quote:
Ja, okay, maar ik moet toch ergens tegen aanklagen? Misschien zijn hier wel mensen die de oplossing weten. (behalve mijn netwerkkabel doorknippen)quote:
Laatste is denk ik de beste optie.quote:Op donderdag 27 april 2017 20:22 schreef DevFreak het volgende:
[..]
[..]
Ja, okay, maar ik moet toch ergens tegen aanklagen? Misschien zijn hier wel mensen die de oplossing weten. (behalve mijn netwerkkabel doorknippen)
Sowieso bedankt hoor.quote:Op donderdag 27 april 2017 20:25 schreef hugecooll het volgende:
http://winaero.com/blog/f(...)-saga-automatically/
np npquote:
blufquote:Ik heb een beter idee. Ik ga morgen terug naar Debian en verlaat dat eilandje echt nooit meer.
coolquote:Op donderdag 27 april 2017 20:35 schreef hugecooll het volgende:
[..]
ye, ik heb die fix ook gelijk ff gedaan
illuminatiquote:Op donderdag 27 april 2017 20:35 schreef DevFreak het volgende:
Waarom nou toch in hemelsnaam.
Windows was vroeger zo fijn in gebruik.
IT professional? En niet even google kunnen vragen hoe dat weg te krijgen?quote:Op donderdag 27 april 2017 20:37 schreef DevFreak het volgende:
Dit soort praktijken kunnen ze toch niet maken? En toch zeker niet tegenover IT professionals?
Ik dacht natuurlijk de oplossing gevonden te hebben in de GPO's. Wat ik sowieso een beetje vreemd vind trouwens, gezien het allemaal opt-in zou moeten zijn. Ik had verder geen zin om te zoeken gezien ik toch terugswitch naar Linux. Maar als iemand een oplossing heeft is dat natuurlijk even mooi meegenomen.quote:Op donderdag 27 april 2017 20:41 schreef pnxsinned het volgende:
[..]
IT professional? En niet even google kunnen vragen hoe dat weg te krijgen?![]()
Staan hele powershell scripts, om dit in 1 keer te doen na de install. Sowieso, als je doet devven, is dat het 1e wat je doet, alles zo clean mogelijk maken. Blijkbaar lukt je dat niet eens.
Gpo's zijn in vele gevallen ook een register sleutel.quote:Op donderdag 27 april 2017 20:50 schreef DevFreak het volgende:
[..]
Ik dacht natuurlijk de oplossing gevonden te hebben in de GPO's. Wat ik sowieso een beetje vreemd vind trouwens, gezien het allemaal opt-in zou moeten zijn. Ik had verder geen zin om te zoeken gezien ik toch terugswitch naar Linux. Maar als iemand een oplossing heeft is dat natuurlijk even mooi meegenomen.
Ik ga er niet vanuit dat ik 1 of andere gekke registerhack toe moet passen om alles in het gareel te houden. En ik heb er eigenlijk ook helemaal geen zin meer in om gekke trucjes toe te passen. Ik wordt er een beetje zat van om constant maar bezig te moeten zijn met mijn computer onder controle te houden.
okquote:Op donderdag 27 april 2017 21:04 schreef pnxsinned het volgende:
[..]
Dat zeg ik.. geen professional dus, maar een newb.
Windows vistaquote:Op donderdag 27 april 2017 20:35 schreef DevFreak het volgende:
Waarom nou toch in hemelsnaam.
Windows was vroeger zo fijn in gebruik.
Terechte klacht!quote:Op donderdag 27 april 2017 20:05 schreef DevFreak het volgende:
Hi folks.
Ik ben het echt helemaal spuugbeu.
Ik heb meerdere policies op mijn systeem ingeschakeld die het zouden moeten voorkomen dat de Windows Store, of Universal Apps in algemeenheid, zouden kunnen draaien. Ik wil die zooi niet, ik gebruik namelijk uitsluitend native apps. Bovendien gaat het om een workstation waar op wordt ontwikkeld.
Anyway, ik heb een paar leuke PowerShell scripts afgevuurd op mijn systeem om van alle voorgeinstalleerde meuk af te komen waar ik niet op zit te wachten.
Ik hoef geen focking Microsoft Groove die alles naar haar eigen hand zet door mijn standaardvoorkeuren steeds aan te passen. Gewoon een voorbeeldje van dat soort nagware.
[ afbeelding ]
THERE WE GO AGAAAAAAAAAIN.
Ik heb het nu al twee keer moeten verwijderen omdat Microsoft ONGEVRAAGD dit soort zooi op MIJN computer installeert. ONGEVRAAGD.
Ik heb jarenlang Debian-achtigen gedraaid en heb Windows 10 geïnstalleerd om het toch maar eens een kans te geven. Want ja, zo erg kan het toch niet zijn?
Ik kom by the way af van Windows 7/8.1.
En binnenkort kunnen we geen andere systemen dan Windows 10 installeren. Want dat wordt geblokkeerd in de processor.
Goed bezig, Microsoft. Een klant wegjagen die jaren gebruik heeft gemaakt van allerlei IT-producten.
Ik ben pissed off.
Ja, dat is ook zo leuk. Heb je eindelijk die malware verwijdert en dan installeert MS het doodleuk opnieuw. Het is niet omdat laptopOEM's dit doen dat het besturingssysteem waarvoor je 130 euro betaalt dat ook even mag doen. Van Google mag je zoiets verwachten en zij halen minder erge fratsen uit ondanks dat je 'gratis' hun software gebruikt, van MS mag je toch echt beter verwachten. Vandaar mijn poging om over te stappen naar Linux als primair besturingssysteem met Windows in een virtuele machine, totdat je Windows helemaal kan vermijden.quote:Op donderdag 27 april 2017 20:25 schreef hugecooll het volgende:
http://winaero.com/blog/f(...)-saga-automatically/
Debian? Ik denk eerder aan Mint (gemak, voor Linux-begrippen) of Arch (flexibiliteit). Geen Ubuntu (Amazon).quote:Op donderdag 27 april 2017 20:31 schreef DevFreak het volgende:
Ik heb een beter idee. Ik ga morgen terug naar Debian en verlaat dat eilandje echt nooit meer.
Waarom enkel bij de Pro+-versies? Je betaalt er gewoon voor, ook bij de Home-versie. Als MS dit soort streken wil uithalen dan moet het Windows maar gratis maken, dan hebben ze misschien enig recht om dat te doen.quote:Op vrijdag 28 april 2017 00:32 schreef Drommelsch85 het volgende:
Voor Greet (64) met haar Packard-Bell en Windows 10 Home zie ik geen probleem, maar ik kan er echt niet bij waarom er geen uit-knop is voor die verplichte bloatware apps voor de Pro+ versies.
Haal die onzin uit jouw hoofd dat het gratis is! Als jij morgen een nieuwe computer koopt dan betaal jij gewoon voor W10. Tegen de 130 euro als je zelf je systeem bouwt tenzij je via een vage buitenlandse website met enig risico een sleutel koopt.quote:Op donderdag 27 april 2017 21:08 schreef __Saviour__ het volgende:
Als gratis product moet je Windows meer zien als een dienstverlening, waarover Microsoft veel controle heeft.
Blijkbaar lukt het jou niet eens om een fatsoenlijke Nederlandse zin te vormen.quote:Op donderdag 27 april 2017 20:41 schreef pnxsinned het volgende:
[..]
IT professional? En niet even google kunnen vragen hoe dat weg te krijgen?![]()
Staan hele powershell scripts, om dit in 1 keer te doen na de install. Sowieso, als je doet devven, is dat het 1e wat je doet, alles zo clean mogelijk maken. Blijkbaar lukt je dat niet eens.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |