abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_170636311
Ik ben 7 maanden geleden getrouwd in Rusland met een russiche staatsburger, ik heb een dubbele nationaliteit (NL/RU). Mijn huwelijk is alleen geregistreerd in Rusland ik heb het niet in NL laten registreren.

Door omstandigheden, wil ik niet meer verder met het huwelijk. Ik wil graag een echtscheiding, moet ik dit nu verder in Rusland regelen of in Nederland huwelijk registreren dan meteen de echtscheiding in gang zetten? Moet ik hiervoor naar Rusland of kan dit ook bij de ambassade?
pi_170636409
In Rusland lijkt me. Want hier ben je niet getrouwd. Maar vraag maar alvast rechtsbijstand.
pi_170636455
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2017 17:53 schreef Leonos het volgende:
In Rusland lijkt me. Want hier ben je niet getrouwd. Maar vraag maar alvast rechtsbijstand.
Rechtsbijstand van Rusland bedoel je toch?
  dinsdag 2 mei 2017 @ 17:59:42 #4
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_170636499
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2017 17:56 schreef Serena982 het volgende:

[..]

In ieder geval iemand die wat weet van Russisch recht en van Russische ambtelijke regels (ergo: die weet wie je precies roebels moet toestoppen om dit efficiënt te kunnen oplossen).
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_170636510
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2017 17:56 schreef Serena982 het volgende:

[..]

|:(
pi_170636586
Maar ik kan geen echtscheiding aanvragen bij de Russische ambassade in NL?
pi_170636794
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2017 18:03 schreef Serena982 het volgende:
De kans dat hier iemand tegen gaat komen die dit weet is nihil.
Meestal halen wij hier de vrouwtjes uit Rusland ipv andersom.
Dus beter zelf even de Russische ambassade contacteren.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  dinsdag 2 mei 2017 @ 18:19:35 #8
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_170636841
Wil je wettige echtgenoot trouwens ook scheiden? Dit is hoe dan ook niet iets wat je even in je eentje kan regelen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_170637000
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2017 18:19 schreef Janneke141 het volgende:
Wil je wettige echtgenoot trouwens ook scheiden? Dit is hoe dan ook niet iets wat je even in je eentje kan regelen.
Ik heb geen contact meer met hem, een tijdje geleden zijn we uit elkaar gegaan. Hij neemt zijn mtelefoon niet op. Ik kan zijn ouders ook niet bereiken. Dus ik kan niet een zekere antwoord geven op je vraag. Mijn gevoel zegt van wel.
pi_170637105
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2017 18:29 schreef Serena982 het volgende:

[..]

Ik heb geen contact meer met hem, een tijdje geleden zijn we uit elkaar gegaan. Hij neemt zijn mtelefoon niet op. Ik kan zijn ouders ook niet bereiken. Dus ik kan niet een zekere antwoord geven op je vraag. Mijn gevoel zegt van wel.
Dus, hij neemt de telefoon niet op, zijn ouders zijn niet bereikbaar, maar jij denkt wel dat hij wil scheiden... 8)7 Als hij de telefoon niet eens opneemt, zal hij zeker niet iets wat verder gaat dan de telefoon opnemen ineens wel doen.

Daarnaast, als het huwelijk in NL niet geregistreerd staat, moet je ook niet in NL zijn. Als je het zeker wil weten, dan zou ik morgen de Russische ambassade bellen als ik jou was.
  dinsdag 2 mei 2017 @ 18:46:55 #11
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_170637277
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2017 18:03 schreef Serena982 het volgende:
wat zeiden ze toen je belde?
pi_170637281
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2017 18:36 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Dus, hij neemt de telefoon niet op, zijn ouders zijn niet bereikbaar, maar jij denkt wel dat hij wil scheiden... 8)7 Als hij de telefoon niet eens opneemt, zal hij zeker niet iets wat verder gaat dan de telefoon opnemen ineens wel doen.

Daarnaast, als het huwelijk in NL niet geregistreerd staat, moet je ook niet in NL zijn. Als je het zeker wil weten, dan zou ik morgen de Russische ambassade bellen als ik jou was.
Niet in NL zijn, wat bedoel je daarmee?
  dinsdag 2 mei 2017 @ 18:48:17 #13
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_170637291
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2017 18:47 schreef Serena982 het volgende:

[..]

Niet bij een Nederlandse instantie.
Bel de Russische ambassade.
pi_170637313
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2017 18:47 schreef Serena982 het volgende:

[..]

.... |:( :X Nee, lieverd, je vraagt toch of je de situatie via de Russische overheid moet regelen of hier in Nederland? Nou, niet in Nederland dus, aangezien het huwelijk hier niet geregistreerd is. Ik bedoel dat je voor de oplossing bij de Russische overheid moet zijn.

Ik bedoel niet dat je fysiek niet in Nederland zou moeten zijn.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 02-05-2017 18:49:45 ]
pi_170637317
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 mei 2017 18:46 schreef amaranta het volgende:

[..]

wat zeiden ze toen je belde?
K
Heb ik nog niet gedaan.
pi_170637338
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2017 18:49 schreef Serena982 het volgende:

[..]

K
Heb ik nog niet gedaan.
En hoe lang loopt deze situatie al? In de zin van, dat jij weet dat je niet meer met hem getrouwd wil zijn?
pi_170637573
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2017 18:29 schreef Serena982 het volgende:

[..]

Ik heb geen contact meer met hem, een tijdje geleden zijn we uit elkaar gegaan. Hij neemt zijn mtelefoon niet op. Ik kan zijn ouders ook niet bereiken. Dus ik kan niet een zekere antwoord geven op je vraag.
Lekker handig wel.
quote:
Mijn gevoel zegt van wel.
Misschien ligt hij wel in het ziekenhuis.
pi_170637589
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2017 18:50 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

En hoe lang loopt deze situatie al? In de zin van, dat jij weet dat je niet meer met hem getrouwd wil zijn?
Het zit eigenlijk zo: ik ken hem al ongeveer 3 jaar. Onze relatie ging goed soms waren er kleine problemen, maar dat heb je bij elke relatie. Dat dacht ik althans. Na een tijdje hebben we besloten om te trouwen, maar na het huwelijk veranderde hij heel erg. Ik had sterke vermoedens dat hij vreemd ging, hij kwam altijd laat thuis etc. Ik merkte daarna eigenlijk dat hij dit huwelijk ook een beetje gedaan heeft om hier naar NL te komen. Gelukkig heb ik het huwelijk dus niet laten registreren hier in Nederland.
pi_170637630
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2017 19:03 schreef Serena982 het volgende:

[..]

Het zit eigenlijk zo: ik ken hem al ongeveer 3 jaar. Onze relatie ging goed soms waren er kleine problemen, maar dat heb je bij elke relatie. Dat dacht ik althans. Na een tijdje hebben we besloten om te trouwen, maar na het huwelijk veranderde hij heel erg. Ik had sterke vermoedens dat hij vreemd ging, hij kwam altijd laat thuis etc. Ik merkte daarna eigenlijk dat hij dit huwelijk ook een beetje gedaan heeft om hier naar NL te komen. Gelukkig heb ik het huwelijk dus niet laten registreren hier in Nederland.
... :X :X hele lap tekst, maar je geeft geen antwoord op mijn vraag.

Daarnaast, joh, zou hij nou écht dat hebben gedaan om naar NL te komen? Je verwacht het niet he 8)7

Geef eens antwoord op mijn vraag. Hoe lang geleden heb jij de knoop doorgehakt dat je van hem af wil?
pi_170637658
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2017 19:05 schreef CoolGuy het volgende:
Geef eens antwoord op mijn vraag.
Ben bang dat de TS daar omheen gaat draaien. Wat het juridische gedeelte betreft heb ik al antwoord gegeven.
pi_170637671
quote:

[..]

Daarnaast, joh, zou hij nou écht dat hebben gedaan om naar NL te komen? Je verwacht het niet he 8)7

Geef eens antwoord op mijn vraag. Hoe lang geleden heb jij de knoop doorgehakt dat je van hem af wil?
quote:

[..]

4 maanden geleden ongeveer. Een tijdje na t huwelijk was in sep 2016
pi_170637700
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2017 19:07 schreef Serena982 het volgende:

[..]

[..]

4 maanden geleden ongeveer. Een tijdje na t huwelijk was in sep 2016
Dus. 4 maanden (!!!!) geleden heb jij besloten dat je wil scheiden. 4 maanden (!!!!) later heb je nog steeds geen informatie ingewonnen bij de Russische ambassade, maar kom je op een forum deze vraag stellen? Want dat leek jou het meest logische?
pi_170637743
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2017 19:08 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Dus. 4 maanden (!!!!) geleden heb jij besloten dat je wil scheiden. 4 maanden (!!!!) later heb je nog steeds geen informatie ingewonnen bij de Russische ambassade, maar kom je op een forum deze vraag stellen? Want dat leek jou het meest logische?
Bij de Russische ambassade zeiden ze: van dat moet je op fok! vragen.

Alle gekheid op een stokje: Ik denk dat het weinig zin heeft om hier op de TS in te hakken.
pi_170637794
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2017 19:08 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Nee, 4 maanden geleden had ik de gedachte om te scheiden. Nu onderneem ik actie, ik had tijd nodig om het te kunnen verwerken. Is dat zo gek?
pi_170637851
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2017 19:11 schreef Serena982 het volgende:

[..]

Nee, 4 maanden geleden had ik de gedachte om te scheiden. Nu onderneem ik actie, ik had tijd nodig om het te kunnen verwerken. Is dat zo gek?
Nee ik snap wel dat je daar tijd voor nodig hebt, maar aangezien NL hier niets mee van doen heeft, zul je toch echt moeten zijn bij de Russische ambassade. Daarnaast, denk ik dat je je man ook nodig zult hebben, want hij zal er toch ook mee in moeten stemmen lijkt me.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')