quote:
Ja, okay, maar ik moet toch ergens tegen aanklagen? Misschien zijn hier wel mensen die de oplossing weten. (behalve mijn netwerkkabel doorknippen)quote:
Laatste is denk ik de beste optie.quote:Op donderdag 27 april 2017 20:22 schreef DevFreak het volgende:
[..]
[..]
Ja, okay, maar ik moet toch ergens tegen aanklagen? Misschien zijn hier wel mensen die de oplossing weten. (behalve mijn netwerkkabel doorknippen)
Sowieso bedankt hoor.quote:Op donderdag 27 april 2017 20:25 schreef hugecooll het volgende:
http://winaero.com/blog/f(...)-saga-automatically/
np npquote:
blufquote:Ik heb een beter idee. Ik ga morgen terug naar Debian en verlaat dat eilandje echt nooit meer.
coolquote:Op donderdag 27 april 2017 20:35 schreef hugecooll het volgende:
[..]
ye, ik heb die fix ook gelijk ff gedaan
illuminatiquote:Op donderdag 27 april 2017 20:35 schreef DevFreak het volgende:
Waarom nou toch in hemelsnaam.
Windows was vroeger zo fijn in gebruik.
IT professional? En niet even google kunnen vragen hoe dat weg te krijgen?quote:Op donderdag 27 april 2017 20:37 schreef DevFreak het volgende:
Dit soort praktijken kunnen ze toch niet maken? En toch zeker niet tegenover IT professionals?
Ik dacht natuurlijk de oplossing gevonden te hebben in de GPO's. Wat ik sowieso een beetje vreemd vind trouwens, gezien het allemaal opt-in zou moeten zijn. Ik had verder geen zin om te zoeken gezien ik toch terugswitch naar Linux. Maar als iemand een oplossing heeft is dat natuurlijk even mooi meegenomen.quote:Op donderdag 27 april 2017 20:41 schreef pnxsinned het volgende:
[..]
IT professional? En niet even google kunnen vragen hoe dat weg te krijgen?![]()
Staan hele powershell scripts, om dit in 1 keer te doen na de install. Sowieso, als je doet devven, is dat het 1e wat je doet, alles zo clean mogelijk maken. Blijkbaar lukt je dat niet eens.
Gpo's zijn in vele gevallen ook een register sleutel.quote:Op donderdag 27 april 2017 20:50 schreef DevFreak het volgende:
[..]
Ik dacht natuurlijk de oplossing gevonden te hebben in de GPO's. Wat ik sowieso een beetje vreemd vind trouwens, gezien het allemaal opt-in zou moeten zijn. Ik had verder geen zin om te zoeken gezien ik toch terugswitch naar Linux. Maar als iemand een oplossing heeft is dat natuurlijk even mooi meegenomen.
Ik ga er niet vanuit dat ik 1 of andere gekke registerhack toe moet passen om alles in het gareel te houden. En ik heb er eigenlijk ook helemaal geen zin meer in om gekke trucjes toe te passen. Ik wordt er een beetje zat van om constant maar bezig te moeten zijn met mijn computer onder controle te houden.
okquote:Op donderdag 27 april 2017 21:04 schreef pnxsinned het volgende:
[..]
Dat zeg ik.. geen professional dus, maar een newb.
Windows vistaquote:Op donderdag 27 april 2017 20:35 schreef DevFreak het volgende:
Waarom nou toch in hemelsnaam.
Windows was vroeger zo fijn in gebruik.
Terechte klacht!quote:Op donderdag 27 april 2017 20:05 schreef DevFreak het volgende:
Hi folks.
Ik ben het echt helemaal spuugbeu.
Ik heb meerdere policies op mijn systeem ingeschakeld die het zouden moeten voorkomen dat de Windows Store, of Universal Apps in algemeenheid, zouden kunnen draaien. Ik wil die zooi niet, ik gebruik namelijk uitsluitend native apps. Bovendien gaat het om een workstation waar op wordt ontwikkeld.
Anyway, ik heb een paar leuke PowerShell scripts afgevuurd op mijn systeem om van alle voorgeinstalleerde meuk af te komen waar ik niet op zit te wachten.
Ik hoef geen focking Microsoft Groove die alles naar haar eigen hand zet door mijn standaardvoorkeuren steeds aan te passen. Gewoon een voorbeeldje van dat soort nagware.
[ afbeelding ]
THERE WE GO AGAAAAAAAAAIN.
Ik heb het nu al twee keer moeten verwijderen omdat Microsoft ONGEVRAAGD dit soort zooi op MIJN computer installeert. ONGEVRAAGD.
Ik heb jarenlang Debian-achtigen gedraaid en heb Windows 10 geïnstalleerd om het toch maar eens een kans te geven. Want ja, zo erg kan het toch niet zijn?
Ik kom by the way af van Windows 7/8.1.
En binnenkort kunnen we geen andere systemen dan Windows 10 installeren. Want dat wordt geblokkeerd in de processor.
Goed bezig, Microsoft. Een klant wegjagen die jaren gebruik heeft gemaakt van allerlei IT-producten.
Ik ben pissed off.
Ja, dat is ook zo leuk. Heb je eindelijk die malware verwijdert en dan installeert MS het doodleuk opnieuw. Het is niet omdat laptopOEM's dit doen dat het besturingssysteem waarvoor je 130 euro betaalt dat ook even mag doen. Van Google mag je zoiets verwachten en zij halen minder erge fratsen uit ondanks dat je 'gratis' hun software gebruikt, van MS mag je toch echt beter verwachten. Vandaar mijn poging om over te stappen naar Linux als primair besturingssysteem met Windows in een virtuele machine, totdat je Windows helemaal kan vermijden.quote:Op donderdag 27 april 2017 20:25 schreef hugecooll het volgende:
http://winaero.com/blog/f(...)-saga-automatically/
Debian? Ik denk eerder aan Mint (gemak, voor Linux-begrippen) of Arch (flexibiliteit). Geen Ubuntu (Amazon).quote:Op donderdag 27 april 2017 20:31 schreef DevFreak het volgende:
Ik heb een beter idee. Ik ga morgen terug naar Debian en verlaat dat eilandje echt nooit meer.
Waarom enkel bij de Pro+-versies? Je betaalt er gewoon voor, ook bij de Home-versie. Als MS dit soort streken wil uithalen dan moet het Windows maar gratis maken, dan hebben ze misschien enig recht om dat te doen.quote:Op vrijdag 28 april 2017 00:32 schreef Drommelsch85 het volgende:
Voor Greet (64) met haar Packard-Bell en Windows 10 Home zie ik geen probleem, maar ik kan er echt niet bij waarom er geen uit-knop is voor die verplichte bloatware apps voor de Pro+ versies.
Haal die onzin uit jouw hoofd dat het gratis is! Als jij morgen een nieuwe computer koopt dan betaal jij gewoon voor W10. Tegen de 130 euro als je zelf je systeem bouwt tenzij je via een vage buitenlandse website met enig risico een sleutel koopt.quote:Op donderdag 27 april 2017 21:08 schreef __Saviour__ het volgende:
Als gratis product moet je Windows meer zien als een dienstverlening, waarover Microsoft veel controle heeft.
Blijkbaar lukt het jou niet eens om een fatsoenlijke Nederlandse zin te vormen.quote:Op donderdag 27 april 2017 20:41 schreef pnxsinned het volgende:
[..]
IT professional? En niet even google kunnen vragen hoe dat weg te krijgen?![]()
Staan hele powershell scripts, om dit in 1 keer te doen na de install. Sowieso, als je doet devven, is dat het 1e wat je doet, alles zo clean mogelijk maken. Blijkbaar lukt je dat niet eens.
Enkel mensen die geen leven hebben maken zich hier druk om. Tevens klopt jou zin ook voor geen meter.quote:Op vrijdag 28 april 2017 08:52 schreef PalmRoyale het volgende:
[..]
Blijkbaar lukt het jou niet eens om een fatsoenlijke Nederlandse zin te vormen.
Ik zou het gewoon bijna doen.quote:Op vrijdag 28 april 2017 10:47 schreef Cinemaniak het volgende:
Ik heb een oplossing voor al jullie window-problemen:
[ afbeelding ]
Doei he!![]()
Okay, ik ben zowaar dus net voor het eerst in jaren in een Apple store geweest.quote:Op vrijdag 28 april 2017 10:47 schreef Cinemaniak het volgende:
Ik heb een oplossing voor al jullie window-problemen:
[ afbeelding ]
Doei he!![]()
Apple heeft wel minder mogelijkheden dan windows he.quote:Op vrijdag 28 april 2017 13:42 schreef DevFreak het volgende:
[..]
Okay, ik ben zowaar dus net voor het eerst in jaren in een Apple store geweest.
Ik moet toegeven dat het niet verkeerd is.
Waar ik een stuk minder over te spreken was is de prijs, maar ik denk dat ik binnen een paar maanden toch eens serieus ga kijken voor een machine van Apple.
Waar ik wel even mee in mijn maag zit is het feit dat Apple lange tijd de garantiewetgeving aan haar laars gelapt heeft. Ik weet daarom niet of ik wel in zee moet gaan met dit merk.
Als het gaat om je computerhardware alteren (extra HDD toevoegen enzo) is het wel een beetje ehm... onhandig inderdaad.quote:Op vrijdag 28 april 2017 14:04 schreef SecretPret het volgende:
[..]
Apple heeft wel minder mogelijkheden dan windows he.
Van de regen in de drup. Van de drup in de regen.quote:Op vrijdag 28 april 2017 13:42 schreef DevFreak het volgende:
[..]
Okay, ik ben zowaar dus net voor het eerst in jaren in een Apple store geweest.
Jaja, iknowquote:Op vrijdag 28 april 2017 16:40 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Van de regen in de drup. Van de drup in de regen.![]()
Apple is Linux, ze gebruiken FreeBSD en ze gooien daar hun Apple-sausje overheen. Je kan Linux ook dezelfde GUI geven als die van OSX als je dat zo graag wil.
https://tricklinux.blogsp(...)x-distributions.html
Misschien doe ik nog wel eens voor de lol, Apple verkoopt troep voor veel te veel geld maar een deel van hun GUI is wel grappig om eens een keer te gebruiken, maar dan met een paar verbeteringen.
Darwin is Unix is BSD.quote:Op vrijdag 28 april 2017 16:40 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Van de regen in de drup. Van de drup in de regen.![]()
Apple is Linux, ze gebruiken FreeBSD en ze gooien daar hun Apple-sausje overheen. Je kan Linux ook dezelfde GUI geven als die van OSX als je dat zo graag wil.
https://tricklinux.blogsp(...)x-distributions.html
Misschien doe ik nog wel eens voor de lol, Apple verkoopt troep voor veel te veel geld maar een deel van hun GUI is wel grappig om eens een keer te gebruiken, maar dan met een paar verbeteringen.
Mac OS is gebaseerd op FreeBSD, toch?quote:Op vrijdag 28 april 2017 16:56 schreef Stratotanker het volgende:
[..]
Darwin is Unix is BSD. Wauw, je hebt er werkelijk niets van begrepen.
Dat gaat er bij mij als eerste van af bij een installataie van W10.quote:Op vrijdag 28 april 2017 16:47 schreef raptorix het volgende:
Handig, ik ben overigens iets van level 1250 in candycrush
Ik zou het op zich wel leuk vinden om dat nog eens te proberen (dual boot of triple boot met 2/3 SSD's en op iedere SSD een eigen bootloader voor de veiligheid en stabiliteit) maar ik ga er niet mijn hardwarekeuze voor aanpassen.quote:Op vrijdag 28 april 2017 16:49 schreef DevFreak het volgende:Misschien dat ik nog een keer ene Hackintosh in elkaar zet, heb ik ook een keertje gedaan.
Ja, de huidige versie van het besturingssysteem van Apple is een fork van FreeBSD, je kan dat gemakkelijk opzoeken. In het verleden had Apple ook nog wat andere besturingssystemen. Hij is aan het trollen of hij is een idioot. Een probleem als je zo'n draad in De Klaagbaak opent, er komen ook dat soort knulletjes op af. Whatever, bij mij staat hij nu op de negeerlijst.quote:Op vrijdag 28 april 2017 16:57 schreef DevFreak het volgende:
[..]
Mac OS is gebaseerd op FreeBSD, toch?
Oh, serieus? Ik wist wel dat die dingen op een Unix-achtige draaien, maar dit wist ik nietquote:Op vrijdag 28 april 2017 17:02 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik zou het op zich wel leuk vinden om dat nog eens te proberen (dual boot of triple boot met 2/3 SSD's en op iedere SSD een eigen bootloader voor de veiligheid en stabiliteit) maar ik ga er niet mijn hardwarekeuze voor aanpassen.
Voor mensen die per se bepaalde Apple-software willen gebruiken is zo'n Hackintosh ideaal, het draait veel beter dan de Apple-desktops als je het een beetje handig aanpakt.
[..]
Ja, hij is aan het trollen of hij is een idioot. Een probleem als je zo'n draad in De Klaagbaak opent, er komen ook dat soort knulletjes op af. Whatever, bij mij staat hij nu op de negeerlijst.
Het besturingssysteem van de PS3 en de PS4 is trouwens ook een fork van FreeBSD. De 'directeur' van FreeBSD kwam erachter toen iemand van Sony op een forum wat vragen stelde. Hij stuurde vervolgens even een mailtje met de vraag of dat dit inderdaad zo is. Sony bekende en nu werken ze min of meer samen in de zin dat Sony ook wat bijdraagt, al is het in hun eigen belang om dat te doen.
Oh ik ben wel wat gewend. Ik draai hier ook al wat jaartjes meequote:Op vrijdag 28 april 2017 17:02 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Ja, hij is aan het trollen of hij is een idioot. Een probleem als je zo'n draad in De Klaagbaak opent, er komen ook dat soort knulletjes op af.
quote:Op vrijdag 28 april 2017 16:50 schreef raptorix het volgende:
Je hebt ook een Noord Koreaanse linux distro die de ios GUI heeft gekloont
Eigenlijk moet je zoiets in de software-draad bespreken, helaas hebben ze daar echter een vrij gebrekkige moderatie.quote:Op vrijdag 28 april 2017 17:10 schreef DevFreak het volgende:
[..]
Oh ik ben wel wat gewend. Ik draai hier ook al wat jaartjes mee
Vast wel als je met een pistool een bezoekje brengt.quote:
Ik zat te twijfelen tussen KLB en DIG, hoorquote:Op vrijdag 28 april 2017 17:11 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
[..]
Eigenlijk moet je zoiets in de software-draad bespreken, helaas hebben ze daar echter een vrij gebrekkige moderatie.
Een van de grote problemen van Windows: hoe je er ook mee omgaat, na een paar jaar wordt het systeem aanzienlijk trager en minder responsief en moet je weer een clean install doen. Bij mijn W7 liep het ook gigantisch uit de hand op een gegeven moment terwijl ik er niets raar mee deed, bij het 'upgraden' naar W10 - wat ik binnen een week ongedaan maakte - werd het systeem nog veel trager, vrijwel onbruikbaar zelfs (je kan het spul opstarten maar vraag niet hoe traag het gaat, het is echt belachelijk). Ik heb momenteel zowel W10 als W7 op mijn computer staan (daarnaast ook Linux Mint) met W7 vers geïnstalleerd in september. W7 draait momenteel nog steeds soepel, W10 is een ramp, die partitie ga ik eens formatteren zo gauw ik alle bestanden van die schijf heb veilig gesteld. Microsoft heeft serieuze problemen in de kern van het Windows systeem waardoor een systeem na verloop van tijd trager wordt. Het beste wat je kan doen met Windows, als je dat als primair besturingssysteem gebruikt, is het installeren op een kleine partitie (40-100 GB), direct een kloon maken en regelmatig opnieuw die kloon installeren. Doordat je alle andere software behalve de meest essentiële software waar je mee wil starten (in mijn geval bijvoorbeeld MPC-BE met mad-VR) op andere partities installeert is het na een clean install met die kloon een fluitje van een cent om bijvoorbeeld weer je spellen werkende te krijgen, je hoeft het niet allemaal opnieuw te downloaden, er hoeven slechts wat entries aan het register te worden toegevoegd.quote:Op vrijdag 28 april 2017 14:08 schreef DevFreak het volgende:
[..]
Als het gaat om je computerhardware alteren (extra HDD toevoegen enzo) is het wel een beetje ehm... onhandig inderdaad.
Misschien dat ik trouwens nog voor een tweedehands ga ook. Doe ik veel vaker en als je de spullen goed test voordat je het aanschaft is er geen probleem. Heb hier een HP ProBook liggen die bijvoorbeeld al een jaar oud was. Heb hem nu al twee jaar in mijn bezit. Draait als een zonnetje
quote:Op vrijdag 28 april 2017 17:15 schreef Tamabralski het volgende:
"Om het te proberen. Want ja, zo erg kan het toch niet zijn? "
Altijd als ik dat denk wordt ik genaaid door Software. Of dit nu Linux Android of Windows is. Mijn vertrouwen in die nerdstuff is zo diep gezonken. Dat ik elke flapdrol IT'er met laptoprugtas standaard vuil aankijk.
[..]
Vast wel als je met een pistool een bezoekje brengt.
Ik weet niet of dat Android een Linux-distributie is, is de code wel open?quote:Op vrijdag 28 april 2017 17:15 schreef Tamabralski het volgende:
"Om het te proberen. Want ja, zo erg kan het toch niet zijn? "
Altijd als ik dat denk wordt ik genaaid door Software. Of dit nu Linux Android of Windows is.
Dat had ik dus ook! Een aantal weken geleden had ik er nog Windows 7 op draaien en was van plan dat er op te laten tot de ondersteuning zou eindigen.quote:Op vrijdag 28 april 2017 17:21 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Een van de grote problemen van Windows: hoe je er ook mee omgaat, na een paar jaar wordt het systeem aanzienlijk trager en minder responsief en moet je weer een clean install doen. Bij mijn W7 liep het ook gigantisch uit de hand op een gegeven moment terwijl ik er niets raar mee deed, bij het 'upgraden' naar W10 - wat ik binnen een week ongedaan maakte - werd het systeem nog veel trager, vrijwel onbruikbaar zelfs (je kan het spul opstarten maar vraag niet hoe traag het gaat, het is echt belachelijk). Ik heb momenteel zowel W10 als W7 op mijn computer staan (daarnaast ook Linux Mint) met W7 vers geïnstalleerd in september. W7 draait momenteel nog steeds soepel, W10 is een ramp, die partitie ga ik eens formatteren zo gauw ik alle bestanden van die schijf heb veilig gesteld. Microsoft heeft serieuze problemen in de kern van het Windows systeem waardoor een systeem na verloop van tijd trager wordt. Het beste wat je kan doen met Windows, als je dat als primair besturingssysteem gebruikt, is het installeren op een kleine partitie (40-100 GB), direct een kloon maken en regelmatig opnieuw die kloon installeren. Doordat je alle andere software behalve de meest essentiële software waar je mee wil starten (in mijn geval bijvoorbeeld MPC-BE met mad-VR) op andere partities installeert is het na een clean install met die kloon een fluitje van een cent om bijvoorbeeld weer je spellen werkende te krijgen, je hoeft het niet allemaal opnieuw te downloaden, er hoeven slechts wat entries aan het register te worden toegevoegd.
Bij mij was het nog wat erger, het upgraden naar W7 vanuit W10 werd onmogelijk gemaakt door MS, ik las later dat veel mensen die deze versie van W10 hadden dit probleem hadden. Ik verdenk MS van opzet maar zie het maar eens te bewijzen.quote:Op vrijdag 28 april 2017 17:28 schreef DevFreak het volgende:
[..]
Dat had ik dus ook! Een aantal weken geleden had ik er nog Windows 7 op draaien en was van plan dat er op te laten tot de ondersteuning zou eindigen.
Zie ook dit topic.
Dat gebeurt hier inderdaad normaal gesproken niet. Heel af en toe komen er een paar mensen op zo'n draad af die wel een fatsoenlijke discussie willen voeren, het ruis van de trolletjes moet je dan maar gewoon negeren. Doe wat ik doe en ben selectief met van wie je wel en niet een reactie leest.quote:Op vrijdag 28 april 2017 17:17 schreef DevFreak het volgende:
[..]
Ik zat te twijfelen tussen KLB en DIG, hoor
Ik had echter niet verwacht dat er later nog diepgang zou komen in het topic.
Ja. En de GUI zuigt ook nog eens. Ik zal straks eens even een plaatje laten zien om het te illustreren.quote:Op vrijdag 28 april 2017 17:30 schreef DevFreak het volgende:
Het is dus, als ik het goed begrijp, 2017 en alle stereotype Windows-perikelen bestaan nog steeds. Ze zijn zelfs erger geworden met de jaren.![]()
quote:Op vrijdag 28 april 2017 17:30 schreef DevFreak het volgende:
Het is dus, als ik het goed begrijp, 2017 en alle stereotype Windows-perikelen bestaan nog steeds. Ze zijn zelfs erger geworden met de jaren.![]()
Malware kun je het niet noemen, bloatware wel.quote:Op vrijdag 28 april 2017 17:51 schreef Bram_van_Loon het volgende:
blijkbaar niet voor MS, ze moeten ook nog geld 'verdienen' door die malware op de gebruikers hun computer te smijten.
Ik ben het met je eens, het ziet er ook gewoon echt niet uit. Ik vond het er op een afstandje wel grappig uit zien maar nu ze het me beginnen op te dringen is het nogal vervelend.quote:Op vrijdag 28 april 2017 17:49 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Over smaak valt te twisten maar het punt is hier dat je bij W7 de vrijheid hebt om elke kleur te kiezen en de mate van 'glans' en transparancy kan instellen zoals je dat wil. Bij W10 kan je onmogelijk deze kleur instellen, probeer het maar eens. Ik vind de kleuren van W10 veel te fel, die delen van het scherm moeten juist zo weinig mogelijk opvallen en er rustig uitzien. Dat wit, grijs en zwart vind ik ook niets, dat ziet er toch niet goed uit op een LCD-monitor, voor OLED zou zwart en grijs het wel leuk zijn. Zonder externe software te installeren of zelf te programmeren uiteraard, je moet het vanuit de GUI doen. Het bovenste plaatje heb ik van een programma waarbij de makers kozen voor de W10-GUI, waarschijnlijk om het zoveel mogelijk in het systeem te laten passen. Ik vind het ook lelijk en storend hoe bij W10 de bovenste rand van het venster helemaal wit wordt zo gauw het niet op de voorgrond staat (het heef sowieso weinig nut om te zien wat op de voorgrond staat (dat weet je als gebruiker als normale gebruiker!) maar doe het wat subtieler) en ik vind de icoontjes voor het minimaliseren, maximaliseren en sluiten lelijker.
Nogmaals, over smaak valt te twisten (al vermoed ik dat de meeste mensen het met mijn laatste punt eens zijn) maar objectief kan je vaststellen dat het slecht is dat gebruikers minder zelf kunnen bepalen hoe het eruit ziet. Meer keuze is beter. Je kan erover discussiërern hoe je die opties aanbiedt, in de GUI en zo ja hoe of buiten de GUI, maar ze moeten er zijn.
Ik heb zelf geen ervaring met dat menu aangezien ik gelukkig W8 oversloeg en ik 3-4 dagen W10 heb gebruikt, ik heb begrepen van andere mensen dat deze software wat probleempjes kan geven voor je Windows systeem.quote:Op vrijdag 28 april 2017 17:59 schreef mitchelll0181 het volgende:
Ik heb dit nog nooit gezien.. ?
Ik draai dan ook het classic shell start menu maar ok
Fair enough wat betreft die Candy Crush, zolang je computer niet wordt gehackt doordat het slecht is beveiligd, maar wat Microsoft met die telemetrie doet en met het verwijderen (malwarescanner) en installeren van software zonder dat de gebruiker hier toestemming voor geeft, dat mag je toch rustig malware noemen? Als jij het daar niet mee eens bent, waar leg jij dan wel de grens?quote:Op vrijdag 28 april 2017 21:01 schreef Chewie het volgende:
[..]
Malware kun je het niet noemen, bloatware wel.
Dat Zune is voor mij zoiets als een eenhoorn. Ik heb erover gehoord en het schijnt goed te zijn maar ik heb het nog nooit gezien en ik zal het nooit zien.quote:Op vrijdag 28 april 2017 21:21 schreef DevFreak het volgende:
Dat Zune dat in de zeros geintroduceerd werd is cool.
Ik was een , vergeten. En Mac is wel gebasseerd Unix dacht ik.quote:Op vrijdag 28 april 2017 17:27 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik weet niet of dat Android een Linux-distributie is, is de code wel open?
Hoe dan ook, hier gaat het over volwaardige besturingssytemen. Android is prima voor telefoontjes maar je wil dat niet voor een desktop of een laptop gebruiken.
Ik denk niet dat het eerlijk is om wat Google uitspookt met Android te projecteren op Linux in het algemeen.
Vanaf een bepaalde versie werd het Apple besturingssyteem een fork van FreeBSD. In essentie is het FreeBSD met een desktop van Apple en wat tweaks hier en daar. Idem voor de PS3- en PS4-software en tal van andere systemen die jij kent. FreeBSD wordt erg veel gebruikt en zelden heeft de gebruiker het door.quote:Op vrijdag 28 april 2017 22:44 schreef Tamabralski het volgende:
[..]
Ik was een , vergeten. En Mac is wel gebasseerd Unix dacht ik.
Die telemetrie kun je gewoon uitzetten, en wat bedoel je met software installeren zonder toestemming, die apps? eigenlijk is dat al zo sinds windows 3.11 daar werden ook al games mee geïnstalleerdquote:Op vrijdag 28 april 2017 21:53 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Fair enough wat betreft die Candy Crush, zolang je computer niet wordt gehackt doordat het slecht is beveiligd, maar wat Microsoft met die telemetrie doet en met het verwijderen (malwarescanner) en installeren van software zonder dat de gebruiker hier toestemming voor geeft, dat mag je toch rustig malware noemen? Als jij het daar niet mee eens bent, waar leg jij dan wel de grens?
Nee, je kan de telemetrie niet uitschakelen, via de GUI kan je hooguit 10% van de telemetrie uitschakelen, met andere tools kan je een groter deel blokkeren maar vergeet het maar dat je alle telemetrie uitschakelt, dat lukt niet met de minstens honderden DNS-servers die MS tot haar beschikking heeft en waarvan de meeste servers onbekend zijn voor ons.quote:Op vrijdag 28 april 2017 23:03 schreef Chewie het volgende:
[..]
Die telemetrie kun je gewoon uitzetten, en wat bedoel je met software installeren zonder toestemming, die apps? eigenlijk is dat al zo sinds windows 3.11 daar werden ook al games mee geïnstalleerd
Sorry maar je loopt echt onzin te verkondigen, gezien je reacties in dit topic heb ik ook niet het idee dat jij enig idee hebt hoe je een pc goed installeert en onderhoud.quote:Op zaterdag 29 april 2017 00:09 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Nee, je kan de telemetrie niet uitschakelen, via de GUI kan je hooguit 10% van de telemetrie uitschakelen, met andere tools kan je een groter deel blokkeren maar vergeet het maar dat je alle telemetrie uitschakelt, dat lukt niet met de minstens honderden DNS-servers die MS tot haar beschikking heeft en waarvan de meeste servers onbekend zijn voor ons.
Die bloatware die jij opnoemt zijn te vergelijken met pinball in windows 95.quote:Al die bloatware (Candycrusher, websiteaps...). Het verschil tussen W8 en eerder is dat eerder de klant centraal stond, nu wordt de klant misbruikt, MS pusht bloatware op de computer van de klant omdat bedrijven MS hiervoor betalen. Het probleem hiervan is dat de klant al 130 euro heeft betaald voor de 4de iteratie van hetzelfde besturingssysteem, dat zou kostendekkend moeten zijn.
onderhoudt, stam + tquote:Op zaterdag 29 april 2017 21:32 schreef Chewie het volgende:
[..]
Sorry maar je loopt echt onzin te verkondigen, gezien je reacties in dit topic heb ik ook niet het idee dat jij enig idee hebt hoe je een pc goed installeert en onderhoud.
Een oud-medewerker van MS (Barnacules Nerdgasm, hij had een goede functie bij de testafdeling voor diverse versies waaronder XP en 7) gaf aan data MS honderden servers gebruikt waarvan de meesten niet duidelijk zijn geregistreerd. Heb jij voor MS gewerkt?quote:Dat bedoel ik niet als aanval maar een constatering en gezien je opmerking over dns servers denk ik ook niet dat je weet wat een dns server is.
Mijn reet! Dat is totaal niet vergelijkbaar. Het 1 is een spel van MS zelf wat ze erop zetten als service voor de gebruiker!quote:Die bloatware die jij opnoemt zijn te vergelijken met pinball in windows 95.
Wederom ontbreekt elke motivatie bij jou! Als jij van mening bent dat ik dat niet zou begrepen, citeer dan mijn bewering waar jij het niet mee eens bent en leg uit waarom die niet klopt.quote:Ook snap jij duidelijk het verdienmodel niet
Nogmaals vraag ik jou of dat jij ooit voor MS hebt gewerkt. Zo nee, waar baseer jij dan in Gods naam op hoe hun boekhouding is? Waar baseer jij op dat de inkomsten van de verkoop van licenties niet genoeg zouden zijn om de kosten van het besturingssysteem te dekken? Jij mag van alles vermoeden maar jij beweert het hier met een grote stelligheid, dan moet je het kunnen onderbouwen.quote:Microsoft leeft van software/licentie verkoop
Ook voor mij trouwens niets persoonlijk, al ontstaat misschien een andere indruk.quote:
Omdat klachten over W10 bij voorbaat terecht zijn aangezien het in zoveel opzichten zuigt maar MS ons dwingt om het te gebruiken?quote:Op zaterdag 29 april 2017 22:10 schreef magnetronkoffie het volgende:
Niet alles gelezen, maar terechte klacht
Het hele concept is al achterlijk. De invoering van Windows 10 was al achterlijk. Het begon ineens te downloaden (nee ik had niet op akkoord geklikt ofzo) waardoor m'n C-partitie vol zat en ik meerdere dagen bezig moest blijven om die verdomde halve Windows 10 download weer ongedaan te krijgenquote:Op zaterdag 29 april 2017 22:12 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Omdat klachten over W10 bij voorbaat terecht zijn aangezien het in zoveel opzichten zuigt maar MS ons dwingt om het te gebruiken?
Het slaat natuurlijk sowieso nergens op dat MS zonder de toestemming van de gebruiker W10 downloadde en installeerde, een downgrade naar W10 verstopte in andere updates en mensen probeerde te besodemieteren door de betekenis van het kruisje in het upgrade'voorstel'venster te wijzigen van "sluit venster en doe niets" naar "upgrade naar Windows 10". Ik heb maar even wat links gegeven alvorens mensen weer van alles gaan tegenspreken zonder iets te onderbouwen.quote:Op zaterdag 29 april 2017 22:16 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Het hele concept is al achterlijk. De invoering van Windows 10 was al achterlijk. Het begon ineens te downloaden (nee ik had niet op akkoord geklikt ofzo) waardoor m'n C-partitie vol zat en ik meerdere dagen bezig moest blijven om die verdomde halve Windows 10 download weer ongedaan te krijgen [ afbeelding ]
Ik had ineens nog minder dan 100mb vrije ruimte op de C, man wat werd ie slooooooooom.....niks deed het nog.
Dat is nu net een van de weinige punten die bij W10 is verbeterd in vergelijking met W7. Het loopt natuurlijk wel nog ver achter op het zoekalgorithme wat voor Linux wordt gebruikt, de feature van Linux waar Linus Torvalds het meest trots op is, zeer terecht. Iedereen die ervaring heeft met zoeken op Linux en op W7 zal dit begrijpen. Ik weet niet waarom MS zoveel moeite had om dat zoekalgorithme in orde te krijgen, ze kunnen van Linux afkijken hoe het kan. Misschien heeft MS het nooit een prioriteit gevonden? De hond in WXP suggereert anders.quote:Op dinsdag 2 mei 2017 12:46 schreef DevFreak het volgende:
Even een kleine update.
Gezien ik toch over ga naar een compleet andere computer staat Windows 10 er nog altijd op. Ik had echter nog een aanvulling: waarom kan ik niet zoeken naar applicaties in het menu Start?
Het maakt niet uit wat ik intyp:
[ afbeelding ]
Gouden tip: zet het besturingssyteem op een aparte partitie van maximaal 100 GB groot (60 GB lijkt mij het minimum), maak een kloon en installeer al je programma's op een andere partitie of schijf. Dan is er nooit een probleem als je eens het besturingssyteem opnieuw moet installeren en kan je zeer gemakkelijk 1 of 2 keer per jaar zo snel met een verse installatie starten als dat je data kopiëert, je kan daarna vrijwel direct alles weer kan gebruiken omdat je niet grote bestanden hoeft te kopiëren of downloaden (die staan namelijk nog op een andere partitie).quote:Op zaterdag 29 april 2017 22:39 schreef Marsenal het volgende:
Ik besef mij zojuist dat ik ook altijd een harde schijf koop die twee keer zo groot is als ik echt nodig heb, puur omdat ik geen zin heb om in mn aars genaaid te worden door het besturingsysteem.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |