Die restaurants besparen door Thuisbezorgd op reclame en de Ideal-aansluiting. Waarschijnlijk trekken ze ook nog eens fors meer klanten, dan lijkt 12% me niet onredelijk.quote:Op dinsdag 25 april 2017 13:51 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Doordat sites als thuisbezorgd, booking.com, tripsadvisor, albert heijn (restaurant zegels) zo groot zijn, worden restaurant wel gedwongen om mee te doen. En als dat zoals in dit geval 12% (!) op je verkoopprijs kost, dan klinkt dat als veel geld
Het sloeg meer op iemand die klaagde dat kennelijk simpele features er niet in zaten, dacht dat jij dat was.quote:Op dinsdag 25 april 2017 13:39 schreef ombekend1997 het volgende:
[..]
Tuurlijk zitten die er ook in. Maar snap je punt niet helemaal? Of was de quote bij de verkeerde?
De eerste computer en 1 vd belangrijkste theorieen vergelijken met een zoekmachine/webshop voor het bestellen van eten.quote:Op dinsdag 25 april 2017 13:53 schreef Farenji het volgende:
[..]
Goed argument.
De eerste apple computer is ook in de garage van steve jobs inelkaar gesleuteld. Einstein schreef z'n eerste schetsen van de relativiteitstheorie ook op een servetje in het cafe. Hoe complex kan het zijn.
Foodora en Deliveroo bezorgen niet in mijn woonplaats, dus wat dat aangaat moet ik dus wél kiezen voor Thuisbezorgd. Doordat Thuisbezorgd wel overal actief is, is er wat mij betreft toch wel enigszins sprake van een monopolie.quote:Op dinsdag 25 april 2017 13:49 schreef Farenji het volgende:
[..]
Ah dat wist ik niet, maar er zijn ook weer meerdere bijgekomen. De andere die ik noemde zijn vrij nieuw en als ik die legers foodora en deliveroo fietsers zie rondzwermen door de stad lijken ze wel succesvol. Er is mi geen sprake van een monopolie. Ik begrijp dat de restaurants zo weinig mogelijk willen betalen maar ze moeten zich ook realiseren dat een thuisbezorgd ze ontzettend veel klanten levert en ze heel veel werk uit handen neemt. Als een dienst de prijzen verhoogt en alle restaurants blijven de dienst afnemen dan kun je natuurlijk ook best de conclusie trekken dat die prijsverhoging blijkbaar gerechtvaardigd was.
Ging er met name om dat, niet bij IENS aangesloten restaurants automatisch lager in de ranking staan, ook als ze betere recensies hebben.quote:Op dinsdag 25 april 2017 13:57 schreef Nobu het volgende:
[..]
Eentje waar je als restauranthouder wat makkelijker ongevallige recensies vanaf kunt trekken zeker.
Oh, je bedoelde denk ik dan:quote:Op dinsdag 25 april 2017 13:58 schreef raptorix het volgende:
[..]
Het sloeg meer op iemand die klaagde dat kennelijk simpele features er niet in zaten, dacht dat jij dat was.
quote:Op dinsdag 25 april 2017 13:22 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Het is niet meer dan een veredelde webshop, maar dan zonder eigen inventaris. Als het meer dan 1 of 2 miljoen is, is het veel.
Heb zelf bij een project gezeten waarbij een compleet ERP systeem werd gebouwd door een team van 30 man met een budget van tegen de 10mil in 2 jaar tijd. En daar zat meer functionaliteit en complexiteit in dan een website met backend vermoed ik.
Punt blijft echter staan dan Thuisbezorgd een dienst levert waarvoor betaald dient te worden. Daar ben ik het helemaal mee eens. Maar zorg er dan wel voor dat er meer functionaliteit voor de restauranthouder is. Een stad als maastricht (met zo'n 60 aangesloten restaurants) zal Thuisbezorgd per maand alleen al rond de 40k (geschat) opleveren.
Thuisbezorgd maakt geen reclame voor de restaurantsquote:Op dinsdag 25 april 2017 13:58 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Die restaurants besparen door Thuisbezorgd op reclame en de Ideal-aansluiting. Waarschijnlijk trekken ze ook nog eens fors meer klanten, dan lijkt 12% me niet onredelijk.
Nee iemand die poste dat je niet tijdelijk kunt aangeven dat je het te druk hebt, en dat je dan moet rommelen met je openingstijden.quote:Op dinsdag 25 april 2017 14:00 schreef ombekend1997 het volgende:
[..]
Oh, je bedoelde denk ik dan:
[..]
Maar investeert wel heel veel in het merk thuisbezorgd, kortom indirect is dat reclame voor een restaurant.quote:Op dinsdag 25 april 2017 14:02 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Thuisbezorgd maakt geen reclame voor de restaurants
Besparing op reclame vind ik echt een heerlijk vaag argument omdat je het moeilijk kan vertalen naar individuele absolute cijfers dat iedereen denkt ja dat zal vast. Prachtig.quote:Op dinsdag 25 april 2017 13:58 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Die restaurants besparen door Thuisbezorgd op reclame en de Ideal-aansluiting. Waarschijnlijk trekken ze ook nog eens fors meer klanten, dan lijkt 12% me niet onredelijk.
3 euro op 25 euro is echt niet veelquote:Op dinsdag 25 april 2017 14:01 schreef YazooW het volgende:
12% commissie vind ik wel heel veel hoor.
Dan betaal je op een bestelling van 25 euro dus gewoon 3 euro aan Thuisbezorgd. En dan komen er volgens mij ook nog administratiekosten bij als je via bijv. iDeal betaalt.
En ze adverteren wel degelijk op Google. Waardoor je restaurant dus beter vindbaar is.quote:Op dinsdag 25 april 2017 14:03 schreef raptorix het volgende:
[..]
Maar investeert wel heel veel in het merk thuisbezorgd, kortom indirect is dat reclame voor een restaurant.
Waarbij je als restaurant dus betaalt voor je concurrent.quote:Op dinsdag 25 april 2017 14:03 schreef raptorix het volgende:
[..]
Maar investeert wel heel veel in het merk thuisbezorgd, kortom indirect is dat reclame voor een restaurant.
Ik krijg nog maar zelden van die restaurantfoldertjes in de bus, en in principe hoeft een restaurant wat zich op bezorging te richten ook niet meer zoveel te investeren in een website.quote:Op dinsdag 25 april 2017 14:03 schreef Baconbus het volgende:
[..]
Besparing op reclame vind ik echt een heerlijk vaag argument omdat je het moeilijk kan vertalen naar individuele absolute cijfers dat iedereen denkt ja dat zal vast. Prachtig.
Dan heb je niet begrepen wat ik heb gezegd.quote:Op dinsdag 25 april 2017 13:53 schreef Farenji het volgende:
[..]
Goed argument.
De eerste apple computer is ook in de garage van steve jobs inelkaar gesleuteld. Einstein schreef z'n eerste schetsen van de relativiteitstheorie ook op een servetje in het cafe. Hoe complex kan het zijn.
Oh, nee was ik niet.quote:Op dinsdag 25 april 2017 14:02 schreef raptorix het volgende:
[..]
Nee iemand die poste dat je niet tijdelijk kunt aangeven dat je het te druk hebt, en dat je dan moet rommelen met je openingstijden.
Thuisbezorgd verbind restaurants met klantenquote:Op dinsdag 25 april 2017 14:02 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Thuisbezorgd maakt geen reclame voor de restaurants
Nee je creëert samen een sterk platform, net zoals dat voor Funda geld, alleen al het feit dat je huis op Funda komt is voor veel mensen de reden om voor een NVM makelaar te kiezen.quote:Op dinsdag 25 april 2017 14:04 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Waarbij je als restaurant dus betaalt voor je concurrent.
Dat thuisbezorgd kosten in rekening brengt, dat staat niet ter spraken
Wat onbaatzuchtig van Thuisbezorgd, en dat alles voor maar 12%?quote:Op dinsdag 25 april 2017 14:04 schreef ErkendFokker het volgende:
[..]
En ze adverteren wel degelijk op Google. Waardoor je restaurant dus beter vindbaar is.
Je creeert samen een sterk platform waarbij na verloop van tijd en succes dat platform de touwtjes in handen krijgt. Daarom wordt geklaagd over de 12%, niet over dat het geld kost maar je kan als restaurant je klant geen korting geven als de klant direct naar jou toekomtquote:Op dinsdag 25 april 2017 14:05 schreef raptorix het volgende:
[..]
Nee je creëert samen een sterk platform, net zoals dat voor Funda geld, alleen al het feit dat je huis op Funda komt is voor veel mensen de reden om voor een NVM makelaar te kiezen.
Is inderdaad een nieuwe feature die me laatst opgevallen was, een stap in de juiste richting.quote:Op dinsdag 25 april 2017 13:57 schreef ErkendFokker het volgende:
[..]
Je kan als je t-connect gebruikt (software van thuisbezorgd) gewoon aangeven hoe lang het zal duren voordat het bezorgd wordt.
Dat is het probleem juist, je bent niet gesloten. Je wil enkel geen nieuwe orders meer, of alleen van mensen die accepteren dat het erg lang kan duren.quote:Dichtgaan is idd de enige optie als het te druk is, maar je wil je dan ook helemaal niet bezig houden met nog meer nieuwe orders. Zie eerst maar eens het oude weg te werken.
Niet het punt, voor enkele duizenden euro's per maand mag je wel wat meer functionaliteit in je voordeel verwachten als restauranthouder.quote:Mensen bellen wel als ze denken dat er iets niet klopt, en dan geef je aan dat het wel komt maar dat het wat drukker is. Is niet heel ingewikkeld.
Telefonische service hoor ik inderdaad goede dingen over.quote:Daarnaast is de service van thuisbezorgd echt perfect. Je kan bellen en mailen en alles wordt altijd direct geregeld. Justeat en hungry hadden altijd zo veel kuren, bestellingen die niet doorkwamen, enz enz.
Wij hebben als grootste bezorgd restaurant in de stad vrijwel nooit gedonder met thuisbezorgd.
Staat los van dit alles.quote:Laat die horeca ondernemers eerst maar eens leren een bonnetje goed over te typen/te lezen. Kreeg eergisteren bij een kebabzaak weer eens het verkeerde drinken, en te weinig Knoflooksaus. Zodra ze dat fatsoenlijk kunnen mogen ze ook hun eigen site gaan opereren.
Precies, en dat dat in absolute cijfers niet echt uit te drukken valt maakt niet zoveel uit. Gewoon aanaluiten bij Thuisbezorgd, dan krijg je tenminste nog wat klanten.quote:Op dinsdag 25 april 2017 14:04 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik krijg nog maar zelden van die restaurantfoldertjes in de bus, en in principe hoeft een restaurant wat zich op bezorging te richten ook niet meer zoveel te investeren in een website.
Dan zou ik als KHN eerder een blok gaan vormen met de aangesloten restaurants om betere afspraken te maken, en desnoods je zelf in te kopen, dat is ook het geval van NVM makelaars, die moeten instemmen met belangrijke features, ik kan vanwege bedrijfsgeheim niet alles vertellen, maar het is in verleden vaker voorgekomen dat features die we gebouwd hadden niet uitgerold mochten worden omdat de belangen van de makelaar zou schaden, 1 van belangrijkste zaken die er op randje doorheen gingen was het externe aanbod, dat vonden NVM makelaars natuurlijk niet leuk, maar is uiteindelijk op basis van strategisch belang toch doorheen gekomen.quote:Op dinsdag 25 april 2017 14:08 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Je creeert samen een sterk platform waarbij na verloop van tijd en succes dat platform de touwtjes in handen krijgt. Daarom wordt geklaagd over de 12%, niet over dat het geld kost
Dat is alleen maar logisch, anders gaan ze Thuisbezorgd als gratis uithangbord gebruiken.quote:Op dinsdag 25 april 2017 14:08 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Je creeert samen een sterk platform waarbij na verloop van tijd en succes dat platform de touwtjes in handen krijgt. Daarom wordt geklaagd over de 12%, niet over dat het geld kost maar je kan als restaurant je klant geen korting geven als de klant direct naar jou toekomt
Was ook mijn idee, KHN moet zelf met een initiatief komen en niet zo flauw roeptoeteren zoals ze nu doen.quote:Op dinsdag 25 april 2017 14:10 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dan zou ik als KHN eerder een blok gaan vormen met de aangesloten restaurants om betere afspraken te maken, en desnoods je zelf in te kopen, knip
Je gaat toch ook niet naar de supermarkt om dingen op te schrijven om het vervolgens bij de leverancier van de supermarkt te bestellen.quote:Op dinsdag 25 april 2017 14:08 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Je creeert samen een sterk platform waarbij na verloop van tijd en succes dat platform de touwtjes in handen krijgt. Daarom wordt geklaagd over de 12%, niet over dat het geld kost maar je kan als restaurant je klant geen korting geven als de klant direct naar jou toekomt
Waarom maak je er meteen gratis van?quote:Op dinsdag 25 april 2017 14:12 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Dat is alleen maar logisch, anders gaan ze Thuisbezorgd als gratis uithangbord gebruiken.
Als ze denken het in 2017 nog te kunnen redden met het deur aan deur verspreiden van flyers en papieren afhaalmenu's dan mag dat natuurlijk ook. Je bent als restaurant niet verplicht om gebruik te maken van Thuisbezorgd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |