Maar is dat 'jachtinstinct' iets wat aangeboren is of is het aangeleerd? Net zoals de vraag of elke vrouw inherent een 'moederinstinct' heeft: Ik durf te beweren dat dat niet bij iedereen zo is.quote:Op donderdag 4 mei 2017 13:19 schreef AnanYaw het volgende:
De werkelijke reden dat ze geen vriendin kunnen vinden, is het gebrek aan de vaardigheden en durf om een vrouw zo te benaderen dat ze interesse in hun ontwikkelen. Het gemis van het jachtinstinct, zowel bij de mooiste vrouwen als bij de ondercategorie. Eisen bijstellen brengt ze dus nergens.
Ik geloof persoonlijk dat dat in grote mate aangeleerd (of misschien afgeleerd) is. Niet voor niets dat je daarin ook grote culturele verschillen ziet. Alleen ik zie de relevantie niet helemaal.quote:Op donderdag 4 mei 2017 22:01 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Maar is dat 'jachtinstinct' iets wat aangeboren is of is het aangeleerd? Net zoals de vraag of elke vrouw inherent een 'moederinstinct' heeft: Ik durf te beweren dat dat niet bij iedereen zo is.
Christus he, hoe krijg je zoveel onzin uit je toetsenbord. De tering wat een dom denigrerend gezever over mannen.quote:Op donderdag 4 mei 2017 23:03 schreef geeninspiratie1235 het volgende:
Ja, precies. Ik heb zelf het 'jachtinstinct' af moeten leren en het moederinstinct min of meer aan moeten leren. Ik denk niet dat het in eerste instantie aangeleerd is maar dat wel kan worden. Net zoals dat interesse voor kunstacademie en wiskunde ook niets met geslacht te maken. het zijn stereotypen om te verhullen dat er in theorie geen verschil is tussen mannen of vrouwen behalve het uiterlijk. Mensen kunnen nu eenmaal niet goed omgaan met een concept dat meer gradaties heeft dan 2, hoogstens misschien 3 nu men interseksualiteit accepteert als derde geslacht.
Ik moest wel lachen om het verhaal over de Ma Flodder omdat ik er zelf nog laatst een soort familie Flodder was tegengekomen. Ik blijf het apart vinden dat er gewoon geen mannen zijn die eisen stellen. Als ik bijv. De jongere versie van Ma Flodder zou beoordelen hoe ik denk dat een man dat zou doen, zou ik er ook tevreden mee zijn. why not? Het feit dat ik zoiets kan bedenken terwijl ik eigenlijk helemaal niet op vrouwen val en altijd verliefd wordt op mannen, en de Ma Flodder mij qua innerlijk verder niets interesseert (ik ken haar amper), doet mij afvragen of mannen zich eigenlijk wel zo aangetrokken voelen tot vrouwen als andersom. Ik heb nog steeds het gevoel van niet. Ik denk dat wij in eerste instantie gewoon helemaal inwisselbaar zijn, wegwerpartikelen, maar jaren van band opbouwen kan soms nog voorkomen dat we worden ingewisseld als een klein dingetje toch niet bevalt. Ik weet niet of ik dat erg vind want het is wel minder discriminerend. Het is gewoon een andere manier van er tegenaan kijken. Ten slotte ben ik zelf van mening dat verliefdheid gewoon een uiting van abnormale eenzaamheid is, die vaker voorkomt bij tieners omdat die zich niet begrepen voelen door de omgeving, wat egoïstische mensen (wat ik zelf helaas ook ben, maar af probeer te leren) en mensen in een zwakke positie . Ik vraag mij dan ook af of mannen van een vrouw verlangen dat zij verliefd is? Waarschijnlijk willen ze dat alleen omdat ze dan seks kunnen hebben. Terwijl de reden erachter hen niet interesseert, dat het dan op die manier van verliefdheid nooit echt wederzijds zal zijn. Maar goed, sommige mannen claimen ook wel een 'emotionele band' te willen voelen.
De gemiddelde FOK!er is niet de gemiddelde man. Gelukkig niet zeg!quote:Op vrijdag 5 mei 2017 07:49 schreef geeninspiratie1235 het volgende:
En mannen hier zeuren niet denigrerend over vrouwen , die het zogenaamd zo goed hebben met het "geweldige aanbod"?
Trouwens, het is gebaseerd op mijn eigen teleurstellingen, dat dit dus blijkbaar dom en denigrerend overkomt zegt al veel.
Toegegeven, ik had een en ander echt beter kunnen verwoorden, maar deze post bevestigd mijn mening over mannen wel.
Misschien ben jij een man die zelf helemaal niet is zoals waar de ts berichtjes van ontvangt, maar gebaseerd op wat ik hier meestal lees op Fok heerst gewoon de gedachte bij mannen dat vrouwen inwisselbaar zijn qua karakter (niet qua uiterlijk, uiteraard).
Niet automatisch fout of goed, gewoon een constatering.
http://www.bbc.com/news/magazine-18233843
https://www.sciencedaily.com/releases/2013/09/130921092236.htm
Ik zeg, bovenstaande verklaringen zijn onzin, het komt door de reden die ik hierboven heb gegeven
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kan je die verklaringen samenvatten in je eigen woorden zodat ik mijn mening erop kan geven?quote:Op vrijdag 5 mei 2017 07:49 schreef geeninspiratie1235 het volgende:
En mannen hier zeuren niet denigrerend over vrouwen , die het zogenaamd zo goed hebben met het "geweldige aanbod"?
Trouwens, het is gebaseerd op mijn eigen teleurstellingen, dat dit dus blijkbaar dom en denigrerend overkomt zegt al veel.
Toegegeven, ik had een en ander echt beter kunnen verwoorden, maar deze post bevestigd mijn mening over mannen wel.
Misschien ben jij een man die zelf helemaal niet is zoals waar de ts berichtjes van ontvangt, maar gebaseerd op wat ik hier meestal lees op Fok heerst gewoon de gedachte bij mannen dat vrouwen inwisselbaar zijn qua karakter (niet qua uiterlijk, uiteraard).
Niet automatisch fout of goed, gewoon een constatering.
http://www.bbc.com/news/magazine-18233843
https://www.sciencedaily.com/releases/2013/09/130921092236.htm
Ik zeg, bovenstaande verklaringen zijn onzin, het komt door de reden die ik hierboven heb gegeven
Wel knap dat er dan nog mannen zijn met een baan.quote:Op donderdag 4 mei 2017 20:40 schreef madam-april het volgende:
Het gaat erom dat vrouwen, met precies dezelfde kwalificaties, voor precies dezelfde functie en precies dezelfde uren, minder betaald krijgen dan mannen.
Dat heeft niks te maken met part-time gaan werken, of wat dan ook..
Nogmaals, het gaat erom dat vrouwen, met dezelfde kwalificaties, minder betaald krijgen voor dezelfde functie en dezelfde uren..
Dat is dan ook grotendeels zo. Vrouwen conformeren veel sneller, vooral bij jonge vrouwen is dit zeer nadrukkelijk het geval.quote:Op vrijdag 5 mei 2017 07:49 schreef geeninspiratie1235 het volgende:
heerst gewoon de gedachte bij mannen dat vrouwen inwisselbaar zijn qua karakter (niet qua uiterlijk, uiteraard).
Ik heb echt nog NOOIT gezien dat er een ander uurloon werd gehanteerd voor mannen en vrouwen.quote:Op vrijdag 5 mei 2017 11:26 schreef Grems het volgende:
[..]
Wel knap dat er dan nog mannen zijn met een baan.
Geloof je zelf echt in deze onzin of?
Ik wel.quote:Op vrijdag 5 mei 2017 11:38 schreef lemmethinkaboutit het volgende:
[..]
Ik heb echt nog NOOIT gezien dat er een ander uurloon werd gehanteerd voor mannen en vrouwen.
Niks natuurlijk, want die is op een paar klapjosti's na gewoon primaquote:Op vrijdag 5 mei 2017 12:13 schreef Stoney3K het volgende:
Wat heeft dit nog met de houding van mannen op datingsites te maken? Als je zo graag het glazen plafond wil bespreken kunnen we daar een ander topic voor aanmaken.
Voor het klootjesvolk is dat inderdaad totaal geen issue. Als je onder een CAO valt krijg je gewoon naar de afspraken betaald. Het is toch echt vooral een eliteprobleem. Hoe groot dat probleem precies is schijnt ook nogal onderwerp van discussie te zijn. Als je corrigeert voor parttime werken (niet de correctie voor het feit dat je minder uren werkt maar de correctie voor het feit dat parttime werken doorgaans erg slecht is voor je doorgroeimogelijkheden en er weinig tot geen topbanen zijn die je parttime kan doen), onderbreken van carrière door zwangerschappen en dergelijke schijnt er van de vermeende verschillen in beloning al niet meer zo veel over te blijven.quote:Op vrijdag 5 mei 2017 11:38 schreef lemmethinkaboutit het volgende:
[..]
Ik heb echt nog NOOIT gezien dat er een ander uurloon werd gehanteerd voor mannen en vrouwen.
Snap ik, jonge vrouwen verdienen tegenwoordig al meer dan jonge mannen, gemiddeld genomen. Dat zullen ze vast waarderen.quote:Op vrijdag 5 mei 2017 19:07 schreef Keep_Walking het volgende:
Er zijn ook vrouwen die de loonongelijkheid tussen mannen en vrouwen waarderen.
Zolang je maar niet minder verdiend, want dan zien die vrouwen je niet staan.quote:Op vrijdag 5 mei 2017 19:07 schreef Keep_Walking het volgende:
Er zijn ook vrouwen die de loonongelijkheid tussen mannen en vrouwen waarderen.
Een 'instinct' is per definitie aangeboren..quote:Op donderdag 4 mei 2017 22:01 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Maar is dat 'jachtinstinct' iets wat aangeboren is of is het aangeleerd? Net zoals de vraag of elke vrouw inherent een 'moederinstinct' heeft: Ik durf te beweren dat dat niet bij iedereen zo is.
Die ervaring heb ik niet.quote:Op vrijdag 5 mei 2017 21:15 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Zolang je maar niet minder verdiend, want dan zien die vrouwen je niet staan.
Ik vind het oprecht erg voor je dat je zo'n pessimistisch beeld van mannen, verliefdheid, liefde, ed hebt.. Je bent duidelijk in het verleden (misschien wel meer dan eens) heel erg gekwetst en teleurgesteld.quote:Op donderdag 4 mei 2017 23:03 schreef geeninspiratie1235 het volgende:
Ja, precies. Ik heb zelf het 'jachtinstinct' af moeten leren en het moederinstinct min of meer aan moeten leren. Ik denk niet dat het in eerste instantie aangeleerd is maar dat wel kan worden. Net zoals dat interesse voor kunstacademie en wiskunde ook niets met geslacht te maken. het zijn stereotypen om te verhullen dat er in theorie geen verschil is tussen mannen of vrouwen behalve het uiterlijk. Mensen kunnen nu eenmaal niet goed omgaan met een concept dat meer gradaties heeft dan 2, hoogstens misschien 3 nu men interseksualiteit accepteert als derde geslacht.
Ik moest wel lachen om het verhaal over de Ma Flodder omdat ik er zelf nog laatst een soort familie Flodder was tegengekomen. Ik blijf het apart vinden dat er gewoon geen mannen zijn die eisen stellen. Als ik bijv. De jongere versie van Ma Flodder zou beoordelen hoe ik denk dat een man dat zou doen, zou ik er ook tevreden mee zijn. why not? Het feit dat ik zoiets kan bedenken terwijl ik eigenlijk helemaal niet op vrouwen val en altijd verliefd wordt op mannen, en de Ma Flodder mij qua innerlijk verder niets interesseert (ik ken haar amper), doet mij afvragen of mannen zich eigenlijk wel zo aangetrokken voelen tot vrouwen als andersom. Ik heb nog steeds het gevoel van niet. Ik denk dat wij in eerste instantie gewoon helemaal inwisselbaar zijn, wegwerpartikelen, maar jaren van band opbouwen kan soms nog voorkomen dat we worden ingewisseld als een klein dingetje toch niet bevalt. Ik weet niet of ik dat erg vind want het is wel minder discriminerend. Het is gewoon een andere manier van er tegenaan kijken. Ten slotte ben ik zelf van mening dat verliefdheid gewoon een uiting van abnormale eenzaamheid is, die vaker voorkomt bij tieners omdat die zich niet begrepen voelen door de omgeving, wat egoïstische mensen (wat ik zelf helaas ook ben, maar af probeer te leren) en mensen in een zwakke positie . Ik vraag mij dan ook af of mannen van een vrouw verlangen dat zij verliefd is? Waarschijnlijk willen ze dat alleen omdat ze dan seks kunnen hebben. Terwijl de reden erachter hen niet interesseert, dat het dan op die manier van verliefdheid nooit echt wederzijds zal zijn. Maar goed, sommige mannen claimen ook wel een 'emotionele band' te willen voelen.
Ik kom nooit op datingsites maar eehhh neukuh? Ik ken een heel goed trucje in doggystyle.quote:Op zaterdag 22 april 2017 12:01 schreef Velda het volgende:
Ik ben al een tijdje actief met online daten. Ik kom in mn gewone leven niet echt veel nieuwe leuke mannen tegen en ben ook best verlegen. Maar op die sites lopen er helaas echt hele sneue mannen rond.
Sturen je berichtjes als "De paashaas is mij vergeten mag ik van jou een eitje" of "Hee, zullen we een hotelletje regelen" Volledig kansloos. Ook mannen van 60 die denken dat ik (27 jaar) interesse in ze heb. Heb duidelijk neergezet welke leeftijd ik zoek en toch maar reageren.
Hoe komt het dat die mannen echt niet begrijpen dat vrouwen daar alleen maar heel hard van wegrennen? Is er iets mis gegaan met hun opvoeding?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |