quote:2 onder één kap woning met een hypotheek die je maximaal mogelijke is -> een veel bescheidener rijtjeshuisje
alle kinderen een aparte slaapkamer -> de 2 jongste op 1 slaapkamer (gaan ze echt niet dood aan hoor)
vakantie nar de Seychellen -> vakantie met de auto in eigen land of b.v. België (de kids kan het niks verrotten waar ze zitten, die zijn toch wel tevreden)
elke keer uit eten in dat luxe biodynamische restaurant -> thuis koken met verse ingrediënten
nieuwe iphone 8 of hoever zitten ze nu? - > een goedkope chinese smartphone van 2 jaar oud (doet het net zo goed en vele malen goedkoper)
alle nieuwste games en spelletjes voor de kids -> oude spelletjes van marktplaats (zijn ze alsnog blij toe mee)
peperduur sportsfschoolabonnement -> gewoon zelf gaan hardlopen of fietsen, of wellicht het goedkoopste fitforfree abonnement
dure merkkleding -> kleding zoeken bij de primark en bijde kringloop, en alleen een net pak voor solliciitaties die dan wat duurder is
peperdure trouwerij op Ibiza met heel veel mensen -> kleinschalige familiebruiloft bij de plaatselijke kerk
quote:Op zondag 7 mei 2017 09:35 schreef jsuijker het volgende:
[..]
Als je de statements maakt moet je toch redelijk paraat hebben dat die dingen kunnen op 4.5k (bruto!!)
Daarnaast heb je een kwartier lang ofzo een nutteloze discussie gevoerd die je ook hierin had kunnen steken.
Ipv anderen woorden in de mondleggen kan je ook laten zien of je weet hoeveel kosten komen kijken bij de dingen, die je in bijna elk argument gebruikt, zijn
Nee ik denk niet dat dat kan maar wel dat veel mensen dat het liefst zouden willen want mensen willen alleen maar meer meer meer meerr meer en meer.quote:Op zondag 7 mei 2017 09:47 schreef Leandra het volgende:
[..]
Jij denkt werkelijk dat je met 4.500 bruto een gezin met een paar kinderen (minimaal 2 dus) kunt onderhouden en dan in Amsterdam (centrum!!) zouden kunnen wonen, in een 2-onder-1-kap zelfs, en dusdanig riant dat de kinderen allemaal een eigen slaapkamer hebben, een Audi A5 kunnen rijden en nog jaarlijks naar de Seychellen op vakantie kunnen ook?
Als je denkt dat dat werkelijk kan van ¤ 4.500 bruto per maand dan bewijst dat alleen maar dat je werkelijk geen flauw idee hebt.
Je verzint dus een totaal ongeloofwaardig voorbeeld en zegt dat mensen naar zuiniger moeten doen, en vervolgens gaat het daar helemaal niet over?quote:Op zondag 7 mei 2017 09:49 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Nee ik denk niet dat dat kan maar wel dat veel mensen dat het liefst zouden willen want mensen willen alleen maar meer meer meer meerr meer en meer.
DOW Chemical is de grootste vestiging daarvan ter wereld hè. En je hebt een heleboel andere industrie, cargill, yara etc.quote:Op zondag 7 mei 2017 09:54 schreef Leandra het volgende:
[..]
Je verzint dus een totaal ongeloofwaardig voorbeeld en zegt dat mensen naar zuiniger moeten doen, en vervolgens gaat het daar helemaal niet over?
Je voorbeeld van je vrijstaande woning in Zeeland van 270.000 heb je ook al ¤ 4.500 bruto per maand voor nodig, moet je het wel weten te verdienen in Zeeland, hoeveel mensen kunnen er tegen dat bedrag aan de slag bij je Chemiefabriek?
Een uur rijden.quote:Op zondag 7 mei 2017 10:02 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
DOW Chemical is de grootste vestiging daarvan ter wereld hè. En je hebt een heleboel andere industrie, cargill, yara etc.
En verder is gent dus minder dan 1u rijden en dat is een stad ter grootte van Den Haag. Genoeg werkgelegenheid daarzo dus (en ja, ook aan de belgische kant van de grens zijn de prijzen veel hoger dan in zeeland, daarom komen heel veel belgen tegenwoordig naar zeeuws-vlaanderen toe).
Redelijk begin...om je te helpenquote:Op zondag 7 mei 2017 09:48 schreef sirdanilot het volgende:
veel kinderen -> geen of minder kinderen (kinderen zijn duur en je zult er ook duur voor moeten betalen !)
26% van het besteedbaar inkomen kosten 2 kinderen volgens het NIBUD
huis in Amsterdam Centrum -> huisje in Westdorpe, gem. Terneuzen, Zeeland
Een prachtig vrijstaand huis kost in Westdorpe 270k. Een rijtjeshuis in amsterdam kost 285000 euro . Een vergelijkbare woning heb je in Sas van Gent, gemeente Terneuzen, Zeeland, voor 137500
dikke audi A5 -> suzuki alto (je komt alsnog waar je wezen moet en hij rijdt veel zuiniger)
Jaarlijkse vaste kosten van een audi a5 zijn rond de 8100 euro per jaar http://www.autoweek.nl/ko(...)3&jaar=2009&cache=no
Voor een suzuki alto is dit 3000 euro per jaar !!!
De rest volgt zometeen goed?
[..]
[..]
Ik woon momenteel in de Randstad want 3 uur enkele reis was niet te doen voor mij. Ik kon niet eens op tijd bij mijn eerste colleges komen.quote:Op zondag 7 mei 2017 10:06 schreef Leandra het volgende:
[..]
Een uur rijden.
Kennelijk vind jij dat geen probleem, maar een hoop mensen vinden het wel een probleem om minimaal 10,5 uur van huis te zijn voor hun werk.
Zeker als ze dan vervolgens ook nog in een of andere uithoek van het land moeten wonen, en overal een uur voor moeten reizen.
Prima dat jij het wel best vindt in Zeeland, maar doe niet alsof iedereen daar zou kunnen wonen, want dat is simpelweg geen optie.
Voor jezelf: blijf vooral in Zeeland, ook nadat je je studie hebt afgerond.
Nee. Maar wel in Gent. En in middelburg heb je een 'university college' maar veel stelt dat niet voor.quote:
Ik zit nu in de master van een kleinere Alpha studie, in de randstad dus.quote:
Ik woon 45 minuten van mn werk. Dat vind ik echt wel de max.quote:Op zondag 7 mei 2017 10:06 schreef Leandra het volgende:
[..]
Een uur rijden.
Kennelijk vind jij dat geen probleem, maar een hoop mensen vinden het wel een probleem om minimaal 10,5 uur van huis te zijn voor hun werk.
Zeker als ze dan vervolgens ook nog in een of andere uithoek van het land moeten wonen, en overal een uur voor moeten reizen.
Prima dat jij het wel best vindt in Zeeland, maar doe niet alsof iedereen daar zou kunnen wonen, want dat is simpelweg geen optie.
Voor jezelf: blijf vooral in Zeeland, ook nadat je je studie hebt afgerond.
Verder in academische wereld, of ik ga gewoon iets helemaal anders doen. Weet ik nog niet.quote:Op zondag 7 mei 2017 10:12 schreef YoshiBignose het volgende:
En wat wil je daarmee worden uiteindelijk?
quote:Op zondag 7 mei 2017 10:19 schreef Fietsertje70 het volgende:
[..]
Iets waarbij logisch redeneren niet in het curriculum is opgenomen
Ah okay, jij kunt nu niet in Zeeland wonen omdat je dan je colleges niet kunt volgen en na je studie wordt het ook lastig, want geen rijbewijs, maar voor ons moet in Zeeland wonen maar gewoon een optie zijn, en dan moeten we maar ander werk gaan doen dat wel in Zeeland te vinden is.quote:Op zondag 7 mei 2017 10:08 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Ik woon momenteel in de Randstad want 3 uur enkele reis was niet te doen voor mij. Ik kon niet eens op tijd bij mijn eerste colleges komen.
Ik zou op zich na mn studie wel terug willen, maar ik kan dus g een auto rijden (heb ik een ander topic over) vanwege medische problemen, dus voor mij is het geen optie. Maar voor veel mensen dus wel.
En het is eerder 45 minuten naar gent, afhankelijk van waar in gent je precies zit. Gent is een grote stad hoor, en hartstikke gezellig. Ik hoor wel eens dat mensen er naar toe op vakantie gaan, weekendje stedentrip. Dat vind ik best grappig want voor ons was het gewoon een normale stad om te bezoeken, zoals jij b.v. naar utrecht of 020 zou gaan gingen wij naar Gent.
Als ik auto kon rijden zou ik serieus overwegen om terug naar zeeland te gaan hoor en b.v. in Gent te werken.quote:Op zondag 7 mei 2017 10:20 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ah okay, jij kunt nu niet in Zeeland wonen omdat je dan je colleges niet kunt volgen en na je studie wordt het ook lastig, want geen rijbewijs, maar voor ons moet in Zeeland wonen maar gewoon een optie zijn, en dan moeten we maar ander werk gaan doen dat wel in Zeeland te vinden is.
Maar jij hoeft dat niet te doen
Je fucking overweegt niet eens terug te gaan naar Zeeland, maar de rest van de wereld mag niet op een plek wonen die wel voorzien is van normaal OV omdat ze daarmee "te duur" willen wonen?quote:Op zondag 7 mei 2017 10:22 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Als ik auto kon rijden zou ik serieus overwegen om terug naar zeeland te gaan hoor en b.v. in Gent te werken.
Maar zoals het nu zit gaat dat gewoon niet.
Limburg durf ik te wagen dat het niet zo goedkoop is als zeeland.quote:Op zondag 7 mei 2017 10:25 schreef Leandra het volgende:
[..]
Je fucking overweegt niet eens terug te gaan naar Zeeland, maar de rest van de wereld mag niet op een plek wonen die wel voorzien is van normaal OV omdat ze daarmee "te dus" willen wonen?
Vraag je eens af waarom Zeeland, Limburg, Drenthe en Groningen zo goedkoop zijn om te wonen?!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |