abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_170527512
Hi folks.

Ik ben het echt helemaal spuugbeu.

Ik heb meerdere policies op mijn systeem ingeschakeld die het zouden moeten voorkomen dat de Windows Store, of Universal Apps in algemeenheid, zouden kunnen draaien. Ik wil die zooi niet, ik gebruik namelijk uitsluitend native apps. Bovendien gaat het om een workstation waar op wordt ontwikkeld.

Anyway, ik heb een paar leuke PowerShell scripts afgevuurd op mijn systeem om van alle voorgeinstalleerde meuk af te komen waar ik niet op zit te wachten.

Ik hoef geen focking Microsoft Groove die alles naar haar eigen hand zet door mijn standaardvoorkeuren steeds aan te passen. Gewoon een voorbeeldje van dat soort nagware.

THERE WE GO AGAAAAAAAAAIN.

Ik heb het nu al twee keer moeten verwijderen omdat Microsoft ONGEVRAAGD dit soort zooi op MIJN computer installeert. ONGEVRAAGD.

Ik heb jarenlang Debian-achtigen gedraaid en heb Windows 10 geïnstalleerd om het toch maar eens een kans te geven. Want ja, zo erg kan het toch niet zijn? :D
Ik kom by the way af van Windows 7/8.1.

En binnenkort kunnen we geen andere systemen dan Windows 10 installeren. Want dat wordt geblokkeerd in de processor.

Goed bezig, Microsoft. Een klant wegjagen die jaren gebruik heeft gemaakt van allerlei IT-producten.

Ik ben pissed off.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 27-04-2017 20:06:33 ]
  donderdag 27 april 2017 @ 20:11:52 #2
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_170527693
Dit boeit niemand bij Microsoft
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_170527868
quote:
0s.gif Op donderdag 27 april 2017 20:11 schreef Catch22- het volgende:
Dat.
pi_170528002
quote:
quote:
17s.gif Op donderdag 27 april 2017 20:18 schreef Juup© het volgende:

[..]

Dat.
Ja, okay, maar ik moet toch ergens tegen aanklagen? Misschien zijn hier wel mensen die de oplossing weten. (behalve mijn netwerkkabel doorknippen)
pi_170528074
quote:
7s.gif Op donderdag 27 april 2017 20:22 schreef DevFreak het volgende:

[..]

[..]

Ja, okay, maar ik moet toch ergens tegen aanklagen? Misschien zijn hier wel mensen die de oplossing weten. (behalve mijn netwerkkabel doorknippen)
Laatste is denk ik de beste optie.
  donderdag 27 april 2017 @ 20:25:36 #6
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_170528281
quote:
Sowieso bedankt hoor.

Blijkbaar moet ik dus als gebruiker een rare hack toepassen in het register om te voorkomen dat er ongevraagd apps worden geinstalleerd. Okay.

Ik heb een beter idee. Ik ga morgen terug naar Debian en verlaat dat eilandje echt nooit meer.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 27-04-2017 20:31:31 ]
  donderdag 27 april 2017 @ 20:32:10 #8
179075 hugecooll
pi_170528309
quote:
7s.gif Op donderdag 27 april 2017 20:31 schreef DevFreak het volgende:

[..]

Sowieso bedankt hoor.
np np
quote:
Ik heb een beter idee. Ik ga morgen terug naar Debian en verlaat dat eilandje echt nooit meer.
bluf
pi_170528353
quote:
0s.gif Op donderdag 27 april 2017 20:32 schreef hugecooll het volgende:

[..]

np np

[..]

bluf
pi_170528368
Meer mensen met dit probleem?
pi_170528409
Waarom nou toch in hemelsnaam.

Windows was vroeger zo fijn in gebruik.
  donderdag 27 april 2017 @ 20:35:53 #12
179075 hugecooll
pi_170528420
quote:
7s.gif Op donderdag 27 april 2017 20:33 schreef DevFreak het volgende:
ye, ik heb die fix ook gelijk ff gedaan
pi_170528440
quote:
0s.gif Op donderdag 27 april 2017 20:35 schreef hugecooll het volgende:

[..]

ye, ik heb die fix ook gelijk ff gedaan
cool
pi_170528454
Dit soort praktijken kunnen ze toch niet maken? En toch zeker niet tegenover IT professionals?
pi_170528496
quote:
9s.gif Op donderdag 27 april 2017 20:35 schreef DevFreak het volgende:

illuminati
'Life is pain, highness. Anyone who says differently is selling something.'
  donderdag 27 april 2017 @ 20:40:32 #16
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_170528534
Ze gaven het (en geven het via een omweg nog steeds) gratis weg, dan weet je dat jij als gebruiker het product bent.
And so is the past
pi_170528562
quote:
7s.gif Op donderdag 27 april 2017 20:37 schreef DevFreak het volgende:
Dit soort praktijken kunnen ze toch niet maken? En toch zeker niet tegenover IT professionals?
IT professional? En niet even google kunnen vragen hoe dat weg te krijgen? :')
Staan hele powershell scripts, om dit in 1 keer te doen na de install. Sowieso, als je doet devven, is dat het 1e wat je doet, alles zo clean mogelijk maken. Blijkbaar lukt je dat niet eens.
pi_170528845
quote:
0s.gif Op donderdag 27 april 2017 20:41 schreef pnxsinned het volgende:

[..]

Staan hele powershell scripts, om dit in 1 keer te doen na de install. Sowieso, als je doet devven, is dat het 1e wat je doet, alles zo clean mogelijk maken. Blijkbaar lukt je dat niet eens.
Ik dacht natuurlijk de oplossing gevonden te hebben in de GPO's. Wat ik sowieso een beetje vreemd vind trouwens, gezien het allemaal opt-in zou moeten zijn. Ik had verder geen zin om te zoeken gezien ik toch terugswitch naar Linux. Maar als iemand een oplossing heeft is dat natuurlijk even mooi meegenomen.

Ik ga er niet vanuit dat ik 1 of andere gekke registerhack toe moet passen om alles in het gareel te houden. En ik heb er eigenlijk ook helemaal geen zin meer in om gekke trucjes toe te passen. Ik wordt er een beetje zat van om constant maar bezig te moeten zijn met mijn computer onder controle te houden.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 27-04-2017 20:51:38 ]
pi_170528987
quote:
17s.gif Op donderdag 27 april 2017 20:50 schreef DevFreak het volgende:

[..]

Ik dacht natuurlijk de oplossing gevonden te hebben in de GPO's. Wat ik sowieso een beetje vreemd vind trouwens, gezien het allemaal opt-in zou moeten zijn. Ik had verder geen zin om te zoeken gezien ik toch terugswitch naar Linux. Maar als iemand een oplossing heeft is dat natuurlijk even mooi meegenomen.

Ik ga er niet vanuit dat ik 1 of andere gekke registerhack toe moet passen om alles in het gareel te houden. En ik heb er eigenlijk ook helemaal geen zin meer in om gekke trucjes toe te passen. Ik wordt er een beetje zat van om constant maar bezig te moeten zijn met mijn computer onder controle te houden.
Gpo's zijn in vele gevallen ook een register sleutel.
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
pi_170528993
quote:

[..]

[ afbeelding ]
screenshot or it didn't happen...
Gonna live while I'm alive, I'll sleep when I'm dead!
pi_170529006
quote:
Nee. Daar zijn progjes voor (of tegen) :P
pi_170529220
quote:
17s.gif Op donderdag 27 april 2017 20:50 schreef DevFreak het volgende:

[..]

blabla
Dat zeg ik.. geen professional dus, maar een newb.
pi_170529248
quote:
17s.gif Op donderdag 27 april 2017 21:04 schreef pnxsinned het volgende:

[..]

Dat zeg ik.. geen professional dus, maar een newb.
ok 16.gif
  Donald Duck held donderdag 27 april 2017 @ 21:08:10 #24
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_170529321
Als gratis product moet je Windows meer zien als een dienstverlening, waarover Microsoft veel controle heeft.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  donderdag 27 april 2017 @ 21:17:56 #25
463796 bijstandboy
jij al uitkering heb?
pi_170529631
Stuur een e-mail naar Bill Gates waarom je linux zo geil vindt dan krig je vast een gratis licentie :')
pi_170531118
quote:
9s.gif Op donderdag 27 april 2017 20:35 schreef DevFreak het volgende:

Windows vista _O_ _O_
Schrijf wat leuks in m'n gastenboek :) : http://secretpret.mygb.nl/
BTC : 3L9zW8LhLF4FpTjM8ojQUxeeEBjnJeE6z3
pi_170535441
DIG / Windows 10 - hoe bloatware verwijderen?

Even volgen deze.. Had precies hetzelfde topic aangemaakt waarom die zuigende bloatware toch iedere keer terugkomt, en hoe je er makkelijk permanent vanaf komt. Zelfs bij de Enterprise (!!) versies kom je Candycrush tegen. Op cruciale systemen, servers, corporate PC's etc. Hoe verzinnen ze het? Dat je iedere keer een powershell script zou moeten draaien maar het na iedere keer terugkomt na updaten zie ik als dweilen met de kraan open. Spyware wat je standaard meekrijgt bij het herstellen van je plastic Acer of Packard-Bell.

https://answers.microsoft(...)c9-afd2-b9171743296a

Voor Greet (64) met haar Packard-Bell en Windows 10 Home zie ik geen probleem, maar ik kan er echt niet bij waarom er geen uit-knop is voor die verplichte bloatware apps voor de Pro+ versies.
Ik blijf in ieder geval lekker bij mijn Macbookje, mijn ouders heb ik onlangs een Mac Mini gegeven waar ze erg blij mee zijn. Echt geen omkijken meer naar!
url
pi_170536511
Eh, Drommelsch, ik heb ooit met psychologie geleerd dat het juist niet zo werkt met apen. De apen die TE agressief gedrag hebben zijn juist niet de leiders. ;)
quote:
13s.gif Op donderdag 27 april 2017 20:05 schreef DevFreak het volgende:
Hi folks.

Ik ben het echt helemaal spuugbeu.

Ik heb meerdere policies op mijn systeem ingeschakeld die het zouden moeten voorkomen dat de Windows Store, of Universal Apps in algemeenheid, zouden kunnen draaien. Ik wil die zooi niet, ik gebruik namelijk uitsluitend native apps. Bovendien gaat het om een workstation waar op wordt ontwikkeld.

Anyway, ik heb een paar leuke PowerShell scripts afgevuurd op mijn systeem om van alle voorgeinstalleerde meuk af te komen waar ik niet op zit te wachten.

Ik hoef geen focking Microsoft Groove die alles naar haar eigen hand zet door mijn standaardvoorkeuren steeds aan te passen. Gewoon een voorbeeldje van dat soort nagware.

[ afbeelding ]

THERE WE GO AGAAAAAAAAAIN.

Ik heb het nu al twee keer moeten verwijderen omdat Microsoft ONGEVRAAGD dit soort zooi op MIJN computer installeert. ONGEVRAAGD.

Ik heb jarenlang Debian-achtigen gedraaid en heb Windows 10 geïnstalleerd om het toch maar eens een kans te geven. Want ja, zo erg kan het toch niet zijn? :D
Ik kom by the way af van Windows 7/8.1.

En binnenkort kunnen we geen andere systemen dan Windows 10 installeren. Want dat wordt geblokkeerd in de processor.

Goed bezig, Microsoft. Een klant wegjagen die jaren gebruik heeft gemaakt van allerlei IT-producten.

Ik ben pissed off.
Terechte klacht!
Een van mijn grootste klachten over Windows10; de spuuglelijke kleuren die de vensters krijgen als dat niet via de code in het programma wordt aangepast. Fel, zeer fel of absurd fel, of grijs, 'wit' en 'zwart'. Wat een feest voor het oog.

Ik voel er steeds meer voor Linux als primair besturingssyteem te gebruiken en Windows slechts te draaien in een virtuele machine met PCIe-passthrough. Ja, dat kan en alles werkt dan in Windows voor 100% zoals het hoort, in theorie. In ieder geval ligt Windows10 dan redelijk aan de ketting en heeft het op een minder laag toegang tot je PC. Zo kan het niet meer zo gemakkelijk troep installeren zonder je toestemming of software verwijderen zonder je toestemming. Ik erger me trouwens al jaren aan Windows. Zo vind ik het mastervolume een duivelse uitvinding, als je dat zou kunne uitschakelen zou het me weinig uitmaken maar dat kan helaas niet. De takenbalk volledig verbergen lukt MS ook niet.

[ Bericht 4% gewijzigd door Bram_van_Loon op 28-04-2017 03:56:54 ]
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_170536513
quote:
Ja, dat is ook zo leuk. Heb je eindelijk die malware verwijdert en dan installeert MS het doodleuk opnieuw. Het is niet omdat laptopOEM's dit doen dat het besturingssysteem waarvoor je 130 euro betaalt dat ook even mag doen. Van Google mag je zoiets verwachten en zij halen minder erge fratsen uit ondanks dat je 'gratis' hun software gebruikt, van MS mag je toch echt beter verwachten. Vandaar mijn poging om over te stappen naar Linux als primair besturingssysteem met Windows in een virtuele machine, totdat je Windows helemaal kan vermijden.

quote:
7s.gif Op donderdag 27 april 2017 20:31 schreef DevFreak het volgende:
Debian? Ik denk eerder aan Mint (gemak, voor Linux-begrippen) of Arch (flexibiliteit). Geen Ubuntu (Amazon).

quote:
0s.gif Op vrijdag 28 april 2017 00:32 schreef Drommelsch85 het volgende:
Voor Greet (64) met haar Packard-Bell en Windows 10 Home zie ik geen probleem, maar ik kan er echt niet bij waarom er geen uit-knop is voor die verplichte bloatware apps voor de Pro+ versies.
Waarom enkel bij de Pro+-versies? Je betaalt er gewoon voor, ook bij de Home-versie. Als MS dit soort streken wil uithalen dan moet het Windows maar gratis maken, dan hebben ze misschien enig recht om dat te doen.

quote:
0s.gif Op donderdag 27 april 2017 21:08 schreef __Saviour__ het volgende:
Als gratis product moet je Windows meer zien als een dienstverlening, waarover Microsoft veel controle heeft.
Haal die onzin uit jouw hoofd dat het gratis is! Als jij morgen een nieuwe computer koopt dan betaal jij gewoon voor W10. Tegen de 130 euro als je zelf je systeem bouwt tenzij je via een vage buitenlandse website met enig risico een sleutel koopt.

[ Bericht 13% gewijzigd door Bram_van_Loon op 28-04-2017 04:02:53 ]
#NoDAPL
  vrijdag 28 april 2017 @ 08:52:55 #30
269262 PalmRoyale
Life's a bitch.
pi_170537622
quote:
0s.gif Op donderdag 27 april 2017 20:41 schreef pnxsinned het volgende:

[..]

Blijkbaar lukt het jou niet eens om een fatsoenlijke Nederlandse zin te vormen.
"Our rights are not granted by governments. They are inherent to our nature. But it's entirely the opposite for governments: their privileges are precisely equal to only that which we suffer them to enjoy." - Edward Snowden
  vrijdag 28 april 2017 @ 09:10:15 #31
372149 VarkensHart
Het geweten van fokkend Nederl
pi_170537787
Verkapt "kijk mij eens woordjes hebben geleerd" topic
pi_170538057
quote:
10s.gif Op vrijdag 28 april 2017 08:52 schreef PalmRoyale het volgende:

[..]

Blijkbaar lukt het jou niet eens om een fatsoenlijke Nederlandse zin te vormen.
Enkel mensen die geen leven hebben maken zich hier druk om. Tevens klopt jou zin ook voor geen meter.
Hypocriet kut geval ook.
pi_170538600
:{
  vrijdag 28 april 2017 @ 10:47:02 #34
433535 Cinemaniak
FF serieus nou
pi_170539180
Ik heb een oplossing voor al jullie window-problemen:

Doei he! :W
Think of how stupid the average person is, and realize half of them are stupider than that
pi_170539202
Microsoft negeerd je juist niet. Dit is een jaren lange onderzoek, ze hebben een aantal profielen gemaakt. Jij valt kennelijk onder het profiel: Is erg vatbaar voor reclame. En dus installeren ze die meuk op je pc/laptop.

Ik val onder het profiel - is totaal niet vatbaar voor reclame. Dus ik krijg de rotzooi niet :)
pi_170539399
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 april 2017 10:47 schreef Cinemaniak het volgende:
[ afbeelding ]

Ik zou het gewoon bijna doen.
pi_170539527
Terechte klacht. Daarom update ik Windows 8 dus niet.
pi_170539529
Ga je lekker over op Umbuntu.
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
pi_170539747
Bij de laatste creators update kwamen bij mij op al mijn pc's/laptops en tablet de ongewenste apps zoals candycrush niet terug.

Wat ik wel storend vind is dat enkele standaardapps gewijzigd waren zo werd edge opeens mijn standaard ereader app.

De privacy settings hebben ze dan wel weer goed op orde en zijn een stuk duidelijker dan concurrenten zoals Android. Vertrouw je het dan nog niet neem een raspberry met raspian en pi-hole als dns (en dan opennic als upstream provider instellen bijvoorbeeld), geen tracking een geen reclame, zelfs je android smartphone/tablet worden dan een oase van rust (bij apparaten met hard-coded dns zoals de chromecast kun je bijvoorbeeld op je router een rule instellen dat die requests voor de google dns doorstuurt naar je eigen dns)
pi_170542184
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 april 2017 10:47 schreef Cinemaniak het volgende:
[ afbeelding ]

Okay, ik ben zowaar dus net voor het eerst in jaren in een Apple store geweest.

Ik moet toegeven dat het niet verkeerd is. :')

Waar ik een stuk minder over te spreken was is de prijs, maar ik denk dat ik binnen een paar maanden toch eens serieus ga kijken voor een machine van Apple.

Waar ik wel even mee in mijn maag zit is het feit dat Apple lange tijd de garantiewetgeving aan haar laars gelapt heeft. Ik weet daarom niet of ik wel in zee moet gaan met dit merk.
pi_170542544
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 april 2017 13:42 schreef DevFreak het volgende:

[..]

Ik moet toegeven dat het niet verkeerd is. :')

Waar ik een stuk minder over te spreken was is de prijs, maar ik denk dat ik binnen een paar maanden toch eens serieus ga kijken voor een machine van Apple.

Waar ik wel even mee in mijn maag zit is het feit dat Apple lange tijd de garantiewetgeving aan haar laars gelapt heeft. Ik weet daarom niet of ik wel in zee moet gaan met dit merk.
Apple heeft wel minder mogelijkheden dan windows he.
Schrijf wat leuks in m'n gastenboek :) : http://secretpret.mygb.nl/
BTC : 3L9zW8LhLF4FpTjM8ojQUxeeEBjnJeE6z3
pi_170542595
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 april 2017 14:04 schreef SecretPret het volgende:

[..]

Apple heeft wel minder mogelijkheden dan windows he.
Als het gaat om je computerhardware alteren (extra HDD toevoegen enzo) is het wel een beetje ehm... onhandig inderdaad.

Misschien dat ik trouwens nog voor een tweedehands ga ook. Doe ik veel vaker en als je de spullen goed test voordat je het aanschaft is er geen probleem. Heb hier een HP ProBook liggen die bijvoorbeeld al een jaar oud was. Heb hem nu al twee jaar in mijn bezit. Draait als een zonnetje

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 28-04-2017 14:12:50 ]
pi_170545716
Was het bij Windows 8.1 al dat MS regelmatig een half uur lang je systeem lam legde voor verplichte nutteloze updates die niets met het dichten van beveiligingslekken te maken hebben?
Deze meneer geeft in de laatste 10 minuten hele goede redenen om zo weinig mogelijk Windows te gebruiken.
#NoDAPL
pi_170545783
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 april 2017 13:42 schreef DevFreak het volgende:

[..]

Van de regen in de drup. Van de drup in de regen. :')
Apple is Linux (soort van), ze gebruiken FreeBSD (officieel geen Linux maar er dicht tegen aan) en ze gooien daar hun Apple-sausje overheen. Je kan Linux ook dezelfde GUI geven als die van OSX als je dat zo graag wil.
https://tricklinux.blogsp(...)x-distributions.html
Misschien doe ik nog wel eens voor de lol, Apple verkoopt troep voor veel te veel geld maar een deel van hun GUI is wel grappig om eens een keer te gebruiken, maar dan met een paar verbeteringen. :)
Apple heeft een zeer gesloten softwaresysteem en net als bij Linux kan je MS-only software niet gebruiken, het marktaandeel van Apple is eveneens verwaarloosbaar klein (rond de 5% bij desktops and laptops).

[ Bericht 8% gewijzigd door Bram_van_Loon op 28-04-2017 16:57:46 ]
#NoDAPL
pi_170545961
Handig, ik ben overigens iets van level 1250 in candycrush :)
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_170545983
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 april 2017 16:40 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Apple is Linux, ze gebruiken FreeBSD en ze gooien daar hun Apple-sausje overheen. Je kan Linux ook dezelfde GUI geven als die van OSX als je dat zo graag wil.
Misschien doe ik nog wel eens voor de lol, Apple verkoopt troep voor veel te veel geld maar een deel van hun GUI is wel grappig om eens een keer te gebruiken, maar dan met een paar verbeteringen. :)
Jaja, iknow :D

Ik zit ook nog maar een beetje na te denken. Misschien dat ik nog een keer ene Hackintosh in elkaar zet, heb ik ook een keertje gedaan. :)

Maar dat was dan wel in de tijd van Mac OS 10.6 ;)

maar och wat was het snel en stabiel. Achteraf spijt dat ik hem weg gedaan had :P

[ Bericht 16% gewijzigd door #ANONIEM op 28-04-2017 16:52:58 ]
pi_170546016
Je hebt ook een Noord Koreaanse linux distro die de ios GUI heeft gekloont :)
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_170546122
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 april 2017 16:40 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Apple is Linux, ze gebruiken FreeBSD en ze gooien daar hun Apple-sausje overheen. Je kan Linux ook dezelfde GUI geven als die van OSX als je dat zo graag wil.
Darwin is Unix is BSD. _O-
Wauw, je hebt er werkelijk niets van begrepen. _O-

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 28-04-2017 16:58:25 ]
pi_170546135
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 april 2017 16:56 schreef Stratotanker het volgende:

[..]

Darwin is Unix is BSD. Wauw, je hebt er werkelijk niets van begrepen. _O-
Mac OS is gebaseerd op FreeBSD, toch?
pi_170546187
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 april 2017 16:47 schreef raptorix het volgende:
Handig, ik ben overigens iets van level 1250 in candycrush :)
Dat gaat er bij mij als eerste van af bij een installataie van W10. :)
Ik zal het wellicht nog 1 keer installeren maar ik ga proberen om Windows enkel nog in een virtuele machine (Arch Linux) te draaien met een PCIe-passthrough voor een grafische kaart. Op die manier kan je alle software draaien in de virtuele machine zoals het zou draaien als je Windows boot (bijvoorbeeld GTA5 spelen met nagenoeg dezelfde performance), maar zonder allerlei nadelen die met Windows gepaard gaan.
#NoDAPL
pi_170546244
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 april 2017 16:49 schreef DevFreak het volgende:Misschien dat ik nog een keer ene Hackintosh in elkaar zet, heb ik ook een keertje gedaan. :)
Ik zou het op zich wel leuk vinden om dat nog eens te proberen (dual boot of triple boot met 2/3 SSD's en op iedere SSD een eigen bootloader voor de veiligheid en stabiliteit) maar ik ga er niet mijn hardwarekeuze voor aanpassen. :)
Voor mensen die per se bepaalde Apple-software willen gebruiken is zo'n Hackintosh ideaal, het draait veel beter dan de Apple-desktops als je het een beetje handig aanpakt. :)

quote:
12s.gif Op vrijdag 28 april 2017 16:57 schreef DevFreak het volgende:

[..]

Mac OS is gebaseerd op FreeBSD, toch?
Ja, de huidige versie van het besturingssysteem van Apple is een fork van FreeBSD, je kan dat gemakkelijk opzoeken. In het verleden had Apple ook nog wat andere besturingssystemen. Hij is aan het trollen of hij is een idioot. Een probleem als je zo'n draad in De Klaagbaak opent, er komen ook dat soort knulletjes op af. Whatever, bij mij staat hij nu op de negeerlijst. ;)
Het besturingssysteem van de PS3 en de PS4 is trouwens ook een fork van FreeBSD. De 'directeur' van FreeBSD kwam erachter toen iemand van Sony op een forum wat vragen stelde. Hij stuurde vervolgens even een mailtje met de vraag of dat dit inderdaad zo is. Sony bekende en nu werken ze min of meer samen in de zin dat Sony ook wat bijdraagt, al is het in hun eigen belang om dat te doen.

[ Bericht 16% gewijzigd door Bram_van_Loon op 28-04-2017 17:08:50 ]
#NoDAPL
pi_170546360
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 april 2017 17:02 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ik zou het op zich wel leuk vinden om dat nog eens te proberen (dual boot of triple boot met 2/3 SSD's en op iedere SSD een eigen bootloader voor de veiligheid en stabiliteit) maar ik ga er niet mijn hardwarekeuze voor aanpassen. :)
Voor mensen die per se bepaalde Apple-software willen gebruiken is zo'n Hackintosh ideaal, het draait veel beter dan de Apple-desktops als je het een beetje handig aanpakt. :)

[..]

Ja, hij is aan het trollen of hij is een idioot. Een probleem als je zo'n draad in De Klaagbaak opent, er komen ook dat soort knulletjes op af. Whatever, bij mij staat hij nu op de negeerlijst. ;)
Het besturingssysteem van de PS3 en de PS4 is trouwens ook een fork van FreeBSD. De 'directeur' van FreeBSD kwam erachter toen iemand van Sony op een forum wat vragen stelde. Hij stuurde vervolgens even een mailtje met de vraag of dat dit inderdaad zo is. Sony bekende en nu werken ze min of meer samen in de zin dat Sony ook wat bijdraagt, al is het in hun eigen belang om dat te doen.
Oh, serieus? Ik wist wel dat die dingen op een Unix-achtige draaien, maar dit wist ik niet ;)
pi_170546386
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 april 2017 17:02 schreef Bram_van_Loon het volgende:

Ja, hij is aan het trollen of hij is een idioot. Een probleem als je zo'n draad in De Klaagbaak opent, er komen ook dat soort knulletjes op af.
Oh ik ben wel wat gewend. Ik draai hier ook al wat jaartjes mee ;)
pi_170546393
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 april 2017 16:50 schreef raptorix het volgende:
Je hebt ook een Noord Koreaanse linux distro die de ios GUI heeft gekloont :)
_O-

quote:
7s.gif Op vrijdag 28 april 2017 17:10 schreef DevFreak het volgende:

[..]

Oh ik ben wel wat gewend. Ik draai hier ook al wat jaartjes mee ;)
Eigenlijk moet je zoiets in de software-draad bespreken, helaas hebben ze daar echter een vrij gebrekkige moderatie.
#NoDAPL
pi_170546489
"Om het te proberen. Want ja, zo erg kan het toch niet zijn? "

Altijd als ik dat denk wordt ik genaaid door Software. Of dit nu Linux Android of Windows is. Mijn vertrouwen in die nerdstuff Microsoft is zo diep gezonken... Dat ik elke flapdrol IT'er met laptoprugtas standaard vuil aankijk

quote:
Vast wel als je met een pistool een bezoekje brengt.

[ Bericht 2% gewijzigd door Tamabralski op 28-04-2017 17:22:11 ]
pi_170546564
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 april 2017 17:11 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

_O-

[..]

Eigenlijk moet je zoiets in de software-draad bespreken, helaas hebben ze daar echter een vrij gebrekkige moderatie.
Ik zat te twijfelen tussen KLB en DIG, hoor ;)

Ik had echter niet verwacht dat er later nog diepgang zou komen in het topic.
pi_170546636
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 april 2017 14:08 schreef DevFreak het volgende:

[..]

Als het gaat om je computerhardware alteren (extra HDD toevoegen enzo) is het wel een beetje ehm... onhandig inderdaad.

Misschien dat ik trouwens nog voor een tweedehands ga ook. Doe ik veel vaker en als je de spullen goed test voordat je het aanschaft is er geen probleem. Heb hier een HP ProBook liggen die bijvoorbeeld al een jaar oud was. Heb hem nu al twee jaar in mijn bezit. Draait als een zonnetje
Een van de grote problemen van Windows: hoe je er ook mee omgaat, na een paar jaar wordt het systeem aanzienlijk trager en minder responsief en moet je weer een clean install doen. Bij mijn W7 liep het ook gigantisch uit de hand op een gegeven moment terwijl ik er niets raar mee deed, bij het 'upgraden' naar W10 - wat ik binnen een week ongedaan maakte - werd het systeem nog veel trager, vrijwel onbruikbaar zelfs (je kan het spul opstarten maar vraag niet hoe traag het gaat, het is echt belachelijk). Ik heb momenteel zowel W10 als W7 op mijn computer staan (daarnaast ook Linux Mint) met W7 vers geïnstalleerd in september. W7 draait momenteel nog steeds soepel, W10 is een ramp, die partitie ga ik eens formatteren zo gauw ik alle bestanden van die schijf heb veilig gesteld. Microsoft heeft serieuze problemen in de kern van het Windows systeem waardoor een systeem na verloop van tijd trager wordt. Het beste wat je kan doen met Windows, als je dat als primair besturingssysteem gebruikt, is het installeren op een kleine partitie (40-100 GB), direct een kloon maken en regelmatig opnieuw die kloon installeren. Doordat je alle andere software behalve de meest essentiële software waar je mee wil starten (in mijn geval bijvoorbeeld MPC-BE met mad-VR) op andere partities installeert is het na een clean install met die kloon een fluitje van een cent om bijvoorbeeld weer je spellen werkende te krijgen, je hoeft het niet allemaal opnieuw te downloaden, er hoeven slechts wat entries aan het register te worden toegevoegd.
#NoDAPL
pi_170546641
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 april 2017 17:15 schreef Tamabralski het volgende:

Altijd als ik dat denk wordt ik genaaid door Software. Of dit nu Linux Android of Windows is. Mijn vertrouwen in die nerdstuff is zo diep gezonken. Dat ik elke flapdrol IT'er met laptoprugtas standaard vuil aankijk.

[..]

Vast wel als je met een pistool een bezoekje brengt.
:D

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-04-2017 17:22:48 ]
pi_170546752
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 april 2017 17:15 schreef Tamabralski het volgende:

Altijd als ik dat denk wordt ik genaaid door Software. Of dit nu Linux Android of Windows is.
Ik weet niet of dat Android een Linux-distributie is, is de code wel open?
Hoe dan ook, hier gaat het over volwaardige besturingssytemen. Android is prima voor telefoontjes maar je wil dat niet voor een desktop of een laptop gebruiken. ;)
Ik denk niet dat het eerlijk is om wat Google uitspookt met Android te projecteren op Linux in het algemeen.
#NoDAPL
pi_170546772
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 april 2017 17:21 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Een van de grote problemen van Windows: hoe je er ook mee omgaat, na een paar jaar wordt het systeem aanzienlijk trager en minder responsief en moet je weer een clean install doen. Bij mijn W7 liep het ook gigantisch uit de hand op een gegeven moment terwijl ik er niets raar mee deed, bij het 'upgraden' naar W10 - wat ik binnen een week ongedaan maakte - werd het systeem nog veel trager, vrijwel onbruikbaar zelfs (je kan het spul opstarten maar vraag niet hoe traag het gaat, het is echt belachelijk). Ik heb momenteel zowel W10 als W7 op mijn computer staan (daarnaast ook Linux Mint) met W7 vers geïnstalleerd in september. W7 draait momenteel nog steeds soepel, W10 is een ramp, die partitie ga ik eens formatteren zo gauw ik alle bestanden van die schijf heb veilig gesteld. Microsoft heeft serieuze problemen in de kern van het Windows systeem waardoor een systeem na verloop van tijd trager wordt. Het beste wat je kan doen met Windows, als je dat als primair besturingssysteem gebruikt, is het installeren op een kleine partitie (40-100 GB), direct een kloon maken en regelmatig opnieuw die kloon installeren. Doordat je alle andere software behalve de meest essentiële software waar je mee wil starten (in mijn geval bijvoorbeeld MPC-BE met mad-VR) op andere partities installeert is het na een clean install met die kloon een fluitje van een cent om bijvoorbeeld weer je spellen werkende te krijgen, je hoeft het niet allemaal opnieuw te downloaden, er hoeven slechts wat entries aan het register te worden toegevoegd.
Dat had ik dus ook! Een aantal weken geleden had ik er nog Windows 7 op draaien en was van plan dat er op te laten tot de ondersteuning zou eindigen.

Zie ook dit topic.
pi_170546819
Het is dus, als ik het goed begrijp, 2017 en alle stereotype Windows-perikelen bestaan nog steeds. Ze zijn zelfs erger geworden met de jaren. :') _O-
pi_170546854
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 april 2017 17:28 schreef DevFreak het volgende:

[..]

Dat had ik dus ook! Een aantal weken geleden had ik er nog Windows 7 op draaien en was van plan dat er op te laten tot de ondersteuning zou eindigen.

Zie ook dit topic.
Bij mij was het nog wat erger, het upgraden naar W7 vanuit W10 werd onmogelijk gemaakt door MS, ik las later dat veel mensen die deze versie van W10 hadden dit probleem hadden. Ik verdenk MS van opzet maar zie het maar eens te bewijzen. ;)
Ik was niet aan de folder windows.old gekomen, ik had die enkel 1 keer geopend om eens naar de structuur van de map te kijken (ik ben nu eenmaal een nieuwsgierige nerd) en dat werd blijkbaar geïnterpreteerd als dat er bestanden zouden zijn verdwenen of zo. |:(
Kort daarvoor had MS het ook erg moeilijk gemaakt om een ISO van W7 te downloaden, in essentie kon je er wel nog bij maar moest je een zeer onhandige database doorspitten en was dit voor de gewone gebruiker onmogelijk, gelukkig hadden andere mensen wel een tool beschikbaar gesteld die dit voor de gebruiker doet. Het kostte me best veel moeite om de ISO te pakken te krijgen en ik ben geen n00b met die dingen. Ik had wel nog ergens een kopie liggen maar die vinden was ook een hoop gedoe (ja, slordig van mij). Ik heb momenteel een kopie van die ISO op mijn laptop en op een externe harde schijf. Spijtig dat het nodig is (7-8 GB aan verspilde ruimte).

quote:
7s.gif Op vrijdag 28 april 2017 17:17 schreef DevFreak het volgende:

[..]

Ik zat te twijfelen tussen KLB en DIG, hoor ;)

Ik had echter niet verwacht dat er later nog diepgang zou komen in het topic.
Dat gebeurt hier inderdaad normaal gesproken niet. Heel af en toe komen er een paar mensen op zo'n draad af die wel een fatsoenlijke discussie willen voeren, het ruis van de trolletjes moet je dan maar gewoon negeren. Doe wat ik doe en ben selectief met van wie je wel en niet een reactie leest. ;)
#NoDAPL
pi_170546919
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 april 2017 17:30 schreef DevFreak het volgende:
Het is dus, als ik het goed begrijp, 2017 en alle stereotype Windows-perikelen bestaan nog steeds. Ze zijn zelfs erger geworden met de jaren. :') _O-
Ja. En de GUI zuigt ook nog eens. Ik zal straks eens even een plaatje laten zien om het te illustreren.
#NoDAPL
  vrijdag 28 april 2017 @ 17:40:08 #65
52513 whosvegas
The Trickster
pi_170546967
Windows 10 is een fijn systeem, dat je ongevraagd allerlei onzin op je computer krijgt, is we een nadeel. Wat moet ik met XBox op mijn machine (hoort in mijn ogen niet bij een besturingssysteem)?

Het meest klant vriendelijke zou zijn, een basic installatie van het besturingssysteem, wil je meer, dan kun je dat vanuit een appstore installeren.

Straks komt de creators update en wordt er weer allemaal 3D onzin opgedrongen, irritant :(
Are you nuts??
pi_170547153
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 april 2017 17:30 schreef DevFreak het volgende:

Over smaak valt te twisten maar het punt is hier dat je bij W7 de vrijheid hebt om elke kleur te kiezen en de mate van 'glans' en transparancy kan instellen zoals je dat wil. Bij W10 kan je onmogelijk deze kleur instellen, probeer het maar eens. Ik vind de kleuren van W10 veel te fel, die delen van het scherm moeten juist zo weinig mogelijk opvallen en er rustig uitzien. Dat wit, grijs en zwart vind ik ook niets, dat ziet er toch niet goed uit op een LCD-monitor, voor OLED zou zwart en grijs het wel leuk zijn. Zonder externe software te installeren of zelf te programmeren uiteraard, je moet het vanuit de GUI doen. Het bovenste plaatje heb ik van een programma waarbij de makers kozen voor de W10-GUI, waarschijnlijk om het zoveel mogelijk in het systeem te laten passen. Ik vind het ook lelijk en storend hoe bij W10 de bovenste rand van het venster helemaal wit wordt zo gauw het niet op de voorgrond staat (het heef sowieso weinig nut om te zien wat op de voorgrond staat (dat weet je als gebruiker als normale gebruiker!) maar doe het wat subtieler) en ik vind de icoontjes voor het minimaliseren, maximaliseren en sluiten lelijker.
Nogmaals, over smaak valt te twisten (al vermoed ik dat de meeste mensen het met mijn laatste punt eens zijn) maar objectief kan je vaststellen dat het slecht is dat gebruikers minder zelf kunnen bepalen hoe het eruit ziet. Meer keuze is beter. Je kan erover discussiërern hoe je die opties aanbiedt, in de GUI en zo ja hoe of buiten de GUI, maar ze moeten er zijn.

[ Bericht 3% gewijzigd door Bram_van_Loon op 28-04-2017 17:54:46 ]
#NoDAPL
pi_170547168
Heb nergens last van. Die shit ooit weggekregen en is daarna nooit meer opnieuw teruggekomen.
pi_170547197
Inmiddels is het wel duidelijk dat je "die shit" moet uitschakelen zonder het te verwijderen. Zolang het er staat gaat MS het niet opnieuw installeren maar ben je er wel van af als het is uitgeschakeld, als je het verwijdert dan installeert MS het doodleuk opnieuw. :|W
100 euro krijgen voor een gebruikerslicentie van de 4de iteratie van hetzelfde OS (Vista, 7, 8 en 10, wat kleine tweaks aan de kern, wat GUI-wijzigingen, overwegend in negatieve zin) volstaat blijkbaar niet voor MS, ze moeten ook nog geld 'verdienen' door die malware op de gebruikers hun computer te smijten.

Even iets anders, wie is die beeldschone dame?
#NoDAPL
  vrijdag 28 april 2017 @ 17:59:53 #69
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_170547354
Ik heb dit nog nooit gezien.. ?

Ik draai dan ook het classic shell start menu maar ok
pi_170551507
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 april 2017 17:51 schreef Bram_van_Loon het volgende:
blijkbaar niet voor MS, ze moeten ook nog geld 'verdienen' door die malware op de gebruikers hun computer te smijten.

Malware kun je het niet noemen, bloatware wel.

Deinstallatie wertke bij mij trouwens prima na de laatste clean install, na upgrade de ongewenste apps ook niet terug gekregen.
pi_170552156
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 april 2017 17:49 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Over smaak valt te twisten maar het punt is hier dat je bij W7 de vrijheid hebt om elke kleur te kiezen en de mate van 'glans' en transparancy kan instellen zoals je dat wil. Bij W10 kan je onmogelijk deze kleur instellen, probeer het maar eens. Ik vind de kleuren van W10 veel te fel, die delen van het scherm moeten juist zo weinig mogelijk opvallen en er rustig uitzien. Dat wit, grijs en zwart vind ik ook niets, dat ziet er toch niet goed uit op een LCD-monitor, voor OLED zou zwart en grijs het wel leuk zijn. Zonder externe software te installeren of zelf te programmeren uiteraard, je moet het vanuit de GUI doen. Het bovenste plaatje heb ik van een programma waarbij de makers kozen voor de W10-GUI, waarschijnlijk om het zoveel mogelijk in het systeem te laten passen. Ik vind het ook lelijk en storend hoe bij W10 de bovenste rand van het venster helemaal wit wordt zo gauw het niet op de voorgrond staat (het heef sowieso weinig nut om te zien wat op de voorgrond staat (dat weet je als gebruiker als normale gebruiker!) maar doe het wat subtieler) en ik vind de icoontjes voor het minimaliseren, maximaliseren en sluiten lelijker.
Nogmaals, over smaak valt te twisten (al vermoed ik dat de meeste mensen het met mijn laatste punt eens zijn) maar objectief kan je vaststellen dat het slecht is dat gebruikers minder zelf kunnen bepalen hoe het eruit ziet. Meer keuze is beter. Je kan erover discussiërern hoe je die opties aanbiedt, in de GUI en zo ja hoe of buiten de GUI, maar ze moeten er zijn.
Ik ben het met je eens, het ziet er ook gewoon echt niet uit. Ik vond het er op een afstandje wel grappig uit zien maar nu ze het me beginnen op te dringen is het nogal vervelend.

Vergis je niet hoor. Dat Zune dat in de zeros geintroduceerd werd is cool.
pi_170553023
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 april 2017 17:59 schreef mitchelll0181 het volgende:
Ik heb dit nog nooit gezien.. ?

Ik draai dan ook het classic shell start menu maar ok
Ik heb zelf geen ervaring met dat menu aangezien ik gelukkig W8 oversloeg en ik 3-4 dagen W10 heb gebruikt, ik heb begrepen van andere mensen dat deze software wat probleempjes kan geven voor je Windows systeem.

quote:
0s.gif Op vrijdag 28 april 2017 21:01 schreef Chewie het volgende:

[..]

Malware kun je het niet noemen, bloatware wel.
Fair enough wat betreft die Candy Crush, zolang je computer niet wordt gehackt doordat het slecht is beveiligd, maar wat Microsoft met die telemetrie doet en met het verwijderen (malwarescanner) en installeren van software zonder dat de gebruiker hier toestemming voor geeft, dat mag je toch rustig malware noemen? Als jij het daar niet mee eens bent, waar leg jij dan wel de grens?

[ Bericht 19% gewijzigd door Bram_van_Loon op 28-04-2017 22:07:36 ]
#NoDAPL
pi_170553326
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 april 2017 21:21 schreef DevFreak het volgende:
Dat Zune dat in de zeros geintroduceerd werd is cool.
Dat Zune is voor mij zoiets als een eenhoorn. Ik heb erover gehoord en het schijnt goed te zijn maar ik heb het nog nooit gezien en ik zal het nooit zien. :)
Ik moet trouwens zeggen dat Windows Media Center prima werkte en grotendeels gebruiksvriendelijk was. Het open source alternatief komt eveneens van Microsoft (XBox). Gekker moet het niet worden. :+
Hoewel ik de GUI van MS Office (die ribbon-onzin) een ramp vind en het af en toe gebruiksvriendelijker mag zijn zit dat programma prima in elkaar. Alleen de GUI van het besturingssysteem en gaming voor de PC, daar heeft MS geen kaas van gegeten en het grote probleem met W10 is dat het de gebruiker als het ware als vijand behandelt in plaats van dat het een slaaf van de gebruiker is die alles voor de gebruiker regelt zoals de gebruiker het graag wil hebben. MS behandelt nu de gebruiker als product terwijl die gebruiker wel 130 euro voor dat product betaalt.
Het Tim Cook fenomeen, MS heeft er eveneens last van. Sinds dat Gates niet meer de baas is zijn ze rare dingen gaan doen. Zoals een oud-medewerker van MS zegt: "toen ik daar werkte stond de klant centraal".

Oh ja, wat betreft die belachelijk overgesatureerde felle kleuren (helemaal leuk op een IPS monitor, laat staan op een OLED-scherm, op een TN zal het minder erg zijn), volgens een medewerker van MS die een vraag hierover beantwoorde hebben ze dit gedaan voor de visueel ernstig gehandicapte mensen. Dat slaat natuurlijk nergens op, stel het default zo in als je wil maar laat de gebruiker het wijzigen of beter nog, vraag tijdens de installatie of dat je visueel gehandicapt bent.
#NoDAPL
pi_170554474
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 april 2017 17:27 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ik weet niet of dat Android een Linux-distributie is, is de code wel open?
Hoe dan ook, hier gaat het over volwaardige besturingssytemen. Android is prima voor telefoontjes maar je wil dat niet voor een desktop of een laptop gebruiken. ;)
Ik denk niet dat het eerlijk is om wat Google uitspookt met Android te projecteren op Linux in het algemeen.

Ik was een , vergeten. En Mac is wel gebasseerd Unix dacht ik.
pi_170554532
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 april 2017 22:44 schreef Tamabralski het volgende:

[..]

Ik was een , vergeten. En Mac is wel gebasseerd Unix dacht ik.
Vanaf een bepaalde versie werd het Apple besturingssyteem een fork van FreeBSD. In essentie is het FreeBSD met een desktop van Apple en wat tweaks hier en daar. Idem voor de PS3- en PS4-software en tal van andere systemen die jij kent. FreeBSD wordt erg veel gebruikt en zelden heeft de gebruiker het door. :)
#NoDAPL
pi_170554915
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 april 2017 21:53 schreef Bram_van_Loon het volgende:

Fair enough wat betreft die Candy Crush, zolang je computer niet wordt gehackt doordat het slecht is beveiligd, maar wat Microsoft met die telemetrie doet en met het verwijderen (malwarescanner) en installeren van software zonder dat de gebruiker hier toestemming voor geeft, dat mag je toch rustig malware noemen? Als jij het daar niet mee eens bent, waar leg jij dan wel de grens?
Die telemetrie kun je gewoon uitzetten, en wat bedoel je met software installeren zonder toestemming, die apps? eigenlijk is dat al zo sinds windows 3.11 daar werden ook al games mee geïnstalleerd
  vrijdag 28 april 2017 @ 23:50:15 #77
447352 Bluffertje00
Roken, Roken en Roken.
pi_170556095
Ik weet niet welke windows ik heb volgens mij xp
[b]Op dinsdag 9 augustus 2016 20:43 schreef deadprez het volgende:[/b]
ahaha jij bent vet oud
pi_170556471
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 april 2017 23:03 schreef Chewie het volgende:

[..]

Die telemetrie kun je gewoon uitzetten, en wat bedoel je met software installeren zonder toestemming, die apps? eigenlijk is dat al zo sinds windows 3.11 daar werden ook al games mee geïnstalleerd
Nee, je kan de telemetrie niet uitschakelen, via de GUI kan je hooguit 10% van de telemetrie uitschakelen, met andere tools kan je een groter deel blokkeren maar vergeet het maar dat je alle telemetrie uitschakelt, dat lukt niet met de minstens honderden DNS-servers die MS tot haar beschikking heeft en waarvan de meeste servers onbekend zijn voor ons.

Al die bloatware (Candycrusher, websiteaps...). Het verschil tussen W8 en eerder is dat eerder de klant centraal stond, nu wordt de klant misbruikt, MS pusht bloatware op de computer van de klant omdat bedrijven MS hiervoor betalen. Het probleem hiervan is dat de klant al 130 euro heeft betaald voor de 4de iteratie van hetzelfde besturingssysteem, dat zou kostendekkend moeten zijn.
#NoDAPL
pi_170572566
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 april 2017 00:09 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Nee, je kan de telemetrie niet uitschakelen, via de GUI kan je hooguit 10% van de telemetrie uitschakelen, met andere tools kan je een groter deel blokkeren maar vergeet het maar dat je alle telemetrie uitschakelt, dat lukt niet met de minstens honderden DNS-servers die MS tot haar beschikking heeft en waarvan de meeste servers onbekend zijn voor ons.
Sorry maar je loopt echt onzin te verkondigen, gezien je reacties in dit topic heb ik ook niet het idee dat jij enig idee hebt hoe je een pc goed installeert en onderhoud.

Dat bedoel ik niet als aanval maar een constatering en gezien je opmerking over dns servers denk ik ook niet dat je weet wat een dns server is.

quote:
Al die bloatware (Candycrusher, websiteaps...). Het verschil tussen W8 en eerder is dat eerder de klant centraal stond, nu wordt de klant misbruikt, MS pusht bloatware op de computer van de klant omdat bedrijven MS hiervoor betalen. Het probleem hiervan is dat de klant al 130 euro heeft betaald voor de 4de iteratie van hetzelfde besturingssysteem, dat zou kostendekkend moeten zijn.
Die bloatware die jij opnoemt zijn te vergelijken met pinball in windows 95.

Ook snap jij duidelijk het verdienmodel niet, Microsoft leeft van software/licentie verkoop dus logisch dat ze er geld voor vragen, dat jij niet wil snappen dat ontwikkeling geld kost is toch echt wat anders.
pi_170572792
Ja hallo hallo terechte klacht, dat wou ik even zeggen
-nee-
pi_170573389
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 april 2017 21:32 schreef Chewie het volgende:

[..]

Sorry maar je loopt echt onzin te verkondigen, gezien je reacties in dit topic heb ik ook niet het idee dat jij enig idee hebt hoe je een pc goed installeert en onderhoud.
onderhoudt, stam + t
Ik hoop voor jou dat jij bij jouw werk minder snel conclusies trekt op basis van te weinig informatie want dan gaat dat een dure grap worden voor jou of jouw werkgever. Een PC kan je niet installeren, je kan iets installeren in een PC als het over hardware gaat (knap dat jij dat kan beoordelen) en je kan software installeren op een PC. Ik vind het een nogal krasse conclusie van jou dat ik niet zou weten hoe je software moet installeren omdat Windows na jarenlang intensief gebruik wat gebreken gaat krijgen. Het is toch echt algemeen bekend onder softwaredeskundigen dat het zo goed als onvermijdbaar is dat Windows trager wordt naarmate het al langer geïnstalleerd staat, hoe kundig je het ook gebruikt. Het is erg gemakkelijk om dat bij voorbaat aan de gebruiker te wijten. Het is ook knap van jou dat jij weet hoe ik mijn hardware en software onderhoud. Mag ik die glazen bol van jou een keer lenen? Ik heb voldoende ervaring met software en voldoende kennis over hoe een besturingssysteem werkt dat ik niet een besturingssysteem om zeep help. Los van het feit dat het aan MS is om ervoor te zorgen dat gebruikers dat niet zomaar kunnen doen. Een paar voorbeeldjes:
- als ik nieuwe software installeer dan zorg ik ervoor dat oude software eerst goed verwijderd is
- ik controleer (CCC) dat die oude software netjes is gedeïnstalleerd en niet allerlei registerentries heeft achtergelaten
- ik weet hoe het register van Windows werkt en waar het voor dient
- ik heb nooit een bestand gewijzigd in de Windows-folder, handmatig een bestand verwijderd uit de Windows folder of een bestand handmatig toegevoegd aan de Windows-folder. Dat is voor 100% beheerd door MS, voor 0,00000000% door mij.
- ik heb nooit handmatig iets gewijzigd aan het register wat met Windows te maken heeft en wat zelfs maar in theorie kwaad zou kunnen.
- ik heb altijd nagenoeg nooit malware op mijn computer gehad en als het er eens een keer opkwam snel verwijderd en vervolgens meerdere keren geverifiëerd dat het weg was en weg bleef
...
Leg mij maar eens uit hoe ik volgens jou er verantwoordelijk voor zou zijn dat Windows 7 na jarenlang gebruik trager werd en dat het na de downgrade naar W10 - volledig automatisch uitgevoerd door MS - 10 keer zo traag werd. Leg jij maar eens uit hoe het mijn fout is dat ik niet terug kon upgraden naar W7 vanuit W10 terwijl ik 0 bestanden uit de windows.old folder heb verwijderd en 0 bestanden van naam heb gewijzigd en 0 andere veranderingen heb aangebracht in die folder. Alles wat ik deed was het openen van die folder om eens te kijken naar de structuur van die folder. Ja hoor, het is de gebuiker zijn fout als MS wegens het openen van die folder weigert om terug te upgraden naar W7 vanuit W10. Ben jij zelf ook een programmeur die voor elke bug in jouw software de gebruiker de schuld geeft? Lekker gemakkelijk, geen verantwoordelijkheid nemen.
Als jij echter een concrete aanwijzing hebt dat ik iets verkeerd deed, prima, benoem het dan maar. Dat is tenminste wel constructief, dan leren we misschien nog iets.
Onderbouw rustig wat er volgens jou niet klopt maar doe alsjeblieft niet zulke generieke uitspraken zonder het te motiveren.

Terzijde, ik had hier juist aangegeven dat ik voortaan een kleine partitie (60-100 GB) beschikbaar stel voor Windows, direct na de installatie een kloon maak met enkele essentiële programma's, exclusief een browser (veiligheid), en die 1 keer per jaar of zo ververs. Het lijkt mij dat dat er juist op wijst dat ik wel weet hoe je handig het softwaresysteem onderhoudt maar hé, negeer dat rustig en lees lekker selectief. :')

quote:
Dat bedoel ik niet als aanval maar een constatering en gezien je opmerking over dns servers denk ik ook niet dat je weet wat een dns server is.
Een oud-medewerker van MS (Barnacules Nerdgasm, hij had een goede functie bij de testafdeling voor diverse versies waaronder XP en 7) gaf aan data MS honderden servers gebruikt waarvan de meesten niet duidelijk zijn geregistreerd. Heb jij voor MS gewerkt?
Ik ben inderdaad niet deskundig in DNS servers.

quote:
Die bloatware die jij opnoemt zijn te vergelijken met pinball in windows 95.
Mijn reet! Dat is totaal niet vergelijkbaar. Het 1 is een spel van MS zelf wat ze erop zetten als service voor de gebruiker!
Het ander is een spel van een ander bedrijf wat MS erop zet omdat het andere bedrijf hiervoor betaalt (de gebruiker als handelswaar gebruiken nadat hij al 130 euro heeft betaalt voor een retailversie of 30 euro voor een OEM) en dit met een derderangs 'spel' wat als doel heeft om de gebruiker ertoe over te halen om extra te betalen. Idem voor solitaire in W10 wat vol zit met reclame. Dat is geen service t.o.v. de gebruiker. Bovendien zou geen gebruiker die niet extreem naïef is dit gebruiken, je kan for crying out loud legitieme open source versies van solitaire downloaden.

quote:
Ook snap jij duidelijk het verdienmodel niet
Wederom ontbreekt elke motivatie bij jou! Als jij van mening bent dat ik dat niet zou begrepen, citeer dan mijn bewering waar jij het niet mee eens bent en leg uit waarom die niet klopt.
In de eerste plaats gaat het er niet zo zeer om wat het verdienmodel is maar ofdat je vindt dat dit verdienmodel gepast is bij een besturingssyteem waarvan mensen gedwongen worden om het te gebruiken omdat veel third party software proprietary MS middleware gebruikt. Dat maakt het net iets anders (voor het geval jij het niet door zou hebben, lees: "heel erg veel anders") dan wanneer het om iets zoals Chrome zou gaan wat je wel gemakkelijk kan mijden als je dat wil.
Aangezien jij mij weer beschuldigt dat ik iets niet zou begrijpen zal ik jou uitleggen wat volgens mij het verdienmodel van MS is:
- licenties verkopen voor het gebruik van het besturingssysteem
- informatie over de gebruiker gebruiken om meer doelgericht te adverteren (apps die aanbevolen worden etc.)
- andere bedrijven laten betalen om hun programma's op te nemen in het besturingssysteem (zoals dat Candy Crush) zodat die andere bedrijven extra inkomsten krijgen via de verkoop via die app aan onnozele gebruikers

Het zal wellicht niet volledig zijn maar ik denk dat dit een aardige start is. Vul het rustig aan.

quote:
Microsoft leeft van software/licentie verkoop
Nogmaals vraag ik jou of dat jij ooit voor MS hebt gewerkt. Zo nee, waar baseer jij dan in Gods naam op hoe hun boekhouding is? Waar baseer jij op dat de inkomsten van de verkoop van licenties niet genoeg zouden zijn om de kosten van het besturingssysteem te dekken? Jij mag van alles vermoeden maar jij beweert het hier met een grote stelligheid, dan moet je het kunnen onderbouwen.
Alvorens jij of iemand anders erover begint, bij de efficiëntie waarmee het geld is uitgegeven kan je
wat kanttekeningen plaatsen. Zie al dat gekut met de GUI, voor 99% hadden ze de GUI van W7 kunnen behouden en geen gebruiker zou klagen. Sterker nog, de meeste gebruikers van W8 waren erg ontevreden over de Metro-GUI. Zeer terecht aangezien die bij uitstek ongeschikt is voor een desktopsysteem. Begin nu niet over die geflopte telefoontjes waar de stekker uit is getrokken (voor het geval jij het nieuwsbericht hebt gemist, google het even) , je kan prima meerdere GUI's in een besturingssysteem opnemen en afhankelijk van het apparaat by default een van die GUI's inschakelen en de gebruiker dit laten wijzigen. Ja, zoiets heeft MS voor W10 gedaan maar als ik dit al bedacht toen W8 net uit was dan had MS dat ook kunnen bedenken, lijkt mij. Ongetwijfeld is die optie bij hen op tafel gekomen, het is voor mij een raadsel waarom die is verworpen. Waarschijnlijk geneuzel over herkenbaarheid en zo.
#NoDAPL
pi_170573515
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 april 2017 21:32 schreef Chewie het volgende:
Ook voor mij trouwens niets persoonlijk, al ontstaat misschien een andere indruk.
#NoDAPL
pi_170573573
Niet alles gelezen, maar terechte klacht
pi_170573596
quote:
14s.gif Op zaterdag 29 april 2017 22:10 schreef magnetronkoffie het volgende:
Niet alles gelezen, maar terechte klacht
Omdat klachten over W10 bij voorbaat terecht zijn aangezien het in zoveel opzichten zuigt maar MS ons dwingt om het te gebruiken? :)
#NoDAPL
pi_170573690
quote:
14s.gif Op zaterdag 29 april 2017 22:12 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Omdat klachten over W10 bij voorbaat terecht zijn aangezien het in zoveel opzichten zuigt maar MS ons dwingt om het te gebruiken? :)
Het hele concept is al achterlijk. De invoering van Windows 10 was al achterlijk. Het begon ineens te downloaden (nee ik had niet op akkoord geklikt ofzo) waardoor m'n C-partitie vol zat en ik meerdere dagen bezig moest blijven om die verdomde halve Windows 10 download weer ongedaan te krijgen 13.gif

Ik had ineens nog minder dan 100mb vrije ruimte op de C, man wat werd ie slooooooooom.....niks deed het nog.
pi_170574024
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 april 2017 22:16 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Het hele concept is al achterlijk. De invoering van Windows 10 was al achterlijk. Het begon ineens te downloaden (nee ik had niet op akkoord geklikt ofzo) waardoor m'n C-partitie vol zat en ik meerdere dagen bezig moest blijven om die verdomde halve Windows 10 download weer ongedaan te krijgen [ afbeelding ]

Ik had ineens nog minder dan 100mb vrije ruimte op de C, man wat werd ie slooooooooom.....niks deed het nog.
Het slaat natuurlijk sowieso nergens op dat MS zonder de toestemming van de gebruiker W10 downloadde en installeerde, een downgrade naar W10 verstopte in andere updates en mensen probeerde te besodemieteren door de betekenis van het kruisje in het upgrade'voorstel'venster te wijzigen van "sluit venster en doe niets" naar "upgrade naar Windows 10". Ik heb maar even wat links gegeven alvorens mensen weer van alles gaan tegenspreken zonder iets te onderbouwen.
Nu ik toch bezig ben, al die nagware slaat nergens op, een slechte trend in software in het algemeen (ook bijvoorbeeld bij "druk op esc om fullscreen te verlaten" bij browsers die een video in fullscreen laten afspelen) maar in ieder geval is veel van die nagware gericht op n00b-gebruikers en niet gericht op het door de strot duwen van iets waarvan gebruikers al hebben aangegeven het niet te willen. Als mensen zo'n upgrade willen dan regelen ze het zelf wel!
Waarom deed MS dat? Volgens boze tongen - die ik geloof - omdat MS een zo'n groot mogelijk marktaandeel voor W10 wil omdat ze dan meer geld kunnen verdienen via telemetrie, het installeren van third party software (zoals Candy Crusher) etc.

Bij mij bleef die downgrade naar W10 op 98/99% steken bij het downgraden naar W10. Bij de 4de poging werkte het wel. Het duurde echter niet langer dan een paar minuten om erachter te komen dat ik W10 niets vind, hoe meer ik achter de details kwam hoe slechter ik het vond. Ik had het even toegestaan omdat ik nieuwsgierig was naar hoe het zou werken met de kennis dat ik altijd terug naar W7 zou kunnen.

Had jij moeite om die halve download te verwijderen omdat Windows dit niet toestond zonder dat je kunst- en vliegwerk uithaalde?

Nog even wat andere kritiek: MS lijkt niet te beseffen hoeveel mensen nog een internetverbinding hebben waarmee je het echt niet kan hebben dat er ineens 4 GB extra wordt gedownload en MS lijkt niet te beseffen hoe vol de harde schijven van veel gebruikers staan. Bij mij komt het regelmatig voor dat ik rond de 10% zit of zelfs nog maar 5-10 GB aan vrije ruimte heb (niet voor lang maar het komt regelmatig even voor). Helaas is het bij Windows nog steeds nodig om regelmatig je harde schijf te defragmenteren (bij Linux veel minder het geval!) en dat gaat niet zo soepel als je weinig vrije ruimte hebt.
#NoDAPL
pi_170574264
Ik besef mij zojuist dat ik ook altijd een harde schijf koop die twee keer zo groot is als ik echt nodig heb, puur omdat ik geen zin heb om in mn aars genaaid te worden door het besturingsysteem.
-nee-
pi_170630061
Even een kleine update.
Gezien ik toch over ga naar een compleet andere computer staat Windows 10 er nog altijd op. Ik had echter nog een aanvulling: waarom kan ik niet zoeken naar applicaties in het menu Start? :')

Het maakt niet uit wat ik intyp:

dinsdag 2 mei 2017 @ 14:28:01 #89
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_170632097
quote:
10s.gif Op dinsdag 2 mei 2017 12:46 schreef DevFreak het volgende:
Even een kleine update.
Gezien ik toch over ga naar een compleet andere computer staat Windows 10 er nog altijd op. Ik had echter nog een aanvulling: waarom kan ik niet zoeken naar applicaties in het menu Start? :')

Het maakt niet uit wat ik intyp:

[ afbeelding ]
Dat is nu net een van de weinige punten die bij W10 is verbeterd in vergelijking met W7. Het loopt natuurlijk wel nog ver achter op het zoekalgorithme wat voor Linux wordt gebruikt, de feature van Linux waar Linus Torvalds het meest trots op is, zeer terecht. Iedereen die ervaring heeft met zoeken op Linux en op W7 zal dit begrijpen. Ik weet niet waarom MS zoveel moeite had om dat zoekalgorithme in orde te krijgen, ze kunnen van Linux afkijken hoe het kan. Misschien heeft MS het nooit een prioriteit gevonden? De hond in WXP suggereert anders.
#NoDAPL
  dinsdag 2 mei 2017 @ 14:35:45 #90
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_170632291
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 april 2017 22:39 schreef Marsenal het volgende:
Ik besef mij zojuist dat ik ook altijd een harde schijf koop die twee keer zo groot is als ik echt nodig heb, puur omdat ik geen zin heb om in mn aars genaaid te worden door het besturingsysteem.
Gouden tip: zet het besturingssyteem op een aparte partitie van maximaal 100 GB groot (60 GB lijkt mij het minimum), maak een kloon en installeer al je programma's op een andere partitie of schijf. Dan is er nooit een probleem als je eens het besturingssyteem opnieuw moet installeren en kan je zeer gemakkelijk 1 of 2 keer per jaar zo snel met een verse installatie starten als dat je data kopiëert, je kan daarna vrijwel direct alles weer kan gebruiken omdat je niet grote bestanden hoeft te kopiëren of downloaden (die staan namelijk nog op een andere partitie).
#NoDAPL
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')