quote:Op dinsdag 9 mei 2017 22:48 schreef Brammetjuh94 het volgende:
Ik weiger het te kijken. #gaypropoganda
Niks mis mee hoor Billiequote:Op dinsdag 9 mei 2017 23:22 schreef BillDauterive het volgende:
Dat had ik een aantal jaar terug ook, Bram en Kaas. Met genoeg alcohol op wordt het songfestival geweldig en nu vind ik het nuchter ook een prachtig evenement.
Het leukste is dat je elk jaar voor andere landen bent. Vorig jaar hoopte ik dat Armenië hoog zou eindigen en nu was ik voor Azerbeidzjaan.
Hahaquote:Op dinsdag 9 mei 2017 23:27 schreef Kaas- het volgende:
Man ik ben nog zo vreselijk dronken en bovendien wat misselijk sinds het hardlopen dat in bed liggen proberen te slapen echt puur afzien is
Ga foppenquote:Op dinsdag 9 mei 2017 23:27 schreef Kaas- het volgende:
Man ik ben nog zo vreselijk dronken en bovendien wat misselijk sinds het hardlopen dat in bed liggen proberen te slapen echt puur afzien is
Hahaha -- je superieur voelen over het Songfestival en dan met Game of Thrones aan komen zetten.quote:Op dinsdag 9 mei 2017 20:58 schreef Twoflower het volgende:
[..]
Ik kijk wel uit. Bij mij staat tenminste echte muziek aan. (Lees: soundtrack van alle Game of Thrones seizoenen tot nu toe.)
Ik kom met de MUZIEK van Game of Thrones aanzetten. De tv serie zelf vind ik aardig vermaak, meer niet. Maar de muziek vind ik erg goed. Helemaal vergeleken met het ESF.quote:Op woensdag 10 mei 2017 00:39 schreef futiledevices het volgende:
[..]
Hahaha -- je superieur voelen over het Songfestival en dan met Game of Thrones aan komen zetten.
Bezig bezig. Hij wil geen relatie nu.quote:Op dinsdag 9 mei 2017 21:31 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Oh ben jij ook al bezig met een Griek
Ik heb soms nog wel een aardig gevalletje FOMO in dat soort situaties. Maar he, wijsheid komt met de jaren...
Eerder kaal dan grijsquote:Op dinsdag 9 mei 2017 20:13 schreef Twoflower het volgende:
[..]
Pas maar op, voor je het weet zit je onder de grijze haren...
Nou, het was ook redelijk ernstig.quote:Op dinsdag 9 mei 2017 20:02 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Gek idee hee dat we dat op een dag zo ernstig namen
Jup.quote:
Chille Excelmodelletjes maken is echt een autihobby van me.quote:Op woensdag 10 mei 2017 10:36 schreef Ang3l het volgende:
Wraaah, formules....
=IF(OR(J3="n/a";C3="PPE");"n/a";DATE(YEAR(J3);MONTH(J3)+7;DAY(J3)))
Ik was een beetje aan t klooien, incl conditional formatting.quote:Op woensdag 10 mei 2017 10:40 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Chille Excelmodelletjes maken is echt een autihobby van me.
quote:Op woensdag 10 mei 2017 10:42 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Ik was een beetje aan t klooien, incl conditional formatting.
Maar moest toch wel ff googlen weerMaar hij doet t!
Maar het komt niet door voetbal hoor!quote:Op woensdag 10 mei 2017 08:57 schreef Ang3l het volgende:
http://www.ad.nl/binnenla(...)e-megaklus~a0b92935/
Tja. Dat dus een beetje.
Heb je vrouwen in je groepje?quote:Op woensdag 10 mei 2017 11:34 schreef TwisterNederland het volgende:
Yeuh. Alweer een groepsopdracht. Al voordat het begonnen is, is weer alweer gekanker. Telefoon uitgezet, ben er helemaal klaar mee.
Maandag ben je de eerste.
Op zich is het best een nuttige skill, als je zo'n groepsopdracht tot een succesvol einde weet te brengen, ook als je met moeilijke mensen moet samenwerken.quote:Op woensdag 10 mei 2017 11:34 schreef TwisterNederland het volgende:
Yeuh. Alweer een groepsopdracht. Al voordat het begonnen is, is weer alweer gekanker. Telefoon uitgezet, ben er helemaal klaar mee.
Maandag ben je de eerste.
Nee, want de relschoppers hebben vaak niet eens een seizoenkaart!quote:Op woensdag 10 mei 2017 11:40 schreef Great-Expectations het volgende:
[..]
Maar het komt niet door voetbal hoor!
en ze komen er mee wegquote:Op woensdag 10 mei 2017 11:51 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Nee, want de relschoppers hebben vaak niet eens een seizoenkaart!
Mja, net als familie kun je je collega's ook niet kiezen.quote:Op woensdag 10 mei 2017 11:48 schreef Great-Expectations het volgende:
[..]
Op zich is het best een nuttige skill, als je zo'n groepsopdracht tot een succesvol einde weet te brengen, ook als je met moeilijke mensen moet samenwerken.
In een bedrijf moet je ook met lastige collega's en klanten werken. Een belangrijke opdracht laten mislukken om de collega's moeilijk doen, is dan niet echt een optie.
Ik zei t al eerder, ik ben voor het invoeren van de Hunger Gamesquote:
Aan het begin van het huidige collegejaar moest ik een groepsopdracht doen met twee dames, eentje uit Rusland en eentje uit Amerika. Toen ik na een avondje bieren zo tegen de middag wakker werd bleek onze groepswhatsapp al helemaal vol te staan met geruzie tussen die twee; ellendig lange nare en gemene berichten hadden ze urenlang naar elkaar gestuurd. Heb toen gewoon iets gezegd als 'joe, zal wel, ik ga nu gewoon beginnen aan die opdracht en ik zie wel wie er mee komt helpen of niet, groetjes'.quote:Op woensdag 10 mei 2017 11:48 schreef Great-Expectations het volgende:
[..]
Op zich is het best een nuttige skill, als je zo'n groepsopdracht tot een succesvol einde weet te brengen, ook als je met moeilijke mensen moet samenwerken.
In een bedrijf moet je ook met lastige collega's en klanten werken. Een belangrijke opdracht laten mislukken om de collega's moeilijk doen, is dan niet echt een optie.
Belangrijke maar lastige/vervelende klanten zijn ook leuk.quote:Op woensdag 10 mei 2017 11:52 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Mja, net als familie kun je je collega's ook niet kiezen.
Je zal er mee moeten leven (werken), of ze weg moeten pesten
Ongetwijfeld. Ik heb er nu geen zin en tijd voor om mijzelf in te zetten wanneer er een 'ojee, helemaal vergeten' voorbij komt. Ik heb al genoeg last van die andere rijdende ramp van een groepsopdracht waar het niveau is van 'leuk verhaal, doen we niks mee'.quote:Op woensdag 10 mei 2017 11:48 schreef Great-Expectations het volgende:
[..]
Zo sta je wel toe dat je onderdeel van het probleem in plaats van onderdeel van de oplossing bent. En dat probleem is ook jouw probleem.quote:Op woensdag 10 mei 2017 12:09 schreef TwisterNederland het volgende:
[..]
Ongetwijfeld. Ik heb er nu geen zin en tijd voor om mijzelf in te zetten wanneer er een 'ojee, helemaal vergeten' voorbij komt. Ik heb al genoeg last van die andere rijdende ramp van een groepsopdracht waar het niveau is van 'leuk verhaal, doen we niks mee'.
Ben er wel klaar mee.
Die groepsopdrachten zijn er om je te leren samenwerken. En met zo'n actie laat je zien dat je:quote:Op woensdag 10 mei 2017 12:09 schreef TwisterNederland het volgende:
[..]
Ongetwijfeld. Ik heb er nu geen zin en tijd voor om mijzelf in te zetten wanneer er een 'ojee, helemaal vergeten' voorbij komt. Ik heb al genoeg last van die andere rijdende ramp van een groepsopdracht waar het niveau is van 'leuk verhaal, doen we niks mee'.
Ben er wel klaar mee.
Op dat soort momenten ga ik liever bezig met mijn eigen zaken (tentamens en studie, dingen die ook moeten gebeuren) en blijven groepsopdrachten even liggen om er daarna weer met een frisse blik naar te kijken. Dat zorgt bij mij voor rust.quote:Op woensdag 10 mei 2017 12:12 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Zo sta je wel toe dat je onderdeel van het probleem in plaats van onderdeel van de oplossing bent. En dat probleem is ook jouw probleem.Klinkt niet echt als een verstandige reactie Twister.
Ongetwijfeld. Ik heb wel groepsopdrachten gehad waarbij het goed is gegaan. Het hangt bij mij gewoon heel af van hoe er gecommuniceerd wordt en wat er verwacht wordt. Als dat helder is komt het vaak goed. Alleen een 'helemaal vergeten' of 'leuk verhaal, doen we niks mee' kan ik helemaal niks mee en ga ik (in mijn opzicht terecht) mijn eigen opdrachten en tentamens prioriteit geven.quote:Op woensdag 10 mei 2017 12:17 schreef Great-Expectations het volgende:
[..]
Die groepsopdrachten zijn er om je te leren samenwerken. En met zo'n actie laat je zien dat je:
1. niet kunt samenwerken
2. niet wilt leren samen te werken
Tenzij je van plan bent later in een functie terecht te komen waar je niet met klanten of collega's te maken hebt, kun je beter stoppen met dit prinsessengedrag en zorgen dat die opdrachten linksom of rechtsom tot een goed einde worden gebracht.
Hoeveel mensen zitten er in deze groepsopdracht? Hoeveel van de hoeveel zeggen zulke dingen?quote:Op woensdag 10 mei 2017 12:30 schreef TwisterNederland het volgende:
[..]
Ongetwijfeld. Ik heb wel groepsopdrachten gehad waarbij het goed is gegaan. Het hangt bij mij gewoon heel af van hoe er gecommuniceerd wordt en wat er verwacht wordt. Als dat helder is komt het vaak goed. Alleen een 'helemaal vergeten' of 'leuk verhaal, doen we niks mee' kan ik helemaal niks mee en ga ik (in mijn opzicht terecht) mijn eigen opdrachten en tentamens prioriteit geven.
Ja daar moet je nog aardiger tegen blijven dan tegen collega'squote:Op woensdag 10 mei 2017 12:03 schreef Great-Expectations het volgende:
[..]
Belangrijke maar lastige/vervelende klanten zijn ook leuk.
Poep kan heus wel snel zijn!quote:Op woensdag 10 mei 2017 12:18 schreef Great-Expectations het volgende:
Fok is zo traag als poep, trouwens.
Gaat het nog steeds over groepsopdrachten?quote:Op woensdag 10 mei 2017 12:56 schreef Paxcon het volgende:
Ik laat anderen altijd graag de leiding nemen, tenzij het heel slecht is
paxcon kennende bedoelt hij een heel ander soort Groepsopdrachtenquote:Op woensdag 10 mei 2017 13:01 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Gaat het nog steeds over groepsopdrachten?
Bij mijn eerste baan kreeg ik direct een lastige maar belangrijke klant toegeschoven, een nogal grove en sekstische klant. Had het over "mijn drie gleufjes" als hij sprak over z'n vrouw en twee dochters.quote:Op woensdag 10 mei 2017 12:53 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Ja daar moet je nog aardiger tegen blijven dan tegen collega's
Ik heb vrijwel geen externe klanten, alleen interne. Dus ik mag bitchen.
quote:Op woensdag 10 mei 2017 13:01 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Gaat het nog steeds over groepsopdrachten?
quote:Op woensdag 10 mei 2017 13:08 schreef Great-Expectations het volgende:
[..]
Bij mijn eerste baan kreeg ik direct een lastige maar belangrijke klant toegeschoven, een nogal grove en sekstische klant. Had het over "mijn drie gleufjes" als hij sprak over z'n vrouw en twee dochters.
Gadverdamme.quote:Op woensdag 10 mei 2017 13:08 schreef Great-Expectations het volgende:
[..]
Bij mijn eerste baan kreeg ik direct een lastige maar belangrijke klant toegeschoven, een nogal grove en sekstische klant. Had het over "mijn drie gleufjes" als hij sprak over z'n vrouw en twee dochters.
Paxcon snapt mijquote:Op woensdag 10 mei 2017 12:56 schreef Paxcon het volgende:
Groepsopdrachten zijn vaak erg vermoeiend, gelukkig heb ik ze zelden
Ik laat anderen altijd graag de leiding nemen, tenzij het heel slecht is
Maar als jouw groepsgenoten er uiteindelijk met de pet naar gooien en niet meewerken zou ik het toch maar gewoon zelf doen. Voelt onrechtvaardig, maar aangezien je anders ook zelf een kutcijfer krijgt zou ik eieren voor m'n geld kiezen.quote:
gewoon overleggen met docentquote:Op woensdag 10 mei 2017 13:42 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Maar als jouw groepsgenoten er uiteindelijk met de pet naar gooien en niet meewerken zou ik het toch maar gewoon zelf doen. Voelt onrechtvaardig, maar aangezien je anders ook zelf een kutcijfer krijgt zou ik eieren voor m'n geld kiezen.
Op een universiteit?quote:Op woensdag 10 mei 2017 14:09 schreef Great-Expectations het volgende:
Je zit niet op een universiteit alleen maar om studiepunten te scoren, je hebt er ook de kans om intermenselijke skills te ontwikkelen.
Wel waar helaasquote:Op woensdag 10 mei 2017 14:32 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Op een universiteit?![]()
Ik ben blij dat mijn keuze HBO-Uni is geweest, want als ik iets onpersoonlijk en niet intermenselijk vond dan was t wel de Uni. Beteje theorie stampen zonder enig praktijkbesef.
Ligt ook vast aan welke opleiding en welke uni.
Vind dat juist wel mooi aan universiteiten. Eigen verantwoordelijkheid van de studenten om dat zelf lekker in hun eigen tijd te ontwikkelen indien ze dat wensen.quote:Op woensdag 10 mei 2017 14:32 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Ik ben blij dat mijn keuze HBO-Uni is geweest, want als ik iets onpersoonlijk en niet intermenselijk vond dan was t wel de Uni. Beteje theorie stampen zonder enig praktijkbesef.
Bij mijn studie (Industrieel Ontwerpen) was het vanaf dag 1 een belangrijk onderwerp. Maar je moet het wel willen leren.quote:Op woensdag 10 mei 2017 14:32 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Je krijgt het er niet als kant-en-klaar onderwerp naar binnen geschoven, daarom zei ik ook dat je er de kans hebt om er die skills te leren. Niet dat het een apart vakje is waar je weer een studiepunt mee scoort.quote:Op woensdag 10 mei 2017 14:54 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Vind dat juist wel mooi aan universiteiten. Eigen verantwoordelijkheid van de studenten om dat zelf lekker in hun eigen tijd te ontwikkelen indien ze dat wensen.
Bij ons echt amper. We hadden een paar van die "start een bedrijf op" groepsprojectjes, maar verder was t vrijwel alleen maar theorie.quote:Op woensdag 10 mei 2017 15:12 schreef Great-Expectations het volgende:
[..]
Bij mijn studie (Industrieel Ontwerpen) was het vanaf dag 1 een belangrijk onderwerp. Maar je moet het wel willen leren.
Tenzij je doel is door de opleiding heenkomen ipv klaarstomen voor het levenquote:Op woensdag 10 mei 2017 15:18 schreef Great-Expectations het volgende:
Maar je ontrekken aan groepsopdrachten is een gemiste kans imho.
Mjah, kwam ik gisteren tegen: "Mij was verteld dat een diploma me een baan zou opleveren. Nou ben ik afgestudeerd, maar heb ik geen baan."quote:Op woensdag 10 mei 2017 15:43 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Tenzij je doel is door de opleiding heenkomen ipv klaarstomen voor het leven
Zou wel chill zijn. Komende woensdag eerste sollicitatiegesprek voor een startersfunctie. Wel spannend.quote:Op woensdag 10 mei 2017 15:57 schreef Great-Expectations het volgende:
[..]
Mjah, kwam ik gisteren tegen: "Mij was verteld dat een diploma me een baan zou opleveren. Nou ben ik afgestudeerd, maar heb ik geen baan."
quote:Op woensdag 10 mei 2017 15:57 schreef Great-Expectations het volgende:
[..]
Mjah, kwam ik gisteren tegen: "Mij was verteld dat een diploma me een baan zou opleveren. Nou ben ik afgestudeerd, maar heb ik geen baan."
wauwquote:Op woensdag 10 mei 2017 15:57 schreef Great-Expectations het volgende:
[..]
Als je kan aantonen dat je trekt, initiatief neemt en moeite hebt gedaan om ondanks tekortkomingen van anderen het tot een goede samenwerking te laten lopen, dan helpen zij je echt wel.quote:Op woensdag 10 mei 2017 14:02 schreef Paxcon het volgende:
Staan die docenten daar zo voor open?
Lijkt me een ramp als elk groepje langskomt omdat er onenigheid is
HAHAHAHAHA. NEE JOH! Ik zat op hbo en nu op de uni. Universiteit is echt wel every man for himself. De sociale shit qua samenwerking had ik echt veel meer op hbo, ook al was dat omdat het MOEST om minder gemotiveerde studenten bij de les te houden.quote:Op woensdag 10 mei 2017 14:09 schreef Great-Expectations het volgende:
Je zit niet op een universiteit alleen maar om studiepunten te scoren, je hebt er ook de kans om intermenselijke skills te ontwikkelen.
quote:Op woensdag 10 mei 2017 15:57 schreef Great-Expectations het volgende:
[..]
Je weet dat er ook nog een leven buiten de collegezaal is hè. Studentencultuur en zo. Tevens werk ik genoeg samen in mijn bachelor, en mijn master is voor de helft groepswerk. Ik zou zeggen dat jouw opleiding eerder uitzondering dan regel is.quote:Op woensdag 10 mei 2017 16:11 schreef Brammetjuh94 het volgende:
[..]
HAHAHAHAHA. NEE JOH! Ik zat op hbo en nu op de uni. Universiteit is echt wel every man for himself. De sociale shit qua samenwerking had ik echt veel meer op hbo, ook al was dat omdat het MOEST om minder gemotiveerde studenten bij de les te houden.
Ja dat dusquote:Op woensdag 10 mei 2017 16:11 schreef Brammetjuh94 het volgende:
[..]
HAHAHAHAHA. NEE JOH! Ik zat op hbo en nu op de uni. Universiteit is echt wel every man for himself. De sociale shit qua samenwerking had ik echt veel meer op hbo, ook al was dat omdat het MOEST om minder gemotiveerde studenten bij de les te houden.
Tuurlijk. Maar dit is niet waarvoor je op de universiteit zit. Ik denk zelf dat het meerendeel van de studenten echt niet heel betrokken is bij het "sociale studenten leven". Heel mijn hbo was ik volledig op mijzelf en mijn oude vrienden gericht. Zeker toen het grootste "lessen en opdrachten" gedeelte over was zag ik amper andere studenten.quote:Op woensdag 10 mei 2017 16:15 schreef Rezania het volgende:
[..]
Je weet dat er ook nog een leven buiten de collegezaal is hè. Studentencultuur en zo.
Dat gaat gewoon samen. Je gaat op kamers, niemand kent elkaar aan het begin, je zit samen in de collegezaal, introweken, studievereniging, misschien ook nog studentenvereniging. Hangt allemaal samen met die studie.quote:Op woensdag 10 mei 2017 16:17 schreef Brammetjuh94 het volgende:
[..]
Tuurlijk. Maar dit is niet waarvoor je op de universiteit zit. Ik denk zelf dat het meerendeel van de studenten echt niet heel betrokken is bij het "sociale studenten leven". Heel mijn hbo was ik volledig op mijzelf en mijn oude vrienden gericht. Zeker toen het grootste "lessen en opdrachten" gedeelte over was zag ik amper andere studenten.
De universiteit verplicht/verwacht niet dat jij je mengt in de studentencultuur. Om dan te pretenderen dat er een soort van sociale groei is bij een universitaire studie vind ik een beetje 1+1=3
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |