Haha! Ik weet eigenlijk alleen het adres van het ouderlijk huis van mijn ex, maar om dáár nou aan te kakken, dát is pas de goden verzoeken! Bovendien heb ik er weinig aan, omdat het niet in de buurt van Eindhoven ligt.quote:Op dinsdag 8 maart 2005 01:23 schreef corc het volgende:
Poeh zodiakk, bij je ex blijven pitten is wel de goden verzoeken hoor. En als het je toch lukt om dat te regelen, zou ik 'het ander' dat 'extra' is maar laten, als je niet in de problemen wilt komen.
We moeten niet speculeren over AE-nummers zoals bijvoorbeeld op het xltronic-messageboard wel gebeurt. Als je echt wil lachen (of huilen) dan ga je daar eens kijken. Het is een ontluisterend en absurd beeld. Zelden ben ik zo'n stompzinnige verzameling AE-fans tegengekomen: allerlei wazige 'leaks'van 'Untilted' worden daar besproken en bediscussieert waarbij de ene groep bij hoog en laag beweert dat het Autechre wel moet zijn, terwijl de andere ggroep zegt dat we netjes op de release moeten wachten. De groep die bij hoog en laag beweert dat het Autechre wel is, ondersteunen dit door triomfantelijk te melden dat ze het keihard in de auto aan hadden staan en dat toen ineens het kwartje viel, of ze zeggen 'Ja, toen ik zus-en-zo hoorde, toen dacht ik 'this is the world of Autechre', of ze pochen met de mededeling 'I have the promo!' of, en dit is echt het aller- allerergst: 'I've been waiting for an Autechre-track like this for years!'. Als ik dat soort dingen lees dan krimp ik ineen van schaamte. Ik ben dan weliswaar ook blank, twintiger en hoogopgeleid, maar dan wel een leuk en sociaal begaafd exemplaar. Ik hoor helemaal niet bij dat groepje britse xltronic-whiteboys die hun fan-shirts onder de mottenballen vandaan halen, maar ik hoor erbij door associatie.quote:Zal er ruimte zijn voor de ambient kant, of meer voor keihard knallen? Moeten we niet speculeren over AE nummers? En over de uitspraak van sommige titels, zodat we om onze favorieten kunnen vragen? "VI Scose Poise"! ''IIVVVIVIVVIII''!!!!
"You're just saying that because I'm gay."quote:
Klonk stoer, niet? Voor AE terugkomen? Maar 'voor' was meer een tijds-aanduiding, omdat mijn stage inmiddels tegen het einde loopt en de bijbehorende visa ook. Was het maar zo'n feest. Ik heb geen frisbee, maar ik neem aan dat het park vol met verstokte eggersadepten zit, die getriggerd door een goeie quote ("is this because I'm black?") hun frisbees tevoorschijn halen.
Mijn Geekheid is zo groot dat het lijkt alsof ik uit de Ideëenwereld van Plateau ben weggelopen, op m'n platozolen wel te verstaan. Ik moet toegeven dat ik de dagen nadat de leak#1 was gereleased er ook flink op los heb gespeculeerd met wat kennissen, tot het obsessieve aan toe. Maar dat is meer te wijten aan de enorme anticipatie voor dit album en de onmogelijk te traceren authenticiteit van de leak. Wat de fanboys op xlt echter laten zien, is van een geheel andere aard - pathetische, arrogante klootzakken vind je daar, ik verbaas mezelf er idd ook weer elke keer over. Normaliter luister ik AE voor de Erlebnis, niet voor de speculatie over achterliggende beweegreden (Sean is een latente homo, vandaar Stud, en zie je het verloop van Bine? Rob moet wel een Oedipuscomplex hebben, w00t!).quote:
Ik heb het nog nooit gezien, dat xltronic messageboard, maar sneu is het wel. Een quotje:quote:
Ik denk dat autechre op het randje zit, qua hoeveel geeks het aantrekt. Het naampje 'intelligent dance music', het concept dat het meerdere luisterbeurten nodig heeft voordat ' het kwartje valt ' enzo, ik kan me voorstellen dat het geeks aantrekt. Het is heel aantrekkelijk om daarmee geassocieerd te worden, lekker getourmenteerd, en 'jullie armzalige zielen begrijpen mij niet, ik sta op een hoger niveau met mijn goed ontwikkelde, veel abstractere muzieksmaak'. (De 'pathetische, arrogante klootzakken', dank Uncle_Sam). Lekker interessant doen, en in tussen vooral de 'bass pounding against concrete wall' prijzen.quote:especially when that smartass beat comes in at like 2:20 oh my fucking god, i'd be on that fucking dance floor like a black high school cheerleader in 1991
Ik heb nooit zoveel behoefte om mijn zendingsdrang voor me te houden omdat ik er op een onbewaakt ogenblik, als de gemoedstoestand van een bepaalde kennis precies juist is, stiekem wat Boards Of Canada in kan schuiven. Het is me in ieder geval al gelukt met Four Tet, Blue States en Swayzak (yeah, check out my namedropping). Ik vind zendingsdrang goed mits je niet bij elk huisbezoek op je knieen glijdt, en om de 30 seconden een cd of plaat opzet "vind je dit wat? - N-nou... Ok dit dan?" waarbij je heel aandoenlijk aan publieke zelfbevrediging doet.quote:Op dinsdag 8 maart 2005 22:51 schreef corc het volgende:
Ik beschouw mezelf ook als 'een leuk en sociaal begaafd exemplaar', maar het is maar de vraag wat mijn vrienden daarvan vinden (Ja, die corc is wel ok hoor, maar als hij weer over die irritante bliebjesmuziek zonder gitaren begint te zanikken). Ik houd in elk geval mijn zendingsdrang bewust zoveel mogelijk voor me. Ik ben dan ook zeker geen geek. Teveel vrienden met een heel andere muzieksmaak, mijn god, ik heb zelfs vrienden zonder muzieksmaak!
Ik heb nou eenmaal een register in mijn hoofd waar overal dikke flappen van dossiers uit hangen over labels en artiesten. Ik weet naast het maand en jaar van een release ook de bitrate van de mp3's die ik ervan heb. Dat is niet geeky, maar een muzikale deformatie waar ik rest van mijn leven mee moet leren leven.quote:
Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook niet zo diep in het IDM wereldje zit. Ik ben bang dat ik uren besteed om een plaat tot me door te laten dringen, om er daarna achter te komen dat het 'niet zo goed als AE is'. Ik beluister ook veel indiepop en jazz en soms klassieke muziek, en qua IDM beperk ik me liever heel ecclectisch tot het nog een keer luisteren van AE (de speciale rol die AE binnen alles wat ik luister aanneemt blijkt dan weer wel uit mijn username). Dingen die echt een ander geluid (gevoel) hebben, BoC en Plaid enzo, dat vind ik wel heel de moeite waard.
quote:Op dinsdag 8 maart 2005 23:14 schreef corc het volgende:
We zijn geeks! Alleen al het gezeik over boeken in de afgelopen 5 posts, en hop! Plato erbij, en de AE-erlebnis "AE-erlebnis" noemen, alleen om het etiketje 'intelligent' in IDM te rechtvaardigen?
En dan, overigens heel erg Eggers, de kritiek op de geekheid de wind uit de zeilen nemen door onze eigen geekheid hier te bespreken en te bekritiseren.
En dan in deze post heel 'post' modern (haha!) op een metaniveau laten blijken dat je je bewust bent van het doel van deze discussie over geekheid, die onze geekheid excuseert omdat we bewust zijn van onze eigen geekheid, en dat de lezer zich bewust is van het feit dat jij je daarvan bewust bent, maar dan, omdat je natuurlijk altijd een stapje voorbent, laten zien dat jij je ook daarvan weer bewust bent?
Het eindeloos muzikale feitjes opsommen of al het nooit eerder uitgebracht materiaal hebben verzameld (en daar oeverloos mee pochen), typisch geek-behaviourquote:Op woensdag 9 maart 2005 14:48 schreef Weakling het volgende:
Dan moet ik wel heel geeky zijn, omdat ik nooit ook maar enigszins de behoefte heb gehad om muziek en in het bijzonder IDM te doorgronden aan de hand van filosofische overpeinzingen of technische ontleding van het gebodene. Het enigszins elitaire kliekjes gedrag, daar kan ik alleen maar ontzettend om lachen.
Ik zou graag toegang hebben tot jou HD, en dan met name de hoge bitrate mp3's....liever echter zou ik hebben dat je mij een eventuele Vinyl collectie schonkquote:Op woensdag 9 maart 2005 09:06 schreef zodiakk het volgende:
Geeky geblaat
Nee dat mag niet, dat levert je een perm-ban op...quote:Op donderdag 10 maart 2005 03:15 schreef De-oneven-2 het volgende:
Mag ik hier een tvp plaatsen?
Muzikale feitjes, daar ben ik dol op! Woehoe! Voor het eerst in mijn leven hoor ik ergens bij! Geek 4 Life!quote:Op donderdag 10 maart 2005 00:16 schreef kamagurka het volgende:
Het eindeloos muzikale feitjes opsommen of al het nooit eerder uitgebracht materiaal hebben verzameld (en daar oeverloos mee pochen), typisch geek-behaviourEn van alle tijden trouwens..
quote:Op donderdag 10 maart 2005 11:44 schreef Weakling het volgende:
[..]
Muzikale feitjes, daar ben ik dol op! Woehoe! Voor het eerst in mijn leven hoor ik ergens bij! Geek 4 Life!
*doet gepast aritmisch geeky vreugdedansje
Reeds.quote:Op dinsdag 8 maart 2005 01:23 schreef corc het volgende:
Pas maar op dat IR Baboon niet over je drs P. verwijzing het topic binnenstruikelt. [/sub]
sic!quote:Op donderdag 10 maart 2005 12:52 schreef I.R.Baboon het volgende:
zonder dat mensen daar homo-erotische consequenties aan gingen verbinden.
Gridlock is ook allang het goed bewaarde veel betere alternatief voor autechre... maar de echte grondleggers in beeld zien is idd wel apartquote:Op maandag 21 maart 2005 18:36 schreef BJB het volgende:
Leuke discussie hier
Zit zelf ook meer in de Gridlock-hoek, maar laat de kans om idm-iconen als Autechre in het echie te zien niet glippen uiteraard. Bij deze reserveer ik voor 20 april alvast een stoeltje op de eerste rij.
Ja, maar je kan ze aanraken.quote:Op maandag 21 maart 2005 22:47 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Gridlock is ook allang het goed bewaarde veel betere alternatief voor autechre... maar de echte grondleggers in beeld zien is idd wel apart
Alhoewel ik van een vriend die in de VS woont heb gehoord dat ze live erg tegenvallen.
Nou en, man. Does it matter? Die plaat ligt over een kleine maand in de winkels en dan horen we het wel.quote:Op dinsdag 22 maart 2005 00:40 schreef Uncle_Sam het volgende:
Op http://www.warprecords.com is een stuk van Fermium te beluisteren - en is tevens een indicatie dat leak #1 toch the real deal is.
Ik denk dat we het over een kleine maand live kunnen horen ...quote:Op dinsdag 22 maart 2005 08:59 schreef zodiakk het volgende:
[..]
Nou en, man. Does it matter? Die plaat ligt over een kleine maand in de winkels en dan horen we het wel.
Precies. Ik niet dan, want ik ga voor het kortste concertbezoek. Ben ik wel lekker op tijd thuis.quote:Op dinsdag 22 maart 2005 11:48 schreef Weakling het volgende:
Ik denk dat we het over een kleine maand live kunnen horen ...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |