abonnement Unibet Coolblue
pi_170863134
quote:
1s.gif Op donderdag 11 mei 2017 21:12 schreef dennistd het volgende:

[..]

Arriva zal met dat in het achterhoofd ook wel de Lage Landen Lijn niet hebben doorgezet.
Arriva is DB en kunnen het zich juist veroorloven om voet aan de grond te krijgen op zo'n cruciale plek zonder dat er geld verdiend wordt.
Bier.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 11 mei 2017 @ 21:25:26 #202
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_170863651
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2017 21:18 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Arriva is DB en kunnen het zich juist veroorloven om voet aan de grond te krijgen op zo'n cruciale plek zonder dat er geld verdiend wordt.
mja, dan zal die investering vanuit het moederbedrijf moeten komen, want Hettinga kennende wil hij geen verlieslatende activiteiten ondernemen.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Sport donderdag 11 mei 2017 @ 21:40:03 #203
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_170864662
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2017 21:18 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Arriva is DB en kunnen het zich juist veroorloven om voet aan de grond te krijgen op zo'n cruciale plek zonder dat er geld verdiend wordt.
En toch hebben ze het niet gedaan. Blijkbaar toch bang dat het niet zou lukken met de Benelux als directe concurrent.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_170864824
quote:
1s.gif Op donderdag 11 mei 2017 21:40 schreef dennistd het volgende:

[..]

En toch hebben ze het niet gedaan. Blijkbaar toch bang dat het niet zou lukken met de Benelux als directe concurrent.
Waren er niet duidelijke redenen voor destijds? Anyway; zo niet, dan ja, publiciteitsstunt, kan je achteraf altijd zeggen dat er allerlei obstakels opgegooid werden die niet kunnen. Nu Vectron zo toegelaten is hoeven ze alleen maar capaciteit aan te vragen maar ze hadden echt ook gewoon geen materieel om met hoge snelheid betrouwbaar die LLL uit te kunnen voeren. Hij is een nutteloze zak wind.
Bier.
  Heeft over alles een mening 2022 donderdag 11 mei 2017 @ 21:44:56 #205
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_170864970
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2017 21:14 schreef b2py het volgende:
Hoezo? Die ging toch 16 keer per uur ook?
ja per week ja ^O^
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 11 mei 2017 @ 22:13:18 #206
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_170866849
quote:
14s.gif Op donderdag 11 mei 2017 19:16 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik heb een parkeerplaats ja. Eigendom. Hoeft geen VvE wat over te vinden :7
Ik heb een parkeerplaats in eigendom op het dak van station Breda, samen met mijn buren. De rest van de plaatsen is echter eigendom van NS :P
pi_170866981
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2017 21:25 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

mja, dan zal die investering vanuit het moederbedrijf moeten komen, want Hettinga kennende wil hij geen verlieslatende activiteiten ondernemen.
Je kent hem persoonlijk?
  donderdag 11 mei 2017 @ 22:20:17 #208
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_170867296
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2017 21:42 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Waren er niet duidelijke redenen voor destijds? Anyway; zo niet, dan ja, publiciteitsstunt, kan je achteraf altijd zeggen dat er allerlei obstakels opgegooid werden die niet kunnen. Nu Vectron zo toegelaten is hoeven ze alleen maar capaciteit aan te vragen maar ze hadden echt ook gewoon geen materieel om met hoge snelheid betrouwbaar die LLL uit te kunnen voeren. Hij is een nutteloze zak wind.
Toen de LLL werd gepresenteerd was het idee dat er een tragere, maar flexibelere verbinding zou worden geboden tussen Den Haag, Rotterdam en België. De Beneluxtrein zou immers verdwijnen, het alternatief was een duurdere Fyra met reserveringsplicht.

Toen de Fyra uiteenviel en NS/NMBS het "Benelux+"-plan presenteerden, werd duidelijk dat de vervoerders hadden geleerd dat inflexibiliteit en marktprijzen niet in goede aarde vielen bij het publiek en dat de Benelux+ als een gewone IC zou gaan rijden. Daarmee was de businesscase voor de LLL om zeep, er was immers concurrentie op nagenoeg dezelfde verbinding.

Via de HSL zou de LLL nooit zijn gaan rijden.
pi_170867646
Oh okay. Ik ben geen tegenstander van de LLL trouwens, ik ben voor ongelimiteerd open access vervoer als dat de basale dienstregeling niet in de weg zit (qua capaciteit).
Bier.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 11 mei 2017 @ 22:26:19 #210
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_170867681
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2017 22:15 schreef b2py het volgende:

[..]

Je kent hem persoonlijk?
nope
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 11 mei 2017 @ 23:44:54 #211
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_170871725
Bijzondere combi in Veenendaal waar 2 stellen ICM een defect setje SLT afsleepten

Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 11 mei 2017 @ 23:51:06 #212
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_170871922
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2017 23:44 schreef Peterselieman het volgende:
Bijzondere combi in Veenendaal waar 2 stellen ICM een defect setje SLT afsleepten

Ga jij maar eens rap een spoor zoeken in raad de straat, hop hop.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_170871954
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2017 23:44 schreef Peterselieman het volgende:
Bijzondere combi in Veenendaal waar 2 stellen ICM een defect setje SLT afsleepten

Zo,da's een goed eind trein!
Gave combi :)
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 11 mei 2017 @ 23:57:08 #214
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_170872106
quote:
3s.gif Op donderdag 11 mei 2017 23:51 schreef bork het volgende:

[..]

Ga jij maar eens rap een spoor zoeken in raad de straat, hop hop.
ik weet wel waar het niet is :P
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Sport donderdag 11 mei 2017 @ 23:58:51 #215
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_170872155
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2017 23:44 schreef Peterselieman het volgende:
Bijzondere combi in Veenendaal waar 2 stellen ICM een defect setje SLT afsleepten

Spul heeft wel een mooi rondje gemaakt: van Rhenen via Utrecht-Amersfoort-Deventer-Zutphen naar Nijmegen, waar het nu staat.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_170872694
Kop maken bij maarn goederen was niet echt een optie :P
  Redactie Sport vrijdag 12 mei 2017 @ 01:09:05 #217
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_170873682
Nee, dat snap ik. Maar waarom naar Nijmegen toe? Kunnen ze daar iets was Utrecht niet kan? Lijkt me toch dat Nijmegen juist met SLT weinig ervaring heeft.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  vrijdag 12 mei 2017 @ 09:59:58 #218
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_170876389
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2017 23:44 schreef Peterselieman het volgende:
Bijzondere combi in Veenendaal waar 2 stellen ICM een defect setje SLT afsleepten

Nu snap ik wel waarom die treinen zo kort zijn tegenwoordig. Ze gebruiken het mat waar ze hun geld mee moeten verdienen voor allerlei hand-en-spandiensten.

Er is een enorm overschot aan 6400 locs, je zou toch zeggen dat het vele malen efficiënter is om een paar diesellokjes beschikbaar te hebben voor het afslepen van defect mat?
So we just called him Fred
  vrijdag 12 mei 2017 @ 10:01:55 #219
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_170876422
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 mei 2017 01:09 schreef dennistd het volgende:
Nee, dat snap ik. Maar waarom naar Nijmegen toe? Kunnen ze daar iets was Utrecht niet kan? Lijkt me toch dat Nijmegen juist met SLT weinig ervaring heeft.
a) das toch veel te efficiënt voor de NS om dát te kunnen bedenken? Dan zouden reizigers veel te weinig hinder ondervinden door het defecte stel.
b) zal me ook niks verbazen als ze deze trein gelijk (tegen vergoeding door ProRail) hebben ingezet voor roestrijden.
So we just called him Fred
pi_170876537
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2017 23:44 schreef Peterselieman het volgende:
Bijzondere combi in Veenendaal waar 2 stellen ICM een defect setje SLT afsleepten

Geinig. Vraag me af of 1 ICM niet voldoende was geweest voor zo'n klus :P
  vrijdag 12 mei 2017 @ 11:05:01 #221
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_170877652
Denk je? Ruim 300 ton SLT is toch niet niks. Je wilt er toch ook een beetje snel weg mee weg kunnen komen.
  vrijdag 12 mei 2017 @ 11:12:07 #222
256146 b2py
Beton!
pi_170877755
Opstelsporen mogen geen helling hebben (of nauwelijks, 0.01 promille oid) omdat een zuchtje wind rijtuigen al aan het rollen kan brengen. Met een paar man red je het nog, 1 stelletje is ruim voldoende.
pi_170877845
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 mei 2017 10:08 schreef GlenSpey het volgende:

[..]

Geinig. Vraag me af of 1 ICM niet voldoende was geweest voor zo'n klus :P
ik vermoed van niet. de drietjes met weerstanden mogen zelfs helemaal niet slepen.
  Moderator vrijdag 12 mei 2017 @ 11:25:06 #224
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_170877945
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 mei 2017 11:12 schreef b2py het volgende:
Opstelsporen mogen geen helling hebben (of nauwelijks, 0.01 promille oid) omdat een zuchtje wind rijtuigen al aan het rollen kan brengen. Met een paar man red je het nog, 1 stelletje is ruim voldoende.
Als rijtuigen ontkoppelt zijn staat er toch geen luchtdruk meer op? Dan zou toch automatisch de rem er op staan. Tenminste, zo gaat het met luchtgeremde landbouwmachines en vrachtwagenaanhangers wel dacht ik.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Heeft over alles een mening 2022 vrijdag 12 mei 2017 @ 11:29:34 #225
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_170878047
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 mei 2017 11:19 schreef Salatrel het volgende:
mogen
Dat is wat anders.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')