Waarom vindt je dan dat voor jou heel andere regels gelden? Je kan je blijkbaar goed voorstellen waarom je het als partner niet leuk zou vinden. Je zou het zelf absoluut niet waarderen en verwachten van Kim dat ze daar rekening mee houdt, dat zelfs uit zichzelf al zou doen.quote:
Je bent boos en wil "om je heen slaan". Hoe is dat constructief? Je sluit jezelf af voor die wel leuke meid en aan het eind van het verhaal heb je vooral jezelf ermee.quote:Op zondag 7 mei 2017 13:37 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Het komt vooral door mijn ervaring met vrouwen van VERSCHILLENDE culturen en achtergrond. Hoe meer ik snap hoe de merendeel van de vrouwen denken en handelen, hoe meer moeite ik heb om sympathie op te kweken ervoor. Dan doel ik op de emotionele spelletjes en gebrek aan een verantwoordelijkheidsgevoel voor hun daden
Ik zeg hier niet dat alleen vrouwen kut zijn, en dat mannen perfect zijn. Totaal niet, de mens is gewoon een enge dier. Maar ik ben klaar met incasseren.
Het is trouwens niet achter "cultuur" schuilen. Ik ken zoveel oude vrienden/kennissen die dood zijn, achter tralies zitten, honger lijden, enzovoorts en ik zie vooral privileged kakkers die daar totaal niks om kan schelen. Hoe lief ze ook zijn. Snap je die woede niet?quote:Op zondag 7 mei 2017 13:29 schreef erodome het volgende:
[..]
Vind het gewoon een rotsmoes om je achter je cultuur te verschuilen. Dit gaat over actie's waar iemand bewust voor kiest.
Je eigen reactie die je hier neerpent slaat ook al nergens op, wat hebben andere vrouwen te maken met wat 1 kutwijf je aandoet? Je noemt het geen wraak, maar dat is het wel degelijk, waarbij je je wraak dan ook nog eens zou richten op anderen die er niets mee te maken hebben.
Wat heeft dit te maken met wat je daarnet schreef? Je haalt er nu vanalles bij.quote:Op zondag 7 mei 2017 13:41 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Het is trouwens niet achter "cultuur" schuilen. Ik ken zoveel oude vrienden/kennissen die dood zijn, achter tralies zitten, honger lijden, enzovoorts en ik zie vooral privileged kakkers die daar totaal niks om kan schelen. Hoe lief ze ook zijn. Snap je die woede niet?
Dat ligt toch echt allemaal geheel aan jezelf.quote:Op zondag 7 mei 2017 13:37 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Het komt vooral door mijn ervaring met vrouwen van VERSCHILLENDE culturen en achtergrond. Hoe meer ik snap hoe de merendeel van de vrouwen denken en handelen, hoe meer moeite ik heb om sympathie op te kweken ervoor. Dan doel ik op de emotionele spelletjes en gebrek aan een verantwoordelijkheidsgevoel voor hun daden
Ik zeg hier niet dat alleen vrouwen kut zijn, en dat mannen perfect zijn. Totaal niet, de mens is gewoon een enge dier. Maar ik ben klaar met incasseren.
Ik als witte privileged vrouw bied bij deze hiervoor mijn excuses aanquote:Op zondag 7 mei 2017 13:46 schreef Keep_Walking het volgende:
Vrienden van mij die vermoord zijn, zelfmoord hebben gepleegd, in de gevangenis of TBS-kliniek zitten. Of dat hun familie in de gevangenis of tbs-kliniek zitten.
Een neef van me ging zichzelf uit hoeren aan zo'n oude Gooische vrouw zodat hij een warm kon eten.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door Molo op 07-05-2017 14:11:27 ]Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
Heeft ze gehad. En ik snap het van haar ook wel, maar een beetje meer vertrouwen van haar kant zou wel fijn zijn. En ik begrijp dat ze mannen niet echt hoog heeft zitten.quote:Op zondag 7 mei 2017 13:37 schreef erodome het volgende:
[..]
Waarom vindt je dan dat voor jou heel andere regels gelden? Je kan je blijkbaar goed voorstellen waarom je het als partner niet leuk zou vinden. Je zou het zelf absoluut niet waarderen en verwachten van Kim dat ze daar rekening mee houdt, dat zelfs uit zichzelf al zou doen.
Geef Kim een dikke knuffel, zeg dat je snapt waarom ze dit niet wilde en ga samen eens om de tafel om af te spreken wat jullie beide van elkaar verwachten in het contact met anderen. Zet daarin natuurlijk ook je grenzen neer, dat normaal contact gewoon mogelijk blijft en er vertrouwen moet zijn.
Maar deze situatie stonk gewoon en dat weet je zelf ook dondersgoed.
quote:Op zondag 7 mei 2017 13:48 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik als witte privileged vrouw bied bij deze hiervoor mijn excuses aanDat doen die hoeren achter de ramen ook toch allemaal zelf? Niet omdat ze in een wanhopige situatie zitten?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
En toch kun je met droge ogen zeggen dat jij haar in een soortgelijke situatie niet zou laten gaan?quote:Op zondag 7 mei 2017 13:59 schreef DKS het volgende:
[..]
Heeft ze gehad. En ik snap het van haar ook wel, maar een beetje meer vertrouwen van haar kant zou wel fijn zijn. En ik begrijp dat ze mannen niet echt hoog heeft zitten.
Komt inderdaad allemaal door de witte mensen jaquote:Op zondag 7 mei 2017 14:07 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Dat doen die hoeren achter de ramen ook toch allemaal zelf? Niet omdat ze in een wanhopige situatie zitten?
Ik ben niet boos op (alleen) witte mensen. Er zijn zwarte mensen waar ik boos op ben. Ik ben boos op de halve wereld eerlijk gezegd. Iedereen die apathisch doet of zich zorgen maakt om domme dingen. Domme dingen zoals of ze slank genoeg zijn, of je kip met rijs of met aardappel moet eten, of je vegetarische vampier kan zijn, enz.quote:Op zondag 7 mei 2017 14:12 schreef Molo het volgende:
[..]
Komt inderdaad allemaal door de witte mensen ja![]()
Discriminatie is een heel ding hoor, maar je kunt ook alles lekker buiten jezelf leggen, nul verantwoordelijkheid voor je eigen daden en levensloop. Lekker zwak
Haha. Dat is niet hoe dingen werken.quote:Op zondag 7 mei 2017 08:50 schreef Keep_Walking het volgende:
Ik zou bijvoorbeeld een betrouwbare vriend vragen om je te hacken en kijken wat er op je computer staat dat ik tegen je kan gebruiken.
Bij een psycholoog kom je verder mattie.quote:Op zondag 7 mei 2017 14:16 schreef Keep_Walking het volgende:
Nu leg ik het allemaal in de handen van God.
Ja... Dat kan ook jaquote:Op zondag 7 mei 2017 14:16 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Ik ben niet boos op (alleen) witte mensen. Er zijn zwarte mensen waar ik boos op ben. Ik ben boos op de halve wereld eerlijk gezegd. Iedereen die apathisch doet of zich zorgen maakt om domme dingen. Althans dat was ik. Nu leg ik het allemaal in de handen van God.
Geen commentaar.quote:Op zondag 7 mei 2017 14:10 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
En toch kun je met droge ogen zeggen dat jij haar in een soortgelijke situatie niet zou laten gaan?
Dit is dus ook vooral een interculturele issue. TS is een Nederlandse kamper, zij is een Arubaan. Er is hier sprake van een interculturele miscommunicatie en gebrek aan begrip voor de interculturele geschiedenis.quote:Op zondag 7 mei 2017 14:25 schreef Leandra het volgende:
Het meest dubieuze aan het verhaal is wel dat de vriendin van TS ook gewoon niet welkom was op het etentje.
De vrouw die hij heeft helpen verhuizen is of een vage kennis, en dan heb je sowieso niet zoveel overeenkomsten dat het meenemen van je vriendin een probleem mag zijn.
Of de vrouw die hij heeft helpen verhuizen is een goede vriendin, en dan is het behoorlijk vreemd dat deze de vriendin nog niet kent.
Hoe dan ook is het afwijzen van het meenemen van de vriendin het grootste probleem hierin, maar als de vriendin van TS zegt "Dat wil ik niet" dan doet men net alsof hij naar haar pijpen danst als hij dan ook niet gaat, maar als degene die TS uitgenodigd heeft zegt "Dat wil ik niet" als TS vraagt of zijn vriendin ook meekan, dan vindt een groot deel dat kennelijk maar prima.
Prima dat je niet gegaan bent, niet omdat Kim het vervelend zou vinden als je wel zou gaan, maar vooral omdat Kim ongezien niet welkom was.
En wat is de achtergrond van de vrouw die ongezien stelde dat de vriendin van TS niet welkom is?quote:Op zondag 7 mei 2017 14:30 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Dit is dus ook vooral een interculturele issue. TS is een Nederlandse kamper, zij is een Arubaan. Er is hier sprake van een interculturele miscommunicatie en gebrek aan begrip voor de interculturele geschiedenis.
Ze was een vriendin van m'n vrouw. Misschien dat ze er daarom weinig zin in had. Ze komt uit Suriname, misschien dat Antillianen en Surinamers elkaar niet liggen of zoiets.quote:Op zondag 7 mei 2017 14:31 schreef Leandra het volgende:
[..]
En wat is de achtergrond van de vrouw die ongezien stelde dat de vriendin van TS niet welkom is?
Daar zit het probleem hè, het niet welkom zijn van Kim, ongezien.
Interculturele miscommunicatie?quote:Op zondag 7 mei 2017 14:30 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Dit is dus ook vooral een interculturele issue. TS is een Nederlandse kamper, zij is een Arubaan. Er is hier sprake van een interculturele miscommunicatie en gebrek aan begrip voor de interculturele geschiedenis.
Zeg ik het goed?
Misschien wil TS een persoonlijke gesprek hebben met de andere vrouw, gewoon als vrienden.quote:Op zondag 7 mei 2017 14:31 schreef Leandra het volgende:
[..]
En wat is de achtergrond van de vrouw die ongezien stelde dat de vriendin van TS niet welkom is?
Daar zit het probleem hè, het niet welkom zijn van Kim, ongezien.
Waarom had je haar dan nog niet voorgesteld aan je nieuwe vriendin?quote:Op zondag 7 mei 2017 14:37 schreef DKS het volgende:
[..]
Ze was een vriendin van m'n vrouw. Misschien dat ze er daarom weinig zin in had. Ze komt uit Suriname, misschien dat Antillianen en Surinamers elkaar niet liggen of zoiets.
Waarom niet?quote:
Er zijn hier verschillende praktische verklaring ervoor.quote:Op zondag 7 mei 2017 14:37 schreef DKS het volgende:
[..]
Ze was een vriendin van m'n vrouw. Misschien dat ze er daarom weinig zin in had. Ze komt uit Suriname, misschien dat Antillianen en Surinamers elkaar niet liggen of zoiets.
TS wilde zijn vriendin meenemen, toen gaf de verhuisde vrouw aan dat dat niet de bedoeling was.quote:Op zondag 7 mei 2017 14:38 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Misschien wil TS een persoonlijke gesprek hebben met de andere vrouw, gewoon als vrienden.
Net zoals ik een vriendin/buurvrouw gewoon wil helpen met persoonlijke issues of de TV installeren ofzo. Alleen, zonder gezeur van mijn eigen vriendin. Zonder beschuldiging van vreemdgaan of onbetrouwbaar zijn.
Die andere vrouw wilde niet dat TS zijn eigen vriendin meenam he?quote:Op zondag 7 mei 2017 14:38 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Misschien wil TS een persoonlijke gesprek hebben met de andere vrouw, gewoon als vrienden.
Net zoals ik een vriendin/buurvrouw gewoon wil helpen met persoonlijke issues of de TV installeren ofzo. Alleen, zonder gezeur van mijn eigen vriendin. Zonder beschuldiging van vreemdgaan of onbetrouwbaar zijn.
TS wilde alleen maar zijn pens vol gaan vreten, maar als de gastvrouw niet wil dat ik m'n vriendin meeneem en ik zie dat m'n vriendin daar behoorlijk van over de emmer gaat blijf ik toch liever bij haar.quote:Op zondag 7 mei 2017 14:38 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Ik ben de feiten even vergeten.quote:Op zondag 7 mei 2017 14:42 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Die andere vrouw wilde niet dat TS zijn eigen vriendin meenam he?
Als je de culturele vlag wilt laten wapperen moet je wel uitgaan van de juiste feiten.
Zou het dan geen beter idee zijn even uit te loggen nu?quote:
Ik volg de topic gewoon vanaf hier.quote:Op zondag 7 mei 2017 14:58 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Zou het dan geen beter idee zijn even uit te loggen nu?
Nou, dan hebben wij een vergelijkbare achtergrond. Bijna al mijn oude vriende van vroeger zijn dood, zitten vast of zijn junks geworden. En ik ben dolblij dat ik me er op eigen kracht aan ontworsteld heb. Nergens voor nodig, dat zelfmedelijden.quote:Op zondag 7 mei 2017 13:46 schreef Keep_Walking het volgende:
Vrienden van mij die vermoord zijn, zelfmoord hebben gepleegd, in de gevangenis of TBS-kliniek zitten. Of dat hun familie in de gevangenis of tbs-kliniek zitten.
Een neef van me ging zichzelf uit hoeren aan zo'n oude Gooische vrouw zodat hij een warm kon eten.
Ik heb geen zelfmedelijden hoor. Vooral woede op hoe de wereld in elkaar zit.quote:Op zondag 7 mei 2017 15:08 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Nou, dan hebben wij een vergelijkbare achtergrond. Bijna al mijn oude vriende van vroeger zijn dood, zitten vast of zijn junks geworden. En ik ben dolblij dat ik me er op eigen kracht aan ontworsteld heb. Nergens voor nodig, dat zelfmedelijden.
Is het zelfde. De enige die wat aan hé eigen situatie kan veranderen ben jij. En hetzelfde geldt voor je vrienden.quote:Op zondag 7 mei 2017 15:09 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Ik heb geen zelfmedelijden hoor. Vooral woede op hoe de wereld in elkaar zit.
Jawel we hebben het er wel even over gehad.quote:Op zondag 7 mei 2017 15:15 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Is het zelfde. De enige die wat aan hé eigen situatie kan veranderen ben jij. En hetzelfde geldt voor je vrienden.
Ik vind het kut voor mijn oude vrienden dat het ze niet goed gaat, maar ik vind het vooral ontzettende sukkels dat ze de kansen tot verbetering niet met beide handen hebben aangegrepen.
En nu weer OT:
Hoe is het nu thuis, TS? Hebben jullie al eens met elkaar gepraat over waarom je er heen wilt en waarom zij wil dat je thuis bleef? En de beweegredenen van die andere vrouw waren om je vriendin te weigeren.
Wat ik echt raar vind, is dat je wel rekening hield met de gevoelens van EEN vriendin, maar in eerste instantie niet met die van JOUW vriendin. Pas toen ze een scène schopte draaide je bij.
Opgelost.quote:
Je voorziet toekomstige problemen?quote:
Dan is er nog niet voldoende over gepraat... Misschien niet zo handig om dat allemaal nu ineens te doen, maar wel noodzakelijk om de aankomende tijd eens te doen.quote:
Dat hij dat al niet begreep... Als ik ergens word uitgenodigd en mijn vriend is niet welkom denk ik er niet eens over na om te gaan.quote:Op zondag 7 mei 2017 15:30 schreef Leandra het volgende:
[..]
Of je realiseert je eens waar het probleem ligt: bij de vrouw die je vriendin ongezien weigerde.
Misschien moet je dat wel doen. 😉quote:Op zondag 7 mei 2017 15:41 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Dat hij dat al niet begreep... Als ik ergens word uitgenodigd en mijn vriend is niet welkom denk ik er niet eens over na om te gaan.
Dit dus.quote:Op zondag 7 mei 2017 15:41 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Dat hij dat al niet begreep... Als ik ergens word uitgenodigd en mijn vriend is niet welkom denk ik er niet eens over na om te gaan.
Dus je zegt hier dat mannen en vrouwen geen platonische vrienden kunnen zijn?quote:Op zondag 7 mei 2017 15:43 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Waarom zou ik bij een man op bezoek gaan die aangeeft dat mijn vriend niet welkom is?
Wat een vreemde, kort door de bocht, conclusie weer.quote:Op zondag 7 mei 2017 15:45 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Dus je zegt hier dat mannen en vrouwen geen platonische vrienden kunnen zijn?
Jij moet eens leren lezen.quote:Op zondag 7 mei 2017 15:45 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Dus je zegt hier dat mannen en vrouwen geen platonische vrienden kunnen zijn?
Nee, niet perse. Het huidige meisje waarmee ik date wil geen mannelijke vrienden hebben, omdat ze het gewoon niet vertrouwt. Maar ik heb wel vrouwelijke vrienden, waarmee ik afspreek. Individueel en alleen, zou haar ook niet mee willen hebben.quote:Op zondag 7 mei 2017 15:49 schreef Leandra het volgende:
[..]
Wat een vreemde, kort door de bocht, conclusie weer.
Als je vrienden bent dan ken je elkaars partners toch ook? Het probleem is hier dat deze vrouw de vriendin van TS niet kent, en dat kennelijk ook graag zo wil houden, volgens mij ben je dan geen vrienden.
Waarom wil je haar niet mee hebben dan?quote:Op zondag 7 mei 2017 15:56 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Nee, niet perse. Het huidige meisje waarmee ik date wil geen mannelijke vrienden hebben, omdat ze het gewoon niet vertrouwt. Maar ik heb wel vrouwelijke vrienden, waarmee ik afspreek. Individueel en alleen, zou haar ook niet mee willen hebben.
Maar er kan allerlei redenen zijn waarom dat meisje niet wil dat hij zijn vrouw meeneemt. Misschien is ze sociaal angstig en voelt ze zich niet comfortabel met nieuwe mensen. Misschien wil ze een persoonlijke gesprek. Wie weet?
Maar ze mag aangeven dat ze liever met hem alleen wil afspreken.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |