Arriva is DB en kunnen het zich juist veroorloven om voet aan de grond te krijgen op zo'n cruciale plek zonder dat er geld verdiend wordt.quote:Op donderdag 11 mei 2017 21:12 schreef dennistd het volgende:
[..]
Arriva zal met dat in het achterhoofd ook wel de Lage Landen Lijn niet hebben doorgezet.
mja, dan zal die investering vanuit het moederbedrijf moeten komen, want Hettinga kennende wil hij geen verlieslatende activiteiten ondernemen.quote:Op donderdag 11 mei 2017 21:18 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Arriva is DB en kunnen het zich juist veroorloven om voet aan de grond te krijgen op zo'n cruciale plek zonder dat er geld verdiend wordt.
En toch hebben ze het niet gedaan. Blijkbaar toch bang dat het niet zou lukken met de Benelux als directe concurrent.quote:Op donderdag 11 mei 2017 21:18 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Arriva is DB en kunnen het zich juist veroorloven om voet aan de grond te krijgen op zo'n cruciale plek zonder dat er geld verdiend wordt.
Waren er niet duidelijke redenen voor destijds? Anyway; zo niet, dan ja, publiciteitsstunt, kan je achteraf altijd zeggen dat er allerlei obstakels opgegooid werden die niet kunnen. Nu Vectron zo toegelaten is hoeven ze alleen maar capaciteit aan te vragen maar ze hadden echt ook gewoon geen materieel om met hoge snelheid betrouwbaar die LLL uit te kunnen voeren. Hij is een nutteloze zak wind.quote:Op donderdag 11 mei 2017 21:40 schreef dennistd het volgende:
[..]
En toch hebben ze het niet gedaan. Blijkbaar toch bang dat het niet zou lukken met de Benelux als directe concurrent.
Ik heb een parkeerplaats in eigendom op het dak van station Breda, samen met mijn buren. De rest van de plaatsen is echter eigendom van NSquote:Op donderdag 11 mei 2017 19:16 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik heb een parkeerplaats ja. Eigendom. Hoeft geen VvE wat over te vinden
Je kent hem persoonlijk?quote:Op donderdag 11 mei 2017 21:25 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
mja, dan zal die investering vanuit het moederbedrijf moeten komen, want Hettinga kennende wil hij geen verlieslatende activiteiten ondernemen.
Toen de LLL werd gepresenteerd was het idee dat er een tragere, maar flexibelere verbinding zou worden geboden tussen Den Haag, Rotterdam en België. De Beneluxtrein zou immers verdwijnen, het alternatief was een duurdere Fyra met reserveringsplicht.quote:Op donderdag 11 mei 2017 21:42 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Waren er niet duidelijke redenen voor destijds? Anyway; zo niet, dan ja, publiciteitsstunt, kan je achteraf altijd zeggen dat er allerlei obstakels opgegooid werden die niet kunnen. Nu Vectron zo toegelaten is hoeven ze alleen maar capaciteit aan te vragen maar ze hadden echt ook gewoon geen materieel om met hoge snelheid betrouwbaar die LLL uit te kunnen voeren. Hij is een nutteloze zak wind.
Ga jij maar eens rap een spoor zoeken in raad de straat, hop hop.quote:Op donderdag 11 mei 2017 23:44 schreef Peterselieman het volgende:
Bijzondere combi in Veenendaal waar 2 stellen ICM een defect setje SLT afsleepten
Zo,da's een goed eind trein!quote:Op donderdag 11 mei 2017 23:44 schreef Peterselieman het volgende:
Bijzondere combi in Veenendaal waar 2 stellen ICM een defect setje SLT afsleepten
ik weet wel waar het niet isquote:Op donderdag 11 mei 2017 23:51 schreef bork het volgende:
[..]
Ga jij maar eens rap een spoor zoeken in raad de straat, hop hop.
Spul heeft wel een mooi rondje gemaakt: van Rhenen via Utrecht-Amersfoort-Deventer-Zutphen naar Nijmegen, waar het nu staat.quote:Op donderdag 11 mei 2017 23:44 schreef Peterselieman het volgende:
Bijzondere combi in Veenendaal waar 2 stellen ICM een defect setje SLT afsleepten
Nu snap ik wel waarom die treinen zo kort zijn tegenwoordig. Ze gebruiken het mat waar ze hun geld mee moeten verdienen voor allerlei hand-en-spandiensten.quote:Op donderdag 11 mei 2017 23:44 schreef Peterselieman het volgende:
Bijzondere combi in Veenendaal waar 2 stellen ICM een defect setje SLT afsleepten
a) das toch veel te efficiënt voor de NS om dát te kunnen bedenken? Dan zouden reizigers veel te weinig hinder ondervinden door het defecte stel.quote:Op vrijdag 12 mei 2017 01:09 schreef dennistd het volgende:
Nee, dat snap ik. Maar waarom naar Nijmegen toe? Kunnen ze daar iets was Utrecht niet kan? Lijkt me toch dat Nijmegen juist met SLT weinig ervaring heeft.
Geinig. Vraag me af of 1 ICM niet voldoende was geweest voor zo'n klusquote:Op donderdag 11 mei 2017 23:44 schreef Peterselieman het volgende:
Bijzondere combi in Veenendaal waar 2 stellen ICM een defect setje SLT afsleepten
ik vermoed van niet. de drietjes met weerstanden mogen zelfs helemaal niet slepen.quote:Op vrijdag 12 mei 2017 10:08 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Geinig. Vraag me af of 1 ICM niet voldoende was geweest voor zo'n klus
Als rijtuigen ontkoppelt zijn staat er toch geen luchtdruk meer op? Dan zou toch automatisch de rem er op staan. Tenminste, zo gaat het met luchtgeremde landbouwmachines en vrachtwagenaanhangers wel dacht ik.quote:Op vrijdag 12 mei 2017 11:12 schreef b2py het volgende:
Opstelsporen mogen geen helling hebben (of nauwelijks, 0.01 promille oid) omdat een zuchtje wind rijtuigen al aan het rollen kan brengen. Met een paar man red je het nog, 1 stelletje is ruim voldoende.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |