Het welzijn van dieren niet respecterenquote:
Maar ik heb al drie keer vlees gegeten dit jaar, waarvan twee keer per ongeluk en een keer omdat er chinees werd gehaald voor een groot aantal mensen en ik dan niet moeilijk ga doen om een eigen bak vleesloze bami te krijgen.quote:Op maandag 1 mei 2017 13:09 schreef LurkJeRot het volgende:
Vegetariërs hebben volgens de grondwet recht op 3 (DRIE) dagen waarop ze zonder consequenties vlees mogen nuttigen per kalenderjaar. Ben je zwanger misschien? Want dan heb je recht op meer vleesdagen.
Ik ben niet principieel tegen het doden van dieren voor voedsel.quote:Op maandag 1 mei 2017 13:13 schreef Frozen-assassin het volgende:
Oké omdat je een vegetariër bent mag je absoluut geen vlees eten
Scharrelkip is echt niet oké ... zoek maar eens op wat het betekent. Maar zeker, als ik dan toch vlees zou halen, ga ik wel voor de diervriendelijkste variant.quote:Op maandag 1 mei 2017 13:27 schreef Harvest89 het volgende:
Dan eet je toch gewoon bio/scharrelkip ofzo?
Ja weet ik wel. Maar er zal toch wel ergens vlees worden verkocht van kippen die een vrij lang en goed leven gehad hebben? Alleen is dat meestal een flink stuk duurder.quote:Op maandag 1 mei 2017 13:35 schreef kuolema het volgende:
[..]
Scharrelkip is echt niet oké ... zoek maar eens op wat het betekent. Maar zeker, als ik dan toch vlees zou halen, ga ik wel voor de diervriendelijkste variant.
Bij zwangerschap komen er 2 (TWEE) extra vleesdagen bij, maar wel pas op het moment dat je zwanger bent.quote:Op maandag 1 mei 2017 13:35 schreef kuolema het volgende:
Maar ik heb al drie keer vlees gegeten dit jaar, waarvan twee keer per ongeluk en een keer omdat er chinees werd gehaald voor een groot aantal mensen en ik dan niet moeilijk ga doen om een eigen bak vleesloze bami te krijgen.
Misschien moet ik maar zwanger worden. Hoeveel dagen mag ik dan vlees eten
Vind het altijd wel kut dat je dit vóór 1 mei moet doen en dan vaak nog maanden moet wachten op je vleesteruggave.quote:Op maandag 1 mei 2017 13:42 schreef LurkJeRot het volgende:
[..]
Bij zwangerschap komen er 2 (TWEE) extra vleesdagen bij, maar wel pas op het moment dat je zwanger bent.
Wat je wel kan doen is in beroep gaan tegen die keer dat je min of meer gedwongen vlees hebt gegeten, dan kun je die dag weer terugeisen.
Ik ben het helemaal met je eens, maar het blijven ambtenaren natuurlijk.quote:Op maandag 1 mei 2017 13:47 schreef TARDIS. het volgende:
[..]
Vind het altijd wel kut dat je dit vóór 1 mei moet doen en dan vaak nog maanden moet wachten op je vleesteruggave.
Dat hoop ik. Als wordt beweerd dat de dieren een goed leven hebben gehad, weet je niet of dat de waarheid is, ook al is de prijs hoger.quote:Op maandag 1 mei 2017 13:39 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ja weet ik wel. Maar er zal toch wel ergens vlees worden verkocht van kippen die een vrij lang en goed leven gehad hebben? Alleen is dat meestal een flink stuk duurder.![]()
Hm, dat is het niet waard. Ik zal zeker bezwaar maken, het was immers de schuld van anderen.quote:Op maandag 1 mei 2017 13:42 schreef LurkJeRot het volgende:
[..]
Bij zwangerschap komen er 2 (TWEE) extra vleesdagen bij, maar wel pas op het moment dat je zwanger bent.
Wat je wel kan doen is in beroep gaan tegen die keer dat je min of meer gedwongen vlees hebt gegeten, dan kun je die dag weer terugeisen.
Gewoon alvast vlees eten en dan met terugwerkende kracht aanvragenquote:Op maandag 1 mei 2017 13:47 schreef TARDIS. het volgende:
[..]
Vind het altijd wel kut dat je dit vóór 1 mei moet doen en dan vaak nog maanden moet wachten op je vleesteruggave.
Sorry maar dat is gewoon fraude. Als blijkt dat je dit doet ben ik genoodzaakt een kopietje van dit topic naar de Vegadienst te sturen.quote:Op maandag 1 mei 2017 13:53 schreef kuolema het volgende:
Gewoon alvast vlees eten en dan met terugwerkende kracht aanvragen
Sssttt!quote:Op maandag 1 mei 2017 13:54 schreef TARDIS. het volgende:
[..]
Sorry maar dat is gewoon fraude. Als blijkt dat je dit doet ben ik genoodzaakt een kopietje van dit topic naar de Vegadienst te sturen.
Sorry maar ik wil niet zien dat straks de regels op de schop worden genomen met de brave burgers als gedupeerden.quote:
Het aantal gedupeerden zal flink meevallen als het alleen die brave burgers betreft.quote:Op maandag 1 mei 2017 13:57 schreef TARDIS. het volgende:
[..]
Sorry maar ik wil niet zien dat straks de regels op de schop worden genomen met de brave burgers als gedupeerden.
Mijn handelingen mogen veroordeeld worden maar niet mijn gedachten. Ik heb (nog) niets gedaan dus ben onschuldig!quote:Op maandag 1 mei 2017 14:00 schreef LurkJeRot het volgende:
TS is dus een mogelijke vleesfraudeur.
Een schande voor vegetariërs wereldwijd.
Volgens de wet wel, maar het feit dat je er aan denkt zegt al genoeg.quote:Op maandag 1 mei 2017 14:01 schreef kuolema het volgende:
[..]
Mijn handelingen mogen veroordeeld worden maar niet mijn gedachten. Ik heb (nog) niets gedaan dus ben onschuldig!
Wat zegt dat dan?quote:Op maandag 1 mei 2017 14:26 schreef LurkJeRot het volgende:
[..]
Volgens de wet wel, maar het feit dat je er aan denkt zegt al genoeg.
Het meest veelzijdige stukje kaas, kip!quote:
Hoe zit het dan met mijn principe om geen vlees te eten?quote:Op maandag 1 mei 2017 14:31 schreef LurkJeRot het volgende:
[..]
Dat je een (mogelijk) principeloos leven leidt.
Het antwoord op dat soort vragen vind je in je hartje, niet bij een willekeurige forumgebruiker.quote:Op maandag 1 mei 2017 14:39 schreef kuolema het volgende:
Hoe zit het dan met mijn principe om geen vlees te eten?
Misschien heb ik wel het principe om niet alles wat ik denk of wil ook daadwerkelijk te doen?
Het zijn retorische vragen.quote:Op maandag 1 mei 2017 14:57 schreef LurkJeRot het volgende:
[..]
Het antwoord op dat soort vragen vind je in je hartje, niet bij een willekeurige forumgebruiker.
Nee hoor, het punt is dat ik de antwoorden al heb.quote:Op maandag 1 mei 2017 15:08 schreef LurkJeRot het volgende:
[..]
Dan moet je zoeken in de sectie 'retorische antwoorden'.
quote:Op maandag 1 mei 2017 15:09 schreef kuolema het volgende:
[..]
Nee hoor, het punt is dat ik de antwoorden al heb.
Nee.quote:
Waarom is dat gek? Ik ben niet gestopt met vlees eten omdat ik het niet lekker vind.quote:Op maandag 1 mei 2017 16:23 schreef Buitendam het volgende:
Een vegetarier die zin heeft in vlees. Het moet niet veel gekker worden.
Wat dan? Aandacht?quote:Op maandag 1 mei 2017 16:53 schreef kuolema het volgende:
Waarom is dat gek? Ik ben niet gestopt met vlees eten omdat ik het niet lekker vind.
En als je dan af en toe vlees eet, ben je toch niet verantwoordelijk voor het hele gebeuren in vleesindustrie? Je bent slechts een speld in hooibergquote:Op maandag 1 mei 2017 16:53 schreef kuolema het volgende:
[..]
Nee.
[..]
Waarom is dat gek? Ik ben niet gestopt met vlees eten omdat ik het niet lekker vind.
Nee. Omdat ik niet wil bijdragen aan de mishandeling van dieren. Ik voel me bijvoorbeeld al dagen verdrietig en schuldig als ik per ongeluk een spin opzuig met de stofzuiger. Ik ben eens compleet geflipt in een restaurant toen mijn vader een wesp plette met een glas, de wesp het overleefde en daar lag te vechten voor zijn leven en leed. Dat soort dingen. Ik ben oprecht begaan met dieren en als ik iets kan doen om leed te beperken, dan doe ik dat (al zijn er vast veel dingen die ik niet doe omdat ik er niet bij stilsta).quote:Op maandag 1 mei 2017 17:57 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Wat dan? Aandacht?
Ik stop met vlees eten en dan een ik-heb-zin-in-vlees-topic openen.
Ik dacht altijd: wat heeft het voor zin als ik vegetariër word? Daardoor zullen niet minder dieren gruwelijk behandeld worden.quote:Op maandag 1 mei 2017 18:02 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
En als je dan af en toe vlees eet, ben je toch niet verantwoordelijk voor het hele gebeuren in vleesindustrie? Je bent slechts een speld in hooiberg
Het is wat hè, je zal er maar een zijn.quote:
Dat is gewoon nep en aanstellerij. Als jij op zaterdag per ongeluk een spin opzuigt ben je dinsdag nog verdrietig? Come on. Wie probeer je nou voor de gek te houden?quote:Op maandag 1 mei 2017 21:11 schreef kuolema het volgende:
[..]
Nee. Omdat ik niet wil bijdragen aan de mishandeling van dieren. Ik voel me bijvoorbeeld al dagen verdrietig en schuldig als ik per ongeluk een spin opzuig met de stofzuiger.
Dan geloof je het toch niet, prima.quote:Op maandag 1 mei 2017 22:01 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Dat is gewoon nep en aanstellerij. Als jij op zaterdag per ongeluk een spin opzuigt ben je dinsdag nog verdrietig? Come on. Wie probeer je nou voor de gek te houden?
Aan de ene kant dagen verdrietig zijn om een dode spin, maar wel zin hebben in het verorberen van een dode kip? Niemand gelooft dat.quote:
Noquote:Op maandag 1 mei 2017 23:42 schreef Sonaa88 het volgende:
dan zal ik zo meteen een portie extra eten, speciaal voor jou!
Ik begrijp echt niet dat jullie het raar vindenquote:
Zoals?quote:Op maandag 1 mei 2017 21:48 schreef Pharkus het volgende:
Gewoon vlees eten en je principes laten varen, genoeg belangrijkere dingen om je over op te winden.
Uitkeringen die niet hoog genoeg zijnquote:
quote:Op vrijdag 5 mei 2017 13:36 schreef Plompzakker het volgende:
[..]
Uitkeringen die niet hoog genoeg zijn
Zonder geld kun je geen vlees kopenquote:
je hebt geen vlees nodigquote:Op vrijdag 5 mei 2017 13:45 schreef Plompzakker het volgende:
[..]
Zonder geld kun je geen vlees kopen
In kaas zit stremsel = maag van zoogdier zoals een kalf.quote:Op maandag 1 mei 2017 14:39 schreef kuolema het volgende:
[..]
Het meest veelzijdige stukje kaas, kip!
[..]
Je hebt wel vlees nodig.quote:Op vrijdag 5 mei 2017 13:52 schreef -Phineas- het volgende:
[..]
je hebt geen vlees nodig
geen vlees (meer) kopen = meer geld overhouden
In Nederland zijn alle uitkeringen hoog genoeg. Wil je meer? Ga dan werken.quote:Op vrijdag 5 mei 2017 13:36 schreef Plompzakker het volgende:
[..]
Uitkeringen die niet hoog genoeg zijn
Je hebt geen vlees nodig. Het voedingscentrum zegt het zelf +quote:Op vrijdag 5 mei 2017 14:07 schreef Plompzakker het volgende:
[..]
Je hebt wel vlees nodig.
Daarnaast is het lekker
Dit.quote:Op vrijdag 5 mei 2017 15:08 schreef serkot het volgende:
[..]
Ik heb wel vlees nodig om gelukkig te zijn. Heerlijk stukje dood dier op mijn bord
Ze zouden niet vermoord worden als mensen ze niet zouden eten of gebruiken voor andere doeleinden.quote:Op vrijdag 5 mei 2017 15:10 schreef Plompzakker het volgende:
[..]
Dit.
Denk daarnaast eens aan alle dieren die je de kans op een leven ontneemt doordat zij geen functie meer hebben omdat je geen vlees eet
Ze zouden niet geboren worden als mensen ze niet zouden eten of gebruiken voor andere doeleinden.quote:Op vrijdag 5 mei 2017 15:16 schreef -Phineas- het volgende:
[..]
Ze zouden niet vermoord worden als mensen ze niet zouden eten of gebruiken voor andere doeleinden.
Dus in plaats van dieren vermoorden ga je dan maar planten vermoorden om te eten?quote:Op vrijdag 5 mei 2017 15:16 schreef -Phineas- het volgende:
[..]
Ze zouden niet vermoord worden als mensen ze niet zouden eten of gebruiken voor andere doeleinden.
Ze eet alleen planten die een natuurlijke dood zijn gestorven.quote:Op vrijdag 5 mei 2017 15:20 schreef Plompzakker het volgende:
[..]
Dus in plaats van dieren vermoorden ga je dan maar planten vermoorden om te eten?
Planten hebben geen centraal zenuwstelsel en voelen dus niks wanneer ze vermoord worden.quote:Op vrijdag 5 mei 2017 15:20 schreef Plompzakker het volgende:
[..]
Dus in plaats van dieren vermoorden ga je dan maar planten vermoorden om te eten?
quote:Op vrijdag 5 mei 2017 15:17 schreef serkot het volgende:
[..]
Ze zouden niet geboren worden als mensen ze niet zouden eten of gebruiken voor andere doeleinden.
Dat is wel wat kort door de bocht.quote:Op vrijdag 5 mei 2017 15:24 schreef -Phineas- het volgende:
[..]_
Want dieren zijn daar alleen nuttig voor toch. Om de mens te voeden.
Wat mij betreft wel, maar er zijn ook mensen die dieren gebruiken voor transport of vermaak.quote:Op vrijdag 5 mei 2017 15:24 schreef -Phineas- het volgende:
[..]_
Want dieren zijn daar alleen nuttig voor toch. Om de mens te voeden.
Het was sarcastisch bedoeld.quote:Op vrijdag 5 mei 2017 15:26 schreef Plompzakker het volgende:
[..]
Dat is wel wat kort door de bocht.
Je kunt een hond bijvoorbeeld leren om bier te halen
Dit baart me ook wel een beetje zorgen.quote:Op vrijdag 5 mei 2017 15:23 schreef -Phineas- het volgende:
[..]
Planten hebben geen centraal zenuwstelsel en voelen dus niks wanneer ze vermoord worden.
Nee. Niet als datzelfde gene ooit wel iets heeft gevoeld.quote:Op vrijdag 5 mei 2017 15:28 schreef Plompzakker het volgende:
[..]
Dit baart me ook wel een beetje zorgen.
Wat jou betreft is moord dus wel oké als de vermoorde niks voelt?
Ik vind het dilemma kroket of frikandel altijd wat lastigerquote:
Rundvleeskroket of groentekroket?quote:Op vrijdag 5 mei 2017 16:35 schreef Plompzakker het volgende:
[..]
Ik vind het dilemma kroket of frikandel altijd wat lastiger
Kalfsvlees is ook veel diervriendelijker, want hoe eerder je die koe doodmaakt, des te korter het "dierenleed" duurt.quote:
Dat wist ik niet eensquote:Op vrijdag 5 mei 2017 13:55 schreef -Phineas- het volgende:
[..]
In kaas zit stremsel = maag van zoogdier zoals een kalf.
Het is toch prima als ze niet geboren worden?quote:Op vrijdag 5 mei 2017 15:17 schreef serkot het volgende:
[..]
Ze zouden niet geboren worden als mensen ze niet zouden eten of gebruiken voor andere doeleinden.
Dat laatste is geen zekere conclusie, misschien hebben ze een andere manier om te kunnen voelen.quote:Op vrijdag 5 mei 2017 15:23 schreef -Phineas- het volgende:
[..]
Planten hebben geen centraal zenuwstelsel en voelen dus niks wanneer ze vermoord worden.
Wat mij betreft wel. Waarom zou het een probleem zijn als niemand er last van heeft?quote:Op vrijdag 5 mei 2017 15:28 schreef Plompzakker het volgende:
[..]
Dit baart me ook wel een beetje zorgen.
Wat jou betreft is moord dus wel oké als de vermoorde niks voelt?
Daar geef ik je gelijk in.quote:Op vrijdag 5 mei 2017 16:46 schreef serkot het volgende:
[..]
Kalfsvlees is ook veel diervriendelijker, want hoe eerder je die koe doodmaakt, des te korter het "dierenleed" duurt.
Nee, want dan kan ik ze niet opeten.quote:Op vrijdag 5 mei 2017 19:05 schreef kuolema het volgende:
[..]
Het is toch prima als ze niet geboren worden?
Slaat nergens op inderdaadquote:Op dinsdag 2 mei 2017 11:13 schreef kuolema het volgende:
Ik begrijp echt niet dat jullie het raar vinden.
Daarom stopt je moeder hem ook zo graag in haar mond.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |