Rechtsbijstand van Rusland bedoel je toch?quote:Op dinsdag 2 mei 2017 17:53 schreef Leonos het volgende:
In Rusland lijkt me. Want hier ben je niet getrouwd. Maar vraag maar alvast rechtsbijstand.
In ieder geval iemand die wat weet van Russisch recht en van Russische ambtelijke regels (ergo: die weet wie je precies roebels moet toestoppen om dit efficiënt te kunnen oplossen).quote:Op dinsdag 2 mei 2017 17:56 schreef Serena982 het volgende:
[..]
Rechtsbijstand van Rusland bedoel je toch?
quote:Op dinsdag 2 mei 2017 17:56 schreef Serena982 het volgende:
[..]
Rechtsbijstand van Rusland bedoel je toch?
De kans dat hier iemand tegen gaat komen die dit weet is nihil.quote:Op dinsdag 2 mei 2017 18:03 schreef Serena982 het volgende:
Maar ik kan geen echtscheiding aanvragen bij de Russische ambassade in NL?
Ik heb geen contact meer met hem, een tijdje geleden zijn we uit elkaar gegaan. Hij neemt zijn mtelefoon niet op. Ik kan zijn ouders ook niet bereiken. Dus ik kan niet een zekere antwoord geven op je vraag. Mijn gevoel zegt van wel.quote:Op dinsdag 2 mei 2017 18:19 schreef Janneke141 het volgende:
Wil je wettige echtgenoot trouwens ook scheiden? Dit is hoe dan ook niet iets wat je even in je eentje kan regelen.
Dus, hij neemt de telefoon niet op, zijn ouders zijn niet bereikbaar, maar jij denkt wel dat hij wil scheiden...quote:Op dinsdag 2 mei 2017 18:29 schreef Serena982 het volgende:
[..]
Ik heb geen contact meer met hem, een tijdje geleden zijn we uit elkaar gegaan. Hij neemt zijn mtelefoon niet op. Ik kan zijn ouders ook niet bereiken. Dus ik kan niet een zekere antwoord geven op je vraag. Mijn gevoel zegt van wel.
wat zeiden ze toen je belde?quote:Op dinsdag 2 mei 2017 18:03 schreef Serena982 het volgende:
Maar ik kan geen echtscheiding aanvragen bij de Russische ambassade in NL?
Niet in NL zijn, wat bedoel je daarmee?quote:Op dinsdag 2 mei 2017 18:36 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Dus, hij neemt de telefoon niet op, zijn ouders zijn niet bereikbaar, maar jij denkt wel dat hij wil scheiden...Als hij de telefoon niet eens opneemt, zal hij zeker niet iets wat verder gaat dan de telefoon opnemen ineens wel doen.
Daarnaast, als het huwelijk in NL niet geregistreerd staat, moet je ook niet in NL zijn. Als je het zeker wil weten, dan zou ik morgen de Russische ambassade bellen als ik jou was.
Niet bij een Nederlandse instantie.quote:Op dinsdag 2 mei 2017 18:47 schreef Serena982 het volgende:
[..]
Niet in NL zijn, wat bedoel je daarmee?
....quote:Op dinsdag 2 mei 2017 18:47 schreef Serena982 het volgende:
[..]
Niet in NL zijn, wat bedoel je daarmee?
En hoe lang loopt deze situatie al? In de zin van, dat jij weet dat je niet meer met hem getrouwd wil zijn?quote:
Lekker handig wel.quote:Op dinsdag 2 mei 2017 18:29 schreef Serena982 het volgende:
[..]
Ik heb geen contact meer met hem, een tijdje geleden zijn we uit elkaar gegaan. Hij neemt zijn mtelefoon niet op. Ik kan zijn ouders ook niet bereiken. Dus ik kan niet een zekere antwoord geven op je vraag.
Misschien ligt hij wel in het ziekenhuis.quote:Mijn gevoel zegt van wel.
Het zit eigenlijk zo: ik ken hem al ongeveer 3 jaar. Onze relatie ging goed soms waren er kleine problemen, maar dat heb je bij elke relatie. Dat dacht ik althans. Na een tijdje hebben we besloten om te trouwen, maar na het huwelijk veranderde hij heel erg. Ik had sterke vermoedens dat hij vreemd ging, hij kwam altijd laat thuis etc. Ik merkte daarna eigenlijk dat hij dit huwelijk ook een beetje gedaan heeft om hier naar NL te komen. Gelukkig heb ik het huwelijk dus niet laten registreren hier in Nederland.quote:Op dinsdag 2 mei 2017 18:50 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
En hoe lang loopt deze situatie al? In de zin van, dat jij weet dat je niet meer met hem getrouwd wil zijn?
...quote:Op dinsdag 2 mei 2017 19:03 schreef Serena982 het volgende:
[..]
Het zit eigenlijk zo: ik ken hem al ongeveer 3 jaar. Onze relatie ging goed soms waren er kleine problemen, maar dat heb je bij elke relatie. Dat dacht ik althans. Na een tijdje hebben we besloten om te trouwen, maar na het huwelijk veranderde hij heel erg. Ik had sterke vermoedens dat hij vreemd ging, hij kwam altijd laat thuis etc. Ik merkte daarna eigenlijk dat hij dit huwelijk ook een beetje gedaan heeft om hier naar NL te komen. Gelukkig heb ik het huwelijk dus niet laten registreren hier in Nederland.
Ben bang dat de TS daar omheen gaat draaien. Wat het juridische gedeelte betreft heb ik al antwoord gegeven.quote:
quote:Op dinsdag 2 mei 2017 19:05 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
...![]()
hele lap tekst, maar je geeft geen antwoord op mijn vraag.
Daarnaast, joh, zou hij nou écht dat hebben gedaan om naar NL te komen? Je verwacht het niet he![]()
Geef eens antwoord op mijn vraag. Hoe lang geleden heb jij de knoop doorgehakt dat je van hem af wil?
4 maanden geleden ongeveer. Een tijdje na t huwelijk was in sep 2016quote:Op dinsdag 2 mei 2017 19:05 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
...![]()
hele lap tekst, maar je geeft geen antwoord op mijn vraag.
Daarnaast, joh, zou hij nou écht dat hebben gedaan om naar NL te komen? Je verwacht het niet he![]()
Geef eens antwoord op mijn vraag. Hoe lang geleden heb jij de knoop doorgehakt dat je van hem af wil?
Dus. 4 maanden (!!!!) geleden heb jij besloten dat je wil scheiden. 4 maanden (!!!!) later heb je nog steeds geen informatie ingewonnen bij de Russische ambassade, maar kom je op een forum deze vraag stellen? Want dat leek jou het meest logische?quote:Op dinsdag 2 mei 2017 19:07 schreef Serena982 het volgende:
[..]
[..]
4 maanden geleden ongeveer. Een tijdje na t huwelijk was in sep 2016
Bij de Russische ambassade zeiden ze: van dat moet je op fok! vragen.quote:Op dinsdag 2 mei 2017 19:08 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Dus. 4 maanden (!!!!) geleden heb jij besloten dat je wil scheiden. 4 maanden (!!!!) later heb je nog steeds geen informatie ingewonnen bij de Russische ambassade, maar kom je op een forum deze vraag stellen? Want dat leek jou het meest logische?
Nee, 4 maanden geleden had ik de gedachte om te scheiden. Nu onderneem ik actie, ik had tijd nodig om het te kunnen verwerken. Is dat zo gek?quote:Op dinsdag 2 mei 2017 19:08 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Dus. 4 maanden (!!!!) geleden heb jij besloten dat je wil scheiden. 4 maanden (!!!!) later heb je nog steeds geen informatie ingewonnen bij de Russische ambassade, maar kom je op een forum deze vraag stellen? Want dat leek jou het meest logische?
Nee ik snap wel dat je daar tijd voor nodig hebt, maar aangezien NL hier niets mee van doen heeft, zul je toch echt moeten zijn bij de Russische ambassade. Daarnaast, denk ik dat je je man ook nodig zult hebben, want hij zal er toch ook mee in moeten stemmen lijkt me.quote:Op dinsdag 2 mei 2017 19:11 schreef Serena982 het volgende:
[..]
Nee, 4 maanden geleden had ik de gedachte om te scheiden. Nu onderneem ik actie, ik had tijd nodig om het te kunnen verwerken. Is dat zo gek?
Nee, die kunnen dus niets doen in de afwezigheid van haar man.quote:Op dinsdag 2 mei 2017 19:13 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Nee ik snap wel dat je daar tijd voor nodig hebt, maar aangezien NL hier niets mee van doen heeft, zul je toch echt moeten zijn bij de Russische ambassade.
Dat begrijp ik, maar de NL overheid kan hier sowieso niets mee. Het huwelijk bestaat hier niet.quote:Op dinsdag 2 mei 2017 19:14 schreef vaduz het volgende:
[..]
Nee, die kunnen dus niets doen in de afwezigheid van haar man.
Scroll eens een paar posts om hoog.quote:Op dinsdag 2 mei 2017 19:14 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Nee, het kost niks om het hier te vragen Serena982, maar de realiteit is dat de kans heel erg klein is dat iemand je hier het antwoord kan geven
En het huwelijk was in september 2016? Na 3 maanden kreeg je dus al de gedachten te willen scheiden?quote:Op dinsdag 2 mei 2017 19:11 schreef Serena982 het volgende:
[..]
Nee, 4 maanden geleden had ik de gedachte om te scheiden. Nu onderneem ik actie, ik had tijd nodig om het te kunnen verwerken. Is dat zo gek?
Bedankt vaduz, ik had het al gekopieerd.quote:Op dinsdag 2 mei 2017 19:19 schreef vaduz het volgende:
[..]
Fijn dat je de relevante Russische wetgeving mee hebt opgeruimd.Zal de TS geholpen mee zijn.
quote:Op dinsdag 2 mei 2017 19:17 schreef Leandra het volgende:
[..]
En het huwelijk was in september 2016? Na 3 maanden kreeg je dus al de gedachten te willen scheiden?
Hebben jullie ooit samengewoond, en zo ja; waar?
Ja in Rusland.quote:Op dinsdag 2 mei 2017 19:17 schreef Leandra het volgende:
[..]
En het huwelijk was in september 2016? Na 3 maanden kreeg je dus al de gedachten te willen scheiden?
Hebben jullie ooit samengewoond, en zo ja; waar?
Die Russische tekst die je hebt weggegooid was overigens wel een deel van het antwoord op de vraag van TS.quote:
Excuus, ik was meerdere berichten aan het selecteren en nam die per ongeluk meequote:Op dinsdag 2 mei 2017 19:19 schreef vaduz het volgende:
[..]
Fijn dat je de relevante Russische wetgeving mee hebt opgeruimd.Zal de TS geholpen mee zijn.
Gelukkig had TS het al gekopieerdquote:Op dinsdag 2 mei 2017 19:24 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Die Russische tekst die je hebt weggegooid was overigens wel een deel van het antwoord op de vraag van TS.
Ik wou het huwelijk niet laten registreren in NL omdat ik al wou scheiden. Achteraf is dit misschien wel onverstandig geweest want anders kon ik hier scheiden (in NL) en met die scheidingspapieren in Rusland die scheiding registreren.quote:Op dinsdag 2 mei 2017 23:58 schreef frederik het volgende:
Het huwelijk is niet geregistreerd in Nederland, maar had dat toch wel moeten zijn?
https://www.rijksoverheid(...)en-in-het-buitenland ben jij daar zelf nu niet mee in de fout gegaan?
Bovendien vraag ik me even snel af (omdat je denkt dat het hem te doen was om naar Nederland te komen) of hij dat registeren kan, zonder jouw hulp. Eventueel over een aantal jaar, indien dat gunstiger is voor verblijfsrechten.
Overigens weet ik niet hoe je een scheiding moet regelen als er wel voldaan is aan jouw plicht tot het in Nederland registreren van dat buitenlandse huwelijk (hier scheiden, daar scheiden, onder welk recht vooral als het daar makkelijker of moeilijker is dan hier)
Zou je enkel nog meer problemen opleveren.quote:Op woensdag 3 mei 2017 00:08 schreef Serena982 het volgende:
[..]
Ik wou het huwelijk niet laten registreren in NL omdat ik al wou scheiden. Achteraf is dit misschien wel onverstandig geweest want anders kon ik hier scheiden (in NL) en met die scheidingspapieren in Rusland die scheiding registreren.
'Het niet laten registreren in NL' is dus vanuit mijn kant de "beste" keuze geweest?quote:Op woensdag 3 mei 2017 00:10 schreef vaduz het volgende:
[..]
Zou je enkel nog meer problemen opleveren.
Voorlopig ga ik niet meer trouwen. Maar wel goed om te weten inderdaad.quote:Op woensdag 3 mei 2017 00:34 schreef frederik het volgende:
Naast je vraag hoe te scheiden zou ik je toch ook maar aanraden om eens uit te zoeken of je toch verplicht bent om je huwelijk hier kenbaar te maken, en de gevolgen die het heeft wanneer je dit nalaat indien het wel verplicht is dit kenbaar te maken.
Ik sluit bijvoorbeeld niet uit dat jij last zou kunnen krijgen met onderstaande artikel uit het wetboek van strafrecht in het geval jij hier in Nederland een nieuw huwelijk zou aangaan zonder dat het Russische beëindigd is:
"
Artikel 237
1 Met gevangenisstraf van ten hoogste vier jaren of geldboete van de vierde categorie wordt gestraft:
1°. hij die opzettelijk een dubbel huwelijk aangaat;
2°. hij die een huwelijk aangaat, wetende dat de wederpartij daardoor een dubbel huwelijk aangaat.
2 Indien hij die opzettelijk een dubbel huwelijk aangaat, aan de wederpartij zijn gehuwde staat heeft verzwegen, wordt hij gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste zes jaren of geldboete van de vierde categorie.
3 Ontzetting van de in artikel 28, eerste lid, onder 1°, 2° en 4°, vermelde rechten kan worden uitgesproken.
"
De "beste" keuze is natuurlijk nogal relatief en het betekent niet dat je ineens niet getrouwd zou zijn, maar als je het wel zou laten registreren had je achteraf extra bureaucratie. Je zult om te kunnen scheiden eigenlijk hoe dan ook naar Rusland moeten afgaan, aangezien je man daar zijn gewoonlijke verblijfplaats heeft. Zonder de aanwezigheid van je man kan je huwelijk in principe niet worden ontbonden, of je het nou wel of niet in Nederland hebt geregistreerd. Uitzonderingen zijn:quote:Op woensdag 3 mei 2017 00:12 schreef Serena982 het volgende:
[..]
'Het niet laten registreren in NL' is dus vanuit mijn kant de "beste" keuze geweest?
Op grond van?quote:Op woensdag 3 mei 2017 17:18 schreef Leandra het volgende:
Is het annuleren van het huwelijk geen optie?
De Russiche wetgeving wijkt in hoofdlijnen op dit vlak niet af van de Nederlandse.quote:Op woensdag 3 mei 2017 17:45 schreef Leandra het volgende:
[..]
Weet ik niet, ik ken de Russische wetgeving niet, maar misschien biedt die wel mogelijkheden.
Annuleren doe je als je misleid bent of één van de partijen niet gerechtigd zou zijn om te trouwen. In elk geval is de 2e optie een strafbaar feit.quote:Op woensdag 3 mei 2017 17:45 schreef Leandra het volgende:
[..]
Weet ik niet, ik ken de Russische wetgeving niet, maar misschien biedt die wel mogelijkheden.
Kan ze natuurlijk doen, maar die zullen hetgeen ik de TS al verteld heb vertellen: In de Russische federatie heb je grofweg twee mogelijkheden:quote:Op woensdag 3 mei 2017 18:12 schreef hottentot het volgende:
Maar lang verhaal kort, TS moet gewoon de Russische ambassade binnenlopen en haar verhaal vertellen.
Ik heb vandaag contact gehad met Gemeente Den Haag. Met de vraag of het consequenties heeft als ik mijn buitenlandse huwelijk niet laat registreren in Nederland. Omdat ik ga scheiden in Rusland, is het achteraf wel verplicht om de scheiding te laten registreren in NL. Ook al is t huwelijk niet geregistreerd in NL.quote:Op woensdag 3 mei 2017 17:15 schreef vaduz het volgende:
[..]
De "beste" keuze is natuurlijk nogal relatief en het betekent niet dat je ineens niet getrouwd zou zijn, maar als je het wel zou laten registreren had je achteraf extra bureaucratie. Je zult om te kunnen scheiden eigenlijk hoe dan ook naar Rusland moeten afgaan, aangezien je man daar zijn gewoonlijke verblijfplaats heeft. Zonder de aanwezigheid van je man kan je huwelijk in principe niet worden ontbonden, of je het nou wel of niet in Nederland hebt geregistreerd. Uitzonderingen zijn:
- Als het huwelijk ongeldig is (Je kunt bijvoorbeeld aantonen dat je man op het moment van het sluiten van het huwelijk al wettelijk met iemand anders was getrouwd en meer van dergelijke uitzonderingen);
- Als je man vermist is (Dat jij hem niet kunt bereiken, maakt nog niet dat hij vermist zou zijn. Dit is een zeer lastige weg die je enkel kunt inzetten als iemand daadwerkelijk van de aardbodem is verdwenen).
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |