abonnement Unibet Coolblue
  zondag 22 november 2020 @ 13:40:04 #276
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_196361975
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 13:37 schreef TheFreshPrince het volgende:
Ze spreken vloeiend Nederlands, zijn hier geboren, opgegroeid, opgeleid.
Geen enkele reden om deze Nederlanders terug te sturen.
Geen enkele reden om hen hier te laten blijven. Syriers spreken vloeiend Arabisch, men had te keuze over aan Arabische landen om naar toe te gaan, toch koos men voor Nederland ondanks de enorme taalbarriere. Dus taal mag geen beslissende factor zijn. Daarnaast spreken heel wat Filipino's Engels en/of Spaans.
pi_196362207
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 13:40 schreef Ciclon het volgende:

[..]

Geen enkele reden om hen hier te laten blijven. Syriers spreken vloeiend Arabisch, men had te keuze over aan Arabische landen om naar toe te gaan, toch koos men voor Nederland ondanks de enorme taalbarriere. Dus taal mag geen beslissende factor zijn. Daarnaast spreken heel wat Filipino's Engels en/of Spaans.
Dit gaat om kinderen die hier zijn geboren, opgegroeid, opgeleid.
Voor mij zijn dat Nederlanders, geen enkele reden om weg te sturen naar een voor hen vreemd land.

Als je er als overheid niet in slaagt om mensen binnen 5 jaar terug te sturen / uit te zetten, vind ik dat ze automatisch een verblijfsvergunning moeten krijgen.

Er is geen enkele reden om mensen zo lang in onzekerheid te laten zitten omdat je zelf je zaakjes niet voor elkaar kan krijgen als overheid.

Ben ik tegen uitzetten? Nee, als je land veilig is dan zie ik geen reden om hier een verblijfsvergunning te krijgen.
Maar het moet binnen een redelijke termijn. Je kan niet na 18 jaar nog eens zeggen "oh ja, nou doei hè".

Op dat vlak ben ik niet links of rechts; het moet gewoon redelijk zijn.
  zondag 22 november 2020 @ 14:04:39 #278
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_196362316
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 13:57 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Dit gaat om kinderen die hier zijn geboren, opgegroeid, opgeleid.
Voor mij zijn dat Nederlanders, geen enkele reden om weg te sturen naar een voor hen vreemd land.

Als je er als overheid niet in slaagt om mensen binnen 5 jaar terug te sturen / uit te zetten, vind ik dat ze automatisch een verblijfsvergunning moeten krijgen.

Er is geen enkele reden om mensen zo lang in onzekerheid te laten zitten omdat je zelf je zaakjes niet voor elkaar kan krijgen als overheid.

Ben ik tegen uitzetten? Nee, als je land veilig is dan zie ik geen reden om hier een verblijfsvergunning te krijgen.
Maar het moet binnen een redelijke termijn. Je kan niet na 18 jaar nog eens zeggen "oh ja, nou doei hè".

Op dat vlak ben ik niet links of rechts; het moet gewoon redelijk zijn.
Ik zie dat iets anders. Ik zie hen niet als Nederlander ondanks dat zij hier geboren zijn. Syriers van 15 zijn ook opgegroeid in Syrie, die verkassen ook naar Nederland toe ipv broederland (taal+ religie) Jordanie.

Die kinderen moeten het zien als een privilege, opgeleid zijn in Nederland. Daarnaast geloof ik trouwens niet dat ze de taal niet spreken, ze zijn namelijk opgevoed door hun eigen ouders. Ouders die vast familie hebben in land van herkomst om hen te helpen integreren. Van mij part mogen ze zelfs tijdelijk gesponsord worden door de Nederlandse staat om daar hun opleiding/studie te volgen.

Het moet een keer klaar zijn met dit soort verhalen, voor je het weet blijven al die illegale Maghreb jongetjes van 20 hier in Nederland hangen.
pi_196362341
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 14:04 schreef Ciclon het volgende:

[..]

Ik zie dat iets anders. Ik zie hen niet als Nederlander ondanks dat zij hier geboren zijn. Syriers van 15 zijn ook opgegroeid in Syrie, die verkassen ook naar Nederland toe ipv broederland (taal+ religie) Jordanie.

Die kinderen moeten het zien als een privilege, opgeleid zijn in Nederland. Daarnaast geloof ik trouwens niet dat ze de taal niet spreken, ze zijn namelijk opgevoed door hun eigen ouders. Ouders die vast familie hebben in land van herkomst om hen te helpen integreren. Van mij part mogen ze zelfs tijdelijk gesponsord worden door de Nederlandse staat om daar hun opleiding/studie te volgen.

Het moet een keer klaar zijn met dit soort verhalen, voor je het weet blijven al die Maghreb jongetjes van 20 hier in Nederland hangen.
Ik stel nergens dat ze de taal niet spreken.

Nogmaals, kinderen die in Nederland geboren zijn en hier opgegroeid zijn net zo Nederlands als jij en ik.
Onzin om die na 18 jaar nog terug te sturen.

De overheid heeft z'n tijd zitten verdoen.

Als je als overheid niet binnen een redelijke termijn (5 jaar) een gezin kan uitzetten dan zou men een verblijfsvergunning moeten krijgen. Het falen van een overheid zou niet op het bordje van burgers terecht moeten komen.
  zondag 22 november 2020 @ 14:08:24 #280
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_196362367
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 14:06 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Ik stel nergens dat ze de taal niet spreken.

Nogmaals, kinderen die in Nederland geboren zijn en hier opgegroeid zijn net zo Nederlands als jij en ik.
Onzin om die na 18 jaar nog terug te sturen.

De overheid heeft z'n tijd zitten verdoen.
Die zijn niet Nederlands. Niet etnisch en niet kwa nationaliteit. Maar wellicht hebben we daar een andere definitie van.
pi_196362414
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 13:35 schreef Ciclon het volgende:

[..]

Dat snapt Cherni niet. Hij vergeet ook voor het gemak dat de Filipijnen een inwoneraantal heeft boven de 100.000.000. Dat is dus zo'n 8x meer dan Nederland. Daarnaast is het vruchtbaarheidscijfer een stuk hoger en het aantal jongeren ten op zichte van de bevolking ook.

Waar moeten die 100 miljoen mensen heen?
Wat zou ik niet snappen. Dat mensen waar ter wereld ook het beste willen?
Je kunt mij wel aanvallen maar ik ben tegen globalisatie en massa immigratie. Maar aangezien dat toch niet meer te stoppen is zoek ik het in betere arbeidsomstandigheden, werkvergunningen, het keihard aanpakken van mensensmokkel.
Ik richt mijn pijlen niet op de politiek vluchtelingen. Tuig moet je hard aanpakken.

Maar ik weiger om ook maar alle vluchtelingen over een kam te scheren.

Bovendien is het natuurlijk onzin om te denken dat alle mensen vanuit Filippijnen naar Nederland komen. De meeste zullen niet beter weten.
pi_196362432
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 14:08 schreef Ciclon het volgende:

[..]

Die zijn niet Nederlands. Niet etnisch en niet kwa nationaliteit. Maar wellicht hebben we een andere definitie daarvan.
Ze zijn meer Nederlands dan dat de meeste statushouders ooit zullen worden. In Nederland geboren, opgeleid van kleuterklas tot voortgezet onderwijs, spreken vloeiend Nederlands (of dialect / Fries).

Wat voor label je daar aan wil hangen moet je zelf weten.
  zondag 22 november 2020 @ 14:15:16 #283
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_196362523
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 14:06 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Ik stel nergens dat ze de taal niet spreken.

Nogmaals, kinderen die in Nederland geboren zijn en hier opgegroeid zijn net zo Nederlands als jij en ik.
Onzin om die na 18 jaar nog terug te sturen.

De overheid heeft z'n tijd zitten verdoen.

Als je als overheid niet binnen een redelijke termijn (5 jaar) een gezin kan uitzetten dan zou men een verblijfsvergunning moeten krijgen. Het falen van een overheid zou niet op het bordje van burgers terecht moeten komen.
Juist.. het falen van de Nederlandse overheid zou niet op het bordje van de Nederlandse burger terecht moeten komen. Deze kinderen en hun ouders zijn ook geen Nederlandse burgers, maar Braziliaanse en Filipijnse burgers.

Verder ben ik met je eens dat de overheid die mensen veel eerder uit had moeten zetten en vind ik ook dan allerlei hulporganisaties etc en het Europese hof daarbij niet in de weg moeten zitten.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_196362529
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 14:10 schreef Cherni het volgende:

[..]

Wat zou ik niet snappen. Dat mensen waar ter wereld ook het beste willen?
Je kunt mij wel aanvallen maar ik ben tegen globalisatie en massa immigratie. Maar aangezien dat toch niet meer te stoppen is zoek ik het in betere arbeidsomstandigheden, werkvergunningen, het keihard aanpakken van mensensmokkel.
Ik richt mijn pijlen niet op de politiek vluchtelingen. Tuig moet je hard aanpakken.

Maar ik weiger om ook maar alle vluchtelingen over een kam te scheren.

Bovendien is het natuurlijk onzin om te denken dat alle mensen vanuit Filippijnen naar Nederland komen. De meeste zullen niet beter weten.
Het is absoluut niet wenselijk om de halve wereld naar Nederland te halen.

Maar op het moment dat ze hier zijn dan moet je een keuze maken.
Je kan mensen niet >5 jaar in onzekerheid laten leven. Dat is niet goed voor die mensen en niet goed voor ons als land omdat men dan uit onzekerheid niets onderneemt om verder te komen.

Het is duidelijk dat dit schrijnende gevallen zijn, het gaat niet om duizenden gevallen per jaar. Prima om daar een "pardon" voor te introduceren. Je gaat van die kinderen ook geen last hebben, er is geen reden om aan te nemen dat ze hun opleiding niet af zouden kunnen maken, een baan krijgen en betalen belasting. Dat kost ons als land niets extra.
  zondag 22 november 2020 @ 14:18:51 #285
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_196362583
Europa veroudert snel en de jonge ambitieuze Afrikanen die verdriedubbelen
de wereld is van iedereen

Ze hebben net zoveel recht als JIJ

Er zijn zat oudere bijstandsvrouwen die een jongen vriend zoeken waar ze bij in kunne trekken en mee trouwen
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_196362585
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 14:15 schreef nixxx het volgende:

[..]

Juist.. het falen van de Nederlandse overheid zou niet op het bordje van de Nederlandse burger terecht moeten komen. Deze kinderen en hun ouders zijn ook geen Nederlandse burgers, maar Braziliaanse en Filipijnse burgers.

Verder ben ik met je eens dat de overheid die mensen veel eerder uit had moeten zetten en vind ik ook dan allerlei hulporganisaties etc en het Europese hof daarbij niet in de weg moeten zitten.
Ik stel nergens dat het om Nederlandse burgers gaat. Ik heb het over burgers / mensen in het algemeen, dus leg me dat niet in de mond.

Dit legt onvoorstelbaar veel onnodige stress bij kinderen, die onzekerheid. Dat had niet gehoeven.
Wat mij betreft is het helder: een pardon.

Maar evengoed ook proberen dit soort uitzonderingen te voorkomen.
pi_196362613
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 14:18 schreef michaelmoore het volgende:
Europa veroudert snel en de jonge ambitieuze Afrikanen die verdriedubbelen
de wereld is van iedereen

Ze hebben net zoveel recht als JIJ
Ik weet niet wat die uitspraak hier doet maar in beide gevallen gaat het niet om Afrikanen.
Daarnaast zijn Afrikanen zo'n beetje de kleinste groep migranten die er op het moment naar Nederland komt, zeker als je kansloze migranten (als in: kansloos omdat ze geen verblijfsvergunning gaan krijgen) als Marokkanen wegstreept.
  zondag 22 november 2020 @ 14:22:07 #288
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_196362647
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 14:20 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Ik weet niet wat die uitspraak hier doet maar in beide gevallen gaat het niet om Afrikanen.
Daarnaast zijn Afrikanen zo'n beetje de kleinste groep migranten die er op het moment naar Nederland komt, zeker als je kansloze migranten (als in: kansloos omdat ze geen verblijfsvergunning gaan krijgen) als Marokkanen wegstreept.
verblijfsvergunning is leuk maar geen echte noodzaak

Naar de Canarische eilanden is niet zover en die route zal veel meer gebruikt gaan worden als Hub naar Europa
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  zondag 22 november 2020 @ 14:24:37 #289
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_196362680
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 14:20 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Ik weet niet wat die uitspraak hier doet maar in beide gevallen gaat het niet om Afrikanen.
Daarnaast zijn Afrikanen zo'n beetje de kleinste groep migranten die er op het moment naar Nederland komt, zeker als je kansloze migranten (als in: kansloos omdat ze geen verblijfsvergunning gaan krijgen) als Marokkanen wegstreept.
In Ethiopie dreigt er een oorlog te komen, land van 100+ miljoen mensen. Gelukkig hebben we al positieve ervaringen met Eritreers en Somaliers, dus integratie zal soepel verlopen. LOL
  zondag 22 november 2020 @ 14:25:29 #290
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_196362691
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 14:22 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

verblijfsvergunning is leuk maar geen echte noodzaak

Naar de Canarische eilanden is niet zover en die route zal veel meer gebruikt gaan worden als Hub naar Europa
Tijd dat we daar wat marine- schepen aan laten meren.
pi_196362708
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 14:15 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Het is absoluut niet wenselijk om de halve wereld naar Nederland te halen.

Maar op het moment dat ze hier zijn dan moet je een keuze maken.
Je kan mensen niet >5 jaar in onzekerheid laten leven. Dat is niet goed voor die mensen en niet goed voor ons als land omdat men dan uit onzekerheid niets onderneemt om verder te komen.

Het is duidelijk dat dit schrijnende gevallen zijn, het gaat niet om duizenden gevallen per jaar. Prima om daar een "pardon" voor te introduceren. Je gaat van die kinderen ook geen last hebben, er is geen reden om aan te nemen dat ze hun opleiding niet af zouden kunnen maken, een baan krijgen en betalen belasting. Dat kost ons als land niets extra.
Niemand heeft het over de halve wereld naar Nederland halen. Maar het mag toch duidelijk zijn dat globalisatie niet meer te stoppen valt. De technologie maakt het allemaal zeer makkelijk. Daarom ook dat je economische vluchtelingen alleen toelaat als ze kunnen aantonen hier te komen werken. Daarom ook dat je mensensmokkelaars hard moet aanpakken.

En precies zoals je zegt, schrijnende gevallen neem je op.
  zondag 22 november 2020 @ 14:28:43 #292
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_196362739
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 14:26 schreef Cherni het volgende:

[..]

Niemand heeft het over de halve wereld naar Nederland halen. Maar het mag toch duidelijk zijn dat globalisatie niet meer te stoppen valt. De technologie maakt het allemaal zeer makkelijk. Daarom ook dat je economische vluchtelingen alleen toelaat als ze kunnen aantonen hier te komen werken. Daarom ook dat je mensensmokkelaars hard moet aanpakken.

En precies zoals je zegt, schrijnende gevallen neem je op.
De situatie van 25% (circa 2 miljard) van de mensheid is schrijnend, nou succes ermee!
pi_196362762
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 14:24 schreef Ciclon het volgende:

[..]

In Ethiopie dreigt er een oorlog te komen, land van 100+ miljoen mensen. Gelukkig hebben we al positieve ervaringen met Eritreers en Somaliers, dus integratie zal soepel verlopen. LOL
Is niet relevant voor deze kinderen. Die zijn hier geboren en 100% geïntegreerd.
pi_196362800
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 14:28 schreef Ciclon het volgende:

[..]

De situatie van 25% (circa 2 miljard) van de mensheid is schrijnend, nou succes ermee!
Op de één of andere manier probeer je een situatie te schetsen waarin half Somalië naar Nederland komt als je 2 kinderen die hier zijn geboren en opgegroeid een paspoort geeft.

Dit 2 dingen hebben niets met elkaar te maken. Volgens mij is niemand in dit topic er voor om half Somalië of Ethiopië naar Nederland te halen. Gezien het aantal migranten van het continent Afrika van dit jaar en vorig jaar is het ook helemaal niet relevant.
  zondag 22 november 2020 @ 14:32:33 #295
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_196362809
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 14:30 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Is niet relevant voor deze kinderen. Die zijn hier geboren en 100% geïntegreerd.
Er zijn 400.000 Marokkanen hier geboren, grote gedeelte niet geintegreerd. Elke zomer gaan ze terug naar het moederland waar ze wel direct op gaan in de bevolking, want bijna allen hebben familieleden in Marokko.

Dan kan meer dan prima met deze kinderen. Daarnaast is het culturele verschil tussen Nederland en Brazilie niet bizar groot.
pi_196362839
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 14:32 schreef Ciclon het volgende:

[..]

Er zijn 400.000 Marokkanen hier geboren, grote gedeelte niet geintegreerd. Elke zomer gaan ze terug naar het moederland waar ze wel direct op gaan in de bevolking, want bijna allen hebben familieleden in Marokko.

Dan kan meer dan prima met deze kinderen. Daarnaast is het culturele verschil tussen Nederland en Brazilie niet bizar groot.
Er is zeker een probleem met een groot deel van de Marokkaanse jongeren.

Het gaat hier echter niet om 2 Marokkaanse kinderen. En ergens op vakantie gaan is nogal wat anders dan er gaan wonen en alles achter je laten.
  zondag 22 november 2020 @ 14:34:21 #297
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_196362841
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 14:31 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Op de één of andere manier probeer je een situatie te schetsen waarin half Somalië naar Nederland komt als je 2 kinderen die hier zijn geboren en opgegroeid een paspoort geeft.

Dit 2 dingen hebben niets met elkaar te maken.
Die 2 Armeniers waren toch de 2 kinderen? En Mauro was wat jaren daarvoor de enige. Nou ik heb gezien hoeveel kinderen mee liepen in Katwijk tijdens de optocht van uitgeproduceerde kinderen nav die 2 Armeniers. Dat waren minimaal 100 kinderen, waarvan vele al jaren in COA te Katwijk verblijven.
pi_196362901
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 14:34 schreef Ciclon het volgende:

[..]

Die 2 Armeniers waren toch de 2 kinderen? En Mauro was wat jaren daarvoor de enige. Nou ik heb gezien hoeveel kinderen mee liepen in Katwijk tijdens de optocht van uitgeproduceerde kinderen nav die 2 Armeniers. Dat waren minimaal 100 kinderen, waarvan vele al jaren in COA te Katwijk verblijven.
Als er veel schrijnende gevallen zijn, moet je je afvragen hoe dat komt en niet de schrijnende gevallen slachtoffer laten worden van die oorzaak.

Ik blijf erbij:

- niet binnen 5 jaar een beslissing = verblijfsvergunning
- oude gevallen onder die voorwaarde behandelen = een pardon

Ik ben echt niet vóór massa immigratie, ik zie heus wel dat dat niet houdbaar is.

Maar als je als land er niet in slaagt om mensen uit onzekerheid te halen binnen een beperkte periode, dan reken ik dat een land aan en moeten mensen daar niet slachtoffer van zijn.

edit: volgens mij hebben we elkaars standpunten nu wel voldoende duidelijk gemaakt, ik ga verder met m'n leven
  zondag 22 november 2020 @ 14:41:19 #299
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_196362960
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 14:37 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Als er veel schrijnende gevallen zijn, moet je je afvragen hoe dat komt en niet de schrijnende gevallen slachtoffer laten worden van die oorzaak.

Ik blijf erbij:

- niet binnen 5 jaar een beslissing = verblijfsvergunning
- oude gevallen onder die voorwaarde behandelen = een pardon

Ik ben echt niet vóór massa immigratie, ik zie heus wel dat dat niet houdbaar is.

Maar als je als land er niet in slaagt om mensen uit onzekerheid te halen binnen een beperkte periode, dan reken ik dat een land aan en moeten mensen daar niet slachtoffer van zijn.
Mensen die liegen en bedriegen moet je per definitie niet belonen. Dus die mensen moeten z.s.m. weg. Voor de rest ben ik met je eens dat dit allemaal veeeeeel te lang duurt. Wat mij apart nemen we alleen nog asielzoekers op vanuit buurlanden. En categoriseren we landen naar culturele overeenkomsten.
pi_196363266
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 14:41 schreef Ciclon het volgende:

[..]

Mensen die liegen en bedriegen moet je per definitie niet belonen. Dus die mensen moeten z.s.m. weg. Voor de rest ben ik met je eens dat dit allemaal veeeeeel te lang duurt. Wat mij apart nemen we alleen nog asielzoekers op vanuit buurlanden. En categoriseren we landen naar culturele overeenkomsten.
Het probleem wordt veroorzaakt door een uitspraak van het europees hof en speelt binnen de gehele EU. Vanwege het waterbed effect kan de overheid deze kinderen geen pardon geven. Het onmiddelijk effect is massa-migratie van illegalen met kinderen vanuit de rest van de EU naar Nederland namelijk zouden ze dat doen.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')