abonnement Unibet Coolblue
pi_170887644
Sinds vandaag voel ik iets aan mijn lichaam wat ik nooit voel. Ik heb namelijk pijnlijke tepels. M'n borsten op zich niet, maar puur mijn tepels.
Pijn is ook een groot woord, maar als je ze aanraakt voelt het een beetje als een blauwe plek. Herkent iemand dit ?
Is dit een teken dat mijn menstruatie eraan zit te komen ? Of zijn dit meer symptomen van zwangerschap (of haal ik nu te veel in m'n hoofd)???
pi_170887766
Dromertje het kan een symptoom zijn van zowel menstruatie als zwangerschap.
pi_170901896
Wat verdrietig toch dat het soms zo lang duurt. Ik leef met jullie mee.

Dromertje, dat klinkt hoopvol!

@Bella: ik zit nu op CD 12.

Ik had het gisteren zo druk dat het doen van een ovulatietest er helemaal bij ingeschoten is. Maar goed, aanzien 'ie de dag ervoor helemaal wit was leek me dat geen probleem, toch?

Vandaag wel een testje gedaan en een lichte streep.
  Moderator zaterdag 13 mei 2017 @ 13:01:26 #79
382129 crew  Donna
pi_170902119
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 mei 2017 19:22 schreef Dromertje23 het volgende:
Sinds vandaag voel ik iets aan mijn lichaam wat ik nooit voel. Ik heb namelijk pijnlijke tepels. M'n borsten op zich niet, maar puur mijn tepels.
Pijn is ook een groot woord, maar als je ze aanraakt voelt het een beetje als een blauwe plek. Herkent iemand dit ?
Is dit een teken dat mijn menstruatie eraan zit te komen ? Of zijn dit meer symptomen van zwangerschap (of haal ik nu te veel in m'n hoofd)???
Kan inderdaad van beide. Ik had nooit gevoelige borsten of tepels voor m`n menstruatie, maar toen ik graag zwanger wilde worden ineens wel. :X
Toen ik daadwerkelijk zwanger was, waren m`n borsten trouwens heel anders pijnlijk dan voor m`n menstruatie, maar dat verschilt echt per persoon.
Een van m`n beste vriendinnen heeft nooit zwangere borsten gehad, zoals ze het zelf zegt.
  zaterdag 13 mei 2017 @ 14:11:38 #80
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_170903717
Het lijkt me heel spannend Donna zo na een miskraam - je herkent toch wellicht wat sneller symptomen maar kunt jezelf ook zoveel wijs maken daardoor.

Peace, goede verwoording van het gevoel. Ik volg een bepaalde blog en daarvan is 1 van de meiden nu ongepland zwanger geraakt en dan kan ik me ook zo mislukt voelen - we doen zo ons best en dan lukt het niet eens en anderen raken zomaar per ongeluk zwanger!

Kirb, hopelijk geen ovutesten nodig maar anders brengen ze je hopelijk veel inzicht!

Dromertje, het kan van alles zijn. Wat ik wel geleerd heb de afgelopen maanden is dat je, als je maar genoeg hoop hebt, heel veel kunt voelen... maar dat het niet per se ook iets is. Helaas is afwachten en testen het enige wat je kunt doen om zekerheid te hebben!
Once in a while, I just wanna dance and feel good
  Moderator zaterdag 13 mei 2017 @ 14:37:38 #81
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_170904233
quote:
1s.gif Op donderdag 11 mei 2017 16:56 schreef Dromertje23 het volgende:

[..]

Hoe lang heb jij moeten wachten ?

Ik ga inderdaad niet naar een andere huisarts en neem zijn antwoord maar voor lief.. als je op internet leest, lees je veel situaties waarbij het lang duurt en de arts niks doet dus naar een andere huisarts heeft geen zin..

Ik heb denk zo'n 10 jaar de pil geslikt dus dat is een behoorlijke tijd. Vaak slikte ik de pil ook meerdere maanden achter elkaar door ivm menstruatiepijn (ja zelfs tijdens gebruik van de pil). En het doorslikken deed ik ook onregelmatig dus misschien heeft dat er ook wel mee te maken.

Ik kan me niet echt herrineren hoe mijn menstruatie was voordat ik met de pil startte. Dit omdat ik echt super snel aan de pil ben gegaan. Volgens mij bijna meteen.
Wanneer het lang duurt voordat je ongesteld wordt doen ze helaas niets. Wanneer je echter hele wisselende cycli achter elkaar hebt waarbij ze steeds langer worden nemen ze het wel serieus. Ik werd na 9 maanden doorverwezen naar het ziekenhuis, net als Philo na 10 maanden. Ook hier pcos. Hopelijk word je snel ongesteld want die onzekerheid is echt killing :*

quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2017 18:42 schreef Peacefulll het volgende:
Thnx allemaal :*
Ik ga even onder een dekentje
:*

quote:
1s.gif Op vrijdag 12 mei 2017 09:29 schreef Philomijn het volgende:
Welkom Roxy!

Balen dat je al zo lang wacht Dromertje. Ik herken het gevoel maar al te goed. Als je er besluit ervoor te gaan dan wil je gewoon dat het ook kán. Ik moest iets van drie maanden wachten, toen twee, en toen was m'n cyclus 140 dagen ofzo. (Zo balen, m'n cyclustimer logt dus blijkbaar maar 5 cylcussen dus ik weet niet meer hoe lang die vorige waren. Kan het nog wel opzoeken in m'n postgeschiedenis.) Uiteindelijk heeft de huisarts me in maand tien doorverwezen naar de gyneacoloog toen ik in die cyclus van 140 dagen zat. Slikte ook altijd de pil door. Zo'n 15 jaar lang. Maar ik bleek PCOS te hebben. Hoop dat dat bij jou niet het geval is en gewoon een kwestie van geduld. :) De pil. Wat een troep. Bah.

Oh arme Peace... ik begrijp je gevoel en frustratie zo goed. Ik hoop echt dat het ziekenhuis potverdorie snel een oplossing voor jullie heeft. :* :* Wat een lange weg heb je al afgelegd. Ik vind het knap dat je elke maand nog de moed vind om ervoor te gaan rondom de vruchtbare dagen.

Donna, super spannend! Houd je ons op de hoogte?

Ik slik iets van mamavitamines ofzo van DA. Zit de aanbevolen hoeveelheid foliumzuur in en nog wat. Misschien deze ronde maar weer eens de tarwekiemolie erbij pakken.

Hier weer een nieuwe ronde... Afgelopen weekend ongesteld geworden. Heb het ter kennisgeving aangenomen. Had niet echt het gevoel dat het gelukt was deze ronde. Ik heb een voorgevoel dat het nog wel even gaat duren ofzo. Ergens grijpt het me wel aan dat ik "maar" medicijnen voor zes maanden heb meegekregen. Wat gaan we daarna doen?

Wel een nette cyclus van 30 dagen gehad dus ben benieuwd of ik dit keer wel een goede eisprong had. Zit nu op CD 7. Maandag bel ik met de gynaecoloog om de uitslagen van het bloedonderzoek (naar progesteronwaarden) te bespreken.
Zondag hoorde ik dat de vierde teamgenoot (doe een teamsport) van dit seizoen zwanger is. Dat hakte er wel even in. Iemand had het hier over ingehaald worden. Zo voelt het echt. Ik voel gelukkig geen jaloezie, betrek het echt op mezelf. Het confronteert me met mijn situatie.

Olivials, volgens mij heb ik jou nog helemaal niet echt welkom geheten. Wat een heftige tijd heb jij doorgemaakt. Heel veel succes met het wachten op...
Uit eigen ervaring kan het ziekenhuis je soms laten aanmodderen. Ik heb uiteindelijk een jaar clomid geslikt en ben toen zelf maar een keer gestopt. Op zich is het normaal dat ze 2 cycli meekijken, daarna gaan ze er van uit dat je lichaam het zelf oppakt. Maar als je er zorgen om maakt gewoon vragen of je bloed mag prikken!

quote:
1s.gif Op vrijdag 12 mei 2017 10:22 schreef Philomijn het volgende:

[..]

Jup, ik slik 50 mg clomid. De eerste cyclus (dit is ronde 3) hebben ze meegekeken of er een ei groeide en sprong. Daarvoor moest ik een week lang om de dag naar het zkh voor een echo. Op dag 15 had ik een eisprong en nu gaan ze ervan uit dat ik die nu ook heb dus kijken ze niet meer mee. We mogen nu in totaal vijf rondes zelf aan de slag.

Ze hebben mijn progesteronwaarde gemeten de eerste cyclus en die was te laag, wat er op kan duiden dat ik geen goede eisprong had. Werd toen ook ongesteld na 23 dagen. Heb beetje gegoogled maar volgens mij betekent het dat het eitje niet goed kan innestelen ook...? Gyn gaf aan de tel geen duidelijke uitleg.

Ik moest nu weer bloed laten prikken op dag 8, 10 en 12 na m'n eisprong maar die kon ik dus niet goed vinden. :@

Haha lekker die afscheiding! Ik hoop dat het betekent dat je zwanger bent. :Y)
Die cyclus van 23 dagen heeft niks te maken met innesteling. Het betekent dat je lichaam zich klaarmaakt voor een eisprong maar het eitje uiteindelijk toch niet springt. Ik heb een keer tijdens 1 cyclus 3x een positieve ovulatietest gehad. Dat zegt dus niet alles over of het ei ook echt gaat springen wanneer je pcos hebt.

quote:
0s.gif Op vrijdag 12 mei 2017 10:57 schreef Peacefulll het volgende:
Ach Philo! Wat herken ik veel ik je verhaal. Het 'ter kennisgeving aannemen' en je er op instellen dat het nog even kan gaan duren. Ik had het laatst over het gevoel de boot te missen. Iedereen staat in de haven en om en om stapt iedereen (op z'n eigen tijd en moment) in de kinderboot. Alleen wij staan nu al zo lang te kijken naar de kinderboot, maar wij mogen nog niet mee en weten ook niet wanneer wij dan wel mogen. Om ons heen stapt het ene stel na de andere in...
Nouja, ik denk veel in beelden en verhalen en dit is een beetje verwoorde hoe ik het voel en ervaar. Natuurlijk verdriet bij een nieuwe zwangerschapsaankonding door de confrontatie, maar geen afgunst of enorme jaloezie.
Ik hoop dat de clomid bij jullie z'n werk gaat doen, maar ik snap ook heel goed dat je er niet enorm veel vertrouwen in hebt. Dikke :*
Mooie metafoor, heel herkenbaar :Y

quote:
0s.gif Op vrijdag 12 mei 2017 19:22 schreef Dromertje23 het volgende:
Sinds vandaag voel ik iets aan mijn lichaam wat ik nooit voel. Ik heb namelijk pijnlijke tepels. M'n borsten op zich niet, maar puur mijn tepels.
Pijn is ook een groot woord, maar als je ze aanraakt voelt het een beetje als een blauwe plek. Herkent iemand dit ?
Is dit een teken dat mijn menstruatie eraan zit te komen ? Of zijn dit meer symptomen van zwangerschap (of haal ik nu te veel in m'n hoofd)???
Het kan van alles betekenen helaas! Ik heb pijn aan mijn borsten rond mijn ovulatie, rond mijn menstruatie en achteraf gezien ook toen ik zwanger was. Ik trek me er eigenlijk niks meer van aan van die symptomen. Toen ik uiteindelijk zwanger bleek (zonder dat ik het wist) had ik het niet eens door :')
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  Moderator zaterdag 13 mei 2017 @ 16:17:53 #82
382129 crew  Donna
pi_170906309
Ik had gehoopt dat m'n cyclus nu na de eerste cyclus na de miskraam weer netjes 28 dagen zou zijn, maar heb nu volgens mij vruchtbaar slijm dus dan zou m'n cyclus net als de laatste keer 32 of 33 dagen zijn. Nog even ons best blijven doen dus :D
Verklaard wel die buikpijn van gisteren. :7
pi_170906543
Oh spannend Donna!

Het streepje van de ovulatietest van 10-05 is het donkerste en duidelijk zichtbaar. De laatste dagen is het streepje heel dun (ook wel zichtbaar) maar niet zo als die van 10-05. Zou het kunnen dat ik toen al mijn eisprong heb gehad? Of denken jullie dat die nog moet komen en dat ik niets moet aantrekken van die streep?; ik ben nu niet thuis. Ik post morgen wel een foto waar ze onder elkaar liggen. Misschien dat het dan beter te beoordelen is. :P
  Moderator zaterdag 13 mei 2017 @ 16:47:36 #84
382129 crew  Donna
pi_170907050
Ja ik vond het al vreemd dat ik op de 'standaard' ovulatie dag niet zoveel merkte. Maar dat is nu wel duidelijk waarom niet. Wel jammer dat m'n NOD nu ook opschuift haha. 8-)
pi_170907249
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 mei 2017 16:47 schreef DonnaRush het volgende:
Ja ik vond het al vreemd dat ik op de 'standaard' ovulatie dag niet zoveel merkte. Maar dat is nu wel duidelijk waarom niet. Wel jammer dat m'n NOD nu ook opschuift haha. 8-)
Haha ja snap ik, nog extra dagen het gezellig maken met je partner! Kan ook gezellig zijn. :P
  zaterdag 13 mei 2017 @ 18:13:22 #86
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_170909032
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 mei 2017 16:27 schreef BellaaElisa het volgende:
Oh spannend Donna!

Het streepje van de ovulatietest van 10-05 is het donkerste en duidelijk zichtbaar. De laatste dagen is het streepje heel dun (ook wel zichtbaar) maar niet zo als die van 10-05. Zou het kunnen dat ik toen al mijn eisprong heb gehad? Of denken jullie dat die nog moet komen en dat ik niets moet aantrekken van die streep?; ik ben nu niet thuis. Ik post morgen wel een foto waar ze onder elkaar liggen. Misschien dat het dan beter te beoordelen is. :P
Test je elke dag rond hetzelfde moment en let je op dat je niet teveel drinkt voor het testen?
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_170909386
quote:
17s.gif Op zaterdag 13 mei 2017 18:13 schreef Debsterr het volgende:

[..]

Test je elke dag rond hetzelfde moment en let je op dat je niet teveel drinkt voor het testen?
Ja in de middag altijd rond half 1 1 uur. Heb daarvoor alleen een kopje thee gedronken en een glas water voor de vitaminen en wat gegeten. Daarna in de avond pas rond 10 uur.
pi_170911667
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 mei 2017 09:29 schreef Philomijn het volgende:

Olivials, volgens mij heb ik jou nog helemaal niet echt welkom geheten. Wat een heftige tijd heb jij doorgemaakt. Heel veel succes met het wachten op...
Dank je, Philo! Heftig is het inderdaad (geweest). Gelukkig gaat het elke dag weer een stukje beter en kijken we met vertrouwen naar de toekomst.
Ik ben benieuwd naar wat jouw gyn a.s. maandag te zeggen heeft!

Ik las hier iets over het slikken van vitamines. Ik slik alleen foliumzuur eigenlijk. Is het aan te raden om nog andere vitamines te slikken?
pi_170919078
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 mei 2017 20:37 schreef OliviaIsTaken het volgende:

Ik las hier iets over het slikken van vitamines. Ik slik alleen foliumzuur eigenlijk. Is het aan te raden om nog andere vitamines te slikken?
Extra vitamines kunnen geen kwaad.

Heerst er een buikgriep of iets anders ? Ben sinds etenstijd heel misselijk + overgeven. En soort van krampjes in mn onderbuik? :r
pi_170929534
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 mei 2017 22:43 schreef BellaaElisa het volgende:

[..]

Extra vitamines kunnen geen kwaad.

Heerst er een buikgriep of iets anders ? Ben sinds etenstijd heel misselijk + overgeven. En soort van krampjes in mn onderbuik? :r
Helaas heerst dat ja. In combi met koorts. Sterkte.
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_170937439
quote:
1s.gif Op zondag 14 mei 2017 07:29 schreef Krisvc het volgende:

[..]

Helaas heerst dat ja. In combi met koorts. Sterkte.
Thankss
pi_170937478
Ok, dit zijn mijn ovulatietesten tot nu.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:')
  Moderator zondag 14 mei 2017 @ 15:32:15 #93
382129 crew  Donna
pi_170937590
Dus je had de 10de je ovulatie?
pi_170937923
Ik denk het dan. Of hij moet nog komen?
  zondag 14 mei 2017 @ 16:08:44 #95
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_170938694
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2017 15:32 schreef DonnaRush het volgende:
Dus je had de 10de je ovulatie?
11e of heel misschien 12e. Positieve ovutest is eisprong die daarop volgt :).
Once in a while, I just wanna dance and feel good
  Moderator zondag 14 mei 2017 @ 16:18:03 #96
382129 crew  Donna
pi_170939114
quote:
17s.gif Op zondag 14 mei 2017 16:08 schreef Debsterr het volgende:

[..]

11e of heel misschien 12e. Positieve ovutest is eisprong die daarop volgt :).
Ohja, die komt dan binnen 24 uren toch?
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zondag 14 mei 2017 @ 16:24:21 #97
269689 crew  Viv
pi_170939339
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 mei 2017 20:37 schreef OliviaIsTaken het volgende:
Ik las hier iets over het slikken van vitamines. Ik slik alleen foliumzuur eigenlijk. Is het aan te raden om nog andere vitamines te slikken?
Het advies is foliumzuur (400 of 500 microgram) vanaf 4 weken voordat je zwanger kan worden, en dan vitamine D (10 microgram) erbij vanaf het begin van de zwangerschap.

Ik ben zelf voordat ik stopte met anticonceptie maar meteen begonnen met een zwangerschapsmultivitamine waar dit allebei in zat, want ik kwam te weinig buiten op de juiste tijden om voldoende vitamine D via de zon aan te maken. :')
pi_170939730
quote:
1s.gif Op zondag 14 mei 2017 15:43 schreef BellaaElisa het volgende:
Ik denk het dan. Of hij moet nog komen?
Dat denk ik eerder
  zondag 14 mei 2017 @ 16:34:20 #99
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_170939760
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2017 16:18 schreef DonnaRush het volgende:

[..]

Ohja, die komt dan binnen 24 uren toch?
24-48 uur :).
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_170953519
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2017 16:24 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Het advies is foliumzuur (400 of 500 microgram) vanaf 4 weken voordat je zwanger kan worden, en dan vitamine D (10 microgram) erbij vanaf het begin van de zwangerschap.

Ik ben zelf voordat ik stopte met anticonceptie maar meteen begonnen met een zwangerschapsmultivitamine waar dit allebei in zat, want ik kwam te weinig buiten op de juiste tijden om voldoende vitamine D via de zon aan te maken. :')
Oh ja, vitamine D tijdens je zwangerschap. Die ben ik de laatste keer dus vergeten :@

Maar voor nu en ik dus goed bezig, dank je :)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')