abonnement Unibet Coolblue
pi_170681707
Welkom in het Dating topic.

In dit topic gaat het over daten, aanstaande dates, recente dates of verwant aan deze onderwerpen.

Wat willen we wel in dit topic:
✔ Discussie over een recente date en/of hoe nu verder
✔ Advies vragen of geven over hoe dingen aan te pakken m.b.t. daten
✔ Succesverhalen wat betreft dates
✔ Hoe benader ik iemand voor een date?
✔ Wat kan ik het beste doen op m'n eerste date?
✔ Bespreken waar je de fout in ging op je date
✔ Faal dates vertellen, met de billen bloot :9

Wat willen we niet in dit topic:
✖ Offtopic
✖ Slowchat
✖ Flamen
✖ Eisenlijstjes
✖ Het topic claimen
✖ Screenshots plaatsen van datingprofielen
✖ Algemene vragen over mannen en vrouwen
✖ Dates/uitjes met de persoon/personen die je als je vaste partner beschouwt

Houd het dus ontopic zodat het leuk blijft, we verwachten vooral posts over date ervaringen/aanstaande dates hier. Afwijken van bovenstaande punten mag, zolang het duidelijk te maken heeft met daten. Er zijn talloze andere topics waar je andere zaken kwijt kan wat niet over daten gaat, dus we verzoeken je het topic schoon te houden van deze zaken.

Bedankt voor de medewerking.

✔ Uw dreamteam, Samzzie, Eggs en Droopie :*
Hell To The Liars
pi_170681736
Waarom word er opeens gedaan alsof ik geen tekst en uitleg geef :D dat doe ik altijd. Zelfs als er nog geen date is geweest
Ik ben zo'n debiel die tot voor kort op elk berichtje een antwoord gaf (nu niet meer, alles met alleen 'hey' of Arabische/Indische prinsen skip ik tegenwoordig)

In mijn ervaring word het alleen niet altijd geaccepteerd als een goedgekeurde uitleg. En dat vind ik dan toch echt je eigen probleem. Ik doe mijn best, als we daarin niet dezelfde taal spreken dan is dat jammer maar niet meer dan dat
pi_170681853
quote:
1s.gif Op donderdag 4 mei 2017 14:12 schreef Allures het volgende:
Waarom word er opeens gedaan alsof ik geen tekst en uitleg geef :D dat doe ik altijd. Zelfs als er nog geen date is geweest
Ik ben zo'n debiel die tot voor kort op elk berichtje een antwoord gaf (nu niet meer, alles met alleen 'hey' of Arabische/Indische prinsen skip ik tegenwoordig)

Welke berichtjes heb je het nu over? Op een datingsite of als je al een prins op je Whatsapp hebt toegevoegd?

Want in het laatste geval is het je eigen schuld natuurlijk...
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_170681895
quote:
1s.gif Op donderdag 4 mei 2017 14:17 schreef Godshand het volgende:

[..]

Welke berichtjes heb je het nu over? Op een datingsite of als je al een prins op je Whatsapp hebt toegevoegd?

Want in het laatste geval is het je eigen schuld natuurlijk...
datingsite
Ik heb echt super lang geprobeerd om op alles te reageren omdat ik dat netjes vind. Maar dat kost je serieus tijd (en nee dat is niet arrogant bedoeld, genoeg mannen doen het zelfde berichtje gewoon 100 keer op een dag er uit. Die weten echt niet aan wie ze geschreven hebben) en de reacties die je krijgt zijn serieus kut :')
Dus nu reageer ik niet meer op alleen hey, gekopieerde gedichtjes over fucking zwanen en Arabische prinsen
  donderdag 4 mei 2017 @ 14:21:33 #5
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_170681954
quote:
1s.gif Op donderdag 4 mei 2017 14:08 schreef Allures het volgende:

[..]

'types als Allures' :')

Nogmaals, ik geef vaak een duidelijke uitleg. Maar geen romantische klik valt daar voor mij ook onder ja. Soms ben je niet verliefd en weet je ook gewoon dat je dat niet gaat worden

En dan krijg je serieus wel eens terug 'is het mijn bril? Want dan neem ik lenzen'. Nee, ik voel het gewoon niet bij jou. Bril of lenzen. Wat moet je dan nog meer zeggen als vrouw?
Ik zette het zo neer omdat ik voornamelijk las dat je nogal makkelijk erover deed hier.

Klopt, dat is mannen en vrouwen elkaar 99 van de 100 keer niet snappen, maar juist daarom is het goed om juist duidelijk te zijn daarin, 'geen klik' is nogal vaag.

quote:
1s.gif Op donderdag 4 mei 2017 14:10 schreef Droopie het volgende:

[..]

Het scheelt ook of iemand na 1 matige date of na 6 maanden exclusief daten de benen neemt.

Als je 2 of 3 keer date is een reden wel fijn, maar je hebt er geen recht op.
Dat sowieso, ik zeg ook niet dat er geen verschil in zit natuurlijk.
pi_170681993
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2017 14:21 schreef S95Sedan het volgende:

[..]

Ik zette het zo neer omdat ik voornamelijk las dat je nogal makkelijk erover deed hier.

Klopt, dat is mannen en vrouwen elkaar 99 van de 100 keer niet snappen, maar juist daarom is het goed om juist duidelijk te zijn daarin, 'geen klik' is nogal vaag.

[..]

Dat sowieso, ik zeg ook niet dat er geen verschil in zit natuurlijk.
Geen klik is helemaal niet vaag maar volstrekt to the point.

Dat jij een autist bent die het hebben van een klik niet begrijpt is je eigen probleem die je niet moet projecteren op de rest van de wereld.
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_170682006
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2017 14:21 schreef S95Sedan het volgende:

[..]

Ik zette het zo neer omdat ik voornamelijk las dat je nogal makkelijk erover deed hier.

Klopt, dat is mannen en vrouwen elkaar 99 van de 100 keer niet snappen, maar juist daarom is het goed om juist duidelijk te zijn daarin, 'geen klik' is nogal vaag.

[..]

Dat sowieso, ik zeg ook niet dat er geen verschil in zit natuurlijk.
of je leert het accepteren als antwoord. Waarom moet de rest van de wereld, want voor de meeste mensen is dit duidelijk genoeg, jou daarin tegemoed komen?

En nogmaals, soms kun je je vinger er gewoon niet op leggen. Waarom moet die vrouw dan een gaan zitten puzzelen over wat het zou kunnen zijn om jou gerust te stellen? Waarom hoef jij niet iets te doen aan de manier waarop je met afwijzing om gaat?
pi_170682009
Snap opzich het punt wel. Nee mensen zijn je in principe geen uitleg 'schuldig' als ze het niet goed genoeg vonden, maar het kan voor sommigen onder ons gewoon heel vervelend zijn. Het kan als man zijnde heel moeilijk zijn om een leuk contact met iemand te leggen. Zeker als je geen 9 of 10 bent qua uiterlijk zijn er heel weinig vrouwen die wel een oprechte vorm van interesse in je hebben. Dat is helaas hoe de wereld van online dating inelkaar steekt.

Op het moment dat je dan wel die leuke vorm van contact met iemand hebt en je hebt een paar weken veel aandacht aan elkaar besteed via whatsapp en na een date hoor je enkel en alleen 'de klik was er niet', dan is dat gewoon kut. Het is een nietszeggende uitleg, want hoe kan je het een volgende keer 'beter' doen als je niet weet wat je 'verkeerd' hebt gedaan. Daarnaast kan er weer veel tijd overheen gaan voor je een nieuwe leuke vorm van contact met iemand hebt gevonden. Tel daarbij op dat je zelf de date waarschijnlijk wél leuk hebt gevonden en dan is het weer nóg kutter :')

Dames van wie ik te horen heb gekregen dat de 'klik' er niet was vraag ik vriendelijk doch dringend om een wat meer verhelderende uitleg. Dat wordt dan gauw als opdringerig en vervelend ervaren, maar vind dat toch wel het minste als ik een paar weken intensief contact met iemand heb gehad...
pi_170682075
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2017 14:24 schreef GlenSpey het volgende:
Snap opzich het punt wel. Nee mensen zijn je in principe geen uitleg 'schuldig' als ze het niet goed genoeg vonden, maar het kan voor sommigen onder ons gewoon heel vervelend zijn. Het kan als man zijnde heel moeilijk zijn om een leuk contact met iemand te leggen. Zeker als je geen 9 of 10 bent qua uiterlijk zijn er heel weinig vrouwen die wel een oprechte vorm van interesse in je hebben. Dat is helaas hoe de wereld van online dating inelkaar steekt.

Op het moment dat je dan wel die leuke vorm van contact met iemand hebt en je hebt een paar weken veel aandacht aan elkaar besteed via whatsapp en na een date hoor je enkel en alleen 'de klik was er niet', dan is dat gewoon kut. Het is een nietszeggende uitleg, want hoe kan je het een volgende keer 'beter' doen als je niet weet wat je 'verkeerd' hebt gedaan. Daarnaast kan er weer veel tijd overheen gaan voor je een nieuwe leuke vorm van contact met iemand hebt gevonden. Tel daarbij op dat je zelf de date waarschijnlijk wél leuk hebt gevonden en dan is het weer nóg kutter :')
het is geen kwestie van beter doen. Er is geen overtreffende trap in daten
Je past bij elkaar of niet
Een afwijzing is dan ook niet meer dan 'voor mij ben je die ene persoon waar ik oud mee wil worden niet'
ik denk dat een aantal hier er goed aan doen zich dat wat meer eigen te maken

Het is niet zo dat je een bepaald level kunt bereiken door steeds iets aan te passen waardoor je op een gegeven moment standaar succesvol naar huis gaat

(Ja er is wel een basis. Ben een fatsoenlijk persoon die een beetje boeiend en aardig is)
pi_170682080
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2017 14:24 schreef GlenSpey het volgende:
Snap opzich het punt wel. Nee mensen zijn je in principe geen uitleg 'schuldig' als ze het niet goed genoeg vonden, maar het kan voor sommigen onder ons gewoon heel vervelend zijn. Het kan als man zijnde heel moeilijk zijn om een leuk contact met iemand te leggen. Zeker als je geen 9 of 10 bent qua uiterlijk zijn er heel weinig vrouwen die wel een oprechte vorm van interesse in je hebben. Dat is helaas hoe de wereld van online dating inelkaar steekt.

Op het moment dat je dan wel die leuke vorm van contact met iemand hebt en je hebt een paar weken veel aandacht aan elkaar besteed via whatsapp en na een date hoor je enkel en alleen 'de klik was er niet', dan is dat gewoon kut. Het is een nietszeggende uitleg, want hoe kan je het een volgende keer 'beter' doen als je niet weet wat je 'verkeerd' hebt gedaan. Daarnaast kan er weer veel tijd overheen gaan voor je een nieuwe leuke vorm van contact met iemand hebt gevonden. Tel daarbij op dat je zelf de date waarschijnlijk wél leuk hebt gevonden en dan is het weer nóg kutter :')

Dames van wie ik te horen heb gekregen dat de 'klik' er niet was vraag ik vriendelijk doch dringend om een wat meer verhelderende uitleg. Dat wordt dan gauw als opdringerig en vervelend ervaren, maar vind dat toch wel het minste als ik een paar weken intensief contact met iemand heb gehad...
Ze zijn je niets verschuldigd, ben blij dat ze uberhaupt met je op date zijn geweest. Er is geen klik, deal with it, on to the next one. Zo moeilijk is het toch niet?
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
pi_170682166
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2017 14:24 schreef GlenSpey het volgende:
Snap opzich het punt wel. Nee mensen zijn je in principe geen uitleg 'schuldig' als ze het niet goed genoeg vonden, maar het kan voor sommigen onder ons gewoon heel vervelend zijn. Het kan als man zijnde heel moeilijk zijn om een leuk contact met iemand te leggen. Zeker als je geen 9 of 10 bent qua uiterlijk zijn er heel weinig vrouwen die wel een oprechte vorm van interesse in je hebben. Dat is helaas hoe de wereld van online dating inelkaar steekt.

Op het moment dat je dan wel die leuke vorm van contact met iemand hebt en je hebt een paar weken veel aandacht aan elkaar besteed via whatsapp en na een date hoor je enkel en alleen 'de klik was er niet', dan is dat gewoon kut. Het is een nietszeggende uitleg, want hoe kan je het een volgende keer 'beter' doen als je niet weet wat je 'verkeerd' hebt gedaan. Daarnaast kan er weer veel tijd overheen gaan voor je een nieuwe leuke vorm van contact met iemand hebt gevonden. Tel daarbij op dat je zelf de date waarschijnlijk wél leuk hebt gevonden en dan is het weer nóg kutter :')

Dames van wie ik te horen heb gekregen dat de 'klik' er niet was vraag ik vriendelijk doch dringend om een wat meer verhelderende uitleg. Dat wordt dan gauw als opdringerig en vervelend ervaren, maar vind dat toch wel het minste als ik een paar weken intensief contact met iemand heb gehad...
oké is wel lullig ook. maar nog lulliger is niks meer horen of ik spreek je en dan niks.
FOK! is net een groot tijdschrift
  donderdag 4 mei 2017 @ 14:32:24 #12
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_170682202
quote:
1s.gif Op donderdag 4 mei 2017 14:10 schreef Droopie het volgende:

[..]

Het scheelt ook of iemand na 1 matige date of na 6 maanden exclusief daten de benen neemt.

Als je 2 of 3 keer date is een reden wel fijn, maar je hebt er geen recht op.

Ben het wel eens met Allures.
Deze ja. Bij iets waar je samen al een tijdje een band op hebt gebouwd is het niet meer dan normaal om gepikeerd te zijn als de ander je even tussen neus en lippen door aan de kant schuift, maar als je elkaar amper kent is het gewoon niet verstandig om een bepaalde behandeling te verwachten.
  donderdag 4 mei 2017 @ 14:35:20 #13
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_170682259
quote:
4s.gif Op donderdag 4 mei 2017 14:23 schreef Godshand het volgende:

[..]

Geen klik is helemaal niet vaag maar volstrekt to the point.

Dat jij een autist bent die het hebben van een klik niet begrijpt is je eigen probleem die je niet moet projecteren op de rest van de wereld.
Dat is compleet context en situatie afhankelijk. Verder is dat jouw mening.

quote:
1s.gif Op donderdag 4 mei 2017 14:24 schreef Allures het volgende:

[..]

of je leert het accepteren als antwoord. Waarom moet de rest van de wereld, want voor de meeste mensen is dit duidelijk genoeg, jou daarin tegemoed komen?

En nogmaals, soms kun je je vinger er gewoon niet op leggen. Waarom moet die vrouw dan een gaan zitten puzzelen over wat het zou kunnen zijn om jou gerust te stellen? Waarom hoef jij niet iets te doen aan de manier waarop je met afwijzing om gaat?
Hoe zou je het zelf vinden dan als je al weken contact hebt en iemand is er op zon manier klaar mee?

Dus kom niet aan met 'de rest van de wereld' dat is gewoon bullshit, exact hetzelfde als het fatsoen waar ik het over had.

Maargoed deze hele discussie :')
pi_170682303
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2017 14:35 schreef S95Sedan het volgende:

[..]

Dat is compleet context en situatie afhankelijk. Verder is dat jouw mening.

[..]

Hoe zou je het zelf vinden dan als je al weken contact hebt en iemand is er op zon manier klaar mee?

Dus kom niet aan met 'de rest van de wereld' dat is gewoon bullshit, exact hetzelfde als het fatsoen waar ik het over had.

Maargoed deze hele discussie :')
Je ziet toch meerdere mensen hier posten dat 'geen klik' voor hun een duidelijke uitleg is, ook om aan te nemen van de ander

Ik zou het waarschijnlijk jammer vinden dat die persoon niet met mij verder wil als ik dat wel zou willen. Maar ik zo daarom niet gaan lopen stampvoeten over zijn reden
Die ik, alsnog, een duidelijke reden vind.
  donderdag 4 mei 2017 @ 14:43:37 #15
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_170682454
Maargoed. Tweestrijd hier tussen de users. Maar nu wordt het enkel een herhaling van woorden...
  donderdag 4 mei 2017 @ 14:45:23 #16
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_170682495
Ja, wie heeft er nog dates in het verschiet?
pi_170682507
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2017 14:24 schreef GlenSpey het volgende:
Snap opzich het punt wel. Nee mensen zijn je in principe geen uitleg 'schuldig' als ze het niet goed genoeg vonden, maar het kan voor sommigen onder ons gewoon heel vervelend zijn. Het kan als man zijnde heel moeilijk zijn om een leuk contact met iemand te leggen. Zeker als je geen 9 of 10 bent qua uiterlijk zijn er heel weinig vrouwen die wel een oprechte vorm van interesse in je hebben. Dat is helaas hoe de wereld van online dating inelkaar steekt.

Op het moment dat je dan wel die leuke vorm van contact met iemand hebt en je hebt een paar weken veel aandacht aan elkaar besteed via whatsapp en na een date hoor je enkel en alleen 'de klik was er niet', dan is dat gewoon kut. Het is een nietszeggende uitleg, want hoe kan je het een volgende keer 'beter' doen als je niet weet wat je 'verkeerd' hebt gedaan. Daarnaast kan er weer veel tijd overheen gaan voor je een nieuwe leuke vorm van contact met iemand hebt gevonden. Tel daarbij op dat je zelf de date waarschijnlijk wél leuk hebt gevonden en dan is het weer nóg kutter :')

Dames van wie ik te horen heb gekregen dat de 'klik' er niet was vraag ik vriendelijk doch dringend om een wat meer verhelderende uitleg. Dat wordt dan gauw als opdringerig en vervelend ervaren, maar vind dat toch wel het minste als ik een paar weken intensief contact met iemand heb gehad...
Je kan het een volgende keer niet beter of slechter doen. Dat is het hem nu juist.

Ik heb geslaagde dates gehad. Voor hen had ik een leuk hoofd, interessante verhalen en konden ze mijn humor waarderen. Andersom vond ik hen lekker, vond hen ook grappig, gezellig en interessant.

Ik heb ook dates gehad die mij interessant vonden maar ik hen niet. Dan kan ik wel tegen ze gaan vertellen dat ik ze voor mij niet aantrekkelijk er uit vond zien, of wel knap maar dat ze leeghoofdig of arrogant waren. Vaak ook niet specifiek 1 ding maar meerdere zaken. Dan helpt het echt niet als zo'n meisje minder arrogant probeert te doen. Zo werkt het niet, zelfs al blijf je daten terwijl ze minder arrogant doet, je beeld over haar is al gevormd. Als man zijnde ga je er dan misschien nog een keer mee naar bed voor de lust maar meer dan dat wordt het dan echt niet.

Zo iemand hoeft zich ook niet te veranderen. De volgende keer loopt ze iemand tegen het lijf die helemaal weg is van het arrogante en er helemaal bij weg zwijmelt.

Kortom, aan nemen dat het niet werkt en doorgaan met je leven.
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_170682536
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2017 14:35 schreef S95Sedan het volgende:

[..]


[..]

Hoe zou je het zelf vinden dan als je al weken contact hebt en iemand is er op zon manier klaar mee?


Defineer weken contact?

In het begin is het toch allemaal vrijblijvend en aftastend?
We moeten het ook niet te moeilijk gaan maken.

Als er in het beginstadium van het daten al verplichtingen aanzitten, is het speelse en laagdrempelige er ook snel vanaf.
Hell To The Liars
pi_170683021
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2017 14:45 schreef Trashcanman het volgende:
Ja, wie heeft er nog dates in het verschiet?
Vanavond. En ik heb op dit moment een fikse kater van gisteren.

Komt helemaal goed dus. :')

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 04-05-2017 15:07:56 ]
  donderdag 4 mei 2017 @ 15:17:41 #20
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_170683236
quote:
1s.gif Op donderdag 4 mei 2017 14:45 schreef Godshand het volgende:

[..]

Je kan het een volgende keer niet beter of slechter doen. Dat is het hem nu juist.

Ik heb geslaagde dates gehad. Voor hen had ik een leuk hoofd, interessante verhalen en konden ze mijn humor waarderen. Andersom vond ik hen lekker, vond hen ook grappig, gezellig en interessant.

Ik heb ook dates gehad die mij interessant vonden maar ik hen niet. Dan kan ik wel tegen ze gaan vertellen dat ik ze voor mij niet aantrekkelijk er uit vond zien, of wel knap maar dat ze leeghoofdig of arrogant waren. Vaak ook niet specifiek 1 ding maar meerdere zaken. Dan helpt het echt niet als zo'n meisje minder arrogant probeert te doen. Zo werkt het niet, zelfs al blijf je daten terwijl ze minder arrogant doet, je beeld over haar is al gevormd. Als man zijnde ga je er dan misschien nog een keer mee naar bed voor de lust maar meer dan dat wordt het dan echt niet.

Zo iemand hoeft zich ook niet te veranderen. De volgende keer loopt ze iemand tegen het lijf die helemaal weg is van het arrogante en er helemaal bij weg zwijmelt.

Kortom, aan nemen dat het niet werkt en doorgaan met je leven.
Alsnog, feedback krijgen kan geen kwaad.

Het probleem is dat de meeste mensen niet boeien en juist erop neerkijken als iemand onzeker is.

Ik heb vaak als ik een meisje afwijst dat ik gewoon netjes al haar vragen eerlijk antwoord en goed probeert aan te voelen waar ze onzeker over is zodat ik haar geen pijn doe.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_170683390
Als ik werd afgewezen en hij had het er verder niet over waarom, wilde ik helemaal niet weten hoe of wat, waarom zou ik willen weten dat hij is afgeknapt op mijn haar, mijn sproeten of mijn lichaam of de manier waarop ik praat? Wat heb ik daaraan.

Soms werkt het en soms niet, ik hoef daar niet alles over te weten. Als een man het op "de klik" gooit wens ik hem het allerbeste en succes zonder mij af te vragen wat hij verkeerd of jammer vindt aan mij.
  donderdag 4 mei 2017 @ 15:26:24 #22
322770 eefje801
Where's the pie?
pi_170683430
Vreselijk lijkt me dat om een soort feedback/terugkoppeling met specifieke punten terug te krijgen, wat heb je daar nou weer aan van een wildvreemde die je amper kent? Zou voor mij geen meerwaarde hebben gehad en juist dat genitpick vond ik vaak reden voor een slechte klik. Het is inderdaad geen sollicitatiegesprek :') Geen klik is prima verder qua verklaring wmb.

En Woofer come on, ga gewoon eens speeddaten of op een andere manier vrouwen treffen. Wat een frustraties.. je lokt de dames echt niet met vrouwonvriendelijk gedrag.
  donderdag 4 mei 2017 @ 15:30:15 #23
467475 Dranakyuek
Destroyer of worlds
pi_170683520
quote:
14s.gif Op donderdag 4 mei 2017 15:26 schreef eefje801 het volgende:
Vreselijk lijkt me dat om een soort feedback/terugkoppeling met specifieke punten terug te krijgen, wat heb je daar nou weer aan van een wildvreemde die je amper kent? Zou voor mij geen meerwaarde hebben gehad en juist dat genitpick vond ik vaak reden voor een slechte klik. Het is inderdaad geen sollicitatiegesprek :') Geen klik is prima verder qua verklaring wmb.

Precies dit, lijkt me verschrikkelijk om dat terug te horen, zeker van iemand die je niet eens zo goed kent.
  † In Memoriam † donderdag 4 mei 2017 @ 15:33:18 #24
460494 naoomx
pi_170683593
quote:
1s.gif Op donderdag 4 mei 2017 14:45 schreef Godshand het volgende:

[..]

Je kan het een volgende keer niet beter of slechter doen. Dat is het hem nu juist.

Ik heb geslaagde dates gehad. Voor hen had ik een leuk hoofd, interessante verhalen en konden ze mijn humor waarderen. Andersom vond ik hen lekker, vond hen ook grappig, gezellig en interessant.

Ik heb ook dates gehad die mij interessant vonden maar ik hen niet. Dan kan ik wel tegen ze gaan vertellen dat ik ze voor mij niet aantrekkelijk er uit vond zien, of wel knap maar dat ze leeghoofdig of arrogant waren. Vaak ook niet specifiek 1 ding maar meerdere zaken. Dan helpt het echt niet als zo'n meisje minder arrogant probeert te doen. Zo werkt het niet, zelfs al blijf je daten terwijl ze minder arrogant doet, je beeld over haar is al gevormd. Als man zijnde ga je er dan misschien nog een keer mee naar bed voor de lust maar meer dan dat wordt het dan echt niet.

Zo iemand hoeft zich ook niet te veranderen. De volgende keer loopt ze iemand tegen het lijf die helemaal weg is van het arrogante en er helemaal bij weg zwijmelt.

Kortom, aan nemen dat het niet werkt en doorgaan met je leven.
Opzich kan je best weleens kritiek te horen krijgen over iets, dat je wel bereid bent aan jezelf te veranderen om aantrekkelijker te worden voor het andere geslacht..
  donderdag 4 mei 2017 @ 15:37:57 #25
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_170683698
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2017 15:24 schreef TaksiZonderSuiker het volgende:
Als ik werd afgewezen en hij had het er verder niet over waarom, wilde ik helemaal niet weten hoe of wat, waarom zou ik willen weten dat hij is afgeknapt op mijn haar, mijn sproeten of mijn lichaam of de manier waarop ik praat? Wat heb ik daaraan.

Soms werkt het en soms niet, ik hoef daar niet alles over te weten. Als een man het op "de klik" gooit wens ik hem het allerbeste en succes zonder mij af te vragen wat hij verkeerd of jammer vindt aan mij.
Niet iedereen staat er zo in. En daar hebben veel mensen moeite mee met begrijpen.

Op school leer je feedback geven. Als iemand bijvoorbeeld een presentatie geeft, krijgt hij feedback van andere leerlingen over zijn houding, articulatie, mensen recht in de ogen aankijken, enz. Sommige mensen hebben daar niks aan, sommige mensen kunnen het juist goed gebruiken.

Ik heb nooit gesnapt waarom anderen het moeilijk vinden om feedback te geven met iemand waarmee je hebt gedate, als die persoon dat wil weten. Sommige mensen hebben er baat bij en vinden het beter dan aan alles van zichzelf twijfelen.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  donderdag 4 mei 2017 @ 15:39:10 #26
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_170683718
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2017 15:30 schreef Dranakyuek het volgende:

[..]

Precies dit, lijkt me verschrikkelijk om dat terug te horen, zeker van iemand die je niet eens zo goed kent.
Ik vond het vroeger juist fijn om te horen. Inmiddels weet ik genoeg van mijn sterkere en minder sterke kanten.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  donderdag 4 mei 2017 @ 15:54:59 #27
322770 eefje801
Where's the pie?
pi_170684080
Het gaat erom dat veel van deze "feedback" echt een kwestie is van persoonlijke smaak en voorkeuren. Daar heb je dus bij een andere date niet zoveel aan. Natuurlijk is het prettig om te weten dat je met zoveel consumptie praat dat je tafelgenoot zeiknat tegenover je zit maar het lijkt me heel sterk dat je die feedback pas een keer krijgt als je gaat daten. Daarbij, als iemand het écht wil weten dan ben ik niet te beroerd wat toe te lichten. Maar wie ben ik, misschien is de volgende dame wel vet gecharmeerd van die eigenschap?

Als het gaat om sociale onhandigheid of onhandigheid met vrouwen is het volgens mij meer een kwestie van doen, het went vanzelf wel. Dan kun je nog beter van goede vriendinnen feedback krijgen dan van je dates mijns inziens.
pi_170684270
quote:
1s.gif Op donderdag 4 mei 2017 15:37 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Niet iedereen staat er zo in. En daar hebben veel mensen moeite mee met begrijpen.

Op school leer je feedback geven. Als iemand bijvoorbeeld een presentatie geeft, krijgt hij feedback van andere leerlingen over zijn houding, articulatie, mensen recht in de ogen aankijken, enz. Sommige mensen hebben daar niks aan, sommige mensen kunnen het juist goed gebruiken.

Ik heb nooit gesnapt waarom anderen het moeilijk vinden om feedback te geven met iemand waarmee je hebt gedate, als die persoon dat wil weten. Sommige mensen hebben er baat bij en vinden het beter dan aan alles van zichzelf twijfelen.
ik heb vaak zat dat ik zelf gewoon niet weet waarom t nou niks gaat worden, dat is helemaal niet rationeel vaak, dan valt er toch niets uit te leggen.

Of je geeft n rationele reden: je bent te jong, ik voel me niet tot je aangetrokken, weet ik t en dan krijg je een hele reactie dat je daar samen wel doorheen komt, dat je het even tijd moet geven ofzo.

Als ik dat zou willen, dan zou ik het zelf wel bedenken. Het komt uiteindelijk allemaal op hetzelfde neer: ik vind je niet interessant genoeg.
Anders was je leeftijd/haar/hobby op dit moment sowieso niet iets waar ik op af zou knappen.
compact en kleverig.
pi_170684319
quote:
1s.gif Op donderdag 4 mei 2017 16:02 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

ik heb vaak zat dat ik zelf gewoon niet weet waarom t nou niks gaat worden, dat is helemaal niet rationeel vaak, dan valt er toch niets uit te leggen.

Of je geeft n rationele reden: je bent te jong, ik voel me niet tot je aangetrokken, weet ik t en dan krijg je een hele reactie dat je daar samen wel doorheen komt, dat je het even tijd moet geven ofzo.

Als ik dat zou willen, dan zou ik het zelf wel bedenken. Het komt uiteindelijk allemaal op hetzelfde neer: ik vind je niet interessant genoeg.
Anders was je leeftijd/haar/hobby op dit moment sowieso niet iets waar ik op af zou knappen.
Dit dus
^O^
  donderdag 4 mei 2017 @ 16:13:20 #30
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_170684472
quote:
1s.gif Op donderdag 4 mei 2017 16:02 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

ik heb vaak zat dat ik zelf gewoon niet weet waarom t nou niks gaat worden, dat is helemaal niet rationeel vaak, dan valt er toch niets uit te leggen.

Of je geeft n rationele reden: je bent te jong, ik voel me niet tot je aangetrokken, weet ik t en dan krijg je een hele reactie dat je daar samen wel doorheen komt, dat je het even tijd moet geven ofzo.

Als ik dat zou willen, dan zou ik het zelf wel bedenken. Het komt uiteindelijk allemaal op hetzelfde neer: ik vind je niet interessant genoeg.
Anders was je leeftijd/haar/hobby op dit moment sowieso niet iets waar ik op af zou knappen.
Dan kan je dat toch zo vertellen?
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  donderdag 4 mei 2017 @ 16:14:52 #31
467475 Dranakyuek
Destroyer of worlds
pi_170684503
quote:
1s.gif Op donderdag 4 mei 2017 15:39 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Ik vond het vroeger juist fijn om te horen. Inmiddels weet ik genoeg van mijn sterkere en minder sterke kanten.
Die ken ik van mezelf ook, maar ik waardeer het meer als ik ze van iemand te horen krijg die me ook echt kent, heeft veel meer waarde dan van iemand die oppervlakkig met me loopt te flirten of daten ofzo.
pi_170684505
quote:
1s.gif Op donderdag 4 mei 2017 16:13 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Dan kan je dat toch zo vertellen?
ja, en dat wordt dus niet geaccepteerd, want dat is dus die klik/aantrekkingskracht die je mist en dat móet n rationele reden hebben..
compact en kleverig.
  donderdag 4 mei 2017 @ 16:18:24 #33
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_170684557
Kijk, het verschilt per persoon en per situatie.

Ik heb ook vaak dat ik niet precies weet waarom ik iemand niet mee verder wil, het is intuïtief.

Maar wat ik zelf weet is dat sommige mensen een afwijzing zonder verklaring heel persoonlijk kunnen nemen, alsof er iets mis met hen is. Niet iedereen heeft dit natuurlijk. Maar sommige zijn heel onzeker vanwege allerlei redenen en zien constructieve feedback juist als iets wat ze kunnen gebruiken, of ze vinden het fijn om te horen dat je niet instinctief van hen walgt. 😜
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  donderdag 4 mei 2017 @ 16:31:24 #34
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_170684803
Blijft er nog 1 vraag over.... hoe correct is die feedback dan? Zal het niet een antwoord / reactie zijn om maar van je af te komen omdat je perse feedback wil hebben :D
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
pi_170684874
quote:
1s.gif Op donderdag 4 mei 2017 16:31 schreef ook_gek het volgende:
Blijft er nog 1 vraag over.... hoe correct is die feedback dan? Zal het niet een antwoord / reactie zijn om maar van je af te komen omdat je perse feedback wil hebben :D
Dat ja :P
En dan ga je overanalyseren en lig je er weken wakker van.

Dus eigenlijk nog best fatsoenlijk om gewoon niets te zeggen.

"Helaas u bent niet de geschikte kandidaat geworden, vrienden heb ik al genoeg. Het gaat u goed"
*Heeft het gesprek verlaten*
Hell To The Liars
  donderdag 4 mei 2017 @ 16:41:06 #36
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_170684993
quote:
1s.gif Op donderdag 4 mei 2017 16:34 schreef Droopie het volgende:

[..]

Dat ja :P
En dan ga je overanalyseren en lig je er weken wakker van.

Dus eigenlijk nog best fatsoenlijk om gewoon niets te zeggen.

"Helaas u bent niet de geschikte kandidaat geworden, vrienden heb ik al genoeg. Het gaat u goed"
*Heeft het gesprek verlaten*
Is het ook fatsoen om niks te zeggen als die persoon om vraagt?
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  donderdag 4 mei 2017 @ 16:43:34 #37
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_170685036
quote:
1s.gif Op donderdag 4 mei 2017 16:31 schreef ook_gek het volgende:
Blijft er nog 1 vraag over.... hoe correct is die feedback dan? Zal het niet een antwoord / reactie zijn om maar van je af te komen omdat je perse feedback wil hebben :D
Ik probeer, als die persoon het vraagt, oprechte en concrete feedback te geven waar die persoon wat aan heeft. Ook over uiterlijk, als de persoon erom vraagt. Ik verwoord het netjes en beschaafd, en probeer me goed in die persoon te plaatsen zodat ik haar niet onnodig kwetst.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_170685085
quote:
1s.gif Op donderdag 4 mei 2017 16:41 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Is het ook fatsoen om niks te zeggen als die persoon om vraagt?
Niets zeggen of verdwijnen is het pijnlijkst. Dat is gewoon onfatsoenlijk.

Maar als je het vraagt en ze zegt "nee dat wil ik niet zeggen" vind ik dat wel een zwaktebod.

Als ze zegt "ik voel geen klik" of welke uitleg dan ook is dat prima.
Wat mij betreft en dan heb ik dat en alles erna maar te accepteren en respecteren.

Heb je dus mensen die menen recht te hebben op een duidelijkere uitleg, ja dan wordt het vervelend.

Gewoon kort duidelijk nee, na 2 of 3 dates, zou wat mij betreft beide partijen tevreden moeten kunnen stellen.

Toch?
Hell To The Liars
pi_170685329
quote:
1s.gif Op donderdag 4 mei 2017 16:43 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Ik probeer, als die persoon het vraagt, oprechte en concrete feedback te geven waar die persoon wat aan heeft. Ook over uiterlijk, als de persoon erom vraagt. Ik verwoord het netjes en beschaafd, en probeer me goed in die persoon te plaatsen zodat ik haar niet onnodig kwetst.
Je kan dat doen maar dan zou ik benadrukken dat het jouw mening is.

Kijk, als iemand echt een vervelend persoon is, wat eefje ook zei, dan merk je dit wel in je dagelijkse leven: je leraar zegt dat je vervelend bent, je hebt geen vrienden want iedereen haakt af bij contact met jou of je collega's/klasgenoten mijden jou. Misschien ergeren zelfs familieleden zelfs aan jou.

Dan is het wel eens raadzaam feedback te vragen, of je hebt het al gehoord van iemand: je praat teveel met consumptie, luistert zelden naar mensen maar praat vooral over jezelf, bent te eigenwijs of te wispelturig in je gedrag etcetc. Zoiets moet allang veel eerder naar voren komen en dat gaat bij daten dan natuurlijk 3x zo erg doorwerken.
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_170685335


[ Bericht 100% gewijzigd door Godshand op 04-05-2017 16:57:22 ]
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
  donderdag 4 mei 2017 @ 16:57:47 #41
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_170685361
quote:
1s.gif Op donderdag 4 mei 2017 16:46 schreef Droopie het volgende:

[..]

Niets zeggen of verdwijnen is het pijnlijkst. Dat is gewoon onfatsoenlijk.

Maar als je het vraagt en ze zegt "nee dat wil ik niet zeggen" vind ik dat wel een zwaktebod.

Als ze zegt "ik voel geen klik" of welke uitleg dan ook is dat prima.
Wat mij betreft en dan heb ik dat en alles erna maar te accepteren en respecteren.

Heb je dus mensen die menen recht te hebben op een duidelijkere uitleg, ja dan wordt het vervelend.

Gewoon kort duidelijk nee, na 2 of 3 dates, zou wat mij betreft beide partijen tevreden moeten kunnen stellen.

Toch?
Nou voor de meeste mensen wel. Maar je hebt sommige mensen die heel onzeker zijn, voor wat voor redenen dan ook. Of je hebt mensen die nieuw zijn in een bepaalde scène of met daten, en die willen graag wat duidelijkere feedback.

Ik vind het wel netjes om dat te geven.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_170685439
quote:
1s.gif Op donderdag 4 mei 2017 16:46 schreef Droopie het volgende:

[..]

Maar als je het vraagt en ze zegt "nee dat wil ik niet zeggen" vind ik dat wel een zwaktebod.
Zit nu dus op OKCupid, en naar mijn idee zitten daar echt de meest wazige figuren, zit er zelf ook, dus die grap is al gemaakt..

Nu had er dus een issues en geen zin in mannen, nieuwsgierig als ik ben, vroeg ik dus hoe dat zat.. "nee, dat ga ik niet vertellen".

Vervolgens sloeg ze bij het woord daten helemaal op tilt; Trauma's kwamen boven en weet ik veel wat.

Heb haar dus maar verzocht om hulp te zoeken en het eea te verwerken, toen had ik het echt gedaan hoor, kreeg mij toch een scheldkanonnade over mij heen.

Wtf doe je daar dan als je zo getraumatiseerd bent, dat vraag ik mij echt serieus af.
pi_170685451
quote:
1s.gif Op donderdag 4 mei 2017 16:57 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Nou voor de meeste mensen wel. Maar je hebt sommige mensen die heel onzeker zijn, voor wat voor redenen dan ook. Of je hebt mensen die nieuw zijn in een bepaalde scène of met daten, en die willen graag wat duidelijkere feedback.

Ik vind het wel netjes om dat te geven.
Mensen die onzeker zijn gaan zich 3x zo onzeker voelen als je met je feedback komt!

"Zie je wel, iedereen ziet dat ik onzeker ben. En hij vond me ook al te stil!"

:')

Zeg dan gewoon: je bent mijn smaak niet, het wordt hem niet. Succes met je volgende dates.
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_170685455
quote:
1s.gif Op donderdag 4 mei 2017 16:57 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Nou voor de meeste mensen wel. Maar je hebt sommige mensen die heel onzeker zijn, voor wat voor redenen dan ook. Of je hebt mensen die nieuw zijn in een bepaalde scène of met daten, en die willen graag wat duidelijkere feedback.

Ik vind het wel netjes om dat te geven.
Ja maar je bent aan het daten he, het is ook niet verboden he.
Je mag het zeggen, maar wat Allures hieronder zegt, het moet geen verplichting zijn.

Maar zo wordt een simpele date wel een heel gedoe als het allemaal zo moeilijk wordt gemaakt.

Hoe benader ik haar, wat trek ik aan, wat gaan we doen, wat vertel ik over mijn geschiedenis, wie gaat wat betalen en hoe zeg ik op een nette manier dat het niets wordt.

Tsja, je kan ook iemand aanspreken via Facebook en compleet vrijblijvend een drankje doen zonder al die poespas.

Zo maar ik heb er onderhand genoeg over gezegd :P
Hell To The Liars
pi_170685466
quote:
1s.gif Op donderdag 4 mei 2017 16:57 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Nou voor de meeste mensen wel. Maar je hebt sommige mensen die heel onzeker zijn, voor wat voor redenen dan ook. Of je hebt mensen die nieuw zijn in een bepaalde scène of met daten, en die willen graag wat duidelijkere feedback.

Ik vind het wel netjes om dat te geven.
vragen, niet eisen
Dat is nogal een verschil

Er word hier nogal gepiept en afgegeven op mensen omdat ze niet het antwoord krijgen dat ze willen horen. Je moet je wel beseffen dat jouw persoonlijke bagage, wat die dan ook is, er voor zorgt dat je wat meer nodig hebt
Wat niet erg is maar je kunt er geen hissyfit over hebben als je het niet krijgt
pi_170685632
quote:
1s.gif Op donderdag 4 mei 2017 16:57 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Nou voor de meeste mensen wel. Maar je hebt sommige mensen die heel onzeker zijn, voor wat voor redenen dan ook. Of je hebt mensen die nieuw zijn in een bepaalde scène of met daten, en die willen graag wat duidelijkere feedback.

Ik vind het wel netjes om dat te geven.
en dan is t gewoon die klik die mist en verder niks.

Echt, ik vind dit zoiets raars..
compact en kleverig.
  donderdag 4 mei 2017 @ 17:11:55 #47
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_170685640
quote:
3s.gif Op donderdag 4 mei 2017 17:01 schreef Godshand het volgende:

[..]

Mensen die onzeker zijn gaan zich 3x zo onzeker voelen als je met je feedback komt!

"Zie je wel, iedereen ziet dat ik onzeker ben. En hij vond me ook al te stil!"

:')

Zeg dan gewoon: je bent mijn smaak niet, het wordt hem niet. Succes met je volgende dates.
Dat denk ik dus niet, althans verschilt per persoon, het hangt af hoe je de feedback geeft.

Als iemand eerlijk vraagt voor uitleg, ga ik ervan uit dat die persoon uitleg kan hebben.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_170685670
quote:
1s.gif Op donderdag 4 mei 2017 17:11 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Dat denk ik dus niet, althans verschilt per persoon, het hangt af hoe je de feedback geeft.

Als iemand eerlijk vraagt voor uitleg, ga ik ervan uit dat die persoon uitleg kan hebben.
En wat als je het gewoon niet weet maar alleen weet dat dit niet de persoon is waar je een relatie mee wil? Of is dat voor jou altijd duidelijk terug te voeren naar bepaalde eigenschappen?
  donderdag 4 mei 2017 @ 17:18:33 #49
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_170685764
quote:
1s.gif Op donderdag 4 mei 2017 17:11 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

en dan is t gewoon die klik die mist en verder niks.

Echt, ik vind dit zoiets raars..
Mwah, ik snap niet waarom het raar is. Maar komt misschien ook door mijn kennis van psychische problemen dat ik hier zo over denk.

Ik weet dat sommige mensen een hechtingstoornis kunnen hebben, of getraumatiseerd zijn van een gebeurtenis. Of een beperking kunnen hebben waardoor sociale contact moeilijker is voor hen. Dan kunnen deze mensen baat hebben bij feedback als ze dat vragen.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_170685870
quote:
1s.gif Op donderdag 4 mei 2017 17:18 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Mwah, ik snap niet waarom het raar is. Maar komt misschien ook door mijn kennis van psychische problemen dat ik hier zo over denk.

Ik weet dat sommige mensen een hechtingstoornis kunnen hebben, of getraumatiseerd zijn van een gebeurtenis. Of een beperking kunnen hebben waardoor sociale contact moeilijker is voor hen. Dan kunnen deze mensen baat hebben bij feedback als ze dat vragen.
Ik ga niet zeggen dat daten geen psychologie is, maar het is maar een simpel kennismakingsgesprek van iemand die je leuk lijkt.

Het is geen therapie of sollicitatie gesprek.
Niet alles wat je ziet hoeft psychologisch geanalyseerd te worden, gewoon vrijblijvend een leuke avond met iemand. Klaar!
Hell To The Liars
  donderdag 4 mei 2017 @ 17:24:56 #51
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_170685896
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2017 17:13 schreef Allures het volgende:

[..]

En wat als je het gewoon niet weet maar alleen weet dat dit niet de persoon is waar je een relatie mee wil? Of is dat voor jou altijd duidelijk terug te voeren naar bepaalde eigenschappen?
Ik weet vaak intuïtief dat ik iemand niet leuk vind. Als ik de tijd neem om erover na te denken kan ik concrete antwoorden geven.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_170685908
quote:
1s.gif Op donderdag 4 mei 2017 17:18 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Mwah, ik snap niet waarom het raar is. Maar komt misschien ook door mijn kennis van psychische problemen dat ik hier zo over denk.

Ik weet dat sommige mensen een hechtingstoornis kunnen hebben, of getraumatiseerd zijn van een gebeurtenis. Of een beperking kunnen hebben waardoor sociale contact moeilijker is voor hen. Dan kunnen deze mensen baat hebben bij feedback als ze dat vragen.
:')

Ik vind t raar dat sommige mensen niet lijken te begrijpen dat 'er is gewoon geen klik' een ontzettend duidelijke uitleg is en dat dat allemaal nog geanalyseerd moet worden ook.
Als er verder geen uitleg is die goedgekeurd kan worden omdat je daar 'iets mee kan' als hechtingsprobleem- of trauma-persoon is dat niet mijn schuld.
Er is geen klik is voor verreweg de meeste mensen duidelijk genoeg en bovendien is er, zoals al vaker gezegd, niet altijd een duidelijk aanwijsbare oorzaak.
Hoewel ik na een dergelijke discussie wel n reden zou hebben: je doet te moeilijk.
compact en kleverig.
pi_170685954
quote:
1s.gif Op donderdag 4 mei 2017 17:24 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Ik weet vaak intuïtief dat ik iemand niet leuk vind. Als ik de tijd neem om erover na te denken kan ik concrete antwoorden geven.
en ik niet. Of wel en ik wíl de reden niet geven omdat ik met de betreffende persoon n discussie verwacht en daar geen zin in heb.
Wat ook gewoon mijn goed recht zou zijn in zon geval.
compact en kleverig.
  donderdag 4 mei 2017 @ 17:32:17 #54
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_170686042
quote:
1s.gif Op donderdag 4 mei 2017 17:25 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

:')

Ik vind t raar dat sommige mensen niet lijken te begrijpen dat 'er is gewoon geen klik' een ontzettend duidelijke uitleg is en dat dat allemaal nog geanalyseerd moet worden ook.
Als er verder geen uitleg is die goedgekeurd kan worden omdat je daar 'iets mee kan' als hechtingsprobleem- of trauma-persoon is dat niet mijn schuld.
Er is geen klik is voor verreweg de meeste mensen duidelijk genoeg en bovendien is er, zoals al vaker gezegd, niet altijd een duidelijk aanwijsbare oorzaak.
Hoewel ik na een dergelijke discussie wel n reden zou hebben: je doet te moeilijk.
Ja, dat mag jij hebben, het is idd niet jouw schuld als die persoon een trauma of andere stoornis heeft. Dus je hoeft daar niks mee te doen.

Ik weet zelf hoe het is om dat soort problemen te hebben, daarom kies ik ervoor om rekening te houden met een persoon die daar nog last van heeft. Maar dat ben ik.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  donderdag 4 mei 2017 @ 17:33:00 #55
286 Maarten
Groetjes, Maarten
pi_170686052
"er is geen klik" betekent gewoon dat ze/hij je niet leuk genoeg vond om verder mee te daten.
Snap niet wat er nou zo moeilijk aan is.
pi_170686106
quote:
3s.gif Op donderdag 4 mei 2017 17:32 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Ja, dat mag jij hebben, het is idd niet jouw schuld als die persoon een trauma of andere stoornis heeft. Dus je hoeft daar niks mee te doen.

Ik weet zelf hoe het is om dat soort problemen te hebben, daarom kies ik ervoor om rekening te houden met een persoon die daar nog last van heeft. Maar dat ben ik.
Hier sla je de spijker op zijn kop. Jij probeert jezelf in te leven in de ander omdat je het eea hebt meegemaakt.

Andere willen of kunnen dat niet om legio redenen, al dan niet verzonnen of serieus naar waarheid. Dat botst dan sowieso al, en komt uiteindelijk naar boven voor of bij een date.
  donderdag 4 mei 2017 @ 17:37:01 #57
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_170686124
quote:
1s.gif Op donderdag 4 mei 2017 17:28 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

en ik niet. Of wel en ik wíl de reden niet geven omdat ik met de betreffende persoon n discussie verwacht en daar geen zin in heb.
Wat ook gewoon mijn goed recht zou zijn in zon geval.
Ja natuurlijk. Is je recht.

Maar ik weet dat sommige mensen echt moeite mee kunnen hebben. Ik kende bijvoorbeeld een meisje dat heel onzeker was over haar borsten. Ik wou niet meer verder en dat accepteerde ze, maar ze was wel heel onzeker en wou weten waarom.

Ik heb haar ook specifiek vertelt waarom, en benadrukt dat het niet door haar borsten kwam. Dat wou ze op dat moment gewoon horen.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_170686144
quote:
1s.gif Op donderdag 4 mei 2017 17:37 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Ja natuurlijk. Is je recht.

Maar ik weet dat sommige mensen echt moeite mee kunnen hebben. Ik kende bijvoorbeeld een meisje dat heel onzeker was over haar borsten. Ik wou niet meer verder en dat accepteerde ze, maar ze was wel heel onzeker en wou weten waarom.

Ik heb haar ook specifiek vertelt waarom, en benadrukt dat het niet door haar borsten kwam. Dat wou ze op dat moment gewoon horen.
Wat had ze aan haar borsten?
pi_170686204
quote:
1s.gif Op donderdag 4 mei 2017 17:35 schreef weethetevennietmeer het volgende:

[..]

Hier sla je de spijker op zijn kop. Jij probeert jezelf in te leven in de ander omdat je het eea hebt meegemaakt.

Andere willen of kunnen dat niet om legio redenen, al dan niet verzonnen of serieus naar waarheid. Dat botst dan sowieso al, en komt uiteindelijk naar boven voor of bij een date.
Dus als je niet je vinger kunt leggen op waarom je iemand niet als partner ziet ben je meteen iemand die zich niet in wil leven?
pi_170686228
quote:
1s.gif Op donderdag 4 mei 2017 17:37 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Ja natuurlijk. Is je recht.

Maar ik weet dat sommige mensen echt moeite mee kunnen hebben. Ik kende bijvoorbeeld een meisje dat heel onzeker was over haar borsten. Ik wou niet meer verder en dat accepteerde ze, maar ze was wel heel onzeker en wou weten waarom.

Ik heb haar ook specifiek vertelt waarom, en benadrukt dat het niet door haar borsten kwam. Dat wou ze op dat moment gewoon horen.
Maar wat als het nu wel aan haar borsten had gelegen?
Hell To The Liars
  donderdag 4 mei 2017 @ 17:42:35 #61
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_170686256
quote:
7s.gif Op donderdag 4 mei 2017 17:38 schreef GlenSpey het volgende:

[..]

Wat had ze aan haar borsten?
Ze waren gewoon klein. Dus A-cup ofzo.

Maar ik ben iemand die heel goed bijna instinctief mensen kan aanvoelen en ik heb ook veel trauma's achter de rug. Dus ik weet hoe het voelt om een soort wanhopige onzekerheid te hebben over whatever en daardoor uitleg wil hebben. Ook al is de reden voor afwijzing precies waar ik over onzeker ben.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  donderdag 4 mei 2017 @ 17:43:52 #62
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_170686295
quote:
1s.gif Op donderdag 4 mei 2017 17:41 schreef Droopie het volgende:

[..]

Maar wat als het nu wel aan haar borsten had gelegen?
Ik zou goed inschatten of dat meisje het kan aanhoren of niet. Sommige mensen hebben juist baat bij om de waarheid te horen, anderen kan je beter toch iets anders zeggen. Dat moet je kunnen aanvoelen.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_170686405
quote:
1s.gif Op donderdag 4 mei 2017 17:43 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Ik zou goed inschatten of dat meisje het kan aanhoren of niet. Sommige mensen hebben juist baat bij om de waarheid te horen, anderen kan je beter toch iets anders zeggen. Dat moet je kunnen aanvoelen.
Nou en er zijn vrouwen die willen dat niet inschatten, omdat ze een relatie/ scharrel zoeken en lekker vrijblijvend willen daten.

Maar komen we dus terug op een eerder ding, je ziet problemen die er echt niet zijn.

De helft van de vrouwen/ mannen is echt helemaal niet geinteresseerd in de mening van een ander als ze het niet klikt.

Dan is het next de volgende ipv. dat ze met een analyse thuiskomen.
Hell To The Liars
  donderdag 4 mei 2017 @ 17:50:16 #64
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_170686418
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2017 17:40 schreef Allures het volgende:

[..]

Dus als je niet je vinger kunt leggen op waarom je iemand niet als partner ziet ben je meteen iemand die zich niet in wil leven?
Nou je kan niet goed inleven in iemand als je niet kan snappen waarom iemand zo'n uitleg nodig heeft.

En dat is helemaal niet erg. Bij dit soort dingen is het ook zo dat je vaak zelf ook dat ernstige gevoel moet hebben gekend, om te snappen waarom een ander het nodig heeft.

Stel bijvoorbeeld een meisje is ernstig geslutshamed op de middelbare school (denk 13 reasons why). Een paar jaar later kan ze met jou kan daten, nadat ze jarenlang gewoon weg niet meer open kon stellen emotioneel. Ze gaat met je daten en vind je echt leuk, maar jij haar niet. Kan je voorstellen dat ze is echt een duidelijke uitleg wil, vanwege haar nare ervaringen?
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  donderdag 4 mei 2017 @ 17:53:10 #65
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_170686469
quote:
1s.gif Op donderdag 4 mei 2017 17:50 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Nou je kan niet goed inleven in iemand als je niet kan snappen waarom iemand zo'n uitleg nodig heeft.

En dat is helemaal niet erg. Bij dit soort dingen is het ook zo dat je vaak zelf ook dat ernstige gevoel moet hebben gekend, om te snappen waarom een ander het nodig heeft.

Stel bijvoorbeeld een meisje is ernstig geslutshamed op de middelbare school (denk 13 reasons why). Een paar jaar later kan ze met jou kan daten, nadat ze jarenlang gewoon weg niet meer open kon stellen emotioneel. Ze gaat met je daten en vind je echt leuk, maar jij haar niet. Kan je voorstellen dat ze is echt een duidelijke uitleg wil, vanwege haar nare ervaringen?
of die wil ze daarom juist niet.
Of je kent die gehele geschiedenis niet.

Echt. Wat een gedoe allemaal :')
  donderdag 4 mei 2017 @ 17:53:15 #66
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_170686476
quote:
1s.gif Op donderdag 4 mei 2017 17:49 schreef Droopie het volgende:

[..]

Nou en er zijn vrouwen die willen dat niet inschatten, omdat ze een relatie/ scharrel zoeken en lekker vrijblijvend willen daten.

Maar komen we dus terug op een eerder ding, je ziet problemen die er echt niet zijn.

De helft van de vrouwen/ mannen is echt helemaal niet geinteresseerd in de mening van een ander als ze het niet klikt.

Dan is het next de volgende ipv. dat ze met een analyse thuiskomen.
Maar daarom zeg ik ook, het verschilt per persoon. De meeste mensen hebben geen uitleg nodig. Ze willen ook geen uitleg. Ik ook niet.

Maar sommige mensen hebben juist baat bij een uitleg, omdat ze weer zijn begonnen met daten na een zware periode met veel problemen. Dan vind ik wel netjes om dat te geven, maar dat komt vooral omdat ik ook in die situatie heb gezeten.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_170686488
quote:
1s.gif Op donderdag 4 mei 2017 17:42 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Ze waren gewoon klein. Dus A-cup ofzo.

Maar ik ben iemand die heel goed bijna instinctief mensen kan aanvoelen en ik heb ook veel trauma's achter de rug. Dus ik weet hoe het voelt om een soort wanhopige onzekerheid te hebben over whatever en daardoor uitleg wil hebben. Ook al is de reden voor afwijzing precies waar ik over onzeker ben.
dus omdat ik nu op deze manier reageer kan ik me niet inleven en heb ik geen 'traumas' meegemaakt of ben ik niet onzeker?
Wat wil je nou zeggen?
compact en kleverig.
  donderdag 4 mei 2017 @ 17:54:07 #68
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_170686490
quote:
1s.gif Op donderdag 4 mei 2017 17:53 schreef Cue_ het volgende:

[..]

of die wil ze daarom juist niet.
Of je kent die gehele geschiedenis niet.

Echt. Wat een gedoe allemaal :')
Daarom moet je het aan haar laten. Als zij erom vraagt, doe je het.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_170686534
quote:
1s.gif Op donderdag 4 mei 2017 17:50 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Nou je kan niet goed inleven in iemand als je niet kan snappen waarom iemand zo'n uitleg nodig heeft.

En dat is helemaal niet erg. Bij dit soort dingen is het ook zo dat je vaak zelf ook dat ernstige gevoel moet hebben gekend, om te snappen waarom een ander het nodig heeft.

Stel bijvoorbeeld een meisje is ernstig geslutshamed op de middelbare school (denk 13 reasons why). Een paar jaar later kan ze met jou kan daten, nadat ze jarenlang gewoon weg niet meer open kon stellen emotioneel. Ze gaat met je daten en vind je echt leuk, maar jij haar niet. Kan je voorstellen dat ze is echt een duidelijke uitleg wil, vanwege haar nare ervaringen?
Het niet geven, om wat voor reden dan ook, staat niet automatisch gelijk aan niet begrijpen waarom iemand daar wel behoefte aan heeft
Ik vind het raar dat dat hier gelijk word gesteld.En er dan eigenlijk ook word gesteld dat degene die die uitleg wil daar 'meer recht' op heeft dan degene die hem niet geeft

Nogmaals, een beetje uitleg vind ik niet meer dan normaal, maar 'geen klik' is in mijn ogen echt een afdoende en duidelijk antwoord
Als iemand daar dan nog andere behoeften bij heeft ligt dat bij die persoon zelf
Als ik dan, bijvoorbeeld, niet precies weet waarom ik het niet zie zitten met die persoon maakt dat mij niet opeens tot de duivel in vrouwvorm. En hier word door een aantal mensen toch echt gedaan alsof dat wel zo is. En alsof de vrouw verplicht is om hen tegemoet te komen in hun behoeften
Andersom zie ik ze nooit iets posten over wat ze doen om om te gaan met de bagage die er voor zorgt dat ze die behoeften hebben
pi_170686553
quote:
1s.gif Op donderdag 4 mei 2017 17:50 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Nou je kan niet goed inleven in iemand als je niet kan snappen waarom iemand zo'n uitleg nodig heeft.

En dat is helemaal niet erg. Bij dit soort dingen is het ook zo dat je vaak zelf ook dat ernstige gevoel moet hebben gekend, om te snappen waarom een ander het nodig heeft.

Stel bijvoorbeeld een meisje is ernstig geslutshamed op de middelbare school (denk 13 reasons why). Een paar jaar later kan ze met jou kan daten, nadat ze jarenlang gewoon weg niet meer open kon stellen emotioneel. Ze gaat met je daten en vind je echt leuk, maar jij haar niet. Kan je voorstellen dat ze is echt een duidelijke uitleg wil, vanwege haar nare ervaringen?
Kun jij je voorstellen dat die duidelijke uitleg er soms gewoon niet ís?
Dat er gewoon wat mist waar je je vinger niet zo gauw op kan leggen?
Is dat nou echt zó moeilijk.
compact en kleverig.
  donderdag 4 mei 2017 @ 17:58:07 #71
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_170686563
quote:
1s.gif Op donderdag 4 mei 2017 17:54 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

dus omdat ik nu op deze manier reageer kan ik me niet inleven en heb ik geen 'traumas' meegemaakt of ben ik niet onzeker?
Wat wil je nou zeggen?
Wanneer heb ik dat allemaal over jou gezegd? Dat vul je zelf aan, hoor.

Ik schat je in als iemand die veel heeft meegemaakt en daardoor sterk maar ook hard is geworden. Maar dat is alleen wat ik inschat vanwege je posts, ik kan het mis hebben.

Wat ik vooral zeg is dat sommige mensen juist baat hebben bij een uitleg en dat ook willen. En ik vind het netjes om dat aan een persoon te geven, als ik weet dat die persoon het echt nodig heeft. Het is goed mogelijk daar anders over denkt.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_170686584
quote:
1s.gif Op donderdag 4 mei 2017 17:54 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Daarom moet je het aan haar laten. Als zij erom vraagt, doe je het.
een van mijn trauma's is mensen uitleg geven die vervolgens die uitleg niet accepteren of eraan willen werken en je maar lastig blijven vallen.
Ik wil dat gewoon niet meer, dus leg ik niets meer uit aan onzekere, needy types.
compact en kleverig.
pi_170686595
quote:
1s.gif Op donderdag 4 mei 2017 17:58 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Wanneer heb ik dat allemaal over jou gezegd? Dat vul je zelf aan, hoor.

Ik schat je in als iemand die veel heeft meegemaakt en daardoor sterk maar ook hard is geworden. Maar dat is alleen wat ik inschat vanwege je posts, ik kan het mis hebben.

Wat ik vooral zeg is dat sommige mensen juist baat hebben bij een uitleg en dat ook willen. En ik vind het netjes om dat aan een persoon te geven, als ik weet dat die persoon het echt nodig heeft. Het is goed mogelijk daar anders over denkt.
Nogmaals dat kan je niet weten na 1 date. Want je bent ervaringsdeskundige en geen hulpverlener.
Niet repareren wat niet kapot is.
Hell To The Liars
pi_170686604
quote:
1s.gif Op donderdag 4 mei 2017 17:59 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

een van mijn trauma's is mensen uitleg geven die vervolgens die uitleg niet accepteren of eraan willen werken en je maar lastig blijven vallen.
Ik wil dat gewoon niet meer, dus leg ik niets meer uit aan onzekere, needy types.
En als je als vrouw dat trauma nog niet had krijg je dat wel als je ergens aangeeft single te zijn :')
Is het niet dat je lastig word gevallen als je gewoon aan het gamen bent, dan wel op een datingsite of zelfs op fok

Ik heb laatst meerder keren aan een man van 63 uit moeten leggen dat zijn leeftijd voor mij toch wel meer dan een nummertje is :')
pi_170686610
quote:
1s.gif Op donderdag 4 mei 2017 17:58 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Wanneer heb ik dat allemaal over jou gezegd? Dat vul je zelf aan, hoor.

Ik schat je in als iemand die veel heeft meegemaakt en daardoor sterk maar ook hard is geworden. Maar dat is alleen wat ik inschat vanwege je posts, ik kan het mis hebben.

Wat ik vooral zeg is dat sommige mensen juist baat hebben bij een uitleg en dat ook willen. En ik vind het netjes om dat aan een persoon te geven, als ik weet dat die persoon het echt nodig heeft. Het is goed mogelijk daar anders over denkt.
niet direct over mij idd ^O^
compact en kleverig.
pi_170686621
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2017 18:00 schreef Allures het volgende:

[..]

En als je als vrouw dat trauma nog niet had krijg je dat wel als je ergens aangeeft single te zijn :')
Is het niet dat je lastig word gevallen als je gewoon aan het gamen bent, dan wel op een datingsite of zelfs op fok
Ben bang dat je daar gelijk in hebt.
Wij hadden een meisje in ons gamegroepje, die is letterlijk weggestalkt door sommige :')
Hell To The Liars
  donderdag 4 mei 2017 @ 18:03:22 #77
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_170686654
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2017 17:55 schreef Allures het volgende:

[..]

Het niet geven, om wat voor reden dan ook, staat niet automatisch gelijk aan niet begrijpen waarom iemand daar wel behoefte aan heeft
Ik vind het raar dat dat hier gelijk word gesteld.En er dan eigenlijk ook word gesteld dat degene die die uitleg wil daar 'meer recht' op heeft dan degene die hem niet geeft

Nogmaals, een beetje uitleg vind ik niet meer dan normaal, maar 'geen klik' is in mijn ogen echt een afdoende en duidelijk antwoord
Als iemand daar dan nog andere behoeften bij heeft ligt dat bij die persoon zelf
Als ik dan, bijvoorbeeld, niet precies weet waarom ik het niet zie zitten met die persoon maakt dat mij niet opeens tot de duivel in vrouwvorm. En hier word door een aantal mensen toch echt gedaan alsof dat wel zo is. En alsof de vrouw verplicht is om hen tegemoet te komen in hun behoeften
Andersom zie ik ze nooit iets posten over wat ze doen om om te gaan met de bagage die er voor zorgt dat ze die behoeften hebben
Ja, ik noem niemand hier een duivel of wat dan ook. Jij kan het goed anders zien en dat is je recht.

Maar weet je wat het ook is? Dit heeft te maken met de man/vrouw verhouding. Er is een soort maatschappelijke verhouding waar mannen niet kwetsbaar mogen zijn. Niet overal en bij iedereen, maar een kwetsbare man wordt gezien als een zwakke onaantrekkelijke man.

Neem die voorbeeld over die vrouw dat werd geslutshamed, of de die vrouw met kleine borsten. Op dat moment zijn ze gewoon kwetsbaar en onzeker, en als man heb ik meegekregen dat het netjes is om daarmee rekening te houden.

Maar mannen kunnen ook kwetsbaar en onzeker worden vanwege traumatische ervaringen. En helaas is er niet een soort maatschappelijke regel dat vrouwen daarmee rekening moeten houden.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  donderdag 4 mei 2017 @ 18:04:52 #78
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_170686677
Zullen we hier anders een apart topic voor maken? :+
  donderdag 4 mei 2017 @ 18:05:10 #79
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_170686683
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2017 18:00 schreef Allures het volgende:

[..]

En als je als vrouw dat trauma nog niet had krijg je dat wel als je ergens aangeeft single te zijn :')
Is het niet dat je lastig word gevallen als je gewoon aan het gamen bent, dan wel op een datingsite of zelfs op fok

Ik heb laatst meerder keren aan een man van 63 uit moeten leggen dat zijn leeftijd voor mij toch wel meer dan een nummertje is :')
Ja, dat snap ik. Veel vrouwen hebben die trauma's.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_170686687
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2017 18:04 schreef Cue_ het volgende:
Zullen we hier anders een apart topic voor maken? :+
Jij zou een goede moderator zijn :*
Hell To The Liars
  donderdag 4 mei 2017 @ 18:05:35 #81
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_170686692
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2017 18:04 schreef Cue_ het volgende:
Zullen we hier anders een apart topic voor maken? :+
Ja, is goed.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_170686725
Mannen die van mij een bepaald antwoord eisen doen dat doordat ze zich niet kwetsbaar op moeten stellen? Wat een sprong
Volgens mij komt het eerder door een archaïsche verhouding waarin mannen nog steeds verwachten dat vrouwen maar doen wat ze willen en dingen aan ze verplicht zijn als ze zo lief zijn geweest om wat tijd in dat meisje te stoppen...
pi_170686824
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2017 17:40 schreef Allures het volgende:

[..]

Dus als je niet je vinger kunt leggen op waarom je iemand niet als partner ziet ben je meteen iemand die zich niet in wil leven?
Waarom wil iedereen meteen al een partner nog voor je überhaupt bij de eerste date bent aangekomen? Je kent elkaar amper..

Tuurlijk kun je die vinger er wel opleggen, want je weet immers al dat je die persoon niet als (toekomstige) partner ziet, dus is daar een reden voor.
  donderdag 4 mei 2017 @ 18:13:54 #84
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_170686836
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2017 18:07 schreef Allures het volgende:
Mannen die van mij een bepaald antwoord eisen doen dat doordat ze zich niet kwetsbaar op moeten stellen? Wat een sprong
Volgens mij komt het eerder door een archaïsche verhouding waarin mannen nog steeds verwachten dat vrouwen maar doen wat ze willen en dingen aan ze verplicht zijn als ze zo lief zijn geweest om wat tijd in dat meisje te stoppen...
Ik zie het dus niet zo. Tenminste niet in alle gevallen.

In sommige gevallen is het wel een arrogante man die vindt dat hij recht heeft op de vrouw of haar tijd.

In andere gevallen is het een getraumatiseerde man met allerlei issues die gewoon heel onzeker is en rust krijgt als hij een uitleg krijgt waar hij mee verder kan.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_170686917
quote:
1s.gif Op donderdag 4 mei 2017 18:13 schreef weethetevennietmeer het volgende:

[..]

Waarom wil iedereen meteen al een partner nog voor je überhaupt bij de eerste date bent aangekomen? Je kent elkaar amper..
Omdat door daten met iemand waarmee je het meteen al voelt zonde van je tijd is?
En hoe denk je dat mannen als jij het gaan trekken als je na 4 dates zegt 'dit word hem niet?'
quote:
Tuurlijk kun je die vinger er wel opleggen, want je weet immers al dat je die persoon niet als (toekomstige) partner ziet, dus is daar een reden voor.
Echt meerdere mensen geen hier aan dat het voor hun niet zo werkt. Waarom blijf je volhouden dat dat niet zo is?
  donderdag 4 mei 2017 @ 18:21:03 #86
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_170686945
Niet alleen mannen trouwens, maar ook vrouwen.

En ik snap heel goed dat vrouwen last hebben van mannen die gewoon geen nee kunnen aanhoren en blijven pushen.

Maar ik heb ook genoeg vrouwen gekend die een uitleg wilde hebben. Dat vind ik niet erg om te geven. Vaak genoeg ook drama mee gehad.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_170686951
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2017 18:07 schreef Allures het volgende:
Mannen die van mij een bepaald antwoord eisen doen dat doordat ze zich niet kwetsbaar op moeten stellen? Wat een sprong
Volgens mij komt het eerder door een archaïsche verhouding waarin mannen nog steeds verwachten dat vrouwen maar doen wat ze willen en dingen aan ze verplicht zijn als ze zo lief zijn geweest om wat tijd in dat meisje te stoppen...
Dit is nu exact wat ik bedoel, er wordt niets geëist, alleen gevraagd. Alleen ervaar jij dat zo, dat is het verschil.

Verder ga ik er niet meer op in, terug naar date verhalen.
pi_170686975
quote:
1s.gif Op donderdag 4 mei 2017 15:37 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Ik heb nooit gesnapt waarom anderen het moeilijk vinden om feedback te geven met iemand waarmee je hebt gedate, als die persoon dat wil weten. Sommige mensen hebben er baat bij en vinden het beter dan aan alles van zichzelf twijfelen.
Nogmaals: wat is in hemelsnaam de toegevoegde waarde? Zoals Eefje hier keurig terecht aanstipt is dergelijke vorm van feedback bijzonder subjectief (zeer sterk aan persoonlijke voorkeuren verbonden) en kan het zomaar zijn dat de eigenschap die jou niet bevalt, juist in de smaak valt bij een ander persoon. Kortom, er hangt ook gewoon flink wat af van zaken als toeval, geluk en pech.

Twee mensen kunnen op papier perfect bij elkaar passen, maar om duistere redenen klikt het dan toch niet. Ik kan ook bijna niet verklaren waarom ik juist wèl veel chemie heb met de ene vrouw, maar met de ander niet. Het lijkt me wijsheid om je daar gewoon bij neer te leggen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 04-05-2017 18:27:30 ]
  donderdag 4 mei 2017 @ 18:23:36 #89
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_170686994
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2017 18:18 schreef Allures het volgende:

[..]

Omdat door daten met iemand waarmee je het meteen al voelt zonde van je tijd is?
En hoe denk je dat mannen als jij het gaan trekken als je na 4 dates zegt 'dit word hem niet?'

[..]

Echt meerdere mensen geen hier aan dat het voor hun niet zo werkt. Waarom blijf je volhouden dat dat niet zo is?
Nogmaals, ik geef gewoon uitleg waarom IK wel uitleg geef en het ook netjes vind om uitleg te geven.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_170687022
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2017 18:18 schreef Allures het volgende:

[..]

Omdat door daten met iemand waarmee je het meteen al voelt zonde van je tijd is?
En hoe denk je dat mannen als jij het gaan trekken als je na 4 dates zegt 'dit word hem niet?'

[..]

Echt meerdere mensen geen hier aan dat het voor hun niet zo werkt. Waarom blijf je volhouden dat dat niet zo is?
Pardon, mannen als ik? Iets minder persoonlijk mag wel hè. Ik trek dat prima, buiten dat is dat niet iets wat jij voor mij dient te bepalen.

Kunnen ze best zeggen, uiteindelijk diep van binnen weet je het echt wel, eventueel kom je er pas weken of maanden later achter, maar het zit er wel.
  donderdag 4 mei 2017 @ 18:27:23 #91
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_170687070
quote:
1s.gif Op donderdag 4 mei 2017 18:22 schreef Friek_ het volgende:

[..]

Nogmaals: wat is in hemelsnaam de toegevoegde waarde? Zoals Eefje hier keurig terecht aanstipt is dergelijke vorm van feedback bijzonder subjectief (zeer sterk aan persoonlijke voorkeuren verbonden) en kan het zomaar zijn dat de eigenschap die jou niet bevalt, juist in de smaak valt bij een ander persoon. Kortom, er hangt ook gewoon flink wat af van zaken als toeval, geluk en pech.

Twee mensen kunnen op papier perfect bij elkaar passen, maar om duistere redenen klikt het dan toch niet. Ik kan ook bijna niet verklaren waarom ik juist wèl veel chemie hebt met de ene vrouw, maar met de ander niet. Het lijkt me wijsheid om je daar gewoon bij neer te leggen.
Feromonen, onbewust gevoel over gelijkwaardigheid jegens elkaar. Daarvoor moet je elkaar zien en emotioneel voelen.
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
pi_170687201
quote:
1s.gif Op donderdag 4 mei 2017 18:27 schreef Andromache het volgende:

[..]

Feromonen, onbewust gevoel over gelijkwaardigheid jegens elkaar. Daarvoor moet je elkaar zien en emotioneel voelen.
Ja, zou prima kunnen dat er gewoon platte biologische mechanismen zijn die hun werk doen. In ieder geval kun je daar maar weinig aan doen.

Maar goed, heb nu ook weer even genoeg van deze discussie.

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 04-05-2017 18:34:08 ]
  donderdag 4 mei 2017 @ 18:34:05 #93
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_170687223
quote:
1s.gif Op donderdag 4 mei 2017 18:22 schreef Friek_ het volgende:

[..]

Nogmaals: wat is in hemelsnaam de toegevoegde waarde? Zoals Eefje hier keurig terecht aanstipt is dergelijke vorm van feedback bijzonder subjectief (zeer sterk aan persoonlijke voorkeuren verbonden) en kan het zomaar zijn dat de eigenschap die jou niet bevalt, juist in de smaak valt bij een ander persoon. Kortom, er hangt ook gewoon flink wat af van zaken als toeval, geluk en pech.

Twee mensen kunnen op papier perfect bij elkaar passen, maar om duistere redenen klikt het dan toch niet. Ik kan ook bijna niet verklaren waarom ik juist wèl veel chemie hebt met de ene vrouw, maar met de ander niet. Het lijkt me wijsheid om je daar gewoon bij neer te leggen.
Heb je de rest van mijn posts gevolgd over trauma's en issues die sommige mensen kunnen hebben?

Niet iedereen heeft dit. Dus ik snap heel goed dat niet iedereen daarmee om wil gaan. Maar zelf hou ik daar wel rekening mee. Verschilt ook per geval.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  donderdag 4 mei 2017 @ 18:34:46 #94
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_170687242
quote:
1s.gif Op donderdag 4 mei 2017 18:33 schreef Friek_ het volgende:

[..]

Ja, zou prima kunnen dat er gewoon platte biologische mechanismen zijn die hun werk doen.
Dat weet ik wel heel zeker. Sommige mensen zijn er zo gevoelig voor dat ze schone mensen onaangenaam vinden 'ruiken'.
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
  donderdag 4 mei 2017 @ 18:36:10 #95
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_170687265
Maar goed, mensen we gaan off-topic.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  donderdag 4 mei 2017 @ 18:38:08 #96
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_170687298
Ik ben nu al heel lang met een knappe lieve Surinaamse meisje aan het daten en ik denk dat ze mijn toekomstige vrouw wordt.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  donderdag 4 mei 2017 @ 18:44:17 #97
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_170687405
NSIS...
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
  donderdag 4 mei 2017 @ 18:46:13 #98
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_170687438
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2017 18:44 schreef Andromache het volgende:
NSIS...
Wat?
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_170687440
quote:
1s.gif Op donderdag 4 mei 2017 18:13 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Ik zie het dus niet zo. Tenminste niet in alle gevallen.

In sommige gevallen is het wel een arrogante man die vindt dat hij recht heeft op de vrouw of haar tijd.

In andere gevallen is het een getraumatiseerde man met allerlei issues die gewoon heel onzeker is en rust krijgt als hij een uitleg krijgt waar hij mee verder kan.
maar dan moet het dus ook nog een uitleg zijn 'waar hij wat mee kan', als hij er niks mee kan omdat hij t niet zo ziet of niet begrijpt, moet ik daar ook weer wat mee.
:{
compact en kleverig.
  donderdag 4 mei 2017 @ 18:48:01 #100
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_170687476
quote:
1s.gif Op donderdag 4 mei 2017 18:46 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

maar dan moet het dus ook nog een uitleg zijn 'waar hij wat mee kan', als hij er niks mee kan omdat hij t niet zo ziet of niet begrijpt, moet ik daar ook weer wat mee.
:{
Nou persoonlijk voel ik aan wat die persoon nodig heeft. Bijvoorbeeld dat meisje dat onzeker was over haar borsten, ze moest op dat moment gewoon horen dat het niet aan haar borsten lag en dat ze een mooie lieve persoon is.

Maar ik ben zo en ik kan dat soort dingen ook goed aanvoelen. Niet iedereen kan dat.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')