Hoeveel heb jij dan gezien van Nederland? En dan bedoel ik niet de pretparken en musea, maar de Waddeneilanden, de Ooypolder, de Drunense duinen (je waant je echt in een woestijn), het heuvelachtige Limburg, enz.quote:Op vrijdag 5 mei 2017 16:22 schreef Homey het volgende:
Ken je ook van die mensen die nooit op vakantie gaan? Ik bedoel dan niet mensen zonder geld, maar hoogopgeleide lui die wel iets te makken hebben. Ken zelf enkele figuren die al meer dan 10 jaar niet de Nederlandse grenzen zijn overgegaan, en de spaarzame tripjes die ze gedaan hebben is naar Frankrijk of zo. Verder niet. Ik heb zelf al veel van de wereld gezien, kan me gewoon echt niet voorstellen dat je niet een keer wat anders wilt zien dan Nederland. But that's me.
Waarom stel je "niet op vakantie gaan" gelijk aan "niet buiten Nederland komen"?quote:Op vrijdag 5 mei 2017 16:22 schreef Homey het volgende:
Ken je ook van die mensen die nooit op vakantie gaan? Ik bedoel dan niet mensen zonder geld, maar hoogopgeleide lui die wel iets te makken hebben. Ken zelf enkele figuren die al meer dan 10 jaar niet de Nederlandse grenzen zijn overgegaan, en de spaarzame tripjes die ze gedaan hebben is naar Frankrijk of zo. Verder niet. Ik heb zelf al veel van de wereld gezien, kan me gewoon echt niet voorstellen dat je niet een keer wat anders wilt zien dan Nederland. But that's me.
Prima vent dus.quote:Op vrijdag 5 mei 2017 17:23 schreef Pinuts het volgende:
Heb zo'n ex gehad. Nouja, hij wilde af en toe wel eens op vakantie, maar zeker niet verder dan Duitsland of België![]()
Want ja, je moest je aanpassen, andere taal, ander eten etc.
Sowieso. Waarom zou je anders ver op vakantie gaanquote:Op vrijdag 5 mei 2017 17:30 schreef Ferrari_Tape het volgende:
[..]
Prima vent dus.
Maar jij wilde zonodig naar verre oorden om maar te kunnen opscheppen op je werk.
Vrijwel alles.quote:Op vrijdag 5 mei 2017 16:24 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Hoeveel heb jij dan gezien van Nederland? En dan bedoel ik niet de pretparken en musea, maar de Waddeneilanden, de Ooypolder, de Drunense duinen (je waant je echt in een woestijn), het heuvelachtige Limburg, enz.
Dit. Wij gingen vroeger altijd op vakantie naar hetzelfde waddeneiland, in de stacaravan van m´n opa en oma. Goede herinneringen aan.quote:Op vrijdag 5 mei 2017 16:30 schreef Sometimes het volgende:
[..]
Waarom stel je "niet op vakantie gaan" gelijk aan "niet buiten Nederland komen"?
Dat is wel een erg burgerlijke definitie van 'vakantie', die vast niet voor iedereen opgaatquote:Op vrijdag 5 mei 2017 16:51 schreef Hiddendoe het volgende:
Vakantie is de periode dat je niet hoeft te werken. Dus dingen kunt doen die je zelf leuk vind.
Ergens in den vreemde de toerist of de globetrotter uithangen is volgens mij ook hard werken en niet echt ontspannend.
Zoals Toon Hermans het ooit eens treffend wist uit te leggen (over kamperen, maar alla): "Het hele jaar kromliggen om twee weken krom te kunnen liggen".
Daarmee is het wel gezegd, denk ik. Vakantie is een periode van ontspanning, kunnen uitslapen, dingen doen die jij leuk vind.
Je keuze proberen uit te leggen in een of ander restaurant in een derdewereldland lijkt me daar niet onder te vallen.
De plaatselijke 'lekkernijen' zoals stierenballen of hondenogen proeven ook niet.
Je armzalige pogingen om je aan te passen aan de plaatselijke gebruiken om stieren af te slachten of je vrouw te verstoppen onder meters en meters textiel ook niet.
Probeer eens vrolijk te blijven als echte Nederlander terwijl je sjokt door een zandbak van enige miljoenen vierkante meters met een temperatuur van 50 graden in de schaduw. Lijkt me ook niet echt ontspannend om je volgende werkperiode weer met frisse moed aan te gaan.
Tuurlijk zijn de echte globetrotters niet te vergelijken met de familie doorsnee die een of twee keer per jaar op vakantie gaan.quote:Op vrijdag 5 mei 2017 23:25 schreef tomatenrood het volgende:
[..]
Dat is wel een erg burgerlijke definitie van 'vakantie', die vast niet voor iedereen opgaat![]()
Ieder zijn ding. Er zijn natuurlijk meerdere vormen van ontspanning dan eenvoudigweg luieren.
De charme van kamperen is volgens mij vooral het teruggaan naar de essentie: Weg van de alledaagse omgeving met alle gemakken en dichter bij de natuur komen. Ik denk dat sommige mensen dat wel degelijk ontspannend vinden.
Reizen kan echt een heel ontspannen gevoel geven. Dat je aankomt na een lange intercontinentale vlucht, en je je meteen al in een andere wereld waant. De sfeer, de temperatuur, de geuren, de kleuren, de mensen, alles is anders. En opeens wordt je overvallen door dat gevoel van ultieme vrijheid, en merk je dat je van binnen veel meer ontspant. Omdat al die dagelijkse beslommeringen van thuis ver weg zijn. Omdat je het gevoel hebt dat de wereld aan je voeten ligt.
Mijn leukste reisherinneringen waren momenten tijdens een rondreis in ZO-Azie: Die leuke, spontane ontmoetingen en gesprekken met andere mensen in een hostel, de 'vrije', ongedwongen sfeer die er hing en niet te omschrijven valt, de smaken van het street food, elke keer weer de gezonde spanning van een nieuwe bestemming... Cliché? Vast wel, maar toch een hele positieve, ontspannende reiservaring die me veel meer bijgebleven is dan zo'n luie all-in resort vakantie in Turkije ofzo.
Wat heb jij een raar beeld van vakantie? Je kunt toch gewoon een huisje huren met je gezin en dan kun je alsnog zelf boodschappen doen.quote:Op zaterdag 6 mei 2017 01:59 schreef zhe-devilll het volgende:
Vakanties... en dan?
Elke hap of dronk moet je betalen.
Thuis kun je je eigen boodschappen halen etc.
Je slaapt in een bed, waar zga iedereen in heeft liggen naaien
Je ligt met je reet in een bad waar idem mega veel mensen zichzelf hebben gerukt e.d.
Je krijgt soms enorm foute voeding, kijk naar "mijn vent kan niet kokeh"
Het is jammer dat de zomers zo slecht zijn in Nederland
Maar waarom op vakantie moeten als je een prima tuin hebt en van alle gemakken voorzien bent
Zie daar de essentie van het antwoord op de vraag waarom sommige mensen niet 'op vakantie' gaan. Los van de definitie van een vakantie.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |