Hallo M.!quote:Op maandag 1 mei 2017 13:19 schreef muis84L het volgende:
Hoi,
ik zal me even voorstellen, Muis84L, ik ben een zelfstandige ondernemer en ben mijzelf aan het verdiepen in het investeren in crowdfunding. Met name omdat ik weet dat het voor ondernemers vaak lastig is om aan funding te komen en ik dus op deze manier collega ondernemers met een kleine bijdrage wil helpen.
Ik lees hier veel over het investeren via crowdfunding, alleen ben ik nergens tegen gekomen of dat vooral particulier of zakelijk wordt gedaan. Ik heb zelf een holding bv van waaruit ik zou kunnen investeren. Raden jullie dit aan of juist af en dan natuurlijk waarom.
Ik ga deze reeks met veel interesse volgen en hopelijk kan ik ook mijn steentje aan deze reeks bijdragen.
Dankbare groeten, M.
Met 2e hypotheek + materiele zekerheden vanuit prive + achtergestelde lening door ondernemerquote:Op dinsdag 2 mei 2017 09:47 schreef Horsemen het volgende:
Een nieuwe bij KoM:
https://www.kapitaalopmaat.nl/Timmerfabriek-Peter-Dekker
B+
42 mnd
7,5%
150.000
Eventuele uitwinning van zo'n soort bedrijfspand biedt echter geen comfort als 2e hypotheek vermoed ik..quote:Op dinsdag 2 mei 2017 09:48 schreef djh77 het volgende:
[..]
Met 2e hypotheek + materiele zekerheden vanuit prive + achtergestelde lening door ondernemer
In prive een aardig koophuis (waarde tussen 4 en 5 ton): https://www.google.nl/map(...)6!4d4.949704!6m1!1e1quote:Op dinsdag 2 mei 2017 09:58 schreef impact9 het volgende:
[..]
Eventuele uitwinning van zo'n soort bedrijfspand biedt echter geen comfort als 2e hypotheek vermoed ik..
Materiele zekerheid in prive is wel een dik pluspunt.
Jammer dat er een negatief EV is en het werkkapitaal (erg) slecht lijkt
Ja, en of de looptijd nu 42 of 60 maanden is is mij ook nog niet helemaal duidelijk, beide worden namelijk genoemd in de pitch.quote:Op dinsdag 2 mei 2017 09:58 schreef impact9 het volgende:
[..]
Eventuele uitwinning van zo'n soort bedrijfspand biedt echter geen comfort als 2e hypotheek vermoed ik..
Materiele zekerheid in prive is wel een dik pluspunt.
Jammer dat er een negatief EV is en het werkkapitaal (erg) slecht lijkt
Exsiting gaat uit van 42 maanden. Dit zal het dan wel zijn. KoM gaat wel vaker in de fout met dit soort slordighedenquote:Op dinsdag 2 mei 2017 10:10 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Ja, en of de looptijd nu 42 of 60 maanden is is mij ook nog niet helemaal duidelijk, beide worden namelijk genoemd in de pitch.
Ben ik wel van plan ja.quote:Andere vraag, gaan er woensdag nog mensen definitief naar de LaH borrel in Rdam? Ik ben het wel van plan, maar als niemand van het forum gaat denk ik er nog even over na.
en geen woord over de betalingsachterstanden......quote:Op dinsdag 2 mei 2017 11:20 schreef bleyenburg het volgende:
Citaat uit een antwoord van de haar juffrouw:
Met de curator was de overname van de activiteiten en het merknaam van True Line door True Line Investments overeengekomen.
True Line Hairextensions heeft niets te maken met de vroegere beauty-/hairsalonactiviteiten.
Vooral die laatste zin vind ik intrigerend
Als het gaat om het haar-extentie project dat vol leugens zit lijkt me cancellen geen enkel probleem. Als je een KoM een mail stuurt dat je wilt annuleren zal het KoM wel heel veel lef moeten hebben om jouw geld alsnog door te zetten.quote:Op dinsdag 2 mei 2017 10:42 schreef trader76 het volgende:
Is het bij KOM mogelijk om terug te trekken dan (als het geld nog niet overgemaakt is/de lening nog niet is volgelopen).
Bij GVE heb je 14 dagen bedenktijd. Hoe zit dit bij KOM? Hoe kun je cancellen bij KOM?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |