Dat zeg ik niet, maar ik weet niet wat voor geldelijke oplossing je gaat willen voor het feit dat ze hun shit niet voor elkaar hebben. Ik denk dat de discussie niet eens is of het onterecht geannuleerd is, want dat is niet zo, daar hebben ze wel over nagedacht. Het hele traject daarna is onwijs kansloos en je wordt als klant blijkbaar totaal niet serieus genomen (en das nog een understatement), maar de vraag is wat je verwacht door dat keer op keer te gaan benadrukken en een oplossing te eisen voor iets wat in feite al opgelost is (zeker gezien het feit dat je met je 55euro gewoon een bol.com cadeaukaart bij ze kan bestellen, iets wat in de OP door TS al als 'mogelijke oplossing' wordt aangedragen).quote:Op vrijdag 5 mei 2017 12:15 schreef Beach het volgende:
[..]
Dus het is prima als een bedrijf met zulke praktijken weg komt?
Vanaf nu pas?quote:Op vrijdag 5 mei 2017 12:09 schreef Beach het volgende:
zG![]()
Goede reclame voor Bol dit, mij zijn ze vanaf nu ook kwijt.
Dat zal ik pas doen wanneer blijkt dat Bol.com zich niet aan de overeenkomst hoeft te houden (volgens de Geschillencommissie).quote:Op vrijdag 5 mei 2017 12:13 schreef Cyanide- het volgende:
Koop gewoon met die 55 euro een cadeaukaart bij Bol? Opgelost...
- Ik heb het gevoel dat ik totaal niet serieus wordt genomen door Bol.com. Als ze anders (o.a. sneller...) hadden gereageerd, was ik veel meer meegaand en zou er niets aan de hand zijn. Ze kwamen pas in actie nadat ik met een andere instantie contact had genomen.quote:Op vrijdag 5 mei 2017 12:17 schreef Cyanide- het volgende:
maar de vraag is wat je verwacht door dat keer op keer te gaan benadrukken en een oplossing te eisen voor iets wat in feite al opgelost is (zeker gezien het feit dat je met je 55euro gewoon een bol.com cadeaukaart bij ze kan bestellen, iets wat in de OP door TS al als 'mogelijke oplossing' wordt aangedragen).
Dit gaat helemaal niet meer om een stomme cadeaukaart. Bol.com vindt dat ze groot en belangrijk genoeg zijn om zelf de regels te bepalen in plaats van de wetgever. Dat mag niet en dus moeten ze op te vingers getikt worden. Openbaarheid/ de publieke schandpaal is één van de weinige dingen waar ze nog gevoelig voor zijn. Het kost wat moeite voor TS maar het is gewoon in het belang van de consument. Een soort van zeer nuttig vrijwilligerswerk dus.quote:Op vrijdag 5 mei 2017 12:17 schreef Cyanide- het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet, maar ik weet niet wat voor geldelijke oplossing je gaat willen voor het feit dat ze hun shit niet voor elkaar hebben. Ik denk dat de discussie niet eens is of het onterecht geannuleerd is, want dat is niet zo, daar hebben ze wel over nagedacht. Het hele traject daarna is onwijs kansloos en je wordt als klant blijkbaar totaal niet serieus genomen (en das nog een understatement), maar de vraag is wat je verwacht door dat keer op keer te gaan benadrukken en een oplossing te eisen voor iets wat in feite al opgelost is (zeker gezien het feit dat je met je 55euro gewoon een bol.com cadeaukaart bij ze kan bestellen, iets wat in de OP door TS al als 'mogelijke oplossing' wordt aangedragen).
Helemaal mee eens.quote:Op vrijdag 5 mei 2017 14:30 schreef Dally het volgende:
[..]
Dit gaat helemaal niet meer om een stomme cadeaukaart. Bol.com vindt dat ze groot en belangrijk genoeg zijn om zelf de regels te bepalen in plaats van de wetgever. Dat mag niet en dus moeten ze op te vingers getikt worden. Openbaarheid/ de publieke schandpaal is één van de weinige dingen waar ze nog gevoelig voor zijn. Het kost wat moeite voor TS maar het is gewoon in het belang van de consument. Een soort van zeer nuttig vrijwilligerswerk dus.
Dus nogmaals, veel respect voor TS en bedankt namens alle consumenten voor de moeite!
In je account denk ik? Geen letterlijke cadeaubon in je brievenbus die je eventueel aan een ander cadeau kan doen.quote:Op vrijdag 5 mei 2017 13:47 schreef delano.888 het volgende:
Wat vaag. Elke keer als ik problemen heb gehad met bol.com qua bedragen, leg ik het vriendelijk uit en krijg ik een cadeaubon ter compensatie, al meerdere keren gehad. Vreemd dat ze bij jou zou moeilijk doen.
Oh, is dat niet zo?quote:Op vrijdag 5 mei 2017 12:17 schreef Cyanide- het volgende:
Ik denk dat de discussie niet eens is of het onterecht geannuleerd is, want dat is niet zo,
Kijk eens: https://www.thuiswinkel.o(...)ing-in-een-webwinkelquote:Op vrijdag 5 mei 2017 14:53 schreef hottentot het volgende:
[..]
Oh, is dat niet zo?
Misschien moet je je eerst verdiepen in wat een "kennelijke vergissing" is voordat je zulke uitspraken doet.
Nagedacht in de zin van even brainstormen tijdens de vrijmibo. En ja, de discussie / dit topic gaat wel over de vraag of de annulering rechtmatig was.quote:Op vrijdag 5 mei 2017 12:17 schreef Cyanide- het volgende:
Ik denk dat de discussie niet eens is of het onterecht geannuleerd is, want dat is niet zo, daar hebben ze wel over nagedacht.
Ow?quote:Op vrijdag 5 mei 2017 15:30 schreef Cyanide- het volgende:
[..]
Kijk eens: https://www.thuiswinkel.o(...)ing-in-een-webwinkel
Ook nog eens van de koepelorganisatie waar TS wil gaan klagen.
Kortom; als je onderzoekt wat de prijzen zijn, en deze ergens ongebruikelijk lager liggen dan de 'markt', mag je er van uit gaan dat het een kennelijke vergissing is.
quote:Een klein prijsverschil zorgt er vaak ook niet voor dat de gemiddeld geïnformeerde consument had moeten weten dat het aanbod niet klopte. Zie bijvoorbeeld de toelichting van Ank van Heeringen, jurist bij Thuiswinkel.org over een uitspraak van de Geschillencommissie over een klein prijsverschil. Ook wanneer het product met een lage prijs wordt aangeboden als stuntaanbieding, prijsknaller of anderszins bijzonder aanbod zorgt dit ervoor dat een kennelijke vergissing minder snel wordt aangenomen. Het valt de consument dan immers niet kwalijk te nemen dat hij de prijs vertrouwde.
Zoek de volgende keer even wat meer info dan de eerste de beste half volledige google hit.quote:Op vrijdag 5 mei 2017 15:30 schreef Cyanide- het volgende:
[..]
Kijk eens: https://www.thuiswinkel.o(...)ing-in-een-webwinkel
Ook nog eens van de koepelorganisatie waar TS wil gaan klagen.
Kortom; als je onderzoekt wat de prijzen zijn, en deze ergens ongebruikelijk lager liggen dan de 'markt', mag je er van uit gaan dat het een kennelijke vergissing is.
Jajaja rustig maar GrumpyCat, rinus was je voor.quote:Op vrijdag 5 mei 2017 15:34 schreef hottentot het volgende:
[..]
Zoek de volgende keer even wat meer info dan de eerste de beste half volledige google hit.
De hit is wel aardig volledig hoorquote:Op vrijdag 5 mei 2017 15:34 schreef hottentot het volgende:
[..]
Zoek de volgende keer even wat meer info dan de eerste de beste half volledige google hit.
Ik heb dat soort artikelen allemaal gelezen...quote:Op vrijdag 5 mei 2017 15:30 schreef Cyanide- het volgende:
[..]
Kijk eens: https://www.thuiswinkel.o(...)ing-in-een-webwinkel
Ook nog eens van de koepelorganisatie waar TS wil gaan klagen.
Je gebruikt de term "ongebruikelijk" lager.quote:Kortom; als je onderzoekt wat de prijzen zijn, en deze ergens ongebruikelijk lager liggen dan de 'markt', mag je er van uit gaan dat het een kennelijke vergissing is.
SPOILER: Uitleg...Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 05-05-2017 16:50:33 ]
Doe er je voordeel meequote:Op vrijdag 5 mei 2017 16:03 schreef zarGon het volgende:
[..]
Ik heb dat soort artikelen allemaal gelezen...
Ben blij dat je ermee komt, want dan heb ik alvast een weerwoord klaarstaan als ik het later nodig hebt.
Je kunt ook overdrijven, TS, dit kan echt korter:quote:[..]
Je gebruikt de term "ongebruikelijk" lager.
Laten we dat eens bekijken.
Het apparaat waar ik naar op zoek was, komt in twee vormen voor:
- erin: je legt je harde schijf verticaal in het apparaat (voorbeeld)
- eraan: je koppelt de harde schijf horizontaal aan het apparaat (voorbeeld)
• Het verticale vind ik wat steviger ogen dan het horizontale, extra reden waarom ik voor het product van de bestelling heb gekozen.
• Het fabrikant van het artikel dat ik heb besteld, verkoopt beide modellen.
Let wel:
- de apparaten verschillen in de hardeschijf-grootte dat wordt ondersteund: 2,5 inch, 3,5 inch en/of zelfs 5,25 inch
- de apparaten verschillen in de aansluitingen die ze ondersteunen: SATA, en in sommige gevallen ook IDE
- de doorvoorsnelheid: USB 2, USB 3 of USB 3.1
- het apparaat dat ik heb gekocht, heeft ondersteuning voor IDE, wat ik een mooi extraatje vond
PRIJZEN
• Sharkoon QuickPort Combo USB3.0: (deze heb ik besteld)
- Bol.com: 51,00 euro
- Mobile-Harddisk.nl: 47,95 euro
• Sharkoon DriveLink Combo USB 3.0 (deze zou ik hoogstwaarschijnlijk bestellen als ik geen korting had gekregen):
https://www.mobile-harddi(...)nk-combo-usb-30.html
Gelijksoortige producten:
- Mobile-Harddisk.nl - verticaal: prijzen beginen bij 24,95 euro
- Mobile-Harddisk.nl - horizontaal: prijzen beginen bij 24,95 euro
- Bol.com - verticaal: prijzen beginen bij 32,00 euro
- Bol.com - horizontaal: momenteel 1 product, voor 45,90 euro.
- Ik heb verschillende soorten en modellen vergeleken en de specificaties doorgenomen.
- Ik wist wat er ongeveer werd gevraagd voor de eigenschappen van het apparaat.
- Het alternatief, wat ik hoogstwaarschijnlijk zou kopen, kost 35,50 euro. Deze is in de buurt van de 31 euro dat ik heb betaald.
Ik bestel geen tv van 1000 euro voor 100 euro, of zo. Ik bestel een apparaat waar een prijs van 31 euro best mogelijk is, gezien de alternatieven.
quote:
quote:
- Gebruik dan ook geen termen zoals "ongebruikelijk". Ik wil met mijn post aantonen dat het best 'gebruikelijk' kan zijn...quote:Op vrijdag 5 mei 2017 16:21 schreef Cyanide- het volgende:
Dat, sorry Zargon maar ik ga niet iedere keer een heel epistel lezen. Het is dat het actiekorting was, anders was het zo'n 40% goedkoper, dat is best significant, ook al is het in harde eurootjes misschien niet zo'n spannend bedrag.
- Lees dan ook eerst de navolgende posts, voordat je meteen geagiteerd in het toetsenbord klimt.quote:Op vrijdag 5 mei 2017 16:39 schreef zarGon het volgende:
[..]
- Gebruik dan ook geen termen zoals "ongebruikelijk". Ik wil met mijn post aantonen dat het best 'gebruikelijk' kan zijn...
- Er waren op het moment van bestellen "elektronicadeals", met tv's voor 45% korting. Ik heb elektronica gekocht.
- Juist omdat het niet spannend is in harde eurootjes is de term "kennelijke vergissing" wellicht nog vreemder; hoe moet ik immers als klant weten dat de prijs een vergissing is?
Hmhmm, je hebt gelijk. Excuses.quote:Op vrijdag 5 mei 2017 16:45 schreef r_one het volgende:
[..]
- Lees dan ook eerst de navolgende posts, voordat je meteen geagiteerd in het toetsenbord klimt.
- Er was op het moment dat jij begon met je "laten we dat eens bekijken" al laaaaaang een mea culpa gepost door Cyanide.
- Juist om het topic leesbaar te houden, is echt niet zo'n enorm uitputtend relaas over een fucking device nodig
Relax kerelquote:Op vrijdag 5 mei 2017 16:49 schreef zarGon het volgende:
[..]
Hmhmm, je hebt gelijk. Excuses.
Ik werd getriggerd door het woord "ongebruikelijk"; voelde hetzelfde aan als "kennelijk".
Ik zet de post even in een spoiler zodat ik 'm desgewenst altijd nog inzien.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 05-05-2017 17:13:33 ]
quote:Op vrijdag 5 mei 2017 17:03 schreef Cyanide- het volgende:
Ik ga het sowieso volgen, ik vind het een nobel streven Zg!
En toen ik laatst een akkefietje met ze had werd het meer dan netjes opgelost. Ook niet in eerste instantie, maar wel in tweede instantie na wat aandringen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
quote:Op vrijdag 5 mei 2017 17:15 schreef r_one het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
quote:Op vrijdag 5 mei 2017 17:31 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |