abonnement Unibet Coolblue
pi_178626790
quote:
2s.gif Op woensdag 18 april 2018 22:29 schreef Dubbeldrank het volgende:

[..]

Identieke schijven is qua grootte is wel aan te raden, anders wordt je RAID1 set net zo groot als de kleinste schijf. Qua merkverschil maakt niet heel veel uit, maar ik zou bijvoorbeeld geen 5400 rpm schijf naast een 7200rpm schijf plaatsen.

Wil je geen RAID gebruiken, dan kan je de schijven ook los plaatsen, deze zijn dat afzonderlijk benaderbaar. Echter als een schijf dan overlijdt dan ben je ook de data kwijt.
Ik had me al in RAID verdiept, dat leek me wel handig inderdaad. Ik ga even kijken wat ik precies wil, dank voor de informatie in ieder geval!
Is het weer om te lachen?
  donderdag 26 april 2018 @ 14:59:33 #52
13250 Lod
Sapere aude!
pi_178753377
Afgelopen weekend is, na 7 jaar trouwe dienst, een schijf van mijn ds211+ gecrashed ;( .

Weet iemand of het nog zin heeft om nieuwe schijven in deze nas te zetten (die ook al 7 jaar oud is) of kan ik beter gelijk ook een nieuwe synology erbij kopen?
GNU Terry Pratchett
  donderdag 26 april 2018 @ 15:08:23 #53
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_178753465
quote:
5s.gif Op donderdag 26 april 2018 14:59 schreef Lod het volgende:
Afgelopen weekend is, na 7 jaar trouwe dienst, een schijf van mijn ds211+ gecrashed ;( .

Weet iemand of het nog zin heeft om nieuwe schijven in deze nas te zetten (die ook al 7 jaar oud is) of kan ik beter gelijk ook een nieuwe synology erbij kopen?
Had je verder last van traagheid? Zo niet zou ik eerst de schijven kopen en als dat toch niet lekker genoeg werkt voor wat je wil doen kan je er altijd nog een NAS bij kopen.

Ik heb een relatief nieuwe Synology 214Play of zo en ondanks dat het 5 keer zo snel ging als de oude zit ik nu al wel stiekem een beetje te loeren naar een nieuwe dus tja.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_178753794
Is natuurlijk helemaal afhankelijk van wat je met het ding doet / wil doen...
  donderdag 26 april 2018 @ 15:55:43 #55
13250 Lod
Sapere aude!
pi_178754285
Hij dient alleen nog als fileserver voor mijn mediabestanden. En daarvoor was hij op zich nog wel snel genoeg.
Denk dat een nieuwe schijf wel voldoende zal zijn inderdaad. Bedankt.
GNU Terry Pratchett
pi_179844128
Help. Kreeg ineens de melding dat een (6 mnd oude!!!) schijf is vastgelopen. Data was gelukkig nog te lezen en heb ik over kunnen zetten. Uitgebreide Smarttest geeft vervolgens 'normaal' aan? Wat moet ik nu doen? Ik kan alleen verwijderen, kan ik er gewoon vanuit gaan dat schijf dood is?
Karma is a fucking bitch.
  maandag 18 juni 2018 @ 13:25:24 #57
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_179869763
quote:
9s.gif Op zondag 17 juni 2018 11:01 schreef MissLuna het volgende:
Help. Kreeg ineens de melding dat een (6 mnd oude!!!) schijf is vastgelopen. Data was gelukkig nog te lezen en heb ik over kunnen zetten. Uitgebreide Smarttest geeft vervolgens 'normaal' aan? Wat moet ik nu doen? Ik kan alleen verwijderen, kan ik er gewoon vanuit gaan dat schijf dood is?
Ik zou er persoonlijk geen vertrouwen meer in hebben nee. Zou je de schijf in een desktop kunnen plaatsen en daar er een paar tests overheen gooien? Kan je het nog formateren? en 6 maanden lijkt me een garantie gevalletje eigenlijk.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_179880069
quote:
5s.gif Op maandag 18 juni 2018 13:25 schreef jogy het volgende:

[..]

Ik zou er persoonlijk geen vertrouwen meer in hebben nee. Zou je de schijf in een desktop kunnen plaatsen en daar er een paar tests overheen gooien? Kan je het nog formateren? en 6 maanden lijkt me een garantie gevalletje eigenlijk.
Ja, garantie sowieso want dit slaat nergens op. Heb hem in een dock gezet, maar is niet meer leesbaar helaas. Ik heb nog een gedeelte kunnen redden, maar hij gaat retour richting verkoper. Wel balen, had hem aangeschaft als primaire opslag van de schijven die erin hangen. :{ .
Karma is a fucking bitch.
  dinsdag 19 juni 2018 @ 14:47:58 #59
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_179895867
quote:
9s.gif Op maandag 18 juni 2018 20:48 schreef MissLuna het volgende:

[..]

Ja, garantie sowieso want dit slaat nergens op. Heb hem in een dock gezet, maar is niet meer leesbaar helaas. Ik heb nog een gedeelte kunnen redden, maar hij gaat retour richting verkoper. Wel balen, had hem aangeschaft als primaire opslag van de schijven die erin hangen. :{ .
Heb ik ook een keertje gehad maar gelukkig heb ik al mijn belangrijke data ook in een backup bij Stack, makkelijk in te stellen overigens.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_179895962
quote:
9s.gif Op maandag 18 juni 2018 20:48 schreef MissLuna het volgende:

[..]

Ja, garantie sowieso want dit slaat nergens op. Heb hem in een dock gezet, maar is niet meer leesbaar helaas. Ik heb nog een gedeelte kunnen redden, maar hij gaat retour richting verkoper. Wel balen, had hem aangeschaft als primaire opslag van de schijven die erin hangen. :{ .
Geen RAID geconfigureerd? Dan was het een kwestie van nieuwe schijf erin, rebuilden en klaar. En ondertussen draai je gewoon ongestoord dóór.
  dinsdag 19 juni 2018 @ 14:55:19 #61
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_179896060
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 14:51 schreef r_one het volgende:

[..]

Geen RAID geconfigureerd? Dan was het een kwestie van nieuwe schijf erin, rebuilden en klaar. En ondertussen draai je gewoon ongestoord dóór.
Dat vind ik altijd zo zonde van de ruimte _O- (maar je hebt wel gelijk)
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_179896843
quote:
9s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 14:55 schreef jogy het volgende:

[..]

Dat vind ik altijd zo zonde van de ruimte _O- (maar je hebt wel gelijk)
Hangt er vanaf welke Synology je hebt: bij een 2-bay met RAID1 is het een ander verhaal dan een 12-bay met RAID5 bijvoorbeeld.
  dinsdag 19 juni 2018 @ 15:33:49 #63
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_179896879
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 15:32 schreef r_one het volgende:

[..]

Hangt er vanaf welke Synology je hebt: bij een 2-bay met RAID1 is het een ander verhaal dan een 12-bay met RAID5 bijvoorbeeld.
True, ik heb inderdaad een 2-bay, dan doet het al snel pijn.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_179896916
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 15:33 schreef jogy het volgende:

[..]

True, ik heb inderdaad een 2-bay, dan doet het al snel pijn.
* r_one heeft een 12-bay met SHR2 (vergelijkbaar met RAID6) B-)
pi_179897260
Geen Raid dus, maar vanwege 2-bay inderdaad. Schijf (WD RED) is inmiddels opgestuurd, hoop op een incident maar lees helaas wel meer verhalen over dit type schijf en vaak vastlopen in een Synology.
Karma is a fucking bitch.
pi_179913776
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 15:48 schreef MissLuna het volgende:
Geen Raid dus, maar vanwege 2-bay inderdaad. Schijf (WD RED) is inmiddels opgestuurd, hoop op een incident maar lees helaas wel meer verhalen over dit type schijf en vaak vastlopen in een Synology.
dat zal een scheve verhouding van ervaringen zijn: wd reds zijn enorm populair, worden veel gebruikt als NAS schijven en daardoor zie je vaker dat ze kapot zijn, maar procentueel is het misschien gelijk aan anderen schijven
pi_179925414
mijn moeder haar nas heeft wd greens 2TB van en die werken goed sinds 2012
en ik heb zelf sinds een jaar wd red 8TB en werkt ook zonder problemen.
pi_179976526
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2018 18:05 schreef redboyke het volgende:
mijn moeder haar nas heeft wd greens 2TB van en die werken goed sinds 2012
en ik heb zelf sinds een jaar wd red 8TB en werkt ook zonder problemen.
Heb ook een Green en die werkt al 4 jaar prima. *klopt af* Het zegt ook niks hoor, maar viel me op dat er zoveel verhalen over die Reds icm Synology zijn. Maar misschien komt dat inderdaad wel door wat mschol zegt.
Karma is a fucking bitch.
pi_181529930
Weet iemand hoe ik er voor kan zorgen dat ik mijn Synolgy apps (DS file, DS photo etc) ook buiten mijn eigen WIFI-netwerk kan bereiken? Wat moet ik doen om dit aan te passen?

Dank alvast!
Is het weer om te lachen?
pi_181533035
quote:
5s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 21:42 schreef Tshot het volgende:
Weet iemand hoe ik er voor kan zorgen dat ik mijn Synolgy apps (DS file, DS photo etc) ook buiten mijn eigen WIFI-netwerk kan bereiken? Wat moet ik doen om dit aan te passen?

Dank alvast!
extern ip:5001

of configuratiescherm toepassingportaal

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 28-08-2018 23:16:49 ]
pi_181540965
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 23:12 schreef redboyke het volgende:

[..]

extern ip:5001

of configuratiescherm toepassingportaal
Ok, mijn DS File app kan ik inmiddels bereiken van buiten mijn eigen WIFI netwerk. Alleen DS Photo nog niet.. Iemand een idee hoe dit kan? Ik heb Port Forwarding gedaan in mijn router, en probeer met mijn externe IP dan in te loggen op beide apps. Waarom gaat het bij DS File goed en bij DS Photo niet?

Wat zou ik eventueel moeten doen bij configuratiescherm / toepassingsportaal? Daar heb ik nu nog niets aangepast namelijk.
Is het weer om te lachen?
pi_181541286
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 11:26 schreef Tshot het volgende:

[..]

Ok, mijn DS File app kan ik inmiddels bereiken van buiten mijn eigen WIFI netwerk. Alleen DS Photo nog niet.. Iemand een idee hoe dit kan? Ik heb Port Forwarding gedaan in mijn router, en probeer met mijn externe IP dan in te loggen op beide apps. Waarom gaat het bij DS File goed en bij DS Photo niet?

Wat zou ik eventueel moeten doen bij configuratiescherm / toepassingsportaal? Daar heb ik nu nog niets aangepast namelijk.
DS photo 80, 443 (HTTPS) TCP
externip:443
dit is de standaard poort
bij toepassingportaal kan je dat ook wijzigen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 29-08-2018 11:49:17 ]
pi_181542452
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 11:40 schreef redboyke het volgende:

[..]

DS photo 80, 443 (HTTPS) TCP
externip:443
dit is de standaard poort
bij toepassingportaal kan je dat ook wijzigen.
Ok thnx! Ik lees elders dat het trouwens niet veilig zou zijn om deze poorten open te zetten en dat je beter met een VPN kan werken? Of wordt dit risico een beetje overdreven?
Is het weer om te lachen?
pi_181543750
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 12:29 schreef Tshot het volgende:

[..]

Ok thnx! Ik lees elders dat het trouwens niet veilig zou zijn om deze poorten open te zetten en dat je beter met een VPN kan werken? Of wordt dit risico een beetje overdreven?
in geval van dsfile en ds foto maakt het niet echt uit veel uit denk ik want die gebruikt toch dezelfde logins als synology. wat bij community apps niet het geval is.
gewoon zien dat de fotos niet toegangbaar zijn en dat je er login op zet.
gebruik zelf geen ds foto.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 29-08-2018 13:19:53 ]
pi_181546206
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 12:29 schreef Tshot het volgende:

[..]

Ok thnx! Ik lees elders dat het trouwens niet veilig zou zijn om deze poorten open te zetten en dat je beter met een VPN kan werken? Of wordt dit risico een beetje overdreven?
een vpn verbinding is altijd veiliger,
"iedereen" kan zonder vpn bij de services en proberen in te loggen, als er een lek wordt gevonden, of er wordt een gebruikersnaam/wachtwoord gebruikt die onveilig is (of bv dubbel gebruikt bij andere diensten die gehackt zijn) kan men veel makkelijker bij de data die online beschikbaar zijn gesteld.

een goede VPN tunnel werkt op z'n minst met een extra passphrase naast een gebruikersnaam en wachtwoord, waardoor inloggen hierop al veel lastiger is. (Daarnaast is het denk ik ook zo dat een VPN verbinding beter te beveiligen is tegen mislukte aanmeld pogingen)
pi_181549670
Om te informeren, Ik zoek ook naar een leuke nieuwe NAS op termijn. Daarbij zit ik te denken en af te vragen wat voor een NAS ik kan gebruiken en kan ik deze streamen naar een TV? Zodat ik er bvb al mijn films op kan zetten en deze kan streamen?

Doeleinde :
- Simpele Apache httpserver.
- Foto Opslag.
- ~8TB? schatting
- Een IP Camera aan de NAS.
- Media streaming naar TV.

Wat ik niet weet: (unknown unknowns)
- Hoe lang gaat een NAS mee? (Levensduur)
- Hoe gemakkelijk kan deze op het internet gezet worden (port forwarding alleen?) zodat ik er buitenaf bij kan.
- Media streaming op TV ,

Hoe werkt dit?
Als in via HDMI kabel (extern scherm), netwerkkabel UTP? , speciale Applicatie van Synology zelf?

Ik zit te denken aan:
https://azerty.nl/product(...)18-nas-server-2-bays
Redacted
  woensdag 29 augustus 2018 @ 17:13:13 #77
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_181549928
De nas is geen mediaspeler maar een media server dus heb je er wel een tussenstap voor nodig voor je de media op je tv krijgt. Dus denk aan een chromecast en op je nas emby media server en op je smartphone ook een emby app. (Gratis beide, chromecast niet)
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  woensdag 29 augustus 2018 @ 17:14:39 #78
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_181549977
En check ff of er voor jouw beoogde synology een emby package beschikbaar is. Voor de mijne niet (214play) dus ik heb er nog een minipc tussen die dat voor zijn rekening neemt.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  woensdag 29 augustus 2018 @ 17:17:10 #79
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_181550038
En op het internet zetten is relatief simpel, het voor de eigen apps veilig doen ook wel (2factor authentication) maar voor 3de partij apps niet perse, ligt aan de app wat het biedt.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_188106733
vraagje voor andere synology gebruikers.

sinds de laatste DSM update op 16 Juli krijg ik een vloedgolf van gebruikers die proberen in te loggen.
nu heb ik het systeem staan op blokkeren na 3 failed attempts binnen 1440 minuten en heb 2 factor authentication maar toch voelt het niet goed.
ervaren jullie dit ook?
heb bewust synlogy losgekoppeld voor paar dagen om te kijken of het helpt maar als ik hem weer online zet is het binnen 1 minuut weer raak.
zal volledig geautomatiseerd gaan maar is wel toevallig na de laatste dsm update.

nu binnen 15 minuten nadat ik hem online heb gezet weer raak.
Auto Block
IP address [78.142.210.210] of DiskStation has been blocked by DSM
Auto Block
IP address [207.180.254.150] of DiskStation has been blocked by DSM
Auto Block
IP address [45.76.58.96] of DiskStation has been blocked by DSM
Auto Block
IP address [192.241.136.237] of DiskStation has been blocked by DSM
Auto Block
IP address [104.248.41.111] of DiskStation has been blocked by DSM
Auto Block
IP address [198.199.94.14] of DiskStation has been blocked by DSM
Auto Block
IP address [103.48.190.114] of DiskStation has been blocked by DSM

[ Bericht 37% gewijzigd door kovenant op 25-07-2019 08:45:01 ]
pi_188106818
quote:
2s.gif Op donderdag 25 juli 2019 08:36 schreef kovenant het volgende:
vraagje voor andere synology gebruikers.

sinds de laatste DSM update op 16 Juli krijg ik een vloedgolf van gebruikers die proberen in te loggen.
nu heb ik het systeem staan op blokkeren na 3 failed attempts binnen 1440 minuten en heb 2 factor authentication maar toch voelt het niet goed.
ervaren jullie dit ook?
heb bewust synlogy losgekoppeld voor paar dagen om te kijken of het helpt maar als ik hem weer online zet is het binnen 1 minuut weer raak.
zal volledig geautomatiseerd gaan maar is wel toevallig na de laatste dsm update.
hier merk ik het ook, ik heb de firewall aanstaan om alles buiten NL/DE/FR instant te weigeren, dat scheelt al wat, maar heb hem ook maar verscherpt naar 2x inlogfout in 5 min = perm ban; Zie voornamelijk/alleen de admin user voorbij komen en die heb ik (gelukkig) bij installatie gedisabled
pi_188106934
quote:
1s.gif Op donderdag 25 juli 2019 08:45 schreef mschol het volgende:

[..]

hier merk ik het ook, ik heb de firewall aanstaan om alles buiten NL/DE/FR instant te weigeren, dat scheelt al wat, maar heb hem ook maar verscherpt naar 2x inlogfout in 5 min = perm ban; Zie voornamelijk/alleen de admin user voorbij komen en die heb ik (gelukkig) bij installatie gedisabled
ik had mn rules al redelijk scherp staan, nu nog verder op scherp gezet.
als ik in buitenland ben zal het soms wat lastig zijn te connecten maar goed is geen drama.

block na 2x incorrect is wel goede want ik doe dat toch niet :)

aanpassing na 2x incorrect login heeft gelijk ervoor gezorgd dat aantal failed logins is gestegen van 1 per 3 minuten naar 1 per 20 seconden.

[ Bericht 6% gewijzigd door kovenant op 25-07-2019 09:02:44 ]
pi_188107275
quote:
donderdag 25 juli 2019 08:54 schreef kovenant het volgende:[/b]

[..]

ik had mn rules al redelijk scherp staan, nu nog verder op scherp gezet.
als ik in buitenland ben zal het soms wat lastig zijn te connecten maar goed is geen drama.

block na 2x incorrect is wel goede want ik doe dat toch niet :)

aanpassing na 2x incorrect login heeft gelijk ervoor gezorgd dat aantal failed logins is gestegen van 1 per 3 minuten naar 1 per 20 seconden.
ik kijk niet zo vaak in mijn logs, maar krijg nu met zeeer grote regelmaat een mailtje dat er weer een IP geblokkeerd is.
pi_188107307
Gisteren nog een mail binnen gekregen van synology dat er nogal wat veiligheidsissues gemeld zijn, en daar werden ook dingen aangeraden als 2-factor authenticatie, sterke wachtwoorden en het disabelen van de standaard admin.

De laatste twee heb ik sowieso standaard.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_188107331
quote:
1s.gif Op donderdag 25 juli 2019 09:20 schreef mschol het volgende:

[..]

ik kijk niet zo vaak in mijn logs, maar krijg nu met zeeer grote regelmaat een mailtje dat er weer een IP geblokkeerd is.
ik heb een mailing lijst aan staan die blocks doorgeeft.
vanochtend 160 emails en counting.
heb verdere aanpassingen gemaakt om het systeem wat veiliger te maken.
Alleen al de pogingen tot inloggen geven me geen goed gevoel..

2fa, sterk wachtwoord en admin disabled heb ik inderdaad ook
pi_188107524
2fa ga ik vanavond voor de zekerheid maar ook aanzetten, firewall neig ik naar alleen connecties uit NL accepteren, dan maar via een vpn naar nas mocht ik er in het buitenland bij willen

kan je ergens in de gui de firewall logs zien?
pi_188107600
blijkbaar niet.. ze zouden bij de deur gestopt moeten worden dus ook geen log.
ik merk ook geen vermindering van toegang pogingen nadat ik alleen NL, BE,GE heb toegestaan.
toestaan is ook iets anders dan blokkeren maar kan max 15 landen aanklikken in de interface.
even kijken of ik dit anders kan oplossen.

2 rules,

allow connections Source NL /BE/GE
Deny All

(wanneer je dit doet uiteraard wel je lokale ip range toestaan anders doet hij rules niet applyen)

[ Bericht 9% gewijzigd door kovenant op 25-07-2019 09:54:30 ]
pi_188107924
wauw, wat een rust in mn mailbox
en nas is weer met normale snelheid bereikbaar _O_
433 emails in bijna 100 minuten
pi_188109590
quote:
2s.gif Op donderdag 25 juli 2019 09:40 schreef kovenant het volgende:
blijkbaar niet.. ze zouden bij de deur gestopt moeten worden dus ook geen log.
niet het normale log idd, maar neem aan dat wel ergens de firewall logs te zien zijn;

had het liever op mijn ubiquiti USG toegepast, maar dit werkte sneller.
quote:
ik merk ook geen vermindering van toegang pogingen nadat ik alleen NL, BE,GE heb toegestaan.
toestaan is ook iets anders dan blokkeren maar kan max 15 landen aanklikken in de interface.
even kijken of ik dit anders kan oplossen.

2 rules,

allow connections Source NL /BE/GE
Deny All

(wanneer je dit doet uiteraard wel je lokale ip range toestaan anders doet hij rules niet applyen)
ik heb idd 3 regels, die van jou + de lokale ip range(s)
pi_188630257
Ben aan het kijken naar een opvolger van mijn DS413J (meer dan 6 jaar oud).

In de tussentijd is er heel wat veranderd. Ik merk dat het moeilijk is voor mij om een opvolger te selecteren, puur omdat er zoveel modellen zijn die op elkaar lijken.

Ik kan ook nergens een soort van een timeline vinden, om wat makkelijker te kunnen zien welk apparaat wanneer is uitgekomen.

Ik kom o.a. tegen:
- DS918+
- DS1018+
- DS1618+
- DS1815+
- DS1817+
- DS1819+

De verschillen zijn soms best klein...

Enig idee hoe ik het kiezen makkelijker voor mezelf kan maken?
pi_188630314
https://www.synology.com/en-global/support/nas_selector.

Die tool zorgt in ieder geval ervoor dat je een selectie hebt om naar te kijken, maar maakt vergelijken niet mogelijk.

Daar komt DS1019+ altijd naar voren wanneer ik verschillende dingen selecteer. Maar vraag me af waarom DS1819+ niet zichtbaar is..

Edit:
Hm; https://www.reddit.com/r/(...)vs_ds1618_vs_ds1819/. Hier lees ik dat de DS1019+ vooral handig is als je wil transcoden; dat zal ik amper of niet eens doen denk ik.

Neig nu naar DS1819+... Maar de DS1019+ heeft M.2-slots voor caching; de DS1819+ niet (kun je als adapter los erbij kopen (M2D18) wat nog meer kosten betekent).

[ Bericht 36% gewijzigd door #ANONIEM op 26-08-2019 10:55:21 ]
pi_188657810
mijn 918 heeft ook m2 slots voor caching, maar na wat lezen ervaren mensen daarmee alleen maar langzamere transfersnelheden
pi_188671553
Had een DS1819+ besteld, maar paar uur later toch maar geannuleerd en voor een QNAP TS-877-1600 gegaan. :'). Krachtigere hardware en dus veel toekomstbestendiger.

Vind het trouwens echt heel irritant dat er geen informatie door de fabrikanten (zowel Synology als QNAP) wordt gegeven over geschikte RAM-modules.
pi_188772741
Hoi,

Ik heb een Synology RS815RP+. Elke keer wanneer ik naar het Quickconnect ID heen surf pushed de browser een pop-up waarin ik moet inloggen

Hier kan ik simpelweg op annuleren klikken en dit brengt mij dan naar de DSM inlogpagina. Ik kan echter ook inloggen en op login klikken maar ook dit brengt mij naar de DSM inlogpagina.

Heb hier last van op elke browser en PC die ik heb geprobeerd, moet dus een instelling oid zijn in de NAS zelf lijkt mij. Helaas heb ik mij suf gegoogled maar krijg ik niet iemand met hetzelfde "probleem" te pakken.

Iemand die het toevallig weet?

Ik heb het over dit soort pop-ups.
pi_188772859
eerste popup lijkt van chrome afkomstig te zijn met poort 5001 oftewel ipadres ?
dat zou een directe login naar jouw externe ip zijn en niet quickconnect.

zelf als ik quickconnect gebruikt heb ik maar eenmaling DSM login pagina zonder additionele verificatie (buiten 2FA) om uiteraard.

is het een andere vorm van 2factor authenticatie of heb je een domein thuis?
pi_188774187
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 17:23 schreef zarGon het volgende:
Had een DS1819+ besteld, maar paar uur later toch maar geannuleerd en voor een QNAP TS-877-1600 gegaan. :'). Krachtigere hardware en dus veel toekomstbestendiger.

Vind het trouwens echt heel irritant dat er geen informatie door de fabrikanten (zowel Synology als QNAP) wordt gegeven over geschikte RAM-modules.
Jammer. Ik zou een synology aanraden gezien de software en gebruikersgemak maar snap je keuze. Qnap heeft op dit gebied eveneens niet stilgezeten.

Waar ga je hem voor gebruiken?
pi_188774283
Ten opzichte van de OP heb ik trouwens, naast couchpotato en sickrage (die via VPN welke je standaard in kunt stellen spul via DS get download), sinds een paar maanden Plex media server geïnstalleerd.

Deze indexeert je media bibliotheek en maakt films en series beschikbaar via een app, bijvoorbeeld op je smart tv of tabblet. Werkt ideaal. Altijd je huidige series / aflevering overal in huis te kijken. Ik heb de gratis versie.

Korte beschrijving hoe het werkt:
https://www.coolblue.nl/advies/synology-nas-plex-installeren.html

Hierdoor mijn htpc (intel nuc met xbmc dacht ik) hiervoor niet meer nodig.

[ Bericht 0% gewijzigd door Aestivate op 03-09-2019 19:26:30 (Heb sickrage ipv sickbeard) ]
pi_188776937
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 september 2019 18:23 schreef Aestivate het volgende:

[..]

Jammer. Ik zou een synology aanraden gezien de software en gebruikersgemak maar snap je keuze. Qnap heeft op dit gebied eveneens niet stilgezeten.

Waar ga je hem voor gebruiken?
Ik vind DSM echt heel erg fijn werken, maar vindt het jammer dat Synology geen krachtige hardware in de NASsen stopt. Ik heb - inmiddels een hele oude - DS413j, en merkte dat ik toch echt afhankelijk was van de packages die Synology aanbood. En aangezien de hardware nogal zwak is, mis je leuke opties (bijv. Synology Office); deze is niet beschikbaar...

De QNAP heeft een veel krachtigere cpu en kan meer RAM hebben; wat voor mij betekent dat ik er veel meer mee kan. Ik ben verder niet meer afhankelijk van de pakketten die Synology aanbiedt, door bijv. Docker containers (die ook nog eens beter zijn dan de Synology-packages omdat er geen afhankelijkheid meer is met Synology/DSM). Verder kan ik er met gemak meerdere/krachtigere VMs op draaien.

Ik heb dus eigenlijk vooral door de Docker containers en de VM-mogelijkheden gekozen voor de QNAP. Qua software loopt DSM voor, maar hardware was in dit geval doorslaggevend.

Moet overigens zeggen dat ik inmiddels al een paar dagen issues heb met de QNAP; kan geen volumes aanmaken, omdat het scherm telkens vastloopt op '0%'. Al wel een ticket ingediend en wordt al wel geholpen, dus wat service betreft valt de QNAP niet tegen. Wat software betreft wel, het is nogal frustrerend.

Met 2 Synology's geen enkele issues gehad, met deze QNAP al een paar dagen gedoe. :D. Hmja.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 03-09-2019 21:09:11 ]
pi_188786042
quote:
2s.gif Op dinsdag 3 september 2019 16:54 schreef kovenant het volgende:
eerste popup lijkt van chrome afkomstig te zijn met poort 5001 oftewel ipadres ?
dat zou een directe login naar jouw externe ip zijn en niet quickconnect.

zelf als ik quickconnect gebruikt heb ik maar eenmaling DSM login pagina zonder additionele verificatie (buiten 2FA) om uiteraard.

is het een andere vorm van 2factor authenticatie of heb je een domein thuis?
Klopt is van Chrome.

Nou ik heb nog een NAS in mijn netwerk en die doet dit niet.. Als ik naar het quickconnect URL browse ziet mijn PC natuurlijk dat de NAS intern staat en gaat dan over naar intern IP adres.

Maar als ik thuis de NAS benader op Quickconnect krijg ik idem een inlogpop-up. De andere NAS doet dit niet, erg vervelend :(

Probeer maar eens, heb je het Quickconnect ID geDM't.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 04-09-2019 14:27:30 ]
pi_188787489
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 17:23 schreef zarGon het volgende:
Had een DS1819+ besteld, maar paar uur later toch maar geannuleerd en voor een QNAP TS-877-1600 gegaan. :'). Krachtigere hardware en dus veel toekomstbestendiger.

Vind het trouwens echt heel irritant dat er geen informatie door de fabrikanten (zowel Synology als QNAP) wordt gegeven over geschikte RAM-modules.
Zie https://www.synology.com/nl-nl/products/DDR3 en https://www.synology.com/(...)ry&category=rams&p=1. En voor QNAP https://www.qnap.com/en/c(...)%20ssd&brand=samsung (random type DDR en merk).

Welke informatie mis je?
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')