Is 2 jaar geleden afgeschaft.quote:Op donderdag 11 mei 2017 16:10 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Is het niet zo dat je ook aangifte moet doen van de verloren ID kaart? voor het geval het toch nog ergens gebruikt word.
Nee hoeft niet meer:quote:Op donderdag 11 mei 2017 16:10 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Is het niet zo dat je ook aangifte moet doen van de verloren ID kaart? voor het geval het toch nog ergens gebruikt word.
Bedankt ik ga gelijk de OvJ bellen en zeggen dat ik niet betaal.quote:Op donderdag 11 mei 2017 16:19 schreef Rekkie het volgende:
Oh TS:
Ja hoor gewoon aanvechten, je gaat dit geheid winnen.
Zo dat ook weer gehad
De verplichte aangifte (bij politie) is afgeschaft, maar er is een verplichting voor teruggekomen: een verklaring van vermissing bij de gemeente. Het is niet zo dat TS zomaar een nieuwe kan aanvragen (alhoewel het in 1 moeite kan; verklaring vermissing + aanvragen nieuwe).quote:
Melding bij de gemeente is ervoor in de plaats gekomen (en dat heeft TS ook gedaan). Maar dat is dus niet hetzelfde als aangifte bij de politie.quote:Op donderdag 11 mei 2017 16:21 schreef baskick het volgende:
[..]
De verplichte aangifte (bij politie) is afgeschaft, maar er is een verplichting voor teruggekomen: een verklaring van vermissing bij de gemeente. Het is niet zo dat TS zomaar een nieuwe kan aanvragen (alhoewel het in 1 moeite kan; verklaring vermissing + aanvragen nieuwe).
Nederlandse boerenlullen mentaliteiyquote:Op donderdag 11 mei 2017 15:27 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Maar je bent hem wel kwijt geraakt doordat je niet goed hebt zorg gedragen voor de ID -kaart, daarnaast kon je op dat moment niet aantonen dat je hem was kwijt geraakt en dat al hebt gemeld.
Kwijtraken is menselijk, dit beboeten nietquote:Op donderdag 11 mei 2017 15:24 schreef nogeenoudebekende het volgende:
[..]
Dat kan altijd maar heeft weinig zin in dit geval lijkt mij. Dronkenschap is geen argument om iets kwijt te raken.
Wie is hier dan de boerenlul volgens jou? Rekkie of de popo?quote:Op donderdag 11 mei 2017 16:23 schreef Fushia2 het volgende:
[..]
Nederlandse boerenlullen mentaliteiy![]()
Fixedquote:Op donderdag 11 mei 2017 16:25 schreef Manke het volgende:
[..]
Kwijtraken is menselijk, dit beboeten niet dom
Dergelijke belangrijke documenten raak je gewoon niet kwijt, en als je dat al doet dan ga je dat meteen regelen of aangeven. En niet wachten tot je problemen krijgt en dan gaan zeuren.quote:Op donderdag 11 mei 2017 16:25 schreef Manke het volgende:
[..]
Kwijtraken is menselijk, dit beboeten niet
Pick me pick me!!!quote:Op donderdag 11 mei 2017 16:25 schreef r_one het volgende:
[..]
Wie is hier dan de boerenlul volgens jou? Rekkie of de popo?
Of de wetgever?
Is dit het geval dan?quote:Op donderdag 11 mei 2017 16:27 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Dergelijke belangrijke documenten raak je gewoon niet kwijt, en als je dat al doet dan ga je dat meteen regelen of aangeven. En niet wachten tot je problemen krijgt en dan gaan zeuren.
In een ideale wereld misschienquote:Op donderdag 11 mei 2017 16:27 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Dergelijke belangrijke documenten raak je gewoon niet kwijt, en als je dat al doet dan ga je dat meteen regelen of aangeven. En niet wachten tot je problemen krijgt en dan gaan zeuren.
Zoals die waar we nu in leven bedoel je? Of denk jij dat het normaal is om een dergelijk document kwijt te raken en dan maar kosteloos een nieuwe te krijgen? Leggen we daar ook nog een limiet op of mag ik hem 100 keer kwijt raken en elke keer gratis laten vervangen?quote:
De een verliest z'n fietssleutels, de ander z'n portemonnee, of mobiel. Het is allemaal mogelijk. Niet iedereen draagt een tasje bij zich.quote:Op donderdag 11 mei 2017 16:34 schreef r_one het volgende:
[..]
Alsof mensen bij bosjes ID-kaarten verliezen
Ik moet een nieuwe ID-kaart betalen en ik heb een boete. Beetje dubbelop niet?quote:Op donderdag 11 mei 2017 16:34 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Zoals die waar we nu in leven bedoel je? Of denk jij dat het normaal is om een dergelijk document kwijt te raken en dan maar kosteloos een nieuwe te krijgen? Leggen we daar ook nog een limiet op of mag ik hem 100 keer kwijt raken en elke keer gratis laten vervangen?
Nee hoor, waarom? De kosten van een nieuwe plus een boete vanwege het kwijt raken van de ouwe Ik zie het probleem niet.quote:Op donderdag 11 mei 2017 16:39 schreef Cinch het volgende:
[..]
Ik moet een nieuwe ID-kaart betalen en ik heb een boete. Beetje dubbelop niet?
Ja. Of het boodschappenlijstje wat je vrouw je heeft meegegeven.quote:Op donderdag 11 mei 2017 16:39 schreef Manke het volgende:
[..]
De een verliest z'n fietssleutels, de ander z'n portemonnee, of mobiel. Het is allemaal mogelijk. Niet iedereen draagt een tasje bij zich.
Ook zonder tasje kan dat gewoon hoor....quote:Op donderdag 11 mei 2017 16:39 schreef Manke het volgende:
[..]
De een verliest z'n fietssleutels, de ander z'n portemonnee, of mobiel. Het is allemaal mogelijk. Niet iedereen draagt een tasje bij zich.
Die kaarten zijn een verdienmodel, al geven ze er 100 weg, dan zijn er amper kosten gemaakt.quote:Op donderdag 11 mei 2017 16:34 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Zoals die waar we nu in leven bedoel je? Of denk jij dat het normaal is om een dergelijk document kwijt te raken en dan maar kosteloos een nieuwe te krijgen? Leggen we daar ook nog een limiet op of mag ik hem 100 keer kwijt raken en elke keer gratis laten vervangen?
Dat kwijtraken is net iets gevaarlijkerquote:Op donderdag 11 mei 2017 16:41 schreef r_one het volgende:
[..]
Ja. Of het boodschappenlijstje wat je vrouw je heeft meegegeven.
Ze geven niks weg. Sterker, ook al betaal je er voor, je krijgt het niet eens in eigendom.quote:Op donderdag 11 mei 2017 16:41 schreef Manke het volgende:
[..]
Die kaarten zijn een verdienmodel, al geven ze er 100 weg, dan zijn er amper kosten gemaakt.
Ze geven ze niet weg, de kaart wordt nooit je eigendom he. Je krijgt het alleen in bruikleen van de staat.quote:Op donderdag 11 mei 2017 16:41 schreef Manke het volgende:
[..]
Die kaarten zijn een verdienmodel, al geven ze er 100 weg, dan zijn er amper kosten gemaakt.
Goed punt karrquote:Op donderdag 11 mei 2017 16:44 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Ze geven ze niet weg, de kaart wordt nooit je eigendom he. Je krijgt het alleen in bruikleen van de staat.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |