Moet dit nieuws twee keer in de OP?quote:Op maandag 1 mei 2017 16:21 schreef vigen98 het volgende:
De sociaal-liberale favoriet bij de Franse presidentsverkiezingen, Emmanuel Macron, vindt dat de Europese Unie (EU) drastisch moet hervormen.
Zo niet, dan moet Frankrijk rekening houden met het vooruitzicht van een 'Frexit', het verlaten van de EU, vertelt de pro-EU-kandidaat maandag tegen BBC.
Macron zegt dat hij nog steeds vindt dat de EU belangrijk is voor Frankrijk. "Maar tegelijkertijd moeten we naar onze mensen luisteren die extreem boos zijn, en vinden dat de EU in deze staat niet meer houdbaar is." De presidentskandidaat zegt bovendien dat het "verraad" zou zijn als hij de EU in de huidige staat als president zou laten functioneren.
Franse kiezers gaan zondag naar de stembus om te bepalen of Macron of zijn rivaal Marine Le Pen van het rechtse Front National de nieuwe president van Frankrijk wordt.
Le Pen
NU.nl Algemeen Buitenland Franse verkiezingen
Franse presidentskandidaat Macron vindt dat EU 'drastisch' moet hervormen
Foto: ANP
Gepubliceerd: 01 mei 2017 14:16
Laatste update: 01 mei 2017 14:19
De sociaal-liberale favoriet bij de Franse presidentsverkiezingen, Emmanuel Macron, vindt dat de Europese Unie (EU) drastisch moet hervormen.
Zo niet, dan moet Frankrijk rekening houden met het vooruitzicht van een 'Frexit', het verlaten van de EU, vertelt de pro-EU-kandidaat maandag tegen BBC.
Macron zegt dat hij nog steeds vindt dat de EU belangrijk is voor Frankrijk. "Maar tegelijkertijd moeten we naar onze mensen luisteren die extreem boos zijn, en vinden dat de EU in deze staat niet meer houdbaar is." De presidentskandidaat zegt bovendien dat het "verraad" zou zijn als hij de EU in de huidige staat als president zou laten functioneren.
Franse kiezers gaan zondag naar de stembus om te bepalen of Macron of zijn rivaal Marine Le Pen van het rechtse Front National de nieuwe president van Frankrijk wordt.
Le Pen
Le Pen heeft voortdurend ingezet op een anti-EU-gevoel en beloofde een referendum te houden over het EU-lidmaatschap van Frankrijk als ze zondag wint. Zij krijgt vooral steun uit landelijke en vroegere industriële gebieden met haar beloften weer grenscontroles in te voeren en immigratie sterk terug te dringen.
http://www.nu.nl/verkiezi(...)-moet-hervormen.html
Wat?![]()
Korte termijn denken zeker als je zelf een nieuwe Partij start moet je niet gaan beginnen met dit soort loze beloftes waar mensen zo boos om zijn in het huidige politieke klimaatquote:Op maandag 1 mei 2017 16:29 schreef Ronaldsen het volgende:
Slimme tactiek om de Le Pen twijfelaars in zijn kamp te krijgen.
quote:Mr Macron added that if he were to allow the EU to continue to function as it was would be a "betrayal".
"And I don't want to do so," he said. "Because the day after, we will have a Frexit or we will have [Ms Le Pen's] National Front (FN) again."
Hij heeft helemaal geen verkiezingspraatjes nodig hoor, winnen doet hij toch wel. Bovendien is Macron al langer kritisch geweest op de EU in zijn huidige vorm en ik denk overigens ook niet dat hij daadwerkelijk dreigt met een Frexit hier. Dat is het allerlaatste wat Macron wil.quote:Op maandag 1 mei 2017 16:23 schreef Physsic het volgende:
Hier geloof ik nou echt helemaal niets van. Gewoon een verkiezingspraatje.
Geeft ook meteen aan met watvoor nieuwe president de Fransen te maken hebben.
Ditquote:Op maandag 1 mei 2017 16:29 schreef Ronaldsen het volgende:
Slimme tactiek om de Le Pen twijfelaars in zijn kamp te krijgen.
Die zegt alles om maar verkozen te worden idd. Keuze uit twee populisten.quote:Op maandag 1 mei 2017 16:23 schreef Physsic het volgende:
Umm...het lijkt live, of trap ik ergens in? En waren dat geweerschoten net?quote:
Staken en rellen, dat kunnen ze daar wel.quote:
Dit is live en als je even zoekt kun je ook beelden terug kijken van de afgelopen dagen en weken.quote:Op maandag 1 mei 2017 16:51 schreef Tyr80 het volgende:
[..]
Umm...het lijkt live, of trap ik ergens in? En waren dat geweerschoten net?
Ik verbaas me er echt over dat ze elke dag weer kunnen vernielen zonder dat er eens hard ingegrepen word.quote:Op maandag 1 mei 2017 16:52 schreef Perrin het volgende:
[..]
Staken en rellen, dat kunnen ze daar wel.
Gekozen wordt hij toch wil. Hij wil blijkbaar ook nog de twijfelaars en tegenstanders voor zich winnen, met uitspraken waar hij weinig van zal menen.quote:Op maandag 1 mei 2017 16:43 schreef Perrin het volgende:
[..]
Die zegt alles om maar verkozen te worden idd. Keuze uit twee populisten.
Spanning nuquote:
Boos omdat ze moeten kiezen tussen een racist en een bankier.quote:Op maandag 1 mei 2017 17:03 schreef richolio het volgende:
[..]
Spanning nu
Waar is deze demonstratie eigenlijk voor (of tegen)?
Frankrijk is toch ook nettobetaler aan de EU?quote:Op maandag 1 mei 2017 16:44 schreef admiraal_anaal het volgende:
Frankrijk kan helemaal niet uit de EU![]()
![]()
mits ze willen dat het hele land in elkaar stort omdat de subsidie slurpende boeren niet hun hoofd boven water kunnen houden
![]()
![]()
Het is inderdaad kiezen tussen twee kwadequote:Op maandag 1 mei 2017 17:06 schreef Perrin het volgende:
[..]
Boos omdat ze moeten kiezen tussen een racist en een bankier.
Wat anarchisten die tegen zowel Le Pen als tegen Macron zijnquote:Op maandag 1 mei 2017 17:03 schreef richolio het volgende:
[..]
Spanning nu
Wat een debielen.quote:Op maandag 1 mei 2017 17:09 schreef L3gend het volgende:
[..]
Wat anarchisten die tegen zowel Le Pen als tegen Macron zijn
quote:
Ja, ik zit al ff te kijken nu, echt bizarquote:Op maandag 1 mei 2017 17:13 schreef Houtenbeen het volgende:
Wtf Politie wordt bekogeld met molotov cocktails
Wat voor hervormingen wil hij eigenlijk, nogal een lege huls ditquote:Op maandag 1 mei 2017 16:40 schreef L3gend het volgende:
Lekker misleidend, Macron is helemaal niet voor een Frexit. Hij waarschuwt alleen dat een Frexit kan gebeuren als de EU niet op tijd hervormd wordt als Le Pen gaat winnen
[..]
Gezellig daarquote:Op maandag 1 mei 2017 17:03 schreef richolio het volgende:
[..]
Spanning nu
Antifa.quote:Op maandag 1 mei 2017 17:18 schreef Physsic het volgende:
Je moet wel gek zijn om nog een winkeltje te willen beginnen midden in Parijs. Of je moet een hele goede verzekering hebben.
Le Pen is (extreem) rechts, Macron is links(?). Wie zijn deze demonstranten dan? De zwijgende meerderheid?
Extreem linksquote:Op maandag 1 mei 2017 17:18 schreef Physsic het volgende:
Je moet wel gek zijn om nog een winkeltje te willen beginnen midden in Parijs. Of je moet een hele goede verzekering hebben.
Le Pen is (extreem) rechts, Macron is links(?). Wie zijn deze demonstranten dan? De zwijgende meerderheid?
Extreem links die demonstreren tegen Le Pen, omdat extreem rechts en tegen Macron omdat liberaalquote:Op maandag 1 mei 2017 17:18 schreef Physsic het volgende:
Misschien wil hij van die eindeloze verhuizingen tussen Straatsburg en Brussel af.quote:Op maandag 1 mei 2017 17:17 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Wat voor hervormingen wil hij eigenlijk, nogal een lege huls dit
Dat zou ik ook weer niet meteen zeggen; er werden net pro-Marine teksten gescandeerd. Ik snap niet zo goed waar het hier nou om gaat eigenlijkquote:Op maandag 1 mei 2017 17:21 schreef L3gend het volgende:
[..]
Extreem links die demonstreren tegen Le Pen, omdat extreem rechts en tegen Macron omdat liberaal
quote:Op maandag 1 mei 2017 17:23 schreef richolio het volgende:
[..]
Dat zou ik ook weer niet meteen zeggen; er werden net pro-Marine teksten gescandeerd.
Dat is Macron, altijd vaag.quote:Op maandag 1 mei 2017 17:17 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Wat voor hervormingen wil hij eigenlijk, nogal een lege huls dit
Nee, tuurlijk niet. Ik zei ook gewoon wat ik net gehoord meen te hebben. Maar zijn dus antifa, ah okquote:Op maandag 1 mei 2017 17:25 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Lijkt me niet dat Antifa pro le pen is
Klopt. De meeste andere Europeanen denken dat als je maar met veel mensen komt opdagen om vreedzaam te demonstreren het gezag zich daar iets van aan gaat trekken.quote:Op maandag 1 mei 2017 16:52 schreef Perrin het volgende:
[..]
Staken en rellen, dat kunnen ze daar wel.
Alles.quote:
quote:Dietrich von Choltitz: Saved of Paris From Destruction During World War II
Hitler also realized that he might lose Paris. If the city's liberation became imminent, he decided, it was to be destroyed.
Tegen alles waarschijnlijk.quote:Op maandag 1 mei 2017 17:03 schreef richolio het volgende:
[..]
Spanning nu
quote:Een Franse politieagent is maandag ernstig verbrand en twee anderen raakten gewond bij botsingen tijdens een 1-mei-demonstratie in Parijs. Demonstranten gooiden met Molotov-cocktails en andere explosieven, aldus de politie.
Televisiebeelden lieten een politieman zien die in brand stond en van straten vol met traangas rond het Bastille-monument. Deze 1-mei-dag kwam minder dan een week voor de laatste ronde van de presidentsverkiezingen waar het gaat tussen de sociaal-liberaal Emmanuel Macron en Marine Le Pen van het rechtse Front National.
Sommige vakbondsleden en linkse activisten grepen de dag aan om nationale solidariteit tegen het Front National te betuigen. Marine Le Pen uitte haar steun voor de gewonde politieagenten op twitter en zei dat het incident van een soort onaanvaardbaar gedrag was dat ze niet langer in de Franse straten wil zien.
quote:Op maandag 1 mei 2017 21:09 schreef Nintex het volgende:
Frankrijk is al 2 jaar in permanente noodtoestand. Het is verloren aan de Islamisering en laat goed zien wat er met je land kan gebeuren als links zijn gang mag gaan.
Sarkozy was een natte krant, maar Hollande heeft er helemaal een teringbende van gemaakt. De ingezette afbraak met mach 3 versnelt.
Dit. Wordt weer weinig van begrepen.quote:Op maandag 1 mei 2017 16:40 schreef L3gend het volgende:
Lekker misleidend, Macron is helemaal niet voor een Frexit. Hij waarschuwt alleen dat een Frexit kan gebeuren als de EU niet op tijd hervormd wordt als Le Pen gaat winnen
[..]
Macron lijkt wel op Rutte en Buma die vlak voor de verkiezingen ook Wilders naar de mond probeerde te praten.quote:Op maandag 1 mei 2017 16:21 schreef vigen98 het volgende:
Le Pen
Le Pen heeft voortdurend ingezet op een anti-EU-gevoel en beloofde een referendum te houden over het EU-lidmaatschap van Frankrijk als ze zondag wint. Zij krijgt vooral steun uit landelijke en vroegere industriële gebieden met haar beloften weer grenscontroles in te voeren en immigratie sterk terug te dringen.
http://www.nu.nl/verkiezi(...)-moet-hervormen.html
Wat?![]()
Zoals gewoonlijk, groot praten voor de verkiezingen om genoeg steun te krijgen na de verkiezingen is het weer allemaal vergeten.
Hier een voorstander van verdere EU-integratie. Je bent misleid door het bericht. Wat Macron - zo ongeveer de grootste EU-federalist die je maar kunt bedenken - zegt is een waarschuwing: 'wij moeten de EU hervormen en als dat niet gebeurt, dan zal je zien dat Front National in de toekomst wél een kans op de overwinning maakt en ons uit de EU zal halen'. Hij wil de EU dus hervormen om te voorkomen dat anderen dan hij Frankrijk in de toekomst uit de EU zullen wensen.quote:Op dinsdag 2 mei 2017 09:43 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Ik neem dit populistische gebral van Macron met een flinke korrel zout. Maar het is wel mooi om te zien hoe de eeuwige Eurofielen met hun ''Wat zijn de populisten stil'' en ''Wat wordt 2017 een mooi jaar voor Europa'' nu nergens te bekennen zijn.![]()
Hervormen of een Frexit, whaaaaat? Wat zeg je nu Emmanuel?
Macron zit als toekomstig pijpknaapje van Juncker gewoon dezelfde linkse leugentjes te verkondigen. Trap er niet in.quote:Op dinsdag 2 mei 2017 10:12 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Hier een voorstander van verdere EU-integratie. Je bent misleid door het bericht. Wat Macron - zo ongeveer de grootste EU-federalist die je maar kunt bedenken - zegt is een waarschuwing: 'wij moeten de EU hervormen en als dat niet gebeurt, dan zal je zien dat Front National in de toekomst wél een kans op de overwinning maakt en ons uit de EU zal halen'. Hij wil de EU dus hervormen om te voorkomen dat anderen dan hij Frankrijk in de toekomst uit de EU zullen wensen.
Hervormen betekent volgens Macron overigens enkel meer EU. Dus maak je nou maar geen illusies.
Geen idee wat je überhaupt bedoelt te zeggen met deze post.quote:Op dinsdag 2 mei 2017 10:17 schreef Elzies het volgende:
[..]
Macron zit als toekomstig pijpknaapje van Juncker gewoon dezelfde linkse leugentjes te verkondigen. Trap er niet in.
Eerst inburgeren.quote:Op dinsdag 2 mei 2017 10:22 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Geen idee wat je überhaupt bedoelt te zeggen met deze post.
Ook nu.quote:Op dinsdag 2 mei 2017 10:23 schreef Elzies het volgende:
[..]
Eerst inburgeren.
Eerst Nederlands leren lezen en schrijven.
Dan pas reageren.
quote:Op dinsdag 2 mei 2017 10:22 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Geen idee wat je überhaupt bedoelt te zeggen met deze post.
Daarom: eerst inburgeren, eerst Nederlands leren lezen en schrijven.quote:
Dit hele topic is een tamelijk dommig gevolg van het niet in staat zijn om een simpel nieuwsbericht te begrijpen en correct uit te leggen, maar ik denk niet dat het allemaal allochtonen zijn hierboven. Die vind je niet zoveel in de hoek die alles zonder na te denken uit probeert te leggen als anti-EU-retoriek.quote:Op dinsdag 2 mei 2017 10:29 schreef Elzies het volgende:
[..]
Daarom: eerst inburgeren, eerst Nederlands leren lezen en schrijven.
Dan hoeven we ook geen domme vragen meer te stellen.
Nogmaals, eerst inburgeren. Eerst Nederlands leren lezen en schrijven.quote:Op dinsdag 2 mei 2017 10:32 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Dit hele topic is een tamelijk dommig gevolg van het niet in staat zijn om een simpel nieuwsbericht te begrijpen en correct uit te leggen, maar ik denk niet dat het allemaal allochtonen zijn hierboven. Die vind je niet zoveel in de hoek die alles zonder na te denken uit probeert te leggen als anti-EU-retoriek.
Dat is links. Denken dat zij zo goed bezig zijn ze belazeren waar je bij staat.quote:Op maandag 1 mei 2017 16:23 schreef Physsic het volgende:
quote:Op dinsdag 2 mei 2017 11:55 schreef HSG het volgende:
[..]
Dat is links. Denken dat zij zo goed bezig zijn ze belazeren waar je bij staat.
Jullie hebben het beiden verkeerd begrepen. Het is een waarschuwing van Macron dat hij de EU moet hervormen om te voorkomen dat Le Pen en anti-EU in de toekomst groot wordt. En bereid je maar vast voor, want 'hervormen' betekent in het hoofd van Macron verdere EU-integratie.quote:Op dinsdag 2 mei 2017 12:01 schreef Gia het volgende:
Hij wil ook de jonge kiezers trekken, die liever die frexit hebben en nu op Le Pen stemmen.
Zo doorzichtig, dit.
Ja meer integratie. Dus meer import uit andere continenten en blanken moeten keihard werken en extreem hoeveelheid aan belastingen betalen.quote:Op dinsdag 2 mei 2017 12:06 schreef Kaas- het volgende:
[..]
[..]
Jullie hebben het beiden verkeerd begrepen. Het is een waarschuwing van Macron dat hij de EU moet hervormen om te voorkomen dat Le Pen en anti-EU in de toekomst groot wordt. En bereid je maar vast voor, want 'hervormen' betekent in het hoofd van Macron verdere EU-integratie.
Die kwalificatie laat ik voor jou, maar het klopt dus niet wat jij en veel anderen in dit topic denken, namelijk dat Macron zogenaamd dreigt om uit de EU te stappen als hij z'n zin niet krijgt. Hij wil juist verdere EU-federalisering en denkt daarmee te voorkomen dat anderen dan hij zelf in de toekomst een Frexit zullen wensen. Slechts een handje vol lezers hier lijkt dat door te hebben.quote:Op dinsdag 2 mei 2017 12:08 schreef HSG het volgende:
[..]
Ja meer integratie. Dus meer import uit andere continenten en blanken moeten keihard werken en extreem hoeveelheid aan belastingen betalen.
Leg jij dan eens uit wat jij denkt i.p.v. te roepen dat anderen fout zijn.quote:Op dinsdag 2 mei 2017 12:10 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Die kwalificatie laat ik voor jou, maar het klopt dus niet wat jij en veel anderen in dit topic denken, namelijk dat Macron zogenaamd dreigt om uit de EU te stappen als hij z'n zin niet krijgt. Hij wil juist verdere EU-federalisering en denkt daarmee te voorkomen dat anderen dan hij zelf in de toekomst een Frexit zullen wensen. Slechts een handje vol lezers hier lijkt dat door te hebben.
Ik leg hierboven al meerdere keren uit hoe het werkelijk zit. Zoals je ziet is dat nodig, want NWS lijkt het nieuwsbericht niet op eigen kracht te kunnen interpreteren.quote:Op dinsdag 2 mei 2017 12:11 schreef HSG het volgende:
[..]
Leg jij dan eens uit wat jij denkt i.p.v. te roepen dat anderen fout zijn.
Nee jij ziet het niet. Kijk maar naar Brussel waar menen roepen dat we zoveel mogelijk mensen uit Afrika/Midden-Oosten moeten halen en hier alles moeten geven. Blanken moeten keihard werken, veel belastingen betalen en als zij niet meewerken worden ze beschuldig dat xenofobie en racisme, gaan ze de concentratiekamp in of krijgen ze meteen doodstraf.quote:Op dinsdag 2 mei 2017 12:13 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Ik leg hierboven al meerdere keren uit hoe het werkelijk zit. Zoals je ziet is dat nodig, want NWS lijkt het nieuwsbericht niet op eigen kracht te kunnen interpreteren.
Discussies over het beleid van de presidentskandidaten voer ik in POL.
Ik heb dit onderwerp nooit aangesneden hoor beste vriend, maar ehh.... WAT?!quote:Op dinsdag 2 mei 2017 12:17 schreef HSG het volgende:
[..]
Nee jij ziet het niet. Kijk maar naar Brussel waar menen roepen dat we zoveel mogelijk mensen uit Afrika/Midden-Oosten moeten halen en hier alles moeten geven. Blanken moeten keihard werken, veel belastingen betalen en als zij niet meewerken worden ze beschuldig dat xenofobie en racisme, gaan ze de concentratiekamp in of krijgen ze meteen doodstraf.
Want blanken zijn volgens hun de ellende van alles over de hele wereld.
Ja dat geloven mensen toch? Als er geen blanken meer zijn is het racismeprobleem opgelost.quote:Op dinsdag 2 mei 2017 12:19 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Ik heb dit onderwerp nooit aangesneden hoor beste vriend, maar ehh.... WAT?!
koekoek
Ben altijd weer verbaasd over het niveautje hier. Geen beginnen aan.
"Concentratiekampen!! Doodstraf!!11!"quote:Op dinsdag 2 mei 2017 12:21 schreef HSG het volgende:
[..]
Ja dat geloven mensen toch? Als er geen blanken meer zijn is het racismeprobleem opgelost.
Ja, dat is precies wat er gaat gebeuren. Eindelijk een politicus die het een beetje snapt en niet zoals bijvoorbeeld Rutte die na de verkiezingen roept: we hebben het verkeerde populisme verslagen!quote:Op dinsdag 2 mei 2017 12:14 schreef Rockefellow het volgende:
Wat Macron werkelijk zei snijdt natuurlijk wel hout. Als er nu niet grondig hervormd wordt zal het einde van de EU een kwestie van tijd/een ronde verkiezingen zijn.
Rutte die opeens het stoere alfamannetje richting Erdogan ging uithangen was ook doorzichtig, maar werkte wel.quote:Op dinsdag 2 mei 2017 12:01 schreef Gia het volgende:
Hij wil ook de jonge kiezers trekken, die liever die frexit hebben en nu op Le Pen stemmen.
Zo doorzichtig, dit.
Daar ben ik helemaal voor.quote:Op dinsdag 2 mei 2017 12:48 schreef Chivaz het volgende:
Macron zal onder hervorming wel bedoelen, directe Europese belastingen en een gekozen Europese regering met met meer bevoegdheden.
Kortom Frankrijk en de rest van de Europese landen zullen niets meer dan provincies worden van de Europese superstaat.
Dat begrijp ik alleen heel veel mensen niet. En die mensen worden stelselmatig genegeerd en de mond gesnoerd.quote:
De eerste blanke uitkeringstrekker die op wordt gesloten in een concentratiekamp of de doodstraf krijgt, moet ik nog ontmoeten.quote:Op dinsdag 2 mei 2017 12:17 schreef HSG het volgende:
[..]
Nee jij ziet het niet. Kijk maar naar Brussel waar menen roepen dat we zoveel mogelijk mensen uit Afrika/Midden-Oosten moeten halen en hier alles moeten geven. Blanken moeten keihard werken, veel belastingen betalen en als zij niet meewerken worden ze beschuldig dat xenofobie en racisme, gaan ze de concentratiekamp in of krijgen ze meteen doodstraf.
Want blanken zijn volgens hun de ellende van alles over de hele wereld. Vreselijke racisten zijn het.
Schulzquote:Op dinsdag 2 mei 2017 12:24 schreef remlof het volgende:
Grote kans dat president Macron samen met bondskanselier Schulz de EU grondig gaat hervormen en verder federaliseren.
Vive l'UE!
Mag ik vragen waarom je voor zoiets bent? Ik bedoel wat zijn de voordelen van zoiets? Ben jij voor dat landen hun soevereiniteit inleveren?quote:
Ik heb me altijd al meer Europeaan dan Nederlander gevoeld, heb jarenlang in andere EU-landen gewoond en gewerkt en kom er nog steeds veel. Heb ook al meer dan 20 jaar een Italiaanse vriendin. Woon ook vlak bij de Duitse grens en ga daar regelmatig boodschappen doen en tanken.quote:Op dinsdag 2 mei 2017 16:33 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Mag ik vragen waarom je voor zoiets bent? Ik bedoel wat zijn de voordelen van zoiets? Ben jij voor dat landen hun soevereiniteit inleveren?
Ik heb totaal geen binding met de cultuur van buitenlanders. Alleen binding met de cultuur van Nederland. Een Duitser is een Duitser en geen Fransman. Evenwel zal een echte Brit nooit een Hollander worden. Laat staan al die Zuidelijke knoflooklanden en het veelal corrupte Oostblok. Totaal geen feeling. Andere cultuur. Voornamelijk bij de EU om subsidies te kunnen incasseren of om geld te lenen. Heb ik helemaal niets mee.quote:Op dinsdag 2 mei 2017 16:39 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik heb me altijd al meer Europeaan dan Nederlander gevoeld, heb jarenlang in andere EU-landen gewoond en gewerkt en kom er nog steeds veel. Heb ook al meer dan 20 jaar een Italiaanse vriendin. Woon ook vlak bij de Duitse grens en ga daar regelmatig boodschappen doen en tanken.
Bovendien zie ik in deze globaliserende wereld geen toekomst voor kleine soevereine staatjes, die zullen in de verdrukking komen tussen de grote machtsblokken en helemaal niets meer te zeggen hebben.
De enige manier om nog wel mee te kunnen praten op het wereldtoneel is als je onderdeel bent van zo'n groot machtsblok. In het geval van Nederland dus de EU.
Hmm interessantquote:Op dinsdag 2 mei 2017 16:39 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik heb me altijd al meer Europeaan dan Nederlander gevoeld, heb jarenlang in andere EU-landen gewoond en gewerkt en kom er nog steeds veel. Heb ook al meer dan 20 jaar een Italiaanse vriendin. Woon ook vlak bij de Duitse grens en ga daar regelmatig boodschappen doen en tanken.
Bovendien zie ik in deze globaliserende wereld geen toekomst voor kleine soevereine staatjes, die zullen in de verdrukking komen tussen de grote machtsblokken en helemaal niets meer te zeggen hebben.
De enige manier om nog wel mee te kunnen praten op het wereldtoneel is als je onderdeel bent van zo'n groot machtsblok. In het geval van Nederland dus de EU.
Jij en ik zijn allebei Nederlander en hebben niks met elkaar gemeen, terwijl er in elk Europees land wel een groep mensen bestaat met wie je veel meer gemeen hebt dan met mij. Dus ach, die landsgrenzen zeggen allemaal weinig.quote:Op dinsdag 2 mei 2017 17:07 schreef Elzies het volgende:
[..]
Ik heb totaal geen binding met de cultuur van buitenlanders. Alleen binding met de cultuur van Nederland. Een Duitser is een Duitser en geen Fransman. Evenwel zal een echte Brit nooit een Hollander worden. Laat staan al die Zuidelijke knoflooklanden en het veelal corrupte Oostblok. Totaal geen feeling. Andere cultuur. Voornamelijk bij de EU om subsidies te kunnen incasseren of om geld te lenen. Heb ik helemaal niets mee.
Ik ben Nederlander, geen Europeaan. De enige overeenkomst is het delen van land op hetzelfde continent. Dat is het. Niets meer of minder.
Die zeggen heel weinig over je persoonlijke relatie met mensen, maar landsgrenzen zeggen heel veel als je iets wil regelen. Infrastructuur, onderwijs, gezondheidszorg, dat soort dingen.quote:Op dinsdag 2 mei 2017 17:19 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Jij en ik zijn allebei Nederlander en hebben niks met elkaar gemeen, terwijl er in elk Europees land wel een groep mensen bestaat met wie je veel meer gemeen hebt dan met mij. Dus ach, die landsgrenzen zeggen allemaal weinig.
Zo extreem heb ik het niet, maar je kunt het Nederlander zijn niet los zien van het Europeaan zijn. Dat is wat Europa is, het heeft een gedeelde cultuur maar ook ontzettend veel diversiteit per strekkende 100 kilometer. Een Nederland bestaat niet zonder de rest van Europa en Europa bestaat niet zonder al die relatief kleine gebiedjes die het op hun eigen manier doen.quote:Op dinsdag 2 mei 2017 16:39 schreef remlof het volgende:
[..]
Dat lijkt me tegenstrijdig.quote:Op dinsdag 2 mei 2017 17:19 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Jij en ik zijn allebei Nederlander en hebben niks met elkaar gemeen,
Hoe zie je dat in de praktijk voor je dat de EU democratisch wordt ingericht?quote:Op dinsdag 2 mei 2017 18:21 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Die zeggen heel weinig over je persoonlijke relatie met mensen, maar landsgrenzen zeggen heel veel als je iets wil regelen. Infrastructuur, onderwijs, gezondheidszorg, dat soort dingen.
[..]
Zo extreem heb ik het niet, maar je kunt het Nederlander zijn niet los zien van het Europeaan zijn. Dat is wat Europa is, het heeft een gedeelde cultuur maar ook ontzettend veel diversiteit per strekkende 100 kilometer. Een Nederland bestaat niet zonder de rest van Europa en Europa bestaat niet zonder al die relatief kleine gebiedjes die het op hun eigen manier doen.
De kwestie gaat dan ook helemaal niet over gevoel maar over hoe bestuurlijk en politiek met zowel het land als het continent om te gaan in de 21 eeuw. Daarin is de tegenstelling die tussen de democratie en de plutocratie. Deze EU is plutocratisch, onze nationale democratie is daar nog wel enigzins een bescherming tegen maar die lijdt ook onder de EU. De EU werkt voor het grootkapitaal maar de Nederlandse overheid werkt ook steeds meer voor de EU in plaats van voor de Nederlandse burgers.
De EU zal democratisch moeten worden, en daarbij ruimte moeten laten aan de lidstaten om dingen op hun eigen manier te doen. Ik ben niet tegen een sterk centraal Europees gezag, maar de subsidiariteit moet wel in ere hersteld om recht te doen aan de diversiteit van Europa.
Er ligt nu wel een kans. Ik weet niet of Macron de juiste man is om die te pakken, ik denk het niet, maar Frankrijk is essentieel voor de EU en die kan er niet net op het nippertje inblijven. En de Britten zijn er net op het nippertje uit. Als de EU nu serieus hervormd gaat worden tot democratisch instituut dat voor de Europese burgers werkt, is dat voor de Britten ook een legitieme reden om de Brexit te heroverwegen.
De zaal is er al, dus we kunnen snel een Europees parlement laten verkiezen. Je weet wel, zo'n instituut met volksvertegenwoordigers waarbij alle kiezers op elke kandidaat kunnen stemmen en die de wetgevende macht heeft en de uitvoerende macht kiest en naar huis kan sturen.quote:Op dinsdag 2 mei 2017 18:25 schreef habitue het volgende:
[..]
Hoe zie je dat in de praktijk voor je dat de EU democratisch wordt ingericht?
Misschien zou je eens een tijdje moeten meedraaien in het bedrijfsleven, dan merk je pas echt goed hoeveel Nederlanders onderling gemeen hebben. Alleen al ten opzichte van onze directe buren, laat staan de rest van de EU. Het is meer dan alleen maar een grensje.quote:Op dinsdag 2 mei 2017 17:19 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Jij en ik zijn allebei Nederlander en hebben niks met elkaar gemeen, terwijl er in elk Europees land wel een groep mensen bestaat met wie je veel meer gemeen hebt dan met mij. Dus ach, die landsgrenzen zeggen allemaal weinig.
Ik heb jaren in Italië en Engeland gewerkt en behalve de taal en andere feestdagen heb ik eigenlijk heel weinig verschil met Nederland bemerkt.quote:Op dinsdag 2 mei 2017 19:06 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Misschien zou je eens een tijdje moeten meedraaien in het bedrijfsleven, dan merk je pas echt goed hoeveel Nederlanders onderling gemeen hebben. Alleen al ten opzichte van onze directe buren, laat staan de rest van de EU. Het is meer dan alleen maar een grensje.
Ik merk enkel overeenkomsten met personen uit andere landen die ook internationaal georiënteerd zijn en hetzelfde opleidingsniveau hebben. Daar heb ik cultureel zo enorm veel meer mee overeenkomstig dan met een een flink deel van Nederland.quote:Op dinsdag 2 mei 2017 19:06 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Misschien zou je eens een tijdje moeten meedraaien in het bedrijfsleven, dan merk je pas echt goed hoeveel Nederlanders onderling gemeen hebben. Alleen al ten opzichte van onze directe buren, laat staan de rest van de EU. Het is meer dan alleen maar een grensje.
Ik bespeur hier vooral veel eigen fantasie. Je hebt helemaal niet in Italië en England gewerkt. Ik denk eerder als vakkenvuller bij de plaatselijke Appie Heijn.quote:Op dinsdag 2 mei 2017 20:40 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik heb jaren in Italië en Engeland gewerkt en behalve de taal en andere feestdagen heb ik eigenlijk heel weinig verschil met Nederland bemerkt.
Inderdaad, we hebben heel Europa nodig tegen de grote spelers zoals China, Rusland, Amerika, Afrika. Anders worden we opgegeten door de genoemde grote spelers. Die grote spelers behoeven dus veel media aandacht.quote:Op dinsdag 2 mei 2017 16:39 schreef remlof het volgende:
[..]
Goede grap. Franse boeren leven ervan.quote:Op maandag 1 mei 2017 17:06 schreef Physsic het volgende:
[..]
Frankrijk is toch ook nettobetaler aan de EU?
https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)ttobetaler-van-de-eu
Leven van subsidies van de EU die eerst door de Franse belastingbetaler worden afgedragen.quote:Op woensdag 3 mei 2017 08:34 schreef bamibij het volgende:
[..]
Goede grap. Franse boeren leven ervan.
Dat je dat zo onwerkelijk acht zegt vooral weer een hoop over je eigen kring.quote:Op woensdag 3 mei 2017 05:43 schreef Elzies het volgende:
[..]
Ik bespeur hier vooral veel eigen fantasie. Je hebt helemaal niet in Italië en England gewerkt. Ik denk eerder als vakkenvuller bij de plaatselijke Appie Heijn.![]()
Zo grappig hoe men zichzelf allerlei zelfbedachte banen, reizen en functies toekend op een forum. Hilarisch gewoon!![]()
Duidelijk nooit over de horizon geweest de Elzies. Eigen dorp eerst!quote:Op woensdag 3 mei 2017 11:05 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Dat je dat zo onwerkelijk acht zegt vooral weer een hoop over je eigen kring.
De meeste Nederlanders werken, wonen en leven in Nederland en hebben weinig binding met het buitenland.quote:Op woensdag 3 mei 2017 11:10 schreef remlof het volgende:
[..]
Duidelijk nooit over de horizon geweest de Elzies. Eigen dorp eerst!
De meesten denken als ik, de meerderheid is immers wel voor de EU.quote:Op woensdag 3 mei 2017 12:08 schreef Chivaz het volgende:
[..]
De meeste Nederlanders werken, wonen en leven in Nederland en hebben weinig binding met het buitenland.
Daarom is jouw visie over hoe de EU verder moet gaan totaal anders dan hoe de meesten er over denken.
Is geen grap, je ziet het bij de bron.quote:Op woensdag 3 mei 2017 08:34 schreef bamibij het volgende:
[..]
Goede grap. Franse boeren leven ervan.
De meerderheid is voor de EU hoe de politiek het voorstelt handel en vrede. Er zijn maar weinig mensen te porren voor het opheffen van Nederland als souvereine staat.quote:Op woensdag 3 mei 2017 12:11 schreef remlof het volgende:
[..]
De meesten denken als ik, de meerderheid is immers wel voor de EU.
Ik heb in Spanje en Frankrijk gewerkt en persoonlijk vond ik het een cultuurshock. En daarmee bedoel ik meer negatief richting Nederland. Die werken daar veel relaxer, geen stress, geen gezeik, ieder doet z'n ding en wat vandaag niet komt dat komt morgen wel. Dan kom je bij hetzelfde bedrijf in Nederland en merk je het verschil. Ik had best moeite mijzelf aan te passen aan die laksere manier van werken. Maar een verschil is er wel degelijk.quote:Op dinsdag 2 mei 2017 20:40 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik heb jaren in Italië en Engeland gewerkt en behalve de taal en andere feestdagen heb ik eigenlijk heel weinig verschil met Nederland bemerkt.
Klopt, ik ben ook voor een EU (als PVV stemmer), maar bijna alles aan de huidige EU moet afgebroken worden en opnieuw opgebouwd, en die mening deel ik ook weer met de meerderheid. De huidige EU is een ondemocratisch monster met geen enkele controle en een eigen agenda, de beelden/verhalen over de corruptie en zelfverrijking vliegen je om de oren, daarbij is het verschil in rechten en plichten voor alle landen extreem. Het blijft iets belachelijks dat wij als Nederland de grootste netto betaler zijn en tevens meteen het land zijn met de hoogste pensioengerechtigde leeftijd, waarbij de grootste ontvangers ook de landen zijn met de meeste dagen, kortste werkweken en laagste pensioensleeftijd.quote:Op woensdag 3 mei 2017 12:11 schreef remlof het volgende:
[..]
De meesten denken als ik, de meerderheid is immers wel voor de EU.
Het is aantoonbaar en voor iedereen te achterhalen dat je hier liegt dat je barst. Met welke agenda als ik vragen mag? De arme landen zitten qua werkuren ver boven het EU-gemiddelde (bron). Je opmerkingen over de pensioenleeftijd kloppen ook niet, de pensioenleeftijd is zelfs in Griekenland hoger dan in Nederland (bron).quote:Op woensdag 3 mei 2017 12:47 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:
Het blijft iets belachelijks dat wij als Nederland de grootste netto betaler zijn en tevens meteen het land zijn met de hoogste pensioengerechtigde leeftijd, waarbij de grootste ontvangers ook de landen zijn met de meeste dagen, kortste werkweken en laagste pensioensleeftijd.
Als ik bijvoorbeeld op wiki kijk zie ik toch een ander beeld, waarbij vrouwen in sommige landen zelfs 5 jaar eerder mogen stoppen met werken (lang leve de emancipatiequote:Op woensdag 3 mei 2017 13:08 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Het is aantoonbaar en voor iedereen te achterhalen dat je hier liegt dat je barst. Met welke agenda als ik vragen mag? De arme landen zitten qua werkuren ver boven het EU-gemiddelde (bron). Je opmerkingen over de pensioenleeftijd kloppen ook niet, de pensioenleeftijd is zelfs in Griekenland hoger dan in Nederland (bron).
Twee opties:
a) je wist dit niet en weet dus niet waar je het over hebt; of
b) je wist dit wel maar bent een onbetrouwbare user die bewust liegt
In beide gevallen zou nooit iemand naar je moeten luisteren.
Dammit!quote:Op woensdag 3 mei 2017 14:24 schreef Kaas- het volgende:
Niet om het een of ander, maar je had jezelf die complete post kunnen besparen door.... even door te scrollen.
..de eerste tabel is een projectie voor 2050.., De tweede tabel is de huidige situatie.
Je kan opnieuw.
Haha, wat chill dit. Maar klasse dat je de moeite nam hehehe.quote:Op woensdag 3 mei 2017 14:26 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:
[..]
Dammit!Verdomme, 20 minuten weggegooid
Maar eerlijk is eerlijk, klasseje had me op de kast
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |