vriezer voorraad loopt gestaag terug en meneer gind fles heel makkelijk. helaas weer de spruw terug.. we kruipen nog even door. helaas is het deze keer weer niet gelukt en ik denk dat ik het de volgende keer niet nog eens probeer :( iedereen sicces en veel plezier met de voedingen.
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
  dinsdag 30 mei 2017 @ 09:15:10 #114
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_171320123
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 22:44 schreef WupWup het volgende:
Op condooms na allemaal geen optie helaas ;( daarom wou ik de nuvaring zo graag, maar ik wil voorlopig ook nog niet stoppen met voeden. Ik denk er nog even over na.
KuikenGuppy
pi_171320195
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 22:54 schreef kooks11 het volgende:

[..]

Er is blijkbaar ook een nieuw soort spiraal met nog minder hormonen dan de Mirena, de Kyleena spiraal. Ik heb m vandaag voorgeschreven gekregen
Helemaal gemist, dank je voor je aanvulling! Ik ga me eens inlezen op die nieuwe.
pi_171323960
Hier thuis is het gesprek over anticonceptie ook al gaande, een week na de bevalling. _O- .

Zo'n tweede baby aan de borst is echt anders. Vandaar dat ik nu toch een vraag heb, ook al gaat het helemaal prima. Met I had ik vaak lange voedingen, en duurde het ook lang voor de melk echt ging stromen. Dat gaat nu heel gemakkelijk. Y drinkt erg kort: vaak maar vijf minuten. Dan laat hij zelf, innig tevreden, weer los. Om dan na een kwartier weer honger te hebben en aan de borst te willen. Na een paar van zulke korte voedingsmomenten zit hij dan wel vol. Soms drinkt hij wel langer achter elkaar.
Mijn kraamhulp zei dat ik maar borstcompressie moest toepassen. Ik heb dat een paar keer gedaan, maar ik twijfel aan dat advies. Y drinkt weliswaar kort, maar hij groeit wel gewoon goed en produceert ook goede luiers. Het lijkt mij eigenlijk eerder dat hij zoveel melk in korte tijd binnenkrijgt, dat hij daarom pauzes inlast?
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  dinsdag 30 mei 2017 @ 13:12:20 #117
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_171324162
Dat lijkt me ook Franny, het moet allemaal nog op elkaar worden afgestemd.
KuikenGuppy
pi_171324287
Wat Burdie zegt.

Mijn ervaring (n=2) is dat het de eerste weken wat lastig kan gaan door een te snelle/langzame melkstroom en een baby die daar niet altijd mee om kan gaan. Hier was het beide keren na een week of 6/8 opgelost en nu drinkt L. keurig een kwartier per voeding, tenzij N. slaapt en ze langer kan blijven liggen, dan drinkt/sabbelt/slaapt/drinkt ze wel eens twee uur terwijl ik zit te Netflixen/gamen. :7
pi_171325652
Borstcompressie is vooral handig als het sneller moet of om je borst leger te krijgen. Zo te lezen regelt Y het prima zelf en hoef je geen trucjes uit te halen.
  dinsdag 30 mei 2017 @ 15:54:01 #120
235382 tombolafan
-Miauw-fan
pi_171327879
Franny hier een kind dat zelfs al de eerste week max 8 minuten dronk en dan pas na 3 uur weer kwam... En nu drinkt ze max 5 minuten per keer :')

Dus als hij tevreden is en goede luiers heeft zou ik het hem lekker zelf laten beslissen O+
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
  dinsdag 30 mei 2017 @ 17:23:26 #121
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_171329875
Ik snap het advies opzich wel. Die kleintjes willen nog wel eens in slaap vallen als er even geen melk komt, toch? Zorgen dat de melk blijft stromen door borstcompressie kan dan helpen om hem bij de les te houden.
Dat gezegd hebbende, hoe erg is het als hij even in slaap valt?
Als het voor moeder en baby geen probleem is zou ik persoonlijk niks veranderen.

Wat jammer Sam,ik weet dat je graag wat langer gevoed zou hebben. Heb je er wel vrede mee?
pi_171330643
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 mei 2017 08:54 schreef Sam1993 het volgende:

ik ga jullie denk ik verlaten. al 4 dagen niet aangelegd/gekolfd mijn vriezer voorraad loopt gestaag terug en meneer gind fles heel makkelijk. helaas weer de spruw terug.. we kruipen nog even door. helaas is het deze keer weer niet gelukt en ik denk dat ik het de volgende keer niet nog eens probeer :( iedereen sicces en veel plezier met de voedingen.
Jammer dat het zo moeizaam is gegaan, en dat die ellendige spruw steeds terugkomt.
Bij mijn eerste was dat ook zo en het heeft me ook echt opgebroken toen. Zeker als je echt graag borstvoeding wil geven.
Vind wel echt dat je dapper hebt 'gestreden' en for what its worth: ik vond t echt een enorme opluchting toen ik eenmaal gestopt was en mijn dochter de kunstvoeding ook meer dan prima vond. Vanaf toen werd ik ook een stuk gelukkiger en vond ik t moederschap elke dag leuker worden. Realiseerde me na afloop pas hoeveel druk ik op die borstvoeding had gelegd.

Ik hoop dat jij er ook van kan gaan genieten als je straks de borstvoeding perikelen niet meer hebt. Succes!
  Manager PR/Moderator dinsdag 30 mei 2017 @ 21:39:33 #123
269689 crew  Viv
pi_171335687
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 mei 2017 08:54 schreef Sam1993 het volgende:
Hey Sam, "weer niet gelukt" is niet helemaal waar, hij heeft namelijk gedurende ruim 2 maanden (deels) moedermelk gekregen, en daar heb je keihard voor gewerkt! Wat jammer dat er na alle tegenslagen nooit een periode aanbrak waarin de borstvoeding op rolletjes liep. Ik hoop dat je toch ook mooie momenten hebt meegemaakt om aan terug te denken. :* :*
pi_171368352
+1 op wat Vivi zegt Sam! Je mag heus trots zijn op jezelf. Wat kooks zegt hoop ik ook voor je: dat je gewoon kunt genieten van je kleintje nu je je iig niet meer bezig hoeft te houden met gedoe rondom de borstvoeding :*
Kooks, mijn ervaring is dat er vaak periodes waren met gedoe (ongeduld, of juist alleen maar willen drinken bijv), maar dat dat met de tijd echt wel makkelijker werd (ook een stukje gewenning denk ik). Naarmate de tijd verstreek vond ik het steeds meer, al helemaal na het eerste jaar, vooral handig en gezellig worden. Het hoeft niet meer zo nodig, dus minder druk erop enzo. Jezelf doelen stellen kan fijn zijn, maar je hoeft niets he? Het kan zo'n klus worden als je jezelf verteld dat je moet terwijl het zoveel positiever voelt om tegen jezelf te zeggen dat je het wil ;)
pi_171371737
ik zit nu een aantal dagen op volledige flesvoeding (af en toe nog wat vriezermelk door de warmte teveel dorst) ik baal er van en soms gaat het nog door mijn hoofd van weet ik dit zeker nu kan ik nog terug. maar inmiddels heb ik de kolf en vriezerbakjes in een tas gedaan rn die gaan richting zolder. de kleine is tevreden en word dik en mijn energie begint ook weer terug te komen.

ik denk dat het goed is zo.
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')